vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 6 7 8 »

Anonym
Re: 80-tals gruppen Duran Duran Illuminati promotade!!
När man gjort en video som Planet Earth, så bör man inte ta ut svängarna så här mycket, om man inte vill hamna på Death Row alltså

Duran Duran-911 is a joke

Lyssna hur Simon LeBon betonar att "911 is a fake" mellan 2:27 och 2:29

http://www.youtube.com/watch?v=a3EGljZ-N_Y

Och här är texten:

Now I dialed nine one one a long time ago
Don't you see how late they're reactin'
They only come and they come when they wanna
So get the morgue truck and bag the goner
They don't care 'cause they get paid anyway
They treat you like an ace that can't be betrayed
I know you stumble with no use people
If your life is on the line then you're dead today

Late comings with the late comin' stretcher
That's a body bag in disguise
y'all I'll betcha
I call 'em body snatchers
quick they come to fetch you
with an autopsy ambulance
just to dissect ya

They are the kings 'cos they swing amputation
Lose your arms your legs to them it's compilation
I can prove it to you watch the rotation
It all adds up to a funky situation

So get up get get get down
911 is a joke in yo town
Get up get get get down
Late 911 wears the late crown

911 is a joke (Repeat)

Everyday they don't never come correct
You can ask my man right here
with the broken neck
He's a witness to the job never bein' done
He would've been in full effect 911
They the token to your life when it's croakin'
They need to be in a pawn shop on a
911 is a joke we don't want 'em
I call a cab 'cause a cab will come quicker
The doctors huddle up and call a flea flicker
The reason that I say that 'cause they
Flick you off like fleas
They be laughin' at ya
while you're crawlin' on our knees
And to the strength so go the length
Thinkin' you are first when you really are tenth
You better wake up and smell the real flavor
Cause 911 is a fake life saver

Repeat

Ow, ow 911 is a joke

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
TheArbeiter:

Så du har inte lust, tid att träffas?
Är din taktik fortfarande att vi ska jobba i hemliga lösa nätverk där vi inte känner varandra och på det sättet kommer vi besegra alla de "onda"? Berätta. För om du återvänder till vaken.se från din "hemlighet" så ger du ju signaler om att du vill göra något annat än att just vara hemlig. Vad det "andra" är för slags ambitioner återstå att se.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

void skrev:

TheArbeiter: ÄR du tillbaka på vaken.se nu? Du skrev ju till mig att vi skulle alla jobba i hemliga grupper så "illuminaterna" inte kunde ta oss. Du ville inte ses irl och du trodde att enskilda projekt där vi är i ett "löst nätverk" var det som skulle förändra världen. Vad gör du tillbaka här eg? Har du blivit sällskapssjuk och vill träffas IRL helt plötsligt eller? Kaffen står kvar som erbjudande från mig iaf.

Näää. det kallas psykologi, Void.

Vi testar av olika motstånds siter, för att identifiera vad, som är Mossad initierat!

Om Mossad, sedan vidtar mått och steg gentemot IP-adresser, så adderar vi namn på våran lista.

Och den listan är det inte hälsosamt att befinna sig på!!

See User information
Håller med Micro om att vi borde lugna ner oss och inte bli så antagonistiska. Vi bör ha i åtanke att allt vi skriver här kan läsas av vem som helst i hela världen. Om forskare och andra personer skulle vidarefördjupa sig i vissa personers tankegångar på det här forumet så skulle de förmodligen inte ta många av oss som seriösa.

Svordomar, glåpord och andra tillmälen haglar titt som tätt och personliga angrepp är ganska vanligt. Detta resulterar endast i att folk ser oss som mindre seriösa. Vi bör ha respekt för andras åsikter och tankegångar som inte stämmer överens med våra egna. Vi är alla andliga varelser som befinner oss på olika andliga nivåer i vår medvetandeutveckling. Det som vi tyckte förra veckan har kanske idag blivit en helt annan sanning eller insikt. Vi bör vara mer ödmjuka, toleranta, förlåtande, respektfulla och ha medkänsla mot alla. Sådant visar också på en hög andlig mognad. Titta bara på hur Dalai Lama hanterar Kommunistkinas ondskefulla förföljelse av tibetanerna. Han har verkligen ett stort hjärta av medkänsla och tolerans.

Att fara ut i olika känslosvallningar där hat och bitterhet blir dominerande är att gå ondskans ärenden och bidrar absolut inte till något konstruktivt i längden. Hat och bitterhet är en form av ondska så som jag ser det. Och varför göda ondskan när man kan gå på medkänslans och den ovillkorliga kärlekens väg? Men jag kan förstå att det kan vara lätt att hamna i känslosvallningar, men man kan försöka att lugna ner sig så gott som det går. Om vi grundligt tänker igenom vissa saker och skriver ner det vi vill säga med ett lugnt och medkännande hjärta så kan vi slippa onödiga konflikter. ”Så som vi tänker skall vi ock bli.”

Posted on: 2007/11/10 12:04

Anonym
Tony: Skicka in din ansökan om att bli chef för konflikthantering. Du lär få jobbet direkt efter intervjun tror jag. Insiktsfullta och harmoniska önskemål från dig.

Anonym
Personligen spyr jag bara jag hör ordet "tolerans"

See User information
Quote:

maggot skrev:
Personligen spyr jag bara jag hör ordet "tolerans"

hehe...

Tony kanske lägger in annat i ordet tolerans än du, och jag...

Jag tycker som jag skrev här om tolerans:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=26406#forumpost26406

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=15793#forumpost15793

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=43537#forumpost43537

Om ordet tolerans la jag in detta i ett inlägg:

"Detta var från Birgitta Ohlsson (fp), ledande folkpartist – som hade en helsida i Expressen, där hon lägger in saker just i skydd av det ordet, som är ödeläggande för vårt lands framtid. (Hon är kanske en av efter Mona Sahlin som åsamkat störst skada till vårt land."

"Nobba heteronormen.
Visst var vi pådrivande i frågan om homoadoption och partnerskap för homosexuella. Men vänsterpartiet och miljöpartiet har gått om oss liberaler i kampen för sexuellt likaberättigande. Genom att på landsmötet, rösta ja till homoäktenskap och insemination för lesbiska kommer vi dock att åter placeras på topplatsen i toleransfrågor ..." (6 nov)

Från:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=15803#forumpost15803

Snällhet är ett sätt att låsa folk i deras falska roller genom att va tolerant - från Turids låt om snällhet

i detta inlägg kan man läsa mer om det och se länk till Turids låt om snällhet
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=15747#forumpost15747

Jag kan gilla mycket av Dalai Lama gör, främst att han inte är konfrontativ. Men har vikit ned sig, och kräver inte längre självständighet för sitt land och folk. Han menar att det är en framkomligare väg att nu tala om inre självstyre, autonomitet osv. Samtidigt som kommunistregimen fullständigt krossar det som är Tibets unika kultur och genuitet - det är oreparabelt.
Till och med värre än vad Sahlin har åstadkommit i vårt land fd. land.

Men tolerans det tror jag inte på.

Posted on: 2007/11/10 14:12

Edited by DrKlot on 2007/11/10 14:47:40

Anonym
Snällerans då?

Anonym
Quote:
The Arbiter:
Näää. det kallas psykologi, Void.

Vi testar av olika motstånds siter, för att identifiera vad, som är Mossad initierat! Om Mossad, sedan vidtar mått och steg gentemot IP-adresser, så adderar vi namn på våran lista. Och den listan är det inte hälsosamt att befinna sig på!!

Va sysslar du med egentligen... ärligt talat verkar du förvirrad!

Vem fan är de där "vi" du hela tiden nämner? Allt eller inget? dina ord gör att jag plötsligt ser dig stå i mitten av en identitetslös flock?

Du väljer således ett ansvarslöst sätt att slippa stå till svars för dina egna tankar och handlingar. Om din ambition är att vara unik så är det ett misslyckande att hota genom andra, vad skiljer egentligen dig då från viljelösa marionetter andra i kollektiva grupper där ingen styr utan alla följer strömmen? Du talar om vad som är hälsosamt men fattar inte att du genom ditt resonemang gör dig själv till ett viljelöst offer.

Om du nu ser Mossad som din fiende, kan du då inte gå rätt upp och snacka med dem istället för att hålla på att provocera och hota människor på internetforum? Det hade liksom sparat tid för alla och verkat lite mer modigt men framförallt vettigt i mina ögon!

See User information
Quote:

kalkonmannen skrev:
Snällerans då?

hehe...
Jag tror på resonans och nonchalans, utöver klotism.

Posted on: 2007/11/10 17:22

See User information
renesans tycker jag.

Posted on: 2007/11/10 17:23
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Jag vet inte om det här har nämns tidigare...
Jag besökte hemsidan http://www.duranduran.com/

Man möts direkt av texten:

DURAN DURAN'S - RED CARPET MASSACRE

Unleashed 11/19 Euro 11/13 USA

Falling Down: The Video

Posted on: 2007/11/26 19:50

Anonym
Quote:

Argentavis skrev:
Jag vet inte om det här har nämns tidigare...
Jag besökte hemsidan http://www.duranduran.com/

Man möts direkt av texten:

DURAN DURAN'S - RED CARPET MASSACRE

Unleashed 11/19 Euro 11/13 USA

Falling Down: The Video

Det ÄR ett väldigt obehagligt band, Argentavis.

Kolla videon Perfect Day vid 0:55 och 2:12 och 2:17

http://www.youtube.com/watch?v=Rf3C6rLwK0Y&feature=related

Apache helikoptrar och atom bomber!!!!

WHAT A PERFECT DAY????

I texten, lägg märke till hur han anser sig vara ond.

Och nog kommer DE att få skörda det de sår, det kommer

mänskligheten(de friska) att sörja för.

Duran Duran- Perfect Day(Lou Reed cover)

Just a perfect day,
Drink Sangria in the park,
And then later, when it gets dark,
We go home.
Just a perfect day,
Feed animals in the zoo
Then later, a movie, too,
And then home.

Oh it's such a perfect day,
I'm glad I spent it with you.
Oh such a perfect day,
You just keep me hanging on,
You just keep me hanging on.

Just a perfect day,
Problems all left alone,
Weekenders on our own.
It's such fun.
Just a perfect day,
You made me forget myself.
I thought I was someone else,
Someone good.

Oh it's such a perfect day,
I'm glad I spent it with you.
Oh such a perfect day,
You just keep me hanging on,
You just keep me hanging on.

You're going to reap just what you sow,
You're going to reap just what you sow...

Anonym
Jag har idéer om tolkningen av Secret October nu. Nå´n annan som vill lämna lite input?

Racing on a shining plain tomorrow?

(detonations vinden) ilar fram på en skinande ren(platt) morgondag.

Detta är det centrala hos fascister. Riva ned befintlig struktur för att bygga något nytt därefter. Ordning ur kaos.

Men man kan läsa det så här också:

Racing/(Ray sing?) on a shining plane to Moreh/Moriah.

Under Tishrei(en månad under September/Oktober) så minns judarna hur Abraham blev beordrad av Gud att offra sin son Isaac på ett altare på mount Moriah.

Därifrån härstammar också de ockulta judarnas tro på barnoffer till Molech.(se The Chauffeur videon)

Barnen som dör i atombombs explosionen får en enkel flygbiljett till altaret i Moreh där de blir offrade till gud.

Från Wikipedia:
---------------------------------------------------------------------------
Some scholars also identify it with Moreh, the location near Shechem at which Abraham built an altar, according to Genesis 12:6. Hence a number of scholars believe that Moriah refers to a hill near Shechem, supporting the Samaritan belief that the near-sacrifice of Isaac occurred on Mount Gerizim - a location near Shechem.
"Unlike the cruel heathen deities, it was the spiritual surrender alone that God required." In Jeremiah 32:35, God states that the later Israelite practice of child sacrifice to the deity Molech "had [never] entered My mind that they should do this abomination."

Anonym
Quote:

TheArbiter skrev:

Racing on a shining plain tomorrow?

(detonations vinden) ilar fram på en skinande ren(platt) morgondag.

Detta är det centrala hos fascister. Riva ned befintlig struktur för att bygga något nytt därefter. Ordning ur kaos.

Men man kan läsa det så här också:

Racing/(Ray sing?) on a shining plane to Moreh/Moriah.

Under Tishrei(en månad under September/Oktober) så minns judarna hur Abraham blev beordrad av Gud att offra sin son Isaac på ett altare på mount Moriah.

Därifrån härstammar också de ockulta judarnas tro på barnoffer till Molech.(se The Chauffeur videon)

Barnen som dör i atombombs explosionen får en enkel flygbiljett till altaret i Moreh där de blir offrade till gud.

I texten, lägg märke till Naked, Old Friend och Stranger alla är

poetiska referenser till Döden. Och strofen Free fall?

Vad sägs om: Land of the free will fall on a windy(detonationen)

mourning shore(stad vid havet)?

Duran Duran-Secret October

wise on a birthday party in a world full of surprising fireworks,
then sudden silence,
lies on a stranger's bed
the new day breaks like a speeding train,
or an old friend ever expected but never knocking
holding your own in a battered car,
all night parties, cocktail bars and smile
when the butterfly escapes the killing jar

sure eyes awake before the dancing is over
wise or naked in secret October

free fall on a windy morning shore,
nothing but a fading track of footsteps
could prove that you'd ever been there

spoken on a cotton cloud,
like the sound of gunshot taken by the wind,
and lost in distant thunder
racing on a shining plain tomorrow,
you'll be content to watch as lightning plays
along the wires and you'll wonder

Anonym
Att snacka med sig själv är inte förbjudet men kan uppfattas av andra som förvirrande likt självdyrkan!

Anonym
Quote:

kalkonmannen skrev:
Att snacka med sig själv är inte förbjudet men kan uppfattas av andra som förvirrande likt självdyrkan!

DU KALKONMANNEN, HAR DU INGET VETTIGT ATT BIDRA MED,

SÅ KNIP IGEN VA

Du ger f-n i att smutsa ned Duran tråden med oväsentligheter

och oförskämdheter!!!

Capiche!!!???

Jag skulle uppskatta om admin kan radera både kalkonens inlägg

och detta inlägg!

Tack.

See User information
Håller du på med dom här tokerierna fortfarande? Jisses.

Lyssna här nu, Duran duran är ett synthband som har haft sin storhetstid. De kommer inte att få en igen. Om du väljer ut vilket annat band som helst och börjar gå igenom deras låttexter eller låtar som de gjort covers på så kommer du att hitta lika många ord som referer till the new world order som i Duran durans låtar.

Kollar du på videos som produceras nuförtiden så är det inte direkt en ovanlighet att krig och elände, apachehelikoptrar och atombomber och annat otäckte finns med i dessa men jag kan låta dig få veta en liten hemlighet: Banden gör inte videorna själva. Musikvideos produceras idag på ungefär samma sätt som vanliga spelfilmer med producenter, regissörer, manusförfattare och medverkan av artisterna under inspelningen men inte under själva produktionen av videorna. Endast de band som verkligne vill få ut ett budskap med sina videos har något med produktionen av dessa att göra och Duran duran är INTE ett sådant band.

Lägg ner detta och koncentrera dig på nåt viktigare.

Posted on: 2007/12/4 6:21
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

Anonym
Quote:
av TheArbiter den 07-11-30 00:11:32:

DU KALKONMANNEN, HAR DU INGET VETTIGT ATT BIDRA MED, SÅ KNIP IGEN VA

Du ger f-n i att smutsa ned Duran tråden med oväsentligheter och oförskämdheter!!! Capiche!!!???

Jag skulle uppskatta om admin kan radera både kalkonens inlägg
och detta inlägg! Tack.

Jag är hemskt ledsen att du tar illa upp för att jag har haft lite synpunkter om dina ideér där Duran Duran är universums mittpunkt.

Jag menar fortfarande att de var ett patetiskt jävla skitband som spelade halvdassig jävla synthpop och gjorde ett par videos för snart 20 år sedan.

Det var inte meningen att såra dig men för upplysningens skulle kanske du bör vara medveten om att det är ett öppet forum. Du kan inte räkna med att besökare som hamnar på just den tråd som tar upp ett ämne du vurmar för kommer att köpa allt du skriver och knäböja inför dina teorier.

Men jag skall lämna dig och dina fria fantasier ifred ett tag för husfridens skull. Kom gärna med bevis istället för antaganden så kanske du kan få andra intresserade av dina ideér. Det tror jag är det enda som räknas i slutändan.

Capiche och God Jul
önskar dig Kalkonmannen!

See User information
Jag har tittat på videon Perfect Day med DuranDuran nu..

"Kolla videon Perfect Day vid 0:55 och 2:12 och 2:17

http://www.youtube.com/watch?v=Rf3C6rLwK0Y&feature=related"

Den är skum, texten är ju egentligen riktigt trevlig, men sen att dra in Apache och Atombomber i den verkar mysko, visst att man kan tolka detta som ironiskt, att dom vill få fram att det hade kunnat varit en perfekt dag om inte för all "death & destruction" omkring oss..

Men notera när dom zoomar in en av medlemmarna som sitter på en stol ca. 1.25 in i låten, lite mkt ÖGON just i den sekvensen, detta återkommer även senare i videon med en annan medlem..

I slutet på videon så blir man projicerad med orden "SUBMIT" , "WORSHIP" och "DESTROY"väldigt snabbt, det börjar ca 3.10 in i låten.. Vad har egentligen dessa ord med låten/budskapet att göra?

Skumt..

Posted on: 2007/12/4 13:23
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:

TeBe skrev:

Den är skum, texten är ju egentligen riktigt trevlig, men sen att dra in Apache och Atombomber i den verkar mysko, visst att man kan tolka detta som ironiskt, att dom vill få fram att det hade kunnat varit en perfekt dag om inte för all "death & destruction" omkring oss..

Men notera när dom zoomar in en av medlemmarna som sitter på en stol ca. 1.25 in i låten, lite mkt ÖGON just i den sekvensen, detta återkommer även senare i videon med en annan medlem..

I slutet på videon så blir man projicerad med orden "SUBMIT" , "WORSHIP" och "DESTROY"väldigt snabbt, det börjar ca 3.10 in i låten.. Vad har egentligen dessa ord med låten/budskapet att göra?

Skumt..

Du TeBe, det finns mer skumt i den videon!

Titta på helspacklade Nick Rhodos i slutet!

Han tittar på klockan, som om något håller på att räknas ned!

Sedan, lägg märke till John Taylor, helt klädd i vitt(relaterat till döden)!

Efter sista atombomben visats faller han ihop, som om han dödats av en neutronbomb!

Plus, när han sitter på en stol, så faller han plötsligt bakåt, som om en sniper träffat honom! När de klipper tillbaka till sittande läge igen, så rinner det något rött på en glasskiva framför!

Jag kom direkt att tänka på Yuba och alla sniper vids från Irak.
Yubas kamera rycker till, så därför misstänks han vara Israel.

Israelerna har nämligen, varmhjärtade som de är, velat dokumentera sina mord med ett videosystem monterat uppe på geväret. De enda i världen som producerar ett sån´t system.

See User information
Quote:

TheArbiter skrev:
Quote:

TeBe skrev:

Skumt..

Du TeBe, det finns mer skumt i den videon!

Titta på helspacklade Nick Rhodos i slutet!

Han tittar på klockan, som om något håller på att räknas ned!

Sedan, lägg märke till John Taylor, helt klädd i vitt(relaterat till döden)!

Efter sista atombomben visats faller han ihop, som om han dödats av en neutronbomb!

Plus, när han sitter på en stol, så faller han plötsligt bakåt, som om en sniper träffat honom! När de klipper tillbaka till sittande läge igen, så rinner det något rött på en glasskiva framför!

Jag kom direkt att tänka på Yuba och alla sniper vids från Irak.
Yubas kamera rycker till, så därför misstänks han vara Israel.

Israelerna har nämligen, varmhjärtade som de är, velat dokumentera sina mord med ett videosystem monterat uppe på geväret. De enda i världen som producerar ett sån´t system.

Ja Evils/Elvis son är en riktig elaking... eller...?

Posted on: 2007/12/5 19:12
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym

then sudden silence,
lies on a stranger's bed

MEN, så klart

Hahahahahahahahahahaha

Gotcha!!!!

Shore I´s(Twin Towers alldeles vid havet) a WAKE(corpse wake/likvaka) before the dancing is over(därför dansade mossad agenterna medan tornen föll)

PRECIS SOM PLANET EARTH VIDEON SYFTAR SECRET OCTOBER ÄVEN PÅ 11 SEPTEMBER!!

IDIOTEN SHIMON LE BON!!

HAR INTE MOSSAD LÄRT HONOM ATT EN DUKTIG AGENT HÅLLER

KÄFTEN?

You´re goin´down assholes, I promise!!

See User information
Quote:

TheArbiter skrev:

then sudden silence,
lies on a stranger's bed

MEN, så klart

Hahahahahahahahahahaha

Gotcha!!!!

Shore I´s(Twin Towers alldeles vid havet) a WAKE(corpse wake/likvaka) before the dancing is over(därför dansade mossad agenterna medan tornen föll)

PRECIS SOM PLANET EARTH VIDEON SYFTAR SECRET OCTOBER ÄVEN PÅ 11 SEPTEMBER!!

IDIOTEN SHIMON LE BON!!

HAR INTE MOSSAD LÄRT HONOM ATT EN DUKTIG AGENT HÅLLER

KÄFTEN?

You´re goin´down assholes, I promise!!

Elegant!

Secret - är ju sekret... octo vad är det, bläckfiskens secret, sekret kommer i slutfasen, nej jag klarar inte det här...

Posted on: 2007/12/5 22:42
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

« 1 2 3 (4) 5 6 7 8 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper