Vakencorner
|
Re: Best evidence: Molten Red hot steel 6 Veckor efter 9/11 !
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Hur många brandmän kan de tysta , håller de tyst för 100.000$ ? , hot ? , nu bränns det verkligen för NIST och deras fejkade rapport.
En NIST ingenjör ( the lead engineer on the NIST hypothesis ) säger att det inte finns några vittnesmål om smält stål ??, kolla i tidningar , lyssna på brandmän , läs denna tråden , DET ÄR VÄLDOKUMENTERAT , ( lätt att läsa ) , och han säger att byggnaderna föll utan något motstånd , jaha , hur då ?. building 7 ? Glasklart alltihop , really. Vilka fjuppon , kolla hur stressad han blir av frågorna , vilken j-a nolla till människa: http://www.911blogger.com/node/6104 16. Vanishing witnessess , If it does not exist, it is not fact, and you won't have to address the issue. Bara detta borde ju leda till en revolution , denna deception har gått för långt.
Posted on: 2007/2/10 19:55
Edited by think4yourself on 2007/2/10 20:14:39
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Två chefer för 2 stora företag: Tully constructon of Flushing och Controlled Demolition Inc. rapporterar om smält stål under WTC 1 , 2 och 7 flera veckor efter 9-11.
Det krävs alltså 2800 grader F för att smälta stål , maxtempen för jetbränsle är 1500 grader F , så hur ? Kan den högt utbildade Zink förklara detta ? American Free Press has learned of pools of “molten steel” found at the base of the collapsed twin towers weeks after the collapse. Although the energy source for these incredibly hot areas has yet to be explained, New York seismometers recorded huge bursts of energy, which caused unexplained seismic “spikes” at the beginning of each collapse. These spikes suggest that massive underground explosions may have literally knocked the towers off their foundations, causing them to collapse. In the basements of the collapsed towers, where the 47 central support columns connected with the bedrock, hot spots of “literally molten steel” were discovered more than a month after the collapse. Such persistent and intense residual heat, 70 feet below the surface, in an oxygen starved environment, could explain how these crucial structural supports failed. Peter Tully, president of Tully Construction of Flushing, N.Y., told AFP that he saw pools of “literally molten steel” at the World Trade Center. Tully was contracted after the Sept. 11 tragedy to re move the debris from the site. Tully called Mark Loizeaux, president of Controlled Demolition, Inc. (CDI) of Phoenix, Md., for consultation about removing the debris. CDI calls itself “the innovator and global leader in the controlled demolition and implosion of structures.” Loizeaux, who cleaned up the bombed Alfred P. Murrah Federal Building in Oklahoma City, arrived at the WTC site two days later and wrote the clean-up plan for the entire operation. AFP asked Loizeaux about the report of molten steel on the site. “Yes,” he said, “hot spots of molten steel in the basements.” These incredibly hot areas were found “at the bottoms of the elevator shafts of the main towers, down seven [basement] levels,” Loizeaux said. The molten steel was found “three, four, and five weeks later, when the rubble was being removed,” Loizeaux said. He said molten steel was also found at 7 WTC, which collapsed mysteriously in the late afternoon. Construction steel has an extremely high melting point of about 2,800 degrees Fahrenheit. http://www.members.shaw.ca/truth911/t ... oldsite/NEW%20SEISMIC.htm
Posted on: 2007/2/13 1:22
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Ännu en "lampa" ? Zink
![]()
Posted on: 2007/2/13 1:34
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Är detta också smällt stål?
![]()
Posted on: 2007/2/13 1:50
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Vad är det för något? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Inget svar från Zink som vanligt när han är överbevisad ,
vad din bild visar , elsueco , har jag ingen aning om. Jag frågar igen , kan du förklara de dokumenterade rapporterna om smält stål ? Och detta var folk som arbetar på stället dag ut och dag in. Kan det vara så att "molten steel" betyder "molten steel" , ja j-r Zink , det gör det faktiskt. Brandmän pratar om "molten steel" http://video.google.com/videoplay?docid=-3060923273573302287 think4yourself wrote: Två chefer för 2 stora företag: Tully constructon of Flushing och Controlled Demolition Inc. rapporterar om smält stål under WTC 1 , 2 och 7 flera veckor efter 9-11. Det krävs alltså 2800 grader F för att smälta stål , maxtempen för jetbränsle är 1500 grader F , så hur ? Kan den högt utbildade Zink förklara detta ? American Free Press has learned of pools of “molten steel” found at the base of the collapsed twin towers weeks after the collapse. Although the energy source for these incredibly hot areas has yet to be explained, New York seismometers recorded huge bursts of energy, which caused unexplained seismic “spikes” at the beginning of each collapse. These spikes suggest that massive underground explosions may have literally knocked the towers off their foundations, causing them to collapse. In the basements of the collapsed towers, where the 47 central support columns connected with the bedrock, hot spots of “literally molten steel” were discovered more than a month after the collapse. Such persistent and intense residual heat, 70 feet below the surface, in an oxygen starved environment, could explain how these crucial structural supports failed. Peter Tully, president of Tully Construction of Flushing, N.Y., told AFP that he saw pools of “literally molten steel” at the World Trade Center. Tully was contracted after the Sept. 11 tragedy to re move the debris from the site. Tully called Mark Loizeaux, president of Controlled Demolition, Inc. (CDI) of Phoenix, Md., for consultation about removing the debris. CDI calls itself “the innovator and global leader in the controlled demolition and implosion of structures.” Loizeaux, who cleaned up the bombed Alfred P. Murrah Federal Building in Oklahoma City, arrived at the WTC site two days later and wrote the clean-up plan for the entire operation. AFP asked Loizeaux about the report of molten steel on the site. “Yes,” he said, “hot spots of molten steel in the basements.” These incredibly hot areas were found “at the bottoms of the elevator shafts of the main towers, down seven [basement] levels,” Loizeaux said. The molten steel was found “three, four, and five weeks later, when the rubble was being removed,” Loizeaux said. He said molten steel was also found at 7 WTC, which collapsed mysteriously in the late afternoon. Construction steel has an extremely high melting point of about 2,800 degrees Fahrenheit. http://www.members.shaw.ca/truth911/t ... oldsite/NEW%20SEISMIC.htm 1. "A report by Waste Age describes New York Sanitation Department workers moving "everything from molten steel beams to human remains." 2. A report on the Government Computer News website quotes Greg Fuchek, vice president of sales for LinksPoint Inc. as stating: In the first few weeks, sometimes when a worker would pull a steel beam from the wreckage, the end of the beam would be dripping molten steel 3. A Messenger-Inquirer report recounts the experiences of Bronx firefighter "Toolie" O'Toole, who stated that some of the beams lifted from deep within the catacombs of Ground Zero by cranes were "dripping from the molten steel." 4. A transcription of an audio interview of Ground Zero chaplain Herb Trimpe contains the following passage: When I was there, of course, the remnants of the towers were still standing. It looked like an enormous junkyard. A scrap metal yard, very similar to that. Except this was still burning. There was still fire. On the cold days, even in January, there was a noticeable difference between the temperature in the middle of the site than there was when you walked two blocks over on Broadway. You could actually feel the heat. It took me a long time to realize it and I found myself actually one day wanting to get back. Why? Because I felt more comfortable. I realized it was actually warmer on site. The fires burned, up to 2,000 degrees, underground for quite a while before they actually got down to those areas and they cooled off. I talked to many contractors and they said they actually saw molten metal trapped, beams had just totally had been melted because of the heat.So this was the kind of heat that was going on when those airplanes hit the upper floors. It was just demolishing heat. 5. A report in the Johns Hopkins Public Health Magazine about recovery work in late October quotes Alison Geyh, Ph.D., as stating: Fires are still actively burning and the smoke is very intense. In some pockets now being uncovered, they are finding molten steel. 6. A publication by the National Environmental Health Association quotes Ron Burger, a public health advisor at the National Center for Environmental Health, Centers for Disease Control and Prevention, who arrived at Ground Zero on the evening of September 12th. Burger stated: Feeling the heat, seeing the molten steel, the layers upon layers of ash, like lava, it reminded me of Mt. St. Helen’s and the thousands who fled that disaster. 7. An article in The Newsletter of the Structural Engineers Association of Utah describing an speaking appearance by Leslie Robertson (structural engineer responsible for the design of the World Trade Center) contains this passage: As of 21 days after the attack, the fires were still burning and molten steel was still running. 8. A member of the New York Air National Guard's 109th Air Wing was at Ground Zero from September 22 to October 6. He kept a journal on which an article containing the following passage is based. Smoke constantly poured from the peaks. One fireman told us that there was still molten steel at the heart of the towers' remains. Firemen sprayed water to cool the debris down but the heat remained intense enough at the surface to melt their boots. 9. The book American Ground, which contains detailed descriptions of conditions at Ground Zero, contains this passage: ... or, in the early days, the streams of molten metal that leaked from the hot cores and flowed down broken walls inside the foundation hole. 10. A review of of the documentary Collateral Damage in the New York Post describes firemen at Ground Zero recalling "heat so intense they encountered rivers of molten steel." Länk 3 : "Big sections of iron that was literally on fire" , "these underground fires was like the fires of hell" , " you cold not pay a demolition company to take them down straighter" , "the thickest steel i've ever seen , bent like prezzels" http://www.youtube.com/watch?v=IOSZ5nVfc8Q[/quote]
Posted on: 2007/2/13 2:58
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Det som är dokumenterat är vittnen som tror sig sett smällt stål, då förklarar jag det med tre ord DE SÅG FEL. Just det, ni har ingen aning om vad ni ser på bilden men ni säger att bilderna som ni lägger upp visar smällt stål......hmmm.... Jag kan säga att det ni ser på den bild jag länkade till inte är något smällt stål iallafall. Läs om Yosemite Firefall på denna länken -->> http://firefall.info/
Posted on: 2007/2/14 6:39
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Tänkte förgylla denna tråd med en berättelse som jag personligen anser hör hemma här, även om den är lite O.T.
Här förleden skulle jag hjälpa en dam med att ladda hennes bilbatteri, det hör till saken att hon anses som lite översittare som gärna vill framstå som den som besitter en förnämlig förmåga till logiskt tänkande och att vara lite förmer än andra. Hursom helst så fyllde jag på med dest.vatten så det täckte cellerna och anslöt batteriladdaren, varpå damen tog sig en titt på vad jag gjort och slet hastigt ur sladden till laddaren ur väggkontakten med kommentaren -jag vill ha ett fullt batteri, och det ska vara riktigt gjort-. Då berättade jag att det ska inte vara mer vatten i batteriet för att annars riskerar det att "koka över" vid laddningen, argument som naturligvis inte höll i hennes självförhärligande värld. Efter en lång stunds hackande fram å tillbaka så tillät jag henne att fylla på med så mycket hon ansåg vara rätt, och hon fyllde till brädden, vilket hon naturligtvis fick bära ansvaret för, påpekade jag. Där stod alltså detta batteri på hallgolvet och laddades den natten, och dagen där på så gick jag dit för att hjälpa henna att montera batteriet i bilen, och möttes av en gråtande kvinna som ansök att jag förstört hennes hallgolv samt förorsakat henne skador på händerna som hon fick när hon skulle torka upp "vattnet" från golvet med en disktrasa...... Även om man inte ska sätta etikett på folk så är det svårt att undgå detta i sådana här fall, så min fråga till dej elsueco är: kan det vara så att du och hon befinner sig i samma fack?
Posted on: 2007/2/14 11:33
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Underbar historia måste jag säga, gaston.
Dock har jag svårt att se något samband, ingen har några bevis för att det var smält stål, ändå hävdar många här bestämt att det var det. Många med löjliga bilder. Om man följt 911 här så ser man också att många här visste/vet att; - Planen mot WTC var fjärrstyrda. - Planen mot WTC var inte passageraplan. - Det var inget plan som träffade pentagon. - Alla kapare lever. - Bevis för Thermite har hittats finns. - Judy Woods analys är helt korrekt. - Ett av planen blev nedskjutet - Alla tre WTC tornen var preparerade med sprängmedel - Ödlorna är anvariga ( )...Så jag funderar lite på vem man kan applicera din historia på...
Posted on: 2007/2/14 14:43
|
|||
|
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
En returfråga: tycker du att de skyldiga och alla inblandade förtjänar dödsstraff? oavsett vilka.
Posted on: 2007/2/14 15:30
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Att det fanns värmekällor i jorden under WTC finns det väl ingen som tvekar över? Finns ju faktiskt satellitbilder som visar värmekällorna.
Och det borde ju direkt peka på att det är nåt konstigt i görningen då smält stål skulle stelnat ganska fort, antar jag?
Posted on: 2007/2/15 8:12
|
|||
|
"Now I have become death, the destroyer of worlds"
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
En returfråga: tycker du att de skyldiga och alla inblandade förtjänar dödsstraff? oavsett vilka. Lite OT men okej. Dödsstraff är absolut ett straff jag tycker många förtjänar. Hade någon åsamkat mina barn stor skada hade jag förmodligen själv, tyvärr, gjort mig olycklig. Så i teorin är jag för dödstraff, men nu tycker jag även att man ska vara 100% säker på de som avrättas är skyldiga och detta kan vara nog svårt att bevisa. Det räcker att en oskyldiga avrättas för att inte legitimera dödsstraff. Så i praktiken är jag emot !
Posted on: 2007/2/15 11:57
|
|||
|
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
elsueco77
Eftersom svara verka var en allt för svår uppgift för många så gör jag det. Det är nog lava på din bild. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Två av de som påstått att de sett smällt stål vid WTC är alltså Peter Tully ”Tully Construction of Flushing, N.Y,” Mark Loizeaux ”Controlled Demolition, Inc. of Phoenix, Md."
Peter Tully sa i en intervju med American Free Press att han sett smällt stål vid WTC. Hans uttalande bekräftades av Mark Loizeaux som sa att det fanns rester av smällt stål Vid såväl tvillingtornen som vid byggnad 7. Värt att notera i sammanhanget är också att AFP frågade Tully om han någonsin sett betong pulvriserat på det sätt som skedde vid WTC varpå Tully svarade: ”Nej aldrig.” Intressant att zink och elsueco77 VET att de hade fel med tanke på att Loizeaux inte bara var där utan dessutom torde veta bättre än de flesta hur smällt stål ser ut. Dessutom är det så att seismiska mätningar som gjordes vid kollapsen motsäger den officiella förklaringen till varför tornen föll. Seismografer vid Columbia University's Lamont-Doherty Earth Observatory in Palisades, N.Y ett par km från tornen noterade 2 märkliga anomalier vid kollapserna innan tornen föll. Seismografen visade på ”toppar” som man inte kan förklara. Den seismoloigiska effekten vid tornen kan jämföras med explosionerna som skedde vid en farm med gasolin-tankar i Newark förklarade Palisades Seismology Group. Sen behöver man ju inte vara konspiratoriskt lagd för att tycka att det är minst sagt märkligt att myndigheterna ett par månader efter det största attentatet i USA:s historia forslar bort bevismaterial och säljer det utomlands. Hur många ”tillfälligheter” och absurditeter kan man egentligen stapla på varandra utan att börja ana att någonting är mycket, mycket skumt med den officiella förklaringen? Vi som inte tror på den officiella brukar betecknas som okunniga och idioter av förespråkarna för den. Kan samma epitet appliceras på alla de hundratals forskare, politiker, författare, akademiker och miltärer e.t.c som forskat på saken och gått ut med det? http://www.libertypost.org/cgi-bin/re ... .cgi?ArtNum=78319&Disp=41 http://www.wanttoknow.info/officialsquestion911commissionreport http://www.globalresearch.ca/index.ph ... e=20061016&articleId=3499
Posted on: 2007/2/15 12:51
|
|||
|
Religion separerar - Andlighet förenar
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Jag tycker det speglar bra på det sätt som ni bygger er teori. Ni plockar små fragment av den fakta som finns och som passar er teori och bortser från alll den fakta som finns som faktiskt gör den officiella teorin trovärdig. Ni griper varje halmstrå som finns på nätet som styrker er teori och lovorad den, utan att ni själva har kunskap eller möjlighet att verifiera den. Minns fortfarande Judy Woods(fortafarande inga kommentarer ) förklaring som ni jublade åt eller bilden på "missilen" mot Pentagon.Ni letar efter "tillfälligheter" som passar er teori och spekulera vilt om sambandet, t.o.m sifferlekar med 911 kan man ju läsa om på fullaste allvar. Rannsaka er teori och er själva en smula, gå gärna tillbaka i forumet och se hur mycket "tveksamheter" som ganska lätt har blivit debunkat. Hur ofta ni ändrat er story. Inte EN enda gång har jag läst "-Åh fan, detta påstående visade sig inte stämma" Istället är det bara att spinna vidare på nästa fragment. Var är Thermite beviset !?! Bevis ?? Två tillfälligheter + en absurditet är inte lika med ett bevis. Just nu är eventuellt smält stål "beviset"... Kom igen, borde det inte finnas NÅGOT bättre bevis på Kontrollerad Sprängning om det verkligen ägt rum ?!?
Posted on: 2007/2/15 14:28
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Men ditt dumma spån, satellit bilderna är tagna av USGS och tittar man på deras hemsida så förklarar de metod och nogranhet och tempratur skalor på bilden. Sen kommer du med något trickfoto på färgat vatten som du försöker jämställa med bilder ifrån infraröda kameror utförda av amerikanska staten själv.
Fast det är som vanligt, allt som inte passar in i på vad du har sett på Fix News måste vara fel, inklusive United States Geological Survey, är dom är foliehattar och idioter också då? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Just nu är eventuellt smält stål "beviset"... Kom igen, borde det inte finnas NÅGOT bättre bevis på Kontrollerad Sprängning om det verkligen ägt rum ?!?Jag kräver ett svar på om dom har andvänt en (skärbrännare )till denna bild obs röken ligger tät....nu får ni inga fler bevis.. http://lonelantern.org/site/index.php ... ow_edition&id=7&Itemid=33
Posted on: 2007/2/15 16:14
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
..kanske inte zink å grabbarna vet varför man ibland använder odorox istället för oxygen?............men det kan dom få svara på här...........själv brukar jag bränna ca.25 tuber om året.........
Posted on: 2007/2/15 22:49
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Posted on: 2007/2/15 23:23
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Posted on: 2007/2/15 23:33
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login