vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 5 »

Re: Zeitgeist Satans nya Bolsjeviker. Lögnen NWOs opium

See User information
Machiavelli, gör du bara research efter vad andra tycker eller gör du egna slutsatser någon gång? Orkar inte tillrättavisa er gott folk mer. Jag tycker ni borde dra er egen slutsats.

Jag tröttnade när pratet om kommunism kom på tal. Frågor som sådana har ställts direkt till The Venus Project, ni kanske ska kika på vad de har att säga.

Posted on: 2009/3/28 1:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Machiavelli,

Ditt inlägg är bara ett enda långt citat av någon annans syn på saken - samma resonemang som sågats så många gånger innan. Med andra ord finns det ingen anledning att ens kommentera. Du har ingen egen uppfattning.

En sak ska du ha klart för dig bara. Jag är en verklig människa bakom den här forumidentiteten och du ska vara glad att du kan gömma dig på internet. Om du skulle ha den dåliga smaken att kalla mig pedofil direkt till mitt eget ansikte så kommer mina knogar att lämna ett permanent avtryck i ditt ansikte för all framtid - har du fattat detta ?

Passa dig för du går över gränsen nu.

Posted on: 2009/3/28 9:06
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

alarik skrev:
Machiavelli, gör du bara research efter vad andra tycker eller gör du egna slutsatser någon gång? Orkar inte tillrättavisa er gott folk mer. Jag tycker ni borde dra er egen slutsats.

Jag tröttnade när pratet om kommunism kom på tal. Frågor som sådana har ställts direkt till The Venus Project, ni kanske ska kika på vad de har att säga.

Varför "tröttnade" du då?
Vimåste se vad det är för ett samhälle som eliten vill få fåren att drönaktigt själva vilja ha och varför Zeitgeist lanseras.

Det där samhället kommer att bli det verkliga kommunistsamhället, men antagligen är folk då så själlösa så de inser inte vad de befinner sig i.

With the recently released sequel “Zeitgeist Addendum” you realize that the first movie was there to soften up the audience for the long con. It preaches illuminati communism from start to finish and is a text book example of COINTELPRO activity to undermine legitimate movements.
http://infowars.wordpress.com/2008/10 ... hes-illuminati-communism/

Something about us all being one?… Can’t remember exactly, but it had the wrong spirit behind it.

____

"Kärnan i problemet..."
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=114640#forumpost114640

---------

Fiction as a Precursor to Fact: Sci-fi “Predictive Programming” and the Emergent World Religion

The New Religious Consciousness

Aldous Huxley first presented the “scientific dictatorship” to the public imagination in his book Brave New World. In Dope, Inc., associates of political dissident Lyndon LaRouche claim that Huxley’s book was actually a “mass appeal” organizing document written “on behalf of one-world order” (Dope, Inc. 538). The book also claims the United States is the only place where Huxley’s “science fiction classic” is taught as an allegorical condemnation of fascism (Dope, Inc. 538). If this is true, then the “scientific dictatorship” presented within the pages of his 1932 novel Brave New World is a thinly disguised roman a clef–a novel that thinly veils real people or events–awaiting tangible enactment.

http://burningbabylon.wordpress.com/2 ... -emergent-world-religion/

http://burningbabylon.wordpress.com/2 ... nd-distorted-definitions/

-----------

Här är andra trådar om det:

Denna var ju härlig...:
Alex Jones intervjuvar Peter Joseph
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... e=&topic_id=12885&forum=3

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... =&topic_id=12001&forum=29

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... e=&topic_id=14026&forum=1

The EU Communitarian Agenda and The New Feudalists !!!!!
http://www.nylonmanden.dk/index.php?o ... task=view&id=180&Itemid=1

Filmen i bra kvalitet!!!
Den Ny Verdensorden og En Verdens Religion af Egoet
http://www.nylonmanden.dk/index.php?o ... ask=view&id=184&Itemid=28

...i recently watched Alex Jones' review here on YT and have to agree with most of his criticisms of the old futurist's outpourings extolling the virtues of global governance!- don't think i need to see the rest now! zeitgeiest, & i knew this from the off, given it's popularity, given it's..er..zeitgeiest!..came from 'the top' serving as it does the U.N. funded New Age mvmnt which is busily dismantling xity..it was BOUND to have a sequel which, again, furthers the elite Agenda

..

At least you are right about it being an elite agenda.
BackToBartering (1 månad sedan) Visa Dölj

...i'm just watching it now actually...fractional reserve yadda yadda..i know all this inside out--a fait accompli with such a username--and it'll all be spot on i'm sure but given the alex jones (p)review, i know where Joseph's taking us..a friend (getorphan) just gave me the heads up that jones was discussing it with my 'main man' Alan Watt, the Wisdom King, so i'll see what his take is..he generally gift wraps my opinions for me ha ha ha ha ;-D

----

Kommunism, Kina mm
The Grand Failure by Zbigniew Brzezinski.

Del 2 Tar upp om Zeitgeist, utopia:
http://www.youtube.com/watch?v=Q0rrOnvWP9Y&eurl=
http://youtube.com/?v=FS3V5BiXWEI

--------

http://infowars.wordpress.com/2008/10 ... hes-illuminati-communism/

The militant pseudoegalitarianism of Zeitgeist and the Venus Project appeals to people who want to somehow escape the basic demands of life. How many of these people are losers who don’t want to make the effort to excel and rather want to drag everybody else down?

----------

Most people end up buying into this techno-spiritual agenda which is really rooted in Freemasonry, as detailed in professor David F. Noble’s book “The Religion of Technology.” (1996) The modern engineering institutions were set up with the goals of Freemasons in mind and driven by leading Freemasons. Noble writes “If the Freemasons were among the earliest advocates of industrialization, perhaps their most lasting and important, and heretofore unexamined, role was as midwives in the birth of the latest incarnation of spiritual men, the engineer. For engineering emerged as much out of Masonry as it did out the military (indeed, the military itself was rife with Masonry).” Noble gives lots of names of prominent German, British and French Freemasons and the engineering institutes they founded which were the leaders in creating science. But that’s not the point these people are examples of a structural trajectory of technology from science based on Platonic mathematics.

Historian David F. Noble, former M.I.T. professor and Smithsonian curator, reveals that modern corporate-state science is driven by the concealed religious aim of recreating God’s dominion over the earth and reviving mankind’s original image-likeness to God.

http://mothershiplanding.blogspot.com ... hen-mothership-lands.html

See User information
Quote:
The idea of a communist utopia where everything is controlled by machines and no one works is particularly dangerous in a society where the majority of grown adults have been convinced they are without any manner of responsibility beyond working for a paycheck. These people have the mentality that they have the right to remain perpetual children

Hur ska man kunna argumentera om motstående part har en helt skev uppfattning om vad som är slutresultatet.

"Controlled by machines.." - Pfft!

Machiavelli, när du dammsuger, för att göra din lägenhet ren, anser du att du blir kontrollerad av dammsugaren då?

Vad jag försöker säga är att, det finns ingen anledning att ge över "kontrollen" till maskinerna. Det är inte därför vi bygger maskiner. Vi bygger maskiner för att underlätta vår tillvaro, och vi människor har har pysslat med sådant genom hela vår historia.

Men jag tror jag ser din poäng. Vad är meningen med vår existens ifall vi inte längre behöver gå till ett jobb. Hur ska vi växa upp om vi inte behöver ta ansvar.

Är jag korrekt i den slutsatsen?

Om så är fallet så är mitt svar att naturligtvis känner vi oss vilsna. Mänsklighetens andlighet är stöpt efter en uråldrig mall, som skapades för att passa en värld som inte ens påminner om våran.

Våra teknologiska framsteg har gått spikrakt uppåt sen renessansen, men vår andlighet har blott gjort några sporadiska hopp de senaste två tusen åren.

Är det anledning till att förkasta teknologin? Den har ju gett oss så många fantastiska möjligheter. Jämför vår levnadsstandard med den för bara 100 år sedan. Tror du det är vår andlighet som skapat det välståndet?

Vi kommer jobba, vi kommer skapa, och vi kommer organisera oss, vilket kräver ansvar från medlemmarna, så dina invändningar är blott en illusion.

Men vi kommer vara ansvariga inför varandra, och inte inför en fantasiföreställning om gud.

Det, min vän, är att bli vuxen.

Posted on: 2009/3/28 11:54
“I’m often wrong, but I don’t stay wrong.”

See User information
Quote:

Icehorn skrev:
Machiavelli,

Ditt inlägg är bara ett enda långt citat av någon annans syn på saken - samma resonemang som sågats så många gånger innan. Med andra ord finns det ingen anledning att ens kommentera. Du har ingen egen uppfattning.

En sak ska du ha klart för dig bara. Jag är en verklig människa bakom den här forumidentiteten och du ska vara glad att du kan gömma dig på internet. Om du skulle ha den dåliga smaken att kalla mig pedofil direkt till mitt eget ansikte så kommer mina knogar att lämna ett permanent avtryck i ditt ansikte för all framtid - har du fattat detta ?

Passa dig för du går över gränsen nu.

BELYSNING AV PEDOFILI & DJÄVULSDYRKAN - INTE POPULÄRT HOS ALLA.
Det tar bara några minuter för vem som helst att Googla på en av Zeitgeists portalfigurer, Jacque Fresco + NWO för att i ett av de första svaren hitta kopplingar till både djävulsdyrkan (Lucifer) och pedefili (pederast) - se min tidigare förklaring nedan:

Misstänksamhet - en dygd
Misstänksamma som vi naturligtvis är här på Vaken.se, så är vi oförskämda nog att göra en liten googling på huvudikonen Jacque Fresco och NWO, vilket bl.a. ger diverse hits. Hur många hundra hits måste vi nu skumma igenom för att hitta några skurkstreck? - Hoppsan nr. 6 ser intressant ut. Därför förser vi oss med en rödpenna och kastar oss djärvt över artikel nr. 3 på sidan, där även dårfinken själv, som skissar på redan etablerade framtidsvisioner (Dubai), Peter Joseph, avbildas i all sin gloria:

Snedtändning
Nu har Icehorn snedtänt på min oförskämdhet att hitta dessa kopplingar och kan inte ens bemöta saken med logik. Tydligen klarar han inte av att någon avslöjar skiten och avskrädet bakom Zeitgeist. Hela Icehorns tillvaro verkar ha rasat samman när han nu inte ens kan bemöta saken på ett sakligt vis, utan måste ta till fysiska hot om misshandel. Utan att ha studerat saken närmare, så får jag väl tyda detta som att Icehorn är en av Zeitgeist's banerförare i Sverige.

Icehorn bör ha några saker klart för sig!
Icehorn skriver att: ..."En sak ska du ha klart för dig"...
I själva verket är det nog Icehorn som skall ha några saker klart för sig:

1. Icehorns snedvridna uppfattning om åsikters bildande och nyttjande.
Icehorn bör försöka att komma med bättre argument, än att jag och andra i en politisk el. annan poemik, inte skulle ha rätt att nyttja andras kunskaper och forskning och dessutom ha rätt att ansluta oss till andras uppfattning. Vad jag vet är det just så all informationshantering fungerar, allt från uppfostran, skolutbildning till omvärldsinformation i massmedia. Men tydligen så fungerar inte informationsinhämtande på detta sätt i Icehorns värld, kanske fick han sin sneda uppfattning med skämd flaskmjölk i tidig ålder, vad vet väl jag? Jag känner inte heller till något förbud i svensk lagstiftning, att ta till sig den information som jag kan hitta på nätet och sedan nyttja denna för att banka in i skallen på tex. Icehorn och andra "nyttiga idioter" som företräder Zeitgeist. Dessutom, varför skulle jag behöva doktorera på Zeitgeist när andra än mig dissikerar och avslöjar denna idioti så mycket bättre.

Med Icehorns logik för informationsinsamling, kommer han sen fram till att jag inte har någon egen uppfattning, som enl. honom gör att han själv slipper undan, den för Icehorn tydligen alltför tunga belastningen, att lägga fram sakargument i hans försvar för Zeitgeist. Återigen, då kunde kanske Icehorn ha vänligheten, att för oss andra, tala om hur han själv fått sin egna, så hedervärda uppfattning om Zeitgeist? Kanske var det inte med nappflaskan han fick dina inryck? Om inte, vart kan vi i så fall hitta Icehorns doktorering i saken?

Sen undrar man ju i vilken omtöcknad värld Icehorn lever i? Icehorn har tydligen aldrig hört talas om demokrati, politiska partier och allmänna val? Nej knappast, annars kanske han skulle ha uppfattat att medborgare går och röstar enl. den uppfattning och åsiker, som de fått genom olika media och påverkan från politiska partier, och dess valkampanjer. Med Icrehorns logik skulle inte några val kunna hållas, eftersom medborgarnas åsikter och uppfattning inte är deras egna, de har ju inte doktorerat i dittan el. dattan partiet och deras "obefintliga" åsikter har därför ingen som helst relevans.

2. Icehorns koppling till pedofili och djävulsdyrkan?
Tydligen var mitt avslöjande av zeitgeists kopplingar till pedofili och djävulsdyrkan en sak som fick Icehorns värld att rasa samman, och det så rejält att han tappar självkontrollen och tar till fysiska hot om misshandel, istället för att föra fram sakargument i forumet.

Om Icehorn el. andra individer som propagerar för Zeitgeist är pedofil och djävulsdyrkare, kan jag naturligtvis inte ha någon uppfattning om, även om andra skulle vilja dra sådan kopplingar med tanke på deras kramande av Zeitgist. Däremot har historien lärt oss att vi inte kan undslippa vårt ansvar, tex. vad avser förintelsen. Tyska SS-soldater och andra som bidrog till nazismens brott, dömdes i nurnbergrättegångarna trots att de bara "sagt sig lyda order" och Tyskland och dess folk lever ännu idag under det ok av skuld som nazismen skapade. I det fall Zeitgist skulle identifieras som en rörelse som företräder pedofili, kommer Icehorn och andra som stödjer projektet att med automatik klassas som pedofiler, likväl som den som idag stödjer israels fascistiska terror och apartheidpolitik, klassas som en rasistisk fascist.

3. Icehorn - lögnare el. bara okunnig?
Icehorn skriver också att han bara är en människa bakom forumidentiteten. Javisst, men det fråntar honom inte att det ligger på hans eget ansvar att själv ta reda på vad som ligger bakom ett projekt som Zeitgeist och informera sig om detta har kopplingar till pedofili och djävulsdyrkan innan han propagerar för detta i olika forum. Enl. ovan så använder ju Icehorn också någon helt överlägsen informationsinhämtningsmetod - nappflaska el. ej - som vi andra dödliga ej förstår oss på. Vad jag och de flesta andra däremot förstår sig på, är att nyttja tex. Google några minuter och där lägga in två st. sökord - något som tydligen inte ingår i Icehorns åsiktskapande och begreppsvärld.

Får man tro Icehorn på hans ord, att hans "okända" metod för informationsinmämtning och åsiktsbyggande, är helt överlägsen oss andras förkastliga lärande, och anammande av läror och åsikter, så får Icehorn också själv stå ditt kast att indirekt förknippas med pedofili och djävulsdyrkan. Endera saknar Icehorn djupare kunskaper om Zeitgeist och framstår då som okunnig, alternativt kände han redan tidigare till kopplingarna till pedofili och djävulsdyrkan, och är då en lögnare.

4. När argumenten tryter - hot om fysiskt våld
Själv kanske det vore fördelaktigt för Icehorn , att med hans egna ord, "fatta" att hot om misshandel faller under strafflagen. Vore jag i Icehorns kläder så skulle jag inkomma med en ursäkt och be någon moderator ta bort ynkligheten. Jag var på bra humör idag när jag vaknade, men vi vet inte hur läget är i morgon? Kanske går jag ut och och dricker någon fulöl i kväll så att läget blir annorlunda i morgon, och Icehorn får en knackning på dörren av farbror polisen.

5. Icehorns gräns för yttrandefrihet - vid pedofili & djävulsdyrkan

Sen verkar Icehorn ha en viss fallenhet för hot, eftersom det inte räcker med fysiskt hot om att hans knytnäve skall sätta permanenta spår i mitt ansiktet, utan han lämnar också följande hot om att: .."Passa dig för du går över gränsen nu"...

Jaha, då kanske det kunde vara lämpligt att Icehorn visar upp sin legitimation som åsiktpolis och förklara vad gränsen ligger i de åsikter man "tillåts" ha avseende Zeitgeist? Tydligen är det enl. Icehorn ej tillåtet att avslöja Zeitgeists kopplingar till pedofili och djävulsdyrkan? Anledningen är väl, får jag förmoda, att träcken i fråga stänker över på dem, vilka som Icehorn, försvarar och propagerar för Zeitgeist. I detta sammanhang skall man kanske påminna om att varken jag el. någon annan (vad jag vet), påtvingat Icehorn och andra att försvara och propagera för en rörelse med koplingar till pedofili och djävulddyrkan. Icehorn har alltså sig själv att skylla och det skulle därför vara klädsamt om han därför dämpade tonläget en aning.

5. Risk för att Icehorns hjärna tar skada
Slutligen kan jag till skillnad mot Icehorn, dyrt och heligt, lova att mina knogar inte skall lämna några permanenta avtryck i hans vackra nuna, men kan däremot inte lämna några sådana garantier vad avser permanenta förändringar i Icehorns hjärna, pga. mina fingrars valsande över tangetbordet. I övrigt kan man väl bara konstatera att Icehorns agerande framstår som ynkligt och att hans karriär som forumlus nu lär vara i dalande.

Förstår inte varför jag just nu kom att tänka på HC Andersen och hans saga "Kungens nya kläder"?

Posted on: 2009/3/28 15:27

See User information
Quote:
BELYSNING AV PEDOFILI & DJÄVULSDYRKAN - INTE POPULÄRT HOS ALLA.
Det tar bara några minuter för vem som helst att Googla på en av Zeitgeists portalfigurer, Jacque Fresco + NWO för att i ett av de första svaren hitta kopplingar till både djävulsdyrkan (Lucifer) och pedefili (pederast) - se min tidigare förklaring nedan:

Misstänksamhet - en dygd
Misstänksamma som vi naturligtvis är här på Vaken.se, så är vi oförskämda nog att göra en liten googling på huvudikonen Jacque Fresco och NWO, vilket bl.a. ger diverse hits. Hur många hundra hits måste vi nu skumma igenom för att hitta några skurkstreck? - Hoppsan nr. 6 ser intressant ut. Därför förser vi oss med en rödpenna och kastar oss djärvt över artikel nr. 3 på sidan, där även dårfinken själv, som skissar på redan etablerade framtidsvisioner (Dubai), Peter Joseph, avbildas i all sin gloria:

Snedtändning
Nu har Icehorn snedtänt på min oförskämdhet att hitta dessa kopplingar och kan inte ens bemöta saken med logik. Tydligen klarar han inte av att någon avslöjar skiten och avskrädet bakom Zeitgeist. Hela Icehorns tillvaro verkar ha rasat samman när han nu inte ens kan bemöta saken på ett sakligt vis, utan måste ta till fysiska hot om misshandel. Utan att ha studerat saken närmare, så får jag väl tyda detta som att Icehorn är en av Zeitgeist's banerförare i Sverige.

Bemöta med logik?

Vad finns det att bemöta. Vad en person har gjort, eller gör, har inget med hans/hennes idéer att göra.

Om du vill kritisera Zeitgeist, kritisera då dess idéer, och inte de personer som tänkt ut dem. Om du vill kritisera Icehorn, kritisera då hans idéer och hitta inte på massa larviga etiketter.
Personer dör tids nog, men idéer kan leva för evigt. Hjälp till att vidareutveckla de delar som du inte gillar, istället för att bete dig som en treåring.

Personliga påhopp är inte en argumentationsteknik.

Posted on: 2009/3/28 18:40
“I’m often wrong, but I don’t stay wrong.”

See User information
Machiavelli,

Du upprepar "Pedofili & djävulsdyrkan" om och om igen i ditt inlägg. Du verkar gilla konceptet men jag tänker inte gräva djupare i det.

Oavsett vilket så har du inga belägg för dina anklagelser mot Jacques Fresco eller Venusprojektet. Det gäller samtliga kritiker i den här tråden. Ni kopierar och klistrar in jätteartiklar som för samma grundlösa argument mot projektet utan att ni kopplar era egna efterforskningar och erfarenheter till ämnet. Detta kan inte ens tas som ett argument och kan därför inte bemötas.

Denna s.k "analys" som ni talar om innehåller strawman-argument och allt möjligt som gör det omöjligt att diskutera sakligt. Ett tips till er bibelfundamentalister i gruppen - "du skall icke bära falsk vittnesbörd mot din nästa". Men det är klart - det budordet har ni ju hycklat med i minst 1500 år så varför skulle det ändra sig nu. Häxjakt - säger detta någonting ?

Quote:
Själv kanske det vore fördelaktigt för Icehorn , att med hans egna ord, "fatta" att hot om misshandel faller under strafflagen. Vore jag i Icehorns kläder så skulle jag inkomma med en ursäkt och be någon moderator ta bort ynkligheten. Jag var på bra humör idag när jag vaknade, men vi vet inte hur läget är i morgon? Kanske går jag ut och och dricker någon fulöl i kväll så att läget blir annorlunda i morgon, och Icehorn får en knackning på dörren av farbror polisen.

Någon ursäkt får du då rakt inte. Om du läser texten igen så kanske det går in i skallen om vad saken gäller. Du kan köra med "hot om misshandel" så tar jag i med "ärekränkning". Du upphör ju tydligen inte med att kalla mig, Jaques och alla som ser positivt på Venusprojektet för "pedofiler & djävulsdyrkare".

Vill du ta detta på ett personligt plan så kan vi ordna det. icehorn@gmail.com är adressen.

Det börjar bli uppenbart att den här sidan är till för att splittra och verkar vara väldigt välvilligt inställda till de som vill sätta käppar i hjulen för framsteg. "Fight the NWO", vad ? Men inte med lösningar som befriar oss inte - nejdå..låt oss sitta kvar i samma system och knyta nävarna till de flesta bär ett chip i armen. Mycket produktivt.

Nu är det nog. Ska ta och granska tidigare inlägg från vissa här om ni vill leka polisleken så fort ni trycks upp i ett hörn. Jag är säker på att Micro vill denna form av uppmärksamhet till sin skapelse. Finns en uppsjö av hot, rasism, ärekränkning, förtal och annan smått och gott för den som lusläser lagen - och inläggen.

Posted on: 2009/3/28 19:04

Edited by Icehorn on 2009/3/28 19:43:33
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
Machiavelli,

Du upprepar "Pedofili & djävulsdyrkan" om och om igen i ditt inlägg. Du verkar gilla konceptet men jag tänker inte gräva djupare i det.

Oavsett vilket så har du inga belägg för dina anklagelser mot Jacques Fresco eller Venusprojektet. Det gäller samtliga kritiker i den här tråden. Ni kopierar och klistrar in jätteartiklar som för samma grundlösa argument mot projektet utan att ni kopplar era egna efterforskningar och erfarenheter till ämnet. Detta kan inte ens tas som ett argument och kan därför inte bemötas.

Denna s.k "analys" som ni talar om innehåller strawman-argument och allt möjligt som gör det omöjligt att diskutera sakligt. Ett tips till er bibelfundamentalister i gruppen - [i]"du skall icke bära falsk vittnesbörd mot din nästa"[i]. Men det är klart - det budordet har ni ju hycklat med i minst 1500 år så varför skulle det ändra sig nu. Häxjakt - säger detta någonting ?

Quote:

Någon ursäkt får du då rakt inte. Om du läser texten igen så kanske det går in i skallen om vad saken gäller. Du kan köra med "hot om misshandel" så tar jag i med "ärekränkning". Du upphör ju tydligen inte med att kalla mig, Jaques och alla som ser positivt på Venusprojektet för "pedofiler & djävulsdyrkare".

Vill du ta detta på ett personligt plan så kan vi ordna det. icehorn@gmail.com är adressen.

Det börjar bli uppenbart att den här sidan är till för att splittra och verkar vara väldigt välvilligt inställda till de som vill sätta käppar i hjulen för framsteg. "Fight the NWO", vad ? Men inte med lösningar som befriar oss inte - nejdå..låt oss sitta kvar i samma system och knyta nävarna till de flesta bär ett chip i armen. Mycket produktivt.

Nu är det nog. Ska ta och granska tidigare inlägg från vissa här om ni vill leka polisleken så fort ni trycks upp i ett hörn. Jag är säker på att Micro vill denna form av uppmärksamhet till sin skapelse. Finns en uppsjö av hot, rasism, ärekränkning, förtal och annan smått och gott för den som lusläser lagen - och inläggen.

Jo, men det finns inget där som har med "framsteg" eller "lösningar" att göra. Det är en orimlighet och omöjlighet. De har ju inte med NÅGOT som viar på var problemet kärna är, roten!!! Hur kan det då vara annat än vilseföring?

See User information
Quote:

Icehorn skrev:
Machiavelli,

Helt rätt - Goebbels mfl. har visat att upprepning är det effektivaste sättet att inpränta ett budskap - sant el. falskt.

Quote:

Oavsett vilket så har du inga belägg för dina anklagelser mot Jacques Fresco eller Venusprojektet. Det gäller samtliga kritiker i den här tråden.

Vad jag gjort är att fatta misstanke ang. Zeitgeist-projektet, dels för att Vaken gav projektet en gräddfil, dels pga. av dess professionella framtoning, dvs. som någonting som som pådyvlas oss från ett politiskt etablissemang. Jag ägnade därför några minuter åt att googla på en av projektets portalfigurer + NWO eftersom jag direkt misstänkte kopplingar till detta projekt. Efter mycket svett och tårar kämpandes med genomläsning av oändligt många "näthits", gav svar nr. 6 kopplingar till djävulsdyrkan (Lucifer, Blatavsky) och pedofili (pederast). Det hela tog väl ungefär 3 min.

Läs nu igenom ovanstående 25 gånger och försök FATTA vad som står där:

- Jag skriver inte att den här potalfiguren är varken pedofil el. djävulsdyrkare!
- Jag skriver inte att Zeitgeistprojektet är ett projekt för att föra fram djävulsdyrkan el. pedofili!
- Jag skriver inte heller att Icehorn el. andra dårfinkar som propagerar för Zeitgeist är pedofiler el. djävulsdyrkare!

Vad jag skriver el. rättare sagt beskriver, är DE KOPPLINGAR TILL PEDOFILI OCH DJÄVULSDYRKAN, som framkom i den ovan nämnda artikeln i googles träff nr. 6.

-- MYCKET SVÅRT ATT FÖRSTÅ VA? --

Det är Icehorn själv som kopplar sig till den här skiten, dels genom att förespråka detsamma utan att först göra HEMLÄXAN, så att han hade kunnat undvika att hamna i possitionen som "nyttig idiot" och förespråkare för Zeitgeist, och därmed också assosierats till ett projekt med kopplingar till pedofili och djävulsdyrkan. Sen begår Icehorn misstag nr. 2 där han helt flippar ur i injektiv och avsaknad av sakargument, när dessa negativa kopplingar avslöjas. Sen kommer den totala urflippningen då Icehorn i nästa postning, nu känner sig så totalt avklädd och i avsaknad av sakargument att han lovar ta till knytnävarna och i hotfulla ordalag försöker stoppa informationen om Zeitgeists bindningar till pedofili och djävulsdyrkan.

Quote:
Ni kopierar och klistrar in jätteartiklar som för samma grundlösa argument mot projektet utan att ni kopplar era egna efterforskningar och erfarenheter till ämnet. Detta kan inte ens tas som ett argument och kan därför inte bemötas.

Icehorn verkar leva i en egen värld, där han som flitigt förekommande forumlus alltid hittar bekväma utvägar för att slippa argumentera för sin sak (Zeitgeist). Vad som enl. Icehorn är diskqvalificerande, är information:

- som kopierats
- som klistrats
- som är omfattande (jätteartiklar)

Icehorn kan också pga. sin höga kunskapsgrad avgöra att alla argument som har ovanstående egenskaper:

- är grundlösa

Icehorn vet också med automatik att information som har ovanstående attribut:

- ej är kopplad till egna efterforskningar
- ej är kopplad till egen erfarenhet i ämnet

Dvs. sökning på internet efter information, är enl. Icehorn ingen efterforskning och är därmed helt diskvalificerande. Likadant ger information inhämtad på nätet, enl. Icehorn, ingen koppling till egna erfarenheter i ämnet och är därmed också diskvalificerande. Obs, att båda Icehorns ovanstående kriterier naurligtvis befriar Icehorn mödan att komma med sakargument i sitt försvar för Zeitgeist.

Nu en stilla undran - skulle möjligen Icehorn kunna ge närmare information om hur vi kan kvalificera oss att få delta i hans forumdebatter? Hur kan vi tex. få egen erfarenhet av pedofili och djävulsdyrkan? Eftersom Icehorn tydligen redan är tillräckligt erfaren i ämnet för att uppträda som forumdomare, så kanske han kunde upplysa oss om hur han själv fått sin imponerande höjd av erfarenhet?

Quote:

Denna s.k "analys" som ni talar om innehåller strawman-argument och allt möjligt som gör det omöjligt att diskutera sakligt. Ett tips till er bibelfundamentalister i gruppen - "du skall icke bära falsk vittnesbörd mot din nästa". Men det är klart - det budordet har ni ju hycklat med i minst 1500 år så varför skulle det ändra sig nu. Häxjakt - säger detta någonting ?

Mycket imponerande, när argumenten tryter så kommer bortförklaringarna om varför Icehorn inte behöver gå i svaromål i strida strömmar och naturligtvis bedriver då motdebattörerna häxjakt.

Quote:

Apropå skalle så har Icehorn en mer närliggande, hans egen. Nyttjade Icehorn denna kroppsdel och tog en titt i tråden ovan, så kanske Icehorn kunde börja närma sig verkligheten. Det är dessutom Icehorn själv som kopplar sig till pedofili och djävulsdyrkan, genom att försvara Zeitgeist och sedan flippa ur på de hittills vaga kopplingar till dessa obskyra och förkastliga obsceniteter, som hittades i artikel nr. 6 ovan.

Quote:

Zeitgeist bäddar för NWO
Hade Icehorn haft lite mer förmåga till analys och lite mindre förmåga som "nyttig diot", så hade han kanske själv kunnat komma på att Zeitgeist är till för att bädda för NWO och att vi genom Icehorns PR för Zeitgeist kommer att få våra chips tidigare.

Quote:

Vissst, håller helt med - Icehorn du lär nog ha en större framtid som rättshaverist än din hitillsvarande karriär som forumlus.

Posted on: 2009/3/29 9:31

See User information
Machiavelli,

Quote:
Helt rätt - Goebbels mfl. har visat att upprepning är det effektivaste sättet att inpränta ett budskap - sant el. falskt.

Är ditt budskap sant eller falskt ?

Quote:
Vad jag gjort är att fatta misstanke ang. Zeitgeist-projektet, dels för att Vaken gav projektet en gräddfil, dels pga. av dess professionella framtoning, dvs. som någonting som som pådyvlas oss från ett politiskt etablissemang. Jag ägnade därför några minuter åt att googla på en av projektets portalfigurer + NWO eftersom jag direkt misstänkte kopplingar till detta projekt. Efter mycket svett och tårar kämpandes med genomläsning av oändligt många "näthits", gav svar nr. 6 kopplingar till djävulsdyrkan (Lucifer, Blatavsky) och pedofili (pederast). Det hela tog väl ungefär 3 min.

- Jag skriver inte att den här potalfiguren är varken pedofil el. djävulsdyrkare!
- Jag skriver inte att Zeitgeistprojektet är ett projekt för att föra fram djävulsdyrkan el. pedofili!
- Jag skriver inte heller att Icehorn el. andra dårfinkar som propagerar för Zeitgeist är pedofiler el. djävulsdyrkare!

Vad jag skriver el. rättare sagt beskriver, är DE KOPPLINGAR TILL PEDOFILI OCH DJÄVULSDYRKAN, som framkom i den ovan nämnda artikeln i googles träff nr. 6.

För det första - du säger att dina misstankar framkom av Vakens hantering av projektet. Jag antar att du talar om Venusprojektet som är det enda projektet i det här sammanhanget (Zeitgeiströrelsen är en förgrening av detta och består av folk från många håll - även härifrån). På vilket sätt skiljer sig Vakens hantering vad gäller detta projekt jämfört med diverse filmer, projekt och annat som också presenteras här ? Än så länge har Zeitgeiströrelsen inte precis fått något eget underforum vad jag kan se.

För det andra - kan du ge en direkt länk till artikeln du använder som referens för att koppla bl.a Jaques Fresco till pedofili och djävulsdyrkan ? Jag behöver informationen i min analys.

Quote:
Det är Icehorn själv som kopplar sig till den här skiten, dels genom att förespråka detsamma utan att först göra HEMLÄXAN, så att han hade kunnat undvika att hamna i possitionen som "nyttig idiot" och förespråkare för Zeitgeist, och därmed också assosierats till ett projekt med kopplingar till pedofili och djävulsdyrkan. Sen begår Icehorn misstag nr. 2 där han helt flippar ur i injektiv och avsaknad av sakargument, när dessa negativa kopplingar avslöjas. Sen kommer den totala urflippningen då Icehorn i nästa postning, nu känner sig så totalt avklädd och i avsaknad av sakargument att han lovar ta till knytnävarna och i hotfulla ordalag försöker stoppa informationen om Zeitgeists bindningar till pedofili och djävulsdyrkan.

Nejdå, jag använder aldrig våld för att stävja avvikande åsikter gentemot mina egna. Detta rörde ett helt annat koncept i den här s.k "debatten". Tvärtom är jag som framgår av vad jag skrev ovan ytterst angelägen om att rent vetenskapligt kunna testa din hypotes om pedofili och djävulsdyrkan i förhållande till Venusprojektet. Jag hoppas som sagt att du kan hjälpa mig med tillämpning av denna metod genom att bistå med så mycket bevis du kan. För att detta ska fungera måste du naturligtvis kunna ge hållbar information som grundar sig på mer än någons fundamentalistiska åsikter därute - d.v.s lite mer fysiska bevis.

Quote:
Icehorn verkar leva i en egen värld, där han som flitigt förekommande forumlus alltid hittar bekväma utvägar för att slippa argumentera för sin sak (Zeitgeist). Vad som enl. Icehorn är diskqvalificerande, är information:

- som kopierats
- som klistrats

Icehorn kan också pga. sin höga kunskapsgrad avgöra att alla argument som har ovanstående egenskaper:

- är grundlösa

Det som diskvalificerar dina och andras argument så här långt är deras avsaknad av något som visar att du själv förstår vad den du citerar talar om. Jag vill helt enkelt kunna bemöta -dina- argument så som du utvecklat dessa för egen del. Om du sedan vill förtydliga genom diverse inklistringar av den andres artikar så har jag inga problem med detta.

Quote:
Dvs. sökning på internet efter information, är enl. Icehorn ingen efterforskning och är därmed helt diskvalificerande. Likadant ger information inhämtad på nätet, enl. Icehorn, ingen koppling till egna erfarenheter i ämnet och är därmed också diskvalificerande. Obs, att båda Icehorns ovanstående kriterier naurligtvis befriar Icehorn mödan att komma med sakargument i sitt försvar för Zeitgeist.

Det finns inget att försvara när det gäller en decentraliserad önskan om ett bättre samhälle - om du nu refererar till rörelsen. Folket som utgör denna rörelse bidrar var och en med sina uppfattningar, argument och erfarenheter. Jag kan inte dra alla över en kam genom att försöka försvara rörelsen i sin helhet när alla koncept måste bemötas, begrundas och diskuteras var för sig - på sina egna meriter. Detta är något du måste ta till dig i en vetenskaplig och logisk diskussion. Mer förenklat så skulle sakfrågor lättare diskuteras om argumenten fördes mot vad som verkligen sägs av rörelsen själv istället för av fundamentalister som valt att angripa allt som hotar deras världsbild. Har du överhuvud taget besökt hemsidan eller sett hela "Zeitgeist: Addendum" och funderat på vad som sägs ?

Quote:

Nu en stilla undran - skulle möjligen Icehorn kunna ge närmare information om hur vi kan kvalificera oss att få delta i hans forumdebatter? Hur kan vi tex. få egen erfarenhet av pedofili och djävulsdyrkan? Eftersom Icehorn tydligen redan är tillräckligt erfaren i ämnet för att uppträda som forumdomare, så kanske han kunde upplysa oss om hur han själv fått sin imponerande höjd av erfarenhet?

Svaret finns i mina ovastående inlägg.

Quote:
Mycket imponerande, när argumenten tryter så kommer bortförklaringarna om varför Icehorn inte behöver gå i svaromål i strida strömmar och naturligtvis bedriver då motdebattörerna häxjakt.

Jag tycker bara helt enkelt att grundlösa anklagelser om kopplingar till NWO, pedofili och djävulsdyrkan påminner om kristna fundamentalisters tidigare häxjakter. Det rör sig helt enkelt om en definition så du behöver inte ta åt dig personligen. Argumenten tröt inte för min del i det här fallet. Jag tyckte bara att det passade in så väl.

Quote:
Apropå skalle så har Icehorn en mer närliggande, hans egen. Nyttjade Icehorn denna kroppsdel och tog en titt i tråden ovan, så kanske Icehorn kunde börja närma sig verkligheten. Det är dessutom Icehorn själv som kopplar sig till pedofili och djävulsdyrkan, genom att försvara Zeitgeist och sedan flippa ur på de hittills vaga kopplingar till dessa obskyra och förkastliga obsceniteter, som hittades i artikel nr. 6 ovan.

Som sagt - du får gärna länka till artikeln du talar om. Jag undrar bara..om dessa kopplingar hittills varit vaga som du säger hur kan du då försvara dessa som argument för din sak ?

Quote:
Zeitgeist bäddar för NWO
Hade Icehorn haft lite mer förmåga till analys och lite mindre förmåga som "nyttig diot", så hade han kanske själv kunnat komma på att Zeitgeist är till för att bädda för NWO och att vi genom Icehorns PR för Zeitgeist kommer att få våra chips tidigare.

Jag har redan testat olika hypoteser med den utgångspunkten och kunde inte komma till samma slutledning som andra här. Det förhindrar naturligtvis inte att folk kan återkomma med lite mer hållbara argument. Därav kan jag inte hjälpa dig så mycket i din tro att Zeitgeist/Venusprojektet/eller-vad-du-vill har någon som helst koppling till RFID-implantat.

Jag passar på att själv klistra in en text mot bakgrund av vad jag tidigare sagt. Jag rekommenderar också att du och andra läser igenom frågeställningar på rörelsen egen hemsida istället för att utgå från slumpmässigt utvalda texter som råkar passa din förvalda inställning.

The Venus Project would replace politicians with a cybernated society in which all of the physical entities are managed and operated by computerized systems. The only region that the computers do not operate or manage is the surveillance of human beings. This would be completely unnecessary and considered socially offensive. A society that uses technology without human concern has no basis of survival.
- Ur frågor och svar; fråga 5 - "How does The Venus Project compare with Communism?"

http://thezeitgeistmovement.com/jooml ... article&id=28&Itemid=66#5

Quote:
Vissst, håller helt med - Icehorn du lär nog ha en större framtid som rättshaverist än din hitillsvarande karriär som forumlus.

Nu börjar du rent av låta mänsklig. Har du gjort klart definitionerna av de där russinen jag frågade om innan ?

Posted on: 2009/3/29 19:10

See User information
Icehorn skrev:
Ni kopierar och klistrar in jätteartiklar som för samma grundlösa argument mot projektet utan att ni kopplar era egna efterforskningar och erfarenheter till ämnet. Detta kan inte ens tas som ett argument och kan därför inte bemötas.[/quote]

INTERNET:

The internet is a copy machine. At its most foundational level, it copies every action, every character, every thought we make while we ride upon it. In order to send a message from one corner of the internet to another, the protocols of communication demand that the whole message be copied along the way several times. IT companies make a lot of money selling equipment that facilitates this ceaseless copying. Every bit of data ever produced on any computer is copied somewhere. The digital economy is thus run on a river of copies. Unlike the mass-produced reproductions of the machine age, these copies are not just cheap, they are free. [...]

When copies are super abundant, they become worthless.
When copies are super abundant, stuff which can’t be copied becomes scarce and valuable.

Internet är till för psykologiska krigföringen.En del av denna krigföring har för avsikt att ändast göra fienden förvirrad.
Detta innebär att bland annat internet är fylld med psykologisk krigföring.

Nästa fas kommer smygande...

Cambridge University geneticist Aubrey de Grey has famously stated, “The first person to live to be 1,000 years old is certainly alive today …whether they realize it or not, barring accidents and suicide, most people now 40 years or younger can expect to live for centuries.”

http://www.dailygalaxy.com/my_weblog/2009/03/can-humans-live.html

http://www.healthbolt.net/2007/07/26/forever-young/
http://www.worldhealth.net/p/the-immo ... g-forever-2006-05-03.html
http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/4003063.stm

Posted on: 2009/3/30 17:13

Anonym
Internet, dumbing down-version:

"... tjänat sin herre väl. Det är väl ett lyckligt slut."

I andra änden sitter de med de instämplade ipnumren, dummisarna själva, för vilket nätet är skapat, för att shanghaja dom.

Warriors of the Net - på svenska med:

http://www.warriorsofthe.net/movie.html

See User information
Quote:

Icehorn skrev:
Machiavelli,

Quote:

Är ditt budskap sant eller falskt ?

Svar: I en forumdebatt är alltid det egna påståendet sant, medan motståndarens alltid är falskt.

Quote:

För det första - du säger att dina misstankar framkom av Vakens hantering av projektet. Jag antar att du talar om Venusprojektet som är det enda projektet i det här sammanhanget (Zeitgeiströrelsen är en förgrening av detta och består av folk från många håll - även härifrån). På vilket sätt skiljer sig Vakens hantering vad gäller detta projekt jämfört med diverse filmer, projekt och annat som också presenteras här ? Än så länge har Zeitgeiströrelsen inte precis fått något eget underforum vad jag kan se.

Svar: Zeitgeist el. vad ni nu vill kalla det hela för, gavs tidigare en gräddfil där man direkt kom till Zeitgeistinformationen innan man klickade in sig i Vakens debattforum. Denna "gräddfil" tycks nu ej längre vara tillgänglig förZeitgeist, möjligen pga. de kopplingar jag redovisat.

För det andra - kan du ge en direkt länk till artikeln du använder som referens för att koppla bl.a Jaques Fresco till pedofili och djävulsdyrkan ? Jag behöver informationen i min analys.

Svar[/b]
: Länken har hela tiden från början funnits med i mitt första inlägg och ligger där fortfarande. Om du skall nyttja ordet forska så kunde du ju till att börja med läsa igenom de inlägg du debatterar lite nogrannare. Däremot finns på denna sida bara ett kortare utdrag ur den artikel som nyckelordden plockades. Här är länken till hela artikeln:
http://www.conspiracyarchive.com/Blog/?p=685

Quote:

Nejdå, jag använder aldrig våld för att stävja avvikande åsikter gentemot mina egna. Detta rörde ett helt annat koncept i den här s.k "debatten". Tvärtom är jag som framgår av vad jag skrev ovan ytterst angelägen om att rent vetenskapligt kunna testa din hypotes om pedofili och djävulsdyrkan i förhållande till Venusprojektet. Jag hoppas som sagt att du kan hjälpa mig med tillämpning av denna metod genom att bistå med så mycket bevis du kan. För att detta ska fungera måste du naturligtvis kunna ge hållbar information som grundar sig på mer än någons fundamentalistiska åsikter därute - d.v.s lite mer fysiska bevis.

[b]Svar
: Koplingarna till pedofili och luciferdyrkan är bara indirekta, vad jag kan se. Men i politiska sammanhang är naturligtvis konceptet "guilt by assossiation" ett mycket populärt och ofta nyttjat vapen. Däremot är det angeläget att Zeitgeist bekämpas och skrotas också utifrån att det är ett kommunistiskt projekt. Världen behöver inga fler blodbad (enl. Juri Lina uppgår kommunismens offer till ca. 150 milj i Rysland och totalt i hela världen till det dubbla).

Quote:

- som kopierats
- som klistrats

- är grundlösa

Det som diskvalificerar dina och andras argument så här långt är deras avsaknad av något som visar att du själv förstår vad den du citerar talar om. Jag vill helt enkelt kunna bemöta -dina- argument så som du utvecklat dessa för egen del. Om du sedan vill förtydliga genom diverse inklistringar av den andres artikar så har jag inga problem med detta.
Svar: Jag tycker nog att du själv varit rätt så duktig att diskvalificera dig i denna debatt.

Quote:

Det finns inget att försvara när det gäller en decentraliserad önskan om ett bättre samhälle - om du nu refererar till rörelsen. Folket som utgör denna rörelse bidrar var och en med sina uppfattningar, argument och erfarenheter. Jag kan inte dra alla över en kam genom att försöka försvara rörelsen i sin helhet när alla koncept måste bemötas, begrundas och diskuteras var för sig - på sina egna meriter. Detta är något du måste ta till dig i en vetenskaplig och logisk diskussion. Mer förenklat så skulle sakfrågor lättare diskuteras om argumenten fördes mot vad som verkligen sägs av rörelsen själv istället för av fundamentalister som valt att angripa allt som hotar deras världsbild. Har du överhuvud taget besökt hemsidan eller sett hela "Zeitgeist: Addendum" och funderat på vad som sägs ?

Svar: Intressant att dina tidigare obefintliga argument numer strävar efter att uppnå ..."en vetenskaplig och logisk"... höjd. Så du vill att man skall argumentera mot vad som ..."sägs av rörelsen"... Sorry, men verkligenheten talar sitt tydliga språk vad gäller politiska frågor - bry dig aldrig om vad en politiker säger, vad han gör är det intressanta. Ang. ..."fundamentalister"... och ..."hotad världsbild"... så kan jag passa på att lägga ordet för de 300 milj. som hittills blivit offer under kommunismen - de har ju sjäva lite svårt att göra sig hörda, eftersom vårt svenska propagandainstitut "Forum för Nutidsgistoria", av någon "underlig" anledning bara intresserar sig för judeutrotningen - att de inte ser så postivt på ytterligare ett marxistiskt mordprojekt vid namn Zeitgeist och med kopplingar till pedofili och djävulsdyrkan.

Quote:

Svaret finns i mina ovastående inlägg.

Quote:

Jag tycker bara helt enkelt att grundlösa anklagelser om kopplingar till NWO, pedofili och djävulsdyrkan påminner om kristna fundamentalisters tidigare häxjakter. Det rör sig helt enkelt om en definition så du behöver inte ta åt dig personligen. Argumenten tröt inte för min del i det här fallet. Jag tyckte bara att det passade in så väl.

Svar: Myspysigt, nu har vi även häxor med i gänget av pedofiler och djävulsdyrkare.

Quote:

Som sagt - du får gärna länka till artikeln du talar om. Jag undrar bara..om dessa kopplingar hittills varit vaga som du säger hur kan du då försvara dessa som argument för din sak ?

Svar: Se ang. länken och kopplingar ang. "guilt by assosiation" ovan. Observera också att detta är en politisk debatt, inte "fråga Bildoktorn" hur man byter en glödlampa.

Quote:
Zeitgeist bäddar för NWO

Jag har redan testat olika hypoteser med den utgångspunkten och kunde inte komma till samma slutledning som andra här. Det förhindrar naturligtvis inte att folk kan återkomma med lite mer hållbara argument. Därav kan jag inte hjälpa dig så mycket i din tro att Zeitgeist/Venusprojektet/eller-vad-du-vill har någon som helst koppling till RFID-implantat.

Svar
: Zeitgeistprojektet innebär övergång till ett totalitärt marxistiskt system. Med detta kommer också per automatik chippning av medborgarna. Titta dig omkring vad som händer idag, om vi nu redan idag under vårt "demokratiska" system övergöds med olika former av polisstats- och övervakningsåtgärder, inkl. FRA, med vilken logik anser du då att polisstaten och övervakningssamhället skulle upphöra om ett marxistiskt totalitärt system som Zeitgeistet etableras?

Jag passar på att själv klistra in en text mot bakgrund av vad jag tidigare sagt. Jag rekommenderar också att du och andra läser igenom frågeställningar på rörelsen egen hemsida istället för att utgå från slumpmässigt utvalda texter som råkar passa din förvalda inställning.

Svar: Slumpmässighet kanske inte är rätta ordet. Det hårda svettiga vetenskapliga arbetet att hitta kopplingarna till pedofili och djävulsdyrkan, gick över ett oändligt stort antal söksvar till nr. 6, och tog hela 3 min.

The Venus Project would replace politicians with a cybernated society in which all of the physical entities are managed and operated by computerized systems. The only region that the computers do not operate or manage is the surveillance of human beings. This would be completely unnecessary and considered socially offensive. A society that uses technology without human concern has no basis of survival.
- Ur frågor och svar; fråga 5 - "How does The Venus Project compare with Communism?"
http://thezeitgeistmovement.com/jooml ... article&id=28&Itemid=66#5

Svar: Håller helt med, det behövs naturligtvis inga övervakningskameror, inga insatsstyrkor och inga koncentratinsläger i Zeitgeist's lyckovärld - så länge vi bara tar våra obligatoriska Prozakpilller och manngrant infinner oss till vårt dagliga slavarbete.

Quote:

Nu börjar du rent av låta mänsklig. Har du gjort klart definitionerna av de där russinen jag frågade om innan ?

Svar
: Missade russinen och tyvärr, vi utomjordingar tål inte heller russin.

Fråga: Såg att Zeitgeist ger nästan 54 miljoner hits i Yahoo - bra jobbat får man säga. Sen undrar jag vad ni har för budget där nere på Sveavägen och hur mcket folk ni har anställda för projektet?

Posted on: 2009/3/31 3:00

See User information
Det här blir löjligare och löjligare. Vart finns allt fritänk och den öppenhet jag trodde Vaken, med andra ord dess forummedlemmar, stod för?

Ni ser i blindo och kopplar allt till det som ni själva ser som en spänning i vardagen. Sen när handlar det här forumet om att tillfredställa sig själv. Precis som huliganer söker adrenalin söker ni korruption.

Sluta upp med barnsligheterna. Behandla varandra som ni vill bli behandlade själva och döm rättvist, med andra ord; inte genom att ENDAST granska andra personers självvinklade artiklar utan som Icehorn försökt säga, sluka hela Zeitgeists information och döm SJÄLVA. Om fallet hade varit NWO-movement hade ni granskat varenda mening, ord och bokstav. Varför inte göra det nu om ni nu tror att Zeitgeist är NWO och djävulsdyrkare? Är ni rädda för "New point of view?". Är fallet som så är det ju bara att svälja stoltheten och säga att ni hade fel.

Det är allt det här handlar om; att utbyta information och idéer och göra vår omgivning till det bättre.

Posted on: 2009/4/1 15:38

See User information
Quote:

alarik skrev:
Det här blir löjligare och löjligare. Vart finns allt fritänk och den öppenhet jag trodde Vaken, med andra ord dess forummedlemmar, stod för?

Ni ser i blindo och kopplar allt till det som ni själva ser som en spänning i vardagen. Sen när handlar det här forumet om att tillfredställa sig själv. Precis som huliganer söker adrenalin söker ni korruption.

Sluta upp med barnsligheterna. Behandla varandra som ni vill bli behandlade själva och döm rättvist, med andra ord; inte genom att ENDAST granska andra personers självvinklade artiklar utan som Icehorn försökt säga, sluka hela Zeitgeists information och döm SJÄLVA. Om fallet hade varit NWO-movement hade ni granskat varenda mening, ord och bokstav. Varför inte göra det nu om ni nu tror att Zeitgeist är NWO och djävulsdyrkare? Är ni rädda för "New point of view?". Är fallet som så är det ju bara att svälja stoltheten och säga att ni hade fel.

Det är allt det här handlar om; att utbyta information och idéer och göra vår omgivning till det bättre.

Klumpa nu inte ihop alla forum-användare.....
Vilka NI ?

Är du Zeitgeist - anhängare ?

Själv är jag varken eller , och har inte studerat den senaste Zeitgeist och uttalar mig inte om den. Det verkar som om NWO-desinformatörer har gått in i en ny fas och ökat trycket där man sprider rykten om olika sanningsägare såsom Alex Jones , Allan Watt , , och många fler...

"Det är allt det här handlar om; att utbyta information och idéer och göra vår omgivning till det bättre. "

Eliten är experter på att ta över, skapa och splittra rörelser för att kontrollera fri-tänkande människor. Och kan man inte det så krossar man dom handgripligen eller genom att skrämma dom till tystnad.

Att organisera sig leder alltid till infiltrering av dom krafter som idag styr det här skådespelet.

Det viktigaste enligt mig är att avslöja " Bankster-väldet " genom att öka " Info-kriget ". Är man inte eniga om det då är man styrd.

Det är min syn på det hela.

Posted on: 2009/4/1 16:09

Anonym
Quote:

alarik skrev:

Javisst är det barnsligt och löjligt, synd att inte alla vill "sluka allt".... hmmm..

Ingen "New point of view?".

Mer just det gamla spöket i sin sista förklädnad, de som redan bär fårpäls säger fortfarande bää.

The red flying dragon - deluder of mankind- "luder" - horar med... (Kina) - människor säljer sin själ.

"And when he had dipped the sop he gave it to Judas Iscariot, and after the sop Satan entered into him." Then said Jesus to him into whom the evil or devil had been transported, "That thou doest, do quickly." Osiris was the same, beseeching burial. Here it is demonstrable that the non-historical Herod is a form of the Apophis Serpent, called the enemy of the Sun. In Syriac, Herod is a red dragon. Herod, in Hebrew, signifies a terror. Heru (Eg.) is to terrify, and Herrut (Eg.) is the Snake, the typical reptile. The blood of the divine victim that is poured forth by the Apophis Serpent at the sixth hour, on "the night of smiting the profane," is literally shed by Herod, as the Herrut or Typhonian Serpent.

..

The Serpent itself in the Hebrew Genesis is neither an original nor a true type. Two opposite characters have been fused and confused in it for the sake of a false moral. Serpent and Dragon were primarily identical as emblems of evil in physical phenomena; each was the representative of Darkness, and as such the Deluder of Men. Afterwards the Serpent was made a type of Time, of Renewal, and, therefore, of Life; the Dragon-Crocodile a zoötype of intelligence. Both Crocodile and Serpent were combined in Sevekh-Ra. Both were combined in the Polar Dragon; and in the Book of Revelation the Dragon remains that old Serpent, considered to be the Deluder of Mankind...

See User information
Quote:

Klumpa nu inte ihop alla forum-användare.....
Vilka NI ?

Är du Zeitgeist - anhängare ?

Spartacus88, ber om ursäkt för att jag uttryckte mig på ett sätt som kanske uppfattades som om det var riktat mot hela Vaken.se. Vilka jag riktade mig mot var de senaste personerna som skrivit i denna tråd, som är några av de forummedlemmar här på vaken, som jag uttryckte mig i mitt tidigare inlägg.

Zeitgeistanhängare? Förstår inte varför du vill veta om jag är det. Jag ser det inte relevant till mitt uttalande. Man kanske borde införa en sorts lag liknande integriteten kring partivalen i Sverige här på forumet... Blotta tanken att inte behöva ställas mot väggen gör att jag känner mig något sånär mer fri i denna fängslande värld.

Quote:

1. Själv är jag varken eller , och har inte studerat den senaste Zeitgeist och uttalar mig inte om den. Det verkar som om NWO-desinformatörer har gått in i en ny fas och ökat trycket där man sprider rykten om olika sanningsägare såsom Alex Jones , Allan Watt , , och många fler...

Eliten är experter på att ta över, skapa och splittra rörelser för att kontrollera fri-tänkande människor. Och kan man inte det så krossar man dom handgripligen eller genom att skrämma dom till tystnad. Att organisera sig leder alltid till infiltrering av dom krafter som idag styr det här skådespelet.

1. Just det jag försökte peka ut med mitt inlägg att man borde studera de riktiga fakta som finns och inte dra slutsatser efter ANDRAS slutsatser. På vilket vis verkar det som om de har gått in i en ny fas? Eller är det ännu ett sätt att göra din vardag lite mer intressant genom att tro att det "kanske" kan vara så? (Gav ett exempel på hur vissa medlemmar tenderar att skapa den korruption dom vill ska finnas)

Quote:
Det viktigaste enligt mig är att avslöja " Bankster-väldet " genom att öka " Info-kriget ". Är man inte eniga om det då är man styrd.

Kul att du delade med dig av din syn på det hela. Jag är enig med dig i fråga om infokriget, det bör stegra till en nivå där det når en större publik. Vad sägs, ska vi starta en tidning?

Däremot undrar jag hur du har mage att påstå att man är styrd bara för man inte tycker som dig? Är du en bankster och vill tycka och tänka åt folk och bestämma vad som är viktigast för vem? (För att göra en liknelse av din fråga var av du frågade om jag var en del av Zeitgeiströrelsen)

Posted on: 2009/4/1 19:04

See User information
Patrix, jag tänker uttala mig kort för att du inte ska dra några paraleller till antikrist;

Är ni rädda för "New point of view?". Är fallet som så är det ju bara att svälja stoltheten och säga att ni hade fel. Omformulerat:

Är ni rädda för att er syn på Zeitgeist / ZG Movement / The Venus Project ska förändras?

Fundera på den ett tag och skriv när du har annat än citat att argumentera med, du verkar tydligen ha svalt inte bara bete och krok utan hela fiskebåten med besättning när det gäller det där.

Posted on: 2009/4/1 19:15

Anonym
Quote:

alarik skrev:
Patrix, jag tänker uttala mig kort för att du inte ska dra några paraleller till antikrist;

Är ni rädda för "New point of view?". Är fallet som så är det ju bara att svälja stoltheten och säga att ni hade fel. Omformulerat:

Är ni rädda för att er syn på Zeitgeist / ZG Movement / The Venus Project ska förändras?

Fundera på den ett tag och skriv när du har annat än citat att argumentera med, du verkar tydligen ha svalt inte bara bete och krok utan hela fiskebåten med besättning när det gäller det där.

Jag vet inte vad förändrad syn skulle ha med rädsla att göra.

Det låter inte som tankar från vakenbåten, utan mer som komafolk tänker om andra (sig själva).

Vakna har det så himla lätt och väl förspänt, de vet automatiskt att vända på allt. Så fort något promotas och får genomslag därute så vet man att det är tokerier och inom degeneringsagendan.

Står man inte alls på ruta ett så kan man dra väldigt konstiga slutsatser om det som försiggår därute, och svart blir vitt.

Idag beslöts det att pervo kan gifta sig... man ser fortfarande på koma.se att det nappas på The Secret - fast om man tittar på den själv ju ser att där var med om en pervo som vill ha smooth sailing och inte bli påmind om att han är på fel väg. Vilken skada och skam - hur mer evil kan det bli - man "ber" om att få hålla på med sitt skit och att det ska normaliseras, inte att man ska få "visningar" i livet som kan leda en rätt, utan de där Secretstollarna vill ha, utan att ge upp. Man kan få det man ber om, istället borde man be om att få se meningen med sitt liv, så ber dom om det som till och med är demoniskt, non human. De vill ha det "behagligt", och tror att motgångar eller vad det nu kan vara, är dåligt, de inser inte att allt har sitt priss, och att de förlorar något värdefullt. Istället för att göra sig av med dåligheter, så vill de ha en lätt väg där man slipper se det som kan "hjälpa" en att göra sig av med karma... - de tror de är gud - "man kan få allt man vill ha: lycka, hälsa och rikedom... De krafterna man blandar sig till är de med horn och svans... de tror att vi är alla gudar som med våra tankar kan skapa det liv VI vill ha... The Secret är The Satan - de vill ha enligt sina själviska önskningar.
De ber om att bli sämre "människor".

Andligt tänk (vaken...) vore helt tvärtom. Att bara önska att man kan göra sig av med ens dåligheter, att få den väg i livet som är ämnad för en. Allt i kosmos tittar på, och de som håller på med detta får vad de inte vill ha, men det vet de inte om... och de har inte en aning om vilka uschliga krafter/väsen som utnyttjar dom och "serverar" lite grejer på brickan för dom, samtidigt så är det ett utbyte, och "människan" förlorar. De dåliga krafterna tar det värdefullaste.

Det där är för vår tids vilsna blinda.

What about Prentice Mulford, another of the supposed masters of the Secret and a founder of the New Thought movement, which is based upon the same delusion? He said that there is a material mind and a Spiritual mind; a lower self and a higher Self, and the latter receives thoughts from the "Supreme Power."

But that "Power" failed him. It gave him the thought that he wanted to be a member of the California State Assembly. Mulford was nominated, but lost the election. Why didn't his thoughts bring about his desire? The Secret, and New Thought, its mirror image, didn't work for him, one of the "experts" held up as an example in the book and DVD. Finally, the Secret failed him entirely: he died at the age of 57-surely a shorter life than he had hoped to live.

Det är likadant med Zeitgeist. Inom samma burk, vända Gud ryggen, tror man hör hemma på jorden, håller på med scenen därute, för att bli kvar där... det räcker att se på fem minuter så vet man det. Där finns absolut ingenting som visar på Vägen ut, utan är istället bara till för att ge de som har agendan en väg in... - ytterst så är det mycket relaterat till aliens.

See User information
Patrix.
Det du pratar om har, än en gång, om sin syn på livet och om sin tro att göra (om man har någon). Hur mycket du än tror på det du talar om så är ditt sätt att påverka inte ett bra sätt att göra det på, inte emot mig iallafall.

För att återgå till vad jag skrev om från början så handlade det här om research och bemötande att göra, inte om trosuppfattning. Vad har det du nyss skrev om med det jag sa att göra?

Posted on: 2009/4/1 20:15

Anonym
Quote:

alarik skrev:
Patrix.
Det du pratar om har, än en gång, om sin syn på livet och om sin tro att göra (om man har någon). Hur mycket du än tror på det du talar om så är ditt sätt att påverka inte ett bra sätt att göra det på, inte emot mig iallafall.

För att återgå till vad jag skrev om från början så handlade det här om research och bemötande att göra, inte om trosuppfattning. Vad har det du nyss skrev om med det jag sa att göra?

Jag gav respons på det du skrev i ditt förra inlägg i mitt förra inlägg. Ser du inte det så är det som det är.

See User information
"Däremot undrar jag hur du har mage att påstå att man är styrd bara för man inte tycker som dig? Är du en bankster och vill tycka och tänka åt folk och bestämma vad som är viktigast för vem? (För att göra en liknelse av din fråga var av du frågade om jag var en del av Zeitgeiströrelsen) "

Hur jag har mage !!. Vad fan är det frågan om.

Har jag beskyllt dig för något ?? Vadå tycka som Mig......

Jag skrev att det var min syn på det hela. Styrd kan man vara både omedvetet och medvetet.

Jag har spridit all möjlig information under ett antal år utan att fastna i något nytt fack , även om Zeitgeist. Och jag har inte gjort det för att jag tycker det är spännande utan för att världen är jävligt rutten.

Vadå vardagen mer intressant !!

Så du tror folk här håller på med det här för att det är spännande och för att göra vardagen mer intressant.

Du kan ta dina förutfattade meningar och fördomar och dra dit pepparn växer.

Idag är jag inte på humör för sånt j-a trams.

Ursäkta jag är inte på humör idag.

Posted on: 2009/4/1 20:25

Edited by Spartacus88 on 2009/4/1 20:47:20
Edited by Spartacus88 on 2009/4/1 20:49:19

See User information
Spartacus88: varför blir du så arg över text på ett forum?. Har han inte vunnit när du hetsar upp dig och svarar i vrede?. Det är bara text, vem som helst kan sitta bakom datorn och häva ur sig saker.
När någon försöker slå ett slag under mitt bälte på ett forum brukar jag sända en smiley tillbaka, testa det.

gn. ;)

Posted on: 2009/4/1 21:12
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information

Posted on: 2009/4/2 6:26

« 1 2 (3) 4 5 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper