vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 4 (5) 6 »

Anonym
Re: heterosexuella ge plats åt bögar och flator!
Quote:
Micro:
Vissa veganer tror att dom har förståt allt när dom sett hur kyklingar föds upp och att deras "högre" kunskap rätfärdigar att dom eldar upp någons kiosk.

Vissa konspirationsteoretiker tror att dom har förståt allt när dom ser hur illuminati förstör våran kultur, så dom börjar beklaga sig över "bögar, flator och blattar".

Finns det några likheter mellan dessa?

Båda har fått en faktisk och riktig kunskap, kyklingindustrin är dålig och kulturförstöring är ett faktum.

Båda tror ofta att dom vet bättre än andra ovh att andra inte har förstått för att dom inte lägger ned sin fulla energi på detta.

Båda tar till separering och våldsamheter för att visa sin nya kunskap. Verbalt eller Fysiskt.

Men vad tycker jag då? Jag är fulltmedveten om att både kyklingindustrin och kulturförstörningen sker och är av ondo. Men jag tror inte att jag har förstått allt och jag tror absolut inte att denna kunskap skulle rätfördiga att skada någon överhuvudtaget.

Jag skulle säga att dessa exempel över är två insnöade personer. Att deras kunskap är större än sin omgivning i just detta ämne, men inte stor nog för att se större vyer och resultatet av sitt agerande.

Så om du känner dig träffad så ta ett steg tillbaka och försök förstå vad andra säger.

Nu får du definiera en sak som jag inte förstår! Anser du att jag är insnöad?

Jag anser inte att ställa krav är detsamma som att ta till våldsamheter! Varje förälder vet att man emellanåt måste ställa krav för att saker inte skall gå åt helvete. Det är inte samma sak som att förbjuda barn att skaffa sina egna erfarenheter. Det är väl snarare en mix av egna erfarenheter som man blandar med uppmuntran att utforska och dra egna slutsatser.

Jag tycker i viss mån att man kan jämställa den lydiga fårskockens beteende med de barn som inte haft någon frihet att själva bestämma över sina liv. De behöver både krav och uppmuntran!

Visst jag kan ta många steg bakåt men när jag har backat så långt att jag känner en annan mans närvaro bakom mig så brukar jag vända mig om och se vad hans avsikter är. Om man inte gör det kan det hända att det gör jävligt ont i arslet!

Att skydda sin egen familj, röv eller land är väl en del av naturens grundläggande lagar. Hur långt är du villig att backa innan du vänder dig om?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Jag anser inte att ställa krav är detsamma som att ta till våldsamheter! Varje förälder vet att man emellanåt måste ställa krav för att saker inte skall gå åt helvete. Det är inte samma sak som att förbjuda barn att skaffa sina egna erfarenheter. Det är väl snarare en mix av egna erfarenheter som man blandar med uppmuntran att utforska och dra egna slutsatser.

Vem är det som skall ställa kraven? Du? Polisen? Illuminati? Det är ju Överheten som skapat problemen, har ska vi få överheten att ställa bra krav? Måste vi inte få överheten att sluta ställa till med problemen?

Quote:

Jag tycker i viss mån att man kan jämställa den lydiga fårskockens beteende med de barn som inte haft någon frihet att själva bestämma över sina liv. De behöver både krav och uppmuntran!

Visst är det så.

Posted on: 2007/1/23 13:24
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:
Universums principer förändras aldrig, bara människors beteenden, värderinger och förståelse etc, som nu knappt är human längre, utan alien, demon - allmänt pervo.

Jag får tillägga att denna syn är inte representativ för alla som har den konspiratoriska synen på världen. Isåfall är hela människan i sig en styggelse. Människan lär ju vara framavlad på genetisk väg som slavarbetare åt det reptilfolk som kallas Annunaki. Således är det lika onaturligt och fel att vara människa i sig som att "packa bajs" - hetero som homo - som att avla fram såväl pudlar som pitbullterriers...

Sen kan det mycket väl finnas en dold agenda med det samhälleliga bifallet åt gayrörelsen under sent 1900-tal och framåt, det säger jag inte emot.

Jag är i vanlig ordning så skeptisk att jag utesluter intet! *

Frågan är hur mycket maktelitens dolda gayagenda har med den vanliga genomsnittliga bögen och flatan att göra!?!?!?

* Jag utesluter inte ens, som jag brukar säga, en eventuell landning på planeten Mars år 1944, genomförd av det kejserliga Japan och Nazityskland i en expedition med ett tyskt UFO, som jag hört talas om. Det kan faktiskt har hänt...

Även om jag dock finner det väldigt osannolikt...

Man vet aldrig.

See User information
Quote:

wikhall wrote:
Quote:
Universums principer förändras aldrig, bara människors beteenden, värderinger och förståelse etc, som nu knappt är human längre, utan alien, demon - allmänt pervo.

Jag får tillägga att denna syn är inte representativ för alla som har den konspiratoriska synen på världen. Isåfall är hela människan i sig en styggelse. Människan lär ju vara framavlad på genetisk väg som slavarbetare åt det reptilfolk som kallas Annunaki. Således är det lika onaturligt och fel att vara människa i sig som att "packa bajs" - hetero som homo - som att avla fram såväl pudlar som pitbullterriers...

Sen kan det mycket väl finnas en dold agenda med det samhälleliga bifallet åt gayrörelsen under sent 1900-tal och framåt, det säger jag inte emot.

Jag är i vanlig ordning så skeptisk att jag utesluter intet! *

Frågan är hur mycket maktelitens dolda gayagenda har med den vanliga genomsnittliga bögen och flatan att göra!?!?!?

* Jag utesluter inte ens, som jag brukar säga, en eventuell landning på planeten Mars år 1944, genomförd av det kejserliga Japan och Nazityskland i en expedition med ett tyskt UFO, som jag hört talas om. Det kan faktiskt har hänt...

Även om jag dock finner det väldigt osannolikt...

Man vet aldrig.

På denna låga nivå som vi fallit ned till så kommer det ju in annat som aliens manipulering av dna osv, och det med slavespecies. Men det spelar ingen roll, för som du säger "styggelse"... det är inte meningen vi ska vara här, inte vara människor här - utan återvända till vårt ursprung - det som då är att kultivera.

Aliens är de som rensats ut från denna nivån/plats/jorden vid tidigare undergångar. Därför säger jag ibland att de anser att detta är deras plats- det har jorden som en trädgår/farm - och utnyttjar "människan" - de lever även på energier vi ger ut - därför finns detta med offer genom tiderna - därför finns allt våls och pervoförhärligande och promotande - därför hålls mänskligheten i ett vibrerande tillstånd av konflikt och rädsla.

Posted on: 2007/1/23 13:56
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Quote:

micro wrote:
Vissa veganer tror att dom har förståt allt när dom sett hur kyklingar föds upp och att deras "högre" kunskap rätfärdigar att dom eldar upp någons kiosk.

Vissa konspirationsteoretiker tror att dom har förståt allt när dom ser hur illuminati förstör våran kultur, så dom börjar beklaga sig över "bögar, flator och blattar".

Båda har fått en faktisk och riktig kunskap, kyklingindustrin är dålig och kulturförstöring är ett faktum.

Båda tror ofta att dom vet bättre än andra ovh att andra inte har förstått för att dom inte lägger ned sin fulla energi på detta.

Båda tar till separering och våldsamheter för att visa sin nya kunskap. Verbalt eller Fysiskt.

Men vad tycker jag då? Jag är fulltmedveten om att både kyklingindustrin och kulturförstörningen sker och är av ondo. Men jag tror inte att jag har förstått allt och jag tror absolut inte att denna kunskap skulle rätfördiga att skada någon överhuvudtaget.

Jag skulle säga att dessa exempel över är två insnöade personer. Att deras kunskap är större än sin omgivning i just detta ämne, men inte stor nog för att se större vyer och resultatet av sitt agerande.

Så om du känner dig träffad så ta ett steg tillbaka och försök förstå vad andra säger.

kan du säga på ren svenska vad du gör i denna tråden?
är det en pik till att vi inte klarar av att hantera detta ämne och borde brottas med ZPZ och Zink i 911?
där alla har förståt den stora konspirationen men de som inte gjort det är iaf välkommna att säga sina tankar ändå?

Anonym
"Frågan är hur mycket maktelitens dolda gayagenda har med den vanliga genomsnittliga bögen och flatan att göra!?!?!?"

Lika mycket som deras dolda agenda har med heteros att göra eller?

See User information
Quote:

micro wrote:

Skillnaden mellan dig och mig Micro är att du är feg och inte vågar debattera dessa ämnen förutsättningslöst samt att du så gärna vill sopa de infekterade frågorna under mattan i din naiva tro att detta kommer göra saken bättre för att det då inte skulle skapa ilska och förtret hos vissa dramaqueens på forumet eller som du skrev "vakenbögar".

Ett arabiskt ordspråk som är passande här:

Stoppar du huvet i sanden så är en sak klar:

Du kommer antagligen få en spark i arselet när du minst anar det.

Många yngre män sm du beter sig som du, antagligen för att de är så djupt indokrinerade i 70/80-talets flumskola uppbyggd på marxistiska värderingar och Grupparbeten där huvudmålet med skolarbetena var att man kom "överens" med det resultatet att inga skulle få bli "diskriminerade" samt att man då skulle inta en "toletent" inställning till alla i gruppen.

Du visar samtidigt ett illa dolt förakt för äldre personer med livserfarenhet. Ett tydligt tecken på hyckleri iom att du ofta samtidigt vill utmåla dig som en fredens apostel.

Som många marxistindokrinerade personer som inte själva märker att de är det så visar detta illa dolda förakt för äldre personer med tydliga manliga drag, att du är just ett exempel på den lealösa nya könlösa människa som Illuminaterna så länge har arbetat för attt skapa i den nya tiden.

I motsats då till äldre traditionbundna kulturer som t.ex Indianer där man alltid tog "de äldres" råd vid inför viktiga beslut i stammen och samhället.

De äldre var de som stod för visheten och hade sett vad som hänt under ett längre perspektiv samt var de som dessutom hade kunskapen inhämtad ifrån ännu äldre utdöda generationer och kulturer.

Detta visar ju sig klart med dig Micro som inte vill ta en öppen diskussion om känsliga ämnen med resonemanget att detta kan skapa "konflikt".

Rensar man inte luften så kommer den att bli instängd till slut.

Posted on: 2007/1/23 18:51

Anonym
Quote:
micro:
Vem är det som skall ställa kraven? Du? Polisen? Illuminati? Det är ju Överheten som skapat problemen, har ska vi få överheten att ställa bra krav? Måste vi inte få överheten att sluta ställa till med problemen?

Alla människor har inte mött de mer otrevliga delarna av livets mörka sidor och fått detta serverat på en sketen papptallrik utan istället har de lyckats ta sig igenom livet på välputsade silverfat och seglat fram på räkmackor med silverskedar uppkörda i arslet.

Jag påstår inte att jag vet om du är en av de priviligierade som inte har riktig kontakt med livets alla nivåer men om jag läser det du skriver så känns det så här:

Det verkar som du levt i skyddad verkstad alldeles för länge!

Fattiga europeer från samhällets underklasser trängs ihop i betongförorter där makthavarna packat ihop dem som trångbodda sillar med nyanlända invånare med främmande kulturmönster. I dessa miljöer händer ofta saker som priviligierad medel- och överklass eller den teoretiserande flumvänstern inte har en aning om. Grupperingar med olika våldsinriktade maktperspektiv och definitivt brist på empati kan utan motstånd ta över rättsskipning, indrivningar, religionsförtryck, hedersrelaterade brott och andra otrevliga saker som du och många andra lyckliga människor förskonas ifrån.

Den vanliga familjen är således helt utlämnad utan att vare sig politiker, du eller rättsstaten gör ett skit åt saken och samtidigt som dessa människor från all världens hörn skriker på hjälp för att deras vardag hela tiden blir mer och mer utsatt så frågar du mig vem som skall ställa kraven och jag skulle vara nån förbannad polisaspirant eller maktkåt illuminatiarketyp.

Svaret ligger i din fråga och givetvis kommer folk att resa sig och göra uppror frågan är hur länge sanningarna skall förtigas av folk som inte vill diskutera frågan. Ju längre man väntar med att öppet redogöra för hur det egentligen ligger till desto större kommer sammandrabbningarna att bli med förlorare på båda sidor.

Jag upplever att alla som vill förtiga sanningen är delaktiga i den slutliga katastrofen.

See User information
micro wrote
Quote:

Utifrån alla mina inlägg så fattar alla att jag tycker detta är helt fel på alla möjliga sätt. Bara kort...

Synsättet är inte utifrån en andlig förståelse utan utgår från att livet/människan är en fysisk sak bara.

Du borstser från reinkarnation, eller hur?

Vem är överhet och underklasser genom olika liv - jo, tex micro.

Det du skriver är ju att peka på andra människor!

Är inte alla medansvariga, har vi inte alla haft olika roller genom olika liv.

1. Så jag säger för femtionde gången - det är inte därute som problemen är (eller de "skyldiga") utan det är därute som vår egen dålighet manifesteras på.

2. Att man bara kan förändra det därute genom att titta inom sig själv, se vad man själv har för del i det - och förbättra sig, höja in nivå = kultivera (sig).

Vi måste inte få Överheten till någonting, det är feltänk - det är vårt eget missfoster som vi skapat själva, som jag sagt ibland.

Det är kan vara svårt, mycket motstånd mot att släppa krigaraktivistsida, inom oss - det vore ju smidigt om problemen är därute...

Vi kommer att ha den överhet som vi förtjänar - vi har det nu, som alltid.

Posted on: 2007/1/23 20:03

Edited by novax on 2007/1/23 20:27:36
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Är det därför Mark Levengood är programchef på SVT eller har det med något i hans CV att göra???

See User information
Det är beydligt fler skilnader mellan oss är så. Men det är roligare att titta på likheter och förstå varandra.

När du hoppar på mig så blir jag illa till mods. Det gör att jag har svårare at diskutera med dig, vilket du kanske upfattar som feghet?

Jag skulle önsa att du skulle observera att du söndrar och härskar när du skriver. Jag skulle även önska att du slutade med det.

Om du skutade med detta så tror jag att vi skulle kunna dikutera vilket ämne som hälst.

Quote:

bennybear wrote:

Skillnaden mellan dig och mig Micro är att du är feg och inte vågar debattera dessa ämnen förutsättningslöst samt att du så gärna vill sopa de infekterade frågorna under mattan i din naiva tro att detta kommer göra saken bättre för att det då inte skulle skapa ilska och förtret hos vissa dramaqueens på forumet eller som du skrev "vakenbögar".

Posted on: 2007/1/27 16:07

See User information
Vi svenskar lever nästan samtliga på en räkmacka. Titta under ditt porslin, någon kinesisk bararbetare har svettas för att du ska kunna sitta framför din dator och slösa bort halva dagen på att skriva i detta forum.

Vad är det igentliga problemet? Att bögar går i parader, att invandrare snattar på ica, att kineser arbetar häcken av sig, att median är korupt, att banksystemet är korupt, att säkertstjänsten är korupt, att hemliga sälskap styr alla länder?

Kan du rangordna dessa, kanske lägga till några nya. Vad bör vi göra åt dessa problem.

Posted on: 2007/1/27 16:17

Anonym
Exponera dess orsaker effekter syften och agera.

Anonym
Quote:
micro:
Vad är det igentliga problemet? Att bögar går i parader, att invandrare snattar på ica, att kineser arbetar häcken av sig, att median är korupt, att banksystemet är korupt, att säkertstjänsten är korupt, att hemliga sälskap styr alla länder?

Jag vet att du frågade BB om detta men vill ändå ge ett litet svar.

Om jag skall förstå hur en barnarbetare mår eller känner sig skulle jag aldrig få den informationen av en unge som är vuxit upp i ett svenskt dynamiskt medelklasshem fullt av meditationskurser eller vänsterteorier.

Om jag skall förstå hur en skötsam invandrare som vill integrera sig i det svenska samhället mår efter att oförskyllt blivit anklagad för att vara en skurk så kommer jag aldrig få den informationen på ett forum som Vaken. Jag måste leva och bo i samma närområde under en längre tid för att förstå frustrationen och hatet mot hans landsmän som ställer till med problem för honom och alla andra.

Om jag skall förstå att media är korrupt så kommer jag aldrig få den informationen av en köpt journalist utan finner ett större värde i att viss bevisföring och massor av tankar om detta ämne på ett forum som Vaken ventileras.

Problemet är att inte alla har samma livserfarenheter eller har samma verklighetsuppfattning. Och som vanligt är det de som har minst erfarenheter av livets mörkare sidor de som säger sig veta bäst.

Anonym
Quote:

micro wrote:
Vi svenskar lever nästan samtliga på en räkmacka. Titta under ditt porslin, någon kinesisk bararbetare har svettas för att du ska kunna sitta framför din dator och slösa bort halva dagen på att skriva i detta forum.

Kan du rangordna dessa, kanske lägga till några nya. Vad bör vi göra åt dessa problem.

Varför blir det bara såna här svar i trådar om tabubelagda ämnen?
om någon startar trådar om ex: kameraövervakning i ett köpcentrum eller om regeringen höjer A-kassan.

See User information
Quote:

maggot wrote:
Quote:

micro wrote:

Varför blir det bara såna här svar i trådar om tabubelagda ämnen?
om någon startar trådar om ex: kameraövervakning i ett köpcentrum eller om regeringen höjer A-kassan.
bästa frågan micro är den du avslutade med.......man kan ju anta det att somliga på sidan är lite "spretiga" och det är ju helt prefekt för uppdraget.....vi har en viss skyldighet att medverka till att väckarklocken ringer, det går inte att vara för timid i den rollen......men du har rätt det finns annat att fokusera på, och passa på medans det finns vissa juveler på sidan, för det finns det onekligen.............vi upprättar ett spridningsavtal.......

Posted on: 2007/1/28 12:06
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Ni kanske kan rangordan det själv skulle vara jäkligt intressant
nå vad var det?

See User information
Quote:

maggot wrote:
Ni kanske kan rangordan det själv skulle vara jäkligt intressant
nå vad var det?
det blir lite knyta handen i fickan om man fokuser på alla negationer....folk mår inte bra av det....frågan som måste ställas är -vad kan vi göra för positivt? det är det som behövs idag.............bort me oket..........

Posted on: 2007/1/28 12:30

Anonym
Quote:

det blir lite knyta handen i fickan om man fokuser på alla negationer....folk mår inte bra av det....frågan som måste ställas är -vad kan vi göra för positivt? det är det som behövs idag.............bort me oket..........

vilket innebär diskutera 9/11,A-kassa,big brother.
Ja i stort sett allt utom mångkulturens baksida,förintelsen och gaylobbyn eller ?

See User information
Quote:

maggot wrote:
Quote:

vilket innebär diskutera 9/11,A-kassa,big brother.
Ja i stort sett allt utom mångkulturens baksida,förintelsen och gaylobbyn eller ?
fokuser på hur du vill ha det istället.....bara välment

Posted on: 2007/1/28 12:38

Anonym
okej jag vill INTE ha någon homovecka i gbg

See User information
Quote:

maggot wrote:
okej jag vill INTE ha någon homovecka i gbg
svara med nå posiyivt.......dra igång en strait vecka.......stait and proude.....

Posted on: 2007/1/28 12:43

Anonym
Jag skulle bli väldigt glad om denna homolobby lades ner men jag är glad nu med men skulle bli förbaskat glad om de kunde lägga ner planera på detta.

See User information
Quote:

maggot wrote:
Jag skulle bli väldigt glad om denna homolobby lades ner men jag är glad nu med men skulle bli förbaskat glad om de kunde lägga ner planera på detta.
ja man kan ju undra om dessa parader enbart drivs för att sticka i ögonen.........jag förstår inte vad det är för speciellt med att ha en avvikande sexualitet......besynnerligt är ett understatement.................men det är kanske vi som är avvikande...............jag kanske har missat nåt..............

Posted on: 2007/1/28 13:46

« 1 2 3 4 (5) 6 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper