Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Bara svenska i skånsk skola
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Maggot skrev(nåja inte de från hammarkullen då för där pratar ju även svenskarna med brytning .
Det e sjukt när etniska svenskar bryter sk hobbies bland et fulaste jag vet du bryter väl inte själv broschan ![]() |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
ibland faktiskt :s eller vad ska man säga vissa ord (men jag bryter inte ,men ibland kan något bara hoppa ur mig när jag umgås med bara invandrare) men jag pratar ganska ren svenska men ibland får jag höra att det finns lite "hammarkullesvenska" i min dialekt med. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
jag säger ofta "du vet" och det kommer nog från hammarkullen skulle jag tro :D
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Maggoten liten film till dig http://www.youtube.com/watch?v=L1ZkBH2vvjM
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
du vet e nog lika förekommande i alla invandrar täta område landet runt ialla fall i skåne också
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
tackar fan det var intressant jag har ju sagt det 100gånger i detta forum att hammarkullen är segrigerat. jag själv bodde ett år på somaliegatan = bredfjäll innan dess bodde jag i den svenska delen av hammarkullen "sandeslätt" jag var där på fest för ca 3 veckor sedan det var skumt att se det måste jag säga |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
CrushNWO: Mycket intressant film. Bodde själv i Hammarkullen när det bara fanns 37 språk där. För två år sedan läste jag i en undersökning att det fanns 105 stycken. Om man lyssnar på den somaliske unge mannen som säger att det bara bor Somalier på en hel gata så förstår jag att vår käre Maggot kände sig malplacerad där. Men detta är ju inga problem alls om man tror på vänsterns flum eller lyssnar på folk som tycker att landet Sverige klarar detta utan problem. Men dessa hjärntvättade skitsnackare bor ju aldrig på platser som dessa utan lutar sig tryggt mot föräldrarnas ekonomiska ryggstöd under tiden som de förvärrar läget genom sina lögner. Mångkultur visst men hurdå och var någonstans existerar den? Skall det vara så jävla svårt att förstå att dessa getton bara leder till avskärmade områden där de nyanlända skapar sina egna klaner och därmed också gränser där ingen obehörig släpps in. De nyanlända accepterar definitivt ingen mångkultur... fatta att de inte vill ha den uppkörd i arslet. De är i många fall starka nationalister och patrioter för sina länder och kultur. De kommer aldrig att gå med på att blanda sitt blod med oss. Detta är otänkbart för de flesta av dem eftersom det finns så djupt rotade religiösa traditioner att varje eventuell tanke på att bryta med dem leder till hedersmord, tvångsäktenskap, ofrivilliga resor till hemlandet för betraffning och i värsta fall mord. En perfekt grogrund för sekterism och fundamentalism där knivskarpa tungor på falska profeter eldar ungarna mot varandra. Stora problem för de som växer upp där. Massor av bra ungar oavsett var deras föräldrar härstammar ifrån kommer dessutom att drabbas av utanförskap mycket tack vare att de inte kan snacka ren svenska p.g.a. att starkt grupptryck tvingat dem att anta förortsbrytning även om de är födda i Sverige. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Segrigationen i hammarkullen har jag ju tagit upp 100gånger och det har skett naturligt, folk i hammarkullen har flyttat till sina landsmän och för att bo på samma gata.
(från början var det mer utspitt) men det är inte bara hammarkullen hela gbg har blivit "segregerat" min faster i lärjedalen (södra angered) berättade om alla makedonier som förr bodde i eriksbo och hjällbo men flyttade till "backa" för att bilda en stad i staden även irakier har gjort det. finnarna har slagit sig ner i gårdsten osv |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
... å Svennarna får snart flytta in i reservat i Finnskogarna och börja med svedjejordbruk när alla arbeten och bostäder blivit inkvoterade med kebabnissar. Allt i toleransen och i anti-diskrimineringens namn. Amen.
Posted on: 2007/2/5 18:54
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Om nu elitens agenda är att skapa splitringar genom invandring, så är det förmodligen i vetskap av att det vet hur befolkningen kommer att reagera? Det är hatet bland befolkningen mot det okända som skapar splitringar bland oss. Jag måste säga att deras spådomar och befolkningens beteendet stämmer in i den bilden = splittring. Med andra ord så uppnår de sin agenda när olika nationalistiska partier mm uppstår. Målet är uppnått när befolkningen börjar rikta sitt missnöje på invandrarna istället för eliten som skapade det, det är som gjort för att skapa konflikter och splittringar bland befolkningen som inte har någon lösning.
Det hade vart bättre om vi tillsammans tog kampen som kan stoppa deras globala krig, som i sin tur kan resulterar i mindre invandring. Om vi bara stoppar invandringen och blunda för eliten så kommer det bara skapa en propp effekt, som en blodpropp helt enkelt, kanalen täpps igen och blodet fylls på tills kanalen brister = problemet består. Varför bete sig splittrat om det är det de vill? Varför inte göra en gemensam kamp av det istället, invandrare och Svenskar sida vid sida? Det är ju trots allt västvärldens länder som för krig som skapar splittringar, både där och här. Jag, vet inte.. kanske är det bekvämare att vänta på det verkliga kriget eller att invandrare och flyktingar ska lösa det själva? Att de ska ta sitt eget ansvar. Lol….Då får vi vänta länge tror jag… |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
ja och nej jag vågar inte chansa på att ta het fler invandrare då kommer det gå åt helvette det är en markering att andra länder oxå få dra sitt strå till stacken.. som sagt hade inte ND kommit in i södertälje om det inte var för alla syrianer. jag kan inte säga de nationella partierna inte är kontrollerade men jag har inte sett några störe bevis för det. de nationella partierna tar ju även upp diskremingiren av svenskar vilket inga andra gör. sen så är det inte bara invandring utan mångkultur. de vill blanda alla kulturer så det bildas en blandkultur D.V.S ingen kultur alls |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
mer filmer om angered
http://www.youtube.com/watch?v=64AyzagGQ1Q (krimminalitet http://www.youtube.com/watch?v=xXRDNaITevI (musikvideo) http://www.youtube.com/watch?v=XALi4pluRmI (svenskförakt) |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
och som sagt det finns invandrare som inte vill sammarbeta med svenskar utan som bara vill vara med sina "egna"
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Dubbel Moral skrev:Om nu elitens agenda är att skapa splitringar genom invandring, så är det förmodligen i vetskap av att det vet hur befolkningen kommer att reagera?
Svar Ja Dubbel Moral skrev:Det är hatet bland befolkningen mot det okända som skapar splitringar bland oss. Jag måste säga att deras spådomar och befolkningens beteendet stämmer in i den bilden = splittring. SVAR: Huvud ansvaret ligger hoss gästerna dem nyinflyttade samt deras barn och barnbarn som jag sagt innan varje individ har ett eget ansvar vill man vara totalt avskärmad från det svenska samhället och svensk kultur så vill man det och då skall man inte heller gnälla över utanförskap .Svenska utan förorts slang är ju mesigt det e ju mycket häftigare att bryta med slang tycker många ej etniska svenskar och tyvär även många svesnka hobbies vill man lära sig svenska (kunna kominucera med majoriteten av befolkningen =nycklen till att kunna komma in i det svenska samhället så försöker man så klart och respekt till dem som vill och försöker och lykas .Svenskar är jävligt toleranta och intresserade av andra kulturer mer än vad man kan säga om en del av dem ej etniskt svenska som inte bryr sig på vår historia &kultur man vil tydligen inte bli svenskar utan hellre lever ett eget liv med enbart intresse av sin egen kultur och historia så långt ifrån det svenska som möjligt. MAN TAR SEDEN DITT MAN KOMMERvill man inte då uppstår också konflikterna och tyvär är det svårt ibland omöjligt att påverka människor att föregå med gott ex eller handla med hyfs & sunt förnuft det e upp till var och en att själv göra det så klart . Dubbel Moral skrevMed andra ord så uppnår de sin agenda när olika nationalistiska partier mm uppstår. SVAR Många nationalistiska partier är ett direkt hot mot dem etablerade partierna och deras NWO agenda dem nationalistiska partierna för politik som är mot Globaliseringen och Mot EU &EMU altså ett direkt hot mot NWO agendan varför tror du annars att man e så rädd för tex SDs framgång och gör vad som helst för att frysa ut smutskasta terrorisera sådana partier med hjälp av media andra partier och grupper som Afa som säkert är regeringssponsrade för att tysta srämma obekvämma fiender som tex SD och ND dessa partier lägger först och främst skulden på dem etablerade partierna nogg många av deras väljare också.Att ställa krav är inte lika med att skuldsätta. . Dubbel Moral skrev:Målet är uppnått när befolkningen börjar rikta sitt missnöje på invandrarna istället för eliten som skapade det, det är som gjort för att skapa konflikter och splittringar bland befolkningen som inte har någon lösning. Det hade vart bättre om vi tillsammans tog kampen som kan stoppa deras globala krig, som i sin tur kan resulterar i mindre invandring. SVAR:Det är klart att det hade varit bättre inte mig i mot men problemet är att många invandrar grupper är så pass rasistiska och har ett sånt hat mot etniska svenskar så det kan redan där bli svårt att få med sig alla som jag nämt tidigare i denna tråd att om alla invandrare som sköter sig öppet tagit avstånd i form av att bilda någon klubb eller förening där alla som inte tolerar att deras landsmän eller andra etniska grupper inte sköter sig enligt svenska normer gemensamt kan protesterar ,markera att det är inget vi sympatiserar för UTAN TAR avstånd från det negativa man kan kanske kan ändra en del förvirrade ungdomars uppfattnig och få dem att vakna upp innse att maninte får bette sig hur som helst bara för att man växt upp eller bor i en betong förort ELLER ett INVANDRARTÄT OMRÅDE det kanske även kan fungera som ett sätt att lättare komma närmare dem etniska svenskar som har fördomar mot invandrare det kan ju då öppet bevisas att även större grupper invandrare älskar SVERIGE OCH VILL SE EN ÄNDRING TILL DET BÄTTRE. . Dubbel Moral skrev :om vi bara stoppar invandringen och blunda för eliten så kommer det bara skapa en propp effekt, som en blodpropp helt enkelt, kanalen täpps igen och blodet fylls på tills kanalen brister = problemet består.. SVAR problemet kanske kvarstår ja men fortsätter man blir problemet så pass stort att det är totalt omöjligt att förändra det nästan 100 000 nyanlända under mångkultur året 2006 jämför det med att tex ta i mot 1000 på 1år det sist nämda talet e väl bättre om vi skall lykas förhindra en total katastrof ? Dubbel Moral Skrev Varför bete sig splittrat om det är det de vill? Varför inte göra en gemensam kamp av det istället, invandrare och Svenskar sida vid sida? Det är ju trots allt västvärldens länder som för krig som skapar splittringar, både där och här. SVAR fortfarande är inte majoriteten flyktingar utan invandrare altså dem har inte flytt för sina liv och vad jag vet är väl inte Sverige huvudansvarig för ngt krig i världen eller ? Dubbel Moral skrev Jag, vet inte.. kanske är det bekvämare att vänta på det verkliga kriget eller att invandrare och flyktingar ska lösa det själva? Att de ska ta sitt eget ansvar. Lol….Då får vi vänta länge tror jag… SVAR om man börjar ställa krav på en förändring tex utvisa kriminellt belastade familjer skulle man nog kunna sända ut signaler att man måste sköta sig för att inte behöva flytta hem igen. Och då hade nog många familjer ställt högre krav haft strängare regler mot sina ungdomar så att dem inte blir utvisade. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
många kloka ord där CrushNWO
![]() |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Tack maggot sjuka videos en av dem hade jag redan sätt den sista du har länkat den tidigare . Gängen i angered skulle blivit avsläppta i East La bland La Raza anhängare Ezezs undra om dem skitit på sig och längtat hem till det annars hårda livet i sverige
![]() |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det är ju inga lösningar direkt du kommer med? Om problemen kvarstår, vad har det då gjort för nytta? Varför inte störta eliten? Kan man verkligen bortse från Sveriges del av krigen? Bofors säger en del? Kriminella invandrare utvisas? Svenskar utvisas från andra länder vid samma brist av respekt. Om vi inte kan få med oss invandrarna så ska vi trampa på dem istället? Måste ju börja någonstans, jag är invandrare men inte rasist. Har många mörka vänner som inte är mer rasister än vita vänner. Visst förekommer det rasistiskt beteende från invandrare, lika mycket som från Svenskar. Här i skåne finns det otroligt mycket rasism bland den Svenska befolkningen. Visst ska man ställa krav, Jag tog kanske inte upp det med krav på invandrare eller så misstolkades min mening om att inte skylla på invandrare till att = Man behöver inte ställa krav på invandrare då eller? Det är självklart att man ska ställa krav på respekt, moral och etik. Det är bara så självklart att det inte borde behövas en diskussion om det. Vid brist av respekt för grundläggande lagar mot våld bestraffas. Den bestraffningen är global och drabbar även Svenska utomlands. Mitt tidigare inlägg var mer en tanke än ett påstående eller rätt lösning på en komplex fråga. Jag bara undrade om det inte vore bättre om vi alla sammarbetade istället för att skylla på varandra. Det är ju trots allt inte vi som har skapat problemet från grunden,. Men det är kanske bättre om vi förblir splitrade och bråkar på var sitt håll, var och en för sig... Vad vet jag... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
att ha språktest är väl ett jävla bra förslag?
förstår inte hur det kan vara dåligt sen har jag ju även stoppa mångkulturen plasera inte folk i ghetton låt folk leva med sina landsmän i svenska områden så de kan integrera sig med svenskar samt behåla sin kultur. höj återvanringsbidragen så de sedan kan återvända när det är fred i deras hemländer och ta för fan inte emot lyxökare bara 4% av de som kommer hit är verkligen på flykt |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Dubbel Moral skrevKan man verkligen bortse från Sveriges del av krigen? Bofors säger en del?
SVAR: Bofors ägs av The Carlye Group sedan en tid tillbaka där bla Bush den äldre är delägrare svenska folket har inte ett skit att säga till om när det gäller bofors ännu mindre nu än innan.Och när jag sa huvudansvarig menade jag varit på plats med soldater i större skala för att ta över landet med våld för Sveriges räkning . Dubbel Moral skrevKriminella invandrare utvisas? SVAR men inte i större skala och inte om du har svenskt medborgarskap sveriges lagar när det gäller utvisning är väldigt mesiga om du jämför med andra länders . Om vi inte kan få med oss invandrarna så ska vi trampa på dem istället? SVAR NEJ ! Måste ju börja någonstans, jag är invandrare men inte rasist. Har många mörka vänner som inte är mer rasister än vita vänner. Visst förekommer det rasistiskt beteende från invandrare, lika mycket som från Svenskar. Här i skåne finns det otroligt mycket rasism bland den Svenska befolkningen. SVAR: Har du mörka vänner som inte är mer rasister än vita vänner om jag tolkar dig rätt så har du altså vänner som är nån form av rasister ? Rasismen som svenskarna står för i skåne e knappast större än hos svenskarna med annan etnisk bakgrund och dessutom e det en definations fråga vad som är riktig rasism i sverige blir man ju kallad rasist bara för att man är mot mångkultur och oansvarig invandrings politik eller om man råkar säga till svenskarna med annan etnisk bakgrunds barnom dem tex håller på och att vandilisera eller almänt störa sig utan att föräldrarna bryr sig . Dubbel Moral skrevVisst ska man ställa krav, Jag tog kanske inte upp det med krav på invandrare eller så misstolkades min mening om att inte skylla på invandrare till att = Man behöver inte ställa krav på invandrare då eller? SVAR:Det har jag inte påstått heller men du verkar tro att problemet endast går att lösa genom att krossa eliten jag skrev att varje individ har ett eget ansvar och jag kan inte hjälpa att ej etnsikt svenska är överpresenterade på kåken det finns väl en anledning att man hamnar på kåken varför e där färre etniska svenskar på kåken än ej etniska svenska trots att dem är minoritet ett sånt problem kan faktist i många fall förhindras i förväg av deras egna familjer släktingar det är inget vi kan lösa tillsammans? Dubbel Moral:Det är självklart att man ska ställa krav på respekt, moral och etik Det är bara så självklart att det inte borde behövas en diskussion om det . SVAR det e klart att det inte skall behövas men uppenbarligen är det ett stort problem inom många av våra folkgrupper i sverige speciellt när det kommer til muslimer hur många fall av gruppvåldtäkter riktade mot invandrar kvinnor utfört av ett svenska ungdomsgäng finns ?.Hur många fall av personrån riktade mot invandrare utfört av svenska ungdomsgäng ändast pga att personerna i fråga var invandrare finns ? Inga vad jag känner till.Och om vi vänder på steken svar hur många fall som helst detta handlar alltså om grov rasism svensk fientlighet ett fruktansvärt hat och oerhörd brist på respekt, moral och etik .Så klart behöver jag väl inte nämna men det är bäst att vara på den säkra sidan JAG VET ATT INTE ALLA INVANDRARE BETER SIG PÅ ovan nämda sätt. . Men det är kanske bättre om vi förblir splitrade och bråkar på var sitt håll, var och en för sig... Vad vet jag... .SVAR Det tycker jag verkligen inte är en bra lösning. En liten fråga off topic Dubbel Moral tycker du om låten marijuana 1200mics (grym låt) har gjort med samplingen innehållande den texten du har längst ner på dina inlägg Should you ever be confronted... whit the temptation.... Of taking that first puff... DO IT! Samplingen är hämtad från en gammal anti cannabis propaganda film från 1930 eller 1940 talet 1200mics har bara bytt ut dont do it till do it bara ett iaktagande men det visste du säkert redan. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Tro inte att jag har en lösning på problemet, det är inte min uppgift eller uppoffring att lösa invandrarfrågan. Vi har förmodligen alla olika lösningar på den eftersom att vi ser olika problem på olika platser i landet. Invandrarfrågan handlar om politik och det är svårt för mig att diskutera politik, eftersom att jag betraktar allt inom politik som lögn. Jag tror inte på en politisk lösning. Mänskligheten står inför tuffa val framöver, jag ser ingen enkel väg ut från kaoset. Jag tror inte pengar eller politik kommer att lösa någonting framöver, Det är pengar och politik som har förstört allt mänskligt och skapat konsumtionskultur, men ändå lutar sig de flesta tillbaks på dem i hopp om att, de som har ställt till för oss, ska även rätta till det. Jag kan inte se det hända. När jag tänker på människans beteende idag, så känner jag personligen skuld. Hur ska man rätta till det? Jag tror citatet är hämtad från denna propagandafilm. http://thepiratebay.org/tor/3439487/Reefer_Madness Låten och videon är grym, gångna tider och minnen vaknar till liv. Video: http://thepiratebay.org/tor/3246772/1200_mics_-_marijuana |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
" Invandrarfrågan handlar om politik och det är svårt för mig att diskutera politik, eftersom att jag betraktar allt inom politik som lögn"
kan du namnge något annat du diskuterar som inte är politik? en legalisering av cannabis är det inte en jävligt politisk fråga? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Både ja och nej… Cannabis är mer en politisk lögn, och invandrarfrågan är en fråga som består utan lösning. Men båda inne fattar politik på ett eller annat sätt. Cannabis = en lögn som bygger på ekonomi som kunde gå förlorad eftersom det är ett alternativ till oljan = politik. Alltså är den också SVÅR att diskutera. Vi ser ju vad det leder till = splittring. Splittringen uppstår ofta pga att motparten inte vet roten av lögnen. Visste du tex att Henry Ford tog fram en bilkaross av hampa som var mycket tåligare än plåten som man normalt tillverkar en kaross med? Han experimenterade med hampa som ett alternativ bränsle. När detta kom fram i den officiella bilden så la man locket på för att det inte skulle utvecklas mer. Som en garanti att det inte skulle utforskas mer, så började man ett propagandakrig mot hampan. Man förklarade människor som Schizofrena och labila, och man målade upp en fördärvad bild av en människa som rökte. Den massiva befolkningen gick på bluffen och såg ner på ”flummare” som man gör på heroinister. Förstår du skillnaden mellan lögnerna som berör cannabis och invandrarfrågan? http://www.hempcar.org/ford.shtml http://www.geocities.com/medicalmarijuana2003/fact26.htm Invandrarfrågan berör mig inte eftersom jag inte har problem med andra kulturer, men visst finns det problem med det. Det är bara några som tolkar mig som att jag inte förstår det trots att jag har nämnt det vid ett flertal tillfällen. Även cannabis medför problem, men faktum är att det är mer positiva sidor än negativa med plantan och bruket. Det är naturlig = inga föroreningar. Det läker och botar utan biverkningar. I båda fallen handlar det om politik = skrota Jag kanske borde ha formulerat ordet ”svår” med ”dålig intresse” eller ”vill inte” eftersom den frågan är så komplex. Nästan allt handlar om politik på ett eller annat sätt, ursäkta min dåliga formulering. Borde ha sagt ”för komplext för att spilla tid på” Musik är ett ämne som kan uppfattas politiskt om man ser på texterna som musikanterna gör, men det är legalt att skapa vilken typ av musik man vill, utan att politiker lägger sig i. Vissa fall av censur har förekommit iof. Men det är väldigt sällan ändå. Siwert Öholm ville censurera ”we are satans people” Och Judas Priest om jag inte minns fel, LOL Invandrarfrågan handlar mer om ekonomi, jobb, bostäder, rasism, utanförskap, getton, kultur, integration, våld, bestraffning, olika nivåer av problem på lokala håll, bidrag, språk, religion, moskéer, kurser, mänskliga rättigheter, asyl, flyktingar, fattigdom, skräck, terror, tortyr och mycket mer = en väldigt komplex fråga som inte har en svart vit lösning. Cannabis handlar om lögner och uppförstorade problem som inte stämmer = propaganda. Olika nivåer av politik helt enkelt, för visst handlar allt om politik här i livet på ett eller annat sätt, och man kan lixom inte stänga munnen för evigt för att något är orättvist. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
va? Det är klart att det kan lyckas, jag säger det inte är lätt att avskaffa mångkulyren och integrera de som vill integrera sig, men man kan inte lyckas om man inte har ambitionen, är det lättare att lösa sitationen i israel eller? och om den är en av de svåraste frågor som finns är det väl verkligen det man ska diskutera på en sida som heter www.vaken.se Quote:
Ja det känner jag till Quote:
Du kanske inte bor i ett ghetto eller invandrartät område men tusentals svenskar och invandrare gör det. och alla invandrare och svenskar i de drabbade områdena är jävligt överens om att integrationspolitiken är åt helvette och ingen lösning ges utan bara mer invandrare och mer problem Quote:
Här tar du väl upp det viktigaset och de största problemen som finns i världen? Dessa problem diskuteras på vaken när det gäller tusentals mil bort som israel/palestina Men att diskutera rosengård,hammarkullen eller fittja är "lönlöst"? för det går inte lösa eller komma fram till något utan bara acceptera det misslyckade faktum. vi diskuterar istället den staden som började sträffa efter ett mångkultelt samhälle "jerusalem" (krig sedan 40år tillbaka typ)
Edited by maggot on 2007/2/7 19:11:32
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login