vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 5 6 »

Anonym
Re: heterosexuella ge plats åt bögar och flator!
novax djuren kanske inte har "bögsex" men de är iaf homosexuella

(det är jag iaf 99%) säker på

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

micro wrote:
Jag blir så trött på alla kortsiktiga konspirationshetsare.

Utan steg 2. så kommer vi in i självhat och skapar en dålig loop.

2. Vi måste akseptera andras brister och ha medkänsla för dessa.

Om vi klagar på andras brister skapas en dålig loop.

.

Konspirationshetsare? Jag drack rödvin med en bög ensam i min soffa för ca 6månader sedan.

acceptera andras brister? gäller det även såna som tar sig vatten över huvudet och diskuterar homolobbyn på ett osmart och vulgärt sätt?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

micro wrote:

Illuminati skapar 2 poler, homosexuella och homofober och dessa kämpar mot varandra i eviga loopar.

Fel.

Satanisterna/ illuminaterna vill förstöra skapelsens ordning och vända upp och ned på alla naturenliga normer och värderingar för ur detta kaos skapa sin egen totalitära slavstat.

De du kallar "homofober" är precis som novax tagit upp tidigare bara en naturlig reaktion på en socialt konstruerad företeelse som t.ex Feminism och Homopropaganda.

Alla krafter i skapelsen skapar en lika stor motkraft.

Studera skapelsen så kommer du att upptäcka att den bygger på motpoler och allt mellan dessa.

Svart-Vitt, Kvinna-Man, Sött-surt, Natrium-Klorid, Plus-Minus, Gravitation-STrålning. etc.

Det är när Yin och Yang förenas som nytt liv kan uppstå och harmoni kan inträda.

Det är denna harmoni och balans som satanisterna arbetar på för att förstöra.

Jämför Anton Laveys "Satansbibeln" med Sion Vises Protokoll, Illuminaternas program, Kommunistiska manifestet och t.ex Syndikalisternas idéer som kommer fram i deras blaska Arbetaren så ser du att alla dessa bygger på samma idéer.

Quote:

Ni kan TRO att homosexuallitet är dåligt, men jag är inte dogmatisk och som agnostiker så kan jag bara säga att jag inte vet om det är BRA eller DÅLIGT. Dock så ligger detta irellevant pga av att det enda sättat att komma bort från negativa beteenden är att akseptera och förstå dessa.

Ska vi acceptera pedofili också eftersom homosexuella är gravt överrepresenterade bland pedofiler.

Ska vi acceptera satanister som vill sodomera barn?

Ska vi acceptera syndikalister som vill ha fri invandring och förstöra nationen och medelklassen i Sverige samt avskaffa den privata egendomen?

Är det i så fall helt ok om de komfiskerar dina ägodeler också?

Posted on: 2007/1/15 19:45

See User information
är det bara jag som tror att homofili är en slags psykisk sjukdom eller en konsekvens av dålig/ingen relation till ens far?

jag känner och har träffat ett antal bögar var det visar sig att de har blivit illa behandlade eller haft en negativ relation till sina fäder. en blev misshandlad som liten, en annan aldrig träffat sin, osv. jag vet inte, det är utifrån min direkta kontakt med bögar. vet ingenting om det finns en liknande länk mellan flator + mödrar... någon som har koll, kanske läst psykologi?

finns ju många bögar som alltid känt sen de var små att de var 'annorlunda' eller har dragits mot personer av samma kön.

who knows!

men som micro säger tror jag man ska ha tolerens för abnormala sexualiteter men samtidigt inte beskylla normen för ens eget lidande osv. det är en fin balansgång man får gå helt enkelt.

Posted on: 2007/1/15 19:46

See User information
Quote:

anti wrote:
är det bara jag som tror att homofili är en slags psykisk sjukdom eller en konsekvens av dålig/ingen relation till ens far?

jag känner och har träffat ett antal bögar var det visar sig att de har blivit illa behandlade eller haft en negativ relation till sina fäder. en blev misshandlad som liten, en annan aldrig träffat sin, osv. jag vet inte, det är utifrån min direkta kontakt med bögar. vet ingenting om det finns en liknande länk mellan flator + mödrar... någon som har koll, kanske läst psykologi?

finns ju många bögar som alltid känt sen de var små att de var 'annorlunda' eller har dragits mot personer av samma kön.

who knows!

men som micro säger tror jag man ska ha tolerens för abnormala sexualiteter men samtidigt inte beskylla normen för ens eget lidande osv. det är en fin balansgång man får gå helt enkelt.

Anti, det där är inga primära orsaker - pappa eller vad som helst - det är bara en sen, eller sekundär "orsak" på ytan - något det hela ska visas igenom - det är redskap för att ens karma ska manifesteras - det är inte pappas "fel" eller så - utan det är precis som det ska vara... det är även inbördes karmarelationer.

Det är upp till var och en hur man "gensvarar" på det man möter i livet...men det är inte någon annans fel, ingen anna som orsakar en saker och ting, och det finns ingen orättvisa.

Den primära, eller mer ursprungliga orsaker ligger mycket djupare än så, och i en helt annan tid... även pm det är koplext och "skenbart" detta med tid. Det är en nedåtgående spiral, karma på karma, och vi sjunker allt djupare ned. Här är det somlägst, och dessutom i en speciell "sluttid"/övergång - så nu är allt extermt - det "onda" är det som kommer upp till ytan nu, alltmer. Så alla, såsom pappor... det är bara hur ens egen avvikelse ger en återgäldning - man får själv bryta "det hela" - nu är det inte lätt... vi har allt "emot oss" hela det gamla kosmos står emot och spjärnar... sepå vaken.se...det gamla kosmos, karman, vill ju inte dö...

Så skyll inte på någon annan - istället är de/det till "hjälp", en möjlighet att kunna se hur man själv blivit - allt som händer har med en själv att göra, på något sätt,om inte annat kan man se på hur man tänker och reagerar mm. Det därute är till för oss, att ta oss härifrån igenom... återvända. Pervo vill ha allt till att vara likadant, och att det heter normalt... i toleransens namn... huva - köp det inte.

Posted on: 2007/1/15 19:58
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Quote:

maggot wrote:

maggot, sluta kompis... du tänker lite tokigt, än så länge...

Posted on: 2007/1/15 20:01
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Quote:

novax wrote:
Quote:

maggot wrote:

maggot, sluta kompis... du tänker lite tokigt, än så länge...

hm det är möjligt

Anonym
Quote:

anti wrote:

Jovars jag anser väl inte att homosexuallitet är något fel men det är i min mening kanske inte det "sanna" men skitsam.
men jag förstår vad du menar och håller emd om att balansgången är skitsvår och jag faller nog....

men så får vi inte glömma bort dessa sjuka nekrofiler och annat dom ska hållas inne mot de kan vi aldrig kompromisa!

See User information
Jag medade inte att rikta det åt någon speciell.

Maggot, jag redágerade på ditt sätt att ta i detta ämne utan känsla, men allt som allt reager jag på alla som är så dömmande.

Posted on: 2007/1/15 20:24
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Jag tycker synd om de homo/bi som inte vill vissa upp sig i manifestationer och visa hur de kan ha sex och att de målar sina bröst i regnbågens färger

Anonym
Inom psykiatrin är alla dessa filier (parafilier) väldokumenterade företeelser.

Här är ett litet axplock...

Asphyxiofili
(grek. sphyxis = luft)
Sexuell upphetsning av syrebrist. Experimenterande med begränsad syretillförsel - s.k. andningskontroll - leder inte sällan till döden, och är således inget att rekommendera.

Agorafili
(grek. agora = torg)
Böjelsen för att utöva erotiska aktiviteter på allmänna platser. Risken att bli upptäckt innebär för många ett extra spänningsmoment som ökar lusten.

Algofili
(grek. algos = smärta)
Sexuell böjelse för smärtsamma stimuli av olika slag, något som ofta ingår i masochism.

Altocalcifili
(lat. altus = hög)
En inte helt ovanlig form av skofetischism (retifism) som fokuserar på höga klackar.

Arachnofili
(grek. arakhne = spindel)
Sexuell upphetsning av spindlar. I likhet med andra rädslor producerar spindelfobin adrenalin som kan stärka den sexuella upphetsningen. Den dominerade kan exempelvis ligga bunden och få spindeln placerad i närheten av, eller rentav på, kroppen så att den lille krabaten kan springa omkring som den vill. OBS: Om du överhuvudtaget ska ägna dig åt arachnofiliska experiment - se då till att inte använda en giftspindel!

Asphyxiofili
(grek. sphyxis = luft)
Sexuell upphetsning av syrebrist. Experimenterande med begränsad syretillförsel - s.k. andningskontroll - leder inte sällan till döden, och är således inget att rekommendera.

Choreofili
(grek. khoreia = dans)
Sexuell upphetsning av att dansa.

Elektrofili
Sexuell upphetsning av elektriska stötar. För att framkalla sådana finns speciellt framtagen apparatur med fästen som kan placeras på känsliga ställen.

Endytofili
(eng. endytophilia)
Preferens för påklädda, snarare än avklädda, partners.

Fobofili
(grek. phobia = fruktan, rädsla)
Fobier och filier ses ofta som varandras motsatser. Men ibland går de faktiskt hand i hand. Det tydligaste exemplet är fobofiler som älskar att utsättas för skräckinjagande situationer. Som vanligt är det adrenalinrushen som förstärker lusten. Den vanligaste fobofilin lär vara agorafili, dvs lusten inför risken att ertappas på allmänna platser. Men även arachnofili och formikofili, dvs attraktionen till spindlar respektive småkryp, kan räknas till denna kategori. I vidare mening kan hela SM-kulturen betraktas som fobofilisk. Rollspelen bygger ju ofta på sådant som vi absolut inte skulle vilja utsättas för till vardags, något som också förstärks av symboler som piskor, kedjor och handbojor.

Formikofili
(lat. formica = myra)
Form av zoofili, dvs "djurkärlek", som fokuserar på insekter och andra småkryp, t.ex. upphetsning när de kryper över ens kropp.

Harpaxofili
(eng. harpaxophilia)
Sexuell upphetsning av att bli rånad. Liksom i många andra akuta situationer leder ett rån till att stora mängder adrenalin sätts i omlopp, vilket kan verka starkt sexuellt stimulerande. (PS: Om du skulle råka ha harpaxofila önskningar, är det bara att kontakta mig: Jag hjälper dig så gärna att förverkliga dina våta drömmar!)

Hierofili
(grek. hieros = helig)
Sexuell attraktion till religiösa föremål, t.ex. kyrkor, krucifix och madonnastatyer. Sexualitet och religion har i den kristna kulturen ofta betraktats som varandras motsatser. I många av de urgamla gudinnereligionerna, som föregick kristendomen, judendomen och islam, ingick däremot sexuella riter som en del av religionsutövningen. Hierofili är således inget nytt påfund.

Homofili
Sexuell upphetsning av det egna könet.

Odontofili
(grek. odontos = tand)
En odontofil tänder på tänder. Detta kan yttra sig i en njutning av att bli biten, men också av att behandlas hos tandläkaren. En tandutdragning utan bedövning är bara ett exempel på sådant som för somliga odontofiler till sjunde himlen.

Parafili
(grek. para = bortom)
Sexologisk term som kom att ersätta perversion för att beteckna sexuella avvikelser från den gängse normen. Till de vanligaste parafilierna räknas fetischism, masochism, sadism och transvestism.

Podofili
(grek. podos = fot)
Erotisk dragning till fötter. En vanligare beteckning för ungefär samma sak är fotfetischism. OBS: Skilj mellan podofili och pedofili!

Scatofili
(lat. scateo = välla fram)
Sexuell upphetsning av avföring, i detta sammanhang kallat "scat". (Koprofili)

Stigmatofili
(grek. stigma = märke)
Sexuell attraktion till ärr, tatueringar eller piercing - antingen på den egna kroppen eller på andras.

Tafofili
(grek. taphos = grav)
Erotisk dragning till gravar och kyrkogårdar, vilken bland annat kan yttra sig i viljan att bli levande begravd.

Urofili
(grek. uron = urin)
Urofili, urolagni eller undinism är den sexuella böjningen för urin, till exempel i form av gyllene duschar eller champagne.

See User information
Ok, DU har RÄTT och JAG ha FEL enligt dig.

Ni är naturliga, dom onaturliga.

Ni är goda, dom onda.

Låter som en illuminat. Söndra och Härska.

Förså alla brister och ge förståelse utan att dömma. Det är vägen till läkande. Det betyder inte att man skall uppmuntra eller tillåta någonting som skadar någon. Dessa måste balanseras.

Tao handlar om att vara varken god eller ond, att vara i mitten av cirkeln.

Du är en motpol, och skapar därmed tes, anti-tes och syntes.

Quote:

bennybear wrote:
Quote:

micro wrote:

Illuminati skapar 2 poler, homosexuella och homofober och dessa kämpar mot varandra i eviga loopar.

Fel.

Satanisterna/ illuminaterna vill förstöra skapelsens ordning och vända upp och ned på alla naturenliga normer och värderingar för ur detta kaos skapa sin egen totalitära slavstat.

De du kallar "homofober" är precis som novax tagit upp tidigare bara en naturlig reaktion på en socialt konstruerad företeelse som t.ex Feminism och Homopropaganda.

Alla krafter i skapelsen skapar en lika stor motkraft.

Studera skapelsen så kommer du att upptäcka att den bygger på motpoler och allt mellan dessa.

Svart-Vitt, Kvinna-Man, Sött-surt, Natrium-Klorid, Plus-Minus, Gravitation-STrålning. etc.

Det är när Yin och Yang förenas som nytt liv kan uppstå och harmoni kan inträda.

Det är denna harmoni och balans som satanisterna arbetar på för att förstöra.

Jämför Anton Laveys "Satansbibeln" med Sion Vises Protokoll, Illuminaternas program, Kommunistiska manifestet och t.ex Syndikalisternas idéer som kommer fram i deras blaska Arbetaren så ser du att alla dessa bygger på samma idéer.

Quote:

Ni kan TRO att homosexuallitet är dåligt, men jag är inte dogmatisk och som agnostiker så kan jag bara säga att jag inte vet om det är BRA eller DÅLIGT. Dock så ligger detta irellevant pga av att det enda sättat att komma bort från negativa beteenden är att akseptera och förstå dessa.

Ska vi acceptera pedofili också eftersom homosexuella är gravt överrepresenterade bland pedofiler.

Ska vi acceptera satanister som vill sodomera barn?

Ska vi acceptera syndikalister som vill ha fri invandring och förstöra nationen och medelklassen i Sverige samt avskaffa den privata egendomen?

Är det i så fall helt ok om de komfiskerar dina ägodeler också?

Posted on: 2007/1/15 20:30

See User information
Jag tror man vill propsa dem att springa runt på gatorna och visa upp sig eftersom det är en alldeles utmärkt distraktion.

Posted on: 2007/1/15 20:47
"Paper is poverty... it is only the ghost of money and not money itself". - Thomas Jefferson

See User information
Destruktiva människor finns inom alla typer av grupper; rasister - antirasister, manschauvinister - feminister, homosexuella, heterosexuella m.m.

När man generaliserar dömer man ut alla, även de som är schyssta. Då har man fastnat i den dialektiska fällan vilken skapar mer söndring, mer förakt och mer hat, vilket är exakt vad illuminate vill ha.

De flesta homosexuella springer inte omkring halvnakna och slickar varandra i olika parader. De jobbar, studerar och strävar på som de flesta andra av oss.

I princip vilken grupp som helst kan infiltreras av idioter eller folk som vill förstöra, men det betyder inte med nödvändighet att alla i gruppen är idiotiska samhällsförstörare eller att det som var syftet med gruppen från början var fel.

Exempelvis finns det flera exempel på rabiata feminister som hatar män men det betyder inte att alla de kvinnor som hånats, misshandlats och fängslats för att de skulle få göra något så självklart som att t.ex rösta skall dömas ut, lika lite som de feminister som senare arbetat konstruktivt för att kvinnor ska ha samma rättigheter som män. De flesta feminister är inte manshatare, de har fullt upp med att skapa ett bättre liv för den delen av världens befolkning som fortfarande på många sätt är en andra rangens medborgare i de flesta länder.

Samma sak gäller ju för många homosexuella. Även om vissa av de som gör väsen av sig kanske har snöat in totalt på sex och exhibitionism så betyder inte det att alla homosexuella människor är så. Jag tror att de flesta som går in i en rörelse med homosexuella gör det för att skapa mindre fördomar och göra livet drägligare för den målgruppen, inte för att de vill krossa kärnfamiljen eller förstöra samhället.

Att sen båda dessa grupper uttnyttjas av eliten betyder inte att man måste demonisera alla i den eller det som var grundsyftet med den. För mig känns det som missriktad energi att ödsla tid på att reta upp sig på homosexuella och feminister rent generellt.

Vore det en nackdel om de feminister och homosexuella som sympatiserar med vakens grundidé ville bli medlemmar och arbeta för att vi fick en värld som inte styrdes av maktgalna, penningkåta personer vars främsta medel för att kunna styra är rädsla, splittring och hat?

Om svaret är ja, hur sannolikt är att de skulle känna sig manade och välkomna efter att ha läst huvuddelen av vad som skrivits i denna tråd?

Posted on: 2007/1/15 20:49
Religion separerar - Andlighet förenar

Anonym
Lightsaber Jag tänkte kommentera lite
först o främst skriver du

"När man generaliserar dömer man ut alla, även de som är schyssta. Då har man fastnat i den dialektiska fällan vilken skapar mer söndring, mer förakt och mer hat, vilket är exakt vad illuminate vill ha."

Och du tror inte illuminati vill styra och generalisera denna lobby?

sedan skriver du

"De flesta homosexuella springer inte omkring halvnakna och slickar varandra i olika parader. De jobbar, studerar och strävar på som de flesta andra av oss."

Det vet väl jag med men det är ju på sjävla evengemanget jag menar har du sett stockholm pride???
kolla in spektaklet

http://images.google.se/images?hl=sv& ... TF-8&oe=UTF-8&sa=N&tab=wi

sedan skriver du

"I princip vilken grupp som helst kan infiltreras av idioter eller folk som vill förstöra, men det betyder inte med nödvändighet att alla i gruppen är idiotiska samhällsförstörare eller att det som var syftet med gruppen från början var fel."

Det är ju därför man bör informera om denna lobby pride osv normaliserar inte synen på bögar utan tvärtom!

"Exempelvis finns det flera exempel på rabiata feminister som hatar män "

nu kommer fördomsfullsnacket fram....jag skiter i om de är homosexuella!

"Att sen båda dessa grupper uttnyttjas av eliten betyder inte att man måste demonisera alla i den eller det som var grundsyftet med den. För mig känns det som missriktad energi att ödsla tid på att reta upp sig på homosexuella och feminister rent generellt"

Säger du samma sak om nazister,afa eller 911 försvarare?

"Vore det en nackdel om de feminister och homosexuella som sympatiserar med vakens grundidé ville bli medlemmar och arbeta för att vi fick en värld som inte styrdes av maktgalna, penningkåta personer vars främsta medel för att kunna styra är rädsla, splittring och hat?"

Varför skulle de inte kunna göra det, det finns inget VI på vaken och det låter som du har en väldigt fashistisk synsätt som att HBT-människor är mer känsliga mindre inteligenta att ta åt sig den inforamation som passar dom.
och att man måste smyga med sina tankar för att de korkade HBT-människorna ska "vakna" ge dom lite 911 och "hjärntvätta" dom succesivt

LÅT ALLA KOMMA TILL TALS!
www.vaken.se ett community för ALTERNATIV INFORMATION

See User information
Det ligthsaber säger är exakt vad jag menar.

Jag förstår inte hur man kan invända mot det.

Posted on: 2007/1/15 21:02

Anonym
Quote:

micro wrote:
Det ligthsaber säger är exakt vad jag menar.

Jag förstår inte hur man kan invända mot det.

Ja dessa grejer brukar ju finanseras av rockefeller och liknande gubbar men de vill nog bara de homosexuellas bästa.

att homosex är återkommande riter i högraderna är nog bara en slump

Anonym
har även sätt årets pridelåt "kom ut"
länk
http://www.stockholmpride.org/

(ur den så slickar de som en hund på en tårta, har en stav mellan bena och det börjas med lite juckande)

och sett en mass bilder på halvnakan människor som målat sig gröna
http://www.pbase.com/jnana/pride&page=10

att tro att det ska normalisera en gayrörelse är ju korkat!

See User information
Går du emot skapelsen så kommer den att arbeta emot dig också.

Detta har lärts ut i de flesta esoteriska skolor sedan forntiden.

I flera av dessa skrifter beskrivs denna planeten som en fängelseplanet där vi får lära oss att hantera materien och dess reaktioner i karma. Vi måste själva genom erfarenhet till slut lära oss att som det står skrivet:

"Achieve the wisdom of knowledge & truth as this will enable you to wisely follow the laws of the creation."

Vägen ur detta reinkarnationshjul är att lära sig förstå skapelsens orsaker samt grunden den står på som just är Skaparens eviga universiella lagar.
-------

Jag har aldrig påstått att DE (de homosexuella )skulle vara onaturliga.

Det jag försöker säga är att de idéer som bl.a Illuminaterna vill föra ut vet de, kommer att leda mänskligheten och samhällena ned i destruktivitet och kaos.

Det är detta som är svart magi på det globala planet.

Att arbeta med idéer (Kausala-Mentala) som i sin tur påverkar vårat beteende och i förlängningen våra relationer med varandra och samhället i stort.

Och varför tror du att dessa satanister använder just Illuminaternas program som metod för att genomföra detta?

Jo, för att de vet att den fungerar.

Varför ändra på ett vinnade koncept.

Det har fungerat förut i historien och eftersom mänskligheten har undanhållits sanningen om sina tidigare civilisationers uppgång och falll. Dess orsak och verkan, så finns det ju ingen anledning att ändra på agendan. De vet helt enkelt att den fungerar.

Som novax har försökt säga många ggr. så handlar det om att hitta tillbaka till de idéer som har burit frukt i harmoniska samhällen i stället.

Det är ju detta som är det s.k. "Fallet" som beskrivs i bibeln.
Vi har fallit ned i materien och mer och mer fastnat i de sensuella och materiella, av Eliten skapade behoven.

"Det är inte Gud som har lämnat människan utan det är människorna som har lämnat Gud"

Människan har genom social ingenjörskonst och sociala konstruktioner lärts av Eliten att vända skapelsen balanserade skapelse ryggen och fåtts att bryta den, dess lagar och normer som den bygger på.

T.o.m din kära Buddha lärde ut den åttafaldiga ariska vägen som nyckeln till upplysning.

Den "ariska" i detta fallet beskriver den ädla vägen ifrån basala och sensuella begär upp emot ädla idéer och handlingar som vägen till nirvana.

Posted on: 2007/1/15 21:15

See User information
>Och du tror inte illuminati vill styra och generalisera denna lobby?

Det är det ingen som skriver, du läser med förutfattade meningar!

>Det vet väl jag med men det är ju på sjävla evengemanget jag >menar har du sett stockholm pride???
>kolla in spektaklet

Det är inget fel på att ifrågasätta pride, men sättet att göra det är att ge sig på homosexuella. Du anske inte förstår det själv men det vissa här skriver upfattas som hestande. Och om jag uppfattar det så så gör säkert homosexuella deet och det gör att de känner sig hotade och blir defensiva.

>Det är ju därför man bör informera om denna lobby pride osv >normaliserar inte synen på bögar utan tvärtom!

Men gör det då istället för att skriva nedlåtande om det hela. Var lite stilig och inte så råhudad.

>nu kommer fördomsfullsnacket fram....jag skiter i om de är >homosexuella!

Du skiter inte alls i om dom är homosexuella och sammtidigt går runt i pridefestivalen nakna. Det är det som diskuteras inte deras sexuallitet. Håll fokus på vad som sägs istället för att hitta fel som inte finns.

>Säger du samma sak om nazister,afa eller 911 försvarare?

Man borde rikta sin energi på saker som går i god jord. Att ta upp ämnen som skapar osämja och ilska är inte bra. 9/11 skapar inte osämja, och andra ämnen behöver inte heller göra det om man bara har lite stil.

>Varför skulle de inte kunna göra det, det finns inget VI på vaken >och det låter som du har en väldigt fashistisk synsätt som att >HBT-människor är mer känsliga mindre inteligenta att ta åt sig >den inforamation som passar dom.
>och att man måste smyvga med sina tankar för att de korkade >HBT-människorna ska "vakna" ge dom lite 911 och "hjärntvätta" >dom succesivt

Man får inte en grupp att känna sig trygg genom att anfalla den grupp de tillhör. Ändå om det finns flera homosexuella som inte står bakom exakt vad pride står för så är det ändå det närmaste som till synes "står på deras sida" och de kommar att försvara detta om de blir anfallna. Vill man få homosexuella att ta avståd från pride så skriver man inte.

"Bögarna tar över, pride är en freakshow."

Utan tex.

"Hjälp homosexuella att difinera sig själva som individer och inte som sexobjekt"

Posted on: 2007/1/15 21:22

See User information
Quote:

maggot wrote:

Säger du samma sak om nazister,afa eller 911 försvarare?

Jag tog upp några exempel på grupper som infiltrerats och sade att alla grupper kan göra det. Betyder det att jag sympatiserar med ALLA grupper eller anser att alla grupper i världen har schyssta människor som medlemmar? Nej!

Dock tror jag att du kan hitta sympatiska och vettiga människor i såväl de grupper som kämpar för homosexuellas rättigheter som feministernas och högst sannolikt kan du hitta några i såväl AFA som den officiella 911 gruppens också.

Behöver man vara överkänslig eller mindre intelligent för att inte inspireras att bli medlem på vaken efter att ha läst den här tråden om man tillhör minoritetsgrupperna homosexuella och feminister?

Jag tror inte det, men jag ställde frågan huruvida de skulle känna sig manade att bli det.

Posted on: 2007/1/15 21:24
Religion separerar - Andlighet förenar

Anonym
Svar till micro

Det är det ingen som skriver, du läser med förutfattade meningar!

jaså?

"
Det är inget fel på att ifrågasätta pride, men sättet att göra det är att ge sig på homosexuella. Du anske inte förstår det själv men det vissa här skriver upfattas som hestande. Och om jag uppfattar det så så gör säkert homosexuella deet och det gör att de känner sig hotade och blir defensiva. "

Svar:
och hur ska man då ifrågasätta först en diskution anser jag den startar jag och sen får folk komma med lösningar det går inte göra tvärtom.
Det är möjligt en del kan uppfatta det som kränkande och det är inte min mening

"Men gör det då istället för att skriva nedlåtande om det hela. Var lite stilig och inte så råhudad."

Svar: Det är lite av min stil dalslänning som trampat i både koskit och älgskit,,, och ränderna går aldrig ur men ja kan väl försöka bättra mig men med vad?

"Du skiter inte alls i om dom är homosexuella och sammtidigt går runt i pridefestivalen nakna. Det är det som diskuteras inte deras sexuallitet. Håll fokus på vad som sägs istället för att hitta fel som inte finns."

Svar. fattar inte

"Man borde rikta sin energi på saker som går i god jord. Att ta upp ämnen som skapar osämja och ilska är inte bra. 9/11 skapar inte osämja, och andra ämnen behöver inte heller göra det om man bara har lite stil"

Svar: Zink ZPZ mm har ju fått en del personangrepp mot sig i en massa trådar har jag sätt. 9/11 har startat 2 krig så det är nog känsligare i arabvärlden men det är klart det är lättare att diskutera det,

"Man får inte en grupp att känna sig trygg genom att anfalla den grupp de tillhör. Ändå om det finns flera homosexuella som inte står bakom exakt vad pride står för så är det ändå det närmaste som till synes "står på deras sida" och de kommar att försvara detta om de blir anfallna. Vill man få homosexuella att ta avståd från pride så skriver man inte."

Svar: Jag anfaller ingen. du kan säga att nazister är hjärntvättade och nationalister är gatekeepers men när jag säger att HBT-människor blivit vilseledda av "gaykulturen" så är det gensat en skillnad..
men vad??

Anonym
Maggot, inte visste jag att du var bög!? Hitler var ju också bög har jag hört...

Det var ju bra att du "kom ut" tillslut...vi är ju några stycken här på vaken.se som anat att du var det...men, personligen så umgås jag inte med bögar, men jag förstår din situation som medmänniska.

Psilo

Anonym
Svar till Ljuset!

"Dock tror jag att du kan hitta sympatiska och vettiga människor i såväl de grupper som kämpar för homosexuellas rättigheter som feministernas och högst sannolikt kan du hitta några i såväl AFA som den officiella 911 gruppens också."

Inte bland nazister eller raister? är de osympatiska?

"Behöver man vara överkänslig eller mindre intelligent för att inte inspireras att bli medlem på vaken efter att ha läst den här tråden om man tillhör minoritetsgrupperna homosexuella och feminister?"

Jag har sagt det 100gånger jag har undersökt detta ämne i fyra år och är "vardagsvaken" så sidan www.vaken.se är även ett intresse för mig att bara sprida "den bästa infon" till nya besökare hela tiden ger mig inte så mycket alltid jag vill kunna ta upp tabun och annat.
och om det görs en tråd var 4emånad om detta av de fåtal som tar upp detta så kan man väl inte bränna så många skepp.
dessutom tror jag även det kan vara bra då ser folk att vaken är ingen jäkla sekt där alla tycker likadant hela tiden

« 1 (2) 3 4 5 6 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper