vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Den enda sanningen

See User information
Seilon du tar det personligt, jag visade dig bara tänket om fri vilja.

novax, ja vi har diskuterat förut. Vill inte tvinga på dig något men Den sanna naturen kan ifrågasättas, allt kan ifrågasättas.

Nej shit nu kommer jag inte in den här tråden mer
Här får ni varsin julklapp --->
Strubens

Posted on: 2007/12/9 21:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Strubens skrev:
Seilon du tar det personligt, jag visade dig bara tänket om fri vilja.

novax, ja vi har diskuterat förut. Vill inte tvinga på dig något men Den sanna naturen kan ifrågasättas, allt kan ifrågasättas.

Nej shit nu kommer jag inte in den här tråden mer
Här får ni varsin julklapp --->
Strubens

"Ifrågasättas..." - ord...

Alla kan ifrågasätta vad som helst, det inverkar ju inte på Sanningen. Jag kan ifrågasätta om makrillen kan simma, eller vad som helst.

Du kan ifrågasätta din insikt, ditt tänkande eller förståelse - men kosmos sanning är som den är.

Vad skulle man annars avvika från, om det inte finns något som är sant. Svara gärna på det. Varför skulle detta tidsrum skapats åt oss, om vi inte hade avvikit och blivit väldigt dåliga, svara på det.

Varför finns allt detta nu så starkt "i luften" här, om att något stort pågår, och kommer hit?

Vad handlar det om? Det är väl uppenbart - det gamla som avvikit ska rensas ut, det som kan räddas går in i det nya rena kosmos.

Det är uppenbart även om man läser:

http://www.esnips.com/doc/c2437d77-43 ... 49fc/Maya-Hopi-prophecy-5

eller hur? Vad säger tex artiklarna kring maya?

En annan artikel där har detta:

[...] As a veteran Buddhist, I had the fortune to once receive lectures by a premiere Buddhist years ago on Buxu's prophecies. I decided to share it with the public only because I believe it will benefit people with predestined relationships. Similar prophecies were circulating around the world throughout its civilized history, and they all share many similarities.

Not only does the prose delineate a historic test, or elimination, that rewards the benevolent and penalizes the evil, it also presages that "the upcoming world and the whole universe will be split up into three parts." Let's see who can accomplish this feat. In Zhuan Falun it says, "The most fundamental characteristic of this universe, Zhen-Shan-Ren, is the highest manifestation of the Buddha Fa. It is the most fundamental Buddha Fa... This characteristic, Zhen-Shan-Ren, is in the microscopic particles of air, rock, wood, soil, iron and steel, the human body, as well as in all matter. The same is true with our universe, which has the Milky Way, other galaxies, as well as life and water. All things and matter in this universe are aspects of material existence. At the same time, however, it also possesses the characteristic Zhen-Shan-Ren. All microscopic particles of matter embody this characteristic--even the extremely microscopic particles have this property." The prose also foresees the appearance of a supreme spiritual Lord, who will guide the people through the great havoc towards a most harmonious and blissful reunion of the whole world.
[...]

Där står det om kosmos natur/kriterie/egenskap: ""The most fundamental characteristic of this universe... - det är det jag hela tiden skriver om, det man ska följa etc.

Posted on: 2007/12/9 21:35
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
ja exakt ord och det man ska följa som du hävdar där, är något du läst. Har du inte läst det så har du hört det, har du inte hört det så har du sett det. Nu titta vad du gjorde, nu kom jag ju tillbaks fast jag vet att allt slutar med ord och inget annat än det.

Vi människor älskar majoritets tänk, säger majoriteten det eller en auktoritet ja då är det så.
Även om det kanske låter som jag försöker säga hur något är här så är det inte så, jag är ute efter att allt inte är vad man tror. Att i slutänden är allt som det är pga våran prägel på om det är negativt eller positivt.
Du ger din synvinkel och jag ger min, vi är båda våra värsta fiender.
Som sagt jag fascineras massor av buddhism, även filosofi men det kan inte stanna där. Det i slutänden är en tolkning.
Vad hände med Buddha? Var det sant?
Syre är en gas, vad händer när du andas in länge? vad händer vid ett epilepsi anfall? Förstår du vad jag är ute efter här?

Det blir mer och mer ord
Men are from Mars Women are from Hell
Strubens

Posted on: 2007/12/9 22:11

See User information
Quote:

Strubens skrev:
ja exakt ord och det man ska följa som du hävdar där, är något du läst. Har du inte läst det så har du hört det, har du inte hört det så har du sett det. Nu titta vad du gjorde, nu kom jag ju tillbaks fast jag vet att allt slutar med ord och inget annat än det.

Vi människor älskar majoritets tänk, säger majoriteten det eller en auktoritet ja då är det så.
Även om det kanske låter som jag försöker säga hur något är här så är det inte så, jag är ute efter att allt inte är vad man tror. Att i slutänden är allt som det är pga våran prägel på om det är negativt eller positivt.
Du ger din synvinkel och jag ger min, vi är båda våra värsta fiender.
Som sagt jag fascineras massor av buddhism, även filosofi men det kan inte stanna där. Det i slutänden är en tolkning.
Vad hände med Buddha? Var det sant?
Syre är en gas, vad händer när du andas in länge? vad händer vid ett epilepsi anfall? Förstår du vad jag är ute efter här?

Det blir mer och mer ord
Men are from Mars Women are from Hell
Strubens

Nej, det är inte vad jag hävdar, att man ska följa ord.
Jag säger att man ska följa Sanningen, och skrivit konstant kring det med tråd, kriterie osv. Det jag klistrar in, eller ger länkar till är om sådant som tar upp om det - men du verkar inte fatta riktigt - utan tror då att om en text tex då är om en som är buddist så tror du att jag menar att man ska följa buddism....?

Du svarade inte på mina frågor, väl.
Ingen har sagt att det ska "stanna vid Buddism". Du vet ju vad jag säger... men varför är vi då i samsara - det som kallas fängelse. Är vi inte här för att vi avvikit från "något", svara gärna på det samtidigt...

Du undviker att se vad det handlar om... det man ska följa, vad andlighet är, kultivering - och talar om filosofi etc.

Jag vet inte vad du är ute efter, angående din fråga om epilepsi mm.

Jag förstår mig inte riktigt på saker som du skriver. Tex: "prägel på" - vad menar du med "på?

Blanda inte ihop med vad vi blivit till här, prägel och det - det är ju att inte bli nedpräglad till blysand utan att bli guld igen som är meningen med vårt liv här. Det var en gyllene tråd som Theseus skulle följa, fattar du... gyllene hjärtat - sanning, ädelt (ädelmetall), du kan själv lätt se sammanhangen här, väl...

Posted on: 2007/12/9 22:27

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Nu kommer vi dit igen där vi har varit förut. Jag ifrågasätter sanningen, du hävdar att den enda sanningen finns men jag säger ifrågasätt den också.
Prägel på är när du reagerar utefter normerna på hur något ska vara, det betyder inte att något är så som normen säger att det är. Ädelt - en illusion säger jag, varför fokusera på om det är ädelt eller inte? Med det menar jag alltså att om man utgår efter normen som jag beskrev ovanför när något är ädelt eller inte.

Vet inte om mitt förtydligande här tar det här någon vart. Epilepsi är något som händer i hjärnan, eller hur? Anfallet i sig aktiverar en viss del i hjärnan. Meditation aktiverar också olika delar i hjärnan. Får du ett anfall när du blir upplyst eller? Förstår du vad jag är ute efter nu?
Varför bli till Guld igen? spelar det någong roll om man är Bly eller Guld? Förstår vad jag är ute efter med det? Alltså normen säger hur något är och då ska man eftersträva för att man ser det som mera positivt eller negativt.
Hmm jag trodde att jag förklarat klart och tydligt, en illusion det med verkar det som.
Strubens

Ps det som du hävdar där menade jag att du posterad texten med Maya. Är saker mera sant om man har läst det någon annastans? Eller hört det berättas för en? Eller om man har sett det? Vad var det man såg?

Posted on: 2007/12/9 22:42

See User information
Quote:

Strubens skrev:
Nu kommer vi dit igen där vi har varit förut. Jag ifrågasätter sanningen, du hävdar att den enda sanningen finns men jag säger ifrågasätt den också.
Prägel på är när du reagerar utefter normerna på hur något ska vara, det betyder inte att något är så som normen säger att det är. Ädelt - en illusion säger jag, varför fokusera på om det är ädelt eller inte? Med det menar jag alltså att om man utgår efter normen som jag beskrev ovanför när något är ädelt eller inte.

Vet inte om mitt förtydligande här tar det här någon vart. Epilepsi är något som händer i hjärnan, eller hur? Anfallet i sig aktiverar en viss del i hjärnan. Meditation aktiverar också olika delar i hjärnan. Får du ett anfall när du blir upplyst eller? Förstår du vad jag är ute efter nu?
Varför bli till Guld igen? spelar det någong roll om man är Bly eller Guld? Förstår vad jag är ute efter med det? Alltså normen säger hur något är och då ska man eftersträva för att man ser det som mera positivt eller negativt.
Hmm jag trodde att jag förklarat klart och tydligt, en illusion det med verkar det som.
Strubens

Ps det som du hävdar där menade jag att du posterad texten med Maya. Är saker mera sant om man har läst det någon annastans? Eller hört det berättas för en? Eller om man har sett det? Vad var det man såg?

Allt beror kanske på va man har för förståelse. Utifrån hur du tänker så kanske saker och ting inte spelar någon roll, eller som du säger "varför bli till guld igen". Det är som du tänker nu - om du hade annat tänk, så skulle du inte tänka så... du skulle genast ångra dina ord... vi är här för att vi har avvikit, och har fått detta tidsrum samsara, som en slags bunker, man kan inte ta sig härifrån... därför kallas det för ett fängelse, eller huuur... nu har vi chansen/möjligheten att gå Vägen, hela historien bakåt, och att denna plats skapades är för att vi ska kunna ta möjligheten - i denna speciella tid - vi hade allt från början, var guld - då blir det betungande att ha sådana ord att det spelar ingen roll att kunna återvända, att räddas. Jag har gett dig massa möjligheter att själv verkligt kunna se vad de andliga pusselbitarna är i detta - men du filosoferar kring det hela, och greppar inte essensen.

Posted on: 2007/12/9 22:57

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Även om det här som sagts reflekterar mig som person eller inte vet inte jag, inget jag kan svara på. I den här tråden var det sanningen i sig som jag diskuterar utefter, huruvida jag lever som en sån person eller inte är ett svårt svar, vore inte lätt att leva så. Man kan inte förneka allt hela tiden, funkar ju inte så. Normen, "prägeln" däremot kan man ifrågasätta.

som du nämnde
Quote:
"känslan..." kopplat ihop det med att det är sanning... intuition är känsla(n) etc - det är inte alls så. Ens känsla är ingenting alls.

Här nämner du liknande som jag har pratat om, huruvida man når dit eller inte är upp till en själv.

Alltså jag vill inte ordkäbbla. Fick känslan av att ditt humör ändrades dock i din senaste post? kanske har jag fel?
Kanske får öva på min retorik i framtiden, sätter det på min "to do list".
later
Strubens

Posted on: 2007/12/9 23:20

See User information
Quote:

Strubens skrev:
Även om det här som sagts reflekterar mig som person eller inte vet inte jag, inget jag kan svara på. I den här tråden var det sanningen i sig som jag diskuterar utefter, huruvida jag lever som en sån person eller inte är ett svårt svar, vore inte lätt att leva så. Man kan inte förneka allt hela tiden, funkar ju inte så. Normen, "prägeln" däremot kan man ifrågasätta.

som du nämnde
Quote:
"känslan..." kopplat ihop det med att det är sanning... intuition är känsla(n) etc - det är inte alls så. Ens känsla är ingenting alls.

Här nämner du liknande som jag har pratat om, huruvida man når dit eller inte är upp till en själv.

Alltså jag vill inte ordkäbbla. Fick känslan av att ditt humör ändrades dock i din senaste post? kanske har jag fel?
Kanske får öva på min retorik i framtiden, sätter det på min "to do list".
later
Strubens

"Fick känslan av att ditt humör ändrades dock i din senaste post?"

hehe..."känslan..." - du har en god ton i det du skriver. Trevligt!

Posted on: 2007/12/9 23:33

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Jag fattar inte vart någon av er vill komma, men det verkar som om den ene inte riktigt förstår den andre, och när ni förklarar så gör ni det inte på rätt sätt för den andre..

Det är som när politiker ska förklara något och bara villar bort det ;).

Men om vi ska in på livet, så är väl poängen att vi lever i ett slaveri, denna kroppen vi har är ju ett slaveri i sig, vi är låsta bakom fem sinnen t.ex. Så ska man sitta i ett hörn och tycka synd om sig ? eller vad?

Vart vill ni komma med era liv? Vad gör ni med detta livet i denna människokropp?

Jag själv ser till att ha så roligt som möjligt enkelt sagt, samtidigt som jag lär mig så mycket jag kan, t.ex. av sådana här diskussioner. :)

Jag ser mig som artist och entreprenör som njuter av livet så länge det varar, ingen rädsla och ingen oro.

Posted on: 2007/12/10 16:43

See User information
Quote:

seilon skrev:

Men om vi ska in på livet, så är väl poängen att vi lever i ett

Jag själv ser till att ha så roligt som möjligt enkelt sagt
Att uppfylla detta måste man ha pengar annars är inte detta liv så roligt eller hur?

Posted on: 2007/12/10 16:51

See User information
Det märks att seilon är en yngre person.

För att förstå saker så måste man gå igenom dem först, har man inte gjort det så förstår man inte. Sen kommer man till en punkt där det man går igenom visar sig i hur man tolkar det man ser.
När man sen kommer ännu längre så förstår man att det yttersta i det man tolkar är det man har lärt sig tidigare, det man har lärt sig tidigare är förväntningar på hur man ska vara.

Strubens

Posted on: 2007/12/10 19:29

Anonym
Man kan antigen göra det som är rätt eller så kan man göra det som är bekvämt.

Problemet för folk som sitter på staketet och tittar på är att tillslut så glider staket pinnen upp någonstans där solen inte skiner och då blir de tvungna att göra någonting, i alla fall.

See User information
Quote:
av sale den 07-12-10 17:51:06

Att uppfylla detta måste man ha pengar annars är inte detta liv så roligt eller hur?

Precis :)

Jag har sedan skolan forskat mig till den bästa vägen att nå rikedomar = frihet. Och detta har lett mig ner i samma hål som Alice föll ner i. Jag är 23år, så jag är väl ung..

Men samtidigt så är jag entreprenör, och många entreprenörer började som unga.

Jag har lärt mig analysera börsen genom teknisk analys, och detta kan jag tjäna mycket pengar på. Men jag hade ett mål på att om 10år vara ekonomiskt oberoene för 2år sedan. Dock så tröttnade jag och tyckte det tog för lång tid. Då kom jag in på fasstigheter och startade ett företag med 3 andra. Men även det tröttnade jag på, dem som var med var för "trångsynta" tyckte jag.. för mycket av det gamla tankesättet.. Jag tänkte ju att nu är helt fel att köpa fastigheter, och jag hade rätt :) Och jag är inte med i det företaget längre för övrigt..

Sen så fick jag en affärsidé, och efter det ramlade jag djupare i hålet och in i kvantfysiken. Sen allt som denna sidan täcker, fast inte på samma gång, utan stegvis.

Samtidigt så är jag artist och gillar att skapa. Jag har aldrig knappt varvat några tvspel - för jag tröttnar snabbt. Och det gör att jag strävat efter att ta fram den snabbaste och enklaste affärsplanen som gör mig rik.

Speciellt efter allting jag läst om 2012 (I have no fear though, fear is for pussys)

Men eftersom jag hela mitt liv varit känslosamn och förstående för allt och alla. Jag har inte kunnat se någon gråta utan att själv gråta... Inte stortjuta kanske, men bli ledsen och känna av personens känslor.. Men jag tänkte inte så mycket på det förrän jag började läsa om kvantfysik och all filosofi som florerar kring det. Så var jag tvungen att rättfärdiga (kan man säga) att bli rik - för jag ville ju inte bli rik och en äcklig kostymnisse som hatar allt och alla...

Jag såg The Corporation, och lärde mig innan detta hur samhället och politik fungerar, psykologiskt, eftersom allting är mer eller mindre psykologiskt.

Så det företaget jag skapar ska konkurrera med etablerade företag, men genom att ställa människan i centrum. INGEN korruption.. Allting styrs av kärlek och medkänsla.

Och om du inte tror det är möjligt, då ska du veta att genom att ändra din tro (om du inte är 100%lycklig) så kan du bli lyckligare! Jag blev det :)

Tillbaks till sak.. Hur det fungerar är enkelt. Jag har haft två fasta jobb och flera sommarjobb, och har sett samma typ av hierarkier överallt. Och det senaste jobbet jobbade jag som säljare, och där träffade jag många hantverkare och dem jag pratade med hade samma åsikter och tankar som mig..

Så jag insåg att genom att få folk att tro och börja söka sig till dessa nya företag som arbetar för människan, och emot korruption, vilket med korruption jag menar som leder till något negativt.

T.ex. Aktiemarknaden, den är ett fult spel som tar ifrån den lilla människan och ger mer till dem rika.. Även lotterier, det är bisarrt, och då ska ni veta att jag tjänar pengar på det ;) Men det gör jag för att bygga min rikedom som jag startar egna företag med som lär folk precis det jag lärt mig så företagen växer som gräs.

Jag lovar återkomma när jag behöver fler involverade människor. Ha det bra sålänge!

peace!

vem sa att den yngre generation var dålig? Jag läste nyligen Bert Karlssons bok "Mitt liv som Bert", och han har väääldigt mycket pengar, men han är ganska så penga fokuserad. Och tävlingsinriktade. Han är ibland blind när han sårar människor och handlar.. Men han är fortfarande en ärlig människa, men av den gamla skolan.

Han trodde t.ex. att artister aldrig skulle kunna slå på nätet? Hah, allt som är underground blir bara större och större, trust me I know.

Så igen, jag återkommer ;)

Posted on: 2007/12/14 21:08

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper