vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Ett schackspel med Krishna

See User information
Har skrivit en liten artikel om räntan, kommer att utveckla detta till fler, men detta får bli en start...

http://www.alternativmedia.net/nwo/ekonomi/schackmedkrishna.html

Posted on: 2007/11/30 19:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Ett schackspel med Krishna
Det bästa av allt var ju att Krishna gjorde det enda vettiga med bedragaren.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Ja det är sant, samtidigt så kan man ju tänka tanken om Krishna hade varit av ondo, eller hur ekonomin idag utvecklas? Jag kommer att skriva en fortsättning, men ämnet är så stort så jag vill stycka ner det i små delar.

Posted on: 2007/11/30 19:32

See User information
Ränta är att människor vill ha mer än vad de själva ger = utveckla ett EGO. Det är att avvika från sin sanna natur/kosmos natur/kriterie. Det kallas att få karma - det återspeglas och dyker härute upp i vår tid kring det med pengar och ränta - det är samma som att ha skuld, du är skyldig - synd=skuld (ursprungligt menat). "Ur synd är du kommen..."

Dan, kommer du inte att få en omöjlig uppgift att visa på i vilket sammanhang ränta är, då du följer muhammedanismagendan?
Den har ju inte med det elementära för att kunne ge människor någonting... inte reinkarnation och karma.

Posted on: 2007/11/30 20:26
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Jag rekomenderar Bahaga Vita Gita snarare än Novax flum. Väldigt läsvärd bok faktiskt.

See User information
Quote:

HURENSOHN skrev:
Jag rekomenderar Bahaga Vita Gita snarare än Novax flum. Väldigt läsvärd bok faktiskt.

Det är inte överkurs för alla...

Bhagavad Gita talar om att släppa, överkomma sitt ego. Det är måhända inom din box just nu att inte förstå att ego kopplas till att man vill ha något för egen del, som inte är i enlighet med sitt sanna jag/sitt själv/gud/universums kriterier eller med många andra namn. Det är så man avviker - det är DEVOLUTION- det har de förr förstått i den tiden som denna bok kom till... och det är sådana tankar inom hinduismen. Jag har 20 gånger postat länkar till audios med Michael Cremo, vars sista bok just heter Devolution. Han är en hindu, samtidigt.

Det man vill ha för egen del - ego... är vad man får i skuld - det är därför alla här lever med ränta och står i ekonomisk skuld, lån och allt det där. Räntan blir som något extra, som inte hör till tex en pengs värde, eller metallvärde, utan då metallen blivit oren = människan har avvikit = inte guld, så eroderas värdet - det krävs mer och mer för att återfå dess värde, för människan blir alltmer intesig själv, utan ego, och non human.

Fatta fett hurensohn.

Posted on: 2007/11/30 22:28

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Problemet med dig är att du alltid snackar en massa skit.

See User information
Det är vad du säger - alltså är den din.
Specificera eller var tyst.

Don't Argue More Period

Posted on: 2007/11/30 22:41

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Jag skulle kunna ta det om det inte vore så att jag visste att du var svårt störd. Varför assisterar du inte oss att bekämpa NWO istället för att ha teorier om någon slags pseudo-hinduism.

See User information
Quote:

HURENSOHN skrev:
Jag skulle kunna ta det om det inte vore så att jag visste att du var svårt störd. Varför assisterar du inte oss att bekämpa NWO istället för att ha teorier om någon slags pseudo-hinduism.

What - jag har ju sagt i tre hundra inlägg att det inte kan kämpas mot något därute, såsom vissa tror. Det är därför det heter slåss mot väderkvarnar.

Det därute är vad vi själva sått. Tror man att det är dumma andra som är ute efter en och ska förstöra allt och alla... är man då ens pseudovaken?

read carefully:

When masses are made to believe something negative, they may create what they did not want,

which is how for instance the "NWO" like you people name it, works.

You are believing it is taking shape, so it will take shape and theorists are major players in helping this taking shape by bombarding you with "facts" that it is taking shape.

So the people who are "waking up" to it are the ones who are creating it.

A fish in the ocean can´t see that birds are flying in the sky.

There is just 1 struggle and it is now, here on this planet and on a personal level....meaning you only.

There is no enemy you can attack except yourself.

The struggle is on a personal level,...

People are perpetrators who play the victim part.

You get what you deserve, that is how this universe works.

You do not understand what this world we live in really is.

Understand this place, what and where it is, know what you are, how you came here, why you came here, how to return.

earth...
Rather, contructed in a way so... or envelopped through...

Detta är som jag sagt hela tiden ett fängelse/karantän, samsara, och att det är konstruerat. Tro inte att det är andra i fängelset, eller fångvaktarna, som är de som skapat ert liv, eller de svåra omständigheterna, problemen därute - det är VI, fångarna.

Det därute är bara där det spelas upp till vad vi själva blivit till, jag har sagt dett hur många gånger som helst. Detta är ju primär förståelse, och har alltid varit. Bortser man från vissa elementära grunpusselbitar så hamnar mansnett i allting annat också, och kan inte fösrt något av skeendena, därute...

Se på http://prisonplanet.com/

Det som triggas in i de som går dit är ord som Be Aware- varning varning - Danger och dödskalle - ENDGAME och TERRORSTORM - hur kan någon gå på detta...

Samma som om man tex går till Texe Marrs:
http://www.texemarrs.com/

+ ord som Global Enslavement

Glöm inte när det är försent vem som lurade vem, och vem som därmed hällde bensin på brasan.

Posted on: 2007/11/30 23:42

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Gah, then you're totally useless due to your own choice. Thanks for your help in the infowar.

See User information
"Gah, then you're totally useless due to your own choice. Thanks for your help in the infowar..."

Lycka till.

Resized Image

Posted on: 2007/11/30 23:55

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
How about you fuck off you deranged son of a bitch.

See User information
Quote:

HURENSOHN skrev:
How about you fuck off you deranged son of a bitch.

Go ahead, make my day, eat my fish.

Resized Image

VAKNA.

Posted on: 2007/12/1 0:18

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Svårt störd som vanligt, gör absolut inget vettigt utan ylar om att 'new age' är dåligt, ungefär som zink, du är väl inte zink hoppas jag

See User information
Quote:

HURENSOHN skrev:
Svårt störd som vanligt, gör absolut inget vettigt utan ylar om att 'new age' är dåligt, ungefär som zink, du är väl inte zink hoppas jag

Mera.

Resized Image

VAKNA!!!

Posted on: 2007/12/1 0:24

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Ursäkta, men jag mår något dåligt av att se att det här skulle vara det lokala hoppet för mänskligheten, DOM skulle ju faktiskt kunna ha helt rätt i sin analys.

Anonym
Hurenson: Ge nu enbart fan i att hacka på novax med så där hårda ord som du väljer. Bara för att skeptikerna är borta, så var inte så het på gröten att du laddar ur på någon annan medlem som "verkar" vara gott inställd. Dvs Novax.

Jag och maggot använder varandra som boxbollar när det inte finns någon annan att jiddra med. Antar att det är för att vi båda är retstickor som behöver det.

Att ens tjaffa med novax är lönlöst, han kommer _aldrig_ gå med på att den enkla handlingen att ge Terrorstorm/Great Global Warmin Swindle som present/gåva är något "bra" att göra. Så just leave each other alone...

See User information
Fan du verkar riktigt VAKEN ibland VOID

Posted on: 2007/12/1 22:29

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper