vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Sverigedemokratisk ungdom polisanmäler 243 riksdagsledamöter för högförräderi

See User information
Tycka vad man vill om SD, i deras ungdomsförbund så kämpar de hårt mot Lissabonfördraget och korrupta politiker. Har själv funderat på att polisanmäla först Rheinfeldt och EU-ministern, nu är de som röstade ja i princip skyldiga till landsförräderi enligt grundlagen. Frågan är om det finns tillräckligt med lojala poliser och personer inom domstolsväsendet för att det ens ska tas upp.

"Sverigedemokratisk Ungdom menar att riksdagens beslut om att godkänna Lissabonfördraget strider mot 19 kap. §1, brottsbalken, om högförräderi:

Sent på torsdagskvällen beslutade Sveriges riksdag att godkänna en svensk anslutning till Lissabonfördraget. Fördraget innebär att ytterligare makt flyttas från det svenska folket till den Europeiska unionen och utländska politiker i Bryssel. Sveriges möjlighet att säga nej till förslag som missgynnar det svenska folket slopas på 63 områden.

Sverigedemokratisk Ungdom menar att detta är ett olagligt beslut som faller under 19 kap. §1, brottsbalken, om högförräderi:

"Den som, med uppsåt att riket eller del därav skall, med våldsamma eller eljest lagstridiga medel eller med utländskt bistånd, läggas under främmande makt eller bringas i beroende av sådan makt eller att del av riket skall sålunda lösryckas, företager handling som innebär fara för uppsåtets förverkligande, dömes för högförräderi till fängelse i tio år eller på livstid eller, om faran var ringa, i lägst fyra och högst tio år."

Med anledning av detta kommer Sverigedemokratisk Ungdom, så snart man fått tillgång till protokollet från gårdagens riksdagsvotering, att lämna in en polisanmälan om högförräderi mot samtliga av de 243 riksdagsledamöter som röstade ja till ett godkännande av Lissabonfördraget."

Posted on: 2008/11/21 9:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Sverigedemokratisk ungdom polisanmäler 243 riksdagsledamöter för högförräderi

See User information
Hörde på P1 i går under pågående debatt en riksdagsledamot som menade att han var väldigt tveksam och ville helst säga nej till Lissabonfördraget men att påtryckningen från partiet var så stort och han visste att priset för att säga nej skulle stå honom dyrt, utfrysning och inga uppdrag ! skrämmande hur det går till. Och vad jag förstod så var han inget undantag.
jag skrev i alla fall ett tack mail till Anne Marie Pålsson (m) som vågade säga nej detta till trots,
I den svenska grundlagen finns enligt henne inte heller en maktdelning utan makten utgår från Statsministern , mer finns att läsa om detta på hennes hemsida.

Posted on: 2008/11/21 10:31
The Sun is the mediator of Prime Intelligence between ourselves and Galactic Consciousness
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Sverigedemokratisk ungdom polisanmäler 243 riksdagsledamöter för högförräderi

See User information
Svenska systemet är väldigt odemokratiskt, ett fåtal personer, ofta utanför riksdagen bestämmer vad partierna skall tycka, om riksdagsledamöterna inte gör som de blir tillsagda så blir de utfrysta och kan inte ställa upp för omval. Folket har väldigt liten makt, makten sitter i de som styr dessa partier.

Posted on: 2008/11/21 10:45

Edited by jin83 on 2008/11/21 16:55:49

See User information
Jag tycker att det är bra att åtala dom. Mitt stöd är med.

Posted on: 2008/11/21 13:10
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
detta är stort och detta är ett steg i rätt riktning. fler som tar ställning så här. superduperbra.

Posted on: 2008/11/21 15:10
Resized Image

See User information
Brukar inte hålla med Sverigedemokraterna i mycket av deras partipolitik, men när jag läser att dom vill göra detta blir jag faktiskt glad.
Har iofs väntat på att dom skulle på något sätt skulle agera, om fördraget blev godkänt. Bra gjort av Sverigedemokratisk Ungdom.

Posted on: 2008/11/21 20:08

Anonym
Jag tryckte "svara" tidigare här idag för att skriva att just här tyckte jag SDU gjort bra ifrån sig, men struntade i att posta mitt inlägg.

I just detta har de mina sympatier, men ve den som i framtiden påpekar att jag sympatiserar med SD(U).

See User information
MYCKET intressant.
Nog för att jag är 100% lekman och oförmögen att bedöma om de brutit mot lagen rent juridiskt, men det ser verkligen ut som att de brutit mot lagen.
Om det faktiskt är fallet, så kommer vi få ett kvitto på om rättsväsendet fungerar.
Min gissning är att de faktiskt bryter mot lagen men att rättsväsendet inte fungerar så bra att de kommer bli fällda

Posted on: 2008/11/22 8:02

Anonym
Det är emot grundlagen att ge upp sveriges suveränitet. EU var också högförräderi

See User information
Sverige såldes för länge sen tyvärr.
De som jobbar inom regeringen är som en liten sekt, de gör vad herren säger.

Låt oss ta ett exempel där regeringen är totalt infiltrerad av brottslingar.
De lägger fram lagförslag efter lagförslag och signerar dessa, röstar ja osv.
Mer och mer lagar sätts in i samhället och de får mer makt att styra befolkningen.

Är detta fel? vill vi ha det så?.. hur går vi tillväga för att stoppa dom?
Eftersom alla i regeringen är i sin lilla sekt så verkar det omöjligt att få dom att arbeta åt befolkningen(vilket deras jobb är).

Man får hoppas att de som jobbar inom militären, polisen osv inser snabbt vad som är påväg att hända och slutar arbeta för regeringen och vänder sig till befolkningen istället.

Vad vill vi göra med våra liv?, ska vi låta dessa svin i regeringen få driva med befolkningen år efter år?

Kanske krävs det mer än bara polisanmälan och namnpåskrifter...
Kanske krävs ett helt nytt system, och att alla i regeringen byts ut..precis alla.
Eftersom de klart och tydligt är brottslingar.

Posted on: 2008/11/22 23:15

See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:
Det är emot grundlagen att ge upp sveriges suveränitet. EU var också högförräderi

Tja... i det fallet röstade ju faktiskt "the swedish sheeple" igenom det i en folkomröstning.

Posted on: 2008/11/23 0:09

Anonym
Klart det svenska folket röstade för EU... de lockade ju med billigare sprit och vin till försäljning i matvaruaffärerna...

Undrar hur många av de som röstade ja till EU som fortfarande är positiva...

Samma får har ju röstat på den regering som sitter idag, vilket är detsamma som att ge en fullmakt.

See User information
Bra av SD, Jag uppmanar även militären att gå in och rensa upp i vårt fullständigt korrupta land.

Posted on: 2008/11/23 21:35

See User information
Har någon sett/hört någon reaktion på detta ?

Att våra folkvalda verkar ha fått för vana att bryta både mot internationella avtal, lagar och konventioner, samt vår egen grundlag, men när de så solklart verkar begå högföräderi, vette katten vad man ska tro.

Känner någon en advokat el dyl som kan tolka detta, och säga vad som räller? Och om fallet är ett de bryter mot nämnd paragraf: gäller inte sveriges lagar för de som sitter i riksdag och regering ?

Posted on: 2008/11/24 12:35

See User information
Känns som om lagen bara gäller för vanliga människor, när agendan ändras så struntar man i lagen eller skapar nya lagar. Det är synd att massmedia är så styrd, Sverige är ett rätt så litet land och någon effektiv alternativ media saknas, det som sägs på internet och mellan personer utanför massmedia verkar inte räknas på något sätt.

Såg stora delar av debatten i riksdagen, det verkade vara en blandning av sovande får, elit, karriärpolitiker och en och annan som stod upp för folket, att dessa i alla fall på papperet skall styra Sverige känns inte helt säkert, speciellt då svenska staten är rätt så stor.

Posted on: 2008/11/24 13:16

See User information
http://www.petitiononline.com/Sveket/petition.html

Det är väl bara själva den att det ska vara ett högerextremt parti som ska vara den första att gå ut med en sådan sak.

Synd att tex inte PP eller något ungdomsförbund kunde gått ut i stället, jag antar att det då hade blivit den skepticism och avståndstagande som det antagligen kommer att bli till detta då det är SD som står bakom.

Har någon sett om några andra gått ut med likande info ?

Bara att sprida denna då.. men det lär väl bli som vanligt. några hundra.. max tusen som skriver på.. men det är väl skit samma.. även om hela dj--a svenska folket ställde sig utanför riksdagshuset så skulle det väl "blåsa över" till slut.. eller hur i h-vete var det det var.....

Posted on: 2008/11/24 14:20

Edited by NisseHult on 2008/11/24 14:36:45

See User information
EU-kritik.se är inte så hårda som SDU i sin kritik men ändå rätt så hårda. Den sidan kommer att fortsätta att drivas men vad jag förstår så kanske den riktas in mer på att påverka irländarna, vad jag förstått kan EU-staten inte bildas utan att alla länder skriver på. Även junilistan har gjort en del liv men trots att de fick över tio procent i föra EU-valet så har jag inte hört särskilt mycket om dem.

Om Lissabonfördaget går igenom tror jag att EU själv kan ta nästa steg mot en mer permanent och definitiv statsbildning genom något slags majoritetsbeslut som blir bindande för alla medlemsländer.

Posted on: 2008/11/24 15:36

See User information
Den Enväldiga Unionen (sång)
http://se.youtube.com/watch?v=1ouILUDdM-Y

Posted on: 2008/11/24 15:39

See User information
Den svenska kollektiva modellen u.p.a. skyddar partipolitiker som producerar kollektiva resultat med säkerhetsbrist i en styrelse, utskott eller nämnd, som tillhör kollektiva stater, som utan RISK kan förneka ANSVAR lokalt på den inre gemensamma marknaden.

Posted on: 2008/11/25 15:26
Värderar, värdesäkrar och väljer mentalt och fysiskt i nutid och nära framtid, produkt av humana resurser, med STRIKT produktansvar för producerat resultat med säkerhetsbrist i nutid, nära framtid (10 år) och rum, lokalt i en medlemsstat på den inre ma...

See User information
Låt oss göra riksdagshuset till bigbrotherhuset.
Installera kameror och starta tvprogram om folket där inne.
Sen får befolkningen rösta bort politiker varje vecka.

Posted on: 2008/11/25 21:26

See User information
Quote:

Al_Kyder skrev:
Låt oss göra riksdagshuset till bigbrotherhuset.
Installera kameror och starta tvprogram om folket där inne.
Sen får befolkningen rösta bort politiker varje vecka.

Love you....

Posted on: 2008/11/25 22:13
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

Whistleblower skrev:
Den svenska kollektiva modellen u.p.a. skyddar partipolitiker som producerar kollektiva resultat med säkerhetsbrist i en styrelse, utskott eller nämnd, som tillhör kollektiva stater, som utan RISK kan förneka ANSVAR lokalt på den inre gemensamma marknaden.

Herr Visslare!

Är du Jurist, eller?

I stället för din utpräglade Kanslisvenska, skulle du kunna översätta dtt mumbojumbo till vanlig svenska, så man kan förstå vad du menar?

För jag anar att du har en del insideinformation som du vill delge, men som jag tror faller "mellan stolarna" pga av att knappt någon förstår vad du skriver om.

Posted on: 2008/11/27 19:42

Anonym
Det han i princip säger är att politiker som röstar igenom såna förslag också skyddas mot att åtalas för förräderi.

See User information
Jo, tyvärr är det så. Detta åtal kommer inte att leda någonstans. Det enda som hjälper är ett nackskott. Men bra initiativ av hitlerjugend(SD).

Posted on: 2008/11/30 18:42
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper