vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Råkost. Funkar Super Bra!

See User information
Underbart. Våra (min och familjens) gratulationer och må du leva länge och väl. Ja, personer som käkar så här gör ju det om inte utomstående krafter blandar sig i, men patentera inga fri energi-motorer bara så är det nog lugnt...

Nu behöver jag er hjälp. Sänd kärlek till min granne så han får för sig att sälja mark till oss så vi kan börja odla, det är grundförutsättningen till att vi övergör till Raw Food, vilket planeras inför. Han är förresten cancersjuk, men jag vet att han inte lyssnar på det örat om vitamin B17 eller Raw Food... dessvärre...

Posted on: 2009/11/3 19:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Nyckelordet är näring. Finns det några djur som värmer sin mat?
Förväll bönorna och värm dem långsamt funkar på låg värme, dessutom.

Ägg är mest näringsrika råa. Alla raw food-ätare är inte veganer, även om många är det.

Jag vet en kille som var svårt sjuk och blev frisk genom paleodiet.
Du har din egen sanning.

Posted on: 2009/11/3 20:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
shermyl, din speciest rhetorik är typiskt och jag är vann med detta, framförallt i norden.

Här hör jag skrattande exempel på hur även "djur älskare" äter djur.

Om Glada (döda) griser...

Om hur vego-kost är inte bra...

Skitsamma, jag börjar med en tråd om det positiva med råkost, och uppleva det så.

Att jag kommer på bättre sätt under mitt liv enligt mina vaderingar kring kost och näring är min business.

Men, alla köttätande människor är fel enligt mig när det gäller det moraliska... det behövs inte, då är det bara SJÄLVISKT och lathet som gäller.

Du får, som vem som helst döda andra djur, och leka tänken att det är bra hur mycket du vill för min del, jag tycker det är idiotiskt och beviset finns på hur onödigt och fel den är.

Med din resonemang kan du inte argumentera att en kannibal vill äta upp dina närmaste och käraste...

Vill lägga till att jag är ingen "djurälskare" mer att jag inser hur vi skall leva så gott vi kan utan att större de.

Tråden har inget att göra med om människor är djur eller inte, vi finns här och nu på jorden, och vi skall göra det bästa vi kan vart vi än är.

Nu är det helt möjligt att äta och leva frisk med vegankost, i många varianter...

Att man kura sig på olicka sätt är sann, de som är mest framgångsrika har visat sig att levande mat och råkost lätt fixar väldigt mycket.

Den moraliska kan ett kött ätande människa inte försvara sig med nu när så mycket bevis finns.

Du pratar om kosmiska ider och den andliga, som att det finns ett svar där, jag säger:

Its not if they reason or think, its if they SUFFER.

Here and now. On this earth. In THIS life.

Har levt de första decennier av mitt liv med kött och SAD diet och vet väl skillnaden, att jag delar lite tips är min business, du får väl starta ett eget tråd om hur du lyckas så bra med köttet, och varför de miljontals djurs liv inte räkna så högt, om hur en varg (nice pres bild) inte lyder när du döder den, hur djur är, på denna planen mindre värt osv...

Rent gammalt idioti, varsågod, leva på ko mjölk, kött hur mycket du vill, jag ser ingen bra i detta för någon inblandade, och vet väl att det skapar bara den onda.

Paleo diet och andra teorier är plågeri för andra, och låter som en bekväm propaganda för de lata och kött industrin.

Posted on: 2009/11/3 21:01
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Jädrar vad katterna fiser efter de har fått potatis att äta... (oavsiktligen...)

Posted on: 2009/11/3 21:10

See User information
Quote:

shermjyl skrev:
Lorax, fastna inte vid kött.

Glömmer du inte att allt är levande, tex en morot har sin kropp sitt "kött".

Saker och ting är inte "fel", som du verkar tänka.

Det är faktiskt så att det tänk som du visar är inom det vanliga pk-bakvända tänket därute - att "lidande" skulle vara något dåligt/ont. Du tror kanskepå att detta är ett paradis, där människor och djur går tillsammans på den gröna savannen när man plockar sina nötter...

Du tillfogar andra lidande genom din föreställning och tanke kring "stackars djur". Du vet inte om deras öde, vilka de är, och varför de är här. Lidande är INGET dåligt - det är att betala av... - det är det vi gör på denna plats.

Ett djur ger sig själv till den människa som är sig själv - det var inte länge sedan det var så på savannen... en person kunde närma sig en giraff, och den smet inte, utan i en slags samförstånd så lät den personen ta dess liv genom att stå kvar och ta emot spjuten.

Låter som new age flumm för min del. ; )

Jag vet inte om andra MÄNNISKORS lidande enligt din tänkesätt hellre, men med sund förnuft fattar jag väl att allt med en Central Nervous system känner smärta.

Ett djur ger sig själv till den människa som är sig själv - det var inte länge sedan det var så på savannen

Really? PROVE it! ; )

Du inte kan.

Skapa din egen tråd och dela hur mycket du vill om detta...

Låter som rent bullshit till mig, dåliga argument, och speciestiskt trams.

Jag citerar:

Speciesism is the assigning of different values or rights to beings on the basis of their species membership.

The term was created by British psychologist Richard D. Ryder in 1973 to denote a prejudice against non-humans based on morally irrelevant physical differences.[1]

"I use the word 'speciesism'," he wrote in 1975, "to describe the widespread discrimination that is practised by man against other species ... Speciesism and racism both overlook or underestimate the similarities between the discriminator and those discriminated against."[2]

The term is mostly used by animal rights advocates, who argue that it is irrational or morally wrong to regard sentient beings as objects or property.

Philosopher Tom Regan argues that all animals have inherent rights and that we cannot assign them a lesser value because of a perceived lack of rationality, while assigning a higher value to infants and the mentally impaired solely on the grounds of being members of a specific species.

Peter Singer's philosophical arguments against speciesism are based on the principle of equal consideration of interests. Some philosophers and scientists argue that speciesism is an acceptable position as a form of human supremacy.

Visst trodde man förut mycket, och vetenskap är inte alltid fel, du kanske tror att JORDEN är din moder och hur vi kan offra saker och ting och blod till henne, hur blixten och dunder är gudar och gudinnor...

Men tack att du delar dina värderingar, tror inte att de har med ämnet att göra, och vill att du håla dig till ämnet för trådens skull och enligt mina önskemål.

Posted on: 2009/11/3 21:34
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
shermjyl

Du får en varning.

Du är en newbie som verkar skiter i trådens ämne och jag kommer dessutom tabort dina oönskade offtopic inlägg.

Posted on: 2009/11/3 22:43
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Skärp dig unge man.

Det är du som är en newbie. Som vanligt söker komadmins enkla utvägar då de exponerats.

Jag ger dig en varning. Du kanske inte inser det men du projicerar, newbie är faktiskt du. Dessutom är du oförskämd.

/Novax

Posted on: 2009/11/3 22:49

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper