vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3)

Re: Fluors "kariesskydd" - kvacksalveribrott?

See User information
Quote:

novax skrev:
Se även denna tråd om Fluor:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... lat&topic_id=4042&forum=6

Tillverkar kroppen fluor?

"...vaknat upp ur komat" och hamnat på en helt ny nivå..."

Haha - detta är vaken... här tror man på att hänga med... Tsarion, Calleman och sådant... så ordnar det sig - då blir det detta med infinitive consciousness, Enhet, Love... tror att vi är alla som små bitar/gnistor i det oändliga medvetandet/oceanen... här tror man på New Age - inte på att höja sin EGEN nivå.

Här tros det glatt på evolution

Man är väl här på vaken för att läsa sig om alternativa nyheter inte för man tror sig veta allt... hmmm... eller...

Jag försöker att inte utesluta några teorier alls, det är ganska svårt att ignorera alla andras teorier och sedan bli tagen på allvar själv

O well...

Posted on: 2007/1/1 23:38
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

novax wrote:
Se även denna tråd om Fluor:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... lat&topic_id=4042&forum=6

Tillverkar kroppen fluor?

"...vaknat upp ur komat" och hamnat på en helt ny nivå..."

Haha - detta är vaken... här tror man på att hänga med... Tsarion, Calleman och sådant... så ordnar det sig - då blir det detta med infinitive consciousness, Enhet, Love... tror att vi är alla som små bitar/gnistor i det oändliga medvetandet/oceanen... här tror man på New Age - inte på att höja sin EGEN nivå.

Här tros det glatt på evolution

vad jag menade var att om fluor används för att göra befolkningen apatisk, borde de som undviker fluor inte vara i samma tillstånd som de som inte gör det. då spelar det ingen roll om man surfar runt lite på vaken och läser några trådar

Posted on: 2007/1/2 0:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Som jag förstått det så är det flour med alla andra gifter vi får i oss med maten och Tv som gör folk apatiska Att bara sluta med flour gör inte specielt stor skillnad i det fallet men tydligen så ger det bättre mun hygien iaf. Jag testar en ny tandkräm för att se om det kanske är så.. det kostar inte mer att försöka så jag körde på det...

Posted on: 2007/1/2 1:03
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."

Anonym
Det är fortfarande obligatoriskt med besök av "flourtant" i skolorna. Till och med i friskolorna, men sedan är det upp till
barn och föräldrar att vägra. Så sker i Waldorfskolan där jag har mina barn.

See User information
Tog dom inte bort den där flour tanten? Jag minns att jag gick dit när jag var som minst men att dom tog bort det för att spara pengar? Har dom börjat med det igen alltså?

Posted on: 2007/1/2 7:31

Anonym
Det har hänt på ungarnas skola i varje fall, men som sagt, få är de som dricker skiten.

Anonym
det är väl på väg flourtabellet till skolorna om ja ej minns fel och flour i mjölken i alla bambas

See User information
Otroligt töntigt att försvara fluor som tandläkarna gör, genom att säga att det inte är farligt i små mängder, och sen jämföra det med vitaminer, som är "nyttigt". Som om att fluor skulle va lika nyttigt som vissa vitaminer. Vilka i så fall?
Som att fluor i mindre mängder är bra, precis som vitaminer.

Detta argument håller inte och måste påpekas.

Om man kan ha lika fina tänder utan fluor som jag själv har märkt att man kan, VAD är då hysterin med att använda det? När det fungerar LIKA bra utan.

Varför göra så mycket reklam för att det är sååå jätte bra med fluor när det fungerar lika bra utan. Varför sån hysteri? Det är en fråga jag vill har svar på, från en tandläkare. De håller till och med, med om att det är giftig, men inte så "värst"! Men om man kan använda en tandkräm som inte är giftig alls, som FUNGERAR lika bra, varför då använda fluor? Finns ingen! eller?
Och det är just det jag vill att tandläkare ska klämma fram med, och sluta va sånna töntar och fortsätta göra reklam för gifttandkräm, spelar ingenroll hur lite gift! När vi har tandkräm utan.

Posted on: 2007/1/3 11:27

See User information
Quote:

rick123 wrote:

Om man kan ha lika fina tänder utan fluor som jag själv har märkt att man kan, VAD är då hysterin med att använda det? När det fungerar LIKA bra utan.

enkelt och jävligt bra argument.

jag passar på att fråga igen; nån som vet vad kroppens naturliga fluortillverkning har för funktion? om det är ett giftigt ämne måste man väl ändå anta att kroppen tillverkar tillräckligt av det..

Posted on: 2007/1/4 1:22

See User information
Quote:

marklar wrote:
Quote:

rick123 wrote:

enkelt och jävligt bra argument.

jag passar på att fråga igen; nån som vet vad kroppens naturliga fluortillverkning har för funktion? om det är ett giftigt ämne måste man väl ändå anta att kroppen tillverkar tillräckligt av det..

Exakt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Om kroppen tillverkar kemikalier i normal/naturlig takt/fas så är det som det ska!!
" om det är ett giftigt ämne måste man väl ändå anta att kroppen tillverkar tillräckligt av det "

Då blir man väll sjuk om man överdoserar?, eller?

Posted on: 2007/1/4 3:05
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information
Alzheimers

Finns det någon koppling mellan den ökade frekvensen av Alzheimers och fluor?

Man har hittat förhöjda nivåer av aluminium i hjärnan på avlidna Alzheimerspatienter. Aluminium tas normalt inte upp av kroppens och hjärnans celler. Dock har fluor förmågan att binda med aluminium och därmed skapas en molekyl som kan tas upp, särskilt i hjärnan (keletering).

Aluminium används i reningsverken vid flockningen och troligen blir det rester kvar i det vatten som går ut i dricksvattenledningarna. En del livsmedelstillsatser innehåller också aluminium.

Tillsatserna av fluor i dricksvatten och kanske genom ökad användning av konstgödsel i jordbruket har om detta är sant en hög kostnad för de individer som drabbas och för samhället. Hur många gamlingar ligger inte på våra demensavdelningar istället för att leva sina liv på normalt sätt. Demens av olika slag tycks även krypa ner i åldrarna. en del drabbas redan i 20-års åldern.

De som lider av fibromyalgi tycks ha svårt att tillfriskna om de inte lär sig att undvika fluoret (vattenrenare etc). Även om sjukdomen inte orsakas av fluor, så förvärrar den tillståndet. Att undvika fluor räcker inte som bot för sjukdomen, men det är ett led i det stora hela.

Posted on: 2007/1/13 16:09

« 1 2 (3)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper