Vakencorner
|
Re: Ayahuasca
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jo så är det väl. Det kanske man kan se på olika sätt, jag vet inte riktigt. Måhända allting då... som säger sig vara andligt därute, men som inte vet något alls om se stora frågorna, vad är en människa, vad är meningen med våra liv här, varför är vi här, etc - och inte vet vad man ska följa för att komma ut/hem - de kanske inte ens längre "kommer ihåg"/tänker att menigen med våra liv här inte äratt vara människor här, utan att återvända till vårt sanna ursprung, vår ursprungliga natur - det som är att kultivera. Många idag får ju inte ens någon pollett att ramla ned genom metaforer och sådant som lämnats till oss, till de som "glömt", såsom om Theseus/labyrinten, som jag postat 64 gånger i trådar, eller gett länk till i denna fil: http://www.esnips.com/doc/258d6afc-d9 ... f8a2/Maya-Hopi-prophecy-6 Där är en tråd som Theseus ska följa - som jag sagt hundra gånger så är det vår natur/kosmos natur/kriterie/egenskap (eller The Law, etc, på sätt och vis...) New Agare vill ropa frid och kärlek, men vet inget alls, och vet inte något om devolution/kultivering, att själva snabbt se inom sig själv, eller vad de ska följa - de tror ofta på den alltmer perverterade världens lögner, och promotar det. Jag kan bara nämna The Secret... New Age verkar vara att fastna i det gamla Age, och då allt det där med att hänga med, medvetandeutveckling, vibrationshöjning...utveckling... som sagt var... då kan man lika gärna bli kommunist... och hylla Marx, och skapa "himmelriket på jorden", New Age/ateism/humanism, undergång - klippa av sin förankring bakåt/uppåt = skära av vägen, räddningen, inför det som detta tidsrum ska genomgå.
Posted on: 2008/3/2 18:47
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ånej... Alla gamla småvägar är inte längre kvar som "rena" vägar. Från början var tex yoga kultivering, precis som qigong, fast då hette det inte qigong... det var kultiveringsvägar. Men det har inget med dagens så kallade yoga och annat att göra - det är mer för fitness och att må bra, stärka hälsan, och det finns ingen mästare där som skyddar en osv. Förr tog kanske en Mästare bara en elev/lärjunge, för det var vad han kunde ansvara för, att skydda - och övningarna var bara en del, en fysisk del - vad det gick ut på var den inre kultiveringen, och det kanske då även fanns fysiska övningar, för att omvandla kroppen (mm). Idag sätter vem som helst ihop lite övningar... och folk tror de håller på med yoga... hehe... skamligt och extremt löjeväckande. Qigong är det österländska sättet att förädla kropp och sinne genom mjuka övningsrörelser och meditation. Ursprungligen var det olika kultiveringsvägar, vilka hade vackra namn som tex, Stora Buddha-kultiveringsmetoden. I dagens Kina har kultiveringsvägarnas undervisning, andliga dimension och inre aspekter förlorats och man har skapat det modernt anpassade ordet qigong och fokuserar framför allt på att göra övningar, för att stärka hälsan. http://falungonginfo.net/files/intro.htm "Man får tänka på att sanningen inte går att uttrycka i ord utan egentligen bara kan upplevas." Det där är ord utifrån, programmering. "Upplevelse"? Så är det även en fråga om vad/vem som kultiverar. Kultiverade man förr sitt huvudmedvetande? Du vet kanske att de höll på med massa transgrejer, sitta i "meditation" så gräset började växa på kroppen... inom taoismriktningar fanns att dricka sprit, för att döva sitt huvudmedvetande... tänk på parallellerna med de som promotar droger här på vaken - vad kultiverar om man själv drar sig tillbaka från kroppen? Vad kommer in om man tar droger? Det där du tar upp leder inga människor ut, det är ju inte att förbättra sig som människa, där finns ingen vägledning, ingen mästare som skyddar och även gör annat, som behövs - för man kan inte ta sig från Samsara... det spelar ingen roll vilka krumbukter man sysslar med - allt har avvikit - det är tomt, och evil... förr var andlighet kultivering
Posted on: 2008/3/2 20:44
|
|||
|
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Självklart har alla olika vägar korrumperats. Korruption lär ju även finnas inom Falun Gong. Folk som lär ut det för pengar, utan att själv ha nåt insikt. Korruption finns överallt. Men jag är fortfarande av uppfattningen att det även finns sanna yogis, sufier etc. kvar som ger insikt i den sanna vägen. Jag pratar inte om Yoga för gravida eller Poweryoga etc.
Posted on: 2008/3/2 20:59
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Du kan ha "din" uppfattning. Antingen finns Vägen eller inte. Gamla vägar som korrumperats är ju då inte kvar som vägar. Läs Zhuan Falun, det är mycket bättre än att jag ska förklara saker ur sitt sammanhang, det kan bli fel, se märkligt ut, och missförstås. Sufier eller shamaner eller vilket skrymt som helst... vilka har kommit uppåt, ur återfödelse i Samsara, för att inte säga återvänt till sin sanna natur - de kan inte ens räknas på ena handens tumme. Jag har några gånger gett länk till (och den är med i filen här: http://www.esnips.com/doc/258d6afc-d9 ... f8a2/Maya-Hopi-prophecy-6 ) A Fairy Tale of The Future Finns en bit ned här: Dra hem högupplösningsversionen... http://fgmtv.net/cultivation.htm De tog sig inte härifrån... och det har varit vad som gällt. Det är i denna "avgörande" tid vi fått Vägen. Falun Dafa är ideellt och avgiftsfritt.
Posted on: 2008/3/2 21:10
|
|||
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag har märkt att det är lätt att fastna i damla ideologier av nostalgiska skäl och man har gamla minnen till vad man tolkat som spirituella upplevelser och så har man svårt att släppa detta eftersom att man har funnit ett lugn och en harmoni i den läran även om kartan pekar mot Överkalix istället för hem till källan.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Novax du säger att New Age är dåligt antingen för att det är agent för NWO lr för att det är fast i "det gamla" men hur gammalt/nytt är då inte Falun/Qi Gong/Dafa?
En text jag läst om det påstår att det är äldre än jorden (som har återfötts för nionde gången), likt Wiccans kallar sig för "the old religion". Vart är dina bevis för att de nuvarande skrifterna om din världsåskådning inte har utstått omskrivningar likt Bibeln? Om vi enbart ska bedöma saker pga ålder kom då ihåg vad denna, jordens påstått äldsta bön säger om himmelriket: "Fader Vår som är i himlen, helgat varde Ditt namn, tillkomme Ditt rike, ske Din Vilja såsom i himlen SÅ OCKSÅ på jorden..." As above, so below. Vi rör oss från en singularitet mot en annan. Från urkommunism till kommunism. Från Eden till Guds Rike.
Posted on: 2008/3/3 0:03
|
|||
|
Säll är den,
som för sig äger lovord och förstånd uti livet, ty onda anslag man ofta rönt alstras ur andras bröst. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag har inte sagt något om "agent för NWO"... Jag vet inte vad det där "lr" är. New Age som rörelse... om man kan säga så, är ju från, med och via det som är inom detta tidsrum, det lägsta i kosmos, ett fängelse/karantän, det smutigaste, lägsta... vilket skapats av barmhärtiga gudar, istället för att vi skulle eliminerats för att vi blivit för dåliga - till och med inom viss New Age har man sagt/förstått och liknat det vid ett fängelse. Samsara kan man inte ta sig ur - det är nu Vägen är här, och det är nu som är det där med Armageddon, Ragnarök, Frashegird, den sista ödeläggelsen... se: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=81187#forumpost81187 Så hela historien blir som till för denna tid. Jag har skrivit om detta hela tiden, universums kriterie/egenskap, natur/vår natur, förändras ju inte - det som avviker = det gamla = Devolution - det gamla kosmos- det är det som ska "rätas upp" - Fa-rectification heter det inom Falun Dafa - det som jag skrivit om många gånger med vilka ord tex Maya sa om det, utifrån deras låga förståelse - de fick det kanske till sig... det är ju detta med tid och rum... och det pågår därute -jag har skrivit om det ju... forskare kliar sig i huvet... saker skiftar plats i rymden, försvinner etc... det når då hit - detta är ju som att det gamla kosmos blir nytt, eller det blir ett nytt kosmos - det som avvikit från kosmos kriterier är det korrupta/orena - det går kanske inte med in i det nya - för det nya är ett rent och upprätat kosmos - se tex vad Maya sa, också, med deras ord -men de är/var ju inte inom det nya, utan kunde bara se det med "ögon" som var i det gamla, i Devolution... om det går att förstå vad jag menar... kosmos rätas inte upp inifrån det avvikande kosmos självt, naturligtvis, utan det görs "utifrån", från "dess ovan", eller vad man ska säga. I Falun Dafa kultiverar man och följer kosmos egenskap, Zhen Shan Ren. Se Zhuan Falun. Det där med skrifter och vad du nu skriver, ser jag inte någon koppling till vad gäller Falun Dafa. I vilket fall så studera, så kan du få klarhet.
Posted on: 2008/3/3 0:21
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Falun Dafas världssyn har jag inte lika stora problem med som din framställning av den.
Om du tror att du skiljer dig från "det gamla" men inte vet vad ordet lr (kort för eller) betyder så kanske det är dags att surfa mer. Du gör onödiga utskiljningar/gränsdragningar som inte kommer hjälpa dig ur Samsara/Yin snarare hålla dig kvar onödigt mkt längre. De som sitter på toppen tittar ganska roat hit ner och ser att folken aldrig är ett hot sålänge de hålls åtskilda i tanke/ideologi/kultur/språk/and what not. Vägen tillbaka... ![]() Du är själv det får du talar om som slickar vägsaltet istället för att följa med flocken iaf en bit och se vart de tar sig. Primitivism och "återgång" kommer aldrig kväsa människans NATURLIGA nyfikenhet, med andra ord är vägvalet vi idag befinner oss vid oundvikligt, det enda vi gör är att förhala processen genom sådana vägar. "Det där med skrifter och vad du nu skriver, ser jag inte någon koppling till vad gäller Falun Dafa. I vilket fall så studera, så kan du få klarhet." Det är precis det där som jag påpekar, du har en blind tro om du inte ifrågasätter vart det du studerar kommer ifrån, dess syfte lr om det på vägen fram till dina händer har förvridits.Men jag läser med glädje, och kommenterar vidare.
Posted on: 2008/3/3 1:14
Edited by Xtas on 2008/3/3 1:42:57
|
|||
|
Säll är den,
som för sig äger lovord och förstånd uti livet, ty onda anslag man ofta rönt alstras ur andras bröst. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Apropå problem - det är du som har problem då. Jag skriver inte om Falun Dafa direkt. Jag skriver att vill man veta vad Falun Dafa är så kan man läsa Zhuan Falun.
Posted on: 2008/3/3 8:54
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Då zzzka vi zzze, för att säga som några andra på forumet... Poem by Karl Marx "With disdain I will throw my gauntlet Full in the face of the world And see the collapse of this pygmy giant Whose fall I will not stifle my ardour. Then will I wander godlike and victorious Through the ruins of the world And, giving my words an active force, I will feel equal to the Creator." "Yet I have power within my youthful arms To clench and crush you [i.e., personified humanity] With tempestuous force, While for us both the abyss yawns in darkness. You will sink down and I shall follow laughing, Whispering in your ears, 'Descend, come with me friend." [Ibid.] Marx was not an atheist, as is commonly believed, but a practicing satanist. Marx was a Babylonian Talmudic Jew THE SATANIC CALENDAR Satanic Calendar of High Holy Days - April 19 inaugurates a period of blood sacrifice to the Beast, culminating in the Grand Climax on May 1st. http://www.samliquidation.com/pledge_part_2.htm +++ !!!: BILL CLINTON PICKED TO BE PRESIDENT A LONG, LONG TIME AGO -- 1969 TO BE EXACT! http://www.cuttingedge.org/news/n1315.cfm
Posted on: 2008/3/5 16:29
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Kolla om ditt inlägg hör till ämnet innan du svarar. Om den inte gör det så kan du starta en ny tråd i det forum som passar och länka till den härifrån.
Tack Administrationen
Posted on: 2008/3/5 16:47
|
|||
|
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Kamma dig.
Läs inläggen så ser du hur det hänger ihop. Inläggen är tråden. Du borde vet hur bara en kort tråd vidgas, där det ena ger det andra som kan ge det tredje, en tom koll i sista inlägget kanske då ser ut att det hänger i luften. Nu är detta en låååång tråd - och att du postar detta inlägget nu är inte till din fördel. Förresten har vaken.se någon uppenbar relation till att vara vaken? Det vet ju vissa att det inte har, det triggar, och det postas då inlägg >>> skjut budbärarna - vissa inlägg ser det ut att vara "i sak", men var "mot person". Vakna.
Posted on: 2008/3/5 16:52
Edited by novax on 2008/3/5 17:18:53
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Men jisses, ska jag skaka i stövlarna och snyta mig i min näsduk nu lr? Varje anarkist vet att Marx alternativ till kapitalismen inte var särskilt vackert lr humant på minsta sätt. Men han sa vissa sanningar som är ofrånkomliga, som att kapitalismen själv skapar den kraft som förgör den, att de fattiga blir fattigare osv.
Likt Bibeln finns det motsägelser att finna. Hans myntande av termen Proletariatets Diktatur kommer exempelvis från skapandet av en Antites till termen Borgerlig Demokrati och det borgerliga samhället är inte demokratiskt så detta är ju ett ganska dumt antagande men jag kan fortfarande översätta Proletariatets Diktatur till Direkt Demokrati genom att Proletariatet är majoriteten och majoritetens makt (diktatur) är demokrati. Vi kan leka med ord hela dagen om du vill ![]() Ingen har hela sanningen, Gud har delat upp den och delar ut smulor till alla. Förövrigt är jag så vaken att jag har sömnsvårigheter medans du antagligen ligger o dreglar på en kudde.
Posted on: 2008/3/11 4:23
|
|||
|
Säll är den,
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Där har du fel, många på vaken.se bevisar att gud glömmt vissa ![]() Inga nämnda, inga glömda.. Att försöka diskutera sin världsbild med novax är ungeför lika produktivt som att diskutera med en vägg, skilnaden är att vägen inte säger vakna i varannan mening o klagar på ens stavning o den andra. Live life and be happy.
Posted on: 2008/3/11 4:28
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Live life and be happy låter som om du accepterar Status Quo och din hälsning och avatar verkar motsäga dig där. :D
Posted on: 2008/3/28 16:58
|
|||
|
Säll är den,
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Tyvärr måste jag säga att Imovan (även Stesolid och annat sövande) är skit just för att det inte låter mig minnas något :P
Psykedeler är min vän dock. Jag kan inte sova mest för att jag vill, för att mina tankar håller mig vaken, men man borde inte göra som fåren och försöka kväsa det, snarare värdera det.
Posted on: 2008/3/28 23:55
|
|||
|
Säll är den,
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Sanningen måste ha åtminstone en källa; Verkligheten.
Det du syftar på är en åsikt...
Posted on: 2008/4/13 15:12
|
|||
|
Säll är den,
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag vill kommentera några saker från denna tråd. Jag har läst nästan allt utom en del off-topic nonsens och tråden är intresseväckande. Jag orkar inte sitta och citera olika personer så jag kommer bara att skriva det jag vill säga rakt av.
Novax var inne på helt absurda saker som att shamaner och allt från växtriket skulle vara frambringat av eliten, helt befängt enligt mig. Hallucinogener från växtriket har nyttjats av olika stammar runt om i världen i tusentals år, det är tradition för dessa människor och vissa stammar använder sig av dessa substanser ofta. Jag menar – skulle denna elit ha åkt runt överallt i världens regnskogar och planterat hallucinatoriska växter och sedan lurat i stamfolket i den arean att dom ska använda detta? Jag hyser en stor fascination över dessa stamfolk, jag menar att kunna göra ayahuasca som består av två olika växter, kombinera dessa ihop genom att koka allt i timtal när det finns cirka 80,000 tusen olika växter i djungeln är imponerande. Vissa shamaner kan använda sig av upp till nio olika växter i ayahuasca för att få till en riktigt potent blandning, hur lyckades dom att finna rätt recept? Antagligen genom att ha ett annat utvecklat sinne, ett sinne för att kommunicera med naturen på ett sätt som våra hjärnor inte kan förstå då våra hjärnor är så indoktrinerade med kapitalism, materialism, egoism och inskränkthet. Som sagt – kommunikation med naturen och observation av vad djur inmundigar och hur dom reagerar på olika saker. Den afrikanska roten Ibogaine och dess potential som hallucinogen upptäcktes tack vare en människa som observerade ett djur som ätit av roten, han dödade den sedan och åt upp djuret och fick därmed en upplevelse och förstod då var upplevelsen kom ifrån. Kommunikation, observation, emirisk erfarenhet och bevarande av tradition är receptet. Glöm eliten som skulle ha vandrat omkring och modifierat hela naturen. Novax säger också emot sig själv flera gånger, han förespråkar: ” The labyrint / The Illusion / Samsara /Den trefaldiga världen” ” Uppdraget här då – MENINGEN MED LIVET, är då att vi ska göra oss av med det som inte är oss själva, vår begärsnatur, vårt ego (olika fasthållanden, själviskhet, känslor osv), det som vi tillägnat oss, men som inte hör till oss, när vi avvikit från kriterier på högre nivåer, och slutligen kommit in i det (ned till) som kallas den trefaldiga världen, samsara, eller illusionen, det åskådliggörs ofta med en labyrint – det är det som alltid varit syftet med att människor förr begav sig ut för att leva i skogarna, bergen eller i grottor, att göra sig av med detta, banden till det världsliga – genom att kultivera (förbättra, höja sig, sin nivå). Det är de ursprungliga religionernas egentliga och enda syfte!” Här pratas det om att bege sig till naturen, leva med naturen, men om eliten har manipulerat med allt inklusive naturen själv så är det fel väg att gå även där med andra ord. Och vad är det man upplever på psykedelia? Du upplever ditt eget inre tempel, dina egna inre demoner och lycka, allt i en salig kompott. Ett psykedeliskt rus handlar inte bara om att skratta och vara salig, det handlar om att se sig själv, ditt inre ur alla perspektiv. Det är därför som LSD användes under 50-talet inom psykiatrin med goda resultat. Om man upplever gudomlighet eller annat metafysiskt under en tripp så är det ditt eget inre som du stöter på, våra själar är bundna till våra kroppar under den tiden som våra kroppar håller oss levande sedan vandrar själen vidare till the cosmic mind där våra själar ursprungligen kommer ifrån. Vi är inte gudomliga men våra själar tillhör metafysikens sfär. Men vi alla individer är unika på våra vis men också driva av våra hjärnor som gör oss egoistiska och giriga, våran intuition som är våran själ som pratar blir oftast överröstad av våran hjärna som vill annat. Ett av dom sätt vi kan komma i kontakt med alla våra sidor är via psykedelia. Lite kortfattat, svårt att förklara exakt hur jag menar. Något jag har upplevt och många andra med mig som också har använt sig av t.ex. svamp är att man efter ruset upplever en stor närhet och förståelse för just naturen, detta kan hålla i sig under flera veckors tid dessutom. Detta är just precis som stamfolk har upplevt och som har alstrat deras kultur. Psykedeliska droger har format kulturer som vi i västvärlden anser vara rudimentära men är dom verkligen det? Svaret är nej! Dessa människor har en stor gemenskap till varandra och framförallt till naturen. Dom använder sig av det naturen ger dom och dom tar inte mer från naturen än vad dom behöver. Dom anser att dom har kontakt med naturens olika andar och detta genom att ta psykedeliska droger. För dom som förstår något så begriper man att den psykedeliska kulturen värnar om naturen och att den skänker folket en helt annan gemenskap till varandra och till sin omgivning och ger stamfolken dess moraliska rättsnormer. Tyvärr så förstör vi i västvärlden för oss själva och för andra. Vi skövlar regnskogar och tvingar bort stamfolket från deras tillhåll, vi dödar dom eller tvingar dom att ta till våran livsstil och våra värderingar. Det är vi i västvärlden som har korrupta idéer och värderingar och vi fördömer allt som inte har med våran livsstil att göra vilket är bedrövligt. Sedan länkade Novax till något forum där någon påstod att han jobbade inom psykiatrin och att massor med permanent psykotiska personer satt där efter att ha ätit svamp och att svamp bränner sönder hjärnan. Helt sanslös greuelpropaganda. Just hallucinogener är den kategori av droger som har fått utstå mest greuelpropaganda genom tiderna ända sedan LSD blev förbjudet. LSD är den mest mytomspunna hallucinatoriska drog som någonsin har existerat. Tyvärr så satsade media på att stigmatisera denna drog till vanvett och att det användes av CIA i försök till att skapa den perfekta mind control drogen gjorde inte saken bättre för drogens rykte. Ända sedan LSD förbjöds så har alla psykedeliska droger jämförts och ansetts vara precis som LSD och verka precis som LSD vilket är fel. Dessutom måste man titta på alla påståenden om LSD och dess fara. Du finner mestadels anekdotiska berättelser från slutet av 60-talet men inga riktiga bevis. Påståendet om att LSD gav kromosomskador var en myt som sedan kom fram men som media höll rätt så tyst om. Antidrogpropagandaindustrin är stark och rabiat och det kommer alltid sådana påståenden när det handlar om hallucinogener. Det är alltid någon som känner någon som har en kompis som jobbar på något mentalsjukhus där det bara rasar i patienter som har tagit hallucinogener en enda gång och sedan helt plötsligt förvandlats till ett paket. Det mesta av detta är rent nonsens och historierna är bara fiktion skapade av folk som hatar droger eller som har läst för mycket av Allan Rubins material. Hjärnan smälter inte av hallucinogener, om man tror det så bör man omgående läsa på lite om hur hjärnan är uppbyggd och hur hjärnan fungerar, sedan bör man läsa på hur olika hallucinogener fungerar i hjärnan. Alkohol i högre mängd är betydligt skadligare för hjärnan än t.ex. hallucinogener, (om vi ser till kategorin serotonerga hallucinogener). Dessa får inte blandas ihop med delirianter/dissociativa hallucinogener. Dom som är mest emot droger tillhör två olika kategorier: 1. Dom som aldrig har testat droger utöver alkohol och tobak. 2. Dom som har varit narkomaner och ofta missbrukat heroin eller amfetamin och sedan lyckats att sluta. Den sistnämnda kategorin brukar sällan ens ha testat hallucinogener och om dom har det så brukar som aldrig gilla det och undvika att ta det igen. Deras fiendskap emot droger baseras på deras missbruk av heroin och kraftfulla stimulantier vilket har raserat deras liv. Sedan hatar jag begreppen droger och alkohol. Vadå och? Alkohol är en drog precis som alla andra droger och precis som koffein och nikotin. En sak till: när man tar mycket alkohol så är man full men tar man en amfetamin eller någon annan drog så är man hög. Man säger inte att jag är hög när man är påverkad av alkohol och detta är en ordlek som samhället har producerat. Allt detta för att det låter betydligt smutsigare att säga att man är hög än att säga att man är full. Folket lurar sig själva med ord. Samma sak som vad som låter bäst: lokalvårdare eller städare, renhållningsarbetare eller soppgubbe. Samma yrken men olika ord vilket utgör en illusion utav att det ena skulle vara bättre än mot det andra. Aja lite som jag ville få ur mig, finns massor att skriva om men jag klipper av detta för denna gång.
Posted on: 2008/4/15 9:30
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
g har missbrukat det mesta, men är fortfarande för svamp och DMT... LSD och ALD är för kemiskt. och cannabis pallar jag inte med.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Revelation, du verkar vara en sansad person som går att diskutera med.
För det första så skulle jag vilja råda dig att inte lägga allt för mycket energi på Novax, jag har under den tiden jag har spenderat här på forumet börjat undra vad som egentligen är hans ståndpunkt. Du kan läsa om vad han tycker och tänker i en tråd för att sedan gå till en annan där han totalt säger emot det han tidigare sagt. Sen om man mot förmodan skulle få igång en diskution med honom så kommer han bara att slänga in argument i stil med "allt är tvärtom" och anklaga en för att vara new age. Vad hans "allt är tvärtom" egentligen betyder är det lite svårt att sätta fingret på eftersom han kan slänga in det precis i vilket samanhang som helst. Jag läser fortfarande hans inlägg men har slutat att bemöta dem eftersom det inte verkar leda någon vart. Dessutom är jag alldeles för osäker på vad han egentligen tycker för att kunna granska det kritiskt. Som att försöka hävda att en maträtt är onyttig när du inte har en aning om vad som är i den. Sen vidare till det jag egentligen hade tänkt kommentera på, jag håller absolut med dig om att hela alkohols mentaliteten är som ett stort skämt. Jag har alltid sett droglagarna som ett hån mot demokratin även innan 9/11 ens hade hänt och NWO inte sa mig någonting. Jag menar, av alla droger man kan ha lagliga så väljer de en av de absolut farligaste och den som skappar mest slagsmål. Då tyckte jag bara det var konstigt, nu förstår jag att alkohol får oss precis i det stadiet de vill ha oss, aggresiva, lätthanterliga och oförmögna att försvara oss själva. Jag flyter bort från ämnet, förlåt. Det jag egentligen ville ha sagt är att även om jag håller med dig på många punkter om droger och har själv testat relativt många av dem så måste jag säga att du har fel när det gäller deras skadlighet. De är inte så farliga som staten säger, inte ens nära, men de är inte heller så ofarliga som du verkar hävda. Låt oss inte glömma att schamanerna har ett enormt antal regler och säkerhetsåtgärder som de vidtar innan de intar någon hallocinogen. Det är trots allt ditt sinne du trollar med. Att ta droger, framförallt de hallocinogena är absolut en upplevelse utöver det vanliga och du kan, precis som du beskriver, komma i kontakt med dig själv på ett helt annat sätt och jag tror även du kan uppfatta saker runt omkring dig som annars inte går att se, varelser/krafter som finns runt oss hela tiden men som vi inte kan se. Det jag egentligen ville ha sagt är framförallt till alla andra som läser på det här forumet: Att ta droger är helt okej men du bör ha klart för dig vad det är du sysslar med, du kan uppleva saker som är värre än din värsta mardröm och som du måste leva igenom i flera timmar, det går inte att vakna. Du kan också ha upplevelser där det känns som att allting står helt klart för dig och saker som du har undrat över är helt kristallklara. Jag har en kompis som är en helt annan människa efter att han under en längre tid har exprimenter med framförallt hallocinogent. Han har slagit många av mina andra kompisar, inte på skoj utan verkligen slagit dem, och att prata med honom är bara att glömma eftersom ett svar är något som inträffar typ en gång i timmen och då är det oftast något som inte har med diskutionen att göra alls utan mer "vad tror du finns utanför universum?" eller liknande. Det jag vill ha sagt är väll egentligen att lagom är alltid bäst och glöm inte att det är din hjärna du trollar med. Sen skulle jag även vilja råda dem som tar riktigt starka grejer att studera iaf lite gammal schamanism, bara för att ha lite koll på vad du ska göra om det skiter sig massivt och du hamnar bland demoner. För er som inte pallar det, kom iaf ihåg att enligt den sanna Don Juan, alltså inte nicket här på forumet utan Carlos Castanedas lärare så finns det mycket få saker som kan skada dig om du lägger dig i fosterställning blundar och koncentrerar dig på lyckliga minnen. 3 saker bör dock kommas ihåg om du verkliger känner att något har gått fel och du är bland onda eller arga krafter istället för vänliga: Lägg dig i fosterställning direkt där du är om det inte finns en risk att du dör en naturlig död om du ligger där (motorvägar och ovanpå snö i stark kyla är ex där jag avråder dig att lägga dig ner, men ta aldrig droger på sådana platser) och blunda så hårt du kan, vad du än hör så titta inte och framförallt VAD DU ÄN HÖR SÅ TITTA INTE!! Jag tycker inte att det kan belysas tillräckligt starkt eftersom saker verkligen kan skada ditt sinne om du släpper in dem. Fosterställning och titta inte, ligg såhär länge, riktigt länge, tills du är säker på att du är säker, detta kan mycket väl dröja tills ruset är helt borta. Slutligen vill jag bara säga, efter att jag förmodligen har haft en ganska avskräckande effekt på endel. Du vaknar alltid, du dör aldrig. Livet kommer få en ny sida om du testar men lite som att hoppa fallskärm, det är extremt häftig upplevelse men det blir kan bli väldigt farligt om du t.ex. struntar i att lära dig hur man vecklar ut fallskärmen. Kunskap är viktigare än du tror. Kunskap blandat med en stor respekt för de krafter, både inom dig själv och utanför, som du förmodligen kommer att stöta på. Kom ihåg att dessa är mycket sällan onda. De inom dig är aldrig onda eftersom de bara är en spegling av digsjälv och de utanför, som också är långt svårare att få kontakt med, är nästan alltid bara starka, vilket iofs innebär att om du retar upp dem genom att t.ex. håna dem så kommer de nästan garanterat att skada dig, inte rent kroppsligt eftersom din kropp inte är där de kan utsätta den för skada men rent själsligt. Detta är dock inget som de flesta av er kommer råka ut för, man måste nästan leta efter dem för att hitta till dem. Dock kan det hända att man av misstag faller ner i ett kaninhål och hamnar mitt ibland en bunt utomstående andar. Om detta skulle hända utan att du har letat efter dem, hedrat dem innan och tagit reda på ungefär vad de är för några är det ungefär som att gå i strid med en drake med ett träsvär och en kastrull på huvudet. Mitt råd till dig är i ett sådant fall att omedelbart kasta dig ner på marken, lägga dig i fosterställning, blunda för allt vad du kan och tänka på lyckliga saker. Försök inte blidka dem med ord eller dylikt eftersom du inte har någon som helst aning om vad det är du har att göra med. Försök inte ta reda på om de är vänligt sinnade eller inte om du inte har iaf en liten kunskap om hallocinogena trippar "utått", att ha trippat på hallocinogena "inått", även om du har gjort det hundratals gånger, kommer inte kunna hjälpa dig här och om det faktiskt är en av de riktigt läskiga du har stött på så kan du skadas för livet bara av ett snabbt möte. Jag är övertygad om att det finns många psykfall som beror på hallocinogena droger men de är egentligen inte drogernas fel utan dålig kunskap. Det är som att vi skulle göra bilar tillgängliga för alla, inget körkort eller nått behövs, du kan köpa en för en hundralapp på plattan i stockholm och sen dra och köra runt lite som du vill. När sedan massa människor dör och skadar sig på det här sättet så säger vi att: "Okej, bilar är tydligen farliga, vi förbjuder alla bilar" Kunskap är A och O Tack för ordet och lycka till!
Posted on: 2008/4/16 0:45
|
|||
|
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"
"The real action is in the reaction" "Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..." |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login