vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 »

Anonym
Re: Den okända filmen på WTC
De har släppt EN video sekvens med FYRA frames, det finns minst ett TIOTAL filmer som de inte har släppt och nej, DoJ har inga juridiska hinder att släppa dom, det är helt enkelt så att de inte vill göra det. HAR DU UNDRAT VARFÖR eller har du käkat kvicksilvertermometrar nu igen.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
När blev integritetsskäl viktigare massmord?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

osm wrote:
Verkligen, ZPZ och alla andra, jag är utbildad smed, bland annat, även andra familjemedlemmar är det. Vi har papper på att vi får lov att bygga konstruktioner, som skall bära era liv, såsom broar, säkerhetsutrustning, båtar etc. Där det är stora tryck svetsar man och röntgar senare. Jag själv smider relativt mycket stål på fritiden och jag har koll på alla grader.

Ni har fel angående WTC händelserna, det som sägs enligt media är omöjligt!

När jag tar en järnbit så brukar jag hetta upp den över eld först, det gör den knappt röd, efter mycket lång tid. Därefter måste jag använda cox och rikligt med luft för att ens kunna börja bearbeta biten.

Vi har provat flygfotogen, och den kommer inte ens upp i närheten av hetta som behövs för att rubba stålet.

Avslutningsvis, dom smedjor jag har arbetat på innehåller inte EN enda person som köper den offeciella teorin!

Game set match!

JA svarar jag innan ni börjar smattra, jag kan fylla forumet med certifikat om så behöves.

För det första, OSM, så bör du inte berätta vad du jobbar med och vilken kunskap du besitter då du riskerar att bli klassad som mytoman av forumdeltagarna.
Jag tror mycket väl du har koll vid vilka grader det är lämpligt för dig att jobba.
Vad jag undrar är om du har koll på stålets hållfasthet ?
Förmodligen har du det och då vet du också att stål förlorar hälften av sin hållfasthet vid 500 grader.

Så vad är det som du hävdar är så fel ?

Posted on: 2007/2/28 9:28
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan

Anonym
Quote:

Förmodligen har du det och då vet du också att stål förlorar hälften av sin hållfasthet vid 500 grader.

Typisk halvsanning "debunkers" kommer med. Ovanstående är förvisso korrekt men man utelämnar det faktumet att stål har en väldigt god värmeledningsförmåga, mao. om du värmer en stålbalk på ett ställe så sprider sig värmen väldigt effektivt till hela stålbalken.

Sitter de dessutom ihop med en hel stålkonstruktion så sprider sig värmen till den också.

Slutsats, det krävs miljontals liter flygfotogen för att nämnvärt värma upp tiotusentals ton stål.

"Debunkers" kan naturligtvis inte visa någon större stålförstärkt byggnad som har rasat ihop på grund av eldsvådor av den enkla anledningen att de finns inte några.

See User information
Quote:

zpz2 wrote:
Quote:

V4V wrote:
Som svar på Pentagon dravlet ,,ja de var då inte ett plan,,var är bilden tycker du på planet .

Får jag fråga om du sett den senaste trootherfilmen om Pentagon, Pentacon? Är inte vittnena som intervjuas där ganska eniga om att det rörde sig om ett passagerarplan?
Quote:
Om de inte va så rädda för bli avslöjade varför konfiskerade de videon banden och släppte ( numera omredigerade ) band 3 i ordingen för att göra oss ännu mer förvirrade ...är du tillräckligt snabb med dina ögon så kan du se skymten av Kalle Anka o Långben sittandes på missil spetsen ,,( Patetiskt ynkligt) ....... rullgardinen fortfarande nere ?

De tog såklart banden för att undersöka om de kunde vara till hjälp i utredningen. De kan sen inte släppa beslagtagna övervakningsband till allmänheten hur som helst, det finns juridiska regleringar kring detta. Bland annat av integritetsskäl. Det krävs såvitt jag förstår också godkännande från de som har kamerorna uppsatta för att de ska kunna publicera banden.
Pga den juridiska byråkratin tog det därför lite tid innan banden kunde offentliggöras.

Men jag vill .......fortfarande se en bild (frame) ett flyplan ,, inte ett skit typ tippen av något. Och sen en explosion !!!!!! . För du ser bilar stoppas vid passerings grinden . Men du ser inte ett JOTA vad som träffar Pentagram !!!! ,, boysen på FBI har lärt sig hur man klipper o klistrar i övervakningsbanden !!!

-------------------------------------------------------------------------------------

Those who would trade freedom for security will lose both and deserve neither

Posted on: 2007/2/28 16:13

See User information
Quote:

FuckOff wrote:"Debunkers" kan naturligtvis inte visa någon större stålförstärkt byggnad som har rasat ihop på grund av eldsvådor av den enkla anledningen att de finns inte några.

Resized Image

Resized Image

Piper Alpha, brittisk olje och gas plattform som rasade i hop efter en brand på Nordsjön.

Kan kinesiska muren vara en byggnad så kan också en oljeplattform vara det.

Sen vet jag ingen som påstått att något av World Trade Center byggnaderna rasat pga brand ENDAST. Jag trodde det var bevisat att det flög in 2 st Boeing 767 i Word Trade Center 1 och 2. Men jag kanske har fel.

Posted on: 2007/2/28 16:32

See User information
Viss skillnad...

On 6 July 1988, a leakage of natural gas condensate, which had built up beneath the platform, ignited, causing a massive explosion. The explosion ignited secondary oil fires, melting the riser of an upstream gas pipeline. The released gas caused a second, larger explosion which engulfed the entire platform. Only 62 crewmembers survived out of 229 on board that day, 167 perished.
http://en.wikipedia.org/wiki/Piper_Alpha

Posted on: 2007/2/28 16:37
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
zpz2 skrev;De tog såklart banden för att undersöka om de kunde vara till hjälp i utredningen. De kan sen inte släppa beslagtagna övervakningsband till allmänheten hur som helst, det finns juridiska regleringar kring detta. Bland annat av integritetsskäl.Får jag bara fråga ?Tycker du att dom gör så på GIT oxo. Alla dom som är kränkta utan mänskligarättigheter.Jag menar att du tror väl att dom finns eller?Du verkar oxo vara EMPATI lös .Är du ett djur?

Posted on: 2007/2/28 17:00

Anonym
Men så har vi WTC 7 som påstås brinna och vips rasar ihop som ett korthus. BBC tom. förklarar "hur" det går till 23 minuter innan det händer!

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

FuckOff wrote:
Quote:

Varför myndigheterna inte har gjort någon analys beror på att de kan förklara 911 WTC händelserna genom flygplanen och de skador de orsakade och behöver inte lägga pengar på något som de anser vara meningslöst som en analys av någon smält metall.

Om jag stal din bil och krockade den så skulle jag också tycka det vore totalt onödigt att hitta just mina finger avtryck.

Fel liknelse. Vi har i bilen hittat dina fingeravtryck och då behöver inte veta hur bilen kraschades.

Har man redan en sannolik förklaring så utreder man inte mindre sannolika förklaringar hur mycket än de ser ut att ha funnits.
Tur du inte jobbar med haverikommitionen zink: Buss olylckani Uppsala i går ut reds/ även olyckan på konseren i umeå när scenen gav vika är polisanmäld(Vilket var El ..77`s bevis. som han sa . Er grund sjunker allt effter som du vet 911 was a inside job

Posted on: 2007/2/28 17:10

Anonym
Quote:

sale wrote:
Quote:

zink wrote:
Quote:

FuckOff wrote:
Quote:

Varför myndigheterna inte har gjort någon analys beror på att de kan förklara 911 WTC händelserna genom flygplanen och de skador de orsakade och behöver inte lägga pengar på något som de anser vara meningslöst som en analys av någon smält metall.

Om jag stal din bil och krockade den så skulle jag också tycka det vore totalt onödigt att hitta just mina finger avtryck.

Fel liknelse. Vi har i bilen hittat dina fingeravtryck och då behöver inte veta hur bilen kraschades.

Har man redan en sannolik förklaring så utreder man inte mindre sannolika förklaringar hur mycket än de ser ut att ha funnits.
Tur du inte jobbar med haverikommitionen zink: Buss olylckani Uppsala i går ut reds/ även olyckan på konseren i umeå när scenen gav vika är polisanmäld(Vilket var El ..77`s bevis. som han sa . Er grund sjunker allt effter som du vet 911 was a inside job

Om du nu vet att det var en insiderjobb så skulle jag av dig vilja veta namn på alla de inblandade och även en lista på när de inblandade gjorde vad så vi verkligen ser att även du vet.

Anonym
Quote:

FuckOff wrote:
Heh, snygg kemist va? Eftersom du skriver ut thermit reaktionen, skulle du kunna då kunna vara så vänlig och skriva ut reaktionen mellan

1) Aluminium och Cement, samt entalpin per mol
2) Aluminium och Gips, samt entalpin per mol

exoterma reaktioner, my ass.

Negativ entalpi = reaktionen ger värme.
Positiv entalpi = rektionen måste tillföras värde.

Alla termitreaktioner har denna mall:

Al + M-O = Al-O + M

Som

2Al + Fe2O3 => Al2O3 + 2Fe

Entalpi -853.5 kJ/mol

2Al + 2Fe(OH)3 => Al2O3 + 2Fe + 3H2O

Entalpi -756.6 kJ/mol

Smält aluminium reagerar med syre under kraftig värmeutveckling:

4Al + 3O2 => 2Al2O3

Entalpi -1674 kJ/mol

Smält aluminium reagera med vatten och då produceras vätgas enligt denna reaktion:

Basisk miljö:

Al2O3 + 2OH- + 3H2O => Al(OH)4- ,följd av 2Al + 2OH- +6H2O => 2Al(OH) +3H2

Sur miljö:

Al2O3 + 6H+ => 2Al + 3H2O, följd av 2Al + 6H+ => 2Al + 3H2

Denna förmodade reaktion i betong:

2Al + 3CaO = 3Ca + Al2O3

Jag hittade ingen bra information om då flera som skrev om den var ställen där man måste var registrerad. Eventuellt ingår den i patent också. Thermat-TH3 som är pantenterat finns det ingen information på webben over dess kemiska reaktioner.

Reaktionen med CaSO4 (gips)

CaSO4 + 2Al = Al2O3 + CaO + S

Eller den som inträffar vid över 550 grader

3CaSO4 + 2Al -> 3CaO + Al2O3 + 3SO2

är också dåligt dokumenterat på webben vilket har klagats på i några forum.

Däremot har man fått det att fungera som termit:

http://www.thenakedscientists.com/for ... x.php?topic=2791.msg22809

De som gett explosiva kombinationer är egentligen en blandning av flera ämnen från WTC 1 och 2

Om man mixar rost (Fe2O3), gips (CaSO4) och betong (CaO) och tillsätter smält aluminium får man en kraftig explosion enligt P.D. Hess och K.J. Brondyke

Som ni ser blir de snabbt mycket olika reaktioner som aluminium kan var inblandad i.

Webben är dessutom mycket dålig när de gäller hitta kemisk information. Troligen är allt för mycket patentskyddat.

Anonym
"Debunkers" brukar kräva omöjliga bevis när inget annat hjälper. Då kan de inbilla sig själva att den officiella versionen är sann eftersom ingen har presenterat de omöjliga bevisen.

Anonym
Quote:

Basisk miljö:

Al2O3 + 2OH- + 3H2O => Al(OH)4- ,följd av 2Al + 2OH- +6H2O => 2Al(OH) +3H2

Sur miljö:

Al2O3 + 6H+ => 2Al + 3H2O, följd av 2Al + 6H+ => 2Al + 3H2

Denna förmodade reaktion i betong:

2Al + 3CaO = 3Ca + Al2O3

Jag hittade ingen bra information om då flera som skrev om den var ställen där man måste var registrerad. Eventuellt ingår den i patent också. Thermat-TH3 som är pantenterat finns det ingen information på webben over dess kemiska reaktioner.

Reaktionen med CaSO4 (gips)

CaSO4 + 2Al = Al2O3 + CaO + S

Eller den som inträffar vid över 550 grader

3CaSO4 + 2Al -> 3CaO + Al2O3 + 3SO2

Har du utelämnat entalpin för de endoterma reaktionerna?

See User information
Quote:

zink wrote:
Om du nu vet att det var en insiderjobb så skulle jag av dig vilja veta namn på alla de inblandade och även en lista på när de inblandade gjorde vad så vi verkligen ser att även du vet.

Ja!?, om du och dina gelike lade ned eran energi och vetenskapliga kunskap på att kritisera den officiella konspirationsteorin så är risken MYCKET större att vi ALLA får fram sådana listor eller uppgifter!!

Det är ju enbart det vi alla vill eller vill du bara tjafsa skit istället?

Posted on: 2007/2/28 21:17
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information
Om jag av någon som helst anledning "torskar" för något, så vill jag ha dig som försvarare zink, finns inte en åklagare i världen som som skulle hitta något att sätta mej för oavsett vad jag gjort........ kanske skulle vi kunna sälja en dammsugare till dommaren medan vi höll på.....

Posted on: 2007/2/28 21:37
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Quote:

Blackie wrote:
Quote:

zink wrote:

Ja!?, om du och dina gelike lade ned eran energi och vetenskapliga kunskap på att kritisera den officiella konspirationsteorin så är risken MYCKET större att vi ALLA får fram sådana listor eller uppgifter!!

Det är ju enbart det vi alla vill eller vill du bara tjafsa skit istället?

Jag tjafsar inte utan om något utrycker någon ”vet” så ska någon veta. Då ska detta insiderjobb som något vet om gå snabbt att visa på att det fanns, vilka som var inblandade med namn på dessa och hur och när de gjorde olika saker.

Vad du åter verkar antyda är att detta ”vet ” egentligt är ”vet inte” och ber att vi kritiker ska ägna oss ta fram ett ”vet”.

Om du/ni som haft på er att i över 5 år ta reda på detta insiderjobb kommer det sig att de inte är ett klart ”vet” ännu?

Anonym
Verkligen, det blir mer poäng till mig nu då. Om man säger sig veta något på detta forum, så smattrar det till och en del säger, va fan vet du om det, du har ingen utbildning på det, osv. Nu bidrog jag med min kunskap inom mitt arbete och utbildning, ja då är det inte bra då heller! På vilken fot vill du stå? Eller letar du efter ett tredje ben? Angående hållfasthet på stål, jag tror du dividerar med fel gubbe nu, jag började min karriär inom verktygstillverkning (utbildning 4år). Nu får du kasta dubbelt så mycket skit på mig, för nu gjorde jag bort mig ingen

Fråga:
Hur kan det bli fel, om man talar om vad man har för utbildning och kunskap? Vi utbildar ju oss som bara den i detta land, men tala inte om det???????

Slutsats, säg endast vad du tror, om du påstår dig veta något och har kunsklap att backa upp med kan det vara stötande, (hmmmmmmmmmmmmmmmmmmm)
Låter som ett annat land och en annan tid!

Lämnar nog diskussionen, den verkar inte leda någonstans! Som att snacka med Bill O’Reilly.

/Shanté

Anonym
Quote:

Vad du åter verkar antyda är att detta ”vet ” egentligt är ”vet inte” och ber att vi kritiker ska ägna oss ta fram ett ”vet”.

Om du/ni som haft på er att i över 5 år ta reda på detta insiderjobb kommer det sig att de inte är ett klart ”vet” ännu?

Jag undrar om någon jude sa "att man kan inte veta hurvida NSDAP brände ned sitt eget riksdagshus", när han satt i Treblinka.

See User information
Quote:

novax wrote:
Viss skillnad...

On 6 July 1988, a leakage of natural gas condensate, which had built up beneath the platform, ignited, causing a massive explosion. The explosion ignited secondary oil fires, melting the riser of an upstream gas pipeline. The released gas caused a second, larger explosion which engulfed the entire platform. Only 62 crewmembers survived out of 229 on board that day, 167 perished.
http://en.wikipedia.org/wiki/Piper_Alpha

Skillnad hur branden uppstod och förlöpte, JA! Rätt

Men jämförelsen skalls ses i det sammanhang då FuckOffskrev, "inte visa någon större stålförstärkt byggnad som har rasat ihop på grund av eldsvådor".

Jag svarade inte på hur branden startade eller hur den fortlöpte. utan direkt på ett felaktigt påstående.

Enkelt.

Posted on: 2007/3/1 8:28

See User information
Quote:

osm wrote:
Verkligen, det blir mer poäng till mig nu då. Om man säger sig veta något på detta forum, så smattrar det till och en del säger, va fan vet du om det, du har ingen utbildning på det, osv. Nu bidrog jag med min kunskap inom mitt arbete och utbildning, ja då är det inte bra då heller! På vilken fot vill du stå? Eller letar du efter ett tredje ben? Angående hållfasthet på stål, jag tror du dividerar med fel gubbe nu, jag började min karriär inom verktygstillverkning (utbildning 4år). Nu får du kasta dubbelt så mycket skit på mig, för nu gjorde jag bort mig ingen

Fråga:
Hur kan det bli fel, om man talar om vad man har för utbildning och kunskap? Vi utbildar ju oss som bara den i detta land, men tala inte om det???????

Slutsats, säg endast vad du tror, om du påstår dig veta något och har kunsklap att backa upp med kan det vara stötande, (hmmmmmmmmmmmmmmmmmmm)
Låter som ett annat land och en annan tid!

Lämnar nog diskussionen, den verkar inte leda någonstans! Som att snacka med Bill O’Reilly.

/Shanté

Du missförstod nog mig.
Jag har inga som helst problem med din utbildning, snarare tvärtom då det blir lättare att hålla en faktabaserad diskussion.
Däremot finns andra element här på Vaken.se som har otroligt svårt för folk med utbildning och kunskap (vaken.se).
Så det var endast en vänlig 'varning' från min sida.

Då kan vi gå tillbaka till ämnet;
Stämmer det att stål väsentligt försämrar sin hållfasthet över 500 grader ?

Posted on: 2007/3/1 9:15
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan

Anonym
How the Towers' Fires Affected the Structural Steel

http://911research.wtc7.net/wtc/analysis/fires/steel.html

See User information
Ahh, tack Void !
Då tror jag vi överens om stålets hållfasthet, 'osm' ?

Posted on: 2007/3/1 9:53

Anonym
Det beror på stålets legering och ytbehandling, men i detta fall spelar ingen utav dessa någon roll. Om man vill sänka en skyskrapa genom att försvaga stålet så pass att det viker sig får man hetta det mycket längre än en timme (ungefär).
Stål försvagas visst vid värme, men det brister inte, det är VÄLDIGT segt in i det sista. Kom ihåg att stål leder värme bra och den energi (eld) som WTC tornen utsattes för den 11 september räcker inte till.
Den flytande sörjan efteråt (under massorna) kan också endast kopplas till stål då aluminium inte blir särskillt röd. Den bara rinner till, osv. När man väl vet detta, så vet man också att någon har varit där och manipulerat lite, eller mer.

Jag överlämnar hellre detaljerna till advokaterna och juristerna senare, och använder min energi till något annat. det är mer än bara 911 i denna konspiration. Att händelserna denna dag är manipulerade är det inget snack om, det räcker för mig.

« 1 2 (3) 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper