vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: 2012 - en positiv tråd

See User information
seilon, jag tror du kan komma långt med din syn på livet.

Dessutom är du en bra skribent och verkar inte rädd för att använda några fler ord för att uttrycka dig tydligt. (den egenskapen behövs verkligen i dessa områden)

Jag vet att du inte försöker, men du antar ledarrollen i ditt sätt att uttrycka dig, det är bra, om du har som mål att sprida den här "vägen" i livet.

Jag har använt 2 år av mitt liv till att studera livet.
Efter vad jag läst från dig i en timme nu verkar du ha kommit fram till samma saker som jag. Dock har inte jag vågat lägga allt mitt hopp på 2012 såsom du.

Jag vågar helt enkelt inte lägga allt mitt hopp och sedan bli besviken om det inte händer något. Men det är alltid intressant att se människor som satsar allt, för det vågar inte jag hur som helst.

Som det är nu har jag dock förändrat mitt sätt att uttrycka mig utåt för att inte låta så flummig, och jag har bestämt mig för att jag kan göra mest för vår utveckling genom att visa människor hur dåligt det ekonomiska systemet fungerar i dagsläget.

Ha ett trevligt liv och tveka inte att skicka ett PM om du/ni anordnar en tankeverkstad eller liknande, då kommer jag mer än gärna. Jag bor i linköping så jag har lätt att förflytta mig i landet.

Posted on: 2008/8/11 17:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag tror faktiskt att vi börjar närma oss något. Jag vet inte vad och när, men det känns som om vi närmar oss något.
Detta kände jag långt innan jag började läsa om konspirationer och 2012 osv, jag visste inget sånt då, det enda jag hade - och fortfarande har - var känslan av att något (Förändring kanske?) kommer krypandes.

Jag tror det är det djuren känner när de undviker naturkatastrofer (tänk tsunamin med elefanterna och delfinerna som flydde innan det kom) och annat innan det händer.
Vi har med största sannolikhet förmågan, men det materialistiska i samhället håller oss borta från det.

Jag bor själv ensligt långt åt helvete ut i skogen och har inga vänner kvar, men jag trivs så, har alltid varit en ensamvarg egentligen.
Jag har tid att söka sanningen och jag vet varför andra människor har svårt för att ta åt sig av sån information som vi diskuterar nu.
Det känns antagligen overkligt och dessutom är de oftast upptagna av materiella ting och sysslor som inte leder nån vart.

Det är så de håller oss borta från sanningen, de distraherar oss. Detta märkte jag av starkt senast jag var och hälsade på min bror som bor i en förort nära Gbg, dagarna kändes plastiga, inte p.ga tristess utan alla meningslösa sysslor och all distraktion jag utsattes för, och då gjorde vi inte ens något speciellt!

Det är därför jag nu har betydligt mer tålamod med folk, jag förväntar mig att de är distraherade och att de har slitits bort från deras "inbyggda kunskap".

När jag var hemma hos honom så glömde jag ofta av allt jag lärt mig, jag kände mig tom och negativ, kanske är det så en stads/förortsbo skall känna sig?
När jag om hem igen så var det en enorm lättnad, äntligen kunde jag återställa mig till min lugna harmoniska miljö och fortsätta diskutera sanningen med andra människor över nätet.

Jag blir nästan lite ledsen när jag tänker på hur hopplöst det måste vara för stadsbor att vakna upp, men det är inget jag kan göra något åt förutom att ge dem en öppnad dörr. Det är ju de själva som måste vakna och jag kan inte bära alla bördor här i världen, dessutom hjälper det inte att bära några bördor.

Posted on: 2008/8/15 4:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Var kommer allt detta med 2012 ifrån egentligen? Om jag förstått saken rätt så har det med den gamla Mayakalendern att göra, och att den tar slut just det datumet det året.
Lustigt att det handlar om just den 21 dec, då vintersolståndet infaller.

Jag tror det bara har att göra med någon form av astrologisk tolkning runt deras kalender av stjärnhimlen som runt 21 dec (vid vintersolståndet) gått varvet runt och sedan börjar om från början. Samma sak som "det stora året" som nämns i Zeitgeist, där det tar ca 26.000 år för solen att röra sig runt alla stjärnbilder.

Posted on: 2008/9/18 13:08

Anonym
2012 är en liten pärla i mer än Mayakalendern, det finns fler kalendrar som nämner 2012. Det finns väldigt positiv info om detta, rek Ian Lungold. Det finns videor på google och youtube, skulle dock mest rek vissa av hans radioprogram där han fördjupar sig i vissa delar av Maya, mayakalendern och vad det betyder i det stora hela.

För att inte krongla till det, det finns flera videor, se the evolution continues sist. Den är sammanfattande.

Själv tror jag inte att 2012 betyder slutet på nåtgonting mer än sättet vi lever på.

Frid

See User information
EricFoxx

Om man förstår sig på strängteorin, kvantfysik och hur vi skapar vår egna verklighet, så har 2012 en stor betydelse. En viktig sak man måste veta är att allt liv är skapat ifrån medvetande, med andra ord intelligens, eller oändlig intelligens (intelligens utan gränser). Den moderna vetenskapen hävdar att allt är skapat ifrån materia och intelligens (vårt medvetande) är skapat ifrån materian efter diverse evolutionära steg.

Detta är dock en felaktig grund och det är tvärtom, materian är skapad ifrån medvetandet.

Enligt strängteorin lever vi i 10, 11, 26 eller (sätt in valfri siffra) dimensioner. Det är lite tveksamt exakt hur många dimensioner som existerar.

Carla Ruckert var ett medium som mellan 1981-1984 kanaliserade information ifrån en framtida entitet som kallade sig Ra (samma Ra som Egypterna var i kontakt med, Amun Ra). Ra fick svara på massor av frågor ifrån Don Elkins som var universitets professor i matematik och fysik. Ra förmedlade otroligt mycket information som på senare tid under 90 och 2000-talet har vetenskapligt bekräftats. Det mest intressanta var att Ra beskrev hela uppbyggnaden av universum, och att vi levde i 8 dimensioner, eller densiteter som Ra sa. Densitet innebär täthet och ju högre densitet ju tätare är energin, och det är energin som omger oss.

Intelligens/Medvetandet som skapat allt är energi, och denna energi har av mystiker kallats för Aether, eller eter. Den är grunden för allt liv som vi känner till. I t.ex. orienten kallas etern för Chi eller Ki.

Vi lever i 3:e densiteten utav 8, och det som händer med vårt solsystem är att det rör sig in i ett fotonbälte som är en tätare del i vårt universum. Detta fotonbälte kommer viberara våra energi som omger oss till en högre densitet och vi kommer därmed träda in i 4:e densiteten.

Strängteorin började med 8 eller 24 dimensioner efter Srinivasa Ramanjuans matematiska formler ifrån tidigt 1900-tal. Anledningen att man inte har 8 är för att man måste skapa 2 till för att skapa symmetri. Det strängteoristerna inte har räknat med är etern som omger oss, energin som sammanbinder allt. Med denna energi och en förståelse för helig geometri samt hur allt är skapat av vibrationer så behövs det inte mer än 8 dimensioner.

3:e dimensionen/densiteten är en plats av lärdom, här kan vi växa spirituellt/andligt och lära oss otroligt mycket på kort tid. Detta eftersom 3:e dimensionen/densiteten är en plats av glömska. Vi föds in i denna värld utan att veta hur universum fungerar och har därmed ofantligt många vägar att välja mellan beroende på hur vi föds.

Kolla bara på hur vår värld ser ut, med fleratalet religioner, och teorier om hur livet fungerar. Även inom vetenskapen bråkar man om vad som är rätt.

Samtidigt är jorden negativt kontrollerad av en elit som inte vill att vi ska lära oss något och de gömmer fakta såsom att allt är skapat av energi. Eller att vi skapar vår egna verklighet.

Vi är alla del av universum, vi är alla universum. Alla på detta forum är olika upplevelser som vårt universum har. Jag och du som läser detta är samma person, fast i olika upplevelser.

Målet med densiteterna är att i åttonde densiteten återförenas med det som är allt. Dvs det som är oändligt, och utan identietet, det bara är.

2012 innebär för vår jord ett skifte till nästa densitet, för vår jord är levande och vill även den evolveras. Alla vi som bor på jorden har inget val än att antingen bli omplacerade på en ny plats som är en 3:e densitet, eller att följa med till en ny jord som är ett utopisk paradis, och enligt Ra 100gånger mer harmoniskt än vad vi kan tänka oss!

4:e denisteten är en plats av kärlek och förståelse. Här vet vi mer om att vi alla är en och kan leva i otrolig lycka och glädje! Det negativa vi har på idag på jorden kommer inte att existera. Det kommer leva på en ny jord som är hem för de som vill manipulera och kontrollera. Vilket betyder att det finns 3 vägar att gå, en negativ väg (man kontrollerar och styr andra) en positiv väg (man bryr sig om och hjälper andra) eller en neutral där man inte valt någon väg (här levde i början av 2000-talet 95% av världens befolkning).

Jorden kommer ändra vare sig man vill eller inte, och eftersom vi lever på jorden har vi inget val än att vara med om en förändring.

Även den mest skeptiske och ignoranta kommer vara med om en förändring, han/hon kommer dock inte förstå det och kommer få fortsätta leva i en 3:e densitet med negativitet och positivitet. Målet är dock för alla som förstår 2012 att lära så många som möjligt att bry sig om andra och hjälpa andra må bra samt hjälpa samhället bli en bättre plats!

Det finns ingen anledning att sitta och vänta, utan se till att hjälp andra redan idag och visa din kärlek för medmänniskor! :)

Universum är som Einsten sa en gudomlig plats, och Gud kastar inte tärning. Det går att förklara universum och Gud om man bara söker, och det är vi, varenda människa, som är Gud i en illusion av separation, när vi alla är en och samma!

Det med vintesolståndet är intressant och har med jordens precessionsrörelse att göra (se detta: http://www.13dec.se/precessionsrorelse.htm) och vad som kommer ske vid 2012 är att precessionsrörelsen tar slut som Maya förutspådde. Och detta har med astronomi att göra som nämns i Zeitgeist rörande våra stjärntecken.

Samtidigt så när jorden är påväg in i nästa densitet så kommer energin som flödar in i jorden ifrån solen att anpassa sig till en högre densitet. Vilket bidrar till att magnetpolerna på jorden kommer skiftas och vi kommer få tsunamis och diverse katastrofala jordbävningar och översvämmningar. Dock kommer alla som väljer väg att hjälpa andra att slippa detta tills jorden är klar för nästa densitet.

(Det ska finnas underjordiska baser i USA och även Norge där man föreberett för sådana här katastrofala händelser, men de som skapat dessa förstår inte hur gudomligt universum är och att det inte finns något att frukta).

Ang. detta med andra dimensioner/densiteter så har man alltid kunnat träda in i dessa om man vaknat andligt och mediterat intensivt. Maya indianerna försvann t.ex. spårlöst, och de kan ha använt sig av energiflödet som strömmar in i vår jord till att ta sig till en ny denistet.

Det finns massor av information rörande hur universum fungerar, och genom att se sambanden mellan allting så kommer man förr eller senare fram till den evolutionära utveckling som jag beskrivit. Allt i livet är skapat ifrån oändlig intelligens, och genom matematik och det gyllene snittet phi, samt helig geometri och etern så kan man förklara alla oförklarliga fenomen som moderna vetenskapen inte kan förklara. Dock är det så mycket information ifrån eliten som styr oss att de flesta har svårt att tro på någon så fantastiskt som att universum går att förstå och att en utopisk underbar framtid väntar oss. Men så är det. :)

peace! och mycket kärlek
- seilon

Posted on: 2008/9/20 21:29

See User information
Sebben mannen, vad är ditt problem? översittartyp som trackar ner på en väldigt igenomtänkt tråd. Din signatur säger väldigt mycket om dig. "det finns bara en sanning"

Dessutom vad du kallar "new age flummeri" är väldigt förankrad i Buddism. men du (som jag antar är kristen) "vet" att DIN sanning är den ENDA sanningen. shit mannen, kamma dig!

Posted on: 2008/10/9 2:10

See User information
seilon: jävligt bra tråd. Även om jag inte är lika bra med ord som du så måste jag bara säga att, personligen tror jag 2012 är betydellsefullt. men inte i "världen kommer gå under" åsikten utan i att människan kommer att "vakna". kalla det ett paradigmskifte och ett år av insikt kanske? :)

Och jag vill tippsa dig om en film jag sett. den heter "the voice: Cosmos and the quantum universe". men jag antar att du redan sett den :)

Posted on: 2008/10/9 2:19

See User information
Tja Beefy!

Tack så mycket. Sen så måste jag säga att enligt den syn jag har så har sebben rätt. För alla har rätt för allt är en paradox. Men när man förstår universum så löser man paradoxen.

Vi strävar emot att evolveras och det i vårt medvetande. Vi lever för alltid och kommer alltid att finnas. Livet just nu är bara en temporär vistelse i en fysisk kropp. Men den är lika fysisk som kropparna i The Matrix. Vi är digitala maskiner vars hjärna tolkar ELEKTRISKA signaler i hjärnan. Varje känsla, tanke, smak, lukt, syn eller hörsel är alla elektriska signaler i hjärnan. Och vad färdas i dess signaler: INFORMATION.

Denna information berättar hur saker ser ut runt oss JUST NU. I detta JUST NU lever vi inom en frekvens av en värld som vi delar med varandra.

I Ryssland har vetenskapsmän som forskat med DNA funnit att DNA sparar information, som en enorm databas. Samt att DNA fungerar som små radiosändare och att vi alla är sammankopplad genom DNA. Därför funkar t.ex. telepati. (Vilket jag har varit med om).

Världen kommer inte att gå under! Den kommer leva vidare! Vi dör inte, vi kan inte dö.

När vi dör går vi bara vidare till nästa steg. Det värsta man kan göra är att tro att man lever, vi är redan döda egentligen. Hur kom vi in i denna världen? Vi dog, detta eftersom vi föds med blankt minne. Trots att vi är mer än en fysisk kropp så har vi inte tillgång till allt minne ifrån tidigare liv i denna kroppen.

För vi har konditionerats in i en verklighet genom våra 5 externa sinnen, det är så vi kommit in i detta livet. Vilket gör våra hjärnor till det perfekt verktyget att leva livet.

Ambres, som är en ande som pratar genom en helt oandlig snickare: Sture Johansson, säger att vi har en eter kropp runtomkring vår vanliga kropp. Eter eller "aether", "chi", zero-point energy, vacuum osv. Denna osynliga energi som omger oss och sammanbinder oss. Vilket David Wilcock har i sina böcker samlat vetenskaplig fakta som bevisar att etern finns. Så om man tror på Ambres och använder sig av vetenskap så kan det verkligen stämma det som Ambres säger.

Så vi har helt enkelt olika "medvetande" nivåer, vi kan gå vidare till nya nivåer och se på livet på olika sätt. Det är "awareness". Eller vakenhet.

Målet är enighet och sen börjar det om igen, eftersom universum är oändligt och vi har precis börjat vår resa! :D

2012 är för vår jord, som enligt Ambres och Ra (som kanaliserades på 80-talet) en övergång till en ny medvetande nivå. Jorden är också ett medvetande som evolveras. Vi kommer evolveras med henne om vi väljer det, annars får vi leva om i en nya värld i samma dimension/densitet som nu.

I en ny densitet så har vi mer kärlek och förståelse. Vi förstår saker mycket djupare och har inga fördomar. En mer perfekt värld, otroligt mycket bättre än dagens, plus att i princip allt är möjligt! En undarbar och grymt underhållande värld kommer oss vid 2012, men vi kan som sagt stanna kvar i samma problemfyllda värld, som är en bra plats att lära sig saker på. Men målet är alltid att gå vidare mot enigheten som är allt, vilket är oändligheten.

Tack för tipset, ska se den då jag inte sett den! :)

Posted on: 2008/10/9 8:24

See User information
Jag hajjar dig SEILON

Posted on: 2010/2/1 17:32

See User information
Många här på forumet som babblar om att tillräckligt mycket tänkande kan flytta berg.

Det är lättsinnligt att uttrycka sig så, det krävs mycket för att tanken ska bli så stark att extraordinära förändringar ska ske.

Jag håller på att titta på hur vissa kan förändra vardagen utan annat än mycket tankekraft...

Om det vore så lätt att förändra vore det rimligt att typ Kina drar sig ur Tibet!?!?!?

Om människor tror att nått hemskt ska hända 2012 så kommer det garanterat inte hända någonting!

Det krävs en otrolig fokusering på en specifik händelse en samordnad aktion av ett mycket stort antal, helst hela tiden tills år 2012...

Så om man tror att nått ska hända 2012 kan ju ingenting hända då universum kan inte rätta sig efter ingenting!! Utan det som händer händer så att säga...

Posted on: 2010/2/2 8:56

Anonym
greensparrow
Jag förstår inte dig riktigt, och jag tror inte heller du har förstått de som talar om tankekraften, Du tog tibes exempel, tänk nu på att tibet kanske har max 5 miljoner, men china har 800 000 miljoner, och dessa 800 miljoner chineser har mycket större tankekraft än de små tibetanerna, nä'r chineserna väl har ändrat sin tankekraft då kommer tibet att bli självständigt.
Men jag vet att tibet aldrig ger upp för de har en stark vilja och om den blir starkare än chinesernas kommer de påverka chinesernas tanke att ge de det tibet förtjänar.

Gå inte in på andliga trådar om du inte känner dig andlig eller förstår den kraften, du har hundra andra trådar att skriva på.

See User information
Quote:

z103 skrev:
Gå inte in på andliga trådar om du inte känner dig andlig eller förstår den kraften, du har hundra andra trådar att skriva på.

Okej, och du förstår tankekraften asså?

Hur vet du att viljestyrkan hos 5 miljoner inte är större än hos 800 miljoner?

Hur kan Du veta så mycket mer än alla oss andra som söker?

Det heter Kina, inte china på svenska
Det är väl inte 800 000 miljoner människor i kina?
(en miljard = 1 000 miljoner) Då skulle vi ha en befolkning på 800 miljarder bara från Kina

Du verkar inte hittat den andliga kunskapen iallafall

Posted on: 2010/2/2 11:54

See User information
Stila dig lite z103 vem tror du att du är.

Jag är nog en av dom få på det som går igenom andligheten på alla jag individer som jag träffar, så sluta babbla...

Många på det här forumet fantiserar och vet inte hur det fungerar det krävs oerhört mycket för att olika förändringar ska ske. Många tar oxå slut psykiskt och man kan bli som det populärt kallas UTBRÄNDHET. Jag har en bekant som i stort sätt inte gör nått han arbetar inte och får inga bidrag ändå får han ihop sin hyra och mat på att inte göra nått FANTASTISKT!!

Och visst skulle Tibet kunna frigöra sig från Kineserna men tydligen är inte deras kraft tillräcklig och för splittrad....

Tror knappast att 800miljoner kineser fokuserar på Tibet....

Det är skillnad på sagor och verklighet....

Det som är mycket intressant är Haiti där dom utövar voodoo och troligen har dom lyckats att bli av med alla sina ockupanter under åren genom sin tro, känns som det är mycket mera kraftfullt... Dock inte så insatt men känns rimligt..

Quote:

z103 skrev:
greensparrow

Posted on: 2010/2/2 13:19

Anonym
ojj sorry min skol matte är inte den bästa och det kanske sitter lite thc kvar i blodet sen amserdam resan ;) Och sen är jag inte svensk och kan skriva felstavningar men jag är tacksam att ni lär mig bättre svenska:)

vad jag menar egentligen är att jag tycker det lite tråkigt att tracka och hacka på varandra här inne, jag tror vi är här för att lära oss av varandra och dela med oss det vi kan, inget av det jag säger behöver vara sant på det sätt jag säger det på, det är ju vad jag känner och tror. Vi förändras hela tiden och varge 3 år är varenda cell i vår kropp utbytt. och allt vi gör idag, tänker, äter kommer vara den totala relusltaten om 3 år.
Nästa gång du dricker ett glas vatten drick inte utan att du först lägger en positiv energi i vattnet om att den ska vara helande och beskyddande och ge dig kunskap. Idag är du en resultat av vad du tänkte och gjorde för tre år sen, om 3 år blir du den du idag vill vara fast när den tiden är inne kommer du kanske inte att tänka på att det blivit så.

See User information
Quote:

z103 skrev:

vad jag menar egentligen är att jag tycker det lite tråkigt att tracka och hacka på varandra här inne

Så dina inlägg är riktade till dig själv? Du kommer och hackar på människor här och tycker sedan att det är trist att de hackar tillbaka? Du kommer och insinuerar att människor vet så mycket mindre än dig, att du har rätt och att de har fel

I ärlighetens namn vet du inte ett skit om det du säger är rätt, det gör ingen! De som tror de vet något är dårar

Du blir bemött av det språk du för, förändra dig själv så kommer du se att alla blir snällare mot dig och slutar "hacka"

hjälper gärna med svenskan (så gott jag kan)
Quote:

varge
en resultat

Posted on: 2010/2/2 15:41

See User information
Så hård var jag inte, jag påpekade (på ett kanske lite för fräckt sätt) "att du tror dig veta bäst"

Du reagerade nu på samma sätt som jag

z103 skrev:
"alla vet bäst"

z103 skrev:
"Gå inte in på andliga trådar om du inte känner dig andlig eller förstår den kraften, du har hundra andra trådar att skriva på."

Jag är mycket intresserad av ditt 100 procentiga bevis, för då kan du visa att du vet något jag inte vet

Jag tycker bara att du är barnslig när du nu lämnar forumet bara för att du stötte på andra människor som också TROR de själva har rätt (jag är en av dem som tror jag har rätt)

Hoppas inte du hittar ett forum där alla tycker som du, för då skulle du sluta utvecklas, jag tror utveckling enbart kan ske när man stöter på motstånd så att man tvingas tänka på något ur flera vinklar

Posted on: 2010/2/2 19:45

See User information
".......till 100% skulle bevisa att jude,kristen,muslim är av samma onda träd, matematiskt, bildbevis och geometrisk symbolism. "

Tror jag med....

Posted on: 2010/2/2 19:52

Anonym
Sluta lipa nu z103 och kom in i matchen igen. Diskussionsklimatet är så här på vaken.se - stället där alla tror de är vaknast.
Jag är iofs också intresserad av att se dina "bevis", men de flesta här på forumet håller ju med om att religioner är av ondo.

Ytterligare en positiv punkt från illuminatiordern...

5. Avskaffande av all religion.

Däremot vill jag inte påstå att religionsutövarna i sig är onda för att de låtits sig luras. Många människor behöver en pelare att stötta sig mot och för en del är denna pelare religion.

See User information
Oki, jag har legat under bilar och mekat ett tag och nu börjar jag bli ganska mör. La till en liten dålig vibration som sänkte hela tråden snacka om KRAFTFULLT!! =)

Ingen vill nån illa utan man måste kunna få uttrycka sig, och skulle jag vara en vilsen själ, får gärna nån typ z103 leda mig rätt!?!?

Jag räds inte över din flykt från forumet! Är du riktig VAKEN kommer du tillbaka och redovisar din upptäck! Vem annars vill se det förutom vi här på Vaken!

Frid

Resized Image

Posted on: 2010/2/2 20:08

See User information
Alla religioner vill samma sak, fred... Det är väl ändå det allt går ut på... Detaljerna i alla religioner kan man diskutera i åratal, men kontentan är ändå den samma... Har inte sett nån religion vilja något annat, sen hur man kommer fram till fred, har dom ofta väldigt mycket fel i...

Sen är religionen ofta en sak, och den som tror på den väljer ofta ut godbitar för att få sin vilja igenom, som myndighetsfolk som väljer ut punkter i lag och skrift för att sen kunna slå på andra.

Posted on: 2010/2/2 20:24
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper