vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 21 22 23 (24) 25 26 27 ... 61 »

Re: Koranen

See User information
Quote:

Revoltnu skrev:

Nej det är inte vetenskapligt korrekt, om det nu verkligen skulle ha varit det som var skrivet i Koranen. Jag tar hela versen från quran.com

Du har helt rätt, det var ett dåligt exempel från min sida, jag läste inte tillräckligt noga. Egentligen kan jag dumpa flera sidor av bättre understödda paradoxer och felaktigheter men jag lyckades ta det kanske sämsta exemplet.

Quote:

Revoltnu skrev:

Du skulle kunna slippa pinsamma misstag som dessa om du skulle försöka lära dig Islam från Muslimer som har kunskap om sin religion.

Jag tror att väldigt få muslimer har den kunskapen du pratar om. Jag är heller inte intresserad av att lära mig Islam mer än för att peka på bristerna.

Quote:

Revoltnu skrev:

Vissa ord i arabiska är så svåra att översätta för ordet kan ha flera betydelser. Ordet kan ha flera betydelser som båda kan vara korrekta men vissa kan vara mer korrekta än andra.

Jag håller med, att gud inte ens kan skriva en enkel bok så att man förstår vad denne vill ha sagt, är dock något vi får grubbla över till tidens slut. Svårigheterna med verstydningen gör ju att folk ofta hamnar i dispyt. Man tycker kanske gud kunde ha förutsett detta...

Quote:

Revoltnu skrev:

Finns det något man inte kan hitta motargument för? Det går att motargumentera de mest självklara sanningarna. Men detta har ingen effekt mot de personer som har bred kunskap om den sanning som motargumenteras. Hur många motargument har inte media hittat på för att lura svenska folket att vaken.se är en extrem och odemokratisk sida.

Att man har ett motargument betyder inte alltid att det duger, i fallet med smutskastningen mot vaken.se är det bara tunt underbyggd propaganda som är ganska lätt att slå ner.

Quote:

Revoltnu skrev:

Samma sak gäller Islam. Därför rekommenderar jag dig att studera Islam från de som praktiserar Islam som Allah vill, eller som du tror, som den mänskliga författaren av Islam vill. ..//.. Under Islam historia så har det fabricerats otroligt mycket historisk fakta och hadifher. Khalifas sekt med sina egna översättning och tolkningar av Koranen och Islam är inte precis en ovanlig händelse i hela Islams historia.

Mitt i prick! Jag respekterar religiösa människor till en viss grad, problemet är med dessa fanatiker som tror att gud behöver deras hjälp. Många fattar inte heller att religionen är en privatsak mellan gud och dem. Inte svårt att räkna ut hur institutioner och "ledare" anspelar på religion för att få makt och inflytande. Men hur kan lilla jag ha känslomässig kontroll över gud? Dessutom är man oftast omyndigförklarad av gud och man kan därför ändå ej hållas ansvarig för sina handlingar.

Jag förstår att folk har en spirituell läggning, men man får inte sluta använda sin logiska förmåga att dra slutsatser. Människor har en tendens att se mönster där mönster inte finns. Detta är hårdkodat i neurologin hos de flesta varelser och det bevisas i mängder av försök. Vi är skrockfulla och letar efter mening.

Varför vill man bli islamolog?

Quote:

Revoltnu skrev:

Om någon på detta forum vill lära sig om vad Islam verkligen är för religion så postar jag här en bra sida med kunniga inom Islam som strävar sitt yttersta för praktisera Islam på rätt sätt och visa Islams sanna sida. Det finns en bra serie med föreläsningar om Islams grunder för de som vet lite om islam, och en bra serie med föreläsningar för de som vill lära sig om de bevis för att Islam är den sanna religionen.

Jag kan inte riktigt hålla med om att det finns EN sann religion, speciellt inte den som kom senast. Jag kan sträcka mig så långt som till att alla profeter och skrifter härstammar från samma källa. Men det betyder inte att jag behöver någon vägledning personligen. Med tanke på alla paradoxer i lärorna och missbruket av heliga skrifter, så klarar jag mig bättre utan. (Har inget behov som religionen kan fylla)
Det finns likaså olika hemsidor av ex-muslimer som förklarar varför islam är en pest, t ex: http://www.apostatesofislam.com/

Har man en ärlig och orädd själ är det värt ett besök.

Jag vill även passa på att be övriga läsare om ursäkt, min aktivitet i denna tråd är främst för att utmana Abyssinia. Med dennes inläggsfrekvens är det lätt att missa andra inlägg och med motståndet till förstånd man möter behöver man ibland några dagars paus från tråden. Jag fokuserar främst på att bemöta TS, tjata lite om jag verkar undvika en frågeställning, i värsta fall skicka PM.

Posted on: 2012/6/26 10:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Till Revoltnu
Nej jag har inga tendenser av att gräva ner dina inlägg, det råkar bara hända att jag postade direkt efter dig. Men nu svar till dina frågor.. Definitivt att Rashad Khalifa var (inte är) Guds budbärare men han är död nu. Det ända budbärare vi har idag är Koranen för att "Koranen bär budskapet av Guds ord, dvs. budbärare" Jag kan inte hjälpa faktum att människor fastnat på Rashad och glömmer hela poängen med det matematiska budskapet som kom upp till ytan, år 1974. Angående frågan om Profet, en Profet är den som kommer med skrift, som Moses, Jesus och Muhammed, en budbärare är de som kommer i mellan och förmedlar framåt redan existerande skrift. Jag har tidigare postat dessa verser:

<ul>[75:16] Rör inte din tunga för att påskynda den.
[75:17] Det är vi som kommer att sammanföra det i Koranen.
[75:18] När vi väl har reciterat den, ska du följa en sådan Koran.
[75:19] Sedan är det vi som kommer att förklara den. </ul>
Alltså Profeten fick inte förklara koranen, han fick bara recitera den, sedan säger Koranen "Sedan är det vi som kommer att förklara den." Jag hoppas att du inte tror det är människor Koranen syftar när den säger "vi" du får själv reflektera på det. På ett annat ställe lär vi oss att Profeterna tog ett högtidligt löfte, inklusive Muhammed, som följande:

<ul>[33:7] Minns att vi slöt ett förbund med profeterna,
inklusive dig (O Muhammed), Noak, Abraham, Moses,
och Jesus, Marias son. Vi tog ett högtidligt löfte från dem.

[3:81] GUD slöt ett förbund med profeterna, och sa, "Jag kommer
att ge er skriften och visdom. Därefter kommer en budbärare att komma
för att bekräfta
alla existerande skrifter. Ni ska tro på honom och stödja honom."
Han sa, "Samtycker ni till detta, och lovar ni att upprätthålla detta förbund?"
De sa, "Vi samtycker." Han sa, "Ni har således vittnat om det,
och Jag vittnar tillsammans med er."
</ul>
Muhammed var den sista Profet, han kan alltså inte komma tillbaka och bekräfta redan existerade skrifter som Torah, Bibel och Koranen dessutom Koranen existerade inte före än profeten Muhammed. och vidare säger Koranen att "Därefter kommer en budbärare att komma för att bekräfta alla existerande skrifter". Detta i sig förklarar skillnaden mellan en budbärare och en Profet.

Min fråga till dig som jag ställde innan...
Om du säger att du är muslim, varför är du inte nöjd med Koranen, varför måste du gå till en text skriven av en människa? Du vet att Hadith texterna är inte från Muhammed utan de från andra män som påstår att det är från Muhammed, och om Koranen säger att den är full detaljerad och färdig och komplett skreven på flera flera ställe, gör inte du då en övertramp, felsteg genom att vända dig till andra män?

Vad tror du om denna vers?
<ul>[27:82] Vid rätt tidpunkt, kommer vi att tillverka en varelse
för dem, producerad av jordlig materia, som förkunnar att
människorna inte är övertygade om våra uppenbarelser.
</ul>

Posted on: 2012/6/26 10:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
sWiFt
Återigen, Matematiskt 114 = 9 x 6 alltså inte Lögn,
och det är inte numerologi utan ren matematik, förstår du inte?

Ursprung siffran:
<ul>968653294679539
/19 = 50981752351554,684210526315789474
</ul>

<ul>13625698632545358542
/19 = 717142033291860975,89473684210526
</ul>

<ul>1256624573256498442485463
/19 = 66138135434552549604498,052631579
</ul>

Här är de siffror du ändrade (röda), du fick de delbar med 19
<ul>768653294679539 /19 = 40455436562081.0
53625698632545358542 /19 = 2822405191186597818.0
1256624573256498442485462 /19 = 66138135434552549604498.0
</ul>

men här är siffrorna omvända och de är INTE delbara med 19
<ul>935976492356867
/19 = 49261920650361,421052631578947368
</ul>
<ul>24585354523689652635
/19 = 1293966027562613296,5789473684211
</ul>
<ul>2645842448946523754266521
/19 = 139254865734027566014027,42105263
</ul>

Dina siffror var inte delbara med 19 och detta är ren matematik

Posted on: 2012/6/26 11:17

See User information
Quote:

Abyssinia skrev:
Till Revoltnu
Nej jag har inga tendenser av att gräva ner dina inlägg, det råkar bara hända att jag postade direkt efter dig. Men nu svar till dina frågor.. Definitivt att Rashad Khalifa var (inte är) Guds budbärare men han är död nu. Det ända budbärare vi har idag är Koranen för att "Koranen bär budskapet av Guds ord, dvs. budbärare" Jag kan inte hjälpa faktum att människor fastnat på Rashad och glömmer hela poängen med det matematiska budskapet som kom upp till ytan, år 1974. Angående frågan om Profet, en Profet är den som kommer med skrift, som Moses, Jesus och Muhammed, en budbärare är de som kommer i mellan och förmedlar framåt redan existerande skrift.

Nej det är tvärtom. Alla budbärare är profeter och alla profeter behöver inte vara budbärare. En budbärare är en profet som kommer med ett nytt bud som Moses och Mohammad (fred över dom). Moses kom med Torah och Mohammad Koranen.

[5:44] Vi har uppenbarat Tora med vägledning och ljus. Profeterna, som underkastade sig Guds vilja, dömde på dess grundval mellan dem som bekände den judiska tron och [så gjorde] deras skriftlärda och rabbiner...

Och en till översättning:

[5:44] Indeed, We sent down the Torah, in which was guidance and light. The prophets who submitted [to Allah ] judged by it for the Jews, as did the rabbis and scholars...

Alltså Profeterna som kom efter Moses dömde med Torah. De kom inte med något nytt. Så när Allah säger följande:

[33:40] Troende! Muhammad är inte fader till någon av era män. Han är Guds Sändebud och Profetlängdens Sigill. Gud har kunskap om allt.

Så säger Allah att efter profeten och budbäraren Mohammad så är profetskrapet slut och det innebär följande; inge fler Profeter och inge fler Budbärare. På detta sätt kan vi muslimer veta utan tvekan, att en som säger sig vara en Guds budbärare är en lögnare, och på den nivån att han har lämnat islam och ska inte kallas muslim.

Quote:
<ul>[75:16] Rör inte din tunga för att påskynda den.
[75:17] Det är vi som kommer att sammanföra det i Koranen.
[75:18] När vi väl har reciterat den, ska du följa en sådan Koran.
[75:19] Sedan är det vi som kommer att förklara den. </ul>
Alltså Profeten fick inte förklara koranen, han fick bara recitera den, sedan säger Koranen "Sedan är det vi som kommer att förklara den." Jag hoppas att du inte tror det är människor Koranen syftar när den säger "vi" du får själv reflektera på det.

Okej jag poostar översättning från Koranensbudskap.se så får vi hur det står där.

[75:16] SKYNDA inte på din tunga [när du vill återge uppenbarelsens ord] för att snabbt få fram allt!
[75:17] Det ankommer på Oss att samla [allt i ditt hjärta] och [att vaka över] läsningen.
[75:18] När Vi läser den [för dig Muhammad], följ då uppmärksamt med i läsningen;
[75:19] sedan är det Vår sak att göra dess mening klar

Kan Allah mena här att det är för Mohammad som meningen ska göras klar? Inte att det är endast Allah med Koranen som ska förklara för människor Koranens betydelse?
Det kan vara lite grumligt eller hur?
Därför man behöver andra verser som kan bevisa klart hur det verkligen ligger till. Jag har tidigare poostat verser som visar klart och tydligt att Allah säger att Mohammad ska lära ut boken och kunskap och att vi muslimer ska lyda och följa honom. Det känns meningslöst att poosta dom, om och om igen.

Quote:

På ett annat ställe lär vi oss att Profeterna tog ett högtidligt löfte, inklusive Muhammed, som följande:

<ul>[33:7] Minns att vi slöt ett förbund med profeterna,
inklusive dig (O Muhammed), Noak, Abraham, Moses,
och Jesus, Marias son. Vi tog ett högtidligt löfte från dem.

[3:81] GUD slöt ett förbund med profeterna, och sa, "Jag kommer
att ge er skriften och visdom. Därefter kommer en budbärare att komma
för att bekräfta
alla existerande skrifter. Ni ska tro på honom och stödja honom."
Han sa, "Samtycker ni till detta, och lovar ni att upprätthålla detta förbund?"
De sa, "Vi samtycker." Han sa, "Ni har således vittnat om det,
och Jag vittnar tillsammans med er."
</ul>

Muhammed var den sista Profet, han kan alltså inte komma tillbaka och bekräfta redan existerade skrifter som Torah, Bibel och Koranen dessutom Koranen existerade inte före än profeten Muhammed. och vidare säger Koranen att "Därefter kommer en budbärare att komma för att bekräfta alla existerande skrifter". Detta i sig förklarar skillnaden mellan en budbärare och en Profet

Jag förstår inte riktigt vad du menar här med [33:7]. Vad tror vad det var för löfte de tog från profeterna?

Menar du att vers 3:81 syftar på Rashal Khalifa? att det är han som ska komma och bekfräfta alla skrifter?

Det med Mohammad kom med (alltså Koranen) bekräftade ju tidigare skrifter? Och han bekräftade även de tidigare skrifterna med sina egna ord. Han har sagt om någon av bokens folk kommer med något från deras skrifter ska vi inte tro på det men vi ska inte förkasta det heller. Varför sa han så? Jo för att böckerna har förvanskats så vi inte kan veta vad som är från Allah eller inte. (fast det är ju bara hadifh nonsens enligt dig)
Så detta förklarar inte skillnaden mellan profet och bubärare som du vill. I Rashal Khalifas glasögon gjorde det nog det.

Quote:

Min fråga till dig som jag ställde innan...
Om du säger att du är muslim, varför är du inte nöjd med Koranen, varför måste du gå till en text skriven av en människa? Du vet att Hadith texterna är inte från Muhammed utan de från andra män som påstår att det är från Muhammed, och om Koranen säger att den är full detaljerad och färdig och komplett skreven på flera flera ställe, gör inte du då en övertramp, felsteg genom att vända dig till andra män?

Jag är nöjd med Allah som min herre, Islam som min religion och Mohammad som Allahs sista profet och budbärare. Därmed är jag också nöjd med Koranen för det är Allah bok.

För vägledning till paradiset behöver jag endast vägledningen från Allah. Och Allah beordrar oss att vi ska lyda och följa profeten, så jag gör exakt det så gott jag kan. På detta sätt vänder jag mig endast till Allah.

Det finns hadifher som är återberättade från flera olika starka källor och som visar på Mohammad måste ha sagt detta, det kan vara en omöjlighet att ett sånt stort antal människor konspirerade för något sådant. Att förneka starkt autentiska hadifher innebär i stort sett att du måste förneka all historia någonsin som inte finns inspelat med videokamera.

Quote:
Vad tror du om denna vers?
<ul>[27:82] Vid rätt tidpunkt, kommer vi att tillverka en varelse
för dem, producerad av jordlig materia, som förkunnar att
människorna inte är övertygade om våra uppenbarelser.
</ul>

Vet inte, och jag svarar inte på något jag inte har kunskap om. Allah varnar oss för att tala utan kunskap. Och jag förkastar förstås din översättning helt och hållet tills jag kollat upp om den stämmer.

Rashal Khalifa var inte en muslim utan en av Allahs värsta skapelser på grund av hans extrema påstående och skyldighet till att ha vilselett många. Dom som följer honom på grund av ignorans, kan kanske kallas muslimer. Men de som envisas med att förneka sanningen gång på gång och forsätter att dyrka Rashal Khalifa tror jag inte längre är muslimer. Det är i alla fall åsikten bland stora lärda inom Islam. Fast de är ju enligt Abyssinia alla korrupta och inte Rashal Khalifa som var Guds budbärare.

Jag hoppas att moderatorn på denna sida skulle kunna överväga att låsa denna tråd, eftersom Abysinnia sitter och sprider Rashal Khalifas ideer och påstår att det är Islam. Det skulle utan tvekan vara bättre om en Sverige demokrat predikade här inne om vad Islam är och vad Koranen säger, för han utger sig i alla fall inte för att vara en representant för den.

Här är kan ni se mannen som påstår att han är Allahs budbärare, och som Abyssinia tror på, hålla en fredagsbön. http://www.youtube.com/watch?v=z4m9qBB9qaU

Här kan ni hitta många kunniga inom Islam som undervisar religionen. http://www.youtube.com/user/khalifahklothing

Kolla och avgör själv vilka som verkar mer trovärdigt och värdigare representanter för Islam.

Posted on: 2012/6/26 14:58

See User information
Till Revoltnu
Nej, bara Profeter kan vara både Budbärare och Profet. För att det är först profeterna som kommer med skrift, det är helt logiskt. Om du skriver brev och skickar den till din vän, post mannen som bär din brev är budbärare, och du som skickade är skribenten, källan av skriften, logiskt?

Du skrev:
Menar du att vers 3:81 syftar på Rashal Khalifa? att det är han som ska komma och bekfräfta alla skrifter?
<ul>Svar:
Det var det han gjorde, Det är bra att titta på matematiska förklaringarna varför Basmalah saknas just i Sura 9 och de 2 tillagda verserna, samt de matematiska förklaringar till alla INITIALER i Koranen och massa annat</ul>

Du skrev:
Jag är nöjd med Allah som min herre, Islam som min religion och Mohammad som Allahs sista profet och budbärare. Därmed är jag också nöjd med Koranen för det är Allah bok.
<ul>Svar:
Visserligen är du inte nöjd med Guds ord och du kan inte lyda en profet som dog för 1400 år sen. Du ska lyda Koranen, inte massa volymer av Haditeh, idoldyrkande Imamer. </ul>
Du skrev
Det finns hadifher som är återberättade från flera olika starka källor och som visar på Mohammad måste ha sagt detta, det kan vara en omöjlighet att ett sånt stort antal människor konspirerade för något sådant. Att förneka starkt autentiska hadifher innebär i stort sett att du måste förneka all historia någonsin som inte finns inspelat med videokamera.
<ul>Svar:
Du gör ett antagande, du gissar dig fram till någorlunda slutsats och återigen du förlitar dig på människor ord och historia är ingen substitut för religiös vägledning. Historia är bara dokumenterad kollektivt minne från forna människor, och vi vet hur minnen kan svika både individuellt och kollektivt. Som jag sa innan jag förkastar alla Haditer!<ul>
<ul>Avslut
Studera vers [27:82] och må Gud öppna din sinne, Fram tills dess, vi får komma överens om att vi inte är överens.</ul>

Sist du skrev:
Jag hoppas att moderatorn på denna sida skulle kunna överväga att låsa denna tråd, eftersom Abysinnia sitter och sprider Rashal Khalifas ideer och påstår att det är Islam. Det skulle utan tvekan vara bättre om en Sverige demokrat predikade här inne om vad Islam är och vad Koranen säger, för han utger sig i alla fall inte för att vara en representant för den.

Svar:
Detta var mitt sista inlägg från mig till dig!

Posted on: 2012/6/26 16:04

Anonym
Får jag be om ett kortfattat svar vad det nu skulle spela för roll om nu koranen pekar på talet 19?

Varför talas det om Alfa och Omega? Omega är ju 24e eller 25e bokstaven.

Anonym
Jag som fd muslim , kan säga att om det är nån muslim man kan prata med och få svar i detta forum så är det Revoltu han verkar ha bra koll på läget vad gäller islam.

Jag vet ej vad >Abyssina har för problem när han anklagar revoltu för idol dyrkare och är emot Haditherna så mycket , dem handlar mest om muhammeds liv.

Samtidigt avgudar Abyssina Rashad kalifa mer än Gud och muhamed själv. Han avgudar siffran 19 framför muhhameds budskap.

Trots allt säger koran: Ni ska inte sätta medhjälpare vid min sida, inte heller ska ni ha idoler vid sidan av gud. Har ni båda förstått denna budskap?

abyss har säkert varit muslim max 2 år och besatt av sektens religion och siffran 19.
Jag har aldrig hört en muslim tala så lite om muhamed som abyssina och så mycket om något som egentligen är förbjudet enligt koranen, numerologi.

Och värst av allt så listade jag ut till slut att han aldrig har läst koranen, riktiga koranen.

Jag har en fråga till Dig Revlotu , ta inte illa upp frågan. jag har frågat abyss innan utan att han svarat som vanligt. Nu vill jag höra av dig som även verkar vara född muslim.

Revoltu
Quote:

För vägledning till paradiset behöver jag endast vägledningen från Allah. Och Allah beordrar oss att vi ska lyda och följa profeten, så jag gör exakt det så gott jag kan. På detta sätt vänder jag mig endast till Allah

Ni säger alltid Gud har sagt och allah har sagt i koranen, si och så. Men det är ju inte Allah eller Gud , det är änglen Gabriel som sadde orden till Muhammed. Detta tänkte jag itne på när jag va troende men efteråt har jag kunnat se allt mer och mera saker som itne stämmer.

Så vad har du att säga om detta, Det som Muhammed har sagt och skrivit kommer ifrån Gabriels ord inte allas, och gabriel sadde till muhammed att det var guds ord.

Sedan så står det klart och tydligt i koranen:

[10:105] Ge dig därför av hela din själ hän åt den rena, ursprungliga tron och var inte en av dem som sätter medhjälpare vid Guds sida.

------
[2:96] Säkert finner du att de hänger fast vid livet mer envist än någon annan, ja, mer än de som sätter medhjälpare vid Guds sida. Var och en av dem skulle vilja leva i tusen år, men hur långt hans liv än blir, undgår han inte straffet - Gud ser vad de gör.

senare står det : [61:14] TROENDE! Bli Guds medhjälpare! Liksom Jesus, Marias son, sade till de vitklädda: "Vem vill bli min medhjälpare [i arbetet] för Guds sak?" och de svarade: "Vi vill vara Guds medhjälpare!". Bland Israels barn kom några att tro [på Jesus och hans budskap] medan andra förnekade [honom]. Men Vi stödde dem som trodde på honom mot deras fiender, och de [troende] avgick med segern.

Samtidigt ser man hur gud skapar medhjälpare till sig själv, och dem som tror på dessa blir dem största syndarna, det är dem som går förbi sina egna ögon och hjärta. gud än den listige den store planeraren, men ibland får dem dig att tro att det är bara dem du ska följa, hur du än vänder så följer du idoler och medhjälpare.

Det är så gud kan se om vi är sanna troende eller falska som behöver övertygelse av andra och sätter dem som medhjälpare till gud. Han som inte kan finna gud med sitt eget hjärta sina egna ögon, han är en girig typ som behöver sätta en idol framför guds sida , som Muhamed, Jesus,moses,Noa..

Det finns 56 verser om mehjälpare i koranen och det kan blanda till det ordentligt för en tils man blir förvirrad, dem visste hur man kan förvirra en människa lätt med ord.

Svara inte med besyddat ego, utan ge ett svar om du tror på medhjälpare till gud elelr inte ? och isåfall varför tror du på Gabriel och Muhamed?

Edited by Mizar on 2012/6/26 22:22:36
Edited by Mizar on 2012/6/26 22:26:33
Edited by Mizar on 2012/6/26 22:31:45
Edited by Mizar on 2012/6/26 22:33:21
Edited by Mizar on 2012/6/26 22:38:06

See User information
Tjoffsson skrev:
<ul>Får jag be om ett kortfattat svar vad det nu skulle spela
för roll om nu koranen pekar på talet 19? Varför talas det om
Alfa och Omega? Omega är ju 24e eller 25e bokstaven.
</ul>
Till exempel när:
<ul>Moses fick Thoran och delade det röda havet det var den tidens bevis och mirakel,
Jesus fick Evangeliet botade de sjuka, det var den tidens bevis och mirakel,
Muhammed fick Koranen och reciterade skriften, den tidens bevis och mirakel,<ul>
Men vi, vår tid, 2000-talet, en vetenskaplig och matematisk orienterad tidsålder.
19 matematiken är vår tids bevis och mirakel, och den hittades 1974 i Suran som
heter "Den Dolda Hemligheten". Också att ordet "Bevis" nämns i Koranen 19 gånger… </ul>
Alfa och Omega betyder bara, början och slutet och
matematiskt 1 är början och 9 är slutet, 0 är ingen siffra.

Posted on: 2012/6/27 12:05

See User information
<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/A-pQc7P73co?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Ordet "Land" nämns 13 gånger och ordet "Hav" nämns 32 gånger
13 + 32 = 45
dvs att 45 = 100%
<ul>13 är ca. 29% av 45
32 är ca. 71% av 45</ul>
Vi vet att:
<ul>ca. 71% av jordens yta är täckt av Hav,
och ca 29% är täckt av Land</ul>

71% 29%
<ul>7 + 1 + 2 + 9 = 19 </ul>

Posted on: 2012/6/27 12:13

Edited by Abyssinia on 2012/6/27 12:42:56

See User information
Quote:

Abyssinia skrev:
Till Revoltnu
Nej, bara Profeter kan vara både Budbärare och Profet. För att det är först profeterna som kommer med skrift, det är helt logiskt. Om du skriver brev och skickar den till din vän, post mannen som bär din brev är budbärare, och du som skickade är skribenten, källan av skriften, logiskt?

Ja profeter kan också vara budbärare. Ja profeterna kom ibland med en skrift, men då var dom också budbärare. Alltså alla budbärare var alltid också profeter men inte alla profeter var budbärare.
Det spelar ingen roll vad du tycker är logiskt. Allah säger i Koranen att profeterna efter Moses, dömde folket med Torah. Allah säger inte att det var budbärarna som dömde med Torah. Du kan inte som muslim sätta din logik före Allahs klara ord.

Quote:

<ul>Svar:
Det var det han gjorde, Det är bra att titta på matematiska förklaringarna varför Basmalah saknas just i Sura 9 och de 2 tillagda verserna, samt de matematiska förklaringar till alla INITIALER i Koranen och massa annat</ul>

[10:37] Denna Koran kan inte ha ställts samman utan Guds medverkan; nej, [den har uppenbarats] för att bekräfta vad som ännu består [av äldre tiders uppenbarelser], och för att ge en fast och klar form åt Guds lag, [uppenbarad] - ingen skall tvivla på detta - av världarnas Herre

Quote:
Du gör ett antagande, du gissar dig fram till någorlunda slutsats och återigen du förlitar dig på människor ord och historia är ingen substitut för religiös vägledning. Historia är bara dokumenterad kollektivt minne från forna människor, och vi vet hur minnen kan svika både individuellt och kollektivt. Som jag sa innan jag förkastar alla Haditer!<ul>

Följeslagarna insåg att när Allah säger; [15:9] Det är Vi som har uppenbarat denna Koran steg för steg och Vi skall helt visst slå vakt om den! att det inte betyder att dom kan lägga sig i en soffa och softa. Nej de insåg att Allahs vilja kommer ske genom deras handlingar. Det finns mycket information om hur de gjorde just detta, detta kan ge en själv ännu starkare tro, när man får veta att Allah har gjort vad han lovade. Jag behöver inte mattematiska mirakel för att förstå att Allah talade sanning.
Följeslagarna insåg också att de måste skydda hadifher och det var precis va de gjorde genom en tradition av långvariga studier. Efter en tid började en allomfattande och noggrann dokumentering.

Quote:
Abyssinia skrev tidigare: Som muslim ber man 5 gånger om dagen
<ul> 2 Rak'ah under Gryningsbönen
4 Rak'ah under Middagsbönen
4 Rak'ah under Eftermiddagsbönen
3 Rak'ah under Solnedgångsbönen
4 Rak'ah under Nattbönen

24434 /19 = 1286

</ul>

Vars någonstans i Koranen står det att morgon bönen har 2 raka, aftonbönen 4 raka osv..?
Ingenstans i Koranen kan man hitta det! Däremot så finns det flera olika autentiska hadifher, där Mohammad (fred över honom) har berättat och visat hur vi ska be. Vissa shia muslimers böner kan se helt annorlunda ut, därför att de följer sina imamers fabricerade hadifher.

Quote:
19 matematiken är vår tids bevis och mirakel, och den hittades 1974 i Suran som
heter "Den Dolda Hemligheten". Också att ordet "Bevis" nämns i Koranen 19 gånger… </ul>
Alfa och Omega betyder bara, början och slutet och

Nu hittar du på igen, eller så är du själv lurad och är bara ignorant. Ordet bevis i Koranen är taget från det arabiska ordet ayat. Ayat kan översättas till bevis men det betyder även mirakel, vers och ännu mer. Det är en bra sammanfattat översättning för varje mirakel och vers är på samma gång bevis.

[2:39]But those who disbelieve and belie Our Ayat (proofs, evidences, verses, lessons, signs, revelations, etc.) such are the dwellers of the Fire, they shall abide therein forever.

Saken är bara den att ordet ayat används definitivt mycket mer än 19 ggr i Koranen kolla här själv: http://quran.com/search?q=ayat&page=1

Quote:
Svar:
Detta var mitt sista inlägg från mig till dig!

Som vi alla sett tidigare så drar sig inte din sekt för att ändra på Koranens budskaps så de passar era teorier. Hur kan du fortfarande lita på din sekts budskap när du sett hur mycket eran översättning skiljer sig från andra, vars översättningar också blivit godkända av de som är välutbildade i Arabiska. Jag tror innerst inne att du inte tror på Khalifa var en av guds budbärare, därför att du undviker att prata om det. Det tog mer än 22 sidor innan du erkände din tro på Khalifa.

[23:52-53] Detta ert samfund är i sanning ett samfund och Jag är [allas] er Herre. Frukta därför Mig! Men [människorna] har slagit sönder denna enhet och splittrats i sekter, där medlemmarna i varje sekt [framhäver] och gläds åt sina [särdrag].

Den västerländska ockupations makten i mellanöstern vill på alla möjliga sätt krossa allt motstånd mot deras agenda. Det är därför dom aldrig vill att muslimer ska enas och därför stödjer de alla muslimska sekter som är ”okej”. Denna splittring av folket och muslimer är också viktig i deras hemländer för att säkra deras kriminella styre och agenda.

Klahlifas sekt här i Sverige propagerar för att sprida deras version av Koranen; http://www.vasterasmoske.com/latsverigeveta.html

Jag tycker inte vaken.se borde stödja detta och därför låsa denna tråd. Dom som inte har bra kunskap om Islam kan tro att Rashal Khalifas översättning av Koranen är korrekt.

Posted on: 2012/6/27 18:18

See User information
Ursäkta mig Mitzar men jag hinner inte svara, jag återkommer med ett svar så snart jag kan inshAllah.

Posted on: 2012/6/27 18:20

See User information
Koranens Matematik 9
Matematik 9 är nästan som Matematik 8, det ända skillnaden är
att vers och sura nummren byter plats med varandra. som till exempel:

Matematik 8 på sura 1 och 2
<ul>1 7 Sura 1 har har 7 verser
2 286 Sura 2 har 286 verser<ul>Resultaten börjar med: 1754792754 7969327822</ul>
Matematik 9 på sura 1 och 2
<ul>7 1 Sura 1 har har 7 verser
286 2 Sura 2 har 286 verser<ul>Resultaten börjar med: 1754792754 7972172958</ul>

Matematik 9 från början...

333410 Summan för versnummer för hela Koranen
6234 Totala antalet verser i Koranen
114 Totala antalet Suror i Koranen

7 1 Sura 1 har har 7 verser
286 2 Sura 2 har 286 verser
200 3 Sura 3 har 200 verser
176 4 Sura 4 har 176 verser
120 5 Sura 5 har 120 verser

.....osv till sura 114

5 111 Sura 111 har 5 verser
4 112 Sura 112 har 4 verser
5 113 Sura 113 har 5 verser
6 114 Sura 114 har 6 verser</ul>
I detta räkning det fullständiga talet, som täcker alla
suror i Koranen består av 474 siffror, och är delbart med 19 som följande:

333410 6234 114 7 1 286 2 200 3 176 4 120 5 165 6 206 7 75 8 127 9 109 10 123 11 111 12 43 13 52 14 99 15 128 16 111 17 110 18 98 19 135 20 112 21 78 22 118 23 64 24 77 25 227 26 93 27 88 28 69 29 60 30 34 31 30 32 73 33 54 34 45 35 83 36 182 37 88 38 75 39 85 40 54 41 53 42 89 43 59 44 37 45 35 46 38 47 29 48 18 49 45 50 60 51 49 52 62 53 55 54 78 55 96 56 29 57 22 58 24 59 13 60 14 61 11 62 11 63 18 64 12 65 12 66 30 67 52 68 52 69 44 70 28 71 28 72 20 73 56 74 40 75 31 76 50 77 40 78 46 79 42 80 29 81 19 82 36 83 25 84 22 85 17 86 19 87 26 88 30 89 20 90 15 91 21 92 11 93 8 94 8 95 19 96 5 97 8 98 8 99 11 100 11 101 8 102 3 103 9 104 5 105 4 106 7 107 3 108 6 109 3 110 5 111 4 112 5 113 6 114
/19 =
1754792754 7972172958 9490402168 6929274040 8322521626 8485847953 2858606394 6921727163 7458474683 2586063216 9567484832 8232882764 3540490941 2036471594 9174370143 8607549755 7019043357 2835547291 6075870225 7597865460 2818230775 2358868134 2423762908 5545028834 5245068195 9253925861 0603216642 7174665329 7435068776 4571194445 8045857222 1439828635 5430342512 6728778646 3314799907 2017149593 9567694669 8359520636 3241643116 4178394185 2613673152 1005842163 6937380581 0055005547 9300564794 0057532132 1653223744 006.00

Posted on: 2012/6/27 19:26

Anonym
Quote:
Ursäkta mig Mitzar men jag hinner inte svara, jag återkommer med ett svar så snart jag kan inshAllah.

Ok, jag ser det :) ingen prob när du kan och om du vill. du får även skicka svar på pm om du ine vill svara här.

See User information
Quote:

Abyssinia skrev:

Allt har med siffran 19 att göra och den är det gemensamma nämnaren av hela koranen och även all skapelse från atomen till hela multiversum

Quote:

Abyssinia skrev:

Vet du inte att du bara har tillgång ca 1/10 av din hjärnas kapacitet . Så att säga, i en mening förstår du bara 1/10 av verkligheten, om ens det, och du sitter med en begränsad hjärna och säger att du kan förstå universums uppbyggnad på egen hand.

Quote:

Abyssinia skrev:

Men vi, vår tid, 2000-talet, en vetenskaplig och matematisk orienterad tidsålder.

HAHA du är ju för skön! Vetenskap som ett argument för religion...

Tycker vi behöver nya tapeter i tråden.

[img width=450]http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQHGeXfulb4YBl4Me2xTaXzsSd2k6yBVsfFQEpJpetpe-nbNJkR[/img]

Resized Image

[img width=450]http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR2ww0T5Ihg8E9yzePY-8j7ElB6U2vzLFAb-Ue_pPkxlPQj2LqbIQ[/img]

Resized Image

Resized Image

[img width=450]http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSCDZmLToHYvHDV8UCD2HaSHArNt_9M62C9dOgmz5wxPTH7EHuFfg[/img]

Resized Image

[img width=450]http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSBYntdbgso2dfRXwtFmkhsqgIZMMf9BnMFyel_JxRXYNJwMMGu[/img]

[img width=450]http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQPDXEHNgGLqSPEQYIIL9P9XPKMiNLJBDLmqxeS22w9k8ohoH0q[/img]

[img width=450]http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSfZ8KcrsomJxFU141kaJludr3sIPr7YN_q4q8B-KRVRNrBXi0Htw[/img]

Posted on: 2012/6/28 3:08

Re: Det matematiska miraklet med siffran 19

See User information
Tråden byter namn enligt önskemål, eftersom innehållet i största möjliga mån inte längre har med topic att göra

Forumregler:
Håll dig till ämnet som tråden startades för och repetera inte samma budskap många gånger.

24 sidor om siffran 19 samlar sig under ovanstående punkt.

Tack för visad förståelse. Simma lungt allesammans.

Posted on: 2012/6/28 8:18
Administrationsgruppen
www.vaken.se

Anonym
Quote:

Abyssinia skrev:
Till exempel när:
<ul>Moses fick Thoran och delade det röda havet det var den tidens bevis och mirakel,
Jesus fick Evangeliet botade de sjuka, det var den tidens bevis och mirakel,
Muhammed fick Koranen och reciterade skriften, den tidens bevis och mirakel, Men vi, vår tid, 2000-talet, en vetenskaplig och matematisk orienterad tidsålder.
19 matematiken är vår tids bevis och mirakel, och den hittades 1974 i Suran som heter "Den Dolda Hemligheten". Också att ordet "Bevis" nämns i Koranen 19 gånger… Alfa och Omega betyder bara, början och slutet och

För det första är noll visst en siffra. Nog för att den inte kom till samtidigt som 1-9, men utan siffran noll skulle det decimala talsystemet som vi i princip fått av araberna inte fungera.

För det andra tycker jag inte du besvarar min fråga.

Till sist kan det ju vara konstruerat så att saker ska peka på 19, eller en ren tillfällighet. Som någon sa anpassar du ju formlerna för att visa på 19. Det är inte precis en rak linje på samma sätt som 1,618.

See User information
admin skrev:
Tråden byter namn enligt önskemål, eftersom
innehållet i största möjliga mån inte längre har med topic att göra

Svar:
<ul>Jag måste säga att det är bra med den nya titeln. Den tidigare titel var inte direkt passande, då denna tråd inte är själva "Koranen" isig. Faktiskt, mina bröder har påpekat detta till mig tidigare men då hade jag inga intentioner av att skriva till sida 24 heller. Jag gav helt enkelt inte större tanke åt titeln. Så den nya titeln: "Det matematiska miraklet med siffran 19" är helt passande vilket i sig också går i samma linje med Forumregeln: "Håll dig till ämnet som tråden startades för och repetera inte samma budskap många gånger."

Vad gäller att repetera samma budskap, om jag då talar för mig själv, Säkerligen är ni medvetna om att Koranens verser är väldigt repetitiva och det finns många olika verser som ändå säger en och samma sak. När det gäller 19 matematiken, siffran 19 i sig är repetitiv och det är vad tråden handlar om. Låt mig också tillägga att jag självklart inte är ansvarig för vad andra postar även om de svänger ut från själva ämnet. Så här började det första inlägg, provokativt vid starten men det var så jag skrev:
<ul>
"Till alla er som kallar sig för vakna. Jag måste säga att Koranen är den ända och obestridliga sanningen från GUD! Hade inte jag sett och studerat den hade jag inte kommit med den slutsatsen. Därför presenterar jag en fysik bevis som bevisar att den kommer från Gud och att ingen människa skulle kunna komma i närheten av att producera en sådan bok som Koranen. Allt har med siffran 19 att göra och den är det gemensamma nämnaren av hela koranen och även all skapelse från atomen till hela multiversum..... Ta din tid och titta igenom den,…"</ul>
Avslut...
<ul>För den som säger att 19 i Koranen är påhitt, presentera ditt motbevis! Och den som har klagomål och finner detta motstridande av det egna trossystem eller religion, jag säger, Respektfullt, låt bli att komma in här eller skriv som många här inne gör, detta är öppen forum! Till sist... för er som har börjat reflektera, fortsätt göra så... För min del snart är det ramadan och jag har inga planer på att finna mig i ordkrig under fastatiden.</ul>
Må Gud vägleda oss alla!

Posted on: 2012/6/28 17:44

Anonym
Jag älskar hur motsägelsefull du är när du först säger "Och den som har klagomål och finner detta motstridande av det egna trossystem eller religion, jag säger, Respektfullt, låt bli att komma in här eller skriv som många här inne gör,"

För att sedan avsluta den extremt långa meningen med "detta är öppen forum!".

Hoppas du man ska få syrebrist i hjärnan genom en så lång andningspaus i en mening så man inte märker avslutet?

Hur ska jag kunna prestera ett motbevis? Jag frågade dig om du inte tror det kan vara konstruerat att det ska visa på någonting speciellt med hela uppbyggnaden.

Man bygger exempelvis inte ett hus genom att bara slänga ihop material, utan man planerar faktiskt var all betong, trä, kablar, avlopp, och så vidare ska vara.

En religiös skrift är ju skriven på ett sätt som ska vara "gudomligt". Det är ju inte en deckare eller roman.

Sen tror jag inte att de flesta vakna ens är religiösa. För mig är även det fruktansvärt motsägelsefullt. hur kan man falla för ett flera tusen års gammalt kontrollverktyg där man lär sig vad man ska tycka och tänka och samtidigt kalla sig "fri"?

Sen är det lite komedi över det hela att du påvisar ett tals gudomlighet, när en komedifilm för för några år sedan gjorde samma sak, fast det talet var 46 om jag inte minns fel.

See User information
Tjoffsson
ok!

Posted on: 2012/6/28 18:55

See User information
sWiFt
Bilderna talar för sig själv
Resized Image
Resized Image

Egentligen ska det vänstra var till den högra och högra till den vänstra som en X. Men för enkelheten skull visar bilderna att, vi som människor kan inte ha den ena utan den andra. Jag tror inte jag är den första som säger detta till dig.

Posted on: 2012/6/28 21:38

Majoritet gör ingenting mer sant !?

See User information
Jag ser att du försöker hänvisa till att en majoritet forskare inte tror på en personlig Gud men det skulle man lika gärna tillämpa på flera saker som till exempel folket som levde i Tyskland under nationalsocialistiska perioden de flesta stödde Adolf Hitler´s politik men var det mer rätt att stödja honom för den sakens skull?

Skulle man tillämpa samma sak på vaken.se VS medelsvensson så hade statistiken varit liknande, inte många skulle tro på en bråkdel av vad som skrevs här.

Det jag vill säga även om jag inte är muslim så skall man inte förkasta en trosuppfattning vare sig det är om Gud eller Aliens, konspirationsteorier om det ena eller det andra, har man fördomar och utesluter saker och ting på grund av att man inte öppnar sinnet för alternativ till vad man själv är övertygad om, så är man bara en i mängden som fogar sig efter massorna.

En fråga till de som tror på evolutionen kan ni ge ett exempel på någon livsform på jorden som har bekräftats av forskare som har fått en utökad information i sitt DNA, kan någon påvisa det så är jag redo att omvärdera min tro på en Gud, för det skulle bevisa en evolution.

Nu får ingen tro att jag menar genetisk mutation genom att en livsform har förlorat information i sitt DNA det är inte evolution utan devolution och som i slutändan leder till allas utrotning om det får fortgå för länge.

Hoppas på svar.

Posted on: 2012/6/29 13:24
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!

Anonym
Kan du berätta åtminstone hur du kom fram till att bli Muslim och VAD som Övertygade dig det ?

Anonym
Så du vet just nu sitter minst 10 bröder och försöker skydda dig, liksom du försöker skydda oss. 10 personer kan inte ha fel och du rätt bara för du talar om islam, jag är en av dem 10 som var muslim och vet vad jag pratar om till 99.99%

Jag kan inte garantera dig att jag inte blivit galen och börjat se på saker som jag inte kanske borde enligt tron men jag har följt hjärtat och nöjt mig med det som gud redan gett oss jag kräver inget paradis av han därför att han lät mig få LIVET.

Om vi så aldrig nånsin får ett liv igen så bör vi så länge vi lever tacka det heliga kraften som gav oss livet, kan det finnas något bättre än det? och vi har alla redan fått det, men vissa människor nöjer sig aldrig och ska ha bevis på allt, som att dem själv inte var beviset nog, så tar dem till sig böcker och kallar dessa för guds bok. Det är totalt ignorans av den riktige guden varför ondskan sprids är inte konstigt.

Varför dem såkallade gudsböckerna inte hjälpte världen att bli fred eller stillade människornas sinne ,eller förenade människorna , tvärtom har dem skapat mera krig än vad histore böckerna kommer ha plats att skriva om.

Om ni tror att världen skulle bli fred om alla blev Muslimer, eller Kristna, titta då på hur det ser ut och sett ut i mellanösetern, dem dödar varandra mer än vad fienden gör mot dem. Dem skändar varandras gravar och heliga hus mer än vad fienden gör. Det finns minst 4 versioner av islam, det samma om kristemdommen. Lösningen är absolut inte en av dessa bok religioner, lösnigen ligger i varge människa måste finna rooten till sig , när den har funnit den kommer den att se denna root även hos sin nästa.

Det är aldrig försent att börja vara ärlig mot sig själv och inte låta sig påveras av den tid man förlorat på oavsett vad, tvärtom lära sig av det och bli starkare. det finns hur som helst en anledning till att du blivit muslim och jag hoppas att det leder till ett bättre liv för dig vilken väg du än kommer att korsa framöver.

Det finns dem som tar det lätta vägen.

Och dem som tar den svåra.

När tveksamheten mot sig själv blir som starkast väljer man den lätta vägen. Och då ser man inte åt sidorna därför att man strävar snabbt åt målet.
När man väl når målet och gud kanske frågar är du nöjd med resan min gode vän, då kommer vissa att svara: vilken resa menar du det är den jag väntat på.

Då har du kommit till fel våninig min gode vän och du har syndat mot livet och din kropp, det verkar inte vara fel på dina ögon eftersom du har hittat hit så kom inte och säg att du inte såg nåt iallfall.

Vi låter dig går ner till helvetet en gång så att du får känna av vad helvete är för något, och sen komma till insikt av vad Jorden var för något och livet där innebar, när du har lärt dig innebörden av livet ska vi åter skicka dig till jorden för att där ska du finna tacksamheten och hitta dit liv som du har förlorat i en bok om du nångång vill gå vidare.

det var liten exempel på frågeställningar, många muslimer är tyvär rädda att tänka för mycket.

See User information
Koranens Matematik 10
Vi kan se från Matematik 5, 6 och 7 att när man
adderar surornas respektive verser såg de ut som följande:
<ul>Sura 1 har 7 verser och när man adderar de alla blir det 28.
Sura 2 när man adderar alla vers nummer blev 41041. Sura 3, 20100,
Sura 4, 15576. Sura 5, 7260. ......osv till Sura 114 vilket slutade med 21 och
från Matematik 8 och 9 kan vi se det totala summan från hela koranens verssiffror
var 333410. När vi sätter de adderade siffrorna efter varandra får vi ett tal som består
av 377 och är delbar med 19 som följande:</ul>

28 41041 20100 15576 7260 13695 21321 2850 8128 5995 7626 6216 946 1378 4950 8256 6216 6105 4851 9180 6328 3081 7021 2080 3003 25878 4371 3916 2415 1830 595 465 2701 1485 1035 3486 16653 3916 2850 3655 1485 1431 4005 1770 703 630 741 435 171 1035 1830 1225 1953 1540 3081 4656 435 253 300 91 105 66 66 171 78 78 465 1378 1378 990 406 406 210 1596 820 496 1275 820 1081 903 435 190 666 325 253 153 190 351 465 210 120 231 66 36 36 190 15 36 36 66 66 36 6 45 15 10 28 6 21 6 15 10 15 21 333410
/19 =
1495284842 6323987750 5335237964 2781621729 4714540327 2076914657 6359245377 1634465890 4243833200 8958530542 1224146545 8627170606 2266291922 4742886896 5972956133 3640150019 2376237595 4739566879 1384600755 3532123780 5327641858 7054253402 9702764895 2163456137 7462518237 5674409994 9507401106 1035897348 0399053201 0018079950 8753960692 2731763929 0579580166 6507167902 8229824545 6027110676 9558689553 754390.00

Detta kan INTE vara sammanträffande, inte med alla dessa
siffror och uträkningar. Och för de som är kunniga inom detta vet
att, det jag har postat hittills är bara en Inledning till Matematiken från Koranen.

Posted on: 2012/6/30 19:28

« 1 ... 21 22 23 (24) 25 26 27 ... 61 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper