vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 »

Ascension Musik?

See User information
Musik är språket vi alla gillar, kan vi samla lite musik här om "ascension". Jag sökte på ascension hiphop bara för att få mer rätsida på 21 December och det kändes på så jag delar med mig om jag hittar nått intressant..

Dela gärna med er om ni har någon "upplyftande" musik om universum, evolution och framtiden osv. Mänskligetens evolution spirituellt osv.. Kram

Posted on: 2012/11/29 12:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Ascension Musik?

See User information
En ascension handlar om att ställa in kroppen på 100% förlåtelse (noll dömande), samt att man uppskattar (älskar) stunden 100%, jag menar verkligen 100% och inte 99%.

Musik som detta stör vattnet o kroppen så man inte lyckas med just en ascension.

Är dock inte riktigt säker på om Du verkligen menar spitiruell ascension verktyg ala musik, gissar!

Skulle kunna tro att det är väldigt svårt att hitta musik med text som fungerar, texten får inte innehålla ett enda negativt ord eller laddning.

Det går att förbereda med viss musik innehållande text, denna som ett ex: http://www.youtube.com/watch?v=jVbkz_3lO3c

Känslan i kroppen skall återställas till den känsla Du hade när Du var barn och kände Dig helt och hållet accepterad och säker!

När allt mörker i kroppen är borta, allt som skapar negativa vibbar så får Du en resa. En del tror att det räcker med lite meditation, så är inte fallet, Det tar veckor ibland månader att ställa in kroppen till detta. Rek det dock mer än allt annat!

Native musik brukar funka, Indianer och annat som lirar för sitt spirituella jag och/eller till morsan, aka moder jord!

Må väl o ta hand om sig

Posted on: 2012/11/29 12:24
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det du skriver är helt ologiskt eftersom bra musik får din hjärna att släppa rejält med seratoniner vilket betyder att du gör något rätt antar jag..

Men jag kommer antagligen från ett helt annat perspektiv än dig med tanke på att jag njuter på en ganska hög nivå av livet och musik och försöker skapa så mycket seratoniner i huvudet som möjligt, resultatet är underbara drömmar och häromkvällen var jag i en dröm då jag kände igen lägenheten i drömmarnas värld och när jag vakna så visste jag att jag varit där 3 gånger nu..

Indianmusik och diverse oförståeliga melodier tror jag inte kan göra nått positivt för våran själ mer än att lugna ner oss..

Men visst jag yssnar och lär av alla ändå dock tror jag inte på just det där..

KRam

Posted on: 2012/11/29 13:41
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].

See User information
Aah ascension var ganska bra att du skrev vad det betyder för jag uppfatta det som att evolutioneras spirituellt..

Men kanske samma sak antar jag..

Posted on: 2012/11/29 13:42
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].

See User information
Hmmm, regel nummer 1, hjärnan skall kopplas bort helt o hållet, det är ett annat välmående som ska till. Har själv gjort en ascension, en snabb förklaring om vad det är, en bliss utan dess like som Du vanligtvis aldrig når. En organsm är en försmak, dock inte ens i närheten. Det här måste man jobba på/för ordentligt, räcker som jag tidigare nämnde inte med att må lite bra o lyssna på ett par bra låtar.

För det första så skall Du ha full kontroll på "mind", inte en enda negativ tanke får uppstå på flera timmar, gärna dagar. Utöver detta behöver man må både kroppsligt och själsligt bra. Återigen, det har väldigt lite att göra med hjärnan. Om det var seratonin som skulle till så skulle det räcka med någon form av seratoninhöjande drog, vilket inte hjälper särskillt mycket.

En annan förklaring, skallen skall vara tyst och hela din kropp skall vibba så att seratonin sprudlar. Välmåendet som uppstår eller som skall uppstå skall vara näst intill obegripligt. Ditt ansikte skall ha svårt att uttrycka den livsglädje Du känner i hela kroppen, ord räcker i detta fall inte till, jag har inte hört någon kunna förklara detta, har själv enorma problem att sätta ord på det.

Jag kan guida en liten bit live, ge ett par tips och tricks, sen är det en själv som sköter resten, var ascension är olik den andra osv.

Njuter på en ganska hög nivå som Du säger är en bra start, ett av flera steg. Det är inte enkelt, betalningen är enorm, och ingenting får man gratis.

Lite tankar

Kram på sig o må väl

Posted on: 2012/11/29 15:07
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Straxt efter en ascension så infinner sig ett tryck i kroppen, min bröstkorg och resten av kroppen kändes som en ballong, det kändes som om det var 100 1000watts lampor inom mig, som om själen hade tagit plats i kroppen (plasma energi), och att kroppen var för liten och behövde ställa in sig till det nya så att säga. Trycket var nästan obehagligt kraftigt, en känning som inte går att ta miste på, det märks när man gått igenom detta och har lyckats, trycket är enormt. Efter det blir det svårt att skapa negativa tankar, man kan försöka, man kan också göra en dipp då och då, men det filtreras bort ganska snabbt.

Varandet lägger sig till normalt efter några veckor, men kvar finns minnet av stunden och det är efter det lättare att nå denna bliss, dock så skall det inte missbrukas på något vis, när det är dags så känner man det, jag har dock bara gjort det en gång, helt omöjligt i vår situation just nu dessutom, planerar en ny när vår familj är hel igen!

Livet behöver förstås från rätt perspektiv innan man börjar, Calros Castaneda är en bra vägledare till detta, informationen skall man kopiera över till sitt eget liv och sina egna upplevelser, fel och missförståelser mm.

En annan hejare på att få en på rätt spår är Almine på youtube, gå igenom alla hennes videor, det är inställningen till livet och är viktig.

Må gott

Posted on: 2012/11/29 15:16

See User information
Tycker man att Almine och spiritualitet är löjligt eller fjantigt så är man inte redo.

http://www.youtube.com/watch?v=PXmYd80qyM0

Om man tänker på något som gör att man mår bra så tänker man = Not a silent mind

Posted on: 2012/11/29 15:17

See User information
Denna "Bliss" är helt obeskrivbar, den går enbart att "vara" Det. Det är en kärlek, så ren och så gränslös att ordet "Kärlek" kan knappt beskriva det. Går heller inte alls att gämföra med ett förhållande, denna formen är så fundamental och så långt "över" relationer... Det står över det fysiska. Den innefattar allt och ingenting, på en och samma gång... Kan bara säga efter egen erfarenhet, jag hade ingen aning om vad kärlek var, tills jag fick erfara detta... Gick omkring och log i två veckor efter detta... Hade rätt ont i käkarna kan du tro...

Den är så fundamentalt stark, att du bokstavligt trycker ur all skit du har i kroppen... Gick runt och luktade lik i en vecka, pga att skiten jag byggt upp genom livet kom ut.

Den är på något sätt "himmelsk", där kanske se sitt barn första gången kan jämföras med... Och även här, är nog även det på 2a plats...

Som sagt, fullständigt obeskrivbar... <3!

Posted on: 2012/11/29 15:25

Edited by Avatar on 2012/11/29 15:48:39

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Men för mig så låter det fortfarande som att ni har tagit den där drogen som får folk att känna sådär..

Och många människor har vaknat av just droger dock så verkar det lite hush-hush med droger här på Vaken det känns som vi skulle få lov att använda kodord som tex. att man inte kan sluta le och att musklerna i ansiktet tröttas ut för man flinar i timmar..

Ni har tagit droger helt enkelt eller på nått sätt lyckats utlösa allt seratonin som ni hade lagrat i huvudet..

Men som sagt vi måste använda kodspråk här så låt oss inte skriva droger så nån förstår utan låt oss säga meditation :D

hahahah närå nu skojjar jag med er

men som sagt vi kanske kommer från olika världar men vi vet samma sak ändå , ungefär..

Posted on: 2012/11/29 17:20

See User information
Lite småfniss. Som jag skrev flera gånger, en ascension är inte nåt som är enkelt, du måste vilja det mer än något annat. Att göra en sådan är förbi upplevelser av droger, det är Du som använder kroppen på ett vis som slår allt vad droger heter, den kapasiteten har varje människa, och det är precis det som vi manipulerats/lurats att glömma!

En tanke, kom ihåg den gången när du var ute i naturen och mådde riktigt bra, plussa ihop detta med en kärleks stund Du haft, en favorit, gånga nu det 50 gånger så kommer Du i närheten, skojjar inte.

Det är samma sak som att bemästa ditt instrument/kroppen! Därför kallas det kanske mästare, jag tycker dock att man blir människa igen! Dessa labels är jag inte intresserad av, man kan bara vara en, en människa. Ännu bättre är att bara vara en!

Må väl!

Posted on: 2012/11/29 17:46

See User information

Posted on: 2012/11/29 17:48

See User information
Snacka om instrument :) ... Mastigt!

Posted on: 2012/11/29 17:55

See User information

Posted on: 2012/11/29 18:31

See User information
Men det finns ju en naturlig drog som vissa har träffat gud genom att inta i kroppen..

Bland annat Bill Hicks..

Vilket gjorde att han kunde prata om tabuer och släppa alla rädslor..

Man inser att det finns liv efter döden när man lämnar sin kropp helt enkelt och det får många att se verkligehetn , och det händer genom meditering ellr droger eller insikter..

Posted on: 2012/11/29 19:53

See User information

Posted on: 2012/11/30 4:57

See User information

Posted on: 2012/11/30 5:20

See User information

Posted on: 2012/11/30 5:27

See User information
Ja visst skulle det bara najs om mänskligheten fick bestämma själv vilken påverkan denne vill inta, men som sagt, vi är samhällets barn utefter myndighetsbestämmande, så vi får tilldelat det vi får göra av människor som sitter och vänder papper.

Den enda naturliga drog som skulle fungera enligt min uppfattning är i så fall indica-rik cannabis, men även den är ju klassad som något farligt i detta avlånga land.

Lämnar ämnet lite, men, kort o gott så är det konstigt att gemeneman har den uppfattning om droger som dom har, hippi rörelsen var ju inmte direkt en våldsam rörelse precis, istället stoppade dom våld, faktiskt på grund av droger samt Carlos Castaneda's böcker och meddelanden.

Att man senare går och pekar finger åt drog "brukare" (istället för missbrukare) så att säga är för mig helt ofattbart, dock så får man väl se medias teknik med att smutskasta saker och ting som en av dom mest lyckade manipuleringar av samhället och den måttligt tänkande individen, om ens tänkande alls.

Men men, så går det när man ger bort all makt och tror på hörsägen och begränsade tester och utredningar!

En ascension skulle sitta fint för var man och kvinna i ett par skor, det blir lite andra beslut tagna efter en sådan, baserat lite mer på vad som är verkligt och humant.

Go midda!

Posted on: 2012/11/30 11:21

Edited by iwarrior on 2012/11/30 11:43:10

See User information

Posted on: 2012/11/30 17:38

See User information
Håller med iwarrior,

Erfarenheten jag beskrev i post #8 hade jag aldrig ens testat någon "drog", närmsta var nog 5m, då någon jag inte kände tände en cigg, vilket hade en väldigt "sötaktig" lukt. Detta var den ända och det närmsta "kontakten", med dessa så kallade "droger"...

Däremot vill jag tillägga att var och en (Every-One låter så jäkla mycket bättre );

Alla har En väg, vilket skiljer sig i mycket i uttrycket, men slutmålet är alltid det samma. Att sedan olikheterna haglar och dömanden rasslar på, är parfymer på den vägen.

Försöker påminna mig hela tiden att "Alla har rätt", från det perspektivet dom verkligen ser sin vy av sanningen som. Och så snart jag ser en "konflikt"/"motsättning", vill jag själv söka den "sanningen" som förklarar dom båda.

Ska sanningen fram, brukade vi "festa" till på röd flugsvamp förr i tiden... Detta är en svamp, vilket visar dina egna rädslor och jag skulle vilja varna för den i dessa tider... BTW: Hur tror du det kommer sig att vi har den på så många julkort och att "Julens" färger är Röd, Vit och Grön?

Vad gäller Cannabis, var så god... (Vilket kommerciellt medicinföretag skulle vilja ha detta "lagligt"?

Cannabis är en cancer"mördare" och vilket bolag skulle vilja har något sådant "lagligt" och knäcka sina egna säljsiffror till nästan 0, kolla bara hur många piller det finns på den "marknaden".

http://www.cancer.gov/cancertopics/pd ... /healthprofessional/page4
http://www.cancer.gov/cancertopics/pdq/cam/cannabis/patient/page2
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14570037
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20925645
http://www.medicinalgenomics.com/cancer-and-cannabis/
http://www.sciencedaily.com/releases/2009/04/090401181217.htm
http://cannacentral.com/news/feds-rec ... er-potential-of-cannabis/

Posted on: 2012/11/30 17:45

FRI

Bättring för alla!

See User information
Aah det är lite sjukt för det verkar som att man kan kontakta högre intelligenser med hjälp av svampar och psykadeliska naturliga droger..

Bill Hicks pratade ju med aliens som berätta att vi alla är en och massa sånna saker..

Jag har aldrig fått en sån kraftig upplevelse men jag har tagit LSD och det var med en flickvän jag hade då och jag hamnade i hennes huvud och var med i hennes tankar..

Och det var tammefan det sjukaste och mest perversa jag har varit med om hahaha hhahaha men allt det egentligen var , var en livsläxa , nån som visade mig verkligheten som rensade bort alla svartsjukor och osäkerheter som jag nånsin haft och samtidigt fick jag en bättre insyn i att tjejer är människor också med sjuka tankar i huvudet ganska ofta..

hahahaha

Men så visst jag kan varna för LSD också för erat perspektiv kan shifta från ditt perspektiv till isndian av nåns huvud om ni inte är försiktiga..

Men dom flesta säger trots allt att dom blir bättre människor efter psykadeliska upplevelser , man lär sig viktiga livsläxor genom nån sorts hypnosliknande tillstånd..'

Som Bill Hicks sa..
Gud har lämnat vissa droger lämnandes fritt växandes i naturen för att snabba på våran evolution..

Allt handlar om det undermedvetna i grund och botten för det är tydligen där det sitter en kontakt med andra dimensioner..

Och det var exakt där Bill Hicks prata med aliens och många förbättrar sina liv..

Vissa påstår att våra DNA innehåller ett biblotek med information i DNAt som vi kan gå in i med hjälp av psykadeliska droger ..

Men det är hur som helst tur att religioner hindrar oss från att få dessa religiösa upplevelser som psykadeliska droger har gett folk..

Jag vet att jag såg en svensk dokumentär på typ SVT om några svenskar som fick ta LSD för att bota deras beroende av läkemdel, och dagen efter så halverade dom sitt intag av medecin och dom kunde inte ens röka cigaretter..
Vi känner oss mätta säger dom att dom inte ens vill ha en cigarett..

Såklart tystades det ner för jag hittar ingen som helst information om den dokumentären eller progrrammet som jag såg och LSD används inte för att arbeta med folks psyke för det skulle nog vara för bra för att vara sannt att kunna gå in i sitt egna psyke..

Men visst, cannabis gör också så man ser saker från olika perspektiv precis som med LSD.. båda är psykadeliska så båda har nån sorts mind-vidgande effekt eftersom man ser typ automatiskt saker från olika perspektiv istället för 1 ..

Typ som att man släpper på spärrar i medvetandet..

Ganska sjukt att vi i Sverige har politiker som bryr sig om oss så pass mycket så dom undanhåller viktig vetenskaplig information bara för att propagandan om droger fungera så bra på dom så dom tror fortfarande att alla som pratar om droger är under hypnos av en drog..

För det var exakt vad folk todde för 30 år sen i Sverige och dom flesta tror väl fortfarande det.. I prinicip.

kram

Posted on: 2012/11/30 18:58

See User information
Quote:
anvendernamn skrev:
Aah det är lite sjukt (Vem tolkar?) för det verkar som att man kan kontakta högre intelligenser(Och du är inte av den?) med hjälp av svampar och psykadeliska naturliga droger.. (Vad är en drog?)

Bill Hicks pratade ju med aliens(Med detta universum, kanske set finns fler, sitt en stund i en molnfri natt kika på stjärnorna, hur vissa "sateliter osv, ändrar riktning) som berätta att vi alla är en och massa sånna saker..

Jag har aldrig fått en sån kraftig upplevelse men jag har tagit LSD och det var med en flickvän jag hade då och jag hamnade i hennes huvud och var med i hennes tankar.. (Vem är Hon och vem är Du? ALLT detta är sammankopplat!)

Och det var tammefan det sjukaste och mest perversa jag har varit med om hahaha hhahaha men allt det egentligen var , var en livsläxa , nån som visade mig verkligheten som rensade bort alla svartsjukor och osäkerheter som jag nånsin haft och samtidigt fick jag en bättre insyn i att tjejer är människor också med sjuka tankar i huvudet ganska ofta.. (Jag skiter i om du bär skjol, braller, står å pissar eller inte. Detta är sekundärt, vad "kroppen tror"(Se SAOB: person) kanske inte behöver beskriva sanningen)

hahahaha

Men så visst jag kan varna för LSD också för erat perspektiv kan shifta från ditt perspektiv till isndian av nåns huvud om ni inte är försiktiga.. (Om jag inte borde vara "försiktig", skulle större massan döma mig galen... )

Men dom flesta säger trots allt att dom blir bättre människor efter psykadeliska upplevelser , man lär sig viktiga livsläxor genom nån sorts hypnosliknande tillstånd..' (Min skit luktar inte bättre än andras... Samma stank)

Som Bill Hicks sa..
Gud har lämnat vissa droger lämnandes fritt växandes i naturen för att snabba på våran evolution.. (Vad betyder "snabba på vår evolution"?)

Allt handlar om det undermedvetna i grund och botten för det är tydligen där det sitter en kontakt med andra dimensioner.. (Och det undermedvetna är "inte" det som sparkar dig atm? Betyder detta att nån kollar på dig, där din tanke(skalle) inte är närvarande?)

Och det var exakt där Bill Hicks prata med aliens och många förbättrar sina liv.. (Dessa "Aliens" gillar tydligen blinka och belysa mig, varför vette tusan)

Vissa påstår att våra DNA innehåller ett biblotek med information i DNAt som vi kan gå in i med hjälp av psykadeliska droger .. (Kalla det för vad det Är: Tunern på En radio)

Men det är hur som helst tur att religioner hindrar oss från att få dessa religiösa upplevelser som psykadeliska droger har gett folk.. (Owh, denna slalombacken kommer jag inte svara på. Finns långa trådar om detta på forumet...)

Jag vet att jag såg en svensk dokumentär på typ SVT om några svenskar som fick ta LSD för att bota deras beroende av läkemdel, och dagen efter så halverade dom sitt intag av medecin och dom kunde inte ens röka cigaretter..
Vi känner oss mätta säger dom att dom inte ens vill ha en cigarett.. (All is in the Mind, remind yourself what you give Your power to)

Såklart tystades det ner för jag hittar ingen som helst information om den dokumentären eller progrrammet som jag såg och LSD används inte för att arbeta med folks psyke för det skulle nog vara för bra för att vara sannt att kunna gå in i sitt egna psyke.. (Hur tror du all "förbjudning" började?)

Men visst, cannabis gör också så man ser saker från olika perspektiv precis som med LSD.. båda är psykadeliska så båda har nån sorts mind-vidgande effekt eftersom man ser typ automatiskt saker från olika perspektiv istället för 1 .. (Det är här du har så rätt, mycket mer rätt än du tror)

Typ som att man släpper på spärrar i medvetandet.. (PRECIS, så vad är det "allting är möjligt" vi bevittnar våra barn, sen snabbt tar ifrån dom?)

Ganska sjukt att vi i Sverige har politiker som bryr sig om oss så pass mycket så dom undanhåller viktig vetenskaplig information bara för att propagandan om droger fungera så bra på dom så dom tror fortfarande att alla som pratar om droger är under hypnos av en drog.. (Platsen politiker och ledare av Sverige... Den platsen står fortsatt "Obemannad", there is an imposter...)

För det var exakt vad folk todde för 30 år sen i Sverige och dom flesta tror väl fortfarande det.. I prinicip.
(Säg drygare 30, missade du att "hemligstämplat" dokument får brännas upp före att den "dessa" politikers var (enligt grundlagen tvungen att visa offentligt?)

kram (BJÖRNKRAM)

Hur kan jag förklara för någon, att du är gränslös? Bara "skallen" står i vägen, din "mur".

Posted on: 2012/11/30 19:48

FRI

Bättring för alla!

See User information
Det är inte så svårt att kontakta andra väsen, man behöver veta hur man skall göra, dock så krävs det att man kan snacka med hjärta och inte hjärna. Jag har testat detta och fick en "ride". Jag hörde någon säga så här, if you wish to speak to aliens, no promlem, find a small hill or a high point somewhere, then simply say, I wish to know/find out, and when you say it, give thanks with a love vibration as much as you can.

Alltså, så som Du känner när Du är ny-kär, eller förälskad, eller väldigt karleksfull allmänt etc, en inre högre vibration, Det räcker med några få sekunder, men du måste vara ärlig i din intent, det är det viktiga.

Jag tänker inte berätta vad jag var med om, upplevelsen är nog olik för var och en.

Lycka till!

Posted on: 2012/11/30 20:30

See User information
mäh, vilken konstig sista mening iwarrior.. Kom igen nu och berätta?

Tänker inte berätta, ge dig nu..

Posted on: 2012/11/30 21:21

(1) 2 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper