vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 6 »

Anonym
Re: heterosexuella ge plats åt bögar och flator!
Ja detta med mångfalld är lika roligt varje gång nu ska det "segregeras" igen nu är det bögarna som ska få en egen vecka.
hur ser egentligen "gaykultur" ut?
är någon musikstil typiskt gay någon film?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Kan någon ge mig info om äkta gaykultur. Så jag lär mig vad gaykultur är i grunden. Vad exakt innehåller deras kultur som gör den till gaykultur och vad är unikt inom den?

(misstänker att den är en konsument-kultur, som nästan alla andra moderna kulturer på jorden idag)

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Void tänd lite ljus koka en kopp te och njut av gaykulturen

tanka den helt naturliga filmen och kolla på bilderna.
ska vi gå till gretas nästa gång du kommer till gbg
(götets bögklubb)

http://www.stockholmpride.org/

Anonym
eller besök gayvärldens nätaffär med tröjor som " jag älskar kukar osv"

http://www.qx.se/

fruktansvärt normalt fina förebilder och framförallt bra föräldrar

Anonym
Men jag har redan en qx-profil och jag har varit två år i rad på pride-festivalen i stockholm. Det måste finnas något mer, något djupare, något mer äkta.

Anonym
Quote:

void wrote:
Men jag har redan en qx-profil och jag har varit två år i rad på pride-festivalen i stockholm. Det måste finnas något mer, något djupare, något mer äkta.

www.kk.se

gå in på fetish kanske du hittar något som faller i smaken

See User information
Finns det tex. saftig bögkultur som har ett mer lantligt perspektiv och inte fokuserar på bögkultur i storstäder?

Posted on: 2007/1/17 21:16
"Paper is poverty... it is only the ghost of money and not money itself". - Thomas Jefferson

See User information
skärp er nu...vad e det ni diskuterar egentligen?
och snälla sluta använd ord ni inte vet innebörd med...
som att läsa ur en hög filosofs dagbok...kan finnas nåt rätt men han krånglar till det för sig själv....mmmmm

Posted on: 2007/1/18 3:09

See User information
novax,du snackar så mycket om kosmos å annat + och -...
kanske dags att komma ner på jorden....vad är dina egna åsikter egentligen?
en kurs A i filosofi?
högstadienivå?

Posted on: 2007/1/18 3:20

Anonym
Manlighet och kvinlighet finns i oss alla.

Människan är en anpassning av ens omgivning och tanken en produkt därav(Buddha).

Kvinnan är maskulin och mannen är feminin = Obalans

Att förneka fader eller moder skapar sådana psyken.

Oftast har det och göra med att föräldrarna varit fel föredömen och inte kunnat hantera sig själva eller känslomässigt omogna så ingen kontakt etablerats ordentligt med barnet eller så har den varit av fel natur dock är orsakerna oftast mera psykiska än fysiska,.Även fel kunskap om oss själva ger uppehov till en så kallad felanpassat psyke och ger uppehov till så dominans eller undergivna ledar drag som utmärker sig så starkt att dom styr våra handligar ,känslor ,val och personligheten mm.
Det behöver inte yttra sig som homosexuellitet det kan vara vad som helst matrialism, ytlighet, självupptagenhet mm osv osv med miljontals andra symptom som för övrigt en majoritet av befolkningen besitter av något slag (Resultat Komplex).
Och säg mig hur många har inte komplex i dagens missvisande konsumentsamhälle som bara rår på ytlighet.
Homosexualiteten är bara ett extremt utryck av anpassningen.

Anden styr kroppen och vice versa därav hormonella störningar.

Vi alla anpassar oss på någon nivå vare sig man vill eller inte det gäller bara ta till sig det som är rätt men alla har inte samma utgångpunkt och värderingar..

Dom onda cirklarna är inte lätta att bryta och ett sinne med självinsikt är verkligen något vackert och beskåda.
Som en Färstark Livskraftig Ros i en öken av sand & gråa törnbuskar eller ett ljus i mörkret som leder.

Expose Challange Act

See User information
Quote:

maggot wrote:
Lightsaber!

Svara utan metaforer nu tack!

Vad tycker du om detta "gayjippo" och vad tror du syftet är?

Som jag sa i tråden "100000 nya svenskar" så ropar alla på efter konspiration när något händer i världen...
(begripligt eller helt utan bevis)

Jag menar om det så säts upp en bevakningskamera i en mataffär i rosengård, eller om det ska börjas tala svenska i klassrumen.
så ärkameran i rosengård är en del av big-brother och det med svenska i klassrumen är för att folk ska sluta prata i klassen

Det finns dock några ämnen som eliten INTE verkar vilja "uttnytja" och det är "mångkultur" och gaylobbyn.
för där är politikerna på "våran" sida de vill ha mångfalld för de tycker precis som alla vi andra, att det är så trevligt så det satsas miljoner på sådant...
och säger du emot så har du fördomar och bär på hat inget annat!
Ju mer galet det blir ju bättre människa är du om du tycker om det..
Den som vill ta emot massa invandrare är en jättegod människa
MEN den som vill ta emot invandrare med AIDS är ännu bättre.
Den som dansar i "gaytågen" är "modern" och fördomsfri men det är ännu bättre om du dansar med en pedofil.

(svenskarnas nya mentalitet)

Masken

Det lilla jag har sett av pridefestivalen, några sekunder på TV och någon bild i tidningen har varit rätt larvigt och sexfixerat, men jag har aldrig trott att de är representativa för homosexuella i allmänhet, lika litet som AFA är representativa för antirasister i allmänhet.

Vad beträffar syftet med pridefestivalen så gissar jag att de flesta gör det som en kul grej och andra för att manifestera sin rätt att synas i samhället. Det hindrar inte att det ligger en lömsk agenda bakom men jag tror inte att homosexuella i allmänhet är intresserade av att förstöra samhället eller att de ens skulle kunna göra det om de försökte.

Skulle de ”inspirera” heterosexuella till att bli homosexuella eller bilda armeér som våldtar barn och vuxna? Tillåt mig tvivla. Du kan hitta destruktiva idioter överallt men lika litet som Alice Paul, som i början av seklet, hotades, misshandlades, fängslades och tvångsmatades för att hon krävde att kvinnor skulle få rösträtt i USA, (vilket de också fick tack vare hennes kamp, men en rösts övervikt i kongressen) förtjänar att klumpas ihop med manshatande rabiata feminister lika litet förtjänar den genomsnittlige homosexuelle att stämplas som en pedofil och samhällsförstörare.

Posted on: 2007/1/18 9:37

Edited by Lightsaber on 2007/1/18 10:16:45
Religion separerar - Andlighet förenar

See User information
Quote:

tiimoun wrote:
novax,du snackar så mycket om kosmos å annat + och -...
kanske dags att komma ner på jorden....vad är dina egna åsikter egentligen?
en kurs A i filosofi?
högstadienivå?

Vad menar du... du ser väl vad jag skriver, eller?

Jag har skrivit väldigt mycket måååånga gånger - det är min Uppfattning, förståelse eller övertygelse, inte så mycket åsikt.

Jag klistrar vad jag skrev in på tråden mångkultur i ett inlägg (del a), det var om pervo, och även Tao mm, så det passar in här, det var ju i ett "personligt sammanhang"..., så filtrera det:

Det handlar inte om vad man röstar på, utan om en färgning som skett från vänsterhåll/Marx/Darwin/humanism och ateismen i dess kölvatten. Det är många som insett detta, som skrivit om det osv.

Öhhh... religion. Du frågar om vilken religion vi bekänner oss till? Men du, personligen så "går" jag inte på den... - är det så att du "hoppas" kunna göra någon slags billig poäng nu?

Det finns inga religioner idag , lika lite som det finns läggningar och "människor" som ÄR homosexuella. Något är inte religion bara för att "några" därute säger det. Du skulle kanske önska att man sa att man bekände sig till kristendom, eller något, för att sedan tala om hur den är fejkad... det är heller inte religion bara för att många följer något, eller har följt det länge.

I gamla skrifter finns dock bra saker - det spelar ingen roll att det senare förvanskats och missanvänts - som gav vissa ramar till människor eller ett ramverk till samhället. Andra, såsom Lao Tze och Konfuzius sa vad människor skulle följa i det gamla Kina. Det gav ett helt annat "klimat", en slags rättesnören, då ett folk riskerade att bli helt lost. Släpper tex.vår sönderslagna sk. kultur det som fanns när jag växte upp, som hämtades från kristendomen, med söndagskola mm då finns det inte mycket kvar som begränsar människor i deras tanke, ord och handling. Finns det inget som gör att människor har någon guidning angående rätt och fel, att det finns principer att följa, andliga principer - då tappar man bort att "vad man så får man skörda" - det är oreparabelt och då går människa och samhälle under, ingen tvekan om det.

Du säger igen "...vara homosexuella...", då har det ju ingen betydelse att jag skriver hundratals rader och försöker bena i det - du verkar inte ha snappat essensen, utan talar fortfarande som att människor ÄR det som de fastnar i, som beteenden. Jag har aldrig läst att du själv skriver något tex om vad som gör människor störda - det skulle kunna var väldigt mycket, allt
från vaccinationskampanjer, till osäkerhet, man vill ha "tillfredställelse" (fly), man förnekar något som den "manliga delen" står för (om det är bögigt) - man kan ha gjort väldigt mycket som man, det har vi i många liv, missbrukat denna mer
utåtgående energi, och vågar nu inte gå ut i livet som man. Andra har förstört sitt energisystem, genom metoder och droger i tidigare liv, blir sårbara i detta liv och "det kommer tillbaka", det är karma/väsen, eller de som man är skyldig något (karma). Ska man prata om anledningar till att människor går in i vissa saker, så blir det ganska mycket... en sak som vissa skrattar åt, men som ändå har en betydelse är att en del som växer upp
bär med sig ett trauma som har med baken/bajsfunktionen att göra. Om barnet/babisen har förälder som ofta eller kontineurligt sänder ut negativa vibs/tankar/känslor och kanske till och med är fysiskt hård när barnet ska göras rent och bytas blöjor på... då stannar man i ett avseende i utvecklingen, i detta traumat, man har något olöst där, och det blir då så bakvänt att vissa
förfaller till sodomi.

Andra säger, genom terapier, rena minnen och hypnos - detta är mycket vanligt - att mamma så starkt tänkte att den tex ville ha en flicka, verkligen inte ville ha en pojke till, babisen i magen tar in allt, den känner sig redan oönskad och oälskad innan den kommit ut - så då har den svårt att se sig senare som en man - det är så förknippat med olust och negativitet mm, personen "vill" då vara en flicka... och kan hoppa in i bögighet. Men dessa saker är ju inte primära orsaker, utan sekundära, de bottnar ändå längre tillbaka, till relationer, karma mellan inblandade människor och sådant.

Det gäller även det du säger om Romarriket. Det du säger där, visar det inte på att du inte tänker på att det finns faktorer bakom det som utspelas på ytan här - det som manifesteras genom händelser, som undergång, olyckor och katastrofer måste ju komma igenom något - det spelar ingen roll om det är en farsot, blixten som slår ned, ett krig eller att det vidare bakom är andra dirigenter, såsom Illuminati. Det är ju bara olika "namn" under processen, de blir sekundära orsaker, som "befordrar" vidare.
Eller menar du att det finns tur och otur, orättvisor, slump - istället för att det finns andliga lagar i tillvaron? Jag börjar ana varför Vaken har med aktivism att göra... något går under när det blivit för dåligt - det är det som gäller! På ytan så kan det ske genom vad som helst, men det är ju ingen slump att bögeri/gruppsex/gossesex och annan perversitet genomsyrade kulturen och att det gick under - detta var sådant som nästan alltid finns när en civilization går under, det är dess "moral", som det blivit - fjärran från sanning och ens etiska synsätt. När det överges, då blir det på ytan saker som sker, blyförgiftning och som du säger Illuminati (fast Illuminati fanns ju inte då, men jag förstår vad du menar) mm, som ovetenskap och de oVakna tror är orsaken till att det gick under, men nog fattar många "sökare" hur det egentligen förhåller sig.

I Kina hade man länge synsättet och förståelsen, och inte bara där... att de större skeendena i samhället bara var en återspegling av "himmelska förlopp", det finns många talesätt/ordspråk kring det. Vi har också "som ovan så nedan...", kommer inte ihåg riktigt nu, det finns något med "...himlen råder...". Det är inget som hör till religioner, även om de kan införliva vad som helst, naturligtvis är ändå den förståelsen en grund i genuin religion.

Illuminati: Det är bara vi själva som får oss på fall, hur det sedan ser ut rent konkret på spelplanen är en annan sak - orsakerna, sådden ligger bakom. Sådant styrs av himmelska principer, ingen människa kan tro att den kan kan gå emot
kosmos principer, att någon egentligen skulle ligga bakom större skeenden, den är bara en bricka - bakom ligger det som mänskligheten själv sått, det är det som återkommer. Det är allstå inte så att Illuminati eller vilka det nu än är man vill nämna, ligger bakom, att de är själva orsaken. Icke säger
också att de skulle inte finnas om inte vi gav dem kraft - han kanske inte tänker tanken fullt ut, eller har den förståelsen - att allt det där med Illuminati osv - det är "vårt eget missfoster", oavsett allt man kan säga kring detta med aliens mm i sammanhanget.

Tänker du så att någon "är homosexuell", då kan engrundkurs i vad livet, människan och skapelsen mm är behöva gås ,.). Hur kan vuxna Vakna människor tänka/tala i termer av att det är "sex" att en man stoppar in snorren i ett skithål - hur är det möjligt? Vi har sett att media brukar ha med ett ämne/kategori som kallas Livsstil... det är mycket till för att promota pervo, att leda människor bort istället för vidare (2012...) Vaken har haft reklam för tidningen ...Fria..., nu ser jag att det är för alternativtorget, där står livsstil, ett av de mest drypande och smutsigaste orden jag vet.

Jag kan tänka mig att gudar utanför samsara ruskar på huvudet när de ser på denna nivån - jag föreslår att man tänker sig att man sitter som en budda i lotusställning ute i kosmos, utan problem och detta livets brus och trams och tittar "ned" på det som "människan" här gör i sin förvirring.

Du frågar om vad vi skulle göra om våra söner "visade sig vara homosexuella". Vad skulle du göra om du såg en drunknande person? Rädda den, javisst.

Om ditt barn har en fästing? Kanske ta bort den. Vad gör vårt immunförsvar hela tiden om inte massdödar inkräktare. Så varför satte vi Wennerström i fängelse, samtidigt som Mona Sahlin får vara femtekolonnare i vårt land, i denna cell?

Det är lite svårt att svara på frågan du ställer om vad man skulle göra om ens barn "visade sig vara homosexuell" - den är ju först och främst fel ställd, då det som sagt inte finns någon människa som ÄR homosexuell.

Det är inte alltid man kan göra så mycket för andra, många vill inte ta sig ur kriminalitet, droger och begär. Vad man skulle göra beror nog mycket på vilken världsbild och förståelse man har själv. Medelaktivisten skulle kanske nu förtiden bara säga att det är ju synd att "det blivit så, jag som ville ha barn för att även få mina barnbarn..." Nu kan ju "kvinnor" bli inseminerade som om dom vore kor, skattebetalarna står för notan, tack Mona Sahlin, och det finns andra varianter, se på Gardell/Levengood, sorgligt. Som jag ser det så är det det värsta/skadligaste beteende en "människa" kan engagera sig i. Jag postar detta igen: "This is going to trigger a vociferous response from all the mind controlled muppets out there but so be it": http://www.think-aboutit.com/Reps/thi ... ng_to_trigger_a_vocif.htm - det ger en del att läsa det, bitar kan falla på plats...

Ä man enbart aktivisttänkande, då kan man ta upp som du gör om tex kvinnor som förtryckts genom historien mm - men om vi lägger saker och ting/fenomen utanför oss själva, som ett problem som man kan lösa genom att stifta lagar, då blir det bara kosmetiska saker. Det handlar om oss själva, vi har varit allt, kvinna och man, förtryckare, manipulatörer, maktmissbrukare och mördare... Problemen är INTE därute, smit inte, tänk... det är inom oss som "problemen" är, eller har blivit till, då vi gått våra egna vägar, långt bort "hemifrån", velat ha egna saker... att då kämpa med det yttre leder bara till att det blir värre därute. Det måste börja med förståelse och förändring inom oss, att vi har "uppnått" det, då förändras omständigheterna/livet där ute - "naturligtvis" kan man samtidigt stifta lagar - men de lagar som eliten nu stiftar som rör det med kvinnans ställning/jämställdhet/jämlikhet o dyl, strävar knappast efter något gott, utan till att slå sönder ytterligare, även om det verkar i vår nästan obrukbara hjärna som bra och logiskt.

Pervo går under, det är bara så, yang>>yang>>yang funkar inte, det är basic förståelse ur många aspekter. Vanlig österländsk energiförståelse säger, - att det ökar den inre hettan, eller vad man ska säga, immunförsvaret bryts ned av det.

En relation är hon och han - "ömsesidigt stödjande ömsesidigt
kompletterande". Det fanns förr även "riktig" Tantra som var just det att balansera yin och yang i båda parterna. Vanlig sex, in och ut... onani och "homosex", det är lite annat det... "Homosex" det är bara nedbrytning av ens system, man ser på många att de ser sjuka ut, detta sänder de även ut. En frisk cell/människa reagerar spontant och djupt inifrån av olust - det har homomediapolitikernätverket skrivit om/döpt till homofobi...

I takt med att måttstocken snabbt förskjuts i samhället om rätt och fel/ont och gott så ser inte människor det, utan följer själva med... det har gått så långt. Jag tror att den som skulle vågar kalla sig en anings vaken får se till att genomskåda en del, tex vad vänster/Marxism/humanism mm gjort med oss, hoppa tillbaka till femtiotalet, då får man ett bättre utgångsläge för rätt bedömning av rätt och fel, och kunna se att måttstocken har förskjutits extremt. Det är väldigt mycket kamptänkande. När det nu inte kan föras ut klasskamp, så passar de på som gör allt för att slippa se inom sig själva - att skapa en könskamp istället. Så kommer det att fortsätta, och växa. Mao ville bekämpa himmel och jord... och gjorde det. Kommunistpartiet i Kina är ansvarigt för att runt 80 miljoner kineser mist livet. Partiet låg bakom att Pol Pot-gruppen tog livet av var fjärde till var tredje kambodjan. De var i Peking och fick utbildning och instruktioner, för att kunna genomföra detta dödande. Har ni lagt märke till att det är ibland artiklar i media om hemskheterna som var då i Kambodja, det kan vara på någon årsdag, eller om rättegång i internationell domstol för folkmordsbrott, det är ofta även bilder på tusentals dödskallar, som nu finns i ett slagt museum i Pnom Phen. Nämner man Kina och kommunistpartiet? Nej, inte med ett ord! Det kan inte vara mer tydligt än så. Vad det är för hjärntvätt och inverkan in i vår media från flummet från sextio- och sjuttiotalet? Jan Myrdal och andra vilseledde allmänhet, media och politiker, för att inte tala om Edgar Snow med Röd stjärna över Kina. Han blev grundlurad. I Sverige hukar Myrdal och andra så kallade Kinakännare, kanske de skäms... jag vet inte, men de träder inte fram och säger något, de har medskuld. Shirley Maclaine var en annan som bjöds in och serverades propagandalögner som hon sedan skrev ut i böcker. Kina är det stora "problemet", om man vill se problem därute, resten blir ganska underordnat.

Du undrar om det ska vara straffbart att utöva "homosex".
Idag har mänskligheten sjunkit så djupt att det räcker inte att bara straffa människor, eller jag menar mer att det hjälper inte - för samhället som helhet är likadant som de som ska straffas. I ett tidigare skede så måste ett samhälle som står kvar och är lite upprätt, som förstår basic saker, förstår att man är en andlig varelse innerst inne - ta hand om problemet - precis som
Nordamerikas indianer. Men straff..., det ska vara korrigering, annars godbye.

Jag anar att du inte tänker kring reinkarnation, karma osv (alltid), eller budskap och signaler från förr, såsom tex vad Sodom och Gomorra (ev. samma som Mohenjo Daro) innebär?

Du ställer frågor om invandrare osv - men vad ska någon annan svara på det. Du som har studerat så mycket... du kan väl se att de vill öka problemen - skapa problem för att använda det för att skapa än värre problem. Som jag sagt, det är en minut i tolv - och mänskligheten är inte så human längre - allt är i kaos - som en cancercell, det växer fort på slutet.

Det man ska göra som jag sagt många gånger är att titta inom sig själv - det är "himlens"/historiens råd till oss... det är inte därute som ens egna "problem" finns, utan inom oss själva, då får man ta tag i det som inte är bra... Funderar du inte på vad vi har tappat på vägen av mänsklighet, förmåga, vishet osv - när vi nu bara använder en tiondel av hjärnan, och vissa till och med använder kanske bara två hjärnceller och kallar sig för bög.
Meningen med livet måste vara, som jag förstår det, bara... att vi ska släppa på det som är mörkret, detta lägre, som är känslor, begär, ego, självhävdelse, egennytta - alla fasthållanden, "tömma ut smutsen ur flaskan så att den kan stiga upp till ytan." Eller man kan ta liknelsen som de har sedan länge i Asien med lotusblomman - att det är som människan blivit, växer i dyn/smutsen, stiger upp ur vattnet (känslorna) och öppnar sitt hjärta (ståndare/pistiller, det inre) mot ljuset - de kallar det att kultivera.

Att upplysas är ju att återfå detta som vi har förlorat just genom att inte stå kvar i högre normer, utan velat "få annat", det blir då en annan nivå, där just de kriterierna är "normala", till slut hamnar vi här i karantänen samsara inför denna "sluttid" - nu har vi chansen att återvända, eller räddas, eller i alla fall ompositioneras in det det nya kosmos (Maya). Man återfår det man förlorat - höjer sin nivå/existensplan, i motsvarighet till vad man släppt av fasthållanden. Det som man återfår är samma sak som det man säger är "upplysas till". Att upplysas, bli en upplyst, är bara då att få tillbaka det som är vårt eget, som vi förlorat. Budda betyder egentligen från början "en genom kultivering upplyst person", även om det nuför tiden oftast bara sägs att det betyder upplyst person, men det ligger faktiskt även inbyggt att man upplyses genom att man ger upp någonting - att man kultiverar (sig).

Men om man inte tror på att det finns anliga principer/lagar - så visst go ahead aktivist.

Posted on: 2007/1/18 9:57
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Quote:

bennybear wrote:
Quote:

Lightsaber wrote:
Innan du predikar för andra hur det ligger till här i världen så borde du lära dig att inte stoppa ord i deras mun Bennybear.

Jag har aldrig sagt det du påstår i ditt senaste inlägg:

"Om man som Du och Lighsaber vill så skulle allt bli bra bara vi alla accepterade Pedofilen, Bögen, Nekrofilen, Mördaren, Kleptomanen, bedragaren, Lögnaren m.fl. inom oss."

Visa vart jag skrivit det. Det är snicksnack.

Jag har förvisso sagt att det vi stör oss mest på utanför ofta är det vi förnekar mest inom oss själva och det tror jag på. Men bara för att vi slutar förneka de obehagliga sidorna hos oss själva betyder det inte att alla problem är lösta eller "att allt blir bra" som du uttrycker det, om vi erkänner vår småaktighet, girighet, avundsjuka och vårt hat e.t.c.

Alla människor har mörka och ljusa, medvetna och omedvetna sidor. Det är en del av livets stora utmaningar att försöka balansera och medvetandegöra detta. Vissa lyckas hyfsat, andra inte alls och de flesta är antingen så rädda eller så manipulerade och förslavade på ett eller annat sätt att de är för stressade att göra det.

Hur ska man balansera Pedofilen, våldtäktsmanneb och bedragaren inom sig själv.

Ska vi erkänna att vi har sådana sidor inom oss?

Har du en Pedofilsida inom dig, Lightsaber?

Detta är bara vanligt New Age svammel!

Precis som de stora mästarna Lao Tzu, Konfucius och Buddha är det istället tvärtom en kamp om att resa sig ur de lägre drifternas fängelse och sträva mot kultivering och karaktärsskapende kunskap och visdom.

Detta görs genom att bl.a följa Buddhas åttafaldiga ariska väg, skapelsens lagar eller som esoterikerna skriver om: Livslagarna.

Jag skriver inte detta för att skriva nån på näsan utan helt enkelt för att jag genom egen erfarenhet och kunskapssökande törst har läst mig detta den hårda vägen och genom att studera en hel del.

Det är inte utan att man kommer att tänka på uttrycket ”som fan läser bibeln” när man ser dina tolkningar av vad jag skriver ibland Bennybear.

Eller så är det ett av följande alternativ:

1. Du begriper inte vad jag skriver.
2. Du vill inte bergripa.

När jag pratar om att vi ska erkänna våra mörkare sidor och balansera dem menar jag inte att vi ska råna en bank om vi känner oss giriga eller mörda någon om vi känner oss hatiska.

Jag menar inte heller att att alla är en pedofil innerst inne. Vad jag hävdar är, att alla har obehagliga sidor inom sig som de vanligtvis inte vill titta på eller ens tillstå att de har. Det kan vara avvundsjuka, missunnsamhet, svartsjuka, snikenhet och ibland sidor av sexuell eller rent av mordisk natur

Betyder det att alla människor bär på vad som kallas perversioner eller lust att mörda? Naturligtvis inte, men tror man att man kan gå igenom livet och inte känna någonting av ovan beskrivet då fastnar man ju i den självgodhet och projicering som inte sällan tar sig uttryck i religiös fanatism, politisk extremism eller socialt förtryck.

Jag tror att den som vill växa andligt och intellektuellt som människa måste våga se på sig själv, på gott och ont. Först därefter kan man ta sina första stapplande steg mot det som somliga kallar visdom och bli vad jag menar med en balanserad människa.

Sen vad beträffar Lao Tzu, Konfucius och Buddha så är det ju intressant att du hänvisar till dem eftersom både Konfucius och Buddha lämnade sina fruar och det inte finns någon uppgift om att Lao Tzu någonsin skaffade en. De levde inte sina liv med fru och barn utan med sina manliga lärjungar.

Somliga skulle tycka att det är suspekt, ja rent av onaturligt, i strid med skapelsens lagar.

Personligen tillhör jag inte den kategorin.

Posted on: 2007/1/18 10:15
Religion separerar - Andlighet förenar

Anonym
Vaken.se = Böglobby

Anonym
.[/quote]
Vad beträffar syftet med pridefestivalen så gissar jag att de flesta gör det som en kul grej och andra för att manifestera sin rätt att synas i samhället. Det hindrar inte att det ligger en lömsk agenda bakom men jag tror inte att homosexuella i allmänhet är intresserade av att förstöra samhället eller att de ens skulle kunna göra det om de försökte..[/quote]

Deltagarna gör det som en kul grej ja!
Jag vet en som deltagit (en fd klasskamrat till mig, och han ingår inte i någon lömsk agenda)
Pride i sverige finnaseras ju av bla av Rockefellers aftonbladet, och våra socialistiska politiker är med och håller tal och dansar.
En del av deltagarna går även med bilder som "sara 4år flata" osv.
Rockefeller finnaserar även liknande grejer i USA.
Även den där dokusåpan vars syfte är sex (paradise hotell) spelas in i hans hotell därav symboliken som finns.

Du srkiver även

"Skulle de ”inspirera” heterosexuella till att bli homosexuella eller bilda armeér som våldtar barn och vuxna? Tillåt mig tvivla. Du kan hitta destruktiva idioter överallt men lika litet som Alice Paul, som i början av seklet, hotades, misshandlades, fängslades och tvångsmatades för att hon krävde att kvinnor skulle få rösträtt i USA, (vilket de också fick tack vare hennes kamp, men en rösts övervikt i kongressen) förtjänar att klumpas ihop med manshatande rabiata feminister lika litet förtjänar den genomsnittlige homosexuelle att stämplas som en pedofil och samhällsförstörare"

Jag VET att det insperar folk till att "tvivla" på sin sexuallitet och "bli biesexuell" i några år, som jag så så hände det när jag gick på gymnaisiumet i den vevan "fucking åmål" lanserades på svergies biografer.
(blev väl även årets film det året)
I min gamla klass har tre erkänt att de inte var "homos" utan bara ville haka på modet.
om jag inte minns fel så hade även ungdomstidningen "okej" en innelista där "gaypartyn" stog som inne.
är du gay är garanterat reko och får vara med på fester.

Anonym
När man röstar på trådarna som jag skapar blir det väldigt ofta en "etta"
det är lite kul för att det är ofta de som bildar diskution

Anonym
Kul!??? Är detta en seriös webbsida?? Verkar vara ett dårhus!

See User information
Jag skulle tolka dessa ettor i betyg som ett tecken på att trådarna inte håller måttet och mängden diskussion är hög bara för att idiotin är hög och många blir upprörda.

Själv så blir jag mörkrädd när jag läser vissa inlägg.

Posted on: 2007/1/19 12:02
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Jag tycker själv att tråden om 100000 nya svenskar var väldigt bra och intressant.

See User information
Quote:

micro wrote:
Jag skulle tolka dessa ettor i betyg som ett tecken på att trådarna inte håller måttet och mängden diskussion är hög bara för att idiotin är hög och många blir upprörda.

Själv så blir jag mörkrädd när jag läser vissa inlägg.

Det är ju inte konstigt Micro eftersom du är en av de personer här på Vaken som jag kallar för "låtsasvaken".

En yngre velourman som har sett och hört en massa filmer och ljuddiler på internet men som knappast har studerat historia och andra ämnen i bokform särskilt mycket. Och som dessutom precis som Alan Watt och Novax brukar nämna -Inte har märkt att varför de värderingar som lärs ut i dag i skola och medier angående "nya livsstilar" hyllas samtidigt att de traditionella värderingarna nedklassas som "fördomsfulla" och "intoleranta" just är skapade för att splittra och förstöra, utan Ni tror att detta är något naturligt och bra.

Tycker man motsatsen är man "intolerant" och "fördomsfull"

Det är ju inte konstigt att "vissa" när de läser dessa trådar blir upprörda när deras uppfattningar i dessa ämnen är ett resultat av marxistisk indoktrinering i från daghemstiden till upp i universitetet och att dessa värderingar är i princip totala motsatsen till skapelsens lagar och principer.

Ni verkar ju tro att denna tidens idéströmmar angående "nya" livsstilar och "toleranta" förhållningssätt emot vissa prioriterade minoriteter är något fint och allmänmänskligt.

Ni verkar inte se att detta är Elitens sätt att bryta ned samhället innifrån för att samtidigt bereda vägen emot deras drömslavsamhälle, den Nya världsorningen.

Som sagt tidigare: -Sanningen gör ont när man inte har förstått vidden av den konspiration som mänkligheten är utsatt för.

Posted on: 2007/1/19 20:52

See User information
Quote:

Lightsaber wrote:

Betyder det att alla människor bär på vad som kallas perversioner eller lust att mörda? Naturligtvis inte, men tror man att man kan gå igenom livet och inte känna någonting av ovan beskrivet då fastnar man ju i den självgodhet och projicering som inte sällan tar sig uttryck i religiös fanatism, politisk extremism eller socialt förtryck.

Jag tror att den som vill växa andligt och intellektuellt som människa måste våga se på sig själv, på gott och ont. Först därefter kan man ta sina första stapplande steg mot det som somliga kallar visdom och bli vad jag menar med en balanserad människa.

