vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 6 7 »

Re: Micro på SVT Debatt på Tisdag

See User information
kollade in debatten, ledsen, modigt, jag har läst om allt från jing till jang dom senaste åren, 9/11 inside job, är ingen konspiration det är fakta, jag brukar inte yttra mig så väldigt, men nu känner jag för att lätta en smula på trycket, folk som tror att al qaida ligger bakom knas braset, kan suga en Indigos pille snopp. finns ju så mkt motbevis att det är löjligt mm mm mm, är nästan lite jobbigt att en behöva dra upp det. 1 million människor dog i irak 500 000 barn sånt ska bara få passera?,, backa några steg andas,tänk ,,, eyy david icke;D ,, sanningsrörelse, skratt,, antisemiter,, mera skratt,
knas alltihopa spännande:) synd bara på att oskyldiga människor drabbas, jag tror inte på gud jag tror på godhet, skulle gud finnas så tror ja han respekterar detta,, åååå va djup ja va

Posted on: 2009/11/11 6:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Välkommen tillbaka zpz2, vi har saknat dig..

Posted on: 2009/11/11 10:04
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Amen ba va, ah.

Skeptikerrörelsen i ett nötskal. Får ni blodsvallningar, så ta en Alvedon och gå och lägg er...

Posted on: 2009/11/11 10:07

See User information
Quote:

kvartspundare skrev:
Quote:

zpz2 skrev:
Elensky hade för övrigt jag också gärna sluppit i debatten då han förde den snett.

På vilket sätt menar du?
Jag tycker att Elensky lyckades en gång för alla bena ut vad begrepet"Vetenskaplig"" skepticism " "kritiskt"innebär på en och samma gång...nice.

Så jag förstår dig zpz,det måste vara hårt att ta...

Om, jag säger om...Elensky skulle tala"sanning"så blir det lagret som väntar,det där vet alla.

Posted on: 2009/11/11 10:11

See User information
Killen på en av de bakre bänkarna sa något intressant när han skjöt hål på elenskys förtvivlade och fruktlösa kamp att stämpla truthrörelsen som antisemitisk, ingen missade väl reaktionen på elensky när denna uppgift dök upp..
http://www.mujca.com/ där semiter gått samman i en egen truth-sammanslutning....hoppas att detta också uppmärksammas av media...

Posted on: 2009/11/11 10:47
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Förstår inte riktigt varför debatten den senaste tiden handlat så mycket om antisemitism. Jag antar att det beror på kalla faktas vinkel. Visst finns det antisemiter bland er "truthers", men det känns inte som någon stor grupp.

Jag tycker istället att de borde bemött de sakliga felaktigheterna ni kommer med. Det är så man vinner förtroende, inte genom smutskastning.

Om jag vore er skulle jag inte vara speciellt nöjd med cromsjös insats igår. Han framstod som en ganska virrig konspirationsfanatiker utan några vettiga argument. Ni får istället vara glada för den gratisreklam ni fått för er trevliga lilla hemsida. Skulle inte förvåna mig om ni får en del nya anhängare.

Posted on: 2009/11/11 11:25

Anonym
Jag förstår inte heller varför antisemitism fått sådan stor uppmärksamhet den senaste tiden.

Jag tror att gemene man är väl medveten om att det är ett fult trick att anklaga någon för att vara antisemit och att detta är något man tar till när argumenten tryter.

Jag tror inte allmänheten tror att vaken.se och Sanningsrörelsen har något emot judar. Att ge detta ytterligare uppmärksamhet är bara dumt.

See User information
Jag tror ju iof inte att "allmänheten" har speciellt stor koll på vaken/sanningsrörelsen. Det enda de känner till är det de sett på kalla fakta och debatt. På så sätt tror jag inte att ni fått speciellt mycket "good will" hos gemene man.

Posted on: 2009/11/11 12:08

See User information
Det kan du ha rätt i Daniel, i en högborgerlig miljö är sanningsrörelsen kapad vid knäna men hos folk med ena foten i A-kassan låter det annorlunda,kanske är detta en klassfråga..

Posted on: 2009/11/11 12:20

See User information
Kan nog stämma till viss del. Sanningen är ju så klart inte en klassfråga, men benägenheten till att tro på konspirationer kan mycket väl vara det.

Rent generellt tror jag att folk med högre utbildningsnivå har större förtroende för samhället i stort, medans människor i "arbetarklassen" är mer skeptisk och misstänksam mot makthavare och den "akademiska världen".

Trots det tror jag att vaken (och även vof för den delen) är en relativt okänd organisation hos den stora massan.

Posted on: 2009/11/11 12:36

See User information
Quote:

Capsolito skrev:
Trots allt så hade Micro sista ordet och de hördes tydligt o bra innan eftertexterna kom KÄRLEK

Det var klockrent. Kärlek. Det är ju vad det handlar om. ..och att det står i diametral motsats till konformt (icke)tänkande.

Så tråkigt att han inte fick tala till punkt nån gång.

Posted on: 2009/11/11 12:49

See User information
Förstår inte riktigt kopplingen kärlek <--> konspirationsteori om 9/11. Kan någon förklara?

Posted on: 2009/11/11 12:52

See User information
Ja du kan har rätt, det kan vara en bildningsfråga att misstro etablisemanget från arbetarklassens sida, bästa beviset för det tycker jag detta är...

http://www.youtube.com/watch?v=8n-nT-luFIw&feature=player_embedded

Välutbidade människor kan inte höra exlplosioner som sämre utbildade människor hör...kanske det rent av har med hörselnerven att göra eller någon annan defekt som tilltar med utbildningen grad....

Annars så tycker jag damen i slutet sammanfattar det på ett bra sätt...

Posted on: 2009/11/11 12:53

See User information
Sitter på jobbet nu, så jag kan inte se youtube för tillfället, kollar den ikväll.

Om jag får gissa så handlar det nog snarare om utbildningsnivå. Många år på universitet tränar upp förmågan att kritiskt granska uppgifter och källor. Att kunna avgöra om uppgifter är riktiga är ofta en mycket viktig del i akademiska yrken.

Posted on: 2009/11/11 13:07

See User information
Quote:

daniel_foe skrev:
Sitter på jobbet nu, så jag kan inte se youtube för tillfället, kollar den ikväll.

Om jag får gissa så handlar det nog snarare om utbildningsnivå. Många år på universitet tränar upp förmågan att kritiskt granska uppgifter och källor. Att kunna avgöra om uppgifter är riktiga är ofta en mycket viktig del i akademiska yrken.

Låter betryggande.

Posted on: 2009/11/11 13:09

See User information
Hej

Tack för allt stöd och tips före debatten.

Jag läste på i helgen och kände mig förberedd. Samtliga mina punkter: 9/11 kommisionens erkännande att de blev överkörda, Able Danger och agenterna som ville vittna, bristen på förklaring av Hus 7 kollapsen samt passhistorian kom med.

Utan någon hållbar motargumentation.

Men så klart kändes det frustrerande när vi blev blåsta av Svt på femton minuters inledande diskussion med endast mig, micke, Elensky och Åkerberg inblandade. Ingen missade Mickes frustration.

Elensky körde för övrigt en riktig rövare när han påstod att det finns en länk på Klar Sikt till Juri Lina. Någon sådan har aldrig funnits och kommer aldrig att finnas. men när argumenten tar slut så..

Mats

Posted on: 2009/11/11 13:15

See User information
Quote:

daniel_foe skrev:
Förstår inte riktigt kopplingen kärlek <--> konspirationsteori om 9/11. Kan någon förklara?

Det kanske handlar om vad man lägger in i uttrycket "konspirationsteori". Tänk istället kärlek till frihet att tänka utanför "vedertagna sanningar" och till rätten att ifrågasätta utan att förlöjligas, uteslutas och baktalas. Får/vågar man inte det styr snarare rädsla, som är motsats till kärlek.

Posted on: 2009/11/11 13:42

See User information
Quote:

matsen skrev:
Men så klart kändes det frustrerande när vi blev blåsta av Svt på femton minuters inledande diskussion med endast mig, micke, Elensky och Åkerberg inblandade. Ingen missade Mickes frustration.

*nickar*
"Debatt" är deras arena och allt de säger kan du inte ta för givet. De ändrar spelets regler när de så får lust. Det är ganska viktigt att bibehålla lugnet. Å andra sidan, hur lätt är det?

Kul att se dig Mats på TV. Hoppas livet som "ledare" för truth'ers funkar, haha. Jäklar vad etiketter som kommer flygandes.
I alla fall, synd att du inte fick tala mer än du fick.

Än en gång, det var väntat. Det är inte helt ofarligt för media att släppa fram dig i deras egen domän. Se det som en merit!

Posted on: 2009/11/11 13:43

See User information
Quote:
Det kanske handlar om vad man lägger in i uttrycket "konspirationsteori". Tänk istället kärlek till frihet att tänka utanför "vedertagna sanningar" och till rätten att ifrågasätta utan att förlöjligas, uteslutas och baktalas. Får/vågar man inte det styr snarare rädsla, som är motsats till kärlek.

Det var en ganska konstig definition på kärlek. Det är kanske bättre om den store ledaren micro själv förklarar hur han menar...

Posted on: 2009/11/11 13:59

See User information
Quote:

daniel_foe skrev:

Ju mer "utbildning" desto mer hjärntvätt.
Många år på universitet tränar bort förmågan att tänka utanför ramarna.

Detta formar vad jag kallar för "vänsterhjärnhalvemänniskor" som "VET" en massa men FÖRSTÅR ingenting.

PERFEKT för eliten.

Posted on: 2009/11/11 14:06

See User information
Quote:
"Debatt" är deras arena och allt de säger kan du inte ta för givet. De ändrar spelets regler när de så får lust. Det är ganska viktigt att bibehålla lugnet. Å andra sidan, hur lätt är det?

Här låter det nästan som om du antyder att "Debatt" står på C-J's sida. Att du med "deras arena" menar era motståndares arena. Glöm inte bort att C-J också blev "blåst" på 15 minuter...

I förlängningen tror jag ni ska vara glada över att debatten blev ett världsmästerskap i att prata i mun på varandra och byta ämne 2 ggr/minut. Vid en lugn och sansad debatt mellan micro och C-J hade ni nog gjort bort er ännu mer än ni trots allt gjorde.

Kärlek!

Posted on: 2009/11/11 14:06

See User information
Quote:
Ju mer "utbildning" desto mer hjärntvätt.
Många år på universitet tränar bort förmågan att tänka utanför ramarna.

Detta formar vad jag kallar för "vänsterhjärnhalvemänniskor" som VET en massa men FÖRSTÅR ingenting.

PERFEKT för eliten.

Nu vet jag inte vad du har för erfarenhet av universitet, men min skola måste ha lyckats slingra sig ut ELITENS grepp. Kanske är det annorlunda på andra skolor i Sverige, men det tvivlar jag på. Är det någon speciell utbildning du tänker på?

Posted on: 2009/11/11 14:10

See User information
Quote:

matsen skrev:

Elensky körde för övrigt en riktig rövare när han påstod att det finns en länk på Klar Sikt till Juri Lina. Någon sådan har aldrig funnits och kommer aldrig att finnas. men när argumenten tar slut så..

Mats

Som jag brukar säga:

IF THEY CAN`T MAKE IT; THEY FAKE IT !!!

Btw, det var ju precis vad man gjorde med Jüri Linas bok "Under Skorpionens Tecken" på bästa sändningstid i TV.

De hittade inga faktafel i boken, därför FÖRVRÄNGDE de citat ur boken och angrep sedan de egna förvrängningarna!!!

"Detta är en samhällsfarlig bok"
Resultat? Boken sålde slut

Bara detta visar "nivån" de spelar på

Bra jobbat Mats o Micro !!!

Posted on: 2009/11/11 14:16

See User information
Hej

"Kul att se dig Mats på TV."

Tack. Det är som att utsättas för en nödsituation, man vet inte hur man kommer att reagera.

"Hoppas livet som "ledare" för truth'ers funkar, haha."

Jo tjenare, och vi som hade tänkt ta upp detta med ledare, men detta liksom så mycket annat försvann bort när man slungades in i "centrifugen". Har inga sammanhängande minnen från debatten knappt. Man har tunnelseende och sen plötsligt är det över.

" Jäklar vad etiketter som kommer flygandes.
I alla fall, synd att du inte fick tala mer än du fick."

Jag kan berätta att jag till sist viftade på allt, kände inte att någon hade något bra att komma med och att vi hade övertaget bara vi kunde fått prata mer.

Tyckte synd om matematikern(satt till höger om CJ) som var så nervös, redan före sändningen och som sedan satt och fysiskt darrade under sändningen! På min fråga om han som matematiker kunde uppskatta sannolikheten för passet så såg han ut som om han skulle falla ihop totalt. Han gjorde en riktig "egon".

CJ hörde jag knappt av tyckte jag. Hans förklaring om rymdfärjan och maskar eller vad det var han yra om, föll pladask. T.o.m. mina kritiska vänner på jobbet skrattade åt honom.

Mats

Posted on: 2009/11/11 14:16

« 1 2 3 (4) 5 6 7 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper