vaken

Vakencorner

Botten   Föregående ämne   Nästa Ämne  Registrera dig för att posta

Oj, jag glömde mitt ego.

Registrerade sig:
2007-07-28 15:50
Fick den hinten ifrån min kropp igår. Min kropp är rädd för att dö, mitt ego, mina celler, de är rädda för att dö. Jag fattade inte det för jag vet att jag är evig, men jag tänkte inte på mitt tempel.

Nu är jag hemma i mitt tempel med full kärlek, och en del diskussioner om varför kroppen kan flyga och utföra mirakel..

Längtar tills energin som kommer så vårt DNA uppgraderas.. Dags att skapa fred igenom skapelsen, för det negativa oorganiska har haft lite väl kul sedan.... ja, alltid? :) Man ska inte glömma bort nuet trots att man undersöker oändligheten. Alla är en och en är alla. Vi måste ta hand om varandra.

Kom också ihåg att om du tänker hela tiden så har ditt ego dig i sitt grepp. Den har nämligen gjort allt för att vi inte ska tro på saker den inte förstår. (Tankar skapar verklighet).

- seilon
'We're here to bring back souls"

Postat den: 2009-10-26 22:27

Re: Oj, jag glömde mitt ego.

Registrerade sig:
2009-10-19 13:33
Men om man tänker utanför boxen då??

Åtminstonde är det så vi "vakna" människor tänker när vi intalar våra egon att vi är mycket smartare än den korkade massan, som bara förstör hela världen. Så skapar vi denna verklighet för att bekräfta våra egon...

Postat den: 2009-10-27 01:51

Registrerade sig:
2007-07-28 15:50
Jag förstår inte riktigt din tankegång.. Att tänka utanför boxen är vad som gör att man inte begränsar sig med vad egot kan förstå. Egot kan inte förstå oändligheten om man ska begränsa, för oändligheten har ingen begränsning.

Det finns ingenting jag bortser ifrån när jag pratar om hur skapelsen fungerar. Så den "korkade massan" är något jag ser som skapare av ignorans och förstör därmed världen. De skapar problem istället för att lösa dem, de undviker att lära sig nödvändig information. T.ex. om man inte lär sig hur man kör en bil, kan man då köra den utan problem?

Jag ser inte mig som smartare än någon. Jag ser mig som ett med alla och att alla är del av oändlig intelligens, ingen är dummare än den kunskap man väljer att ta del av.

Vi skapar denna världen, även de som inte vet om att de gör det, för alla påverkar alla. De som gynnas idag är de som saknar empati. Framtiden kommer låta oss alla skapa vad vi verkligen tror på och jag tror inte på att de utan empati kommer styra i framtiden, utan de med empati. Vilket kommer ge oss en problemfri verklighet.

- seilon

Postat den: 2009-10-27 23:11

Registrerade sig:
Oavsett vilken box vi pratar om så går det alltid att tänka utanför den boxen i en större box, och sedan kan man tänka utanför den boxen i en ännu större box osv. Alltid är det ju någon box vi är instängda i oavsett hur mycket utanför vi känner oss någon annan box. Skulle vi vara utanför alla former av boxar skulle vi inte leva i det universum som vi gör idag.

Vad jag menar är att om vi intalar oss själva att vi har "genomskådat" allting och att allt är skit, så är det ju precis den verklighet som vi skapar. Det är den verklighet som vi vill leva i eftersom vi vill känna oss upplysta och gärna mer upplysta än många andra drönare. Men till vilket pris blir vi upplysta? Vilken sanning är det vi söker? Vilken verklighet är det vi vill ha och skapar? Är det viktigare för oss att få en djup insikt i en sjuk verklighet vi skapat själva eller är det viktigaste att vi skapar en angenäm verklighet för alla? Vi kan söka vilken "sanning" vi vill, men vilken sanning är det vi vill ska vara sann. Det är den stora frågan?

Kort sagt: Är det bättre att vara en lycklig idiot eller en deprimerad Einstein? Är det bättre att leva i en härlig tillvaro eller vara väldigt intelligent och insiktsfull i en odräglig tillvaro?

Personligen gillar jag inte att skryta, men jag tycker jag är intelligentare än många andra i min omgivning. Det tjänar trots allt inget till att hyckla heller. Jag finner din blogg väldigt intressant faktiskt (-;. Funderar själv mycket på sanning, tidsrymden och olika verkligheter. Hoppas jag har rett ut eventuella oklarheter nu?

- viseman

Postat den: 2009-10-28 00:07

Okänd
Det falska jaget säger , jag vet mer än.
Det falska jaget säger, jag är mer värd än.
Det falska jaget säger Jag är jag och du är du.
Det falska jaget har inget tålamod och söker sig bort från sina egna konflikter som är egenskapade.
Det falska jaget tänker och tänker men har svårt att känna och tolka känslorna.

Mycket logiskt och förståerligt.

Det falska jaget säger för mycket helt enkelt.

Men den gillar och använda sig av hjärnan på det sättet som hjärtat och själen tar avstånd från.

Bekräftelse är falska jagets spel.

Postat den: 2009-10-28 21:42

Registrerade sig:
Och här ser vi hur FangShens "jag" bekräftas paradoxalt nog genom att han ständigt tar avstånd från alla former av jag och du. Men man kan inte utvecklas genom att förneka sitt jag, oavsett hur illa man tycker om dess högmod och egoism. Vi är fortfarande inte "ett" med allting än och således har vi forfarande vårt eget jag och andra att förhålla oss till.

FangShen får acceptera att vi inte är "ett" än, vi lever i en värld där alla är separerade från varandra genom en fri vilja och vi krigar mot varandra eftersom livet är ett spel och alla vill vinna. För om det inte fanns något mej och dej, så skulle ju inte FangShen ha något behov av att predika detta på forumet. Således finns alltså "jaget". Men vad är ett "rätt" jag om det nu finns ett "falskt" jag, FangShen? FangShen verkar tro att hjärnan och intellektet bara är av ondo, men det finns väl ingen logik i att logiken måste vara ond i sig själv? Jaget har ju ett naturligt behov av att utvecklas och då kan det inte fly från konflikter.

Självförnekelse gynnar varken andra eller sig själv. Det sk "jaget" bör hitta en naturlig plats i den stora "gruppen" av olika "jag". Där både det egna jaget och andra gynnas. Så länge vi har vårt jag att förhålla oss till så är vi tvugna att hitta en plats där detta "jag" trivs och mår bra.

Postat den: 2009-10-28 22:17

Okänd
Du hör dåligt.

Du har aldrig upplevt någon annan, inte heller har du upplevt ett djur.

Och här ser vi fangshens jag.

Vad sysslar du med?

Du vet ingenting om mig och kommer aldrig veta heller.

Sköt dig själv och sluta tracka ner på andra du pratar om jaget men ditt falska jag regerar dig.

Man kan inte utvecklas jo tack , jag hör det.

Vi är inte separerade från varandra men det har du inte upptäckt än för du är varken finkänslig eller väckt kraften.

Det finns ett falskt jag och ett sant jag.

Predika va?

Visar din syn på mig ochså, ni ser det som predika för att ni sover.

Hittar bara mera och mera orsaker för att dra från detta forum.

Totalt hopplösa människor.

Kom tillbaks och posta när du vet något om vad jag talar om , om du inte gör det så låt bli.

Frid

Postat den: 2009-10-29 08:24

Okänd
Är det verkligen så svårt att lyssna och stilla dendär apan därinne.

Ni människor Ni människor alltså.

Det är lättare och få djur och fårstå dom behöver ingen förklaring dom bara `är .

Paople Are like Wild Monkeys (For Sure).

Det är bra jag blir påmind hela tiden om hur viktigt det är för mig och bryta upp med världens människor.

Kan bara tacka dig .

Postat den: 2009-10-29 08:28

Registrerade sig:
"Är det verkligen så svårt att lyssna och stilla dendär apan därinne."

FangShen, vem är det egentligen som känner sig tvungen att posta massa inlägg efter varann hela tiden? Inte är det mitt "jag" i alla fall. Jag är inte alls uppjagad av dina inlägg, utan skrattar mest åt dem (;. Mitt jag ser inget egenvärde över att "vinna" debatten över ditt jag. Faktum är att mitt jag kan tycka att du har en vissa poäng ibland i dina inlägg. Men att hålla fast vid dogmer (vare sig "goda" eller "onda") kan man inte utvecklas av. Att intala oss själva att allt är "spearerat eller att allt är "ett" som ett mantra hela tiden och stänga oss från alla invändningar mot det kommer inte ta oss närmare sanningen. Man måste vara öppen för sanningen för att kunna se den.

Du håller fast vid uppdelningen av ett "sant" och ett "falskt" jag och på så viss försöker du ju upprätthålla illusionen om jaget (även om du inte är medveten om det). Din uppdelning låter lika konstig som om det skulle finnas en "sann" eller "falsk" bil t ex. Antingen så finns det väl ett "jag" eller så gör det inte det? Om det finns ett "jag" så måste det väl vara sant att jaget finns?

Du fortsätter med utsvävningar och angrepp på både mig och andra människor som du kallar för "totalt hopplösa". Sen anklagar du mig för att trycka ner dig. Se bjälken i ditt eget öga först, som Jesus sade. Jag använde ditt jag som exempel eftersom vi diskuterar just jaget i den här tråden. Jag har aldrigt sagt att jag vet allt om dig, men jag vet tillräckligt av dina poster att döma för att göra någon form av analys.

Om man ger sig in i leken så får man leken tåla, brukar det heta. Om du ger dig in i livets spel där alla handlingar genererar konsekvenser (karma), så får du acceptera det. Om du går in på ett debattforum för att predika någon form av sanning så får du räkna med mothugg. Gillar du inte detta så gör du nog rätt i att söka dig bort får det ändlösa karmiska cykelhjulet och eftersträva nirvana (;

Postat den: 2009-10-29 16:49

Okänd
Pallar inte----Yra höns.

Slösar inte energi på er . Bra nu vet ni det ..skriv vad ni vill.

Men förvänta er inga svar eller reaktioner.

Sayonara

Postat den: 2009-10-29 17:37

Registrera dig för att posta

ikoner
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:
Att regelbundet vara jordad anses vara den största hälsoupptäckten i modern tid. Jordning släcker inflammation och återställer kroppens elektriska funktioner till det som är normalt. Detta har en mycket stor effekt på hälsan, både som lindring och som förebyggande åtgärd. Läs boken "Att vara jordad" och besök hemsidan earthingpeople.se för mer information.

Överlista din cancer med alternativa icke-toxiska behandlingar som fungerar!

Ange rabattkoden ”vaken” i meddelandefältet i kassan när du beställer för att få 2% rabatt på alla produkter utom guld och monsterboxar med Liberty Silver mynt.

Annonsorer och reklam 2

Det enda rätta handlar om informationskriget mellan samhällets etablerade röster och röster från oliktänkande samhällskritiker. Boken berättar detaljerat om de metoder som används för att tysta ner tusentals människors tvivel. Den berättar om yttrandefriheten som ger dig rätten att säga din mening i ett samhälle som ser till att ingen kan höra dig.

Vaken.se har cirka 40.000-43.000 unika besökare (IP:n) varje månad.Vill du annonsera på Vaken.se? Läs här!

Creeper MediaCreeper