Vakencorner
|
Re: sida för alla oss som inte vill ha en moské vid foten av Ramberget
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
"So, christianity is from WHAT culture?" Jag vet inte vad kristendom är från början, bortom påhittade personer - vem gav en Väg för tex "oss", någon gång, i fysisk gestalt eller inte. Var bottnar det någonstans? Nu är det i töcken och missmach. Det har säkert med en slags huvudväg för kultivering att göra - Li Hongzhi har skrivit - jag vet nu inte ordagrant, att kristendomen är inom Buddavägen, det finns ju även Taovägen - alltså ursprungliga huvudvägar för kultivering - men inte att så där direkt tro att dagens förstörda "vägar" hör dit, eller är upprätta. Religionen buddism är inte samma sak som Budda Fa. Man kan läsa Zhuan Falun så får man svar på sådant. "Like oil and water right?" Man kan bara gå En väg, inte på flera samtidigt. Det har jag ju skrivit om måååånga gånger. Man kan inte stå i flera båtar samtidigt. Man hamnar emellan, och drunknar. Så är New Age, de tar från allt... har det bakvända tänkande som det måste ha - då det är Lögn. De kan då tänka "ta det bästa från det bästa"... och får ingenting, utan är bara kaotiska och lost. Vår väg är länkad till de vi är, vår härkomst i kosmos, sina "platser" och så kallade gudar på vägen ned etc... det är en tråd - det finns bara en tråd upp till pyramidens spets från botten av samsara - resten är sidovägar som inte leder dit. "If thats the case, if it is some UNIVERSAL law, a TRUTH, if it REALLY is, like laws of physics (as much as we understandthem) then why my friend, CAN it happen? Hur KAN det hända om det går emot något universiel lag?" Människan har (hade) fri vilja - om man då börjar ta beslut/tänka/agera som inte är enligt den nivåns kriterier man är på - eller från början, från universums kriterie/egenskap - då går man emot det som genomsyran allt... som Insider tar upp, som jag har sagt, som jag visat på att Konfucius sagt, som "Alla" sagt alltid... då avviker man, och det är fallet, att synda, att ha skuld = differens från ens/kosmos egenskap/kriterie, du fattar - det är i enlighet med the Law att man har/hade fri vilja, och att det samtidigt är att skapa sin verklighet. Man kan falla, stå i skuld - men då allt kommer tillbaka... eller sagt på annat sätt, så finns det där som universum nu genomgår, som når vårt tidsrum nu, samsara - har jag inte sagt om detta väääldigt många gånger - då är det enligt Law att det blir som en stor cirkel som sluts, tiden är inne/slut och det kommer att skärskådas - har många ord - jag har 75 gånger gett tex dad Maya säger om det http://www.esnips.com/doc/c2437d77-43 ... 49fc/Maya-Hopi-prophecy-5 Det om att gå emot universell lag - apropå din fråga - är att gå emot universums egenskap kriteriet/essensen - men det är "ju inom" the Law. Att gå emot är att avvika, det ger karma... samsara är skapat, det har jag sagt läääänge, nu såg ni att Insider skrev det - vem som helst skulle kunna skriva det, det är inget mystiskt eller hemligt över det - det är bara att få har insikt, utan nöjer sig med nappen att tro på att vara vaken innebär att se på avslöjande videos, och peka utåt...
Posted on: 2007/10/22 18:33
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
Re: sida för alla oss som inte vill ha en moské vid foten av Ramberget
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Viken SVAR! Underbar! Ok, nu vet jag mycket bättre vad du menade (menar) Ibland KÄNNS det att nånting i mig föstår det hela med livet, och sen börjar hjärnen igång, som en tävling... Min kropp vs min hjärna med de ideerna som någon annan har tankat upp mig med, som en duktig papagoja upprepar jag och vi de. Whoops, there i go again.. haha!
Posted on: 2007/10/22 18:46
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login