vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »

David Icke till Sverige 2009?

See User information
David Icke ska hålla föredrag jorden runt nästa år.
Alla platser och datum verkar inte vara klara men än så länge ska han till Kroatien, Australien, Mexico och Nordamerika.

Ska vi inte försöka få honom till sverige också? Här i Sverige verkar det vara många som vaknat upp till den här informationen så det skulle säkert bli fullsatt.

Finns det något intresse?

Vaken.se skulle ju kunna bjuda hit honom om vi har en bra lokal att hyra?

Posted on: 2008/12/27 16:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: David Icke till Sverige 2009?
När man har diskuterat har man hört att flertalet personer vill ha hit honom. Om det skulle arrangeras något så behövs det en lokal för 500+ personer i någon stor stad.

Det man får se upp med är att David Icke har tidigare blivit stämplad som antimesmit av organisationer som saknar verklighetsuppfattning, exempel Expo.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
I will put up 1000 kr to get him here.

Anyone else?

Put your money where you mouth is hehe...

I can contact him as well.

Well?

Posted on: 2008/12/27 19:01
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Jag kan bidraga med några tior om han försöker att inte prata så mycket om annunaki, repilians och så vidare.

Posted on: 2008/12/27 19:05

See User information
The Lorax

Ja det är klart man kommer att bidra.
Men det kanske är bättre att man har en lokal innan man kontaktar honom? Eller det kanske inte är något att oroa sig för? :)

Jag vet inte hur mycket han tar för ett föredrag.. eller om han tar en viss del av intäkterna från biljettförsäljning bara?

I så fall behöver man bara Lägga ut till lokalhyra för att få igen dem på försäljningen senare.

Posted on: 2008/12/28 11:48

See User information
jin83

Fast vi kan väl ändå inte censurera honom, han måste få vara fri att prata om vad han vill.

För övrigt tycker jag det bara är bra med ett föredrag som täcker en bredare bild än bara 9/11 och NWO.

Du ska inte bara tro på vad David Icke säger, det finns mycket mer information än så. Han är bara en av få som vågar prata om det öppet.

Posted on: 2008/12/28 11:57

See User information
Det kan ju vara ett Nordiskt föredrag. I så fall är det lämpligast att hålla det i Göteborg och här har vi bröderna Palmgren på RedIce som känner David Icke och som säkert kan tänka sig att vara med och planera. Så ni som har kontakt med Norrmän , Danskar , Finnar ( nya politiken.biz, Yrsa ).

Mark! du kanske kan ta kontakt med David Icke och höra efter om intresse finns från hans sida ( min Engelska är bedrövlig ). Själv känner jag Bröderna Palmgren lite och kan vara kontakt - person med dom.....

Tror att detta måste spridas till våra grannar på olika forum för att det skall bli tillräckligt mycket folk.

Det var lite ideer runt detta !!

Bidrar själv med 1000 kr till lokal hyra om så skulle bli fallet. Kan börja kolla vad det finns för alternativ med lokaler.

Skall kolla en gammal biograf i morgon och hur många den tar, samt vad den kostar......

Posted on: 2008/12/28 14:35

Anonym
Vart tog det kritiska inlägget vägen? Censur?

Quote:

Spartacus88 skrev:
Det kan ju vara ett Nordiskt föredrag. I så fall är det lämpligast att hålla det i Göteborg och här har vi bröderna Palmgren på RedIce som känner David Icke och som säkert kan tänka sig att vara med och planera. Så ni som har kontakt med Norrmän , Danskar , Finnar ( nya politiken.biz, Yrsa ).

Mark! du kanske kan ta kontakt med David Icke och höra efter om intresse finns från hans sida ( min Engelska är bedrövlig ). Själv känner jag Bröderna Palmgren lite och kan vara kontakt - person med dom.....

Tror att detta måste spridas till våra grannar på olika forum för att det skall bli tillräckligt mycket folk.

Anarchos som har släppt David Icke-boken kanske kan vara ett alternativ att kontakta genom?

See User information
Hej Flowr....

Vi kan ju höras via tfn imorgon och spåna vidare. Roligare om man är två.... Du kan ju ringa Anarchos- P

Det vore ju bra om David Icke kunde få ut på davidicke.com en intresse-förfrågan ( Annons ) om föredrag för Norden i Göteborg....Anarchos-p....kanske kan ta kontakt med David....

Skickar ett meil till bröderna Palmgen oxo.

Posted on: 2008/12/28 14:44

See User information
Quote:

Spartacus88 skrev:

Bidrar själv med 1000 kr till lokal hyra om så skulle bli fallet. Kan börja kolla vad det finns för alternativ med lokaler.

Skall kolla en gammal biograf i morgon och hur många den tar, samt vad den kostar......

Ge mig ett nummer till Henrik då ringer jag och få numret till David's folk.

Ett ställe bode inte vara ett problem, helst på en Universitet ; )

Pengar däremot, David säkert kräver lite åtminstone till resan och hotel

Posted on: 2008/12/28 15:13
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Quote:

The Lorax skrev:
[quote]
Spartacus88 skrev:

Mark! du kanske kan ta kontakt med David Icke och höra efter .........

Ge mig ett nummer till Henrik då ringer jag och få numret till David's folk.

Ett ställe bode inte vara ett problem, helst på en Universitet ; )

Pengar däremot, David säkert kräver lite åtminstone till resan och hotel

henrik.palmgren@bredband.net

Posted on: 2008/12/28 16:51

See User information
Quote:

Flowerpower skrev:
Vart tog det kritiska inlägget vägen? Censur?

Det var mitt inlägg som togs bort, The Lorax gillar inte att man kritiserar honom, kolla den här tråden:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=13292

Tyvärr mina vänner det ser inte bättre ut än att vi har en moderator som anser sig stå över det fria ordet. Jag har försökt att uttrycka mig klart och att inte använda ett ohyfsat språk eller personangrepp. Men tydligen är mina åsikter inte politiskt korrekta här på vaken.se.

Posted on: 2008/12/28 23:29

See User information
Kan ju vara vem som helst av de som har moderatorstatus som tagit bort ditt inlägg. Tycker att David Icke kan förvirra folk, hans snack om annunaki, repilians och annat som kan ses som disinfo får folk att avfärda allt han säger som är sanning.

Posted on: 2008/12/28 23:53

See User information
Tala med Anarchos på telefon och skicka ett mail till David Icke nu med det samma så det händer något. Lokal och stad är nog det minsta problemt tror jag. Först måste ni få Icke att komma hit och ta även reda på hur mycket han vill ha betalt (om jag får gissa vill han nog ha en del.)
Ian R Crane hade sin föreläsning i Bagarmossens folkets hus och det var ungefär 40 personer där vilket han sa var ganska normalt för honom. Icke lär dra mer folk.

Posted on: 2008/12/29 19:32

See User information
Vi fixar till bättre utspridade reklam oxå.

När blir det UNGEFÄR?

Posted on: 2008/12/29 19:52
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Med tanke på hur långt i förväg man måste boka in honom så är det kanske lämpligt någon gång i höst/vinter 2009/2010. Ingen utanför Vaken orkar lyssna på David Icke efter den långa, mörka vintern och på sommaren gör man andra saker. Typ september till mars eller liknande blir bra.

Posted on: 2008/12/29 20:25

See User information
Men man kanske vill göra ett någorlunda professionellt intryck när man kontaktar honom så vi inte måste svara att vi inte har någon plats eller planering, kan verka oseriöst?

Och jag tror inte vi behöver oroa hos för att det kommer dra för lite publik, det gäller bara att sprida det bra det för intresset finns nog. De flesta som kommer lär ju inte vara från vaken.

Posted on: 2008/12/29 23:14

See User information
Hej allihopa och gott nytt år på er!

Hur går det med kontakt med Icke, Anarchos, RIC etc? Mitt lilla företag Back to Being (jag och min fru) hjälper gärna till. Vi arrangerade Cranes föredrag i Örebro och var faktiskt initiativtagare till att få hit Crane, om jag får framhäva mig själv lite. Crane var i alla fall mycket nöjd med alla arrangemangen för hans föredrag och vill gärna samarbeta med oss igen

Vi och Anarchos har pratat lite löst om en alternativ konferens i Göteborg i juni i år. Tanken är att bjuda in några av talarna från The Alternative View Conference som äger rum på ett hotell på Heathrow Airport i slutet av maj. Jag vet dock inte hur det passar in med Ickes pressade schema.

En idé kan vara att köra nyss nämnda konferens ett år för att kolla läget, så att säga, för att sedan bjuda in Icke senare. Problemet är som vanligt pengar. En kille som Crane är relativt billig att få hit, men jag kan tänka mig att Icke vill ha mer betalt. Kan vi få sponsorer för ett dylikt arrangemang? Vem vill/vågar sponsra oss?

Idéer emottages tacksamt.

Posted on: 2009/1/1 21:21

Anonym
Den alternativmedicinska branschen. Ta kontakt med redaktionen för 2000-talets Vetenskap, www.2000-taletsvetenskap.nu
och hälsa från mig.

De är David Icke-fans allihop. Han måste hit, punkt slut och därmed basta.

See User information
OK, jag kan kontakta dem. Jag kan alltså hälsa från wikhall - de vet alltså vem du är?

Mvh

Posted on: 2009/1/2 11:50
"You must be the change you want to see in the world" - Mahatma Mohandas Gandhi

Anonym
Wikhall: Menar du http://www.2000taletsvetenskap.nu ?

sneakypete: Allt och alla som är utanför koncensustransen vet vem Wikhall är, punkt slut och därmed basta.

See User information
OK, nu har jag sänt en förfrågan till Bo Zackrisson på ovan nämnda tidning om de kan tänka sig att hjälpa till på något sätt.

Jag vet inte om det beror på att jag befinner mig i konsensustrans eller på att jag är ny i Vakensfären, men jag har aldrig hört talas om dig, Wikhall, tidigare; inte dig, Flowerpower, heller för den delen. Den ende jag hittills har haft kontakt med är Micro. Hursomhelst, kul att lära känna er.

Har någon kontaktat Icke och Anarchos?

Mvh,

SP

Posted on: 2009/1/3 19:03

See User information
jag håller med Wikhall, hit å där med basta,
lyssnade på David Icke år 2000 i Sjockhult om nån kommer ihåg det årtalet, man blir helt transformerad kan jag säga.

Gillar din byggnation Wikhall, har följt den, kul kör hårt .
Lycka till
/c

Posted on: 2009/1/3 20:20

See User information
Hej igen!

Här går det undan. Bosse Zackrisson har svarat på min förfrågan och han kommer att ringa till mig någon gång nästa vecka. Jag återkommer när jag har pratat med honom.

SP

Posted on: 2009/1/3 23:55

(1) 2 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper