vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 »

Re: Zeitgeist Satans nya Bolsjeviker. Lögnen NWOs opium

See User information

Posted on: 2009/4/2 6:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Bireal, I like your style.

Liljor, vi är ju alla på samma bana här egentligen. Men alla måste få ha sin egna väg. Jag har inte upplevt diskussionerna här på Vaken som ett sätt att ge någon rätt eller fel.
det är snart dax för denna tråden att byta till "fight club" forumet ist, och det är synd..

Ryck upp er nu, vi har annat att kämpa för.

Fridens liljor

Posted on: 2009/4/2 13:59
"Drunknat? Åh nej! Det är lika omöjligt för mig att drunkna som för en kamel att trä på en synål!" /Pippi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

alarik skrev:
Det här blir löjligare och löjligare. Vart finns allt fritänk och den öppenhet jag trodde Vaken, med andra ord dess forummedlemmar, stod för?

Ni ser i blindo och kopplar allt till det som ni själva ser som en spänning i vardagen. Sen när handlar det här forumet om att tillfredställa sig själv. Precis som huliganer söker adrenalin söker ni korruption.

Sluta upp med barnsligheterna. Behandla varandra som ni vill bli behandlade själva och döm rättvist, med andra ord; inte genom att ENDAST granska andra personers självvinklade artiklar utan som Icehorn försökt säga, sluka hela Zeitgeists information och döm SJÄLVA. Om fallet hade varit NWO-movement hade ni granskat varenda mening, ord och bokstav. Varför inte göra det nu om ni nu tror att Zeitgeist är NWO och djävulsdyrkare? Är ni rädda för "New point of view?". Är fallet som så är det ju bara att svälja stoltheten och säga att ni hade fel.

Det är allt det här handlar om; att utbyta information och idéer och göra vår omgivning till det bättre.

Du fäller omdöme (låt bli för din egen del)Vem menar du ?Den som kliar mig på ryggen ?

Du har 29 inlägg...å tycker att det är bra...så bra för dig.

Posted on: 2009/4/6 14:47

See User information
Quote:

Icehorn skrev:
Machiavelli,

Du upphör ju tydligen inte med att kalla mig, Jaques och alla som ser positivt på Venusprojektet för "pedofiler & djävulsdyrkare".

Ursäkta att jag hoppar in i tråden så här sent men jag förstår inte varför Icehorn tar kritiken mot Zeitgeist och dess guru personligt. Om de nu är pedofiler blir du det också ifall du gillar filmen? Det finns massor som gillar Woody Allens filmer trots att han är en dokumenterad äckelpedofil som gift sig med sin egen adoptivdotter. Blir alla de pedofiler också då eller? Ska de ta åt sig personligt eller?

Eller är det så att du jobbar med Venusprojektet och har gjort Zeitgeist?

/M

Posted on: 2009/4/20 22:42
"The age of communication means that everyone speaks at the same time" - Justin Sullivan, New Model Army

See User information
Joshua, en liten fundering bara.
Villka är det som styrt denna värld dom senaste 2000 åren, och hur ser världen ut tycker du?

Svaret är: KYRKAN och KAPITALET, och världen idag är GENOMRUTTEN.

Ni religiösa är som dom skräckslagna lammen vid en ladugårdsbrand som gång på gång envist springer in i elden fast dom blir räddade från den. Är det inte dags att vakna upp och se världen och verkligheten som den VERKLIGEN ÄR. Ni religiösa söker tröst och säkerhet hos dom som har förslavat oss under millenier.

VAKNA.

Quote:

Joshua skrev:
Var hälsade mina så kallade vakna medmänniskor. Jag har följt mycket som rör sig här inne utifrån utan att vilja lägga mig i allt för mycket. Trots det kommer jag ibland med mina insikter. Ofta blir det en allt för frustrerad debatt som utspelas då och jag väljer dra mig tillbaka igen till åskådarens eftertänksamma vrå. När uppenbara lögner sprids som en lömsk löpeld känner jag mig dock manad att lägga mig i. Senast på tapeten är väll ändå Zietgeist, trots att 5 minuters research krossar hela den uppblåsta lögnen så väljer vissa som vaknat att somna in igen. Nu till djävulens taktfasta rytm. Eller vill du hellre kalla honom lögnens fader?

.

Posted on: 2009/4/21 13:10

See User information
För det första vi religiösa söker inte tröst och trygghet hos någon som förslavat oss i millennium.
Dom första kristna blev förföljda av romarna, alla apostlar blev dödade. Men Guds ande kunde inte hejdas. Dom som levde tätt inpå jesus kom till tro. Och skakade det mäktiga romerska riket i grundvallarna eftersom det blev en sådan enorm spridning och en folkmassa som inte kunde skrämmas bort från sin tro. Hur kunde en sådan här rörelse uppstå?

Inte nog med att människor kom till tro, dom kom också till tro på den plats Jesus vandra. Om Jesus inte var den han utgav sig för att vara är det osannolikt att människor i Jerusalem skulle trott på han, och göra det i skaror precis efter hans korsfästelse och uppståndelse! Dom skulle synat lögnen om den fanns, han korsfästes i deras egen stad! Borde inte detta gälla alla religoner? Jo visst jag tvekar inte att Sidharta eller Muhammed är verkliga historiska gestalter. Däremot var dom bara filosofer, inte som Jesus kungarnas kung som verkar evigt.

Ingen kan påstå att inte Kristendomen måste startats av någon, och bara det att kristendomen finns idag är ett argument för att Jesus funnits (iför sig hävdar ingen seriös historiker något annat heller) Det att romerska imperiet tillslut var tvunget att acceptera kristendomen visar på vilken okontrollerbar löpeld som spred sig i riket och världen.

Att romarna tillslut gjorde kristendomen till stadsreligion har dock politiska grunder, hade dom inte gjort det hade troligen riket kollapsat ännu tidigare.

Den vi ”religiösa” söker är just Jesus! Sedan har vi Da vinci folket som vill skriva om historien med Agustin? Det är väll Agustin som ”skapade” bibeln? Haha jaja. Läs på historien istället för Dan Brown eller någon annan galning som vill tjäna lite lätta pengar.

Hela den där pekpinnen som ni använder, titta kyrkan har gjort det och det är tomt prat, det har ingenting med Gud att göra.
Testa läs på lite historia, se hur kyrkan och kungadömen avlöst varandra. Det fanns till och med två påvar ett tag. Och kyrkan var inte direkt så andlig den heller en viss tid. Det är faktiskt så att kristna förföljts och dödats av kyrkan och inte bara av Zeitgeist ideologer om vi går tillbaka i tid.

Att bibeln skulle kunnat förvanskats faller på sin egen orimlighet när människor dött för den igenom hela historien, och att det funnits många olika kristnasamfund genom historien (frikyrkliga, ortodoxa, katolska etc etc.) Så skulle någon försöka sig på det så hade det upptäckts direkt. Och jag kan lova er att bibeln är ingen bok som en kristen hade accepterat att man ändrat på, inte när man är beredd på att svältas, torteras och korsfästas för den.

Den andra aspekten är mötet med Jesus när det händer behöver du inte längre några världsliga argument eller tänka på vad någon som kallat sig kristen gjort eller gör.

Menar du Jesus är här för att förslava så verkar det ju som eliten befriar oss i ett rasande tempo. Hur mycket Jesus hittar du hos frimurarnas tänkare? Tvärtom hittar du motsatsen till kristendom.
Bibelns egna ord säger kärleken till pengar är roten till allt ont. Blir inte det lite av en paradox när du samtidigt hävdar kapitalet styr, kristen ideologi och kapitalism går inte ihop. Så där du finner både och finns inte Jesus.

Posted on: 2009/4/22 20:19
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce

See User information
Ännengång: titta på hur världen ser ut idag och fråga dig ' Vilka har styrt den dom senaste 2000 åren? ' , och säg inte frimurarorden det är så patetiskt när alla skyller allt på dom stora stygga frimurarna, Den verkliga makten är KYRKAN och KAPITALET och båda dessa maktsvärer styrs av samma häxsmästare, visst kan dessa häxsmästare även vara medlemmar i frimurarordnar men det är inte där den riktiga makten ligger, det är en myt.

Posted on: 2009/4/23 17:19

Anonym
Slänger in en kommentar utan att ha läst denna tråd att Zeitgeist verkar vara till för att leda den vaknande flocken rakt ned i ett materialistiskt system som indirekt begränsar livet, som tidigare systen lockat med. Dom hade stor chans att introducera mycket information om alternativ teknik men gjorde det inte. Den ploppar också upp en hel del olika ställen, men inget annat material, visar att den är till för att fånga upp folk på något vis.

See User information
Tja, vad ska jag säga, en väldans massa åsikter som måste försvaras. Om mycket av din karaktär är investerad i ett visst tankesätt så måste det såklart försvaras. Det är hemskt vilken effekt det har på vissa av er.

Gillar trådskaparens tugg, väldigt "gamla testamentet" över det.

Idén med Zeitgeist verkar missförstådd, men det är nog mer att ni inte vill förstå. Är en massa irrelevant dravel och ni refererar till andra som också är styrda av sitt elitistiska ego.
Den största kampen är inom oss, och det syns tydligt i den här tråden.

Tanken är ju att vi ska göra det här tillsammans, då kan vi också samtidigt utröna vad som är bra för oss. Vi ser med teknologin till så att alla människor har det dom behöver för en positiv utveckling, det som vi idag måste gå in i löneslaveri för att få.
Och dom förnödenheter vi köper är idag inte nyttiga för oss, våra vatten är fulla med kemikalier, våra grödor är genmanipulerade, vår natur förpestad. Och detta beror på den ständiga profitlusten. Vi måste se dom reella problemen för hela organismen Jorden.

Dom negativa sakerna ni tar upp är om vi hoppade in i ett samhälle som Venus Project förespråkar och ingen "vaknade". För ni har helt rätt i det ni säger även om ni själva inte verkar förstå det, många människor är omedvetna och styrs av en autopilot(hjärnan/egot). En samhällsomställning skulle vara omöjlig att genomföra med människor fortfarande i detta empiriska egotänk.

Jag är medlem i Zeitgeist Movement och även många på forumen där är fortfarande offer för sina egon, det är det största hindret.

Jag vet inte om det här ens ger något, för nu kommer ni bara bli defensiva, men ni måste sluta identifiera er med era hjärnor, ni är mycket större än så. Kom igen nu!

Posted on: 2009/4/23 20:46

See User information
Quote:

GoingToFast skrev:
Ännengång: titta på hur världen ser ut idag och fråga dig ' Vilka har styrt den dom senaste 2000 åren? ' , och säg inte frimurarorden det är så patetiskt när alla skyller allt på dom stora stygga frimurarna, Den verkliga makten är KYRKAN och KAPITALET och båda dessa maktsvärer styrs av samma häxsmästare, visst kan dessa häxsmästare även vara medlemmar i frimurarordnar men det är inte där den riktiga makten ligger, det är en myt.

Vilka har styrt var under de senaste 2000 åren?

Romerska kejsare styrde Romariket till 600-talet. Mongoliska kahner styrde större delen av Asien under några hundra år. Azteker , Maya och Inkas terroriserade Sydamerika. Turkarna härjade större delen av Mellanöstern, likaså mohammedanerna, som även regerade Nordafrika och Spanien. I sydostasien var det Khmererna som lade agendan. Hunner och goter härjade Norra Europa fram till vikingatiden. vikingar härjade i Västerled. Senare kom kolonialismen driven av engelsmän, fransmän portugiser och spanjorer. Därefter tog ismerna över och de ateistiska regimerna världen över tog död på 200 miljoner människor under loppet av hundra år.

Man gör det väldigt enkelt för sig och är ganska eurocentrisk om man kör med den enkla världsbilden GtF presenterar ovan. Makstrukturerna världen över är oerhört komplexa och kommer alltid att vara det. Kyrkan har varit ett verktyg för maktmissbruk som så mycket annat, men är på intet sätt unik eller har inte alltid den som dikterat villkoren ens i begränsade delar av världen. Ska man vara petig så var katolska kyrkans dominans mellan 400 till 1500-talet. Före det var de förföljda och efter det var makten i Europa fragmentiserad.

/M

Posted on: 2009/4/23 21:20
"The age of communication means that everyone speaks at the same time" - Justin Sullivan, New Model Army

See User information
Quote:

Mr.Monster skrev:
Tja, vad ska jag säga, en väldans massa åsikter som måste försvaras. Om mycket av din karaktär är investerad i ett visst tankesätt så måste det såklart försvaras. Det är hemskt vilken effekt det har på vissa av er.

Gillar trådskaparens tugg, väldigt "gamla testamentet" över det.

Idén med Zeitgeist verkar missförstådd, men det är nog mer att ni inte vill förstå. Är en massa irrelevant dravel och ni refererar till andra som också är styrda av sitt elitistiska ego.
Den största kampen är inom oss, och det syns tydligt i den här tråden.

Tanken är ju att vi ska göra det här tillsammans, då kan vi också samtidigt utröna vad som är bra för oss. Vi ser med teknologin till så att alla människor har det dom behöver för en positiv utveckling, det som vi idag måste gå in i löneslaveri för att få.
Och dom förnödenheter vi köper är idag inte nyttiga för oss, våra vatten är fulla med kemikalier, våra grödor är genmanipulerade, vår natur förpestad. Och detta beror på den ständiga profitlusten. Vi måste se dom reella problemen för hela organismen Jorden.

Dom negativa sakerna ni tar upp är om vi hoppade in i ett samhälle som Venus Project förespråkar och ingen "vaknade". För ni har helt rätt i det ni säger även om ni själva inte verkar förstå det, många människor är omedvetna och styrs av en autopilot(hjärnan/egot). En samhällsomställning skulle vara omöjlig att genomföra med människor fortfarande i detta empiriska egotänk.

Jag är medlem i Zeitgeist Movement och även många på forumen där är fortfarande offer för sina egon, det är det största hindret.

Jag vet inte om det här ens ger något, för nu kommer ni bara bli defensiva, men ni måste sluta identifiera er med era hjärnor, ni är mycket större än så. Kom igen nu!

Zeitgeist saluför en nygammal religion och du har valt att följa den. Jag har det inte. Mer än så är det inte.

Posted on: 2009/4/23 21:26

See User information
Religion hit och dit. Det krävs i sanning en fundamentalist för att tolka en idé på det sättet.

Zeitgeist är inte idén i sig själv. Rörelsen är en förgrening av Venusprojektet och utgörs av vanligt folk därute - inte Rockefeller, Rothschild etc. De sistnämnda är alltför upptagna med att skapa en centraliserad monetär struktur. Det skulle knappast ligga i deras intresse att skapa en värld fri från pengar, banker, 8-timmars arbetsdagar, inkomstskatt och med fri tillgång till teknologi för alla. Gör mig en tjänst och visa hur dessa två skilda ordningar blir till det ni fruktar mest.

Religion suger till sig svagsinta och indoktrinerade. Att ha en tro är en sak - man kan tro på en gud, på en idé, på en filosofi eller rent av på sig själv. Religion har alltid satt ramarna för vad man ska tro och inte tro. Ta en titt på vissa diskussioner mellan dessa "Zeitgeisters" och du kommer att se hur åsikter kan gå isär även bland dessa.

Posted on: 2009/4/24 9:13
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
Religion hit och dit. Det krävs i sanning en fundamentalist för att tolka en idé på det sättet.

Zeitgeist är inte idén i sig själv. Rörelsen är en förgrening av Venusprojektet och utgörs av vanligt folk därute - inte Rockefeller, Rothschild etc. De sistnämnda är alltför upptagna med att skapa en centraliserad monetär struktur. Det skulle knappast ligga i deras intresse att skapa en värld fri från pengar, banker, 8-timmars arbetsdagar, inkomstskatt och med fri tillgång till teknologi för alla. Gör mig en tjänst och visa hur dessa två skilda ordningar blir till det ni fruktar mest.

Religion suger till sig svagsinta och indoktrinerade. Att ha en tro är en sak - man kan tro på en gud, på en idé, på en filosofi eller rent av på sig själv. Religion har alltid satt ramarna för vad man ska tro och inte tro. Ta en titt på vissa diskussioner mellan dessa "Zeitgeisters" och du kommer att se hur åsikter kan gå isär även bland dessa.

"Rörelsen är en förgrening av Venusprojektet och utgörs av vanligt folk därute."

Folk och folk... lustigt yttre de har må jag säga:
http://www.chelmsford.gov.uk/media/image/h/p/3sheeps-500_(o)_large.jpg

Zeitgeist Addendum: Toward a Technocratic, Communitarian, Cybernated Society

Sorry, the lack of “real critical thinking” is on the part of “Peter Joseph.” He simply does not know, or refuses to tell his viewers, that these cybernated re-socialization concepts are direct from the headquarters of the Club of Rome and the communitarian technocrats - the elite he professes to be fighting. You two obviously are in denial as well; because my post - the one you are commenting on (without addressing the substance of anything I have said) - proves it.
http://www.conspiracyarchive.com/Blog/?p=685

See User information
En bild på folk utklädda till får följt av en 6 månader gammal kommentar utan underlag för sina påståenden.

Ditt betyg: Icke godkänd

Försök igen - och berätta gärna för mig hur elitens monetära struktur kopplas till Venusprojektets resursbaserade ekonomi.

Posted on: 2009/4/24 9:57
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
En bild på folk utklädda till får följt av en 6 månader gammal kommentar utan underlag för sina påståenden.

Försök igen - och berätta gärna för mig hur elitens monetära struktur kopplas till Venusprojektets resursbaserade ekonomi.

Alltså, resursbaserad ekonomi - vilket yxskaft.

Backa någrasteg och se på filurerna Gorbachov, Strong och alla andra, så kommer du på hur det hänger ihop, med deras New Age och gajaismreligion, dessa satans hantlangare... hehe...

Anonym
Quote:

ostyrig skrev:
Quote:

Icehorn skrev:

Alltså, resursbaserad ekonomi - vilket yxskaft.

Backa någrasteg och se på filurerna Gorbachov, Strong och alla andra, så kommer du på hur det hänger ihop, med deras New Age och gajaismreligion, dessa satans hantlangare... hehe...

The former head of the Communist empire had gathered “nearly 500 senior states-people, political leaders, spiritual leaders, scientists, intellectuals, business executives, artists and youth from 50 nations to begin a process of deliberation on the central question of what priorities, values and actions should guide humanity as it moves into the next phase of development,” said Jim Garrison, President of the Gorbachev Foundation.

tvi tvi tvi... bara vanlig kommunism, ateism, omgjort till dyrkan av egot, satan...

"next phase of development" - vanligt New Age, människan var en apa och nu är det utveckling... bara man följer Grundarens filosofi, rätta in er i femårsplanerna, prioriteringarna främst, tyvärr måste vi gallra hårt, resurserna ni vet... de har råkat bli så knappa... så då de svarta fåren fick gå hädan sist så kan vi nog alla se handlingen att de gråa fåren offrar sig själva som det bästa för vår Utveckling... för vi är ju En, alla tillsammans för framtida segrar...

tvi tvi och tvi...

See User information
Inget av det du säger har något med ämnet att göra. Du har bristande kunskap om vad Venusprojektet handlar om, den saken är klar.

Det är ju bara att jämföra vad du skriver med följande ur en intervju med Jaques Fresco:

"...we must declare Earth and all of its resources the common heritage of all the world’s people. Earth is abundant and has plentiful resources. Our practice of rationing resources through monetary control is no longer relevant and is counter-productive to our survival."

Du undviker hela frågan och vräker istället ur dig en massa spekulationer och ogrundade påståenden. Om du ska kritisera idéerna bakom Venusprojektet så kan du väl åtminstone hålla dig till vad som verkligen sägs.

Posted on: 2009/4/24 10:54

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
Inget av det du säger har något med ämnet att göra. Du har bristande kunskap om vad Venusprojektet handlar om, den saken är klar.

Det är ju bara att jämföra vad du skriver med följande ur en intervju med Jaques Fresco:

"...we must declare Earth and all of its resources the common heritage of all the world’s people. Earth is abundant and has plentiful resources. Our practice of rationing resources through monetary control is no longer relevant and is counter-productive to our survival."

Du undviker hela frågan och vräker istället ur dig en massa spekulationer och ogrundade påståenden. Om du ska kritisera idéerna bakom Venusprojektet så kan du väl åtminstone hålla dig till vad som verkligen sägs.

Allt som sägs kommer att ha med det att göra, det beror mest på hur små glasögon man tycker är trygga att ha.

Man måste se längre än idéers yta...

"...we must declare Earth and all of its resources the common heritage of all the world’s people."

Vad är det för flum. Bara ateism, rädslospridning, bristtänkande, materialistiskt tänkande, tänk att det finns "utveckling"... hela smörjan (ursäkta) baseras på satanism.

Det finns inget sådant som "brist" - alla vakna vet sedan länge hur detta hänger ihop, men inte komarörelsen, det är därför de kallar sig vakna.

Ser man inte orsak och verkan så kan man hålla på att ge sig till deras agenda, aliens. Det finns inga problem därute, hade de inte varit inom oss så hade stollerier som NewAge, The Secret och Zatangeist dykt upp.

Z har ju inte sett att verkan inte är orsaken, utan de vill nyttja verkan till att hälla bensin på brasan.

See User information
Det var värst vad du vräker ur dig en massa snurriga och motsägelsefulla påståenden. Jag tror inte att du vet vad du talar om utan skriver bara för skrivandets skull.

Det här är ju bara flummigt. Du har med andra ord inte bemött något av det jag skrivit så du har en del att ta igen här. Håller du t.ex med om att vi har tillräckligt med resurser på planeten för att tillhandahålla mat, boende, teknologi och medicin till alla människor ?

Posted on: 2009/4/24 16:10

See User information
Det är enkelt. Vill någon att alla ska följa ett visst sätt att leva så är det mycket möjligt att det är någon frimurare som sitter och bestämmer agendan.

Det är samma sak om det är en religion, en stat, ett venusprojekt eller någonting annat.

Vi som människor är alldeles för lättlurade i dagens skede att följa en utstakad väg. Det gick kanske i indiansamhällen när stamledarna var godsinta och det kanske kommer att gå i framtiden, men idag så är det vägen till träleri.

Tänk själv och få andra att tänka. Det är den enklase och enda vägen som vi kan följa nu. När du har kommit in på det spåret kan du välja någonting mer.

Posted on: 2009/4/25 9:36

Edited by micro on 2009/4/25 9:56:00
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Quote:
ostyrig skrev:"...we must declare Earth and all of its resources the common heritage of all the world’s people."

Vad är det för flum. Bara ateism, rädslospridning, bristtänkande, materialistiskt tänkande, tänk att det finns "utveckling"... hela smörjan (ursäkta) baseras på satanism.

Hur fick du ut det där från det uttalandet? låter som skygglapparna åker upp och du bara spottar ur dig ord med för dig negativ klang istället för att lyssna på uttalandet.

Det enda det säger är att allt som finns på jorden är till för alla. Alltså inte för en grupp att ta fördel av i ägande för att sedan ge till andra mot förtjänst.

Quote:
Det finns inget sådant som "brist" - alla vakna vet sedan länge hur detta hänger ihop, men inte komarörelsen, det är därför de kallar sig vakna.

Ursäkta, men du är fortfarande inne i systemet. Det enda du "vaknade" in i var en ny trygghet att basera din individ på.

@Micro: För att vi ska kunna utvecklas måste vi samarbeta, och det kommer att ska behöva ett administrationsorgan när vi är så många som vi är. Om vi tar bort verktygen för korruption eller för att någon ska kunna vara över någon annan så behöver vi inte vara rädda för ett "styre", det kommer i sig bara bli en nyttig administrativ enhet för att lättare kunna hantera samhället.

Posted on: 2009/4/25 16:15

Anonym
Quote:

Mr.Monster skrev:
Quote:
ostyrig skrev:"...we must declare Earth and all of its resources the common heritage of all the world’s people."

Hur fick du ut det där från det uttalandet? låter som skygglapparna åker upp och du bara spottar ur dig ord med för dig negativ klang istället för att lyssna på uttalandet.

Det enda det säger är att allt som finns på jorden är till för alla. Alltså inte för en grupp att ta fördel av i ägande för att sedan ge till andra mot förtjänst.

Quote:

Ursäkta, men du är fortfarande inne i systemet. Det enda du "vaknade" in i var en ny trygghet att basera din individ på.

@Micro: För att vi ska kunna utvecklas måste vi samarbeta, och det kommer att ska behöva ett administrationsorgan när vi är så många som vi är. Om vi tar bort verktygen för korruption eller för att någon ska kunna vara över någon annan så behöver vi inte vara rädda för ett "styre", det kommer i sig bara bli en nyttig administrativ enhet för att lättare kunna hantera samhället.

"Hur fick du ut det där från det uttalandet?"

Genom att använda en enda hjärncell. Det är som jag skriver helt baserat på rädslospridning, bristtänkande etc.

Ungefär som sjuka organismer som invaderar ett organ... om de har det svårt så kan de vilja deklarera miljön till sin egen, att ta över från dess ägare... herre... och anamma tänk att de är därifrån... förstår du inte att det just är "flum" det med:
"...common heritage of all the world’s people..."
http://lexin.nada.kth.se/cgi-bin/swe-eng

Evil kan man kalla det, då människan (den fd) naturligtvis inte kommer från/ur jorden... däröfr är allt det med detta spektakel så väldigt evil, då det syftar tillatt få fd mänskligheten till att bli aliens domän, övertagna, tror att fängelset de satts i är deras hem och ursprung, och man kan få det riktigt bekvämt och bra om man pyntar lite, genom att "deklarera", och nu då genom vanligt politiskt larvresonemang.

Kommunism-ateism-alienism - skapa himmelriket på jorden (New Agekommunism), alla tillsammans... alla ska med-tänk mm.

Varför sköter man inte sitt, utan ska hålla på med andra (för att man är så fel ute...)

Inga därute som säger att de har lösningar har det, för de säger inte vad som är orsaken, de vet inte vad som är orsak och verkan, för de har ingen andlig förståelse.

Det är inte ens symptombehandling, men vi såg i en post här, var det Icehorn, som liksom du helt är inne i materialistiskt tänk, och till och med vill ha "mediciner" till folket och därför upprepar ni ordet "utveckling" - det finns inget sådant som utveckling - "mediciner" ehhh... vederbörande har varit på denna sajt länge, men vet ändå inte att det inte finns sådant som mediciner. Vederbörande komaist är också 180 grader fel, tillsammans är ni då helt fel. Ni tror att lidande är slump och orättvisa, "läkemedel" kommer för att skjuta upp, omvandla till annat, maskera, flytta på i tiden - lax på löken för "människor".

See User information
Quote:
ostyrig skrev:

Genom att använda en enda hjärncell.

Jag säger inte mer i den frågan

Posted on: 2009/4/26 0:03

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
Quote:
ostyrig skrev:

Genom att använda en enda hjärncell.

Jag säger inte mer i den frågan

Vad bra!

Men ost... osvuret är väl bäst...

« 1 2 3 (4) 5 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper