vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: En tråd om Islam

See User information
Islam är ingen religion, evil crap, religion har inget med att ha skägg eller att stå på knän i ett vädersteck att göra, löjligt är inte ens förnamnet-dessutom har det inget med Européer att göra.

Prophet Of Doom - Craig Winn
http://www.scribd.com/doc/221388/Prophet-Of-Doom-Craig-Winn

Islam Undressed
http://www.scribd.com/doc/1035244/Islam-Undressed

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=55427#forumpost55427

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=62634#forumpost62634

Myron Fagan:

"The first world war was to be fought so as to enable the Illuminati to destroy Czarism in Russia, as vowed by Rothschild after the Czar had torpedoed his scheme at the Congress in Vienna, and to transform Russia into a stronghold of atheistic-communism. The differences stirred up by agents of the Illuminati between the British and German Empires were to be used to foment this war. After the war would be ended; communism was to be built up and used to destroy other governments and weaken religions.

"World War II, when and if necessary, was to be fomented by using the controversies between Fascists and political Zionists, and here let it be noted that Hitler was financed by Krupp, the Warburgs, the Rothschilds, and other internationalist bankers and that the slaughter of the supposed 6,000,000 Jews by Hitler didn't bother the Jewish internationalist bankers at all. That slaughter was necessary in order to create worldwide-hatred of the German people and thus bring about war against them. In short; this second world war was to be fought to destroy nazism and increase the power of political Zionism so that the state of Israel could be established in Palestine.

"During this World War II; international communism was to be built up until it equaled in strength that of united Christendom. When it reached that point; it was to be contained and kept in check until required for the final social-cataclysm. As we know now; Roosevelt, Churchill, and Stalin put that exact policy into effect and Truman, Eisenhower, Kennedy, Johnson, and George Bush continued that same exact policy.

"World War III is to be fomented, using the so-called controversies; by the agents of the Illuminati operating under whatever new name; that are now being stored up between the political Zionists and the leaders of the Moslem world. That war is to be directed in such a manner that all of Islam and political Zionism (Israelis) will destroy each other while at the same time; the remaining nations, once more divided on this issue, will be forced to fight themselves into a state of complete exhaustion; physically, mentally, spiritually, and economically.
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=82588#forumpost82588

Posted on: 2008/3/19 15:35
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Wowbagger, den enda Koran som är perfekt är den arabiska och min kunskap i arabiska. Den som inte anser den som perfekt kan inte säga sig vara en sann muslim.

bennybear, novax, Islam utnyttjas av världseliten, detta är jag fullt medveten om. Men för den skull så innebär det inte att religionen i sig är fel. Det är istället vissa som säger sig företräda religionen men i själva verket är hycklare. Det finns hadither som säger att muslimerna kommer att indelas i (har för mig) 72 sekter och endast 1 är den sanna.

Posted on: 2008/3/19 16:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Ok. Jag blir misstänksam när någon eller något inte anser sig ha några svagheter... Kolla hur det gick för Titanic och Hitler.
Men då vet jag att jag ligger någonstans mitt emellan maggot och Dan. Förmodligen något närmare Dan, då koranen innehåller en hel del bra saker.

Men det är lustigt hur du säger att Islam kommer att dela in sig i 72 olika sekter och bara en är den sanna... Vilka delar av koranen får de 71 felaktiga sekterna av islam sitt ifrån?

Anonym
Jag har inte sagt att koranen enbart är av ondo har själv hittat många guldkorn där såväl ordspråk som profetior och sk fin "anti-semisk" läsning.

See User information
Det kanske var fel formulerat av mig, muslimerna kommer att dela in sig i olika sekter och inte Islam.
De hämtar troligen inspiration från det världsliga, kanske skjuter undan vissa delar så som du säger, att många tror inte 100% på att koranen är perfekt. Vissa förkastar Sunnah osv. Det finns redan idag många, om inte det antal jag sa och detta är ett tecken på den yttersta tiden innan Dajjal lär komma.

Posted on: 2008/3/19 18:11

Anonym
Quote:

maggot skrev:
Jag har inte sagt att koranen enbart är av ondo har själv hittat många guldkorn där såväl ordspråk som profetior och sk fin "anti-semisk" läsning.
Men du har ju totalt sett sagt att du är emot islam... Vilket iofs visar att du har en åsikt.

Anonym
Såla agnarna från vetet ?

See User information
Några intressanta citat för er på vaken:

HEMLIGA överläggningar medför sällan något gott, om inte deras syfte är välgörenhet eller annat vällovligt och nyttigt företag eller att få till stånd förlikning mellan människor; den som verkar för sådana ändamål för att vinna Guds välbehag skall Vi skänka en riktig belöning.
4:114

Hemliga överläggningar är något som Djävulen funnit på för att förarga och plåga de troende;
58:10

Vi har också i varje land låtit onda människor bland dess högt uppsatta män smida dolska planer.
6:123

Posted on: 2008/3/19 19:56

Anonym
Några favoritcitat från koranen om maggot får välja som sagt står mycket bra koranen och finns mycket gott i islam

Om de som väljer lögnen och satans agenda kan man läsa

"Bland de finners sannerliget ett parti som förvränger tungan"

Om abraham

"Abraham var varken kristen eller jude utan han var hanif"

Om jesus

"Han ska tala till människorna i vaggan oc även som äldre så som en av de rättfärdiga"

Om egot

"Gud älskar inte de som är inbilska och skrytsamma"

Om Sion

BLAND DEM som äro judar finns de som rycka orden ur deras sammanhang och vrängande med sina tungor och häcklande religon säga "vi höra och trotsa vad ej vill höra"

Om marxister

"De som tror sig strida för guds sak och de som är otrogna strida för satans sak"

Något suspekt

"Gud har ingåt i förbund med israels band vi läto tolv ombud ur deras egen krets uppträda"

Reptiler ?

om farao
"jag är förvisso en apostel från världens herre"
Du är sannerligen en bra trollkarl

Om sanning

att vi veta sanningen, att bland eder finnas de som kallar sanning för lögn

Så nu är jag väl helgarderad

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper