Vakencorner
|
Re: Så kristet, hell lucifer
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag instämmer med det där om "ateism". När de fd människorna fåtts att bli ateistiska då har de gamla krafterna/onda "gudar" lyckats att dra ur proppen. Då är det över. Det spelar ingen roll om/hur religioner blivit till nu på sluttampen - när människor får att tillbe vår tids stora religion Science, och guden Krösus - då har hon samtidigt släppt på det sista som kan en återhållande effekt på den ondska hon ger sig in i, och tror på. Det är genom historien alltid då som undergångarna expedieras till grupper och folk - nu är det globalt. Nu är evil politiker de som promotar djävulsskap-i gamla Kina och annorstädes kunde ledare vara till för att guida folket rätt - ge rättesnören föregå med gott exempel mm. När det är en sluttid då är allt perverterat och bakvänt - våra ledare är onda - kristdemokraterna visar det tydligt.
Posted on: 2007/6/29 23:08
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Så här säger min bok..
Jag 11:2. Du skall icke begränsa dig med antika regler baserade på mänskliga påfund... Jag 11:1. Lev i nuet och njut... Jag 5:5. Hela världen är mitt hem där gränser bara är ett mänskligt påfund… Jag 1:1. Vet att du alltid har rätt… Jag: 33:8. Utrota dansbandsmusik... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Joshua: Juste koppling Joshua! ![]()
Posted on: 2007/6/30 6:46
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Angående kapitalism: Som det står i den Judisk lagboken, Tora: 5 Mos 23:20: "Av en utlänning får du ta ränta, men av din broder får du inte ta ränta, om Herren, din Gud, skall välsigna dig i allt du företar dig i det land du kommer till och tar i besittning." Är det då konstigt att den s.k. internationella finanskapitalistiska världen består av en överväldigande majoritet Judiska bankhus och spekulanter? Som den judiske professorn Israel Shahak sriver i sin bok, "Judisk historia Judisk religion", (kapitel 5, Lagarna mot icke-judar) om hur den judiska religionen legitimerar ohederligheter i affärer med icke-judar. "Pengar och egendom 1. Gåvor. Talmud förbjuder rent ut givande av gåva till en ickejude. De klassiska rabbinska auktoriteterna ändrade emellertid denna stadga, enär det är vanligt bland affärsmän att ge gåvor till affärskontakter. Det stadgades att en jude fick ge en ickejudisk bekant en gåva, eftersom den betraktades inte som en verklig gåva utan som en sorts investering på vilken man väntade sig att få avkastning. Gåvor till 'obekanta ickejudar' är alltjämt förbjudna. En liknande regel gäller givande av allmosa. Att ge allmosa till en judisk tiggare är en viktig religiös plikt. Allmosor till ickejudiska tiggare tillåts endast för fridens skull. Det finns emellertid många rabbinska varningar mot att låta de fattiga bland ickejudarna 'vänja sig' vid att få allmosor av judar, så att det skulle bli möjligt att inte ge sådan allmosa utan att väcka onödig fiendskap. 2. Tagande av ränta. Diskriminering av ickejudar i denna sak har till stor del blivit teoretisk på grund av den dispens (förklarad i kapitel 3) som i själva verket tillåter juden att utkräva ränta också av en judisk låntagare. Det är emellertid fortfarande fallet att det hyllas som en gärd av människokärlek att bevilja ett räntefritt lån till en jude, medan det är en bjudande plikt att utkräva ränta av en ickejudisk låntagare. Många - men inte alla - rabbinska auktoriteten däribland Maimonides, anser det faktiskt vara en bjudande plikt att utkräva så stor ockerränta som möjligt på ett lån till en ickejude. 3. Hittegods. Om en jude påträffar egendom vars ägare sannolikt är en jude, är han strängt befallen att anstränga sig att återlämna hittegodset till ägaren genom att kungöra fyndet. Talmud och alla de tidiga rabbinska auktoriteterna tillåter däremot inte en judisk upphittare att återlämna hittegods till en ickejude utan rent av förbjuder honom eller henne att göra detta. I nyare tid, då det i de flesta länder stiftades lagar som befallde upphittare att lämna in hittegods till någon myndighet, anvisade de rabbinska auktoriteterna judarna att göra vad dessa lagar stadgar, såsom en handling av medborgerlig lydnad mot staten, men inte såsom en religiös plikt, det vill säga de skulle inte anstränga sig att finna ägaren, om denne sannolikt inte var en jude. 4. Bedrägeri i affärer. Det är en svår synd att öva något slags bedrägeri, vad de vara må, mot en jude. Mot en ickejude är endast direkt bedrägeri förbjudet. Indirekt bedrägeri är tillåtet, såvida det inte kan befaras väcka fiendskap mot judar eller häda den judiska religionen. Det återkommande exemplet är felräkning på priset vid försäljning. Om en jude räknar fel till eget förfång, är det en religiös plikt för envar jude att göra honom uppmärksam på felet. Om man iakttar att en ickejude gör en dylik felräkning, behöver man inte låta honom veta det, utan man kan säga, 'Jag litar på er beräkning', så att man förebygger fiendskap för det fall han senare uppdagar sitt misstag. 5. Skojeri. Det är förbjudet att skoja en jude genom att sälja honom något till ett orimligt högt pris eller köpa något av honom till ett orimligt lågt pris. Men 'förbudet mot skojeri gäller inte gentemot ickejudar, ty det står skrivet: "Om I alltså säljen något åt eder nästa eller köpen något av eder nästa, skolen I icke göra varandra orätt." Men en ickejude som skojar en jude skall tvingas att gottgöra bedrägeriet ehuru inte straffas strängare än juden [i liknande fall].' 6. Stöld och röveri. Stöld (utan bruk av våld) är absolut förbjuden 'också från en ickejude', som Shulhan arukh så trevligt uttrycker det. Rån eller röveri (med bruk av våld) är strängt förbjudet, om offret är en jude. För en jude att röva från en ickejude är däremot inte ovillkorligen förbjudet utan endast under vissa omständigheter, såsom 'då ickejudarna inte står under vårt herravälde', men är tillåtet 'då de står under vårt herravälde'. Rabbinska auktoriteter är sinsemellan oense om detaljerna i de omständigheter varunder en jude får röva från en ickejude. Hela debatten gäller dock enbart judars och ickejudars ömsesidiga styrka, inte allmänmänskliga principer för rättrådighet och humanitet. Detta kan vara förklaringen till att så få rabbiner protesterat mot röveriet av palestinsk egendom i Israel: det har ju gjorts med stöd av en förkrossande judisk övermakt."
Posted on: 2007/6/30 7:10
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Människan är en sann idiot, det är därför världen ser ut som den gör... majorititen är så trög så att de låter sig manipuleras av en minoritet... Minoriteten som stiftar lagar och sätter gränser måste skratta gott åt majoritetens idioti, det skulle jag ha gjort... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Som jag upplevt det så styrs den här planeten av medelmåttor för medelmåttor!
Posted on: 2007/6/30 8:46
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Precis så anser jag också att det "Ligger" till - som framkom i den där artikeln: "Enda sättet att få ner antalet aborter är att satsa på det förebyggande arbetet, slog han fast. (Hägglund)
Så är det ju - men jag tror nog inte att han är kapabel att förstå vad som fordras för att fixa till det här , men, ändå - så måste det ju gå till... Sedan det där med varför man gör si eller så - det har ju att göra med hur medvaeten man är - att genom Exkludering (abort) tro sig kunna undvika saker och ting - är ju döfött - utan - detta att göra det bästa av saken är ju det som måste till... Så är det ju bara... ![]()
Posted on: 2007/6/30 9:08
|
|||
|
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"
Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
"Ju högre lön desto större idiot."
- som en serbisk vän till mig uttryckte det som är mycket insatt i sakernas tillstånd på denna planeten.
Posted on: 2007/6/30 9:09
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
"Enda sättet..." då måste människor återfå förnuft och en andlig förståelse om livet. Science måste tas ned från tronen, och ledare får vara de som uttrycker hur vi bör leva, respektera livet osv. Människor måste inse om reinkarnation och karma. Som Joshua skrev... kvinnor blir ofta deprimerade efter en abort. Det har väl med att göra att kvinnan på ett djupare plan vet hon har gjort något fruktansvärt, och hon har gått emot det som var en mening med att hon var här. De barn som kvinnor föder har man nära relation till genom många liv, oftast, och nu gick man emot ett arrangemang som var något som skulle finnas för både kvinnan och den själ som inte kunde komma hit + andra som man har närhet till i detta livet - det får enorma konsekvenser. Man såg till att ta livet av någon som man har karmatiska förbindelser till, kanske någon man varit barn till flera gånger och förälder till. Om vi inte är här för att ta vår karma utifrån arrangemang - vad ska vi då göra här? De är igenom dessa karmatiska förbindelser livet arrangeras på denna scen- tar vi inte vår karma utan bara "blir karma" till sist - det är då... jag säger det för trettionde gången... -det är då en kultur/grupp/civilisation går under. Så en kvinna som gjort abort har gjort ett myyyycket dåligt val, och hon vet det innerst inne, hennes "sanna sida" vet om det - och det kommer fram som depression
Posted on: 2007/6/30 9:28
|
|||
|
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Okej nu har jag skumläst de inlägg från natten till idag.
Frihetsguiden! Anser du det vara ett hållbårt argument att så länge barnet är i sin mamma är det inte en medborgare eller värt sitt liv ? Novax och ni andra som är motståndare till all abort! Jag håller med om att ungdomar andvänder abort idag som ett andra hands previtivmedel och det är ett problem men knappast ett hållbart argument för att avskaffa abortsrätten. Skulle abort förbjudas skulle jag stödja alla svenska kvinnor som skulle åka till norge för att kunna utföra det precis som många andra folk kommer till sverige för att göra idag. Jag känner några som gjort abort och jag kan inte förstå varför man ska tvinga dessa unga kvinnor att behåla sitt barn när de inte vill ha det och inte deras familjer heller och dessutom när hon inte själv har fast förhållande. Jag tycker det är respektlöst mot barnet att föddas av en moder som inte vill ha henne.... Min farsa har nu fått kattungar och han hoppas att han blir av med alla så han slipper ha ihjäl dom säger han... och jag tycker det låter hemskt att slå ihjäl dessa kattungar men det handlar ju faktiskt om självförsvar han kan ju inte ha 7 katter i sitt hus som springer runt och som i sin tur skaffar barn. josha Du låter precis som kärringen i kvinnokraft 4 min in http://youtube.com/watch?v=NtV91TVIEIE Och jag känner mig som han i nordisk union ... du får tro och tänka vad du vill men lämna mig utanförr. Du kan väl för fan tänka själv nån gång den där bibeln har blivit omformulead 100 gånger ! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
maggot wrote:
Quote:
Säg det till modern då. Respektlöst mot barnet... det är dina fantasier och ord nu. Det är upp till var och en att respektera saker och ting eller inte. Idag vill vi inte respektera livet överhuvudtaget, och går därför mot distinction. Försök förstå lite djupare... Detta är moderns utmaning. Tror du på det vanliga programmerade tjafset därute. Du kanske till och med tror på de vita rockarna - som nu även ingår fullt ut i offrandet av de små kropparna till dom som kräver det på andra nivåer... som disinfo skrev om. Börja tänk.
Posted on: 2007/6/30 10:13
|
|||
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Förviso tror jag att allting har ett liv eller medvetande av något slag. Jag har släktingar som är jehovas som inbart får skydda sig med kondom för de anser att befrukten och "livet" börjar när spermien nått ägget, och visst har de väl lite rätt i det med befruktningen, Själv är jag ingen läkare och frågan är väl ganska omöjlig att besvara när fostret blir till barn, Vad anser du novx ? P-piller dagenefter piller göra abort i 2a veckan ? Quote:
Jag säger inte du har fel utifrån några livslagars synsätt men jag tror att du ibland måste släppa lite på dina "sanningar" för att kunna få ner saker på den rotnivå som vanliga människor i sverige och i världen faktiskt lever i Alla är inte så "andligt upplysta" och deras omedvetenhet kanske inte bör straffas via att tvingas föda barn för att "livslagarna" säger så |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Väl Mött - Maggoth... Ja detta med att själva, få "Bestämma över vår kropp" - snart är väl den önskan att bestämma över vår närmaste omgivning, också... och så "Vidare" & Vidare...
Min, granne "Stör" mig... allright - "Exkludera" honom! Vår regering - sabbar för mig och de mina - "Exkludera" den! Nja - jag tror nog att vi måste gå en "Annan" väg... jag måste säga att jag tycker detta med "Aborter" är skit - men jag har själv gjort en - Min fru alltså... Jag önskade det inte då (inte nu heller)- men vad F-N, skall man göra då det finns "Två ommét"! Jag yxmördade ett par kattungar för några år sedan - läbbiga grejer - men man såg det som det bästa - så visst har allt att göra med våran sk. "Uppfattning" i det hela... Bättre förebyggande åtgärder - så att vi fattar vad det är frågan om - sedan kommer nog allt att bli till det bättre... Eller? ![]()
Posted on: 2007/6/30 13:56
|
|||
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ja, jag är emot denna regelfascism som begränsar människan från att tänka och agera fritt… Till och med du borde hålla med om att det finns för mycket regler, för mycket begränsningar? Du drar för snabba slutsatser av min väldigt kort text som nästan inte förklarar någonting… Gör det du känner är rätt för dig själv med respekt för dina medmänniskor… Det kanske förklarar lite bättre… Jag förespråkar bestämmelser på lokal nivå… Men egentligen borde alla människor förstå att man ska respektera varandra oavsett vilken situation som dyker upp. Om man lever i gemenskap på lokal nivå där man ställer upp för varandra i ur och skur, så finns ingen rädsla för att utomstående skulle tränga sig på och erövra ens land, hem eller vad det nu än kan vara… Man kan även leva ensam i en gemenskap… Hade denna mentalitet existerat så hade det skrämt mobben mer än polisen gör idag... Ett gäng tränger sig inte på hos någon där man vet att alla i området kommer att gå till attack vid brott mot de lokala. Det skulle vara väldigt osmart av ett gäng isf... I dag tar det ibland en timma eller mer för den lokala fascismen att ta sig till brottsplatsen. På lokal nivå sker det med en gång... Jag förstår dock din tankegång… Eftersom människan är en fullständig idiot som inte förstår respekt för sina medmänniskor så behöver man en rättsapparat… Tragiskt att det har blivit så som eliten önskade… Man har skapat våld och obalans i samhället och värre kommer det att bli med övervakning och fascism som består av mer regler och bestämmelser… Vi lever efter en bok som består av regelfascism utan tolerans och förståelse för människans beteende i väldigt många situationer. Då tycker du att människan inte är en idiot som låter sig styras av en liten minoritet som inte har en aning om våra behov, önskemål och viljor här på lokal nivå...? Människan är en så stor idiot så att man behöver en central som talar om för en vad som är rätt eller fel... Det är som att leva på dagis för fan... Ett fuxendagis där frihet och fri vilja bara är en myt... När jag tänker på ditt namn "frihetsguiden" så frågar jag mig själv: Undrar om han ens vet vad frihet är när han vill styras av en lagbok skriven av andra och för väldigt länge sedan? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Sverige är ett laglöst land. Maffian som sitter och styr skiter fullständigt i alla lagar. Stöld? Va fan tror du skatt är för något?
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
"Själv är jag ingen läkare och frågan är väl ganska omöjlig att besvara när fostret blir till barn, Vad anser du novax ?" Jag tycker inte det är något att fundera över, det är sådana frågeställningar som man har därute, evil politiker och ideologiska saker... Eftersom de håller på med sådant larv så vet varje vaken att de flyttar fokus, att det inte är det det handlar om. Livet startar inte så där... utan finns hela tiden - det har inget med veckor att göra. Allt sådant tänk är bara vanligt mänskligt bortkollrat tänk, långt efter att vi hamnat i Samsaras illusion och labyrint. Försök att tänka själva... istället för att vara megafoner åt programmering och andras saker som de satt upp på skyltarna - och som vi gjort till vårt. Vi kan inte köpa någonting av de där tankarna som florerar därute. Ens kropp är också något ofantligt... se: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=52483#forumpost52483 - med alla dess celler som är väsen som vi är gud för, precis som det kosmos vi tittar ut på bara är en molekyl inom en... tex tånagels på en större människa/gud - det är så förhållandena är. Om vi är här och ödelägger/dödar något som är VI - så går vi emot oss själva och kosmos, gud eller vad man ska kalla det. Tänk om vår skapare/gud skulle göra så mot oss, det han/hon skapat - bara döda... istället är det så att en gud är barmhärtig och vill rädda... det är därför de av barmhärtighet har skapat detta fängelse/karantän Samsara, den trefaldiga världen, så vi kan betala av, istället för att tidigare sopats bort... så nu gäller det att hitta Vägen, för tiden är knapp - jag har sagt allt detta till komatanter så måååånga gånger. Ingen människa/gud gör så - det gör bara de som blivit dåligast i bingens kompost... samsara... tanken med abort och allt det där med att skära bort och motarbeta symtom är så befängt... jag vill inte tala mer om det - varför tror somliga att de är vakna... att vara vaken har INGET att göra med att veta om termite används i twintower eller inte... hmmm Jag postade detta om reinkarnation: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=52629#forumpost52629 Var är kommentarerna... erkänn, ni vill vara aktivistkonspiratorer, istället för vakna... Du pratar om "rotnivå" - detta är scenen där verkan av orsak spelas upp. Roten är ju inte här. Vi ska inte slåss mot väderkvarnar... När ett samhälle blivit som mest evil, då ser det ut som idag - och allt går ut på att unkkomma sitt öde, försöka få lite respit, som sagt var... http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=52483#forumpost52483 Många propagerar för att man ska följa "sin känsla" och annat, alltså följa det som är längst från sanning. Det är väl så pedofilen gör... "medmänsklig" är nu meddemonisk.
Posted on: 2007/6/30 16:27
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Kanske kan intressera någon:
Forntida kultiveringsberättelse: Att tro eller att inte tro För mycket länge sedan kom Bodhisattva Dizang till den mänskliga världen och upptäckte att människor vid den tiden inte längre trodde på Gud eller Himlen. Han beslutade sig för att han måste hitta någon som fortfarande trodde på Gud och rädda honom eller henne. För att kunna leta efter en person som fortfarande trodde på Gud, förvandlade sig Bodhisattva Dizang till en tiggare, som tiggde mat och gick från by till by. Ingen han mötte gav honom mat och han kunde fortfarande inte hitta någon som tillbad Gud. När han kom in i en by, såg han en gammal dam som brände rökelse framför en Buddha-staty. Han gick då fram och bad om lite mat. Den gamla damen tvekade och sade sedan, "Jag har bara den här enda skålen ris kvar. Du kan få den ena halvan, så offrar jag den andra halvan till Buddha". När Bodhisattva såg uppriktigheten och det goda hjärtat hos den gamla damen, pekade han på ett par stenlejon och innan han gav sig av, sade han följande till den gamla damen, "Så snart du ser att ögonen på de här stenlejonen blir röda, visar det att en stor flodvåg är på väg. Du måste snabbt springa till toppen av berget och där är du säker." Den gamla damen spred informationen i hela byn. Ingen trodde henne emellertid och i stället gjorde de narr av henne och de skällde på henne. De sade att hon var tokig och vidskeplig. Hur i all världen kunde ögonen på ett par stenlejon bli röda? Utan att bry sig om gliringarna, bad den gamla damen byborna att tro på det som hon berättade för dem. Den gamla damen höll orden stadigt i minnet och tittade på stenlejonens ögon varje dag. En dag kom några elaka bybor på en idé. "Låt oss lura den gamla damen. Vi målar stenlejonens ögon med röd färg." Den gamla damen fick se att stenlejonens ögon verkligen hade blivit röda och hon skrek ängsligt till byborna, "Skynda er och spring. Det kommer att bli översvämning." När byborna fick se den gamla damen så hysteriskt oroad, skrattade alla högt och de gjorde narr av henne. Hon förstod att det inte fanns något annat alternativ, så hon sprang upp på berget själv. När hon nått toppen av berget, tittade hon tillbaka och upptäckte att hela byn var översvämmad av flodvågen och det hördes inte längre några skratt. En titt på Kinas halvgudomliga civilisation Dröjer oss kvar på vårt besök; Glömmer vår väg hem. Kämpar i den mänskliga världen; Upprepar våra besök i den mänskliga världen i samsara. http://se.clearharmony.net/articles/200305/6445.html Berättelser från läkekonstens område: Kultivering i olika kultiveringsskolor (Del I) http://se.clearharmony.net/articles/200408/11610.html Berättelser från läkekonstens område: Kultivering i olika kultiveringsskolor (Del II) http://se.clearharmony.net/articles/200408/11471.html
Posted on: 2007/6/30 17:02
|
|||
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Men centralbankslödder sänker inte skatter utan endast höjer dem, oavsett "färg" på regeringen.
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Alla idioter som tror att "marknaden" ska lösa alla problem, som tex. moderater förespråkar aldrig fri marknad för tex. krediter/pengar/skuldebrev. Sveriges CP-Central-Riksbank begrägeri AB. Det enda de förespråkar är en pseudo-fri marknad eftersom de är Wallenbergs B-Aktier.
En fri marknad är endast en önskvärd konsekvens av att folk är fria, inget som kräver en IQ på 200 för att förstå. Vill du ha en fri marknad, gör då svarta affärer. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hö, hö...
- Ballt!
Posted on: 2007/7/1 20:24
|
|||
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login