Vakencorner
|
Re: Den okända filmen på WTC
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Ja tillfälligheter finns det gott om när det gäller 9/11.
Tex. att det skulle anses vara en värdelös scen när andra planet krashar i byggnaden, när första byggnaden kollapsar, eller att scenen precis efter "oh my god!" där byggnaden börjar rasa även den ses som värdelös.
Posted on: 2007/2/23 14:07
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag tycker det är en såpas viktig händelse, som de själv beskriver det "Important historical value" Att man borde låta bli att regisera och klippa i klippet. Klippet tappar hela värdet nu när den är regisserad! Useless! Jag hade gärna studerat "meningslösa" händelser som, raset av det första tornet och när det ena planet träffar. Nu är det tyvärr så att dessa är borttagna!
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Även det är vanligt bland amatörfotografer. Till skillnad från professionella fotografer så har inte amatörfilmare samma känsla om vad som är viktigt och oviktigt i en händelse som pågår. Jag har ofta fått kommentarer från de amatörfilmare som filmat olika evenemang och andra händelser att de skulle ha filmat bättre om de vetat vad som skulle hända. Genom min långa erfarenhet av amatörfilmare så tror jag inte ett ögonblick på att viktiga händelser är bortredigerade utan de har helt enkelt inte filmats. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ni som vill se komplett live video av hela förloppet ...
Se denna: 911 Eyewitness Part1: http://video.google.com/videoplay?docid=-4563604978641682920&q Part2: http://video.google.com/videoplay?docid=65460757734339444&q Part3: http://video.google.com/videoplay?docid=-1499087335913993078&q Denna man använde stativ
Posted on: 2007/2/23 15:20
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det som kan vara bra att nämna ..som dom visas i den film aftonbladet länkat.. är den fulla sanningen att det torn som vart träffat sist..är det torn som rasar först.
Posted on: 2007/2/23 15:42
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Again, dude, why bother? There are surely govt loving boot licking forums WITH photgraphic interests to lurk around, and post ideas togeht with people you may consider more experienced and intelligent. Or.....is... something...keeping you here....? A backround in film huh? Hmmm... Film = Survailance = Säpo? ![]()
Posted on: 2007/2/23 15:45
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Din Tro är stark.
Posted on: 2007/2/23 15:45
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
oj oj o ,,så du pratar din pajas . Du glömde bort också att nämna att du lider av allvarlig mytomani . Du verkar ha haft ALLA yrken utom en långtradar chaffis .... du slutar aldrig att förvåna mig... ett gott eller dåligt tecken ? ------------------------------------------------------------------------------------ Those who would trade freedom for security will lose both and deserve neither
Posted on: 2007/2/23 16:47
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Om du nu tror dig veta mer än jag i denna fråga visa då på ett övertygande sätt att jag har fel. Jag börjar bli trött på alla dess oneliner kommentarer. Skriver många för komedier och är komiker? Fråga är inte gripen ur luften utan de finns utomstående som har den teorin att detta forums medlemmar inte tror på dess värderingar utan bara skojar med oss kritiker. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Ok ,,men på vilket sätt tror du att du har rätt då ?? ,,( opps där fick du en oneline kommentar igen ) . Och du kan väl ändå inte komma och säja att du kallar dig kritiker ?? då är du duktig på att spela teater . Du har svårt skulle jag hellre säja att ta till dig alternativ och inte den skiten som man fick nerkörd i halsen ,,ett panikslaget folk är lätt-manipulativt folk ,,kom alltid ihåg det !!!!! Sen kan du komma med dina redan regerings-fakta som vi redan vet att det är nått som inte stämmer ,,,OVER AND OUT !!! --------------------------------------------------------------------------------------- Those who would trade freedom for security will lose both and deserve neither
Posted on: 2007/2/25 11:57
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag anser att jag har rätt tills någon kan visa att de som lagt ut filmen avsiktligt har tagit bort intressanta scener. Jag anser att du och andra gissar mer än jag då ni gör det utan några kunskaper om amatörfilmare. Så länge de alternativa teorierna saluförs som ”sanningen” men kan ändå inte veta hur 911 gick till i detalj så är de inte trovärdiga. Förklara från start till mål hur det hela gick till i en trovärdig teori. Jag ser att den jag med mina kunskaper har kritiserat hårdast Steve Jones har lämnat ”Scholars for 9/11 Truth” http://911scholars.org/#Beginner Läs i högra kolumnen. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
??? ok ....... Så du anser bara för att Jones har lämnat gruppen så betyder det att han har gjort fel . Han skall dessutom "researcha " på egen hand . 9/11 gruppen om jag inte minns fel anser hela denna B-S som ett inside job ? . Men det är bra att det finns folk som fortfarande tror på den ( TV teori) ,,de ger folk som är de verkliga SANNINGSSÖKARNA möjlighet att motbevisa denna dynga . Att kalla skiten som kom ut ifrån TV apparaterna för sanning är som att säja att --tro för guds skull inte på alternativa teorier nu när allt regiseras som värsta Hollywood smörja ... Lycka till säjer jag bara med din ( alternativa teori ) vi andra har redan dragit upp rullgardinerna för våra ögon för länge länge ......sen --------------------------------------------------------------------------------- Those who would trade freedom for security will lose both and deserve neither
Posted on: 2007/2/25 12:47
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
En anledning till att Jones lämnade var att Judy Wood och Jim Fetzer driver teorin att hemliga laserstrålar sänkte tornen. http://janedoe0911.tripod.com/
Posted on: 2007/2/25 13:39
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Du är ingen kritiker eller skeptiker, du är negationen av dessa begrepp. Jag säger som Nikita Chrustjev: "Dumma Amerikaner, man pissar på dem och de tror att det regnar manna".
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag kan bara genom ett enda exempel visa på hur Seven E Jones är ute och cyklar. Först säger han helt sanningsenligt att aluminium från flygplan har denna sammansättning: Aircraft aluminum, Alloy 2024 typical: Wt. %: Al 90.7 - 94.7; CrMax 0.1; Cu 3.8 - 4.9; FeMax 0.5; SiMax 0.5; TiMax 0.15; ZnMax 0.25; Mg 1.2 - 1.8; Mn 0.3 -0.9; Other, eachMax 0.05; Other, totalMax 0.1 Man behöver bara hålla reda på att den håller mangan (Mn) Så analyserar han en smält metallklump och hittar mangan (Mn) men nu drar han slutsatsen att den kommer från termit komponenten kalium-mangan-oxid (KMnO4). Dessutom stödjer Steven E Jones NIST påstående om att det inte fanns någon smält stål för att hans resonemang ska hålla om den metallklump som han analyserade: Thus, experimental data (including videographic and other data shown so far) already rule out molten aluminum (NIST’s explanation) or molten steel (ruled out by NIST also) or a mixture… Steven E Jones eget experiment visade på varken smält aluminium eller smält stål. Den smälta metall han analyserade hävdar han kom uteslutande från en Thermate-TH3 reaktion. Allt detta finns i Steven E Jones mycket röriga dokument: http://www.journalof911studies.com/vo ... tISUPhysicsDepartment.pdf Gick en ny rullgardin upp nu? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Leta rätt på en verklig halmdocka, Zink.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Steven E Jones eget experiment visade på varken smält aluminium eller smält stål Jag behöver då inga experiment av Steven Jones för att visa att det fanns smält stål under tornen, det visade alla de arbetare som jobbade där och vittnade om det.
Posted on: 2007/2/25 22:58
|
|||
|
"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jag antar att måste kännas otroligt frustrerande för er när bitarna aldrig faller på plats utan istället bleknar och vittrar sönder.
Att det mesta ni rotar fram inte stämmer. Vad hände med Steven E Jones bevis för Thermate som basunerades ut här på Vaken som nyhet ? Eller är det Judy Woods 'energivapen' som hålls för mest troligt för tillfället ? Snillen spekulerar... Att det borde ta mellan 70-90 sekunder, enligt Judy, för WTC1 att rasa var ju alla överens om. Vaken.se ryggdunkar...
Posted on: 2007/2/26 8:40
|
|||
|
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag kan med hjälp av Steven E Jones analys sluta mig till att det var smält aluminium han egentligen hittade och inte smält stål. Att han inte kan erkänna att det varken var smält stål eller smält aluminium beror på att om de var smält metal av någon sort så var det ingen Thermate-TH3. Så alla ni som säger att de var smält stål orsakat av termit eller Thremate-TH3 gör att Steven E Jones bevis för termit eller Termate-TH3 inte håller. Så kan det gå när en person med för dåliga kunskaper i kemi försöker analysera något och gör så fel att resultaten blir värdelösa. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ta då och förklara en gång för alla för dom som inte begriper kemi hur det som låg i flytande pölar under wtc-byggnaderna kunde hålla sig flytande och varmt i flera veckor med dina egna ord!. Oavsett om det var aluminium/stål eller plast ifrån kontorstelefoner!
Tack på förhand // Blackie
Posted on: 2007/2/26 14:29
|
|||
|
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust
Youngevity Associate http://ygy-90-for-life.webnode.se/ http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Men vilken trevlig halmdocka du har verkligen hittat, ska du använda en absurd teori som stöd för en ännu mer absurd konspirationsteori, dvs. den officiella, vilken variant av NIST rapporten passar dig nu, med eller utan pannkakor? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Vittrar sönder ?? aha ,,du menar den teori som du fick nerkörd från NIST ,,eller Warhouse i halsen ,,gosse hoppas att du inte storknar av pannkaks teorin . Nä du de som går och göra sig lustig på är hur folk förklarade missi,,oj flygplan i Penta-gram och störtande junk på en åker i Pennsylvania ..sen när järnet ändå är hett ,,så serverade de också pannkkaks-teorin . Så jag undrar vilka man MEST SKALL GÖRA SÅ ROLIG ÅT ------------------------------------------------------------------------------------------ Those who would trade freedom for security will lose both and deserve neither
Posted on: 2007/2/26 15:27
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
För det första så refererade jag bara till vad Steven E Jones kommit fram till så jag ska inte behöva förklara vad han påstår utan de får ni fråga honom om. Jag har ingen aning om vad det var för smält metall då jag inte har sett en enda riktig kemisk analys utförd av någon. Varför myndigheterna inte har gjort någon analys beror på att de kan förklara 911 WTC händelserna genom flygplanen och de skador de orsakade och behöver inte lägga pengar på något som de anser vara meningslöst som en analys av någon smält metall. Själv anser jag det också meningslöst då man för måste hitta ett enda bevis på att någon har för in sprängämnena innan man ska fundera på eventuella verkningar av dem. Ni kanske tycker jag dra detta argument som en vev men det är ju oerhört viktigt att någon verkligen placerade in några sprängämnen i byggnaderna annars diskutera vi saker som aldrig har hänt som vad eventuell termit, Thermate-TH3 eller vanliga sprängämnen har åstadkommit. Dessa personer som placerade in sprängämnen måste bevisas först sedan kan vi när vi vet vilka som gjorde det kan vi få reda på vilka sprängämnen som användes. Nu diskuteras sprängämnen till höger och vänster för der är ingen som säkert vet vilka de var eller laserstrålar som tydligen Judy Wood är inne på men även här måsta man förklara vem som gjorde det. Ta sker i rätt ordning. WTC husern står pall 10 september 2001. Har något hänt innan detta datum med dem angående sprängämnen eller laserstråler. När då? Vem eller vilka var inblandad? När detta är utrett kan vi dels se om vilka eventuella sprängämnen som var i farten och även se om Judy Woods teori om laservapen är trolig. NIST förklarat hela kedjan även om inte alla köper själva förklaringen. De alternativa teorirena har ännu inte förklarat hela kedjan av händelser. Tillbaka till smält metall. Den enda smälta metall som kan ha förekommit i de temperaturer som branden efter flygplanen kunde åstadkomma var smält aluminium. Den är om man analyserar den inte i ren form då den på vägen kan har regerat med olika ämnen bland annat rost FeOOH. |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login