Självklart ska man ju "sopa framför egen dörr" innan man kan gå ut och tala inför andra vad som är rätt och fel.

Men fakta kvarstår. Om man har kunskap om skapelsens lagar och principer så har man oxå ett ansvar att påpeka om när vissa idétraditioner, personer eller rörelser bygger sina tankegångar på resonemang som bryter mot skapelsens ordning.

Quote:

Sen vad beträffar Lao Tzu, Konfucius och Buddha så är det ju intressant att du hänvisar till dem eftersom både Konfucius och Buddha lämnade sina fruar och det inte finns någon uppgift om att Lao Tzu någonsin skaffade en. De levde inte sina liv med fru och barn utan med sina manliga lärjungar.

Somliga skulle tycka att det är suspekt, ja rent av onaturligt, i strid med skapelsens lagar.

Personligen tillhör jag inte den kategorin.

Jag tror varken du eller jag har nån kunskap om Lao Tzu´s eller Konfucius relationer till sina närmaste, om varför de skiljde sig eller ej.

Och jag har aldrig påstått att dessa herrar skulle ha varit felfria.

Ingen på denna planet är utan synd (Perfektion ). Det är ju därför vi är här, för att lära av båra misstag och på sätt växa i vårat medvetande på väg emot perfektion och upphörande av reinkarnationen-återfödelse i denna fysika verklighet.

Posted on: 2007/1/19 22:22

See User information
Jag tycker vi kan gott ha sydlänsk massinvandring, fast då måste de alla vara stjärtpirater så de inte skaffar sig 10 barn var och att Konungariket Sverige inte råkar bli Islamsk Republik Svärger.

Posted on: 2007/1/20 0:39
"Paper is poverty... it is only the ghost of money and not money itself". - Thomas Jefferson

Anonym
Quote:
micro:
Jag skulle tolka dessa ettor i betyg som ett tecken på att trådarna inte håller måttet och mängden diskussion är hög bara för att idiotin är hög och många blir upprörda. Själv så blir jag mörkrädd när jag läser vissa inlägg.

Bli inte mörkrädd Micro och när det gäller "höga" diskussioner där idiotin är "hög" så fungerar det väl som i verkliga livet, det är i dessa diskussioner som sanningar blottläggs eftersom känslorna går rakt ut i universum.

Men vad trodde du egentligen händer om 90 procent av befolkningen är hjärntvättad med myter som inte är förankrade på ett naturligt sätt och 10 procent som genomskådat lögnerna säger något annat?

En konflikträdd människa har förmodligen inte lärt sig att konflikter är bra i utvecklingssyfte och alldeles gratis i livets enda verkliga men märkliga skola. Det är möjligtvis endast i den svenska modellen där en pensionär kan bli ihjälslagen på allmän plats utan att någon ingriper som motsatsen finner sin näring.

De flesta tror väl att trygghet är det samma som att man blundar för allt konkret och nära som är obehagligt och istället ställer in skärpan på saker som finns tusentals mil bort... som 9/11 eller månen.

Sen menar jag givetvis inte att man skall söka konflikter eller skada andra, det visar väl bara på dåligt självförtroende!

See User information
Vissa veganer tror att dom har förståt allt när dom sett hur kyklingar föds upp och att deras "högre" kunskap rätfärdigar att dom eldar upp någons kiosk.

Vissa konspirationsteoretiker tror att dom har förståt allt när dom ser hur illuminati förstör våran kultur, så dom börjar beklaga sig över "bögar, flator och blattar".

Finns det några likheter mellan dessa?

Båda har fått en faktisk och riktig kunskap, kyklingindustrin är dålig och kulturförstöring är ett faktum.

Båda tror ofta att dom vet bättre än andra ovh att andra inte har förstått för att dom inte lägger ned sin fulla energi på detta.

Båda tar till separering och våldsamheter för att visa sin nya kunskap. Verbalt eller Fysiskt.

Men vad tycker jag då? Jag är fulltmedveten om att både kyklingindustrin och kulturförstörningen sker och är av ondo. Men jag tror inte att jag har förstått allt och jag tror absolut inte att denna kunskap skulle rätfördiga att skada någon överhuvudtaget.

Jag skulle säga att dessa exempel över är två insnöade personer. Att deras kunskap är större än sin omgivning i just detta ämne, men inte stor nog för att se större vyer och resultatet av sitt agerande.

Så om du känner dig träffad så ta ett steg tillbaka och försök förstå vad andra säger.

Posted on: 2007/1/23 9:51
Administratör och grundare av vaken.se

« 1 2 3 (4) 5 6 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper