vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Mötesplats

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Det är du som försöker vrida till det jag skriver. Jag försöker inte vrida till något alls.

Det jag sa, var mer eller mindre " Vad är skillnaden på att köpa narkotika från en läkare eller en "lagnagre""

Och att läkare fördömmer knark, men delar ut det själv.

Vad är det du inte tror på, eller vad jag skall bevisa? Att det finns narkotika klassade mdeiciner, det kan du se på www.fass.se ....

Vad menar du jag skall bevisa med vad skillnaden är? Ptja, det var ju snarare en fråga än ett påstående, så va?

Nej det är du som vrider till det och slingrar dig...

Jag klistar in om schizofreni - du svarar om jag jag gått på läkarindustrins lögner., och fortsätter med Fass mm.

Så jag säger igen, upp till bevis om att det är lögner, att risken inte ökar att bli schizofren.

Posted on: 2008/2/2 19:13
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag har inte påpekat något om hurvidare man får psykiska besvär eller inte, det vet jag inget om.

Jag bara hävdade att det verkade som om du sitter och försvarar läkarindustrin och tror på allt dom säger.

Och sedan gjorde jag misstaged att tro att du kan prata om mer än en sak.

Posted on: 2008/2/2 19:15
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Jag har inte påpekat något om hurvidare man får psykiska besvär eller inte, det vet jag inget om.

Jag bara hävdade att det verkade som om du sitter och försvarar läkarindustrin och tror på allt dom säger.

Och sedan gjorde jag misstaged att tro att du kan prata om mer än en sak.

Men då får jag be att du skärper till dig lite.

Postar jag en sak så är det väl det jag postar, eller?

Hur kan du ens komma på tanken att hoppa över till att posta om något som "verkar som"?

Så kan inte en vaken göra att en sak som är att något kan ge schizofreni helt plötsligt blir att det "verkade som... tror på allt dom säger". Du får blir mer koncis och utgå från det man postar, jag har inte postat om dina tankelekar.

Posted on: 2008/2/2 19:22

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Jaha, så man får bara posta om exakt det som stod på tråden över och absolut inte tänka eller reflektera över något själv..

Det visste jag inte, är du säker på att du inte kommit fel, och att det är facism.se du är ute efter?

Posted on: 2008/2/2 19:38

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Jaha, så man får bara posta om exakt det som stod på tråden över och absolut inte tänka eller reflektera över något själv..

Det visste jag inte, är du säker på att du inte kommit fel, och att det är facism.se du är ute efter?

Kliv nu ut ur rökdimman... se inlägg 18.

Här är ett inlägg, det översta, ett exempel på hur flum tänker, de har fåtts att tror att det handlar om andlighet, "öppna dörrar" - inte redo för det... sicker surr - så snackar även en del New Agare på detta forum. Alltså helt bakvänt - redo... som om det är en utveckling... haha... de inser inte att det är tvärtom,att människan avvecklar sig som human - det går inte att öppna en tidning idag utan att den är full av pervo.

Jag tittade förra lördagen den 26:e januari i Aftonbladet. Två sidor om han R Wolff - samma gamla saker som de skrivit under hur många år som helst - nu var det ett fjun till journalist som fick göra en tvåsides - de kör stenhårt med det på helgerna - jag tror grabben är som till en annan journalist. Så då var man tvungen att fåsin fika förstörd genom att påtvingas detta ansikte... på en helsidaa färgfoto.., eller vad det var. Alla frågor som är sååå löjliga och bara till för att promota det hela... vad ärkärlek... hur klarar du och André av... så har han ju lagt rabarber på en liten tvåårig flicka, som han "har ihop med" Jonas Gardells syster...

Sedan följde två sidor till om homolarv, homodagis - och dessa ständiga foton på Levengoood/Gardell + Eva/Efva + massa färgbilder på dom och text om hur de "skaffat" barnen - det är samtidigt som en liten förteckning över hur pervo ska gå till väga på olka sätt. Pappa + mamma- två homosexuelle singlar skaffar barn tillsammans... Två homosexuella män skaffar barn med två lesbiska kvinnor och delar vårdnaden - ¨så är det om Mamma + mamma och insemination mm - det är så... sorgligt är det minsta det är.
De nästan två sidorna handlar om det, och att "regnbågsbarnen blir fler och fler". De har lagt ned massa energi på att göra det snyggt och bedrägligt. Regnbågsbarn har olika färg på bokstäverna. Leende pappa med Linnea på axlarna: - Ett regnbågsbarn har två pappor förklarar Linnea, 4 år, här på pappa Patrik Anderssons axlar.

Sedan var det en femte sida som var om kristdemokraterna nej till pervoäktenskap - sedan tillkommer som vanligt allt övrigt promotande inom nöjessidorna

I en tunn tidning, över fem sidor...

Så tillbaka till det där andra - detta översta inlägg då, som sagt...:

I have been smoking pot for about 4 years and im 17 years of age i think i have skitzophenia and theres no dout about it i am sure cannibus triggered my skitzophenia my mother an ex heroin user also has skitzophenia i get real paranoid, panic attaks, think people are plotting to kill me, and i just feel lost in a bubble with mad racing thoughts,as i write this im in a good mood and i feel fine but it is a very unstable mental disorder i would like to contribute my information and be more than happy to give extreamly usefull information if needed. i would like to discuse its realationship to delusion and mental telpathy. and also its possitive affects on a reality mabe our average society is not ready for because its no doubt cannibus opens up new doors and is a spiritual bond.

Så det han talar om telepati och andlighet - är vad andra riktigt vet är att annat kommer in, man blir besatt, och "det " speglar in saker, som den lurade tror är hans egen "förmåga".

Det är som Ayuahusca, det gör hål i auran, och man blir besatt.

Andra:

----

I've never met anyone who smoked weed and improved their quality of life. I've seen what it's done to some of my family and friends, and they just stopped using it altogether when it's insidious nature became a problem.

---

I've smoked pot for seventeen years.

To all the die-hard pot smokers who have a copy of The Emperor Wears No Clothes on their bookshelf... I disagree with most of you. I personally feel that these scientists and doctors know what they're talking about. These guys are in the top one-percent of educated people. I don't think they write this stuff up just to annoy pot smokers.

No... marijuana doesn't MAKE someone schizophrenic, but if you have any brain cells left you'd realize they haven't been blaming marijuana. They're just stating the results of several findings. I have no reason to not believe these people. It is no longer the 1950's, Nixon is no longer president -- science during the 21st century isn't lying. They're right.

I can imagine a bunch of idiot pot smokers saying "Yeah but... what about these multi-billion dollar drug companies trying to cast a negative light on marijuana as if their drugs are any better!" That's just typical uneducated, pot-heat, conspiracy theory crap

---

I was in my twenties dating a woman that was in her forties and she had a daughter that developed schizophrenia and I'm almost sure marijuana was the cause of it. I know they say that marijuana is not addictive,well, she was 1 that seemed addicted to it. Me and her mom went out 1 night and when we got back to her house, the daughter came over and her clothes and her were in disarray and she said she had a fight with the devil and won.

---

Having being diagnosed with schizophrenia at age 30, I do believe that smoking pot (only twice at age 20+) resulted in me becoming ill. There is a family history of depression, and before my first psycosis I was under a lot of stress as well as insomnia. These factors could also have contributed. In my opinion marijuana can elevate the risk of developing schizophrenia in susceptible individuals (like myself). But one usually finds it out too late. I am currently on Risperdal, and hating every minute of taking this drug. Apart from the memory loss, insomnia, muscle twitching, lethargy, unmotivated state, this drug elevates my blood pressure. But, it keeps me from relapse. So I've learned to live with it, although there's no telling what its going to do to my body longer term. It's not easy living with schizoprhenia. willemlouw@mweb.co.za

---

My 32 year old son has been
diagnosed with schizophrenia.
unbeknown to me, he started
using marijuanna at age 17 and continued until he was 30
when he was diagnosed with the illness. He more than likely was predisposed to it and the use of marijuanna triggered it. His grandmother
suffers with psycotic depression which is similar
to schizophrenia. My son is
is doing excellent however,
has had a few opportunities to take a couple of drags from a joint and has gone into delusions and halucinations. which went
away within the day. He hopefully has learned his lesson. I am wondering if
he might have what is considered to be transient
schizophrenia. I wonder if
over time he will not need
to be on the geodon but only
zoloft and neuronton.
Any information on transient
schizophrenia?
Thanks Eileen

___

Just because you know "some of the biggest pot smokers in the world" and they don't have schizophrenia - doesn't mean that cannabis/pot/marijuana doesn't significantly increae the risk of schizoprhenia for many people.

If you look at the "Causes and Prevention" factors in schizophrenia (go to our home page and click on the link that says "Causes and Prevention" you'll see that there are many factors involved in schizophrenia. The average person has a 1% chance of getting schizophrenia. Cannabis seems to increase that risk by between 300% and 1000% (or by 3 to 10 times what it was before the person smoked pot). So - given that the general risk of schizophrenia is only 1% - this means that for the average person it increases the risk to 3% to 10% - so for the average person who has had none of the other risk factors of schizophrenia - then they still have a 90% chance of not getting schizophrenia (though they may get depression, bipolar disorder, etc.). But - for those people who have some sort of predisposition to schizophrenia - their risk may go from 3% to 30%, or from 10% to 100%. Unfortunately its impossible to know right now who the people are who are predisposed, and those who are not!

----

Hi - there are over 30 scientific research studies linking increased risk of schizophrenia to cannabis/marijuana use - so any one study is not conclusive in itself, and yes - association is not the same as causation. However - longer term studies with more people do have more value.

A famous study interviewed 50,000 conscripts into the Swedish Army about their drug consumption and followed them up. Those who were heavy consumers of cannabis at 18 were six times more likely to be diagnosed with schizophrenia over the next 15 years than those did not take it.

I recommend anyone who questions these links between schizophrenia risk and cannabis/marijuana use - read all the studies before they try to refute them.

----

Posted on: 2008/2/2 20:58

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
New age?
färgfotto?
aftonbladet?

Vad har det med att jag tycker du skall vara mer kritisk till "läkar" "studier" att göra?

Posted on: 2008/2/2 21:05

See User information
Quote:

emil322 skrev:
New age?
färgfotto?
aftonbladet?

Vad har det med att jag tycker du skall vara mer kritisk till "läkar" "studier" att göra?

Det heter väl läkarstudier.... varför klipper du av ord Emil, har det med droger att göra? Hehe...

"fotto" i färg, vad är detta - en motfråga - vad har det med dina val av avatarer att göra... allt?

Har du läst Under plommonsjön, än...

Posted on: 2008/2/2 21:26

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Jag klipper av ord för att jag är dålig på att stava, tror jag har någon lättare form av dyslexi.
Jag stavar som en kratta iaf.

Mina avatarer? Vad har dom med något att göra?

Nej jag har inte hunnit läsa den, men jag beställde den från adlibris.

Posted on: 2008/2/2 21:31

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Jag klipper av ord för att jag är dålig på att stava, tror jag har någon lättare form av dyslexi.
Jag stavar som en kratta iaf.

Mina avatarer? Vad har dom med något att göra?

Nej jag har inte hunnit läsa den, men jag beställde den från adlibris.

Men om du slutar att klippa av ord så skriver du ju mycket bättre i ett slag.

Det är extremt enkelt, och man ska inte köpa sådana där etiketter... att man är "drabbad" av något, såsom dyslexi. Vad är det... är det måhända alien i oss som vill det, ettor och nollar... robotica...

Regeln är:

Man klipper inte av ord.

Man skriver som man säger, tex så vet du ju att man säger, att det heter gunghäst - du vet det! Du vet då samtidigt att det är ett ord, då är det bara att skriva det som ett ord.

Jag ser inte boken på:
http://www.adlibris.se/searchresult.a ... avidson&fromproduct=False

Posted on: 2008/2/2 21:44

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Hm, jo, det var ett bra tipps. Ska se om det blir lättare bättre då :)

Det var nog bokbörsen jag beställde det ifrån. men men, whatever, ska läsa den när den kommer.

Bäst för dig att den är bra

Posted on: 2008/2/2 21:52

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Hm, jo, det var ett bra tipps. Ska se om det blir lättare bättre då :)

Det var nog bokbörsen jag beställde det ifrån. men men, whatever, ska läsa den när den kommer.

Bäst för dig att den är bra

Jaså, det var bokbörsen nu... ja, jag har ju några gånger sagt att du behöver bli mer koncis och strukturerad, hihi...

Är du säker på att du har beställt den...

Skyll inte på mig sedan... hoppas den inte var dyr. Engelsk eller svensk? Svensk antar jag.

Posted on: 2008/2/2 22:00

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Hehe ja jag är säker..

Svensk var den, inte så jätte dyr, ca 150 eller så har jag för mig.

Jag tycker jag är lagom strukturerad.
Har man för mycket struktur blir man bara upp tight och tråkig. Dessutom så blir man rätt programerad av att vara det.

Posted on: 2008/2/2 22:04

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper