vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Chemtrail Sunscreen Taught In US Schools

See User information
Gomiddag,

lite läsning om skolsystemets snabbhet i USA, ska vi förstå att chemtrails finns nu då plötsligt.

Länk: http://www.willthomas.net/Chemtrails/ ... mtrails_In_US_Schools.htm

Posted on: 2007/4/11 9:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Chemtrail Sunscreen Taught In US Schools

See User information
Skönaste jag läst på länge

Posted on: 2007/4/11 10:32
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Heh, snart är varje amerikanskt kvicksilver skadat barn smartare än en helt vanlig zkeptiker.

Posted on: 2007/4/11 15:06

See User information
Eh.. det verkar som att vissa borde ha tränat mer på läsförståelse i skolan, vad jag kan se på den där länken så stod inget om "chemtrails" i den där boken, utan det står att partiklar i luften bl.a. från flygplan gör att mindre solljus når jordytan vilket sänker temperaturen på jorden.
Detta kallas "global dimming" och motverkar "global warming" från ökande mängder växthusgaser i atmosfären. Detta är väl känt av vetenskapen.
Den stoppade flygtrafiken efter 9/11 gav mätbara förändringar av solstrålningen.

Det gick en BBC-dokumentär om detta på SVT för ett tag sen och det skrevs på det här forumet om den.
http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=3717

Dokumentären kan ni se här: http://video.google.com/videoplay?docid=39520879762623193

Posted on: 2007/4/11 17:48

See User information
Quote:

zpz2 wrote:
Eh.. det verkar som att vissa borde ha tränat mer på läsförståelse i skolan, vad jag kan se på den där länken så stod inget om "chemtrails" i den där boken, utan det står att partiklar i luften bl.a. från flygplan gör att mindre solljus når jordytan vilket sänker temperaturen på jorden.
Detta kallas "global dimming" och motverkar "global warming" från ökande mängder växthusgaser i atmosfären. Detta är väl känt av vetenskapen.
Den stoppade flygtrafiken efter 9/11 gav mätbara förändringar av solstrålningen.

Det gick en BBC-dokumentär om detta på SVT för ett tag sen och det skrevs på det här forumet om den.
http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=3717

Dokumentären kan ni se här: http://video.google.com/videoplay?docid=39520879762623193

Posted on: 2007/4/11 17:54
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Sedan kan jag ju tillägga detta, på länken står "scientists are finding levels of solar radiation reaching the Earth's surface decreasing by almost 3% a decade", vilket man också pratar om i BBC-dokumentären.

Det undrar jag hur det går ihop med vad vissa här påstår, att det är solen som ligger bakom den uppvärmning vi ser av jorden idag, och inte ökade mängder koldioxid.
Minskad solstrålning men solen ligger bakom uppvärmingen.. HUH!?

Posted on: 2007/4/11 17:56

See User information
"Figure 1- Jet engines running on richer fuel would add particles to the atmosphere to create a sunscreen".

Vad betyder det?

Posted on: 2007/4/11 18:10
Att se är inte att förstå

See User information
Quote:

monitor wrote:
Gomiddag,

lite läsning om skolsystemets snabbhet i USA, ska vi förstå att chemtrails finns nu då plötsligt.

Länk: http://www.willthomas.net/Chemtrails/ ... mtrails_In_US_Schools.htm

Det finns en NBC4 film längst ner på sidan också.....värd att se...

Posted on: 2007/4/11 18:18
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

HWO wrote:
"Figure 1- Jet engines running on richer fuel would add particles to the atmosphere to create a sunscreen".

Vad betyder det?

Man pratar om "rich" respektive "lean" bränsle-/luftblandning, där richer betyder att man ökar andelen bränsle och minskar andelen luft, och leaner betyder att minskar andelen bränsle och ökar andelen luft.

Posted on: 2007/4/11 18:21

See User information
Quote:

zpz2 wrote:
Sedan kan jag ju tillägga detta, på länken står "scientists are finding levels of solar radiation reaching the Earth's surface decreasing by almost 3% a decade", vilket man också pratar om i BBC-dokumentären.

Det undrar jag hur det går ihop med vad vissa här påstår, att det är solen som ligger bakom den uppvärmning vi ser av jorden idag, och inte ökade mängder koldioxid.
Minskad solstrålning men solen ligger bakom uppvärmingen.. HUH!?

Jag har nyligen läst flera artikler som tog upp om de nya bilder som "kommer från solen" - det var väl genom någon ny utrustning. Det stod där att de/forskarna nu insåg att det inte hade vetat någonting om solen - i princip - att de nya fotona/värdena ställer en del på huvudet - de vet så lite... man kan inte bry sig såmycket om gamla teorier och värden hit och dit.

Det är så begränsat. Samspelet mellan tex solen och jorden är det nog mycket omkring - hur det ser ut med olika partiklar - då även partiklar som science inte har kläm på... med vårt/polernas magnetfält - hur det ser ut med olika faser/cykler - när tex jordens inre har blivit uppvärmt, och effekten når världshaven via tex the ring of fire.

Angående uppvärming.. osv så är det så att solens magnetfält har dubblats under de senaste hundra åren.

Hela solsystemet har blivit varmare. Klart det har med solen att göra - men "kedjan" slutar/börjar ju inte med solen - den ingår i något större. Så som jag ser det så har det även med det som kosmos genomgår att göra, som jag nämnt mååånga gånger om-

Posted on: 2007/4/11 18:21

Edited by novax on 2007/4/11 18:39:54
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Quote:
Man pratar om "rich" respektive "lean" bränsle-/luftblandning, där richer betyder att man ökar andelen bränsle och minskar andelen luft, och leaner betyder att minskar andelen bränsle och ökar andelen luft.

Och jag antar att du vet det med säkerhet.
Hur fetar man på bränsleblandningen i en turbinmotor, den skulle väl bara dra in mer luft?
Om man ökar andelen bränsle så blir röken desutom mörkare medans vissa chemtrails snarare är "silvriga", sen finns det ju polymer fluffet också.
Vet du ens hur en turbinmotor fungerar?
(inte en turbomotor)

Posted on: 2007/4/11 18:33
Att se är inte att förstå

See User information

Posted on: 2007/4/12 22:23
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper