vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: I-doser.

See User information
Man kan få en kick genom att t.ex. inte äta och dricka på ett tag. Även då man håller upp med något man är beroende av...

Posted on: 2007/10/16 18:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Alla ser allt olika som jag sa, och visst så är det ingen som ser hela "sanningen" som du sa.

Eftersom att våran hjärna så effektivt är avstängd av illunminati så ser vi mycket lite/inget av sanningen. Men man kan öppna sina sinnen, och om settingsen är rätt, man gör det på rätt sätt så tror jag att viss form av psykadelika kan påverka ens sinne till det possitiva, aktivera saker i hjärnan som i vanliga fall är stängda.

Och på så vis kan man se världen på annat sätt än man vanligen ser den, och även om det inte är sanninen man ser, kan man komma till insikten att att det inte är sanningen vi ser i vanliga livet heller.

Så, vad är det nu för en saning du pratar om?

Nu pekar du utanför dig själv... just som programmeringen är, just vad tex Illuminati avser.

Tror du att det är något utanför dig själv som åsamkat dig något... ...

eehhh, kom igen nu...!

Jag har sagt detta hundratals gånger, på olika sätt... det därute är en manifestation av vad vi själva förfallit till, det är VÅR skapelse. Tro inte att kaos råder... allting är lagbundet... som man sår få man skörda, somman bäddar får man ligga mm, etc, osv... tror du inte på det, om du tror på det, förstår du det inte...

Det spelar ingen rollvilka som heter si eller så, illuminati, regeringar, organ, vetenskapsgrenar... det är allting bara uppkommit från att det är den nivån vi blivit till, genom vår avvikelse från kosmos egenskap/kriterier/vår (sanna) natur. Det är avvikelsen från det som succesivt gjort att vi fallit allt djupare ned, och en återspegling av det är att hjärnan nästan är avstängd nu. Det är vad allt handlar om + då att vägen tillbaka är att höja sin nivå, Kultivera. Apropå yoga då som Rubens tog upp. Det var förr bara kultivering, och kunde ha rörelser också, men det var det yttre, grunden var det inre, att kultivera, övningarna kunde vara för att rena, eller höja/omvandla kroppen, beroende på om det var en väg att också kutivera kroppen, eller "bara" ens "medvetande", elle hur man nu ska säga det. Idag finns inte dessa vägar kvar, utan vem som helst lär ut yogakurser....efter att själv ha gått en kurs, och det blandas och ges... det är ett skämt. Bara skadar. Se tex på Tantra... hahaha- inget av det inre finns kvar - det har blivit evil vägar - som bara ger att männiksor öppnar upp för andra krafter, besättelse.

Posted on: 2007/10/16 18:56
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag tycker hela "the secret" teorierna känns lite väl flummiga.
Jag tror på att utomstående saker påverkar mig. Även om det får dig att påstå att jag är sovande, underlägsen och ägd av illuminati.

Posted on: 2007/10/16 19:00
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Jag tycker hela "the secret" teorierna känns lite väl flummiga.
Jag tror på att utomstående saker påverkar mig. Även om det får dig att påstå att jag är sovande, underlägsen och ägd av illuminati.

Emil, du vänder på saker emellanåt... har jag påstått att illuminati äger dig?

Säger jag inte att vi har skapat det, eller att det är en manifestation av vad vi själva blivit till?

Det är från oss... då är det väl tvärtom så att du äger illuminati... när man höjt sin nivå så kommer man inte att ha sitt liv där sådant finns. Man har alltid det som man ska ha - det därute är en återspegling av vårt inre - de ovakna på detta forum vänder alltid på det - därför propageras det för aktivsism... kämpa mot det yttre - som Gulliver... slåss mot väderkvarnar... god morgon...

Allting kommunicerar, så det är klart att det "utomstående" påverkar en - om man nu vill kalla det för "utomstående"...

Posted on: 2007/10/16 19:20

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
emil322

I ärlighetens namn har DU min fulla sympati, ett tips bara :

Lägg ner diskursen med novax, man kan aldrig diskutera med KUNGEN - bara tacka för audiensen, bocka o backa ut *S*

See User information
Quote:

Säger jag inte att vi har skapat det, eller att det är en manifestation av vad vi själva blivit till?

Det är från oss... då är det väl tvärtom så att du äger illuminati... när man höjt sin nivå så kommer man inte att ha sitt liv där sådant finns. Man har alltid det som man ska ha - det därute är en återspegling av vårt inre - de ovakna på detta forum vänder alltid på det - därför propageras det för aktivsism... kämpa mot det yttre - som Gulliver... slåss mot väderkvarnar... god morgon...

Allting kommunicerar, så det är klart att det "utomstående" påverkar en - om man nu vill kalla det för "utomstående"...

Visst, jag håller med dig om att "allt är ett" (om det är det du menar) och att egentligen är allt innomstående. Men, eftersom att vi lever i detta "matrix" så går det inte att ignorera dom utanför stående faktorerna och bara fokusera på sitt inre. Tills vi lyckats slå oss fri måste vi även slåss mot "Illuminati" på ett externt håll.

Det är min åsikt, och bara för att inte du delar den med mig så tänker inte jag kalla dig sovande i varje post jag gör.
Folk har olika åsikter, lär dig leva med det.

Posted on: 2007/10/16 20:20

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Quote:

Visst, jag håller med dig om att "allt är ett" (om det är det du menar) och att egentligen är allt innomstående. Men, eftersom att vi lever i detta "matrix" så går det inte att ignorera dom utanför stående faktorerna och bara fokusera på sitt inre. Tills vi lyckats slå oss fri måste vi även slåss mot "Illuminati" på ett externt håll.

Det är min åsikt, och bara för att inte du delar den med mig så tänker inte jag kalla dig sovande i varje post jag gör.
Folk har olika åsikter, lär dig leva med det.

Jadå, jag kan leva med det... det finns värre företeelser i livet... än andras "åsikter".

Hoppas du kan gå från åsikt >>>uppfattning>>>insikt>>>=DU.

Du skrev:
"Men, eftersom att vi lever i detta "matrix" så går det inte att ignorera dom utanför stående faktorerna och bara fokusera på sitt inre. Tills vi lyckats slå oss fri måste vi även slåss mot "Illuminati" på ett externt håll."

Men hörredu - jag säger ju... sover du... eller har du nyttjat hjärninfiltreringsapparaten eller vad det var du talade om..., eller har du varit på svampparty hos psilo... - jag säger JUUUU att det tex det där med illuminati är vår egen skapelse, varför kan du inte läsa innantill nu... vi skapar ju hela tiden... det därute är en återspegling av det, eller det är det. Så du menar ändå att det funkar och är bra att slåss mot väderkvarnar. Tror du då på att ju mer kamp vi kan sätta in, så kan vi brotta ned de där dumma "yttre" gubsen och krafterna... att då är vi fria... hahaha haha hahh - jag vet inte vart jag ska ta vägen..., är somliga hårt vaccinerade eller .... vad är det frågan om... förklara någon...

Ju mer vi kämpar och slåss med det yttre, ju mer kommer detta "farliga yttre" att torna upp sig framför oss - det kan inte vara svårt att fatta - det är basic grejer detta. Vakna!!!

Jag säger igen, det är inga problem därute.

Bäste Emilkompis, jag vill bara säga en sak till, du sover...
Just nu.

Posted on: 2007/10/16 20:37

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Det är viktigare att sprida possitiv energi utåt än innåt, något du totalt verkat missa.

Jag pallar inte diskutera detta med dig mer, inte för att jag "ger upp", utan för att jag har insett att vi har olika uppfattning i ämnet, och istället för att på ett utväcklande sätt diskutera detta så sitter du bara i ditt hörn, gråter o tjuter om hur rätt du har och hur fel alla andra har.

Posted on: 2007/10/16 20:42

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Det är viktigare att sprida possitiv energi utåt än innåt, något du totalt verkat missa.

Jag pallar inte diskutera detta med dig mer, inte för att jag "ger upp", utan för att jag har insett att vi har olika uppfattning i ämnet, och istället för att på ett utväcklande sätt diskutera detta så sitter du bara i ditt hörn, gråter o tjuter om hur rätt du har och hur fel alla andra har.

Seså ja, hoppa nu inte ned i New Age eller så, också.

Om jag skulle gråta... över vems olycka är det...

Bara inte gå efter ytan, det kan bli helt fel.

Det därute är HELT FEL - allt är bakvänt - det är så inför den sista ödeläggelsen. Om du inte tänker rätt utan bakvänt, har anammat det som sedan lääääänge serverats i labyrinten, illlusionen etc... och som är lögn - utan fortsatt tänker på att slåss mot "yttre fiender..." - då är du/man lite illa ute, och du/man vet då heller inte vad som är "positivt" respektive negativt...

Vakna.

Posted on: 2007/10/16 21:15

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
är det jag som är new age? du är ju någon form av "the secret" annhängare. du borde vakna.

Posted on: 2007/10/16 21:24

See User information
Quote:

emil322 skrev:
är det jag som är new age? du är ju någon form av "the secret" annhängare. du borde vakna.

Jag skrev det utifrån dina ord "positiv energi".

Vad menar du med "du är ju någon form av "the secret" annhängare. du borde vakna"

Det är jag som ihärdigast skrivit inlägg mot filem The Secret, om det är den filmen du menar. Du msåte ju veta det... jag var på alla knaspromotande och "tyckanden" om filmen från första början. Försökt gång på gång ta upp om det, så fort ovakna lagt in om filmen i inlägg.

Om du nu avåg filmen, så vet du inte vad du talar om då, gällande mig, du är ute och cyklar, med andra ord så visar du vid varje inlägg snart att du är snett ute, bakvänd - du visar med andra or att du

SOVER.

Vakna.

Posted on: 2007/10/16 21:31

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Jag vet inte hur det är för dig, men för mig innebär possitiv energi väldigt simpla saker, som att göra någon glad. För dig kanske det är en omöjlighet och måste innebära trollkonst.

Och eftersom att du snackar om att allt är inne i en själv o jidder jadder så säger du ju mer eller mindre vad the secret säger. du är bakvänd o uppochnervänd. vakna.

Posted on: 2007/10/16 21:38

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Jag vet inte hur det är för dig, men för mig innebär possitiv energi väldigt simpla saker, som att göra någon glad. För dig kanske det är en omöjlighet och måste innebära trollkonst.

Och eftersom att du snackar om att allt är inne i en själv o jidder jadder så säger du ju mer eller mindre vad the secret säger. du är bakvänd o uppochnervänd. vakna.

ok.

Vi håller det simpelt. Du tycker att som det känns, så är det... så om det "känns" bra, då är det bra... hihi haha.

Resized Image

http://www.lovefilm.se/browse.do?show=movie&id=28949

Admin och hans gruppo:

Resized Image

hehe

Posted on: 2007/10/16 21:48

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Nu spårar du ut, slutar prata logiskt och går offtopic.. Vart vill du komma...

Posted on: 2007/10/16 21:50

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Nu spårar du ut, slutar prata logiskt och går offtopic.. Vart vill du komma...

Hem.

Vakna.

Posted on: 2007/10/16 21:52

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Imponerande diskussion. Jag tror att jag har hört den förr, någon annan som känner igen den?

Jag snubblade in på denna rolig sida idag:
http://www.yousaytoo.com/user/keita/3445
Och lärde mig ett och annat.

1. Det finns många olika sätt att knyta ett par dojor på.
2. Tydligen fanns det en annan sida som redan har gjort en liknande sida.
3. En kommentar förvandlar hela diskussionen till en ändlös debatt som har med allt annat att göra än själva sakfrågan.

(Läs kommentarerna på sidan)

Det påminner en hel del om vad som pågår på vaken.

You gotta laugh....

See User information
Jumalauta, jag tar åt mig från din footer... ;.)

Posted on: 2007/10/16 23:01

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

emil322 skrev:

Hej Emil322. Jag tror jag vet vad du menar:)

Förnuftet har en central plats i allt andligt sökande. Man vill tro på någonting som är förnuftigt, meningsfullt och sant. De som förkastar förnuftet i religiösa sammanhang, glömmer bort att
de själva använt sig av förnuftet för att komma fram till sin tro.

Posted on: 2007/10/17 3:15

See User information
haha... jumalauta bytade footer.

Vad var den innan - kritik från en idiot är beröm, eller något?

Posted on: 2007/10/17 11:21

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:

novax skrev:

Japp, så var det. Vill du att jag ska byta tillbaka?

Det ska egentligen vara:

Endast en idiot beskriver en okänd människa för att vara en idiot. Men å andra sidan så är kritik från en idiot beröm.

Vi ser mycket av den beskrivningen här på vaken. Man kan fråga sig vad den personliga kritiken har med sakfrågan övht att göra? Vad vet jag, det kanske är en trend att trigga loss på alla cylindrar pga bokstäver, ord och meningar, som egentligen inte betyder ett skvatt i det stora hela. Kan det vara egot som tar övertaget hos många av oss? jag vet bara att jag är långt ifrån perfekt.

See User information
Quote:

Jumalauta skrev:
Quote:

novax skrev:

Japp, så var det. Vill du att jag ska byta tillbaka?

Det ska egentligen vara:

Endast en idiot beskriver en okänd människa för att vara en idiot. Men å andra sidan så är kritik från en idiot beröm.

Vi ser mycket av den beskrivningen här på vaken. Man kan fråga sig vad den personliga kritiken har med sakfrågan övht att göra? Vad vet jag, det kanske är en trend att trigga loss på alla cylindrar pga bokstäver, ord och meningar, som egentligen inte betyder ett skvatt i det stora hela. Kan det vara egot som tar övertaget hos många av oss? jag vet bara att jag är långt ifrån perfekt.

Varför ska en sådan fråga alls ställas: "Man kan fråga sig vad den personliga kritiken har med sakfrågan övht att göra?"

Det är som om jag skulle fråga, "Vad har Vaken med wasted time att göra".

Allt har ju med allt att göra.

Vi är dock överens om det sista du skriver.

skojar...lite.

Posted on: 2007/10/17 12:18

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym

Men visst, bara massa waste of time. Time, invented by human.

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper