vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



2012-Mayakalendern-Mörkläggning av myndigheterna?
#1


See User information
2012 - Jag och ett flertal vänner förstår inte, varför inte media tar upp Mayakalendern och datumet den 23/12 2012, då en mycket viktig händelse kommer att ske på Jorden, och som kommer att drabba Jorden och dess invånare på ett mycket dramatiskt sätt, värre än svininfluensan, som antagligen är en beredskapsövning, som hittills inte fungerat så bra.... 2012 tar tiden slut enligt Mayakalendern. Det lilla som media har tagit upp handlar bara om att "mörka" det som kommer...

Se gärna filmer från Youtube som handlar om Mayakalendern, ska finnas i tre delar.

Nostradamus har förutspått att något ska ske år 2012, då Jorden står mitt i galaxen, Vintergatan.

Det ryktas om att en politiker i Norge har läckt ut att Norrmännen håller på att bygga underjordiska städer som ska rymma 2,5 miljoner människor och djur. Och CNN har gjort ett program att norrmännen håller på att bygga upp stora matlager på Svalbard. Norrmännen påstår att de lagrar fröer för framtiden....!!?

Ambres, (SVT har gjort en dokumentär om denna person, en snickare från Värmlandan som heter Sture) kallar vår tidsålder för Mayan, den materalistiska tidsåldern. Kan det vara så att den materialistiska tidsåldern ska ta slut, om hela Jorden översvämmas eller solen får ett stort utbrott, så kan vi inte använda el och alla våra prylar, utan får återgå till att leva som på stenåldern.



Enligt förra numret av tidningen Illustrerad Vetenskap som är serös och utgår från fakta ska solen få ett stort utbrott år 2012 som ska göra att all vår teknik kollapsar, ett liknande utbrott skedde år 1859 och då la alla tekniska prylar av. 1989 skedde ett utbrott som ödelade stora delar av Kanada på 90 sekunder och 6 miljoner människor drabbades. 2003 skedde också en solstorm som slog ut delar av USA och Sveriges elnät. Men det går inte att jämföra med den som forskare har beräknat ska komma år 2012, då hela jordens skyddande magnetfält ska slås ut, och i princip alla delar av samhället på jorden kommer att sluta fungera.
Detta är kanske Univsums svar på hur vi stoppar den globala uppvärmningen - Stäng av allt som produceras med el...

I forskarvärlden talas det om att år 2012 så står alla planeter och solen i rad, och detta sker bara vart 25 800 år, och hur kommer det att påverka Jorden? En del tror att Jorden kommer att börja wobbla, en del att polarisarna ska smälta rekord fort. Enligt ett program på Discovery så tog det bara 20 dagar innan all is smälte förra gången polarisarna smälte...

Enligt många astronomer och NASA så är en stor planet/komet på väg mot Jorden, och den har fotats, och ligger just nu bakom solen. Den kallas för Planeten X, även Nibiru. Denna planet kan vara den 12:e planeten som den kända forskaren Siltchin beskriver i sina böcker: Den 12:e planeten och Hade Gud eller Darwin rätt?. Den har en omloppsbana i vårt solsystem på 3000 - 30 000 år, men det är för tidigt för den nu, så det kan vara en komet som är på väg mot Jorden, och det är inte så bra....

Flera olika religioner har förutspått domedagen.....och det kanske är dags nu.....

Googla gärna på 2012, Mayakalendern, Planet X och Nibiru....spännande läsning.

Det var bara lite från mig...

P.s. Detta brev har jag skickat till Aftonbladet, Expressen, DN, SVD, SVT och TV4´s chefredaktörer och inte fått ett ända svar....inte ens ett " vi är inte intresserade", "återkom gärna efter år 2012" eller ex. "tack för din insändare, men detta är inget för oss..."
Men en total tystnad tyder på något helt annat, att man vet, och att man inte får av någon myndighet skriva något om detta för att inte skapa panik i samhället...
För...tänk om det är på det här sättet att vår Jord och hela vår samhällsstruktur kommer att kollapsa...vem vill då spara i pensionsfonder, köpa hur eller lägenhet, investera i aktier, gifta sig, skaffa barn, skilja sig, gå och arbeta, starta företag o.s.v.....det blir total kaos i samhället....Och alla kriminella element och maktgalna personer kommer att ta över....Detta är något för den nya "Sanningsrörelsen...
MVH Starmind


redigera dagboksinlägg

Posted on: 2009/11/11 11:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 2012-Mayakalendern-Mörkläggning av myndigheterna?
#2
Vad som händer 2012 är det ingen som vet.
Många teorier finns, och säkerligen kommer någonting att hända. Om det betyder jordbävningar & smälta polariser, eller om det bara handlar om globalt strömavbrott återstår att se, men att tv/media skulle ta upp detta som "fakta" är förståeligt att dom inte gör.
Risken att de skulle skapa panik är naturligtvis stor. Kanske obefogad panik. Å andra sidan så gör dom det dagligen med tanke på vaccinet. Men det handlar om att sälja lösnummer och vinna tittarsiffror.
I 2012-teorierna är det svårt att konkret hitta en vinstgivande business. Kanske konserver, överlevnadskit osv... men inte i klass med stora vapen (i kriogstid) eller shitloads med läkemedel (influensan)
Så inga pengar = Inga nyheter.'
Kanske inte riktigt så svart eller vitt, men du fattar poängen.
Har studerat det mesta omkring 2012, läst alla konspirationer & youtubat alla maya-videos, pyramid incidenter osv... Min slutsats eller teori är att visst, det kanske blir lite turbulent. Men ingen livsavgörande dag. Måhända kommer folk dö, men majoriteten kommer överleva. Och om strömmen dör så går det nog ganska snabbt innan vi restaurerat samhället back to normal igen.
Don't worry. You will not die ;)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012-Mayakalendern-Mörkläggning av myndigheterna?
#3


See User information
Vem vet vad som händer? Helt klart är det en kulturell fråga vi i väst tycker om blod, död, katastrof. Mendans i andra delar av världen pratas det om att vi går in i en tid där vi kommer att bli påverkade av stjärnorna och utvecklas till mera andligare...

Kolla gärna på the elders maya

http://www.youtube.com/results?search ... s+maya+&search_type=&aq=f


Allt handlar om frekvenser...Där man i framtiden kommer skratta åt att vi åt mat för att få dom rätta frekvenserna, allt ligger i tiden maten håller vi på att förstöra, och det är säkert för att vi inte kommer att äta i framtiden såsom vi gör idag...

Posted on: 2009/11/11 14:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012-Mayakalendern-Mörkläggning av myndigheterna?
#4


See User information
Någon som vet mer om bunkern dom bygger i Norge?

http://www.youtube.com/watch?v=HBiMf10yO40

Posted on: 2009/11/11 15:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012-Mayakalendern-Mörkläggning av myndigheterna?
#5


See User information
Quote:

cwo skrev:
Någon som vet mer om bunkern dom bygger i Norge?

http://www.youtube.com/watch?v=HBiMf10yO40


Det var på ett tåg i Norge, en svensk och en norrman hamnade bredvid varandra. Efter ett tag tog svensken fram en cigarr som han snoppade och slickade, då sa norrmannen: här får du inte röka! Det har jag inte tänkt heller! Nej, men du förberedde dig! Det gick ett tag till, då norrmannen tog fram ett smörgåspaket som han packade upp. Svensken sa: här får du inte skita! Det har jag verkligen inte tänkt heller! Nej, men du förberedde dig!



-Ingen aning, jag vallfärdar dit om "det smäller om 3 år"

Posted on: 2009/11/11 15:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012-Mayakalendern-Mörkläggning av myndigheterna?
#6


See User information
Quote:

MIS skrev:
Quote:

cwo skrev:
Någon som vet mer om bunkern dom bygger i Norge?

http://www.youtube.com/watch?v=HBiMf10yO40


Det var på ett tåg i Norge, en svensk och en norrman hamnade bredvid varandra. Efter ett tag tog svensken fram en cigarr som han snoppade och slickade, då sa norrmannen: här får du inte röka! Det har jag inte tänkt heller! Nej, men du förberedde dig! Det gick ett tag till, då norrmannen tog fram ett smörgåspaket som han packade upp. Svensken sa: här får du inte skita! Det har jag verkligen inte tänkt heller! Nej, men du förberedde dig!



-Ingen aning, jag vallfärdar dit om "det smäller om 3 år"



Haha! Ja det får nog bli så! Såg dock lite svårt ut att ta sig dit på filmklippet, varför gör dom så!? Men det kanske ska vara folk i bunkern när det "smäller" så det kanske inte har någon betydelse! ;)

Posted on: 2009/11/11 15:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012-Mayakalendern-Mörkläggning av myndigheterna?
#7


See User information
Vi som diskuterar detta är inte oroliga, mest nyfikna på vad som kommer att ske, och hur vårt och andra samhällen kommer att klara av detta, och om vi får återgå till att leva som på stenåldern.

Men det som slår oss är tystnaden från Media, som lever på att skrämma upp människor. Inte ett ljud....inte ens inför filmen 2012 som har premiär på fredagen den 13:e....

Tystnad är lika stort som att skrika ut budskapet....så hur kan det bli år 2012...?

Starmind

Posted on: 2009/11/12 19:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012-Mayakalendern-Mörkläggning av myndigheterna?
#8


See User information
Jag tycker inte man ska haka upp sig på datum och årtal. Det är inte själva poängen. Sedan kan eliten göra sina grejer i Norge... det har varit uppe här på vaken ju..., men se upp för new age-tänk... hehe... det där om att stoppa "den globala uppvärmningen"...det finns inget sådant som att den värms upp.

Posted on: 2009/11/12 19:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012-Mayakalendern-Mörkläggning av myndigheterna?
#9


See User information
1. Håller med om datum. Det blir oftast pannkaka, googla Blossom Godchild, 2012 kan mycket väl bli ett spådomsfiasko som kommer få Y2K att blekna.
Just specifika datum ska man vara försiktig med. Speciellt vilket värde man tillmäter som. Se upp med vilken verklighet du manifesterar, du medskapare till vår kollektiva dröm.

2. Att den globala uppvärmningen är orsakat av solaktivitet är troligast när man väl lärt sig att läsa nyheterna med "filter på".
Så sent som idag slogs jag av att det börjar smygas fram i pk- media, här i en recension av filmen 2012 (som förresten är ett av många exempel nu på hur media försöker manipulera vår kollektiva dröm):
http://www.svd.se/kulturnoje/film/artikel_3790505.svd

"Kanske ska filmen även ses som ett förtäckt inlägg i klimatdebatten. Problemet med sviktande jordskorpa hänger samman med en temperaturstegring som inte är kopplad till några koldioxidutsläpp eller annat oansvarigt beteende från mänsklighetens sida. Den hänger samman med ökad solaktivitet som vi inte gärna kan vara skuld till, varför det moraliseras angenämt litet i 2012. Mayaindianerna ska ha förutsagt denna katastrof i sin kalender, men filmen gräver inte heller ner sig särskilt djupt i något new ageigt pling-plong."

Känn på den ni...det där skulle man bli hängd för år 2008.

Posted on: 2009/11/12 19:46

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 2012-Mayakalendern-Mörkläggning av myndigheterna?
#10
Jag tror det kommer hända lika mycket som det gjorde på nyårsafton år 2000 för världen och mig

NÄMLIGEN INGENTING

"Man lär känna trädet genom dess frukter"
De som säljer böcker/filmer om mayakalendern brukar även sälja "taro-kort", salva mot utomjordiskt besök, krims-krams, stenar från (varbergs strand) öh jag menar amazonasfloden botten

Sedan kan jag berätta att längst bak i veckans nummer av "Se & Hör" finns en del telefonnummer till "spåtanter" som kan ge dig råd om kärlek och framtiden (endast 20 kr min)


Jag rekommenderar Rauni - Tarottydare
http://www.prego24.se/mod_eksperthjelp/index.jsp?SID=15&DLNK


Fråga dom om denna prekära situatiom du befinner dig i

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012-Mayakalendern-Mörkläggning av myndigheterna?
#11


See User information
Det finns väl ingen global uppvärmning. Man säger ju att det sedan -98 inte har varit det, och att det de senaste åren blivit kallare. Det är då en global nedkylning.

Ja hur det blir visar sig. Vi hålls hela tiden under armarna. Att vi överhuvudtaget har fått samsara och en möjlighet att få en mänsklig kropp är också det, en barmhärtig nåd. Så vi har fått en möjlighet att återvända till vårt ursprung, vår sanna natur. Ortodoxa religioner och alla andlighet syftar bara till det, att man ska kultivera (sig), tillbaka, för att detta är inte vårt sanna hem.

Det verkar som att det är som en slags cykel som tar slut nu.
Det ska bli som nytt, kanske man kan likna det med att en gammal dålig cell förnyar sig, det som är dåligt i den kan inte gå in i det nya, då det nya inte har med sig korrupta saker/"substanser".

Så vad till och med Maya förstod och talade om, riktig Maya-tolkning, är kring sådana begrepp som rening, regenerering och ompositionering av allt i det (gamla) kosmos, det blir (som ett) nytt.

Överallt har man också talat om att det är som tre faser i livet:
Skapelse - Upprätthållande - degenerering/nedbrytning/"död".

Det ligger säkert en djup sanning i det där med att "bära någons synder" = skuld = differens från sin sanna natur = bär mänsklighetens karma.

Men till sist kanske allt släpps loss.Jag skulle kunna posta/skriva mycket kring det, men det har jag gjort så många gånger.

Komaismen slåss istället som Don Quijote, ska med (våld) tvinga fram ändringar på scenen, som om det vore något fel därute - istället för att förändra sig själva - vilket är det ENDA sättet man kan förändra någonting på, därute.

Här en repris, apropå att vi har "nåd":

Comet NEAT 2003 - We were given an other chance
http://www.youtube.com/user/iondragonx

Att vi kanske till sist...

"... After this declining period, Maitreya seals off the total of 81 calamities. "

reposter:

A Prophecy from Northern Europe
http://www.pureinsight.org/node/1077

A Prophecy: Notes by Ge An
http://www.pureinsight.org/node/1076

Posted on: 2009/11/12 20:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012-Mayakalendern-Mörkläggning av myndigheterna?
#12


See User information
Argument för att nånting kommer hända 2012?

Nostradmous förutspådde inte 2012 - faktafel.

Jorden står i linje det gör den oftare än var 25800 år.

Ska ja va ärlig, vet ja inte längre...

Det är upp till oss at skapa framtiden, och förändra systemet. Kanske allt med 2012 är skapat för oss att tro på att vi kan återskapa nånting innan 2012.

Det är upp till oss, det är vad jag tror.

Posted on: 2009/11/13 14:04
Att vakna handlar inte bara att se Att vakna handlar inte bara om att se igenom rökridåerna - utan även att att vakna spirituellt och andligt, att lära sig älska och ge och respektera alla människor.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
30 user(s) are online (30 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 30

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS