vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Er fiende och dess logik

See User information
Quote:

HuMaHuMHuM skrev:
Quote:

seilon skrev:
suck Novax

Jag lever i nuet. Det där är gammalt seilon du tar upp. Inte för att det är något fel i det, men det blir lite ur sitt sammanhang sett ur denna trådens perspektiv.

Allow me to be me. I shine brighter then anyone and Im darker then anyone.

"I" är dock vemsomhelst. Allt är en enda evig röra när vi ska diskutera.

På tal om alienagenda.. Vadå alien? Vem är alien? ur vilket perspektiv? Vet du vart jag sitter? ;) Vet du vart jag är? När jag inte är här på jorden dvs.

tror inte vi kan komma längre. Om och om igen så drar du upp något om mig eller andra när jag undrar något om dig shermjyl..

Spännande.

När man tror att du är vis och "upplyst" shermjyl så kommer du tillbaks med arrogans, högfärdighet och en attityd som attackerar.

Vi borde bygga, inte förstöra. Men vem är jag att hindra någon ifrån att förstöra sitt kosmos?

- seilon over and out

Ja du vännen - det här var ett av de skönaste inläggen ag läst av dig o då tänker jag mest på det du säger om att du lever i nuet.
Vi utvecklas ju alla hela tiden, och det går fort.
Jag tyckte det var tråkigt att komma in så sent i diskussionen - o du har som vanligt fått massa skit kastat mot dig o dina ibland något skruvade formuleringar. Men det är svåra saker vi disskuterar o därför väldigt svårt att få ut tankarna o känslorna ord.
O alla här har ju en klar bild av hur deras världsbild ser ut.
Rätt o fel världsbild är ju inte ens en terminologi som går att använda sig av om man skall vara noga, men säger så ändå.
Information (inte kunskap) är viktigt - så det är säkert nyttigt för alla att sitt o läsa det som sägs här - för tillsammans kan vi nog få en ganska klar bild om hur allt hänger ihop.

Det jag oedelbart fick lust att skriva var att om man har två äpplen, o får två till så måste det inte betyda att man har 4 äpplen.
Man kan plantera en hel skog med hjälp av deras livskraft.
Alla har oändlig potential - så att säga att 2+2=4 är att begränsa sig själv. Men det är ju inget konstigt med det - sorgligt nog.
Fråga är ju vilket värde man själv vill ge dessa siffror... o det vi lärde oss i skolan var ju att siffror är nöjda med att bara vara siffror, men även i vårat alfabet så har bokstäver en siffra o ofta ett ord kopplat till dem.
Vad vill jag ha sagt?
Det vet jag egentligen inte - men mest det att lite anarki i hjärnkontoret är nog nyttigt.
Det snackades om våra begränsningar som människor - men utan dessa begränsningar skulle vi ju inte göra något alls - inte uppfinna, eller söka svar på frågor.
Våra begränsningar är våran gudagåva.
Våra begränsningar skapar världen.
Men vad är det då allt leder till??

...???

"Vi utvecklas ju alla hela tiden, och det går fort."

Vänd på det, var är"utvecklingen"?

Posted on: 2009/12/5 14:00

Edited by shermjyl on 2009/12/5 15:01:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

shermjyl skrev:
Quote:

Barong skrev:
Var lite ironisk i förra inlägget, men nu är jag seriös.

Detta relaterar till Jung, eller hur? Skugg-jaget som man...

bla bla bla

Mitt inlägg 17 var ett svar på Wolfheart, 15. Du hann komma med ett inlägg emellan.

Jag relaterar inte till Jung. Jag tänker inte...

bla bla bla

Bra att du anmärkte på det, jag måste ha sagt fel. Att -inte- lita på sina känslor är det absolut viktigaste jag ville ha fram. Går man på känsla blir det aktivism, går man på intuition parallellt med observation så tror jag man snabbt hittar rätt.

Börjar förstå vad du menar med komatänk, tror jag. Din gamla INTJ:are. Undrar om du eller jag nått djupast i sig själv?

*The race is on!*

Posted on: 2009/12/5 14:19
"Political language — and with variations this is true of all political parties, from Conservatives to Anarchists — is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind." - George Orwell
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

"Vi utvecklas ju alla hela tiden, och det går fort."

Vänd på det, var är"utvecklingen"?

Ja du en dag som denna känner jag snarare att jag degraderats det par 100 steg.
Men utvecklingen jag talade om är ju en mental sådan. Jag tycker inte att det är helt ok att ta upp saker någon skrev för länge sedan o anta att han/hon fortfarande tycker eller tänker så.

Jag tror vi utvecklas genom att här på forumet då vi försöker formulera oss, eller våran tro.
o för egen del så har de senaste 4 åren varit vansinnigt intressanta och omskakande.

Posted on: 2009/12/6 12:35

See User information
Ang. detta med en fiende.

Jag vill bara förtydliga min livssituation:

Jag lever på en planet, kallad Jorden (Tellus), där jag varje dag vaknar i en säng på en plats i Västra Sverige. Jag har ett namn, en kropp och en historia. Jag har inga fiender, jag älskar alla och skulle krama alla, även om det är Rotschild, Bush, Cheney eller liknande.

Däremot så är jag förslavad vilket innebär att jag ägs genom skulder till banker. Jag lever inom ett system som jag måste följa annars får jag inte leva, och ses som missanpassad. Detta accepterar jag inte, och gör allt för att ändra det.

Jag skulle kunna hoppa ner ifrån min balkong, kapa mina blodådror vid handleden, eller skjuta mig i huvudet eller ta ett par piller för mycket. Men vill jag lämna verkligheten som en fegis eller vara den man jag föddes till att vara och ändra på min situation genom arbete?

Hittas jag någonsin död och det är ett självmord så är det någon som velat att det ska se ut så. Jag är ingen fegis. Jag är här för att ändra min livssituation även om jag dödas av de som inte vill det. Men jag vill inte göra det sämre för någon annan. (Om du inte vill styra andra på det sättet jag beskrivit).

Vi borde alla få leva utefter ett objektivt perspektiv baserat på total fri vilja. Gör vad du vill så länge du inte inkräktar på andras fria viljor!

Systemet inkräktar på min fria vilja, för jag vill att vi ska ha ett system som gör att mat inte behöver fraktas runt halva jordklotet för att det är billigare att tillverka, när vi kunde haft ett ekonomiskt system som gjorde det lika billigt att tillverka här i Sverige. Jag vill ha ett system som leverar hälsosam mat, utan tillsatser. Jag vill ha ett jobb där jag ses som människa, inte en utbytbar tillgång. Jag vill också ha ett jobb som gör andra människor glada.

Jag vill inte vara en slav. Men jag valdes att inkarnera här, så jag klagar inte. Jag bara förtydligar vad jag gör.

- seilon

Posted on: 2010/1/5 22:05

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper