vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3)

Re: alex jones = bluff?

See User information
spektisk, berätta för mig vilken person du SKULLE kunna tänka dig att köpa en bil av?

Det enda du verkar göra på forumet är att dissa Alex Jones..??

Icehorn, du börjar låta som en globalist med allt snack om en ny samhällsordning utan patriotism osv..

Om du inte har patriotism/nationalism i måttliga mängder så blir det ju globalism eller?

Läs boktitlarna på wiseupjournal:

http://www.wiseupjournal.com/?p=918

Global democracy hit och Cosmopolitan dit.. Det är detta som kommer erbjudas om man inte står upp för landsgränserna och nationaliteten!!

Denna boktitel är talande:

Craig E. Runde - (Chapter 7 in Transcending Boundaries, entitled) “Beyond Nationalism”

Posted on: 2009/5/17 19:39
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Anledningen till att jag postade denna länk var att jag ansåg att den tillförde något nytt. Om man skall tro inslaget skall Alex öppna en ny show i mainstream-media (i slutet av juni). Häpnadsväckande nog får man - ca 7.00 in i klippet - veta att den som har hand om radiokanalen är sionist?

Vet inte vem jag skulle köpa bil av men inte är det Alex i alla fall. Kanske köper jag en cykel istället. Eller så väljer jag att gå mina egna vägar.

Vilka kommentarer jag gör på forumet är väl helt upp till mig, eller? För övrigt så ”dissar” jag inte bara Jones – jag har även postat en kommentar om Elensky (DN) och dennes nedsvärtning av David Ray Griffin (se vaken:s förstasida).

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Har inte orkat läsa alla inlägg här .. men heder till Alex Jones som ändå hållit på i över 10 år med att rapportera NWO. Dock så har Alex Jones mer eller mindre blivit en industri och han tjänar STORA pengar på sitt jakt på sanningen. Detta i sin tur medför, som ALLTID, att man vinklar sina reportage efter sina egna agenda. Väldigt mänskligt. Något som pratar emot Alex Jones och som får allt större utrymme, framför allt här på nätet, är hur han förhåller sig till ANDRA, sanningssökare .. Daily Paul, detta endast ett exempel.

Jag följde Alex Jones under en längre tid och sen dess rört mig mot andra informativa källor, då jag ser att Alex J faktiskt sprider rädsla i samma goda regi som FOX gjorde under sina glans dagar. Allt är åt helvete och det ges ingen förklaring eller lösning på hur vi kan ta oss ur det.

Då lägger jag heller min pengar på David Icke som verkligen lägger fram en framtidstro mellan alla sina rapporteringar om den galna värld vi lever i.

Hälsning
Johan

Posted on: 2009/5/19 1:15

See User information
Vem är jag?

Vem är ni? Vi?

Är VI bluffar?

Alex Jones? who knows?

Never met the guy ; )

Could be ANYONE.

Roligt med lite disinfo, cointelpro och undran kring våran medmänniskor.

Jones, kan VÄL vara vem som helst, vem vet?

Men, vad gör DU, JAG eller VI med våran tid och energi?

Jones SÄGER och GÖR. Det gillar jag...

Bluff?

Nej inte, han är för öppet och har sagt själv att han gör fel, är krångligt, men gör det bästa han kan. Sann eller inte vet inte vi,

Jag ska hem nu och sen till trädgårdslandet, ska se till att Konsum IC Hemköp och Illuminati Mat folket inte få min peng/tid....

Sen ska jag skriva mer på Ekoby förslaget till kommunen, sen uppdatera våran förenings hemmsida... Jag ska GÖR, och jag tackar Alex åtminstone för informationen även om detta är halftruths etc.... vem vet?

Få se, men hur ÄTER ni då?

Vems mat?

CFR?

Monsanto? ; ) hehe.....

Posted on: 2009/5/19 11:28
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Visst alex jones sprider informationen, men på vilket sett egentligen?
Tycker det e lite väl mycket fearmongering av han, samt också endel disinfo. Han claimar som ex att han va först ute med 9/11 innan det hände men det va han inte. Och vid slutet av 90-talet va alex väldigt dryg o drog i för fulla muggar mer än va det egentligen va.

och jag vet ej om detta stämmer, men bill cooper säger att alex är en disinfo "agent" eller liknande. men var o en får ha sin uppfattning om alex men ju mer jag lyssnar på han ju mer märker man att något inte stämmer med han. han piskar ju upp alla, skulle inte förvåna mig att han jagar upp folk så det blir martial law tillslut, eller har en liten del i det hela.

Posted on: 2009/5/19 19:13

Edited by abbadon on 2009/5/19 19:45:06

See User information
Hur var det när man var liten... Kompisen pruttade och sa "uuuuh vad det luktar, har DU pruttat?". Känns som lite samma sak här.

Posted on: 2009/5/19 19:35

Anonym
Den som sprider rädsla är den som säger att AJ skrämms. Genom att säga det så planterar man en falsk sanning i vissas huven som har med rädsla att göra. rädsla finns bara om MAN SJÄLV skapar den. man bjuder in andra till att skapa ens egna rädsla genom att prata om det som en sanning. självklart skrämms han inte, han skrämms lika lite som david icke eller någon annan. jag diggar filmer med lite "läsgig" musik medans informationen presenteras, det gör att jag förstår allvaret mer och får en längtan till att se globalisterna falla.

Att sitta och spekulera om saker som folk gör här är på samma nivå som barn som slänger sand på varandra i en sandlåda. om vi ska spekulera kan vi lika gärna säga att månen är gjord av ost kanske. studerar man AJ så får man reda på att han tydligt vill varna folk och bryr sig om det han gör. han pratar ofta om lösningar också, det finns inte många lösningar men dom som finns pratar han om. där är otroligt mycket disinfo om honom och folk som har hotat honom, misshandlat honom och saker han har behövt ta till rättegång, alla möjliga saker bakom scenerna som man inte känner till om honom om man inte följt honom länge. så det är lätt att förstå hans frustration som han har ibland med tanke på hur mycket han jobbar med. sluta vara kycklingar som är paranoida för ingenting så kommer ni uppskatta AJ.

PEACE

Edited by Malmoesoldier on 2009/5/19 23:50:20

See User information
visst ska man uppskatta det men man ska inte blint tro på det, man måste ha en gnutta vett när det gäller självutnämnda "truth" talare.

finns mycket disinformation där ute som leder folk på helt fel väg, samt personer som säger att de kämpar för frihet egentligen bara lurar dig.

Men jag gillar att lyssna på AJ, har inget emot vad han gör bara för. kanske sätter som jag finner lite udda.

"We have outsheeped the sheep as they need a sheep dog to keep them in line. Whereas we keep each other in line as no-one dares to be different for fear of ridicule."

Posted on: 2009/5/20 7:12

See User information
Alex Har gjort mycket mer är säg CNN eller Fox DN eller svt, men so fucking what?

Letar man efter en FRÄLSARE eller lite inspiration?

Alex gör det på sitt sätt och andra på deras.

Jag är inte kristen har säger att han är.

So fucking what?

Hans business var han tycker och tror, man är naiv att ta något på face value.

Hur mycket känner vi våran grannar?

Alex Jones?

Varför är det viktigt?

Var en stark kritiskt tänkande människa, läs och kolla brett, mainstream media har haft sin chans för länge sen, vi vet hur det är med de.

Fast De säger inte "kolla på våran källor, lita inte på os....kolla själv..."

Alex Jones? Ok, whatever, men vad vet on DU själv min vän? ; )

Eller twoofer haha! ; )

Posted on: 2009/5/20 12:04
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
Att AJ är med på russia today och pratar om hur globalisterna vill starta krig med ryssland och ta över världen bevisar att han är en agent!. Bara jag förstår detta, för jag är extremt intelligent. fast jag förstog detta innan han var med på russia today, hur kan man fråga sig, jo jag hörde det på hans röst när han är frustrerad det är bevisen. hur vågar han bli arg?, anledningen att jag själv inte kan bli arg och ser det som skrämsel propaganda när någon blir arg har inget med att jag är en programmerad kyckling att göra det betyder att jag är mer vaken och kan se vem som är agent!.

Här är en video med alla AJ hatare.
http://www.youtube.com/watch?v=p_2_EJogf2A

See User information
Quote:

Malmoesoldier skrev:
Att AJ är med på russia today och pratar om hur globalisterna vill starta krig med ryssland och ta över världen bevisar att han är en agent!. Bara jag förstår detta, för jag är extremt intelligent. fast jag förstog detta innan han var med på russia today, hur kan man fråga sig, jo jag hörde det på hans röst när han är frustrerad det är bevisen. hur vågar han bli arg?, anledningen att jag själv inte kan bli arg och ser det som skrämsel propaganda när någon blir arg har inget med att jag är en programmerad kyckling att göra det betyder att jag är mer vaken och kan se vem som är agent!.

Här är en video med alla AJ hatare.
http://www.youtube.com/watch?v=p_2_EJogf2A

Citat:
"Bara jag förstår detta, för jag är extremt intelligent."

Det ljuset du ser,är bara tåget i tunnelen,kom i håg det.

Posted on: 2009/5/20 16:02

Anonym
Det var ett skämt bara.

See User information
visst finns det folk som hatar AJ, men de e nog inte många. fler som e skeptiska till AJs metoder och handlingar som verkligen kan ifrågasättas.

Posted on: 2009/5/20 21:23
Citat:
har lärt mig från historia att man ska kolla upp saker noggrant..

« 1 2 (3)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper