Vakencorner
|
Anonym
|
Re: De olika rasernas egenskaper
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Maggot:
Om vi försöker bygga upp en gemenskap mot NWO samt en bas för aktivister här på vaken.se så är din fokusering på ämnen likt "de olika rasernas egenskaper" något som leder till separation mellan oss alla. Du får det ofta att låta som om det är ett högt spirituellt värde i att forcera fram debatter om mångkultur osv. Vi tycker det mer börjar lika ett maniskt engagemang som inte grundar sig i att väcka andra inför agendorna i den nya världsordningen, utan endast att du kanske fått "nippran" på diskussion om mångkultur och raser. Är det diskussionsmässigt tuffare, finare och häftigare i att "Klara av att diskutera" de här ämnena? På det sätt som du driver dessa frågor låter det nästa som utmaningar för att se vem som klarar mest, snarare än att skapa förståelse, informera och hjälpa andra att se det du har sett och förstått. Det är inte det att vi inte förstår vad du är ute efter, eller att vi inte helt eller delvis förstår din uppfattning i många fall, utan att poängen du söker respons på kanske inte kan få det. Det kan bero på att poängen inte når ända fram eftersom den är dold i ordalag som kanske innehåller nedvärderande eller otaktiskt valda formuleringar. Varför inte väcka frågan på ett sätt som mera handlar om att vi alla måste uppmärksamma den globalakulturförstörelsen? Kan du inte uttrycka dig mer diplomatiskt? För på det sätt du nu formulerar dig så gör du nog en del personer ledsna och de känner sig attackerade. (Även om det inte alls är din intention). I det långa loppet kan din stil med att vara "småprovokativ" leda till större skada och motsättningar än vad du lyckas upplysa människor om den fakta du besitter. Du har antagligen större framgång i ämnen som "raser" och "mångkultur" om du tydligare visar att du vill rädda alla kulturer från NWOs agenda snarare än att exempelvis subtilt skämta om nordeuropeers "geniknölar". Kan du inte fundera över "syfte och mottagare" innan du formulerar dig i texterna om raser och mångkultur. Många av dina ordval och inriktningar på diskussionsfrågor uppfattas nog av många som om du inte har ambitionen att skapa förståelse utan snarare hetsa, retas och visa diskussionsmässig stolthet över vem som "klarar mest". Void & Joey_division |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag förstår och håller med er två turterduvor men saken är den att alla andra diskuterar 9/11 så jag väljer att inte göra det. jag vill få lite balans på ämnena på vaken därför blir det en del av dessa ämnen.. jag är inte den som utrycker mig diplomatisk för att jag inte är diplomatisk jag är en sketen jävla arbetare som kan gå i samma kallsonger i tre dagar... jag är mig själv.... mångkultur tycker jag faktiskt jag diskuterar på ett ganska så sakligt och bra sätt då jag tycker jag har ganska mycket kunskap om det pch får även in konspirationen i det hela.. det är lite svårare med detta.. men vi kan väl säga såhär... det är samma snubbar som åker runt i skolor och håller föredrag om att raser inte finns som att förintelsen ägt rum som åker runt och talar om hur bra den svenska demokratin är.. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Ska dra till stan nu svarar sen på alla andras inlägg
![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ett befriande klarsynt inlägg pöjkar. ![]()
Posted on: 2007/3/4 12:15
|
|||
|
Religion separerar - Andlighet förenar
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Om du läser mitt inlägg så kanske du förstår?! Det jag sa var ju att du är mycket ärlig. Problemet är att jag inte känner empati och förståelse i dina inlägg. Att du bara kör på med din ärlighet oavsätt hur det känns för andra. Man måste försöka förstå hur andra tar ens budskap för att det skall kunna bli bra och man får kontakt. Att inte gå på empatins ben beyder att man inte bara skall bry sig om vad andra känner utan även ha mod att säga vad man tycker. Dvs att man bör kunna ta upp svåra ämnen om man ger utrymme för empati sammtidigt.
Posted on: 2007/3/4 12:38
|
|||
|
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Som jag skrev tidigare och som bl.a du Micro inte vill kännas vid : Det är ju snarare du och några andra till som inte har gjort upp med era egna rädslor och fobier som gör att ni inte vill eller vågar diskutera dessa ämnen. Varför tror Ni eliten överhuvud taget på alla sätt försöker att tabubelägga vissa ämnen, tror ni? Kan det ha och göra med att i deras agenda ingår att blanda olika kulture och folkgrupper? Om det tillåts att diskutera olika kulturer och folkgruppers ursprung, fördigheter och andra attribut så kommer det ju bli mera uppenbart för gemene man att den nuvarande mångkulturen, massinvandrningen är av ondo och är ett försök att på alla sätt färstöra den riktiga skapelsens mångfald gällande olika folkslag och raser. Ser Ni inte sambandet mina herrar?
Posted on: 2007/3/4 12:51
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Några visdomsord i från Chefen angående detta:
"I will give you a simple bit of wisdom which you can rely on in your attainment of Self-Knowledge and Mastery. If you are frightened, angered, or guilt ridden about ANY information or situations which come to your attention, you can be sure that you have hit a “hot” spot problem area in self that you MUST focus your energy on, for the lessons are being presented for you to process and release. Know too, that if you draw to you anything that frightens you, the fear is INSIDE YOU, not in the person or information which seems to CAUSE the fear. YOU feel threatened in some or many ways and usually your fear is of some sort of LOSS. THAT fear or root of fear is what YOU each need to get in touch with. Chelas, it is not BAD to feel the fear. It is simply a temporary illusion barrier of growth and a lack of TRUST in GOD within you. The fear, the guilt, the anger are symptoms of the deeper feeling of disconnection with God and the feelings of powerlessness and helplessness that accompany that belief in separateness. Let the fear be a warning flag to you. Instead of ignoring it and hoping it goes away because you don’t focus your attention on it, FACE IT SQUARELY. Ask the Father Within you to show you the root of this fear and what YOU must DO and KNOW to understand and release it. And anger can become a very positive flag as well, if you face it and understand its CAUSE within you and then TRANSMUTE it into ACTION and PASSION to SERVE GOD of LIGHT to bring balance to the circumstance which upsets you. What do I mean by TRANSMUTE? The dictionary says, “To change in nature..." forts. http://www.fourwinds10.com/NewsServer ... tails.php?ArticleID=13825
Posted on: 2007/3/4 12:56
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
That´s right ladies and gentlemen: Look for the FATHER within you. Så fort någon refererar till Gud som en HAN så vet jag att bäraren av budskapet är en falsk profet eller ett offer för elitens programmering. En vis människa vet att inte reducera den eviga intelligens vi brukar definiera GUD till en han. De som gör detta brukar vara samma människor som reducerar både sig själva och andra till någonting mindre än vad vi är. Inget sätt är mer genialiskt när det kommer till att dupera och förvrida skallen på folk än att blanda djupa esoteriska sanningar med desinformation och new-age mumbo jumbo. Det som står i den där skriften är ett bra exempel på just detta. Quote:
Det fanns faktiskt en tid när jag prenumererade på ett nyhetsbrev från denne Sananda. På den tiden levde jag fortfarande under illussionen att det faktiskt kunde vara ett budskap från ett högre medvetande. Snart nog insåg jag dock att breven egentligen inte sa mig någonting utan upprepade samma visa om och om igen bara med en lite annorlunda förpackning. Numera försöker jag tänka själv istället med inspiration från pålästa människor som står med bägge fötterna på jorden.
Posted on: 2007/3/4 13:29
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Den sk massinvandringen som bla. sker i usa som, men vi även ser tendenser till här i landet har bara ett syfte, nämligen att skapa just de inre stridigheterna som flyttar focus från det som frågorna egentligen gäller, att vi riktar vår uppmärksamhet mot globalisternas övriga verksamhet, och så länge vi tuggar på varandra så springer vi bara deras ärenden, precis vad dom vill. "peter".
Posted on: 2007/3/4 13:37
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Capsolito wrote
Anser att ordet raser är precis samma skit som olika språk. Därav gränser för att vi inte ska kunna ta oss vart vi vill utan att storebror vet vart du tar vägen. Vilket intresse har storebror av att vi sticker till andra länder? Varför denna kontrollen i en värld där vi har byggt upp? Men tror knappast att vi vanliga människor har dragit dessa gränser, dom är skapade av ett syfte,vilket är min tro, därför att vi ska behålla dom olika språken. Vi har folk som blir förbannade för dom inte förstår vad andra pratar om, och därför skapas en sorts rasism hos den som inte förstår vad andra pratar om. Den får en att känna, fan snackar han skit om mig? vad planerar dom? undrar vad dom säger?. Nyfikenheten och att inte förstå vad andra pratar om skapar denna rasism. Därför har vi vissa som säger, bor man i det här landet ska man prata det här språket. Det känns bara som allt är odlat av syftet att skapa hat för andra folkslag, alltså det här med folk,gränser och olika språk. SVAR :Varje folkslag "ras" är unik. I ett mångkulturellt land som Sverige suddas vår suveränitet ut i rekordfart om detta multikulturella expriment får fortsätta . En mix av många olika kulturer förstör det unika i den Svenska kulturen . Man har altid haft kultur utbyte men då väljer man själv vilka delar man vill ta till sig från andra länder inte som i ett mångkulturellt samhälle där man blir påtvingad hela delar av andra kulturer på bekostnad av sin egen kulturs existens. Tex det behövs inte ett mångkulturellt samhälle för att laga mat från jordens alla hörn .I Japan som inte är ett mångkulturellt samhälle finns mat från alla olika kulturer reprenserade fast det är huvusakligen Japanska kockar som står för tillagningen av maten. Alla har rätt till sin kultur,historia ,tradition sitt sätt att uttrycka sig men inte på bekostnad på andra folkgruppers egna kultur "man tar seden ditt man kommer". Om där inte fanns olika kulturer ,språk så hade världen varit väldigt steril och tråkig ställe att bo på.Jag åker gärna jorden runt och upplever andra kulturer på plats i olika länder och tar till mig dom delarna jag själva vill. Om man som folkgrupp "ras" vill bevara sin kultur,historia och sitt språkbruk vilket nästan alla folkgrupper vill är man knappast rasist den som tror det är infekterad av det politiskt korrekta synsättet .Vi Svenskar har ju blivit indoktrinerade i det Politiskt Korrekta system som bla innefattar att man skall vara villig att ge upp sin egen kultur,historia i sitt eget land bara för tillfredställa andra folkslag man skall s.k inte kränka dom. Tyvär har en del på detta forum inte lyckats bryta denna hypnos då den sitter djupt inprintad i det undermedvetna ända sen barnsben. Nwo har på sin agenda att krossa alla national stater,gränser ,kulturer &språk genom bla att blanda olika Folkgruppers "rasers" kuturer så att där slutligen bara skall finnas ett talande språk förmodligen engelska. Jag blir inte förbanna dnär jag inte förstår vad andra säger. Dock tycker jag att det tillhör almänt hyfs att prata Svenska i Sverige när man är ute och rör sig ute i samhället,oj förlåt det fick jag inte säga för då var jag en sån där rasist . Dom som stöder avskaffandet av Svensk kultur,historia&språk är föräddare mot sitt eget folkslag .Vad säger ni till era barn eller barn barn om dom frågar varför ni inte ville bevara detta lands suveränitet utan spelade eliten rakt i händerna med hjälp av ert PK tänkande? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Vem har skapat alla dessa kulturer? visst att det är roligt med olika kulturer men illusionen är för stor, har pågåt för länge så att vi inte ens kan skapa kultur utan gränser och gemensamt språk. På villket sätt är sverige mer suveränitet från ett annat land? är det för sverige inte haft krig och fått chans i att utveckla vapen i ett land utan krig och sedan säljer det till krigsdrabbade länder? Quote: En mix av många olika kulturer förstör det unika i den Svenska kulturen . Man har altid haft kultur utbyte men då väljer man själv vilka delar man vill ta till sig från andra länder inte som i ett mångkulturellt samhälle där man blir påtvingad hela delar av andra kulturer på bekostnad av sin egen kulturs existens. Du säger att en mix av olika kulturer förstör det unika i den svenska kulturen? Har det ens igenom historien upplevt eller har människan fått uppleva mixkulturer i något land? på villket sätt är du påtvingad hela delar av andra kulturer? kommer dom hem till dig eller och undrar om du vill testa deras kultur? Människan har sällan fått chansen att jobba tillsammans på grund av olika kulturer, bilden som är dragen över deras ögon är att varje kultur är unik, jag undrar hur unikt är det att bomba i ett land och få folk på massflykt och plötsligt har du din mixkultur som du kallar det som om det vore värsta grejen och att folk skulle glömma den svenska kulturen. Quote: Tex det behövs inte ett mångkulturellt samhälle för att laga mat från jordens alla hörn .I Japan som inte är ett mångkulturellt samhälle finns mat från alla olika kulturer reprenserade fast det är huvusakligen Japanska kockar som står för tillagningen av maten. Kötbullar,potatismos,brunsås och lingon någon ? tacka vet jag mat från olika länder, men skulle vi inte kunna lära oss laga olika mat på grund av att vi inte har nån annans kultur till hjälp? Jag har tex alltid lagat mat utan att kolla i någon bok och använt ingredienser och exprimenterat. Det behövs ingen kultur till detta men visst vissa kanske måste läsa på om hur man lagar mat. Quote: Alla har rätt till sin kultur,historia ,tradition sitt sätt att uttrycka sig men inte på bekostnad på andra folkgruppers egna kultur "man tar seden ditt man kommer". Ja det är det ända människan kan relatera till, sin kultur och hur mycket bättre den är än den andra osv. Klart folk får uttrycka sig fritt än så länge men det dröjer väll inte så långt tid tills det är slut med det med. Du säger själv att man har rätt till sin kultur, historia,traditon och sitt sätt att uttrycka sig och avslutar det hela med: man tar seden ditt man kommer, precis som alla säger bra inprogrammerat ord "man tar seden ditt man kommer" vet inte vem som startat den kommentaren men den funkar bra många tycks använda den. Quote: Om där inte fanns olika kulturer ,språk så hade världen varit väldigt steril och tråkig ställe att bo på.Jag åker gärna jorden runt och upplever andra kulturer på plats i olika länder och tar till mig dom delarna jag själva vill. Du säger att världen hadde varit sterilt om det inte fanns olika kulturer helt rätt, men jag tror folk hade skapat olika kulturer utan att behöva gränser och olika språk. Bilden är redan målad om hur det ska se ut i världen, hur vet du om det hade känts sterilt, om det är det enda du visste? precis som nu vet du att vi har gränser och olika kulturer men har människan fått uppleva friheten? Inte vad jag lärt mig av historien så har vi alltid haft krig men aldrig haft fred det finns inte 100 år utan krig i världen hur kommer det sig är min fråga? Människor har ett behov av att uttrycka sig på många olika sätt därav massor med olika kulturer, dom skulle nog uppstå ändå. Quote: Om man som folkgrupp "ras" vill bevara sin kultur,historia och sitt språkbruk vilket nästan alla folkgrupper vill är man knappast rasist den som tror det är infekterad av det politiskt korrekta synsättet .Vi Svenskar har ju blivit indoktrinerade i det Politiskt Korrekta system som bla innefattar att man skall vara villig att ge upp sin egen kultur,historia i sitt eget land bara för tillfredställa andra folkslag man skall s.k inte kränka dom. Klart som bilden eller illusionen vi lever i så ser det ut som det gör. Klart folk försöker göra sig förstådda när dom kommer till Sverige, men det är inte alltid så lätt.Ganska kul hur du pratar om olika kulturer när du inte bott i en annan kultur förut, man ser tydligt på allt du säger hur indoktorerat allting är. Ursäkta jag menar inget illa mot dig eller någon men tack för din syn på det hela. Du ska inte tro du är ensam på ditt tanke- sätt, men du ska komma ihåg att detta är allt skapat av någon att vi ska ha allt olika och inte allt lika. Varför skulle det vara tråkigt, om alla delade lika och inte olika? Quote: Dom som stöder avskaffandet av Svensk kultur,historia&språk är föräddare mot sitt eget folkslag .Vad säger ni till era barn eller barn barn om dom frågar varför ni inte ville bevara detta lands suveränitet Det jag hatar mest är känslan av att det är så få som bestämer om vad vi, majoriteten ska göra och detta accepteras blindt av många. NWO gör det hela genom skrämsel propaganda och dom visar sin styrka i vapen för att trycka ner majoriteten. Det känns som dom skapar krig för att påminna majoriteten att dom har vapen och gör vi inte som dom säger så är vi terrorister allihopa trots olika kulturer. Respect
Posted on: 2007/3/4 15:15
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Folk fattar inte ens att de bidrar till flyktingströmar genom att handla billiga produkter och importerade grönsaker, kaffe, mat mm, från fattiga länder. Vi bidrar till taskiga förhållanden som sätter människor på flykt. Sen står de flesta på hemma plan och frågar:
- Va fan gör ni här! Åk hem era jävla slödder! Man vill bara ha den billiga produkten i girighetens namn, men konsekvenserna är man inte beredd på, eller helt ovetand om rättare sagt, så blir det när man följer MS media i tron på att vi lever i ett neutralt och demokratiskt land, fast vi i högsta grad bidrar till orättvisorna = flyktingar och invandrare! Bomber och granater som tillverkas i Sverige och som exporteras till krigförande länder, bidrar ni till genom att rösta och acceptera det som pågår. Spelar ingen roll om ni röstar på erat egna rövhål eller SD. Ni deltar i systemet som skapar oro i omvärlden! Politik är ett spel, ett rävspel baserat på lögner! I spelet ingår frågor som jobb, bostäder, ekonomi mm. Allt är baserat på lögner för att behålla människan på en civiliserad nivå! Framför allt att lyda utan att ifrågasätta! Det är så jävla patetisk att dela in olika kulturer i grupper genom att peka på olika egenskaper. Va fan! Är inte det självklart att vi skiljer oss beroende av kulturen! Vad är det man vill ha reda på vid en sådan frågeställning? Vem som är bättre och sämre eller? Det går helt inte att avgöra. mao en helt idiotisk frågeställning som skapar mer oreda och splittring. Jag menar, om man inte förstår att länder skiljer sig i tradition så är det hög tid att börja utbilda sig eller resa runt till olika kulturer innan man uttalar sig över huvudtaget. Vi lever ca 9 miljoner på denna yta kallad Sverige. Det finns länder med motsvarande yta som har mer än 100!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! miljoner människor på liknande yta! Jag välkomnar varenda lite neger, muslim eller spagge till detta mesiga och osociala land! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Dubbelmoral
Du fattar ju inte ens vad äkta rashat är verkar det som. Den sanna rashataren är ju du själv, inte tänkt på det ännu? Den som förespråkar en etnisk och kulturell mångkultur inom ett land bidrar till den förstörelse av den GLOBALA MÅNGKULTUREN (som jag valt att kalla den), så då kan man ju fråga sig vad det är som är så himla hemskt med olika folkslag och olika kulturer eftersom du verkar vilja förstöra varenda en. Vi lever alla på samma planet. På denna planeten har folkslag bildat sina egna rötter och kulturer och det är väl mångkultur om något? Begreppet "global mångkultur" är ju verkligen något för er som kallar sig världsmedborgare att lära er. Vilket inte heller är något fel på, men ska vi blanda ihop oss totalt så leder det inte till något annat än total rotlöshet, kulturlöshet och ett etniskt hopkok som kommer leda oss tusentals år tillbaka i utvecklingen. Såna som du spelar bara kapitalisterna rakt i händerna när du håller på med ditt PK-tjöt om att välkommna hit folk. Invandring/mångkultur är skadlig för alla parter. Fatta det någongång. Också rätt intressant att jag ska bli bannad för mina uttalande i det här forumet, men dubbelmoral får mer än gärna hetsa över att han "välkomnar varenda lite neger, muslim eller spagge till detta mesiga och osociala land!" Men att hetsa mot Sverige, svenskarna och svenskheten är ju helt normalt i dagens samhälle. Självföraktet flödar på det här stället. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag vet mycket om tabuer och dess funktion. Jag tror uppriktigt att jag vet mycket mer än dig om ämnet. Jag tror att jag vet det du vet plus den kunskapen av att eliten använder tabuer för att skapa negativitet mot de som talar sanning. Det är just den fällan som du går i benny när du helt naivt kör på med dina tabuer utan att förstå att eliten har förväntat sig att du skall göra det, och helt i eltens önskemål sker det helt utan känsla för empati. Så nu kanske du vet någonting mer om tabuer som gör att du agerar anorlunda i framtiden?
Posted on: 2007/3/4 17:28
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Oichie!
this RACIAL tabu programming has got the SVENSITIZED Svensson Soviets all Svettiga! Haha! Another AMAZING predictable waste of time, meanwhile the clock is ticking... C'mon Boys and Girls, lets all just get together and chat about this and decide what we will DO about it all... errr wait.. Lets Dance is on TV... oh I gotta go!..... ![]()
Posted on: 2007/3/4 17:32
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag anser inte att dubbelmoral hetsar mot svenskar. Bjornir, jag förstår din poäng men du förstår säkert också vad det handlar om. Man kan säga vad man tycker utan att någon känner sig utsatt om man bara väljer sina ord. Jag tycker att alla borde ha rätt att skapa sin egen kulturella utveckling. Det betyder både att man bör akseptera de som vill blanda olika kulturer samt de som inte vill det. Jag har inga problem med mångkulturen om det sköts på ett snyggt sätt. Jag söker inte min trygghet i svenska kulturella rötter och trivs bra med det. Det närmaste är mina buddhistiska tradition viken jag kan känna utan att det igentligen finns någon buddhistisk tradition i sverige. Jag förstår dock att vissa vill ha den jordnära kulturella tryggheten och det är tråkigt när det inte tillgodoses. Kanske skulle det i ett optimalt samhälle gå att tilfredställa båda behoven. Att vissa samhällen var "svenska", vissa "mångkulturella" och andra muslimska eller hippie mm. En positiv bit med mångkulturen och andra liknande saker som drar upp rötterna från samhället är att vi måste börja söka någonting nytt. Och med det så är det många som inser djupare sanningar som evigheten i varandet och alla varlesers ömsesidiga beroende. Inga lösningar utan problem och jag tror att världen är redo för att göra stora själsliga uppvaknanden.
Posted on: 2007/3/4 17:39
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det förstår jag att du inte anser. Svenskar är ju inte längre en folkgrupp, enligt lagen och det följer vaken.se mycket bra måste jag säga.
Men jag står för total yttrandefrihet och tycker att alla ska komma till tals, om inte kan vi inte se någon folklig utveckling överhuvudtaget och det är precis den som är den viktiga. Men å andra sidan så kan man ju ställa sig frågan varför alla mångkulturella länder inte utvecklas åt något positivt håll medans t ex asien går jätte bra? Mitt förrakt mot det mångkulturella samhället handlar inte ett dugg om att jag hatar andra raser, snarare tvärtom. Jag vill bevara alla kulturer och folkslag. När vi blandar oss så begår vi ett stort misstag, alla förlorar på det. Buddhismen är en fin religon, har faktiskt några små buddha statyer hemma här någonstans. Fast man ska ju också komma ihåg att den skapades av germanerna. Den andliga utvecklingen är också mycket viktigt för samhället men det rättfärdigar inte att vi ska ta hit halva världen och vara med i den andliga, kulturella och etniska förstörelsen av mänskligheten precis som kapitalisterna vill. Alla kulturer är influerade av varandra och har alltid blivit influerade av varandra, vilket jag inte har något emot. Men det rättfärdigar inte heller att vi ska ta hit halva världen och vara med i förstörelsen. Vi ser ju vad denna blandningen gör med människor, hur kan vi försvara detta? Jag kan inte förstå det alls faktiskt. Förstår du min poäng? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag tänker ofta på mig själv och min omgivning. Bla hur vi uppstod, hur såg vi ut i början av våran utveckling till dagens datum. Det har inte varit annat än blandning av kulturer och människor som har lett oss till där vi står idag. Eller uppstod vi från ingenstans, vita för sig och svarta för sig. Har vi nått den ultimata människan? är vi färdigutvecklade? är de vita mer intelligenta än svarta. Kulturer, hudfärger och traditioner kommer och går, inget vi kan stoppa. Om 1000 år kanske vi är rosa pga av solens strålning, vem fan vet? Inga skador på mänskligheten uppstår om en vit får en negerunge med en nigress. det är bara taraditioner och kultur bestående av materia som kommer och går. De vita tror sig vara färdigutvecklade och ultimata. Frågar du mig så är det den folkgrupp som beter sig sämst på denna planet. Vi förstör allt runt om i världen, men rör fan inte om i våran egen gryta. Jag gillade inte din banning. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Dubbelmoral
Jo, låt oss säga att vi kommer ifrån samma folk från början.. och? Det var tusentals tusentals och åter tusentals år sen, att rättfärdiga en mångkultur nu enbart för att vi härstammar från samma folk från början är ju befängt. Den vita mannen kom först, den svarta kom sen. Vad gäller just intelligens så ligger svarta människor långt bakom oss, svarta människor är duktiga på mycket men på intelligensområdet så ligger de fruktansvärt långt bakom oss. Det är fakta och inget hat överhuvudtaget, sanningen svider ju ibland som det heter. Skadorna ifall man blandar sig är att man får ett rotlöst barn som är splittrad och står mitt i mellan två världar, barnet blir troligtvis inte lika begåvad som den skulle varit ifall det varit ett "rent" barn av någon av raserna. Det är också fakta och inget hat. Vi fungerar bäst ifall vi bor tillsammans med våra egna landsmän och därför utvecklar vi oss också bäst, låt oss då göra det då? Kapitalismen vill bryta ner alla kulturella band samt alla rötter folket har till sitt kultur och land för att skapa ett sånt rotlöst och vilset folk som möjligt. Därför har kapitalismen skapat en ny kultur. Ny matkultur, ny musikkultur, ny klädkultur, ny mentalitet och ge folket nya värderingar osv. Kort sagt, man vill bryta sönder hela folkgemenskapen som man har/hade med sitt egna folk. Detta vill jag och mina jämlikar förhindra omedelbart då detta endast tär på människan både fysiskt och psykiskt. Detta är kapitalisternas värderingskrig som alla tyvärr ingår i. Vad den främsta andelen av dessa människor är för folk får jag tyvärr inte säga för då åker jag på en banning igen. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag ser att du smugit in ett mellanslag på två ställen: "över ras" - säger du detta som två ord, och tror att det är det, som "komma in 'under tak'" - då kan du ju klippa itu ordet. Men du vet väl att det sägs som ett ord, man skriver som man säger, det är så enkelt.
Posted on: 2007/3/4 18:20
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det här verkar vara ett ämne som gör somliga människor RASande.
![]()
Posted on: 2007/3/4 18:25
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Novax. jag gillar ofta dina inlägg här på forumet. men i bland har jag lust att ge dig en fet käftsmäll! du fattar men ändå påpekar du något som om att du inte gör det! Jag har registrerat flera stavfel som du gör men inte fan påpekar jag normala misstag. det blir för barnsligt och helt jävla löjligt. Eller har du en taskig slutlednings förmåga! Din Idiot! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Detta är ju från religionen Science - som är en front för de krafter som vill döda människors andliga förståelse - det är väldigt evil och barnsliga saker. Man måste väl inse att detta är inom deras koncept att få livet till att vara materialistiskt, ha kommit ur big bang - det är klart de alltid vill ha det till föreställningen om att livet är som ett träd, oavsett vad det gäller - att det fanns ett språk från början och att det senare blivit fler - eller att livet kom från någon encellig sak, sedan till sist så har det blivit som en människa av det, och att senare så har det blivit variationer inom mänskligheten. De ser det som En människoras. Men det finns olika raser, det är ju inget man behöver diskutera. Olika härkomst, och olika "gudar" inblandade. Många undergångar/extinctions, aliens är sådana som överlevt från jorden förr - därför anser de att jorden är deras, och att vi är deras... från eoner fram till nu, så har vi följden av att här och nu så finns det olika raser, med olika härkomst i tid och rum och även då anknytning bakåt/uppåt till olika nivåer/platser i kosmos, som är vårt ursprungliga hem som medvetanden/själar. Ska vakna godta agendaägarnas program och synsätt och tala om rasism för att man talar om raser i något sammanhang på vaken - det verkar så av vissa inlägg att döma. Vem ska få bestämma vad som är tabu - det ärväl klart att de destruktiva krafterna som är de som driver agendan och degenereringen, vill vi ska köpa deras grejer, deras programmering och laddning/synsätt på ords innebörd. Varför skriva inlägg om att maggott är rasist - det är att ha anammat de dåliga krafternas programmering med hull och hår, och skyddar bara dom. Det är likadant med ordet "tabu" - alla borde väl fatta att vad som är tabu är något flytande - och nu snabbt inbegriper alltmer av det som agendaägarna vill promota fram att de "tidigare människorna" ska luras genom - det är ju de som snabbt förskjuter måttstocken för vad som är tabu - det var inte många år sedan det bara var så att vi förstod/tänkte/skrev att bögeri är pervo, och det var straffbart att perva - nu vet vi alla att de har gjort massiva insatser - de sitter ju på allt i livet - politikerna, och media, allt är deras - så nu har det gjorts "tvärtom" - det är straffbart att säga som det sas tidigare, och som det är - och det blir hets mot folkgrupp, och pervo är normaliserat. Vi kan väl inte ta deras koncept och bestämmelse om var på olika skalor det ska vara markeringar kring olika saker - bara för att de som "har makten" vill ha det i sin agenda för att förslava den tidigare mänskligheten - det är ju ren femtekolonnverksamhet från vaknas sida. Det borde vara vakna som bidrar till att "räta upp" och återupprätta goda synsätt och värderingar - och inte promotar deras strunt och lögner... hur ska det sluta?
Posted on: 2007/3/4 18:47
Edited by novax on 2007/3/4 19:06:15
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login