Vakencorner
|
Re: Skall "Vaken" "Vakna"?
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Källa? Vad jag förstår är det "Real ID Act" du syftar på. http://www.dhs.gov/xnews/releases/pr_1200065427422.shtm "The first deadline for compliance with REAL ID is Dec. 31, 2009. By then, states must upgrade the security of their license systems, to include a check for lawful status of all applicants, to ensure that illegal aliens cannot obtain REAL ID licenses. Some states are expected to be compliant well before that time. Compliance will be needed for access into a federal facility, boarding commercial aircraft, and entering nuclear power plants. Federal agencies will continue to accept licenses for official purposes from residents of states that comply with the law." Quote: Kortet kommer vara kopplat till RFID tracking sändare, troligen inkluderat sattelit, som kommer registrera din position. Källa? Quote:
Vad får dig att tro det?
Posted on: 2008/1/20 0:01
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
http://www.youtube.com/watch?v=SbgiM7rhsmc "Public Law 109-13 requires the national ID portion of the plan go into effect by May 2008. " lagen här http://www.callyourlawyers.com/pdfcaselaw/PL109-13REALID.pdf http://www.wnd.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=50057 ok du skeptikern, jag "tror" inget. Som vanligt skall man förklara allt för dig, sen kommer du googla kommatecken i det man sagt. Har du ingen aning, läs på om mindcontrol, googla +mindcontrol chip Så hittar du att läsa en zpz till sömns. Många har berättat om att eliten vill inoperera chip på oss, de har till och med gjort det själva, se filmen med aaron russo, som fick reda på detta av David Rockefeller här: http://video.google.com/googleplayer. ... 0753830426590918&hl=en-GB Today's microchips operate by means of low-frequency radio waves that target them. With the help of satellites, the implanted person can be tracked anywhere on the globe. Such a technique was among a number tested in the Iraq war, according to Dr. Carl Sanders, who invented the intelligence-manned interface (IMI) biotic, which is injected into people. (Earlier during the Vietnam War, soldiers were injected with the Rambo chip, designed to increase adrenaline flow into the bloodstream.) The U.S. National Security Agency's (NSA) 20 billion bits/second supercomputers could now "see and hear" what soldiers experience in the battlefield with a remote monitoring system (RMS). http://www.raven1.net/kilde2.htm eliten utnyttjar alltid alla varianter av den teknik man har, kan man förslava oss med en viss teknik, kommer man göra det. Alan Watt är väl den som vet mest om vilka dokumen som innehåller de bevis som just du vill ha. Jag har lyssnat på ca 500 timmar med Alan, kanske du kan göra det med om du vill veta?? Jag tror det är svårt för dig att förstå detta, du har ju bara tilltro till mainstream media.
Posted on: 2008/1/20 10:41
Edited by wiseguy on 2008/1/20 11:13:37
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
http://blogs.ebay.com/hopkinsinvestments/archive/2008/01
RFID chip will be in your card and your every move will be tracked like a dog. ![]() For years, the people of the United States have resisted the federal government's attempts to implement a national identification card. On May 11, 2005, the Real ID Act (Public Law 109-13) slipped under our radar as an attachment to a military appropriations bill (H.R. 1268). Although the politicians in Washington, D.C. deny it, the Real ID Act is a de facto national ID card. Under the Real ID, all state drivers' licenses must meet Department of Homeland Security approval. The driver's licenses must include, at a minimum, data such as name, address, and gender. The cards also must include physical features, probably biometrics such as thumbprints or retinal scans, to prevent tampering. Additionally, the cards must have "a common machine-readable technology, with defined minimum data elements." This element could be bar codes or it could be embedded RFIDs. RFIDs are small computer chips that contain data and can be "read" with a RFID reader. The Real ID also requires each states to share its motor vehicle databases with every other state. The federal government claims that the Real ID Act is a "voluntary program," but without a Real ID you will be denied access to federal services and entry into federal facilities (including the ability to board aircraft). You will not even be able to open a bank account. Essentially, you will be a non-citizen. There are many problems with national ID cards in general and the Real ID Act specifically. Please use the resources here to learn more about the Real ID Act and then join us in demanding that our representatives repeal this un-American legislation. Please do this now. Remember, the Real ID takes effect May, 2008.
Posted on: 2008/1/20 11:26
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Posted on: 2008/1/20 11:58
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Så nu kom mer ni väl diskutera aliens i denna tråd, eftersom detta är en "Vaken viktig" fråga,. som ju måste in överallt, ochså muslimhatet ventileras i var och varannan tråd, originellast var dock Wikhall, som helt oväntat kom med att El allergi minsann är värre än chipningen, och kommentaren, "det är ingen ide att diskutera med wiseguy" Nej, nej och åter nej. Elöverkänslighet är inte viktigare än chippningen. Både förekomsten av elöverkänslighet och alla andra s k "välfärdsjukdomar" som förkortar människors liv och chippningen är en del av agendan. Att utrota 80% av jordens befolkning och förslava de sista 20% under de 1 miljon människor eller vad de nu är som makteliten utgör, så de kan förverkliga sina sataniskt utopiska drömmar. Det som är intressant är att jag har varit djupt insyltad i de elöverkänsliga i flera år, flertalet vägrar att inse att det finns ett syfte från sysstemets sida med att teknologin byggs ut som gör dem sjuka. De bara fokuserar på eländet, lika bra att ta livet av sig, inget att göra, sjukdomsvinst kallas detta. Det gäller inte alla, men många. Det finns inga lösningar alltså... h,mmm. låter bekant. Javisst, DU säger jusamma sak! Lika bra att ställa upp sig och låta sig bli skjuten, dessförinnan har man godvilligt krupit in i FEMA-lägret. Vägra chippet är en självklarhet. Vägra att bli sjuk likaså. Vägra hela samhällssystemet som vanligt. Följde du inte de länkarna jag postade? Det finns tre lösningar på detta. Personer som de som håller i Vaken.se, Tankefrihet.se och liknande sidor sysslar med lösning 1, och jag själv också för den delen. Personer som Val Kilmer och Darryl Hannah sysslar med lösning 2, och jag själv också för den delen. Vi alla kan syssla med lösning 3! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag tror inte Val Kilmer eller andra Hollywood skådisar har nått trovärdigt att komma med tyvärr. Jag säger inte samma sak, jag säger vi måste stänga av systemet alla kallar samhälle, eftersom hela detta system jobbar för att förslava oss. Men jag talar för döva öron, ingen här inser detta faktum. Detta kommer snart att bli klassat som terroristrbrott att uttala sig på det sättet. Jag sätter ganska mycket på att den fega attityd de flesta har här, leder till att de kommer bli förslavade, lätt som en plätt, bara för att de vägrar inse att de kan ha fel. Bara just därför, eftersom man måste inse att man är lurad innan man kan förstå nåt. Ingen här resonerar på detta sätt, ja ingen gillar ens att prata om detta, det som är kul här, är att tävla i antal Google länkar, kommer sanningen smygande i ett resonemang som inte kan googlas, som jag försöker förmedla, förklaras att man bara snackar, man har inga bevis, detta utan att ens nånsin ha bemött själva logiken i resonemanget. Det verkar vara viktigare att undvika logiken i resonemanget än att jaga logiken i resonemaget. Till er som inte håller med om detta, jag kan INTE trösta er eller hjälpa er, vill ni ha hjälp med detta, titta efter hjälp i närmaste spegel. Kanske ser du den som kan hjälpa dig, kanske inte. Skall du försöka internetvarianten av samma sak, Googla ditt eget namn, adress, och uppsök dig själv. Good luck, om du träffar denne person, kan han tvätta ur dig alla illusioner. Annars får du trivas med den världsbild som "samhället" gett dig, samhället kommer ge dig mer än så, den kommer ge dig en känsla av kontroll över ditt liv, tills den stänger av ditt liv. Frågan i denna tråd är om vaken kan vakna, vad tror du om detta då? Det var den frågan jag ville veta nåt om, men ingen håller heller här med, en isande tystnad. Admins har klargjort att man kan inte ens vara frisk om man tror vaken har fel. detta enskilt har för mig avgjort saken, men jag tycker synd om dem som inte kommer vidare pga av desinformation från dessa admins. Dock kan det ochså avslöja den dåliga agendan ochså, så det är kluvet och inte helt givet. Kan man inte genomskåda sitt eget bedrägeri, kommer man att bedra andra personer med sin egen okunskap. Med tanke på vad taffligt motståndet mot att man avslöjar zionismen är, kan jag säga att fortsätt bråka med mig på person nivå, så skall jag presentera bevis för det jag säger som svar! nej jag kollade inte in dina länkar, de passar inte in i debatten om vaken kan vakna, så jag ger dem inte min energi.
Posted on: 2008/1/22 9:27
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
jag säger vi måste stänga av systemet alla kallar samhälle Det säger jag också, stående ovationer för detta påstående. Jag presenterar min modell för hur det ska göras. Det är ingen märklig modell, det är så som väldigt många gör. Och hur ser din modell ut? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Att ingen jobbar förutom att producera mat, eller livsnödvändigheter. Alla jobbar gratis, tills brottslingarna dödats/fångats/eliminerats Sen måste ett samhälle utan central makt skapas. Har inte direkt medicin för exakt hur, men denna hierarkiska struktur vi har idag, leder tillbaka till samma typ av samhälle igen, så detta måste bort. Tror dock inte på demokrati, av flera olika skäl. Jag tror det kan ta en livstid att fundera ut detta, men som jag ser det har vi inte fem år kvar med detta system heller.
Posted on: 2008/1/22 10:20
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Wiseguy: Jag tror inte Val Kilmer eller andra Hollywood skådisar har nått trovärdigt att komma med tyvärr. Och här är en annan... Inside the Mind of Gary Busey! Killen har dött ett antal gånger men vaknat till liv igen. Kanske mer förvirrad, kanske klarare i skallen. Svårt att avgöra men om man struntar i att han tidigare i livet var väldigt självdestruktiv så har han kanske hittat sin grej nuförtiden. Gary Busey: You are in a boat, on an ocean! The ocean represents your spirit, your emotions and you life! You have an anchor, but you don´t see it, it´s an invisible anchor. When you see it, thats when you´ll be seen! Gary Buseys respons: Who cares! http://www.youtube.com/watch?v=W7YjHvhcZL4 Kanske är han inte normgivande för Hollywoods skådisar eller någon av oss andra men han är i så fall en en att beundra eftersom han skapar lite förvirring i etablissemanget! Här är ett så kallat PRANK CALL men lyssna en bit in i samtalet när en kille säger sig heta Jerry Steinman och representera Jewish Defense League bryter samtalet. http://www.youtube.com/watch?v=ZGsM4icsOgA&feature=related BBC kommenterar! http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/4700154.stm Gary Busey appeared in the 2006 Turkish film, Valley of the Wolves Iraq, (Kurtlar Vadisi: Irak, in Turkish). The film, accused of anti-Americanism,[6] and anti-Semitism,[7] tells the story of the U.S. Army run amok in Iraq, and brought into check by a brave Turkish soldier; Gary Busey plays a Jewish-American Army doctor who harvests fresh organs from injured Iraqi prisoners to sell to rich patients in New York, London and Tel Aviv. http://en.wikipedia.org/wiki/Gary_Busey |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag personligen tror att mer än 70% av skådisar och artister är mindcontroll offer, detta gör dem meningslösa.
Posted on: 2008/1/22 10:25
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Gary möter två svenska geeks från High Chapparal! Jag tror ärligt talat inte att de förstår ett smack av hans show. Han skrämmer skiten ur dem med en fet machete och talar om tillit!
http://www.youtube.com/watch?v=ZfNwAEWgebE&feature=related Lite kuriosa från 1990: Gary berättar om ett av sina första jobb som gick ut på att hindra getter från att sätta på suggor! http://www.youtube.com/watch?v=rAmUp4BTfqQ&feature=related |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
har du inte tappat ämnet rejält nu?
Posted on: 2008/1/22 10:39
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
... och du menar att jag är den som lämnar ämnet. Snarare ville jag visa på en skådis som är ganka annorlunda och inte passar in i din Hollywoodmallsgeneraliserin. Lyssna för fan på vad killen säger när de frågar ut honom om hans nära döden upplevelser istället för att leka hobbytorsk! Busey: - Pyramiderna byggdes av atlantoider långt före egyptierna. TV-reporter: - Tror du på Atlantis? Busey: - Jag har varit där! http://www.youtube.com/watch?v=ZfNwAEWgebE&feature=related Kika gärna på 06:30 när Busey tar över showen från schoolkidsen helt och hållet! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det där finns redan och det pågår parallellt med den rådande samhällstrukturen som finns. De lösningar jag beskrivit är vägar in i det. Därmed inte sagt att såna som Val Kilmer lever så. Men att leva off-grid är en del av det hela. Det är helt riktigt att det gamla måste störtas, ingen fara det sker av sig självt... depressionen kommer, och när folk blir av med sina bekväma liv kommer de skrika efter chippet... de som är kvar. Och det är inte ett samhälle som måste skapas (och håller på att skapas) utan många små, massor! Decentralisering är nyckelordet. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Som sagt Hollywood = Mindcontrollers Mecka Appropå detta, så befinner sig Hollywood i Atlantis, The New Altlantis. = Usa
Posted on: 2008/1/22 11:17
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det är inte bra att titta på för många Hollywoodfilmer. Då kan man lät få för sig att det strikt är uppdelat mellan ont och gott. Dvs. i USA är alla onda och här är alla goda.
Ingen kedja är starkare än sin svagaste länk, precis. Sedan är det riktigt att USA är den senaste i raden av imperier efter Rom, Grekland, Babylon och först av allt Atlantis. Det är ju väldigt konstigt att ingen av alla de schyssta amerianer jag mött är president, eller hur? Istället för de gangstrar som är och har varit. Men du trodde ju inte på aliens? Då tror du heller inte att det var Annunaki som grundade Atlantis - genmodifierade Neanderthalarna med sina egna gener och utrotade resten, den första generationen genmodifierade människor ville inte leva i slaveri och grundade Lemuria. Den tredje generationen skapad av Annunaki blev lyckade slavar, men vissa av dem emigrerade till Lemuria ändå. Atlantiderna = annunaki blev pissed off och kärnvapenkrig utbröt och resten är historia... för ca 30 - 50.000 år sedan. Allt enligt Michael Tsarion. Så, det är bara bullshit alltså? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
wikhall skrev:
Det är inte bra att titta på för många Hollywoodfilmer. Då kan man lät få för sig att det strikt är uppdelat mellan ont och gott. Dvs. i USA är alla onda och här är alla goda. Jag talar inte om vanliga männsikor i Usa, jag talar om makteliten. i Usa onda, i Europa ännu ondare. Men du trodde ju inte på aliens? Jag "tror" och har åsikter, men detta har inget att göra med denna tråd. Aliens styr inte vaken, om inte Micro Void och Teve är Aliens, då håller jag med, är detta vad vi skall diskutera är jag på! Då tror du heller inte att det var Annunaki som grundade Atlantis - genmodifierade Neanderthalarna med sina egna gener och utrotade resten, den första generationen genmodifierade människor ville inte leva i slaveri och grundade Lemuria. Som sagt, du kan inte dra den slutsatsen av den information du har fått av mig, men dessa saker har inget i denna diskussion att göra. Den tredje generationen skapad av Annunaki blev lyckade slavar, men vissa av dem emigrerade till Lemuria ändå. Atlantiderna = annunaki blev pissed off och kärnvapenkrig utbröt och resten är historia... för ca 30 - 50.000 år sedan. Allt enligt Michael Tsarion. Så, det är bara bullshit alltså? Jag introducerade Michaels Tsarion till Vaken.se på den tiden det begav sig, kan jag meddela.
Posted on: 2008/1/22 11:37
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Exaktemente. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det där är egentligen inte mitt citat, det är Micros, tvärtom finns det anledning att diskutera ALLT och också MER, he he
Posted on: 2008/1/23 9:45
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
skämms du inte att radera ord void..
hajjar du inte att du sysslar med samma skit som stor cheferna på aftonbladet och expressen?? administration av naturen, din strid är döds dömd .. karma är något verkligt mannen.
Posted on: 2008/1/23 11:20
|
|||
|
I DON'T MIND =)
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Wikhall: Det är inte bra att titta på för många Hollywoodfilmer. Då kan man lät få för sig att det strikt är uppdelat mellan ont och gott. Dvs. i USA är alla onda och här är alla goda. Fattar vad du menar men din uppmaning fungerar snarare som omvänd skrämselpropaganda om man inte erbjuder något bättre? En jämförelse med barn som klättrar i livets träd! Om man säger till ett barn att det är farligt att klättra i träd så riskerar man att barnet får en undermedveten rädsla för träd och höga höjder som sitter i genom livet. Om man istället låter barnet lära sig klättra själv men finns som en hjälpande guide när de riktigt svåra momenten kommer så lär sig barnet förmodligen att hantera träd och höga höjder. En klart mycket bättre inställning till livet som ger barnet en grund att stå på där inte rädslan för det okända styr. Jag tittar gärna på film från USA och en helsikes massa andra länder. Då kan jag jämföra och har lättare att se skönheten i etniska och traditionella skillnader. Det är ganska många på forumet som slänger ut sin TV och skippar mycket film från USA. Hör nästan aldrig att dessa människor ersatt det med nåt bättre. Filmkonst som inte är hundraprocentigt uppbunden till kommersiella intressen handlar väl ofta om historier som någon vill berätta. Precis som gamla sägner och folktro spreds muntligt så har dessa filmer något måste sägas. Det land filmen är producerad i är inte lika viktig för mig som budskapet. Trots den amerikanska filmindustrins massproduktion av tomhet så finns det även i USA fristående procuenter och regissörer som skapar värdefullt innehåll. Men dessa filmer brukar sällan ha uppföljare som Rocky 12 eller Rambo 14. Citerar ekot av ett uttryck från de äldre generationer som långt innan oss insåg att detta gäller både kultur, mat och information. Lite av varje och lagom är bäst! Idag låter det snarare så här om man torskat på det förljugna konsumtionssamhället, fast då gäller det snarare sex, lögner och svek! Mycket av allt och egot är bäst! Eller om man tillhör den alternativa modesvängen av asketer och självplågare! Inget av något och allting är sämst Ok, man skulle ju ersätta gnäll med konstruktiva lösningare. FÖr enkelhetens skull säger jag då detta! Enjoy life even when it sucks! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Då kanske du (efekto) skall passa dig för vad du skriver i andra trådar, om du nu själv tror på karma så bör du leva därefter!
Inte bara snacka!
Posted on: 2008/1/23 12:07
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Men kära du, Vaken handlar ju om just DETTA: Att bara snacka... ; )
Posted on: 2008/1/23 16:48
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
||||
Register To PostTopic is Locked
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login