Vakencorner
|
Re: Är ni ateister eller tror ni på högre intelligens
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
När kan du ha något vettigt att komma med. Jag väntar. Naturligtvis ingen slump, något i tillvaron. Vissa VILL verkligen vara sjuka, och hålla på och hålla på och hålla på och, ta sina piller helt gå in i det, till och med demonstrera att man är minsann sjuk, jag är ett vandrande piller. Det blå. Vakna.
Posted on: 2008/2/14 11:34
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det är det röda pillret som man får se hur djupt kaninhålet är... Trots att jag tar det blå pillret är jag väldigt vaken. När jag slutar ta det kommer allting komma som ett rinnande vatten igen och jag känner. Det blåa pillret var tydligen ingen engångsbehandling Om du nu var så vaken skulle du väl ha viktigare saker att tänka på än särskrivningar? Eller ser du inte? Man kan ju vara vaken utan att se, men då kan man gärna gå och lägga sig igen. Du säger ju dessutom samma sak om och om igen som ett mantra i skrift. Du låter som ett Jehovas vittne med din väl inövande kommentar. Den dagen du vaknar hoppas jag du har en axel att gråta ut mot. Jag har det inte. För att tillföra den här tråden någonting kan jag tillföra att jag tror på en högre intelligens. och jag tror på tiden. En tid som inte är linjär, utan elliptiskt spiralformad.
Edited by computerror on 2008/2/14 12:03:46
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Om den elliptiska spiralen, eller cirkeln som jag hellre tror på, är oändligt stor kan vi bara uppfatta den som en linje när vi vandrar i den.
Posted on: 2008/4/4 19:42
|
|||
|
Säll är den,
som för sig äger lovord och förstånd uti livet, ty onda anslag man ofta rönt alstras ur andras bröst. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Men inget är perfekt, så vi får nöja oss med elliptiskt spiralformat. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Skuggorna på väggen är i det här dilemmat vad vi kallar perfekta.
Tar vi oss ur grottan kanske vi upptäcker att de som kastar skuggor är fullt möjliga men att de absolut inte är perfekt, endast beroende av ett högre paradigm.
Posted on: 2008/4/5 23:29
|
|||
|
Säll är den,
som för sig äger lovord och förstånd uti livet, ty onda anslag man ofta rönt alstras ur andras bröst. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Livet är ett mirakel. Känner inte till ngt coolare, det kanske kommer sen....
religioner=kontroll skapat av människor Gud för mig är kärlek och "det" talar till oss hela tiden, det är bara att vara tyst och lyssna." Det" är allt vi kan se och inte se. Naturen är mitt tempel i vilken jag vandrar omkring i denna fysiska skepnad för tillfället...
Posted on: 2008/4/18 2:21
|
|||
|
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
när man inser att om nåt kan vara hur stort som helst, kan det även vara hur litet som helst som man blir lite yr på riktigt : ) det stora kanske inte är stort..eller tvärt om. kan nåt vara hur tungt som helst eller kan det ha en massa så liten att det går över på minus så att säga...eller om det kan vara hur litet som helst går det aldrig över på minus och vill sträva bort från gravitationens strama tyglar.
Jag brukar kalla mig ateist, men jag tror väl på nåt som de flesta sägar, jag tror att om man bygger upp en människa atom för atom med nano maskiner så kommer han inte att vara lika den han kopierats ifrån, jag tror inte den byggda människan skulle fungera alls på ett tillfredställande sätt. Jag undrar varför en kropp som byter ut alla celler var 5 år ungefär blir gammal och slutligen dör, skapas det hela tiden fler av den osynliga beståndsdelen jag på nåt sett inbillar mig finns, itakt med att vi blir fler och fler på jorden eller späs den ut för att räcka..kanske skapas detta av atmosfären runt omkring oss, om man växer upp helt ensam i en kuvös har man en då en själ, och kan man göra moraliska val? skulle nån våga forska om sånt här helt öppet? eller är det ointressant kanske.
Posted on: 2008/4/22 16:01
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
"kan nåt vara hur tungt som helst eller kan det ha en massa så liten att det går över på minus så att säga"
Jag är absolut inte helt säker men vad jag har fått för mig att jag läst (om du nu anser detta ha relevans) är att takyoner är subatomära partiklar som verkar motsäga fysikens lagar i och med att de påstås accelerera sin hastighet ju mer energi/massa som tas bort från dem. Ändå är hastighet kopplat till och beroende av energi. Angående åldern påstår en biolog jag har talat med att det handlar om arvsmassan som vid varje mitos "kortas av" eller på något sätt blir "skadat" och således förtvinar kroppen. Vissa metafysiska samfund vill helt enkelt kalla åldrande och även sjukdomar för sinnets negativa makt över kroppen, vi har intalat oss själva om vårt tillstånd och således åsamkat kroppen detta. Angående storlek. Tao, är oändligt litet och samtidigt oändligt stort och vem förstår det? De enda helt perfekta ting jag kan tänka mig vore den ensamma kvantpunkten och Helheten/Alltet.
Posted on: 2008/4/24 21:20
|
|||
|
Säll är den,
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det stämmer inte. Vår kultur har inte lämnat gudstron, bara omformat den i postmodernistisk anda. Det är därför humanister/ateister med Sturmark och Ulweus i spetsen får skrämselhicka i alla möjliga medier. De trodde att religionen var uträknad men det har visat sig att västerlänningar bara blir mer och mer religiösa. 98% av världens befolkning tror på en högre intelligens och bland svenskarna ligger det på typ 68% som tror på en högre makt. Däremot lämnar många de etablerade religioner för sitt eget privata mishmash av andlighet. Vetenskapen kan i övrigt aldrig användas för att motbevisa andliget. Vetenskap och tro är heller inte någon motsats. Det krävs en hel del tro för att vara vetenskapsman...
Posted on: 2008/4/25 17:03
|
|||
|
"The age of communication means that everyone speaks at the same time" - Justin Sullivan, New Model Army
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login