vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Svenska sjukförsäkringen
#1


See User information
En liten reflektion om sjukvård.

Ett ständigt argument för våra höga skatter i sverige är att sjukvården är "fri".

Jag bor i utlandet och behöver därför köpa mig en sjukförsäkring.

Den jag köper nu ger mig helt gratis sjukhusvistelser. Vanliga läkarbesök får jag betala själv dock. Ett läkarbesök kostar ungefär lika mycket som i sverige ändå.

Min försäkring gäller över hela världen utom i USA. Och kostar 700 euro om året.

7000 kr är inte särskilt mycket pengar gämför med vad en låginkomst tagare betalar i skatt varje år.

Posted on: 2009/3/17 14:10
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svenska sjukförsäkringen
#2


See User information
Lite rätt men ändå fel... Ett av många argumnet för svenska skatter är sjukvården, inte det enda. Dessutom lyder snarare argumentet "fri för alla"
Jag vet ju inte vem du är eller alla detaljerna i din försäkring men jag antar att du är en frisk man i dina bästa år. Fundera på vad din försäkring hade kostat om du hade en medfödd sjukdom som Huntingtons Corea, fått fyra-fem hjärtattacker eller hade ett gravt funktionshinder. Du hade inte ens fått någon försäkring eftersom du garanterat hade behövt sjukvård för hundratusentals, ja miljontals kronor.
Du kan inte blanda ihop kostnaden för en försäkring, som kalkyleras på risk, med den verkliga kostnaden för sjukvård för alla medborgare.

Posted on: 2009/3/17 16:52
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Svenska sjukförsäkringen
#3
Vad är det för vård vi pratar om? Är det sjukvården som är "fri för alla" eller inkluderas allt som att som exempel äta riktigt bra mat och mycket tillsatser i form av vitaminer, mineraler istället för att ta skära i kroppen? Då är svenska sjukvården inte "fri för alla".

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Svenska sjukförsäkringen
#4
Quote:

Flowerpower skrev:
Vad är det för vård vi pratar om? Är det sjukvården som är "fri för alla" eller inkluderas allt som att som exempel äta riktigt bra mat och mycket tillsatser i form av vitaminer, mineraler istället för att ta skära i kroppen? Då är svenska sjukvården inte "fri för alla".


Jag tror att "sjukvård" är den sjuka vården, som gör mer skada än nytta, och är till för det.

För att den ska kunna göra rejäl värre skada så vill de inskränka människors möjligheter, via sina egna lagar, tex som att "vi" inte ska få äta de vad vill, om det kallas för "tillskott"- friskvård.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svenska sjukförsäkringen
#5


See User information
Sluta bete er som barn, ni fattar vad både jag o trådstartaen menar.
Sedan för jag kraftigt vända mig mot att sund kost skulle vara ekonomiskt otillgängligt för en absolut majoritet av popoluationen. Allt handlar om prioriteringar, att folk väljer saker, resor och annat för att upprätthålla en fasad å sina eller sina barns vägnar. Svenskar lipar för jävla mycket bara...

Posted on: 2009/3/17 19:38
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Svenska sjukförsäkringen
#6
Quote:

Despertando skrev:
Sluta bete er som barn, ni fattar vad både jag o trådstartaen menar.
Sedan för jag kraftigt vända mig mot att sund kost skulle vara ekonomiskt otillgängligt för en absolut majoritet av popoluationen. Allt handlar om prioriteringar, att folk väljer saker, resor och annat för att upprätthålla en fasad å sina eller sina barns vägnar. Svenskar lipar för jävla mycket bara...


Väx upp nu och blanda inte in andra (egna saker, fantasier) grejer i det här, har du hallucinationer?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svenska sjukförsäkringen
#7


See User information
Quote:

patrix skrev:
Quote:

Despertando skrev:
Sluta bete er som barn, ni fattar vad både jag o trådstartaen menar.
Sedan för jag kraftigt vända mig mot att sund kost skulle vara ekonomiskt otillgängligt för en absolut majoritet av popoluationen. Allt handlar om prioriteringar, att folk väljer saker, resor och annat för att upprätthålla en fasad å sina eller sina barns vägnar. Svenskar lipar för jävla mycket bara...


Väx upp nu och blanda inte in andra (egna saker, fantasier) grejer i det här, har du hallucinationer?


SkALL du SÄGA !!!hUR MÅNGA har du "frälst"som DU är som dig?

Fantasier är bra!


Har du "frälst"s NÅGON i s f vem?


Väx upp mmuuaahhaa §du är fattigt i anden...

Ser du dig själv??Typ att jag är Jonny...?


Du blandar "sjukvård"med friskvård"Att detta" fel"skulle uppkomma av en typ som är "så"pedant som att inte en skulle kunna stava fel till"jackline"

Posted on: 2009/3/17 20:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svenska sjukförsäkringen
#8


See User information
Quote:

sale skrev:
Jo ...dom
missade mig,MEN söker dig fortfarande
U on the run


En typisk fanatiker...vill till och med ändra era rökvannor...

Posted on: 2009/3/17 20:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svenska sjukförsäkringen
#9


See User information
Sant desperanto, jag är inte helt med på vad som gäller när jag blir äldre eller har varit sjuk, mer än att premien blir dyrare. Men å andra sidan blir den billigare också då jag inte åker till sjukhus.

Jag tror att det används för mycket pengar inom den svenska sjukvården dock. Då menar jag inte att folk får för bra vård. Men att det köps in för mycket för dyrt.

Tänk dig en förhandling mellan ett läkmedelsföretag och ett landsting.
Dom sitter på så mycket pengar som dom ska göra av med, och läkemedelsföretaget vill ju sälja så dyrt som möjligt.

Jag tror att man skulle kunna sänka priset för sjukvård väldigt mycket genom att tabort patent på läkemedel, skjut sen in mer pengar i forskningsstöd för att ta fram mediciner som faktiskt botar sjukdomar och inte bara lindrar symptom. Det finns redan en jävla massa lyckopiller och smärtstillande och virus dämpande och antibiotika.

Posted on: 2009/3/18 3:21
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Svenska sjukförsäkringen
#10
Quote:

Filipino-Monkey skrev:
Jag tror att man skulle kunna sänka priset för sjukvård väldigt mycket genom att tabort patent på läkemedel, skjut sen in mer pengar i forskningsstöd för att ta fram mediciner som faktiskt botar sjukdomar och inte bara lindrar symptom. Det finns redan en jävla massa lyckopiller och smärtstillande och virus dämpande och antibiotika.


Mer pengar till forskningsstöd - what, vad sjuttan nu då. Inte ett öre till dom. De är de stora gangsters av vår tid. Cancerfonden är ett exempel. Har du gått på det fullständigt du är ju inte ny på koma.se, så jag undrar nu...

Fattar inte DU att ju mer kronor det går till "forskning" ju mer skada görs mänskligheten?

Det finns inget att forska kring, det där är fel väg. Det finns inga lösningar "därute" att söka rätt på genom forskning, vakna. Det är illusioner, med en baksida som ger mer "problem", även om det såg ut att vara något bra.
Då problemen inte är därute, utan inom oss - så kan man väl inte ta fram lösningar eller läkemedel från en fabrik

VAKNA.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svenska sjukförsäkringen
#11


See User information
Quote:
Mer pengar till forskningsstöd - what, vad sjuttan nu då. Inte ett öre till dom. De är de stora gangsters av vår tid. Cancerfonden är ett exempel. Har du gått på det fullständigt du är ju inte ny på koma.se, så jag undrar nu...

Fattar inte DU att ju mer kronor det går till "forskning" ju mer skada görs mänskligheten?

Det finns inget att forska kring, det där är fel väg. Det finns inga lösningar "därute" att söka rätt på genom forskning, vakna. Det är illusioner, med en baksida som ger mer "problem", även om det såg ut att vara något bra.
Då problemen inte är därute, utan inom oss - så kan man väl inte ta fram lösningar eller läkemedel från en fabrik

VAKNA.


Jag håller inte med dig. Det finns väldigt mycket att forska om. Säja vad ni vill om vaccine men det har faktiskt fått bort en jävla massa hemskta sjukdomar så som poolio tex. Ett HIV vaccin skulle ju inte var fel heller. JA det är sant man får AIDS av HIV!
Vaccin för HPV är bull och bara för o tjäna pengar inget annat. Samma sak med influensa vaccin o sånt skit.

En annan fin grej är ju pencillin.

Problemet ligger ju att läkemedelsföretagenoch deras fonder drivs på profit. Det är bättre att forska fram lycko piller och bromsmediciner än att ta fram riktiga botemedel. Skulle inte förvåna mig om vaccin eller nån form av botemedel mot HIV har tagits fram men sedan lagts ner för dom vill sälja bromsmediciner.

Människors hälsa, liv och välbefinnade är drivkraft nog för dom flesta. Men ett företag skiter helt i det för ett företag har ingen empati.

Om man tar ut pengarna ur bilden så kommer det tas fram mer vettiga/effektiva mediciner och behandlingsmetoder än dom som används idag.

De allra flesta människor är goda om man nu ska använda det ordet=)

VAKNA! VAKNA! DU DRÖMMER EN MARDRÖM!

Posted on: 2009/3/19 15:12
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Svenska sjukförsäkringen
#12
Quote:

Filipino-Monkey skrev:
Quote:
Mer pengar till forskningsstöd - what, vad sjuttan nu då. Inte ett öre till dom. De är de stora gangsters av vår tid. Cancerfonden är ett exempel. Har du gått på det fullständigt du är ju inte ny på koma.se, så jag undrar nu...

Fattar inte DU att ju mer kronor det går till "forskning" ju mer skada görs mänskligheten?

Det finns inget att forska kring, det där är fel väg. Det finns inga lösningar "därute" att söka rätt på genom forskning, vakna. Det är illusioner, med en baksida som ger mer "problem", även om det såg ut att vara något bra.
Då problemen inte är därute, utan inom oss - så kan man väl inte ta fram lösningar eller läkemedel från en fabrik

VAKNA.


Jag håller inte med dig. Det finns väldigt mycket att forska om. Säja vad ni vill om vaccine men det har faktiskt fått bort en jävla massa hemskta sjukdomar så som poolio tex. Ett HIV vaccin skulle ju inte var fel heller. JA det är sant man får AIDS av HIV!
Vaccin för HPV är bull och bara för o tjäna pengar inget annat. Samma sak med influensa vaccin o sånt skit.

En annan fin grej är ju pencillin.

Problemet ligger ju att läkemedelsföretagenoch deras fonder drivs på profit. Det är bättre att forska fram lycko piller och bromsmediciner än att ta fram riktiga botemedel. Skulle inte förvåna mig om vaccin eller nån form av botemedel mot HIV har tagits fram men sedan lagts ner för dom vill sälja bromsmediciner.

Människors hälsa, liv och välbefinnade är drivkraft nog för dom flesta. Men ett företag skiter helt i det för ett företag har ingen empati.

Om man tar ut pengarna ur bilden så kommer det tas fram mer vettiga/effektiva mediciner och behandlingsmetoder än dom som används idag.

De allra flesta människor är goda om man nu ska använda det ordet=)

VAKNA! VAKNA! DU DRÖMMER EN MARDRÖM!


Å nej. Titta lite snett till vänster, där ser du ett kaninhål. Du behöver inte alls gräva djupt. Det heter även basic homework...

"Säja vad ni vill om vaccine men det har faktiskt fått bort en jävla massa hemskta sjukdomar så som poolio tex...."

Du drömmer... det är inte alls som du programmerats med. Vakna inna det är alldelse för sent.


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svenska sjukförsäkringen
#13


See User information
Filipino-Monkey Lyssna på Patrix...Du ,vet du vad?Jo för en 100 år sen fanns inga(nästan inga)med dagens sjukdomar,ingen som hade cancer,fetma,bla,bla,bla....sen så började dom att vaccinera oss

Varför då?

Min mor som har arbetat i detta land och aldrig fuskat eller ville att någon skulle peka finger åt henne eller hennes familj,blev hemmskickad när det var dax att sätta sina skor...Då fanns det ingen"plats"för henne.

Inte ens på hospicefick hon ligga, nä hon skulle dö hemma,det tycker malmös Grekiske politiker som bor på Rosengård...han kommer att få sitt,"All kontroll återvänder på ett eller annat sätt,var så säker.

Sjukförsäkringen gäller inte när det är dax.Så ser det ut på riktigt.

Posted on: 2009/3/19 18:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svenska sjukförsäkringen
#14


See User information
Quote:
Å nej. Titta lite snett till vänster, där ser du ett kaninhål. Du behöver inte alls gräva djupt. Det heter även basic homework...

"Säja vad ni vill om vaccine men det har faktiskt fått bort en jävla massa hemskta sjukdomar så som poolio tex...."

Du drömmer... det är inte alls som du programmerats med. Vakna inna det är alldelse för sent.



Varför får man cancer av vaccin? Du vet att alla vaccin funkar inte likadant? Anledningen varför cancer ökar så mycket kan vara av många saker. Vårat sätt att leva har ändrats otroligt mycket dom senaste 100 åren. Vad vi äter, hur mycket vi rör på oss, strålning, kemikalier med mera inkl vaccin och medicin, jag vet inte och du vet inte heller, du tror.

Kan du som är så vaken ta fram lite statistik på cancer tack? Göra lite basic homework(Jag vill ha real stuff inte Allan watts ord). Koppla sen ihop den med olika vaccinations program och se om du hittar ett mönster.

Jag har lyssnat på Allan watt också, och han slänger ut sig så mycket dynga han inte kan backa upp. Att quota nån gubbe för 200 år sens våta dröm att avliva löskefolket betyder inte att det är aktiv konspiration överallt att just avlivalöskefolket. Det är mer komplicerat än så. Alex Jones är lite bättre med sina källor i alla fall.

Sen så tycker jag att du är väldigt otrevligt i ditt sätt att föra en diskusion. Respektlös och Ego.


Quote:
Filipino-Monkey Lyssna på Patrix...Du ,vet du vad?Jo för en 100 år sen fanns inga(nästan inga)med dagens sjukdomar,ingen som hade cancer,fetma,bla,bla,bla....sen så började dom att vaccinera oss
Varför då?

Se det jag skrev ovan, det är inte bara vaccinationer som skiljer idag från 100 år sedan. För drygt 100 år sedan så fanns det däremot massa andra sjukdomar. Poolio, smallpox, med mera. Det fan inte heller pencillin så en vanlig allvarlig bakterie infektion(lung inflamation, blodförgiftning(som man kan få av andra infektioner om dom inte behandlas behöver inte vara ett öppet sår)) ledde i många fall till döden.
Quote:

Min mor som har arbetat i detta land och aldrig fuskat eller ville att någon skulle peka finger åt henne eller hennes familj,blev hemmskickad när det var dax att sätta sina skor...Då fanns det ingen"plats"för henne.

Inte ens på hospicefick hon ligga, nä hon skulle dö hemma,det tycker malmös Grekiske politiker som bor på Rosengård...han kommer att få sitt,"All kontroll återvänder på ett eller annat sätt,var så säker.

Sjukförsäkringen gäller inte när det är dax.Så ser det ut på riktigt.

Tragiskt att höra, vet många andra som råkat ut för liknande saker. Det är lite min poäng också. sjukvård bör vara fri för alla och resurser måste finnas. Men nu går ju mer pengar åt at subventionera läkemedel än att se till att det finns vårdplatser och vårdpersonal. Därför, avskaffa patent på läkemedel och stöd forskning av effektiva läkemedel, inte nya lycko piller och sånt. Lägg mindre på bromsmediciner och mer på vaccin(JA) eller något som kan bota en virus infektion.

Posted on: 2009/3/20 5:40
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Svenska sjukförsäkringen
#15
Quote:

Filipino-Monkey skrev:
Quote:
Å nej. Titta lite snett till vänster, där ser du ett kaninhål. Du behöver inte alls gräva djupt. Det heter även basic homework...

"Säja vad ni vill om vaccine men det har faktiskt fått bort en jävla massa hemskta sjukdomar så som poolio tex...."

Du drömmer... det är inte alls som du programmerats med. Vakna inna det är alldelse för sent.



Varför får man cancer av vaccin? Du vet att alla vaccin funkar inte likadant? Anledningen varför cancer ökar så mycket kan vara av många saker. Vårat sätt att leva har ändrats otroligt mycket dom senaste 100 åren. Vad vi äter, hur mycket vi rör på oss, strålning, kemikalier med mera inkl vaccin och medicin, jag vet inte och du vet inte heller, du tror.

Kan du som är så vaken ta fram lite statistik på cancer tack? Göra lite basic homework(Jag vill ha real stuff inte Allan watts ord). Koppla sen ihop den med olika vaccinations program och se om du hittar ett mönster.

Jag har lyssnat på Allan watt också, och han slänger ut sig så mycket dynga han inte kan backa upp. Att quota nån gubbe för 200 år sens våta dröm att avliva löskefolket betyder inte att det är aktiv konspiration överallt att just avlivalöskefolket. Det är mer komplicerat än så. Alex Jones är lite bättre med sina källor i alla fall.

Sen så tycker jag att du är väldigt otrevligt i ditt sätt att föra en diskusion. Respektlös och Ego.


Quote:
Filipino-Monkey Lyssna på Patrix...Du ,vet du vad?Jo för en 100 år sen fanns inga(nästan inga)med dagens sjukdomar,ingen som hade cancer,fetma,bla,bla,bla....sen så började dom att vaccinera oss
Varför då?

Se det jag skrev ovan, det är inte bara vaccinationer som skiljer idag från 100 år sedan. För drygt 100 år sedan så fanns det däremot massa andra sjukdomar. Poolio, smallpox, med mera. Det fan inte heller pencillin så en vanlig allvarlig bakterie infektion(lung inflamation, blodförgiftning(som man kan få av andra infektioner om dom inte behandlas behöver inte vara ett öppet sår)) ledde i många fall till döden.
Quote:

Min mor som har arbetat i detta land och aldrig fuskat eller ville att någon skulle peka finger åt henne eller hennes familj,blev hemmskickad när det var dax att sätta sina skor...Då fanns det ingen"plats"för henne.

Inte ens på hospicefick hon ligga, nä hon skulle dö hemma,det tycker malmös Grekiske politiker som bor på Rosengård...han kommer att få sitt,"All kontroll återvänder på ett eller annat sätt,var så säker.

Sjukförsäkringen gäller inte när det är dax.Så ser det ut på riktigt.

Tragiskt att höra, vet många andra som råkat ut för liknande saker. Det är lite min poäng också. sjukvård bör vara fri för alla och resurser måste finnas. Men nu går ju mer pengar åt at subventionera läkemedel än att se till att det finns vårdplatser och vårdpersonal. Därför, avskaffa patent på läkemedel och stöd forskning av effektiva läkemedel, inte nya lycko piller och sånt. Lägg mindre på bromsmediciner och mer på vaccin(JA) eller något som kan bota en virus infektion.


Bäste patient, hoppas det går över.

Gräv du lite seriöst såkommer det att klarna. Andra kan inte ta sig tid att servera dig saker, när du mest bara har en åsikt i ett programmerat hörn.

Tex att du har så ovaken koll på polio förvånar mig - inte - jag har ju tex postat om det kontinuerligt, många gånger, så varför skulle du vara ett undantag där något inte bara gick in i ena tunnänden och ut i den andra, utan fastnade kvar som något man läst och insett?

Du får en chans till, sedan blir det Avdelningen för din del.

Det som är otrevligt för dig är dina saker, det kan ju projiceras - otrevligt att det syns att man hade dålig koll... hehe... försöka att peka på annan då...

Jag satte som sagt samman denna text en gång och gör reeeeeeepost nu.

http://www.esnips.com/doc/192e3959-ea ... -ea4b4fbb16be/vaccination

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svenska sjukförsäkringen
#16


See User information
Patrix bra dokument. Stämmer det så är nog aldrig vaccin någe bra.
Poolio grejerna var också intressanta, hela dokument var intressant.
Jag kollade lite snabbt upp lite källor på wikipedia bara. Vissa stämde vissa stämde inte med vad som står på wikipedia men det är ju inte 100% sanning heller.

Tackar
*bow*

Vad gäller din attityd så tycker jag att du ska lugna ner dig lite med ego mastrubationen.

Regler för forumet:
Quote:

För en respektfull diskussion.

Man skriver inte nedlåtande och undvik bedömningar av andra i forumet.



ps:
Att ge antibiotika i överflöd är så klart inte bra. Det ska bara användas då det verkligen behövs.

*edit*
Vi kanske ska hålla oss till ämnet också >_<

Posted on: 2009/3/20 12:15
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Svenska sjukförsäkringen
#17
Quote:

Filipino-Monkey skrev:
Patrix bra dokument. Stämmer det så är nog aldrig vaccin någe bra.
Poolio grejerna var också intressanta, hela dokument var intressant.
Jag kollade lite snabbt upp lite källor på wikipedia bara. Vissa stämde vissa stämde inte med vad som står på wikipedia men det är ju inte 100% sanning heller.

Tackar
*bow*

Vad gäller din attityd så tycker jag att du ska lugna ner dig lite med ego mastrubationen.

Regler för forumet:
Quote:

För en respektfull diskussion.

Man skriver inte nedlåtande och undvik bedömningar av andra i forumet.



ps:
Att ge antibiotika i överflöd är så klart inte bra. Det ska bara användas då det verkligen behövs.

*edit*
Vi kanske ska hålla oss till ämnet också >_<


"Vad gäller din attityd så tycker jag att du ska lugna ner dig lite..."

Lugn nu bara, på Avdelningen tar vi hand om Alla tillstånd man kan vara i, som inte ger en lugn.

Syster Berta blev riktigt till sig av att höra att det kommer en ny en från vaken, hon fick extra vallningar av spänningen...

Resized Image

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Svenska sjukförsäkringen
#18
Mail från filipino:

Du får bara en varningen sen raderar jag ditt konto.

Krumelur där... apropå det grammatiska så ger det tillfälle till att återuppleva gamla goda tider, då vi hade både tomte och mask:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=49058#forumpost49058

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
53 user(s) are online (53 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 53

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS