vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: Beviset som fastslår Apollobluffen!
Quote:

zpz2 wrote:
Sluta kalla mig zink ditt äckel

Ok, är zzz2 bättre?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Men vafan, vad ar problemet? Ser ni inte att det ar nagot som drar upp astronauten? Ga och las era fysikbocker!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Du förstår inte, det krävs att man är minst civilingenjör i rektoskopiska studier för att kunna att inte se att det är så.

See User information
En människa med synen i behåll ser att astronauten håller i sin astronautkollega som därigenom hjälper honom upp. Det är alltså detta "något" som drar upp astronauten. Ingen vajer behövs, särskilt inte som gravitationen på månen är 1/6 av vad den är på jorden.

Att astronauterna håller i varann syns väldigt tydligt på den här versionen i större format, tid 2:15:
http://video.google.com/videoplay?docid=-1545215479860438866

Posted on: 2007/5/22 17:13

Anonym
tycker du att det ar nagon som ror sig i 1/6 del av den gravitiation vi har pa jorden? Det ar ingen som hoppar i dom hojderna som man ska gora.

See User information

Posted on: 2007/5/22 17:28

See User information
Quote:

rymd_ninja wrote:
tycker du att det ar nagon som ror sig i 1/6 del av den gravitiation vi har pa jorden? Det ar ingen som hoppar i dom hojderna som man ska gora.

Ja. Det är bara att mäta astronauternas acceleration nedåt för att bekräfta detta. Snabbar man upp filmen med roten ur 6 så kommer accelerationen nedåt vara lika stor som för jordgravitation. (en tidsskalning på x ger en motsvarande accelerationsskalning på x^2)

Och det är väl det som hela den där klippet om vajrar går ut på? De hävdar att det ser ut som en sjättedels gravitation för att man använder vajrar.
I andra fall hävdar konspirationsteoretikerna att det ser ut som en sjättedels gravitation för att man spelar upp filmen långsammare.

Hur högt borde de hoppa anser du och hur har du kommit fram till de? Du vet att det är ganska trögt att röra sig i de där rymddräkterna ba?

Posted on: 2007/5/22 17:38

See User information
Quote:

zpz2 wrote:
En människa med synen i behåll ser att astronauten håller i sin astronautkollega som därigenom hjälper honom upp. Det är alltså detta "något" som drar upp astronauten. Ingen vajer behövs, särskilt inte som gravitationen på månen är 1/6 av vad den är på jorden.

Att astronauterna håller i varann syns väldigt tydligt på den här versionen i större format, tid 2:15:
http://video.google.com/videoplay?docid=-1545215479860438866

Kan du säkert säga att med synen i behåll så ser man att kollegan hjälper honom upp? Det kan nog vara så - men jag tycker det ser mycket misstänkt ut just kring 2:27 - det är som att det blir ett dragryck uppåt - det tycker då jag. Jag klassar denna som starkt indicium på att det var ett hoax - inspelat på jorden.

Posted on: 2007/5/22 18:27
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
jag ar helt overtygad om att manniskor har varit pa manen, men knappast under appollo uppdragen.

See User information
Quote:

zpz2 wrote:
Quote:

rymd_ninja wrote:

Ja. Det är bara att mäta astronauternas acceleration nedåt för att bekräfta detta. Snabbar man upp filmen med roten ur 6 så kommer accelerationen nedåt vara lika stor som för jordgravitation. (en tidsskalning på x ger en motsvarande accelerationsskalning på x^2)

Och det är väl det som hela den där klippet om vajrar går ut på? De hävdar att det ser ut som en sjättedels gravitation för att man använder vajrar.
I andra fall hävdar konspirationsteoretikerna att det ser ut som en sjättedels gravitation för att man spelar upp filmen långsammare.

Hur högt borde de hoppa anser du och hur har du kommit fram till de? Du vet att det är ganska trögt att röra sig i de där rymddräkterna ba?
Zpz2 eller zink om du så vill,hur har du kommit fram till de? Du vet att det är ganska trögt att röra sig i de där rymddräkterna ba?
Det var därför dom hade månbilen med sig. (var det bensinmoter i den) vet du det?

Posted on: 2007/5/23 13:05

See User information
Här är det senaste nya - Hö, hö... F-N, skitbra!
http://www.youtube.com/watch?v=mouUUWpEec0

Posted on: 2007/6/10 1:27
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

Anonym
Quote:

SHYGETS wrote:

Skulle gärna vilja ha ett svar från våra skeptiker här

Anonym
Quote:

maggot wrote:
Quote:

SHYGETS wrote:

Den var kul och inte ett dugg lik den som är filmad på månen. Det jag reagerade direkt på är att han faller så fort när han hoppar ned från stegen.

Snart kommer månsonder att kunna visa månlandarna på månen men jag kan nog satsa om man får det 1000 kronor på att INGEN som inte tror att månlandningen har skett kommer att tro på de nya månsonderna bilder.

See User information
zink wrote:
Quote:

Den var kul och inte ett dugg lik den som är filmad på månen. Det jag reagerade direkt på är att han faller så fort när han hoppar ned från stegen.

zink, det är hastigheten, inte storleken som har betydelse...
- detta är ju inte det som visats i den offentliga versionen -eftersom hastigheten där är en annan... du vet att man kan labba med det...

Posted on: 2007/6/11 15:34
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Quote:

maggot wrote:
Quote:

SHYGETS wrote:

Det är ett skämt avsett att skoja med konspirationstroende och visa hur lättlurade de är pga att de inte granskar bevis och källor.

http://www.snopes.com/inboxer/hoaxes/moontruth.asp
http://web.archive.org/web/2004062214 ... ww.moontruth.com/full.htm

Nu kan alla som gick på detta ställa sig i skamvrån och känna sig lite lurade.

Posted on: 2007/6/11 17:24

See User information
Shame on you - själv... Hö, hö... Undrar väl vem som blev lurad egentligen? - Gick du på "Den där lätta" - Hö, hö...

Allright, jag vill mena att de nog visst varit på månen - många gånger mer än vi kan ana - f-N, de är ju polare med "Elohim:s - Så visst är det så - men den där filmatiseringen av resan - var en stor jävla fejk - i syftet att kunna "Visa" upp en snygg redigerad propagandafilm - "I fall att"... Så är det bara...

Själv anser jag att den där "Snutten" var en sk. "Klipp" - Du vet sådana där filmsnuttar de visar upp i samband med filmer numera - en massa larv /felaktigheter, osv...

Det var väl antagligen, någon skojare som snodde undan den där filmsnutten och senare sålde vidare den - skulle jag tro - bara för att larva sig lite - eller så var det i syfte att - det skulle hända och uppfattas precis, så som du uppfattade det hela...
De är verkligen, inte dumma de där jävlarna!

Men, mig lurar de jävlar i mig inte!

Posted on: 2007/6/11 21:48
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper