vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Allt är lungt - Makteliten har inte en suck

See User information
Massa yra på den här tråden. Nästan alla verkar utgå från grundläggande \\\"axiom\\\" som att Uppenbarelseboken är korrekt, vilddjuret som kommer sätta sitt märke på människan och att de som låter sig få detta blir brända vilket alla verkar tro är ett straff.
Men eld är associerat i nästintill alla kulturer med renande, Catharsis, Skärselden, Purgatorium, det involverar eld som renar materian och själen, alkemi kort och gott. Den Heliga Anden målas ibland som en röd eld som kommer över människan.

Sen kommer kommunismens spöke in helt osökt med röda stjärnor och röda drakar som virrpannan tror är kommunismens påhitt.
Draken, ormen och reptilens symbolik är tusentals år gammal, från början symbolen för Visdom och kunskapen om hur världen rör sig i vibrationer genom en cykel (Teosofernas symbol), som en frekvens ritas i ett sicksack mönster (en orm).
Att kommunismen tar över Draken och att kommunismen har ett \\\"spöke\\\" visar bara på hur man i den nya religionen marxismen försöker anamma gamla religiösa symboler, spöket i det här fallet är en anda som är gemensam för kommunister som Heliga Anden är gemensam för kristna.

Titta på kristendomens uppmaningar om gemenskap och frälsning för alla, för om kommunismen är en \"demon\" är kristendomen inget mindre.

Apostlarna 2:45: \"De sålde allt vad de ägde och hade och delade ut åt alla, efter vars och ens behov.\"

Visst, kommunismen praktiserad är ganska illa när den tvingas på de som inte tror, precis som Inkvisitionen gjorde i gamla dar.

Makten kommer vara densamma även om de synliga marionetterna kan bytas ut och bli flera eller färre i diverse revolutioner.
Det kommer en dag då Makten/Gud inte längre kommer behöva predikas om, inga skrivna lagar kommer behövas eftersom alla blir perfekta redskap och \"präster\" för den Viljan vilket de kommer uppfatta som sin egna fria vilja. Den dagen är snart här.

Men för all del hör jag gärna mer dravel om hur ni ska bekämpa de onda...

Posted on: 2009/10/15 2:26

Edited by Xtas on 2009/10/15 2:42:12
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Börjar på allvar bli nyfiken på vem du är Xtas. Genuint.

I denna fysiska dimension är jag för egen del född 1976. Det tar ett tag innan man börjar gnugga sig om ögonen och se världen en smula annorlunda. Hur skall jag ha en suck att förstå sinnesförvirrade sinnelag om världsdominans med en agenda äldre än äldst? Jag är en liten parentes, en flugskit i sammahanget.

På ett plan är det så.

Men lyssnar man till sitt hjärta kan svar erhållas. Man blir trygg i att något djupare finns inpräntat inom en.

Så när jag fick erbjudande att gå med i bögmureriet sa jag ingenting men mitt kroppsspråk visade tydligt att det var som ett val mellan liv och död, mellan fri vilja och fångenskap. Förstår framtida murare inte att pyramidens struktur handlar om att erkänna sin plats som någon annan avgör? En underkastelse som är ovillkorlig och lika idiotisk som att kasta sig framför en buss.

En maktelit lever i viss mån på om du ger dem mandat eller ej. Ge dem inte det, förstärk din individualism!

Posted on: 2009/10/15 5:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Men lyssnar man till sitt hjärta kan svar erhållas. Man blir trygg i att något djupare finns inpräntat inom en.

Ja och nej. Hjärtat tjänar dig väl i emotionella frågor givetvis, när det gäller att förstå andra människor och världen på ett plan.
Men den som enbart lyssnar till sitt hjärta är en dåre som Bibeln säger, man måste ha både upplevelse och den gamla kunskapen.
Förlitar man sig för mycket på den gamla skrivna kunskapen blir man fanatiker, förlitar man sig för mycket på sitt hjärta blir man en flummig hippie som till slut blir slav till sina egna begär, balans är nyckeln.

Quote:

Förstår framtida murare inte att pyramidens struktur handlar om att erkänna sin plats som någon annan avgör? En underkastelse som är ovillkorlig och lika idiotisk som att kasta sig framför en buss.

Förstår din inställning, den är exakt likadan som den jag hade när jag började forska i konspirationer och surfa på Vaken.
Men har du varit medlem i någon orden?
Pyramidens struktur har mer att göra med ditt egna psyke än någon yttre makt.
Uppfattningen som jag fått är som du säger;

Quote:

En maktelit lever i viss mån på om du ger dem mandat eller ej. Ge dem inte det, förstärk din individualism!

Individuellt arbete är huvuddelen i att bli initierad i mysterier, det är vad som skiljer dem från vanliga exoteriska religioner.
Man måste ha egen personlig motivation eftersom man aldrig kan bli upplyst utan en genuin vilja att bli det, de som får upplysningens upplevelser utan vilja förstår den inte och bemöter det med rädsla; "Det är satan"/"Jag har blivit galen".
Gud är ingen hand eller varelse som kommer från ovan och ställer allt rätt till.
Gud agerar genom oss och när vi söker inom oss själva kan vi finna att Guds Vilja och vår egen vilja är densamma, det är detta som är mystikernas Heliga Graal.
Kant uttryckte det som så att man uppnår det när man suddat ut skillnaden mellan noumenon och phenomenon så att observatören blir fusionerad till ett med det som observeras, detta menat på ett emotionellt plan och inte bara att man förstår det som ord.

Posted on: 2009/10/15 15:33
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Att makteliten sträcker sig bakåt tusentals år kan vi inte säga då det inte finns så mycket osm stödjer detta utan endast teorier från newagers utan grund (ännu en gång). Eller ja deras terorier om Atlantis etc är ju något de försöker grunda det på men studera Atlantis så ska du få se att det inte stämmer. Att det funnits en elit då och då som drivits mot samma mål kanske kan stämma men tänker man efter lite så skulle det väl ha lyckats med sina mål ett par tusen år sedan då? Att makteliten funnits så länge är skrämselpropagande som använda av dom för att få dig att känna dig hopplös mot dem. Vad som helst kan hända imorgon, och glöm aldrig att i dagens samhälle så är det folket som sitter på makten, inte eliten. Att folk blir hjärntvättade på höga nivåer är ju det största problemet här och hur löser du det då om inte genom att hjälpa bröder och systrar att vakna upp? Jag tror på min skapare så jag oroar mig inte speciellt mycket man jag känner mig ledsen för de som inte gör det och insett vilka som styr. Många utav tappar hoppet och leds in i newage spirtualism som leder i precis samma spår som eliten vill.. Jag ser hellre en person som inte tror på något gudomligt alls än en person som tror sig själv kunna bli en gud som regerar i dagens samhälle.

Glöm inte bort att frimurare inte var vad de ses som idag en gång i tiden inte för länge sedan.

Glöm inte att Illuminaterna inte suttit i makten alldeles för länge heller för den delen.

Posted on: 2009/10/15 21:53

See User information
Här bjuder jag på ett mot argument. Fast visst det löser sig. Tror jag med:) Stora nyheter det här iaf

http://www.infowars.com/obama-poised- ... gnty-claims-british-lord/

Posted on: 2009/10/15 22:11

See User information
Genesis jag vet inte vem du är och du borde inte tro att du har en aning om vem jag är.

Studera Atlantis?
Det enda som finns att studera är vad folk skrivit om ett land som nu påstås ligga under havets yta i Atlanten enligt vissa, Stilla Havet enligt andra, etc. Jag kan lika gärna studera sci-fi eller serietidningar för "pålitlig" information om myter.
Inte för att jag säger att myter inte har någon grund i verkligheten men gör verkligen aldrig misstaget att ta någon bokstavligt på orden du tolkat till att betyda något du själv tror det betyder p.g.a. din egna semantiska förförståelse, då kommer du bli NAMare eller kanske ännu värre en bibelfanatiker.

Makten är som jag skrev alltid samma makt oavsett vem som är marionetten. Inte i den meningen att det är ett och samma sällskap med exakt samma agenda som styr utan mer som i att maktens inre natur är smittsam.
De som tar över tronen ärver alltid vissa drag utav de tidigare härskarna, oavsett om de vann genom revolution, krig eller val.
Världens ledare är konstant influerade av en osynlig hand, de vet inte ens själva anledningen till vissa av sina beslut.
Man kan kalla detta för maktens psykologiska struktur, Gud, ödet, de materiella förhållandena eller evolutionen hur man nu än vill motivera det.
Varför skulle det vara just Illuminati som är de högsta härskarna?
Kan de inte vara redskap åt väsen som är redskap åt högre väsen som är redskap åt högre, ad infinitum?

Utseenden skiftar men vissa grundläggande lagar som styr utvecklingen kommer troligen bestå med historien som grund.

Själv är jag en aning tvivelaktig till new agarnas idé om "paradigmskifte". Det kommer vara samma paradigm i nya skepnader bara, men vad vet jag?
Kan vara så att lagar läggs till som kanske utökar eller förändrar de gamla eller att vissa paradigm blir mer gällande än de övriga i vissa stadier, only time will tell.

Posted on: 2009/10/15 22:38
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Hjärtat Xtas?
Nu kanske du skalade bananen bokstavligen. Hjärtat är det som fungerar som en inre antenn, som avgör om något är rätt eller fel. Givetvis fungerar det inte enbart med ett hjärta, man har ju en hjärna också. Den skall jag ju inte panta... men vad är en hjärna utan ett hjärta? En maskin?

Quote:

Men har du varit medlem i någon orden?

Nej, det skulle inte fall mig in. Jag har alltid sökt mig bort från kollektivistiska idéer. Det skall mycket till om jag accepterar en hierarki eller orden.

Jag är nog inte en sökande människa i dagsläget. Jag håller dörren öppen och försöker finna tid till bl.a. meditation, i alla fall en enklare sådan. Men tidpunkten i mitt liv nu erbjuder mestadels kortare pauser och när kvällen kommer är jag oftast ganska slut i skallen. Jag tänker definitivt läsa vidare och kanske söka mig åt "detta" håll senare, men orden etc. blir aldrig ett alternativ. För dem är mitt hjärta alltid stängt. Däremot rent individuellt blir då frågan vem som kan och skall guide'a en. Den frågan är svår.

Givetvis vill jag en dag veta mer om det som ligger bortom min vardag men det kan vänta. Jag är övertygad om att jag skall vänta och bara det är ju bra.

Makt är jag ointresserad av. Makt över en själv är ju förstås att föredra men att utöva makt över andra är galenskap.

Posted on: 2009/10/16 5:17

See User information
Inget illa menat här Xtas men ditt uttalande om Atlantis visar faktist att det är mycket du glömt läsa på om. Atlantis teroin är den som grundade Nazism, Kommunism, Evolutions-teorin etc ... Vilken bok läste Adolf Hitler VARJE dag ? Kan du svaret på det förstår du hur farligt det ockulta är och hur bisarra idéer de har om hur människor ska kontrolleras och utbildas.

Posted on: 2009/10/16 10:16

See User information
Vad säger dig att jag inte läst men bara inte vill gå in och kalla det något med negativ klang?

Posted on: 2009/10/16 13:55
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Vad är det som säger någon av er att ni skulle ha koll på något över huvud taget? Ni måste lida av det senaste svinhybris- viruset som ni håller på.

Posted on: 2009/10/16 23:04

See User information
Någon måste ju ha koll, jag kan ta ansvaret

Posted on: 2009/10/18 15:44
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
OK, ta´t lugnt därute

Posted on: 2009/10/18 22:10

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper