vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 5 ... 7 »

Re: Ett brev till vaken från Jörgen Mikael Löv

See User information
Sant

Posted on: 2010/4/4 18:25
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Hittade detta:
http://www.johnivarsson.com/webbsidor/varaloppetse

Han har tydligen lejt någon att göra en hemsida som hette varaloppet.se på kredit. När betalningen uteblev släcktes sidan ner och Jörgen Mikael Löv lovar han ska betala... 2012-12-22 med saftigt med ränta

"Jag kommer inte att betala räkningen förrän 2012-12-22, och då får du 20.000 kr för ditt arbete, det är bra ränta!"

Angående det jag skrev här:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=151144#forumpost151144

Så har jag hittat den trakasserade kvinnans blogg där hon skriver om honom.
http://blogs.myspace.com/index.cfm?fu ... ListAll&friendId=78117137

Edited by computerror on 2010/4/4 19:33:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
heheh det ska bli verkligen roligt 2012 månad 12 dag 31 ;) vad många som kommer gå under jorden pga av sina undergångs uttalanden.

personen verkar verkligen vara i psykos, och om man ska lyssna på honom verkar micro ta största riskten att bli hämtad först och förd till en koncentrations läger.. sen tar de hans trupp, och från medlemmarna kanske kommer de börja med computerror för att han skrivit så pass mycket...

ps: bara skoj error :)

See User information
Det avhålls varje sommar en högtid på Kinnekulle där man har offentliga samlag och tillber en trägud som sedan eldas upp. Folk tältar på området. Kanske hele grejen med Löv på något sätt har anknytning till den kulten. Han är nog fullständigt normal taget i betraktning vilka kretsar han umgås i...

Posted on: 2010/4/4 19:57
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

Anonym
Orion: Som jag skrev på Flashback, Jag tror dock att det kan ligga någonting i att det kommer hända något runt 2012, speciellt som forskare varnat för ökad aktivitet av solstormar osv. Just solstormar var ju det som initierade hela förloppet i filmen "2012" också, men NASA och andra forskare verkar ju jobba ihop med Hollywood. Vem kommer inte ihåg alla komet/asteroid-varningar runt premiären av "Deep Impact" och "Armageddon"? och alla dinosaurie-fynd lagom till "Jurassic Park" där de tom hittade en större typ av velociraptor som motsvarade den storlek de hade i filmen.
Jag tror däremot inte att 2012 innebär ELE. Just datumet 21/12 är nog bara satt eftersom det fullgjorde den baktunen i maya-kalendern... Och faktist... Vad var det för idé då att göra denna kalender längre?
Dock tror jag som sagt att solstormar eller liknande kommer att orsaka ganska stor skada på jorden. Mest infrastruktur och teknik. Och det är därför exempelvis doomsday-vaults har byggts
http://en.wikipedia.org/wiki/Doomsday_vault

Hursomhelst är personer som Jörgen Mikael Löv intressanta.

Anonym
Det jag vet om solen är den att ca var 11:e år bryter olika sunspots , kallas också för svarta fläckar, dessa fläckar är ca 2000 grader kallare än solens övriga delar.
Om fläckarna blir större blir brukar det vanligt vis bidra till att vi får svalare väder framöver, proton stormar från solen kan träffa jorden och mestandels kan den störa ut elektronik , och det är något som solen alltid själv tar hand om inget vi kan kontrollera. men däremot kemtrails som besprutar i stratosfären kan kan hindra många olika solpartiklar att nå jorden som kan göra att det blir mycket obalanserad väder.

Vi hade en kraftig storm år 2000 och nästa beräknas enligt nasas uppgifter komma 2013 . se grafik bilden.

googla på sunspot
Resized Image

Det är mycket lätt att sätta ihop en skrämsel propaganda om vad som helst i dagens läge. jag kan inte riktigt fatta att det kan vara möjligt trots att vi kallar oss "Homo Sapiens Sapiens" och gått genom de mesta lärdomarna i flera årtusenden som vi återupplevt, och fortfarande är vi här idag och pratar om samma gamla profetior som vi gång på gång har gjort i årtusenden.

Ordet Undergång är skapad med avsikt att skrämma oss, undergång finns inte , om de nu skulle finnas och kan komma
så skulle den ta vartenda liv som finns på denna planet , inte ett grässtrå skulle kunna växa eller finnas till.
så de som har byggt "doomsvault" och de som har skapat och sina rått hål de kan gömma sig skulle knappast hjälpa de med tanke på att om meningen är att livet ska utplånats från denna planet så kommer den göra med samma nogranhet som när den skapade oss från början. annars sker det evolution som det alltid har skett, dinosarierna fick uppleva ca 550 miljoner år på jorden, de gjorde sitt och försvann, jag tror inte än vi människor har gjort vårat här för att vi skulle försvinna.

Att sen glömma att leva på jorden för att vänta på sin undergång kan man tyvär inte kalla för nåt annat än galenskap och mycket synd om de själarna som har blivit så fångade, det är också bevis på girighet och stor okännedom om självaste livets betydelse och jordens egna liv. de har glömt vem som har född de och matat de, de har också glömt vilket ras vi egentligen är och vårat betydelse här på jorden.
det är heller inget skillnad på de än på de starkt religiösa som slösar hela sitt liv åt att be och vilja dö för att hamna i paradiset.

Anonym
Vad som är ganska intressant dock är att Jörgen Mikael Löv hävdar att chemtrailsen beror på att de vill skymma sikten, så Nibiru inte syns. 1982 den 19 Juni, publicerades en artikel i New York Times som sa att forskare hittat Nibiru, men den dementerades senare. Newsweek publicerade också en artikel om detta den 28 Juni samma år.
Kanske var det därför de började i mitten på 1990-talet, för att dölja sikten så inte Nibiru syns...

See User information
Quote:

computerror skrev:
Vad som är ganska intressant dock är att Jörgen Mikael Löv hävdar att chemtrailsen beror på att de vill skymma sikten, så Nibiru inte syns. 1982 den 19 Juni, publicerades en artikel i New York Times som sa att forskare hittat Nibiru, men den dementerades senare. Newsweek publicerade också en artikel om detta den 28 Juni samma år.
Kanske var det därför de började i mitten på 1990-talet, för att dölja sikten så inte Nibiru syns...

Hur tänkte du nu egentligen, isåfall måste man väl skymma sikten på hela natthimlen så att inga planeter/stjärnor syns?

Posted on: 2010/4/7 21:33

Anonym
Quote:

zpz2 skrev:
Hur tänkte du nu egentligen, isåfall måste man väl skymma sikten på hela natthimlen så att inga planeter/stjärnor syns?

Vad jag menar är för det blotta ögat.
Vad jag menar var intressant är att jag inte hört någon anse att chemtrails har detta syfte tidigare. Rent teoretiskt skulle det kunna vara möjligt att fylla atmosfären med ett stoft som reflekterar tillbaka ljuset mot oss. Dvs den visuella ljusföroreningen blir större.

Det är ju ett ganska känt faktum att vi i städerna inte ser lika många stjärnor längre på natthimelen, eftersom det aldrig blir riktigt mörkt.

Hänger du med vad jag menar?

See User information
Quote:

computerror skrev:
Quote:

zpz2 skrev:

Vad jag menar är för det blotta ögat.
Vad jag menar var intressant är att jag inte hört någon anse att chemtrails har detta syfte tidigare. Rent teoretiskt skulle det kunna vara möjligt att fylla atmosfären med ett stoft som reflekterar tillbaka ljuset mot oss. Dvs den visuella ljusföroreningen blir större.

Det är ju ett ganska känt faktum att vi i städerna inte ser lika många stjärnor längre på natthimelen, eftersom det aldrig blir riktigt mörkt.

Hänger du med vad jag menar?

Luft- och ljusföroreningar är ju koncentrerat till städerna (det beror ju på utsläpp från marknivå i första hand, flygplanen är ganska försumbara i sammanhanget), på landsbygden och framförallt i öknar där professionella astronomer föredrar att ha sina teleskop har man inte lika stora problem med det.

Och sen är det ju fortfarande inga problem att se planeterna (merkurius är förvisso svår då den håller sig nära solen) och de ljusstarka stjärnorna från städerna (föroreningar drabbar observationer av väldigt ljussvaga/avlägsna himlakroppar), så om fantasiplaneten nibiru fanns och var nära oss skulle vi väl knappast ha haft något problem att se den, definitivt inte för en astronom med teleskop.

Posted on: 2010/4/7 22:06

Anonym
Quote:

zpz2 skrev:
Luft- och ljusföroreningar är ju koncentrerat till städerna (det beror ju på utsläpp från marknivå i första hand, flygplanen är ganska försumbara i sammanhanget), på landsbygden och framförallt i öknar där professionella astronomer föredrar att ha sina teleskop har man inte lika stora problem med det.

Och sen är det ju fortfarande inga problem att se planeterna (merkurius är förvisso svår då den håller sig nära solen) och de ljusstarka stjärnorna från städerna (föroreningar drabbar observationer av väldigt ljussvaga/avlägsna himlakroppar), så om fantasiplaneten nibiru fanns och var nära oss skulle vi väl knappast ha haft något problem att se den, definitivt inte för en astronom med teleskop.

Ööööh... Jag sa ju det var runt städerna...

Så därför är det väl intressant att spekulera i om det sprids ett stoft globalt för att minska sikten...

Det har stått att forskare hittat Nibiru i New York Times den 19 Juni 1982 och i Newsweek den 28:e Juni samma år (Har jag för mig det var... Kolla tidigare inlägg i denna tråd, då jag hade en öppen referens när jag skrev det)
Jag har också hört om ytterligare referenser i New York Times 1983, men efter detta dementerades denna upptäckt.

Tänk om det helt enkelt är så att astronomer håller käften?

See User information
Quote:

computerror skrev:

Det har stått att forskare hittat Nibiru i New York Times den 19 Juni 1982 och i Newsweek den 28:e Juni samma år (Har jag för mig det var... Kolla tidigare inlägg i denna tråd, då jag hade en öppen referens när jag skrev det)
Jag har också hört om ytterligare referenser i New York Times 1983, men efter detta dementerades denna upptäckt.

Tänk om det helt enkelt är så att astronomer håller käften?

Om det är denna artikel du syftar på så säger den på intet sätt att man "hittat Nibiru", bara att man spekulerar i en "Planet X" för att man inte fått observationer av Uranus och Neptunus banor att helt stämma med beräkningar.

Quote:
New York Times
June 19, 1982
Search for The 10th Planet

A pair of American spacecraft may help scientists detect what could be a 10th planet or a giant object billions of miles away, the national Aeronautics and Space Administration said Thursday. Scientists at the space agency's Ames Research Center said the two spacecraft, Pioneer 10 and 11, which are already farther into space than any other man-made object, might add to knowledge of a mysterious object believed to be beyond the solar system's outermost known planets. The space agency said that persistent irregularities in the orbits of Uranus and Neptune "suggest some kind of mystery object is really there" with its distance depending on what it is. If the mystery object is a new planet, it may lie five billion miles beyond the outer orbital ring of known planets, the space agency said. If it is a dark star type of objet, it may be 50 billion miles beyond the known planets; if it is a black hole, 100 billion miles. A black hole is a hypothetical body in space, believed to be a collapsed star so condensed that neither light nor matter can escape from its gravitational field.

http://www.smith-mountain-lakes.com/s ... es_artical_01-30-1983.htm

Man fick dock ihop beräkningar och observationer efter att man korrigerat värdena på gasplaneternas massor (framförallt Uranus och Neptunus) efter mätningar som gjordes av rymdsonder under 80-talet, t.ex. Voyager 2 1989, och idag finns det inte kvar några signifikanta avvikelser mellan beräkningar och observationer av planetbanorna.

http://en.wikipedia.org/wiki/Planet_x#Planet_X_disproved
http://adsbit.harvard.edu/cgi-bin/nph ... bcode=1993AJ....105.2000S

Sen att "alla astronomer håller käften" faller på sin egen orimlighet, då i stort sett vem som helst med intresse, kunskaper och ett teleskop kan utöva amatörastronomi på egen hand (vilket mängder av privatpersoner ägnar sig åt världen över), samt att det är mycket prestigefyllt i astronomivärlden att vara först med upptäckter av nya intressanta astronomiska objekt. Just därför ägnar sig många åt att söka av himlen. Det är ju en dröm för en astronom att få namnge nästa Halleys komet eller Hale-Bopp.

Thomas Bopp t.ex. var ju amatörastronom. http://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_Bopp
As Comet Hale-Bopp reached its brightest point, Bopp's brother and sister-in-law were killed in a car accident after photographing the comet. "This has been the best week of my life. And the worst," he said.

Posted on: 2010/4/7 22:36

Anonym
Quote:

zpz2 skrev:
Sen att "alla astronomer håller käften" faller på sin egen orimlighet, då i stort sett vem som helst med intresse, kunskaper och ett teleskop kan utöva amatörastronomi på egen hand (vilket mängder av privatpersoner ägnar sig åt världen över), samt att det är mycket prestigefyllt i astronomivärlden att vara först med upptäckter av nya intressanta astronomiska objekt. Just därför ägnar sig många åt att söka av himlen. Det är ju en dröm för en astronom att få namnge nästa Halleys komet eller Hale-Bopp.

Du tar allt så fruktansvärt allvarligt.
Jag sa OM.

Nu säger iofs han att Nibiru skulle vara synlig med blotta ögat, vilket jag har svårt att tro.

Grejen är ju den att i den babyloniska astrologin är ju Nibiru jupiter.

Stjärnan V838 Mon har ju också antagits som "bevis" för Nibiru.

Dessutom har du fel om resonemanget att få himlakroppar uppkallade efter sig, då det finns mängder utan namn, eller iofs... De heter saker som V838 Mon och M42 etc... Det finns företag som säljer rättigheterna till himlakroppars namn åt dig, så du exempelvis kan välja en himlakropp som ska heta zpz2 (Tror inte det namnet är upptaget heller)

Dessutom är professionell teleskoptid MYCKET dyr och svårbokat... Amatörer har knappast så avancerade grejor.

Quote:

zpz2 skrev:
Man fick dock ihop beräkningar och observationer efter att man korrigerat värdena på gasplaneternas massor (framförallt Uranus och Neptunus) efter mätningar som gjordes av rymdsonder under 80-talet, t.ex. Voyager 2 1989, och idag finns det inte kvar några signifikanta avvikelser mellan beräkningar och observationer av planetbanorna.

Jag litar inte på dessa beräkningar, då jag anser det blir felaktiga kompenseringar om man mäter från olika ställen.
Jag tror det är mumbojumbo för att tysta massorna...
Jag tror inte våra astronomer kan räkna ut dessa saker helt enkelt, då planeterna och solen också rör sig i omloppsbana...
http://en.wikipedia.org/wiki/Solar_apex

Anonym
Quote:
Dessutom är professionell teleskoptid MYCKET dyr och svårbokat... Amatörer har knappast så avancerade grejor.

En amatör kommer ganska långt med ett teleskop, dessutom har teleskopen blivit bättre och kamerorna av högre kvalitet...
En astronoms ögon ser mycket flera detaljer i himlen och har mycket lättare att kunna se om något inte borde vara där...

För att upptäcka en planet eller asteroid som befinner sig långt ifrån oss och som inte syns för ögat kan vara svårt att endast rikta teleskop och titta , det krävs timmar och ibland veckor med fotograferingar för att se om objektet rört sig och åt vilket håll.

Många gånger när vi ser på himlen och ser på starka stjärnor som vi tror är en stor stjärna är många gånger dubbel stjärnor som som finns bredvid varandra och ses som en med bara öga.

Jag kan faktist hålla med computerror att natthimlen kan bli suddigare och kan dölja viss ljus från att nå jorden pga av kemtrails. De senaste 4 åren har varit av de värsta natthimlarna jag sett på väldigt längre, det är nästan alltid höga moln i atmosfären och man får inte riktigt se en äkta spegel klar bild av himlen, såvida man inte åker ut långt ifrån städer. Men sen får man använda filter som förstärker bilden och släpper in mer nyttig ljus och blockerar det dåliga, så vi har mycket stora chanser att fortfarande se och hänga med....

tänk på att våran amatör teleskop i dagens läge är gämförbara med Nasas nuvarande teleskop gämfört med 1600 talets.

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
så om fantasiplaneten nibiru fanns och var nära oss skulle vi väl knappast ha haft något problem att se den, definitivt inte för en astronom med teleskop.

Att vi inte kan se Nibiru med eller utan teleskop beror ganska självklart på att den inte kommer inom vårt solsystem förrän tiden börjar närma sig år 3000, vilket inte per automatik innebär att det är en fantasiplanet. Märkligt det där.. att man måste ha vetenskapliga bevis för att något som beskrivits ganska ingående fordom finns. I synnerhet då möjligheten är större att det finns mer än vi vet där ute i universum.

Posted on: 2010/4/8 19:23

See User information
Quote:

computerror skrev:Grejen är ju den att i den babyloniska astrologin är ju Nibiru jupiter.

Jag tror man rörde till det lite i den senare babyloniska kulturen. Till exempel så fick Nibiru namnet Marduk, och beskrivna satelliter fick börja tjäna som demoner. Enligt sumererna är Jupiter Kishar. Nibiru passerar mellan Mars och Jupiter då den kommer in. Dessutom har den en förödande "strålglans" och sägs komma från "skickelsens ort" in i det redan födda solsystemet.

Posted on: 2010/4/8 19:30

Anonym
Ja, det zpz2 säger är ju inte riktigt sant, eftersom forskare hittat flera mindre planeter som påverkar jätteplaneternas banor...

Resized Image

See User information
Quote:

computerror skrev:
Quote:

zpz2 skrev:

Du tar allt så fruktansvärt allvarligt.
Jag sa OM.

Nu säger iofs han att Nibiru skulle vara synlig med blotta ögat, vilket jag har svårt att tro.

Grejen är ju den att i den babyloniska astrologin är ju Nibiru jupiter.

Stjärnan V838 Mon har ju också antagits som "bevis" för Nibiru.

Dessutom har du fel om resonemanget att få himlakroppar uppkallade efter sig, då det finns mängder utan namn, eller iofs... De heter saker som V838 Mon och M42 etc... Det finns företag som säljer rättigheterna till himlakroppars namn åt dig, så du exempelvis kan välja en himlakropp som ska heta zpz2 (Tror inte det namnet är upptaget heller)

Ja, jag vet att de flesta himlakroppar bara har en numrering som namn. Det innebär inte att det inte vore mycket prestigefullt om nån skulle hitta en ny planet i solsystemet.
Att köpa ett namn är däremot meningslöst, dessa namngivningar är bara påhittat av dessa företag och inget som erkänns av astronomer, det man får är på sin höjd ett "diplom".
Det är IAU som ger himlakroppar officiella namn, och de tar vad jag vet inte mutor.

Quote:

Man kan gå med i en astronomiförening och dela på ett teleskop med hög kvalitet utan att det blir speciellt dyrt...

Man kan ju ta exemplet med Thomas Bopp som som amatör upptäckte en okänd komet:
Quote:
That same night Tom Bopp had traveled to Vekol Ranch, a desert dark-sky site near Stanfield, Arizona -- about 90 miles south of Phoenix -- along with several of his friends, a group which included Jim Stevens, Kevin Gill, Bernie Sanden, and a couple of others. They had planned to spend the night observing various deep-sky objects, and after awhile they were looking at some of the globular clusters in Sagittarius with -- among other instruments -- Stevens' home-built 17 1/2 inch Dobsonian reflector. Right around 11:00 PM they were looking at M70, and while Stevens was examining his star atlas to locate their next target, Bopp was watching through the eyepiece while the Earth's rotation carried M70 out of the field. At that time he noticed a fainter, fuzzy object coming into the field. [The comet was located 15 arcminutes east-northeast of M70 that night.] Bopp and his friends followed the object for the next hour, and after seeing it move relative to the background stars, concluded that they had a comet. Bopp then drove back to his home in Glendale, and sent a telegram to the Central Bureau informing them of his find.

IAU Circular 6187, announcing our discoveries, was issued about 12 hours later, and the rest is history . . .

That same night Tom Bopp had traveled to Vekol Ranch, a desert dark-sky site near Stanfield, Arizona -- about 90 miles south of Phoenix -- along with several of his friends, a group which included Jim Stevens, Kevin Gill, Bernie Sanden, and a couple of others. They had planned to spend the night observing various deep-sky objects, and after awhile they were looking at some of the globular clusters in Sagittarius with -- among other instruments -- Stevens' home-built 17 1/2 inch Dobsonian reflector. Right around 11:00 PM they were looking at M70, and while Stevens was examining his star atlas to locate their next target, Bopp was watching through the eyepiece while the Earth's rotation carried M70 out of the field. At that time he noticed a fainter, fuzzy object coming into the field. [The comet was located 15 arcminutes east-northeast of M70 that night.] Bopp and his friends followed the object for the next hour, and after seeing it move relative to the background stars, concluded that they had a comet. Bopp then drove back to his home in Glendale, and sent a telegram to the Central Bureau informing them of his find.

IAU Circular 6187, announcing our discoveries, was issued about 12 hours later, and the rest is history . . .

Quote:
Quote:

zpz2 skrev:

Jag litar inte på dessa beräkningar, då jag anser det blir felaktiga kompenseringar om man mäter från olika ställen.
Jag tror det är mumbojumbo för att tysta massorna...
Jag tror inte våra astronomer kan räkna ut dessa saker helt enkelt, då planeterna och solen också rör sig i omloppsbana...
http://en.wikipedia.org/wiki/Solar_apex

[/quote]
Du verkar anpassa dina resonemang för att komma fram till en förutbestämd slutsats istället för att resonera förutsättningslöst.
När astronomerna säger att beräkningar av planetbanorna inte stämmer med observationerna så är detta ett argument för "nibiru" enligt dig. När astronomerna sedan uppdaterat sina modeller efter mer tillgänglig kunskap och med mer exakta beräkningar kommer fram till at beräkningarna stämmer med observationer av planetbanorna inom felmarginalen, ja då betyder det helt plötsligt att man inte kan räkna rätt (vilken slump då att trots att man hela tiden räknar fel får resultat som stämmer med observationerna).

Och helt plötsligt är alla astronomiforskare över hela världen inte längre intresserade av att komma med en revolutionerande upptäckt utan har alla unisont, helt i hemlightet, gått med i en konspiration där man utan att någon protesterar, istället sprider alla samma felaktiga information för att förleda massorna.

Det är ingen mening att diskutera med dig om du drar såna idiotiska argument. Forskning bedrivs genom att man publicerar nya resultat som andra forskare sedan granskar, försöker reproducera och kritiserar, denna granskning och att olika oberoende forskare försöker reproducera resultat oberoende av varandra är en grundläggande del i metodiken, det är därför ingen kan ägna sig åt forskningsfusk särskilt länge utan att avslöjas.

Forskare drivs av att komma med nya upptäckter och de allra flesta skulle inte acceptera att medvetet sprida lögner.

Posted on: 2010/4/8 21:34

Anonym
Quote:

zpz2 skrev:
Du verkar anpassa dina resonemang för att komma fram till en förutbestämd slutsats istället för att resonera förutsättningslöst.
När astronomerna säger att beräkningar av planetbanorna inte stämmer med observationerna så är detta ett argument för "nibiru" enligt dig. När astronomerna sedan uppdaterat sina modeller efter mer tillgänglig kunskap och med mer exakta beräkningar kommer fram till at beräkningarna stämmer med observationer av planetbanorna inom felmarginalen, ja då betyder det helt plötsligt att man inte kan räkna rätt (vilken slump då att trots att man hela tiden räknar fel får resultat som stämmer med observationerna).

Men hur tusan resonerar du nu? Jag säger bara att de absolut inte bevisar att Nibiru inte finns. Det är helt enkelt för många variabler. Vetenskapen klarar ju inte ens av att ge korrekta femdygnsprognoser för vädret för att det är för många variabler.

Quote:

zpz2 skrev:
Och helt plötsligt är alla astronomiforskare över hela världen inte längre intresserade av att komma med en revolutionerande upptäckt utan har alla unisont, helt i hemlightet, gått med i en konspiration där man utan att någon protesterar, istället sprider alla samma felaktiga information för att förleda massorna.

Nu pratar jag om de mest ledande. Bara för att någon har tillgång till schyssta teleskop betyder de inte att de skulle upptäcka denna planet om den finns.

Quote:

zpz2 skrev:
Det är ingen mening att diskutera med dig om du drar såna idiotiska argument. Forskning bedrivs genom att man publicerar nya resultat som andra forskare sedan granskar, försöker reproducera och kritiserar, denna granskning och att olika oberoende forskare försöker reproducera resultat oberoende av varandra är en grundläggande del i metodiken, det är därför ingen kan ägna sig åt forskningsfusk särskilt länge utan att avslöjas.

Knappast några idiotiska argument. Den som begår argumentationsfel här är du. Du förstår varken vad jag menar och du bedömer mig.
Jag sa att möjligheten KANSKE finns... Inte att det var så.

Quote:

zpz2 skrev:
Forskare drivs av att komma med nya upptäckter och de allra flesta skulle inte acceptera att medvetet sprida lögner.

Jag hävdar dock att skulle exempelvis USAs regering vilja belägga någon med munkavel så lyckas de ofta...
Jag hävdar att forskare, för att få behålla jobbet, mer än gärna kan hålla tyst för att ägna sig åt andra fantastiska upptäckter de har tillåtelse till...

Jag hävdar också att de flesta också skulle resonera att det är bättre att inte skapa panik i händelse av ett upptäckt ELE.

Dessutom finns det ju forskare som faktist hävdar att Nibiru finns... Men du har en tradition att bara bry dig om sådant som du själv argumenterar för.

See User information
var iaf trevligt att killen skriver att alkohol är förbjudet men "medicinsk" cannabis är ok!
Alltid ngt vettigt för där håller jag med! :P

Posted on: 2010/4/12 17:42

Anonym
zpz2: Sett detta? Angående att forskare känner till alla planeter...

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/ ... tack-from-Death-Star.html

See User information
Babylonisk astrologi är väl nästintill helt identisk med den sumeriska, alltså undrar jag givetvis hur Jupiter kan vara Nibiru när Nibiru är räknad som den första planeten utifrån och in.

Sen lär nog NASAs uppskickade satelliter se liiiite bättre än en amatörastronom med sitt teleskop när satelliterna inte tittar genom atmosfären utan genom vakuum eller åtminstone i en omgivning renare från partiklar och ljus, helt oavhängigt Nibirus storlek eller ljusstyrka.
Samt, just det, satelliterna kan ju registrera och visa upp alla spektrum av ljus vilket en amatörastronoms teleskop sällan kan.

Att de pumpar atmosfären full med barium och andra metaller nu skulle vara förståeligt om Nibiru är på väg, kan hända så förbereder de Jorden för att kunna hysa Nibirus befolkning?
Härnäst är det väl guldstoff i chemtrails.

Den här Jörgen är en person som skämtar eller söker att få folk att sluta upp bakom honom av någon anledning, kanske vill bygga en ny frimurarorden eller sekt eller bara se till att alla som håller med honom avslöjar sina namn.
Vad det än är så är han inte ens seriös då han inte är konsekvent.
Skulle han vara "capstone" när han inte ens är medlem i frimurarna och till och med erkänner det själv i "artikeln" nere i kommentarerna?
Å andra sidan kanske han vill verka oskyldig...

Hur man får ihop att konspirationsmedvetna kommer frälsas av Lucifer genom Rothschilds pengar om man bara kladdar lite på ytterdörren istället för att bli skjuten av deras marionetter kan nog bara förklaras med för mycket hasch eller Bibel eller båda.

En konstig prick bara.

Posted on: 2010/4/21 2:10

Edited by Xtas on 2010/4/21 2:48:28
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Tack Xtas!

Jag har svarat på dina frågor i min dagbok:

http://www.sweden2012.bloggplatsen.se

Jag ber er alla om ursäkt för att jag uttryckt mig så väldigt dramatiskt, men jag har gjort det för att jag gillar er alla och det är såna som er jag vill ha kul med i framtiden.

Om jag har rätt om det jag säger om Nibiru och polskiftet, och jag överlever, så vore det trist att endast tillbringa dagarna med miljardärer, politiker och militärer. Ni vet alla att det är de som kommer sitta i bunkrarna.

Här kommer mitt senaste inlägg i min dagbok:

Hvund-styrkor värvas i sverige

För några veckor sedan fick jag ett brev från försvaret.

De ville rekrytera mig till Hvund-kompaniet. En ny svensk
styrka som gav mig en otäck känsla.

http://hemvarnet.se/kronoberg/1616_hv ... on=visanyhet&nyhetid=2670

De har en beteckning: 1616 En sökning visar att det året
var ett skottår, behåll det i minnet när du fortsätter läsa.

Jag har endel erfarenhet som sergeant från P4 Skövde.

De har krypterade radioapparater och en ny variant av AK-4
med ett sikte som jag inte känner igen, kanske nattsikte
eller laser.

Jag hittade denna kommentaren:

https://www.flashback.org/t881555

"jo, jag ingår i ett HVUnd-kompani. Att gå med för inte med
sig något krav på värnplikt just nu men det kommer att
ändras inom en snar framtid. Vad HVUnd kan innebära är vad
förbandschefen har för ambitioner, men visionen är att HVUnd
ska syssla med rörlig och fast spaning över relativt stora
områden. Utrustningen är densamma som värnpliktiga använder
med undantag att vi har AK4B istället för AK5. Hemvärnet går
nu över till modern sambandsmatriel som innebär att vi
numera använder Radio 180 (Radio med kryptering och
frekvenshopp som gör den mycket svårpejlad) med DART
(Apparat till RA180 som låter dig sända krypterade
textmeddelanden). Mer matriel kommer att tillföras under
året. HVUnd är dessutom ett prioriterat förband och ett
namnbyte till HVSpan är på tal eftersom Underrättelse och
spaning är två skilda saker, och det är inte
underrättelsehantering vi ska syssla med.

Huvudinriktningen för mitt kompani är rörlig spaning och
observationsplats (en välkamouflerad koja i terrängen kan
man säga). Kompanichefen vill se att vi uppträder med ett
jägarförbands fältmässighet, men det innebär inte att vi ÄR
ett jägarförband eller har samma krav på oss. Nya soldater
ska däremot hos oss genomföra ett soldatprov (3 mils marsch
med diverse prov på vägen och det är inte så svårt), och det
gör alla soldater i försvarsmakten oavsett förband och detta
ska man göra för att man ska kunna klara av förflyttningar
till fots med stridspackning och stridsutrustning.

Instruktörerna har bakgrund inom jägar - eller
spaningsförband och har färsk utbildning bakom sig, dvs de
är unga. Med detta vill jag inte påstå att det är ett elit
ninja-fu-förband, utan det har en del som behöver redas ut
eftersom det är nytt men det har potential till att bli
något riktigt bra, så man får ta det för vad det är just nu.
Men det är faktiskt kul

Vad just mitt kompani söker just nu är antingen nymuckade
spanings - eller jägarsoldater eller soldater med nåt år
bakom sig i HV. Sen beror det också på var du bor då det
bara finns åtta HVUnd-kompanier. "

Personligen tror jag att detta är vår variant av de trupper
som USA har rekryterat:

http://www.eutimes.net/2010/05/obama- ... army-against-us-citizens/

Kära vän.

Jag önskar jag kunde förklara för dig hur viktigt det är för dig att förstå helheten politiskt och kosmiskt!

Snart kommer du inse min smärta över att veta att många av er kommer dö endast pågrund av det faktum att ni aldrig satte er in i detaljerna och i situationen som råder.

Hjälp mig att hjälpa dig!

Ta dig till Vara kommun, sälj allt du har och lev tillsammans där och ni är garanterade mat och skydd! Vi ses där för världens fest!

Kramar Jörgen Mikael Löv

Attach file:

Link only for registered users

Posted on: 2010/5/2 19:05

Edited by Mikael on 2010/5/2 19:37:54
Edited by Mikael on 2010/5/2 19:38:53
Edited by Mikael on 2010/5/2 19:39:52
Edited by Mikael on 2010/5/2 19:42:28
Edited by Mikael on 2010/5/2 19:43:22
Edited by Mikael on 2010/5/2 19:43:57
Edited by Mikael on 2010/5/2 19:49:04
Edited by Mikael on 2010/5/2 19:50:57

See User information
Jörgen, förlåt mitt lidande med dig som jag kännt för kanske den närmaste anhöriga. Lyd mina ord och vila, sov ut och kom bort från allt det som är högt i dina ögon, öron och i sinne.

Det är påväg åt fel håll. Det som du ser som totalt har jag sett totalt och min nära vän har sett som totalt. Men det är inte mer totalt än att han trodde att en husvagn utanför huset var Säpo med radiosignaler likt det jägarförband du beskriver.

Jag kan trösta din familj när du är utom kontroll, det som kvarstår är att du inser den punkt Mikael, att du måste sätta stopp, så som jag gjorde.

Posted on: 2010/5/3 0:12

« 1 (2) 3 4 5 ... 7 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper