vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3)

Anonym
Re: Morgellons special and chemtrail fallout
Quote:

Jag har sagt till dig flera gånger att jag inte håller på med någon religion. Jag tillber tex ingen.

Man behöver inte tillbe någon eller något för att tillhöra en religion. Scientologikyrkan tillber ingen vad jag vet.

Däremot om man går emot vetenskap med sin uppfattning där gudar förekommer i resonemanget så är det religiösa tankar man har även om man inte tillhör någon specifik religion.

New Age uppfattningar hör det de andliga och religiösa där motståndet mot naturvetenskap och läkarvetenskap är utbrett.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Tja, och tro på pannkakor och sen inte tro på pannkakor och flygande pass och luftströmmar igenom betong golv kräver definitivt en religiös tro. Inte för att ens tala om "att WTC 7 kollapsen inte ens ser ut som en demolering."

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

Jag har sagt till dig flera gånger att jag inte håller på med någon religion. Jag tillber tex ingen.

Man behöver inte tillbe någon eller något för att tillhöra en religion. Scientologikyrkan tillber ingen vad jag vet.

Däremot om man går emot vetenskap med sin uppfattning där gudar förekommer i resonemanget så är det religiösa tankar man har även om man inte tillhör någon specifik religion.

New Age uppfattningar hör det de andliga och religiösa där motståndet mot naturvetenskap och läkarvetenskap är utbrett.

Bara för att det så kallade samhället hittar på sina metoder ocg vägar att kategorisera saker och ting så behöver det inte ha något med ett ords eller begrepps faktiska innebörd att göra.

Scientologer och alien-grejer och annat har inget med ortodox religion att göra - där finns ingen Mästare bakom, ingen Väg att gå, inget chans att komma härifrån, ingen räddningsväg - det är ofta onda saker - heretiska saker, kalla det gärna för heretiska religioner. Men bara för att tex det uppkommit det med islam och att de får bidrag för var och en som går in i en moské, så innebär inte det att islam är en religion. Hade det startat idag så hade samhället slagit ned på denna sekt med dess bisarra idéer, etc. Ledarna hade hängst ut som evil personer, etc.

Posted on: 2007/4/16 14:44
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Quote:

novax wrote:

Bara för att det så kallade samhället hittar på sina metoder ocg vägar att kategorisera saker och ting så behöver det inte ha något med ett ords eller begrepps faktiska innebörd att göra.

Scientologer och alien-grejer och annat har inget med ortodox religion att göra - där finns ingen Mästare bakom, ingen Väg att gå, inget chans att komma härifrån, ingen räddningsväg - det är ofta onda saker - heretiska saker, kalla det gärna för heretiska religioner. Men bara för att tex det uppkommit det med islam och att de får bidrag för var och en som går in i en moské, så innebär inte det att islam är en religion. Hade det startat idag så hade samhället slagit ned på denna sekt med dess bisarra idéer, etc. Ledarna hade hängst ut som evil personer, etc.

Jag fattar inte riktigt vad du menar.

Den senaste religionsbildningen som forskare ser i dag är Elviskulten alltså de som dyrkar Elvis Presley.

Att de skulle finns något motstånd mot religionsbildning av vad slag de än må vara utom rent destruktiva ser jag inte idag.

Att du inte vill kalla din uppfattning religiös trots den inne håller många religiösa element är upp till dig men jag har svårt att se din uppfattning som något annat är en religiös uppfattning.

Min egen åsikt är att många i dagen samhället inte längre ser religionerna så tydligt då religionsundervisning blivit så dålig i dagens skola.

Folk anammar religion och religiösa idéer utan att själva fatta att de gör det.

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

novax wrote:

Jag fattar inte riktigt vad du menar.

Den senaste religionsbildningen som forskare ser i dag är Elviskulten alltså de som dyrkar Elvis Presley.

Att de skulle finns något motstånd mot religionsbildning av vad slag de än må vara utom rent destruktiva ser jag inte idag.

Att du inte vill kalla din uppfattning religiös trots den inne håller många religiösa element är upp till dig men jag har svårt att se din uppfattning som något annat är en religiös uppfattning.

Min egen åsikt är att många i dagen samhället inte längre ser religionerna så tydligt då religionsundervisning blivit så dålig i dagens skola.

Folk anammar religion och religiösa idéer utan att själva fatta att de gör det.

Men som jag sagt förr - det som är bra är bra oavsett var det finns. Självklart finns det bra saker i gamla texter - som kan vara en del av religion eller inte. Det är väl bra att folk anammar bra saker, eller? Det skadar väl inte den religion som eventuellt kan ha det i sig - och inte heller skadar det den människan som anammar en idè som även kan finnas inom en religion.

Det om orsak och verkan - som man sår får man skörda - som ovan så nedan + många ord som visar på att det finns ont och gott - att det finns en sådan måttstock - finns inom genuina religioner - därför är de religioner - samma synsätt/förståelse finns även inom tusentals metaforer, liknelser och annat, och var tidigare en del av folkvett - som det med "dygd". Det skulle väl vara mänsklighetens räddning om mer från tex lite gammaldags kristendom funnits kvar - då hade vi inte haft den "verkan" som nu spelas upp därute. Science-religionen hade haft annan motkraft mot sig.

Posted on: 2007/4/16 21:48
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

« 1 2 (3)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper