Vakencorner
|
Re: Polariserande Religion
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Fan vad rolig du är. Väldigt kul skrivet. En hel sida i forumet tar ditt töntiga skämt upp. Bra jobbat att föra in en massa skit i en annars ganska ordnad diskussion.
Svara på min fråga istället för att tönta dig.
Posted on: 2007/6/24 11:50
|
|||
|
"Just because you're paranoid, don't mean they're not after you."
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag tänker att du ska kolla upp mina trådar/länkar, då behöver du kanske inte fråga vad jag tycker. Fast... frågan i sig visar på att du står i den där labyrinten och även på denna frågan söker ett svar bland de skyltar som alla andra satt upp. Alla är på samma nivå... det har inte så mycket att göra med om man blint sväljer eller om man ifrågasätter. Det har mer att göra med vad man förstår. Det spelar ingen roll om man ifrågasätter, i sig - utan det handlar mer om att sluta fråga. Att ge upp sin smuts, sina fasthållanden - det ÄR andlighet - då kommer allt naturligt tillbaka till en som nu är gömt bakom karma, genom Devolution. All andlighet är Kultivering från början. En budda är en genom kultivering upplyst person. Att kultivera sig är att upplysas = att återfå det man förlorat då man inte kunna följa universums principer, dess kriterier, eller en högre nivås egenskap/kriterier, då faller man nedåt - det är det som livet inneburit - allt kretsar kring Devolution och Kultivering.
Posted on: 2007/6/24 12:03
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Visst visst...
Posted on: 2007/6/24 12:24
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Angående vetenskap så går Islam hand i hand med de flesta vetenskapliga upptäckter man finner än idag. T.ex. Big Bang är beskrivet i Koranen likaså att mannen bestämmer könet på fostret, att allt är skapat i par, det unika med fingeravtryck, att bergen har rötter osv osv...
Vidrigson och övriga, när ni hänvisar till Islam så är det Koranen som är den viktigaste källan och sedan Profetens traditioner och inte någon individ i Hamas om ni förstår vad jag menar.
Posted on: 2007/6/24 13:48
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jaså, koranen säger det? vilken vers, vilken bok? Vart kan jag läsa texten i sin helhet om jag inte äger en koran?
Posted on: 2007/6/24 15:56
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Här om rötterna: http://www.evidencesofcreation.com/miracles_01_09.htm Det ger ju ingen som helst legitimet att "religionen" Islam skulle vara något annat än evil. Det är form för att hålla folk fångna, Djävulen på klippmoskéen... Gamla ord, "fakta mm har ju tagits in till många böcker genom tiderna, såsom till bibeln och koranen. Bibeln har många saker som är lite åt andliga nycklar till, för de som vet vad att läsa är... det är värre med koranen - dess mening och den agenda den kommit till i är ren evil.
Posted on: 2007/6/24 17:50
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Hur ska du kunna förstå religion när du förkastar den.
En sann religion vilken det bara finns en ända av för det finns bara en skapare och till de som söker sig till honom talar han. Därför finns det inga världsliga bevis att visa. Beviset finner du i kontakten med hjälparen som bygger upp dig inifrån. Jesus tar sin boning i hjärtat som blir till idel kärlek. Den dagen du släpper in Jesus kommer du få beviset. Varför så många är så rädda för att göra det kan jag inte förstå. Det är bara kärlek och glädje det är hela heligheten. Tron är en gåva vilken ger ledning. Vi segrar i kärlek - tro i visshet Ni tror ni har ansvar för att ge och eller att få själva, men ni har bara ansvar för att ge, herren ger till er och han har mer än nog. Att tacka och att ge går åt samma håll, och det är i det vi skall leva Allt handlar om att ha riktigt fokus, då kan ingenting gå snett, när tron är riktad emot Jesus då är det åt rätt riktning Att vara i bönetjänsten är en gåva från Gud, i denna situationen får man mer än man ger, det är en gåva och inte en börda. Och de bördor som vi måste ha blir lättare när man är i bönetjänsten. Låt alla problem försvinna.. "Fyll alla tomrum med min kärlek" säger Jesus. Var helt i ledningen och ni blir välsignade. Och bevisen kommer strömma in i ditt liv.
Posted on: 2007/6/27 2:52
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Gäller denna "kärleken" även för alla de 100 000-tals Palestinier som etniskt rensats, mördats och torterats av de varma Judarna i Israel? Gäller denna "kärleken" även för alla de över 100 miljoner ryssar som mördats och svalts i hjäl av de Judiska Bolsjevikerna under Sovjetimperiet? Gäller denna "kärleken" även för alla de miljontals och åter miljontals afrikaner och andra folk som slaktats på IMFs och Världsbankens altare som i praktiken fungerar som en inkassobyrå åt framför allt de judiska bankhusen Rothschild, Warburg, Lehman, Lazard, Kuhn Loeb, Israel Moses, Goldman-Sachs, Warburg Bank of Amsterdam?
Posted on: 2007/6/27 10:45
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Joshua: Det låter som du byggt en vagga åt den perfekta lögnen. Du beskriver ett mycket vanligt men likväl fruktansvärt ologiskt resonemang som utnyttjats till fullo av sekter och extrema rörelser världen över sedan historiens gryning. Men inte en enda gång har jag hört dig använda ordet intuition eller kärlek till dina medmänniskor. Du bara rabblar en massa historiska bibelcitat som en lobotomerad papegoja. Men det mest avslöjande om dig som person är ändå att så fort någon har fakta som ställer dig mot väggen så skriker du på kommando att de är antisemiter och galningar. Bemöt fakta med fakta så får du respekt, inte förr!
Posted on: 2007/6/27 11:07
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login