Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Bomber i WTC: Nu vill jag ha raka svar av skeptikerna!
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Bra då kan jag med era kommentarer sluta mig till att ha okunskaper det är en förutsättning för att ta till sig de alternativa teorierna. I andra forum så ifrågasätter man inte kunskap utan argument och det är två olika saker men då ni ifrågasätter kunskap så det är bannlyst på detta forum. Därför kan vi kritiker inte längre kan använda argument som kräver kunskap. Tack för ert klargörande i denna fråga. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det var så lite så..tack själv. men du kan också se det på det här sättet, det är uteslutande sk. kuniga pålästa skolade akademikerna som styrt världen till den punkt där vi nu befinner oss, eller hur? och hur dj....a smart har det varit? eller är du helt fartblind, tänk om ni strebrar kunde lyssna till vanligt folkvett, vi har sett hur det gått inom jordbruket, militärteknologin, kort sagt på alla områden styr dessa "experter" med hjälp av högskolekonomerna och andra "potentater" och vi kan ju se vart vi hamnat....ni skulle dj....a i namma ställas inför en tribunal och dömmas för era gärningar, glöm inte att skillnaden mellan intelligens och inlärt kunnande är sina motsatser.... ![]()
Posted on: 2007/3/7 10:56
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Buildings ALWAYS fall down like the wtc did.
Its true. Government experts said so, and the governments NEVER lie. So it must be true. Stop COMPLICATING things and CONFUSING people with BORING "details". Just shut up and listen and OBEY and everything will work out for the "better". Check out ALL the evidence of the hundreds of buildings, modern highrises, skyscrapers etc.. at: www.hundredsofcollapsedskyscrapers.com
Posted on: 2007/3/7 11:16
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Vad jag menar är att hade de inte varit Alex Jones som kom med dessa uppgifter utan BBC eller någon annan utanför den inre kretsen hade de ansetts vara del att 911 komplotten. Var har Alex Jones fått uppgifterna ifrån? FBI? CIA? Någon annan? Kommit på dem själv? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Man kan vara hur intelligent som helst men vet man inte hur hållfasthet på betong mäts, kemin bakom sprängämnen, hur amatörfotografer filmar och hur de går till i direktsändningar så kan man inte avgöra om de som påstås är rätt eller fel. Dessutom håller jag inte med dig om din beskrivning av läget. Vad är det som är snett i jordbruket? Allt som man gjorde fel tidigare som att använda för mycket bekämpningsmedel och konstgödsel har man ändrat på så att det idag är svårt att analytiskt kunna skilja på en morot som är traditionellt odlad och en ekologiskt odlad morot. Man kan ha olika åsikter om militärindustrin vara eller inte vara men ännu anser sig länder behöva vapen. Sedan vad du i övrigt gnäller över vet jag inte men att såga kunskap på det sätt du gör anser jag bara var en dålig ursäkt för att inte vilja ta reda på hur det egentligen fungerar d.v.s. premiera okunskapen. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Posted on: 2007/3/7 12:42
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Din taktik för att få oss ur balans är så uppenbar och odynamisk. Går man igenom din profil och inlägg så märker man fort att du aldrig debatterar något utan nästan uteslutande postar inlägg om hur dåligt det går för oss. Du vågar inte ens ge dig in i detaljdebatter utan håller dig bara utanför och försöker förlöjliga. Hånande, nedvärderande, konfliktskapande och retande men mycket mer än så är det inte heller. Fan, jag önskade att det kom lite fler äkta skeptiker och engagerade debunkers till vaken istället för sådana som dig. Zink är den enda som gör bra ifrån sig på den fronten. Jag säger som Basil till Manuel om dig och din närvaro här på vaken.se: You are a waste of space! Update 9 Mars http://www.journalof911studies.com/ http://www.prisonplanet.com/eyewitnes ... bombs_at_wtc_collapse.htm http://www.whatreallyhappened.com/eyewitness.html |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Hur förklarar du att det finns överskott av jordbruksprodukter så att man därför måste lägga åkermark i träda? Vad är det för bristsjukdomar du syftar på? Sista meningen är helt obegriplig. Vadå tvåa? I förhållande till vad? Jordbruk, bristsjukdomar eller något annat? I vilket sammanhang? Som medborgare eller något annat? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Zink:
Förklara nu vad du inte har jobbat med. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag tror inte du lyssnar på vad jag säger... om BBC hade varnat för denna attack och försökt rädda liv så hade inte jag iaf tagit det som att dom var med på attacken... Men jag säger inte att dom är, dom får ett manus från någon som dom sedan läser. Och detta manus som i vissa fal har innehållit fakta som kan omöjligt ha kommit i deras vetskap, och sedan kollats upp och skrivits in i manuset så snabbt utan att någon som redan hade kunskapen innan skrev manuset och gav det neråt... Alex har fått uppgifterna från FBI,CIA och media och lagt ihop ett och ett till två. Riktig journalistik inget annat, jag är imponerad och vet inte exakt hur men han visste och försökte varna iaf...
Posted on: 2007/3/7 18:33
|
|||
|
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Är det så svårt att räkna ut? De har sysslat med falsk flagg terror nästan lika länge som de har hjärntvättat idioter.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Förstår att det gnager tungt om nätterna när era "konspirationsteorier" slaktas gång på gång med vedertagen vetenskap av någon som råkar vara kunnig inom området. Haha ja precis, så är det! Måste kännas tungt att fler och fler människor vänder ryggen åt din "konspirationsteori" dagligen. Jag fattar inte varför du låtsas att den officiella historien är ett bevisat faktum. Och du har fortfarande inte slängt fram ett enda exempel på en annan skadad brinnande stålbyggnad som har kollapsat totalt. Istället för att komma med ursäkter hela tiden, fram med exemplen, om det finns några vill säga.
Posted on: 2007/3/7 21:53
|
|||
|
"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Svar till dig och Fuckoff. Håll i er men jag förstår varför Alex Jones var först med detta då de dels ligger i hans intresse att gräva fram så mycket som möjligt mot Bush regering i detta dels att han ser hot i hela samhället. Att ett terrordåd hände gjorde att Alex Jones fick rätt men hade inget sådan hänt hade allt varit bortglömt idag. Ales Jones har även haft fel t.ex. med det lilla planet som kraschade i oktober 2006 i New York som han hävdad gjorde det för att man skulle minnas 11 september och rösta på republikanerna. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Eftersom jag inte fick något svar av någon förra gången. Hur stora skador tror du att planen orsakade i WTC 1 och 2? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ja Alex Jones har ju aldrig fel i sina "profetior"....
"There is a 90% chance we are gonna see bone-shattering mega-attacks in the United States, Canada, or England—or Israel...It could be both. In the next couple months...by mid-October....We're talking about the total end of America, total martial law...I am predicting you will have huge terrorist attacks in the Western world by, at the latest, late October.." --Alex Jones, InfoWars, August 10, 2006 "There is going to be more. This is only the kick-off." --Alex Jones, Infowars, Sept. 13, 2001 "Within 2 years I'm predicting...that you're going to see a suitcase nuke in this country. You're probably going to see a release in a few years of something communicable. And I am predicting that you will see a lot of conventional bombings...in the next year or so." --Alex Jones, Infowars (10/18/01) "Suitcase nukes are a virtual certainty." --Alex Jones, Infowars (5/16/02) They're preparing for new terrorist attacks that are much larger. Andthey're planning to bring in foreign armies." --Alex Jones, Infowars, 7/11/02 "They're really setting us up for a smallpox attack... It's not a question of if and when it's gonna happen." --Alex Jones, Infowars, 9/26/02
Posted on: 2007/3/7 22:43
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Bushs regering är bara en del av problemet, det är inte bara riktat mot dom men ja han liksom många andra ogillar dagens politik som helhet för den är helt ohållbar... men det har inte något med varningen att göra... om det varit en regering han gillade som hade försökt genomföra liknande grejer hade han (hoppas jag iaf :p) också försökt varna folk... Och nej Alex är ingen gud och han är överdriven ibland... jag tror inte att south park avsnittet är ett hot mot "thruth seekers" som han kallar sig och hela rörelsen. Dude, vi tar inte allt han säger som den absoluta sanningen vilket du antar konstant... jag gör det iaf inte...
Posted on: 2007/3/7 22:45
|
|||
|
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Som jag sade nyss, han överdriver ibland och när han tror det ska ske något varnar han. Nog för han kör samma skräck terror som regeringar gör på det viset. Tror inte han tänker så iof... Men till och med Zbigniew Brzezinski varnar för false flag attacker... glöm inte det... han är säkert din gud :p (ja jag överdriver och ber om ursäkt för det)
Posted on: 2007/3/7 22:49
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
I zinks och zpz2 trevliga värld så finns inte false flag terrorism, punkt slut, det existerar inte. Globalisterna skiter i hurvida de lämnar ett berg med bevis efter sig, deras press och media tar helt och bara zoomar in på folk som inte ens kan knyta skorna och påskinar att det är den etablerade uppfattningen. Grattis zink, du har trots allt ett "riktigt" jobb.
Edited by FuckOff on 2007/3/8 0:26:24
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
This is what the BBC describes as a "raging inferno," another example of how they concocted fallacies to smear 9/11 truth in their atrocious Conspiracy Files hit piece.
![]() The Windsor Building in Madrid by comparison was a raging inferno and burned for over 24 hours yet did not collapse. ![]() WTC7 The Smoking Gun of 9/11 http://video.google.com/videoplay?docid=-2179339594842383954&hl=en Short film about the destruction of Building 7 of the World Trade Center complex on 9/11. Contains a clip from VARA's 'Zembla' with controlled demolition expert Danny Jowenko. BBC's 9/11 Yellow Journalism Backfires http://www.prisonplanet.com/articles/ ... 50307yellowjournalism.htm ![]()
Posted on: 2007/3/8 2:05
|
|||
|
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust
Youngevity Associate http://ygy-90-for-life.webnode.se/ http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
"There is a 90% chance we are gonna see bone-shattering mega-attacks in the United States, Canada, or England—or Israel...It could be both. In the next couple months...by mid-October....We're talking about the total end of America, total martial law...I am predicting you will have huge terrorist attacks in the Western world by, at the latest, late October.."
--Alex Jones, InfoWars, August 10, 2006 Du glömde att skriva att han påstod att detta kunde inträffa såvida inte lyssnarna varnade sina kongressledamöter och alla andra, denna varning gick t.o.m på Foxnews. "There is going to be more. This is only the kick-off." --Alex Jones, Infowars, Sept. 13, 2001 Och vad hände senare under hösten? Anthrax attacker mot ledamöter som ifrågasatte Bush/regering. "Within 2 years I'm predicting...that you're going to see a suitcase nuke in this country. You're probably going to see a release in a few years of something communicable. And I am predicting that you will see a lot of conventional bombings...in the next year or so." --Alex Jones, Infowars (10/18/01) "Suitcase nukes are a virtual certainty." --Alex Jones, Infowars (5/16/02) Detta kommer nog antagligen att hända då det finns ett gäng såna väskbomber på vift i västvärlden, som knappast ägs av Al-CIAda. They're preparing for new terrorist attacks that are much larger. Andthey're planning to bring in foreign armies." --Alex Jones, Infowars, 7/11/02 Även detta är ett faktum, FN-trupper kommer att kallas in eller eventuellt alla sydamerikanska medborgarna som nu är inkallade i den amerikanska armen. "They're really setting us up for a smallpox attack... It's not a question of if and when it's gonna happen." --Alex Jones, Infowars, 9/26/02
Posted on: 2007/3/8 2:21
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Jo jag vet hur ni försöker trolla med ord och att ni brukar stoppa in lite egna ord i olika sammanhang, se kontrollerad rivning, thermit, laservapen, kärnvapen och allt ni hittar på, för att skapa er en egen historia. Idag så funkar inte det eftersom man måste komma med bevis eller iallafall vetenskapliga teorier som kan stämma överrens med en händelse. Det var nån som sa här inne att man ska nonchalera hundar för att de skulle lära sig, så jag får väl göra samma sak mer er foliehattar.....fast jag tror det skulle gå mycket snabbare med en pudel ![]()
Posted on: 2007/3/8 3:41
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Bäste Elsueco, du riktar din kritik mot uttalanden om "eventet" lite åt fel håll tycker jag, det är faktiskt så att inget eller mycket lita av vad som sägs eller skrivs i frågan kommer från den här delen av världen, det mesta är rapportering och vad som sägs här kommer från andra sidan pölen, så när du uttalar dig nedlåtande om vad som sagts i frågan så underkänner du egentligen de amerikanska källorna till den information som vi tillhandahåller här på vaken, inte oss som debatterar de uppgifter som når fram till oss.
Det betyder i stora drag att du riktar din kritik mot dom som hört rapportern, inte de som står för rapporteringen, hur ska man tolka det? jag ska bespara dig vad jag tycker om detta, du tycks ju ha andra problem att brottas med.......... ![]()
Posted on: 2007/3/8 9:24
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Våra såkallade skeptiker/kritiker vi har haft här senaste halvåret är inget annat än desinformatörer!!!. Iaf 90% av dom. Jag har kollat runt på massor av olika ställen nu senaste tiden och där är exakt samma argument ord till ord ifrån så kallade "skeptiket"!!. "Dom" har inget att komma med förutom att försöka reta upp oss med ologik för att sedan skratta och säga (haha jaja när man inte kan argumentera så så blir okunniga arga). Vilket bara är en vidare provikation!. Alla som kan tänka själva kan inte komma fram till något annat än att den officiella konspirationsteorin stinker gammal get pung, och vi MÅSTE få fram en ny 911 utredning, eller bara skita i allt vad regeringar säger och börja en ny värld utan dom och "skeptikerna".
Skapa ett nytt samhälle där vi tillsammans kan leva och göra mer rätt än omöjligheterna som bjuds i det förkastade gammla!. Regeringen behöver oss MER än dom försöker få oss att tro vi behöver dom!!!, och "skeptikerna är livrädda att deras struktur kommer rasa, vilket den kommer att göra!. Varför bor ingen av "skeptikerna" i Sverige, och det ser nästan ut som dom kör texten jag ser på flera ställen igenom ett översättningsprogram beroende på vilket land det skall postas i??, hmm Regeringar lindar in oss i byrokrati och saker vi måste göra för att få våra "bidrag" till diverse!. På ett sätt kan jag inte hålla mig att posta imot deras idiot inlägg för även om det är rena idiot inlägg så kan det för en första gångs utredare som vill kolla upp saker lätt användas som en anledning att rationalisera bort hela grejen och välja att tro på just ett av "deras" skitsnack, och på det sättet släppa hela ämnet och somna om i sin trygga illution!!. Det är dom så kallade "skeptikernas" ända syfte!. Jag personligen är 90% övertygad om det, och alla oäkta "skeptiker" gör sig delaktiga till folkmord och kommer att kommas ihåg som det i historien!!, för historien skriver vinnarna och det är VI!!! Peace folks ![]()
Posted on: 2007/3/8 11:08
|
|||
|
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust
Youngevity Associate http://ygy-90-for-life.webnode.se/ http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y... |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login