Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Skall "Vaken" "Vakna"?
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Mobbande? Nu gör du gör dig själv till offer, och då kan du inte anklaga mig för att mobba. Du är ju självutnämnd narcisst och tycker det är något bra och säger att det är en bra egenskap. Det har du skrivit tidigare! Jag tycker ni andra då ska ta och läsa på om den egenskapen och hur den yttrar sig. Det är viktigt att förstå. Kan du inte lägga energi på något annat anti-NWO projekt istället för vaken.se:s forum? Exakt vad har du presterat övht? Har du någon form av engagemang bortom detta forum? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Appropå absolut ingenting så vill jag bara förtydliga att inget av stegen är mer eller mindre värt än något annat. Eftersom att ALLA utan undantag passerar igenom dem förr eller senare så är det meningslöst att fastna i ego/är du bättre än mig eller - tänk. Bara för att slippa sådana feltolkningar från vem som helst...vi ska hjälpa varandra ju... Iaf.. På något vis är det ändå så att på konspirationssteget/aktiviststeget är det aktivismen, förstå det onda, kampen mot det onda som känns viktigare än strävan mot att släppa det onda vi har inom oss, personligt sedan alla tidigare inkarnationer samt kollektivt. Speciellt oss män. Detsamma gäller för kvinnor men läkeprocessen fungerar annorlunda för dem eftersom att de är de som är de utsatta och vi som är de som har förtryckt. Vi män kollektivt har betett oss som riktiga jävla monster mot kvinnor de senaste 13000 åren eller så. Och gör så fortfarande. (Ett litet tag till. Oj oj det kommer att hända grejor...) Sälja kvinnor? Tvångsstypmning. Våldtäkter, hallå. Kvinnan är helig! Det är hon som födde dig till detta liv, utan henne, inget liv. Möjligtvis kallt, dött, evil, liv. Och det är hon (din mamma) som oavsett vad du gör kommer att älska dig till sitt sista andetag. Det blir så tydligt när man har insett vissa saker. Var sitter det onda? I 100 gamla män på toppen eller i oss alla (oavsett hur bra riktiga män vi har varit i detta liv, det sitter i våra celler, vårat DNA, våra minnen...det är där vi måste jobba...inte på det där ute. Quote:
Jag tror jag förstår vad du menar, typ ;) Beror på vad du menar med "så". |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ett förslag att vi gör en demokratisk #to be or not 2 be#pallar du det steffo?Just du är utvald just NU,Går det bra att rösta om sakfrågan?
Posted on: 2008/2/23 17:59
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jisses, jag hajar hur illa det ar stallt har.
Posted on: 2008/2/24 10:08
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Traden handlar om att hela bvakens syfte har missat sitt syfte, och resultatet har hela tiden varit personangrepp. Du kallar det inte mobbande eftersom du da skall banna dig sjalv. Andra ser det dock, och detta ar bra. Hjalper ingenting dock, eftersom det ar samma traskalle strategi, 9/11 Loose change. Du ser ju vad namnet betyder, Loose Change. Forlora Forandringen. Men ni laser ju inte.
Posted on: 2008/2/24 10:11
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Detta kan man saga i hundra olika tappningar. Det jag vet om jag sager det, sa fattar mindre an en pa hundra vad jag sa har. Sa jag sager grattis. Men sa klart visste du det sjalv, det var inget jag larde dig.
Posted on: 2008/2/24 10:14
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
[QUOTE]
Hej! Jag VAKNAR...jag är inte VAKEN. Jag ska försöka förklara hur jag ser på saken. Tänk dig uppvaknandet som en trappa med jag vet inte vi kan dra till med 1000 trappsteg (inte haka upp sig på detta). Jag minns själv inte när det hela började eller med vad... Men jag skulle nog placera konspirationsintresset* någonstans runt trappsteg 37. * (Samla filmer i oändlighet på jakt efter nya detaljer, alltid kolla prisonplanet.com etc, försöka greppa den stora onda planen för att...man är rädd (fast det kan man ju aldrig erkänna, man är ju en infoKRIGARE) When you get the message, hang up the phone. Det finns bara EN anledning till att man gör sådant: MAN SER INTE ELLER KAN INTE LITA PÅ NÄSTA TRAPPSTEG! Du tog steget till konspirationerna för att du kunde lita på det. Annars hade du slagit ifrån dig det eller tänkt att det där låter lite väl tokigt...och stått kvar på steget innan som brukar vara begränsat till att "makten är nog lite korrupt här och var..." Du ser inte eller litar inte på nästa trappsteg just nu, och det säger jag för att jag för några år sedan upptäckte att det fanns fler trappsteg. Jättejättemånga fler trappsteg. Och att man kunde lita på dem, vilket är en stor eller liten utmaning inför varje steg man tar på trappan. Nu kanske du säger att "ja men jag vet att det finns mycket mer". (d Visst, men vågar du släppa din andra fot från konspirationssteget? Inte förrän du gör detta kommer verkligheten att sluta spegla tillbaka rädslan till dig och du reagerar genom att skriva inlägg om VAD FAN SKA VI GÖRA, VI MÅSTE GÖRA NÅGONTING FÖR SNART KOMMER CHIPPET, VARFÖR GÖR NI INGENTING och så vidare. För den krassa verkligheten är att de som sitter fast på konspirationssteget är de som ligger mest pyrt till jämfört med de som har lämnat det. Och det var väl inte riktigt så du hade tänkt dig att det skulle vara? Det hade inte jag heller när jag befann mig där, shit vilken paradox liksom.... De flesta människor testar olika vägar där ute, vilket är BRA enligt mig. Jag delar inte riktigt novax synsätt om att allt förutom den enda vägen är "kasst". Det är alla mina tidigare erfarenheter som lett mig fram till de insikter jag har idag om att vägen ut faktiskt är väldigt väldigt smal. Den kan ta sig olika uttryck, eftersom att planeten är stor och Vägen finns i många olika former, men det är samma principer bakom dem alla. Jag är knappast heller i position att säga att jag kan rita en karta som är en absolut handbok... Men att ändra sitt liv (ja, ändra sitt liv) till att leva närmare naturen är en mycket mycket viktig ingrediens. Att förstå hur det mest intelligenta organet i kroppen fungerar, hjärtat, och börja använda det är en annan mycket mycket viktig ingrediens. Om inte den viktigaste. Konspirationssteget använder krigsstrategier...mind stuff. Hjärtat ska styra hjärnan, inte tvärtom, det leder till hjärt-guantanamo bay! Kolla aftonbladet för ett real life skräckexempel... Hoppas jag var till hjälp och att detta på något sätt hjälper dig i ditt sökande. In´Lakesh[/quote] Jag tyckte om att läsa detta. Alla vaknar vi på olika sätt och vi går vägen i olika ordning. Jag försöker att inte klänga fast så länge i någon fas av mitt liv. Nu har jag gått vidare från konspirationen till att befria mig själv, man kan säga att jag gått tillbaka till innan jag stötte på konspirationen, jag mediterar och försöker tillåta allt vara precis som det är. Men innan konspirationen så var det någonting som jag inte förstod vad världen. Nu förstår jag den mer och kan lättare acceptera att männisor beter sig på det sätt de gör. Att jag tillåter konspirationen betyder dock inte att jag inte är aktiv och agerar för att sprida kunskapen till andra. Jag tillåter mig själv att göra det och hoppas att den kunskapen skall bidra till deras liv såsom det har bidragit till mitt.
Posted on: 2008/2/24 11:49
|
|||
|
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jisses, jag hajar hur illa det ar stallt har.[/quote]Du är en MES det kunde jag säga på rak arm Du behöver inte att svara(försvara)dig.Läs med kunskap::Du vågar inte ha-ha-ha ....
Posted on: 2008/2/25 17:01
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
micro : Jag tror inte på att skapa en bättre värld genom att ta bort den "cancer" man man anser vara problemet, utan att leva ett liv i enlighet med sina läror. Hur går dessa ord ihop med alla raderade trådar och alla ipbanningar av dvs kritiker..? man blir lite mörkrädd av att se denna kluvna tunga.. eller vad är det för läror du lever efter egentligen? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
micro lever efter hans sätt och du lever efter ditt sätt.
skulle vara kul att se alla dessa ''tappra'' forum deltagare komma till sthlm den 12 april nu en lördag'' flör att se hur många som verkligen brinner och vågar göra någon förändring. många sitter ju bara och skriver så fort ni går ut då är nu ni en annan människa? hur kan det komma säg? tycker ni inte det är intressant att dela ut info om 9/11? gör inte det då, dela ut om zoinismen istället dåra. eller nått annat. men så länge ni som bara använder forumet till att ''förklara'' kommer inte riktigt få mittt samtycke iallafall. man ska väl inte sitta här och klaga på andra när man inte ens vågar komma ut och klaga. vad är det för stor bebis som håller på så. ta eran info kom med den till sthlm den 12 april och dela ut. det kommer ju bli skoj.... efteråt dricker vi öl som män och skrattar och ler =) det att inte komma ut och ta för sig är ju verkligen ett tecken på hur fruktansvärt svenskt trångsynta vissa är. man kan nästan tro att vissa är rädda för att öppet,ute på gatan säga vad dom tycker. fast dom kanske är det, annars skulle vi ju se mer olika planscher och inte bara 9/11... eller har jag fel?? lite mer aktion från vissa. och sluta klaga på varann. gör det på gatan, för att sen bli vänner och dricka ööööööl !!! ok |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Ryggradslösa utan civilkurage som bockar och bugar åt auktoriteter som instiftar facistiska lagar i alla länder runt jorden kan stanna hemma framför sin dator och debattera med andra ryggradslösa.
Andra som fortfarande har naturlig moral och naturligt "jävla-anamma" i sig kommer ut och agerar/sprider info/ den 12:e april, (Eller såklart sprider info/agerar utåt/ gör något åt saken/ som passar deras stil) Case closed och tråd låst.
Edited by void on 2008/3/3 20:46:27
|
||||
|
||||
Register To PostTopic is Locked
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login