vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3)

Anonym
Re: Varför buktar fasaden inåt?
Ojdå, en vagn som kan lasta 120 ton och själv väger under 1 ton. Ganska slick zink, har du fått det av din hanterare eller? (när ska du ta ett influensa vaccin och dö av cancer?)

En enda tvärgående truss i WTC väger mer än vagnen + last.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
http://www.cigarettesandredvines.com/oilwell1.jpg

man kan ju dra slutsatsen att om röken är svart så sotar det, du ser ju själv hur spikraka dom balkarna fortfarande är zpz....plus att bilden är tagen på natten..men alla oljebränder sotar sådär..bensin ryker också ganska bra..men skrivbord och tapeter som brinner med över 800c sotryker inte, blir det varmt i ex en husbrand så antänds rökgaserna, då blir det som en blåslampa dvs riktigt varmt, men då måste det finnas drag genom byggnaden också.

Posted on: 2008/5/10 20:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Eftersom det inte i detalj kan bevisas att zpz2 som kanske är en pedofil så är det den den offiicilla förklaringen.

Om du får se honom sätta på dina ungar så är det givetvis en tillfällighet och konspirationsteori.

"Det finns inga bevis"

See User information
Quote:

HURENSOHN skrev:
Eftersom det inte i detalj kan bevisas att zpz2 som kanske är en pedofil så är det den den offiicilla förklaringen.

Om du får se honom sätta på dina ungar så är det givetvis en tillfällighet och konspirationsteori.

"Det finns inga bevis"
Kan du hålla flabben NU,du är tröttsam bara så du vet det.

Det du håller på med är ren posthunting,ge dig NU.

Posted on: 2008/5/10 21:45

Anonym
Men då kan han väl komma hem tll dig på en cykelsemester och snacka skit i örat på dig då, somliga tycker det är kul att få höra uppenbara lögner, själv skulle jag vilja skjuta dem.

Men å andra sidan, efter 80 år kemiska angrepp så kan ju du fundera över varför din dotter som är 9 knullar runt som hon vore 20 och att din 9 åriga son ser ut som en flicka och kommer alltid att göra så.

Man kan inte ens gå ut på stan utan att se homofila fjamtar springa runt och fnissa.

Scientic Dictatorship, hell yes.

See User information
HURENSOHN jag menar dig . å inte zpz.Din bengaloo.

Man får sår i ögonen att allt blaj.

Posted on: 2008/5/10 22:06

See User information
Som jag tidigare har sagt kan det mycket väl vara så som du vill att det ska vara, nämligen att tornets center börjar ge vika och att det är därför som fasaden buktar. Där måste man dock ställa en följdfråga vilket du verkar har missat. Man måste fråga sig, vad fan är det som gör allt så varmt? För vi snackar riktigt, riktigt varmt och det finns inget i hur tornet brann som tyder på en sådan värme. Man skulle dock kunna placera ut, i förväg, olika kemiska samansättningar som ganska obemärkt skulle kunna hetta upp allt i mitten enormt mycket mer.
Sen som jag tidigare sa så är problemet med "Nist teorin som jag ser det är att även om det skulle ha skett på ett sådant sätt som de hävdar borde centerkolumnen ha klarat att hålla ihop längre ner där stålet inte var över huvudtaget försvagat och därmed ha bromsat upp det ovanför fallande tornet så pas mycket att centerkolumnens fall hade bytt riktning bara för ett ögonblick och pankaksteorin borde ha uppstått.
Om man tar med hållbarheten på centralkolumnerna så borde en stor del av dem finnas kvar, något sådant finns inte.
Jag hävdar inte särskillt starkt på sprängmedel egentligen, det är en möjlig lösning men det som står klart är att någonting hade plaserats inuti tornen för att försvaga dem, värmen från flygbränslet är inte så stark och det brinner bort nästan omedelbart."

När man dock kommer bara ett 10-tal meter ner så borde centralkolumnens fall bromsas upp av den kvarvarande oupphetade centralkolumnen, vilket borde leda till en pankakseffekt varpå centralkolumnen faller snett, allternativt att hela tornets fall byter riktning och faller åt något håll.
Den faktan tycker jag tyder endel på idén om sprängmedel men det skulle även kunna göras med kemiska föreningar längs med centerkolumnen hela vägen genom tornet som hettar upp centralkolumnen genom hela byggnaden så den blir försvagad överallt och därmed ger vika.

Posted on: 2008/5/11 21:47
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."

See User information
det mesta av flybränslet brinner upp i eldbollen som blir när tankarna går sönder/exploderar.

Vill ni exprimentera gör upp en liten brasa och ta en 5 liter bensin i en hink och kasta in i elden ( bensinen inte hela hinken) och kolla hur länge den flyter omkring och brinner, håll gärna till utomhus.

Posted on: 2008/5/12 16:45

Anonym
Varför då? Det kommer ändå finnas folk som tror att man kan flyga en varmluftsballong till Mars om amerikanska staten påstår det.

See User information
Nu tycker jag det har tagit lite väl lång tid sen du svarade sist zpz2. Jag förstår att du licksom oss andra har annat för dig men du kan ju inte låta en tråd dö bara för att jag ställer jobbiga motfrågor..
Då är du ju inte bättre än någon annan på det här forumet...

Tack för ordet.

Posted on: 2008/5/17 3:05
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."

See User information
Quote:

Jumalauta skrev:
zpz2 skrev:
Quote:

Vilken film? Menar du att den här skulle vara fejkad? http://www.youtube.com/watch?v=gJbGm7GE1tA

Så här kan en stålbalk bukta ner pga brand:
http://www.rs6.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9513

Kan du redovisa exakt vilken typ av stål vi ser på bilderna... Höghållfast stål, konstruktions stål... är det rent av grovplåt som vi ser - kvallite på materialet samt tester av stålet innan de gick ut för produktion av vagnarna tack?

För din information så kan inte de balkar som vi ser på bilderna liknas med balkar som är gjorda med fackverk och som dessutom är isolerade för brand...
http://wtc.nist.gov/pubs/factsheets/faqs_8_2006.htm
Det kanske går på flash backs forum...

Nej jag kan givetvis inte svara på exakt vilken typ av stål det rör sig om, syftet med att visa bilden var att tydliggöra vilka effekter brandtemperaturer i kombination med balastning har på stål. Ty alla typer av stål är värmekänsligt, och hög värme plus hög belastning leder till att stål ger vika. För övrigt var belastningen på stålet i WTC mycket högre än på dessa vagnar, där det bara var en bil som stod.

När det gäller fackverk så är de särskilt känsliga för brand eftersom det är en lättviktskonstruktion som snabbt värms upp eftersom värmen kommer åt från alla håll.
Problemet var också att brandisoleringen var av låg kvalitet och lätt avlägsnades då planen kraschade in i byggnaden.
Quote:
Every day it is getting more and more dangerous with fires burning hotter due to the use of synthetic materials that put off more BTUs coupled with the combination of cheaper building using light weight construction, mainly the truss.The Davis Firefighting Family Charlston, SC firefighters battled their commercial fire in a light-weight truss constructed commercial structure that failed in just 30 minutes!

http://jfischweb.com/blog/2007/07/06/ ... or-our-safety-stand-down/
Quote:

"På samma sätt som man kan se dessa balkar göra, hängde golvplanen ned som hängmattor, och drog fasade inåt."

Det där är bara en teori och inget annat... Eller du kanske kan bevisa att balkarna hängde som "hängmattor" och drog fasaden inåt... bildbevis av balkarna, ögonvittnen eller något liknande?

NIST säger så här:
http://wtc.nist.gov/pubs/factsheets/faqs_12_2007.htm

14. The collapse sequence for WTC 1 proposed by NIST includes, aircraft impact, core weakening, floor sagging and disconnection, inward bowing of the south wall, and collapse initiation. If the floors are disconnecting from the south wall, how were the floors able to exert forces on the exterior walls to cause the inward bowing?

Analyses of the composite floor system under fire exposures determined from fire dynamics simulations and thermal analyses, predicted sagging subsequent to truss web diagonal buckling and failure of some seated connections (see NIST NCSTAR 1-6C). However, the vast majority of the connections remained intact. Further, the shear studs that attached the floor slab to the spandrel, and the diagonal steel struts that connected the truss top chord to the intermediate columns were also capable of transferring inward pull forces. Thus, the sagging floors were capable of exerting an inward pull on the exterior columns and spandrel beams.

Alltså, via tester och simuleringar har man kunnat visa att som golven var konstruerade tenderade de att "sagga", alltså hänga ner som hängmattor, och sammankopplingen med de yttre balkarna var tillräckligt stark för att golvplanen skulle kunna dra de yttre balkarna inåt.

Posted on: 2008/5/17 9:10

See User information
Quote:

paskharen skrev:
Som jag tidigare har sagt kan det mycket väl vara så som du vill att det ska vara, nämligen att tornets center börjar ge vika och att det är därför som fasaden buktar.

Nej det är inte så jag har sagt utan det jag säger är att det är golvplanen som ger vika och hänger nedåt och därför buktar fasaden inåt.

Quote:
Där måste man dock ställa en följdfråga vilket du verkar har missat. Man måste fråga sig, vad fan är det som gör allt så varmt? För vi snackar riktigt, riktigt varmt och det finns inget i hur tornet brann som tyder på en sådan värme.

Hur varmt blir det då i en typisk brand? Om vi kollar på en källa som inte har någonting med WTC att göra
Quote:
Flame temperatures in room fires

There is fairly broad agreement in the fire science community that flashover is reached when the average upper gas temperature in the room exceeds about 600°C. Prior to that point, no generalizations should be made: There will be zones of 900°C flame temperatures, but wide spatial variations will be seen. Of interest, however, is the peak fire temperature normally associated with room fires. The peak value is governed by ventilation and fuel supply characteristics [12] and so such values will form a wide frequency distribution. Of interest is the maximum value which is fairly regularly found. This value turns out to be around 1200°C, although a typical post-flashover room fire will more commonly be 900~1000°C. The time-temperature curve for the standard fire endurance test, ASTM E 119 [13] goes up to 1260°C, but this is reached only in 8 hr. In actual fact, no jurisdiction demands fire endurance periods for over 4 hr, at which point the curve only reaches 1093°C.

http://www.doctorfire.com/flametmp.html

"a typical post-flashover room fire will more commonly be 900~1000°C"

900-1000 grader är alltså vanliga maxtemperaturer i en brand.

Ska vi sen se vad NIST säger i ärendet:
Quote:
Normal building fires and hydrocarbon (e.g., jet fuel) fires generate temperatures up to about 1,100 degrees Celsius (2,000 degrees Fahrenheit). NIST reported maximum upper layer air temperatures of about 1,000 degrees Celsius (1,800 degrees Fahrenheit) in the WTC towers (for example, see NCSTAR 1, Figure 6-36).

However, when bare steel reaches temperatures of 1,000 degrees Celsius, it softens and its strength reduces to roughly 10 percent of its room temperature value. Steel that is unprotected (e.g., if the fireproofing is dislodged) can reach the air temperature within the time period that the fires burned within the towers. Thus, yielding and buckling of the steel members (floor trusses, beams, and both core and exterior columns) with missing fireproofing were expected under the fire intensity and duration determined by NIST for the WTC towers.

http://wtc.nist.gov/pubs/factsheets/faqs_8_2006.htm

Deras slutsats är också att branden i WTC nådde ca 1000 grader precis som en vanlig brand gör. Och det stora problemet är att vid dessa temperaturer har stål bara ca 10 % av sin styrka kvar.
Quote:
Man skulle dock kunna placera ut, i förväg, olika kemiska samansättningar som ganska obemärkt skulle kunna hetta upp allt i mitten enormt mycket mer.

Jag tror inte alls det är lätt att göra obemärkt, iallafall inte om det skall vara i en omfattning som får signifikant betydelse för händelseförloppet.

Quote:
Sen som jag tidigare sa så är problemet med "Nist teorin som jag ser det är att även om det skulle ha skett på ett sådant sätt som de hävdar borde centerkolumnen ha klarat att hålla ihop längre ner där stålet inte var över huvudtaget försvagat och därmed ha bromsat upp det ovanför fallande tornet så pas mycket att centerkolumnens fall hade bytt riktning bara för ett ögonblick och pankaksteorin borde ha uppstått.
Om man tar med hållbarheten på centralkolumnerna så borde en stor del av dem finnas kvar, något sådant finns inte.

Teorin är för det första inte att kärnan var det som kollapsade först, utan den kollapsade sist, och det var faktiskt stora delar av den som stod kvar ganska länge. Finns en del bildbevis på detta, t.ex. här: http://www.youtube.com/watch?v=prBgz1aMha4
Problemet är att när kollapsen sätter igång så är det så många våningar ovanför som rasar nedåt samtidigt, så det finns ingen chans för våningarna under att i någon större utsträckning bromsa kollapsen.

Vad du menar med "centerkolumnens fall hade bytt riktning bara för ett ögonblick och pankaksteorin borde ha uppstått" förstår jag inte?
Quote:

Jag hävdar inte särskillt starkt på sprängmedel egentligen, det är en möjlig lösning men det som står klart är att någonting hade plaserats inuti tornen för att försvaga dem, värmen från flygbränslet är inte så stark och det brinner bort nästan omedelbart."

Flygbränslebranden satte eld på resten av byggnaden, det var det som var problemet. Och jo, brandtemperaturerna som sedan uppnås var inte onormala för en brand och räcker för att försvaga stålet som fått sitt brandskydd förstört.
Quote:

När man dock kommer bara ett 10-tal meter ner så borde centralkolumnens fall bromsas upp av den kvarvarande oupphetade centralkolumnen, vilket borde leda till en pankakseffekt varpå centralkolumnen faller snett, allternativt att hela tornets fall byter riktning och faller åt något håll.

Centralkolumens (kärnans) fall? Varför tjatar du om detta hela tiden, den föll sist. Det som rasade först var golvplanen och de yttre kolumerna, sedan kollapsade kärnan som en sekundär effekt av att resten av byggnaden rasade. Och det är som sagt för stor massa som rasar för att den skall kunna byta riktning i någon större utsträckning, men delar av kärnan var kvar ett tag, korrekt.

Posted on: 2008/5/17 9:52

See User information
För övrigt, jag har fortfarande inte sett någon som presenterat en alternativ teori om varför fasaden buktade inåt.

Posted on: 2008/5/17 10:00

See User information
hade tornen tippat över så hade jag köpt att stålet hade tappat sin bärkraft. men nu rasade dom rätt ner ett av tornen tippade men rasade ändå rätt ner. Varför raset ändå den motsatta sidan från det hållet ena tornet tippade rakt ner? Dom tempraturer som behövs för att sänka stålets styrka kan ju endast uppstå där branden e som intensivast. Visst stål leder värme men inte så bra att även källaren uppnådde dom tempraturerna.

Posted on: 2008/5/17 15:26

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
För övrigt, jag har fortfarande inte sett någon som presenterat en alternativ teori om varför fasaden buktade inåt.
Nähä..Hade inte förväntat mig det som sagt.Men det har jag:

delar av kärnan var kvar ett tag, korrekt
.I smältform"flytande!"ca:60-70 dagar är korrekt.

skulle kunna dra de yttre balkarna inåt/neråt .DU glömde att ta upp "utåt" zpz,,,

Nej det är inte så jag har sagt utan det jag säger är att det är golvplanen som ger vika och hänger nedåt och därför buktar fasaden inåt.

för du frågan varför frågar DU DÅ FÖR???Du kan ju svaret ser du det?Kan man frågan kan man svaret!

ps.
Utan riktig fakta kan man påstå vad som helst.TEORI=Teater

Posted on: 2008/5/17 15:26

See User information
näe skulle golvplanen rasat innanför fasaden skulle alla fönster ha blåst ut, om balkarna var upphettade lite grann så blir dom lite längre och fasaden borde buktat utåt, fast så lite att man inte skulle sett det så tydligt kanske.

Posted on: 2008/5/17 15:33

See User information
Förstår inte den här, varför spendera så mycket tid på att bevisa varandra om det var naturligt eller inte. bomber eller inte.
Eliten låg bakom attacken vilken fall som helst , NWO om ni så vill.

Posted on: 2008/5/17 20:02
Bara dom som är indoktrinerade tror på sagor.

Anonym
När man demolerar en byggnad så spränger man först de centrala delarna och sätter en "crimp" så när byggnaden faller så får man de yttre segmenten att börja falla emot mitten för att inte skada omkring liggade byggnaderna. WTC 7 är ett skolboksexempel på detta.

Case closed.

« 1 2 (3)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper