vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

From Hell(film om frimurare)

See User information
Jag vet hur många av er på vaken som har sett filmen From Hell?

Men i alla fall filmer grundar sig på att frimurarna fick i uppgift att mörda 8 prostituerade kvinnor som kände till att deras vän hade gift sig och fått barn med Prins Albert Victor som var bisexuell och inte homsexuell som många tror.

Kirurgen som utförde det här var frimurare. Fred Abberline som spelas av Johnny Depp börjar komma frimurarna på spåren men hans arbete blir saboterat av frimurare inom poliskåren och han blir hotad vid 2 tillfällen under filmens gång av frimurare och deras lakejer filmen slutar väldigt tragiskt med att Fred Abberline dör eller blir mördad.

Mycket sevärd film tycker jag. http://www.imdb.com/title/tt0120681/

Posted on: 2007/11/28 23:31
Resized ImageResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: From Hell(film om frimurare)

See User information
Den är ju baserad på serien med samma namn. Kanske inte så "verklighets enlig" men visst, allt som publikt visas om murarna som säger att dom är "evil" är väll bra det..

Posted on: 2007/11/28 23:53
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Har sett den för längesedan, kommer inte ihåg att det handlade om frimurare.

Posted on: 2007/11/28 23:54

See User information
Man måste kanske se den fler än 1 gång för att fatta att det handlar om frimurare tydligast blir det mot slutet när Inspektör Fred Abberline trycker upp en av frimurarna som jobbar inom polisen mot vägen och säger nått i stil med jag ska nog sätta dit er alla och ert jävla brödraskap bästa filmrepliken någonsin hade varit stolt om jag fått säga de orden.

Posted on: 2007/11/29 0:14

See User information
tycker folk som missat frimureriet i den filmen förkänar en medalj

Posted on: 2007/11/29 7:54

Anonym
Emil322: Jo, det håller jag med om. From Hell är ju bara om frimureri men (det var en enskild medlem som flippade och blev ond) är vad filmen vill visa. Yeah right. From Hell är kanonbra i vilket fall som helst.

See User information
fasst ptja, den visar ju också att det är murarna som styr mycket, och deras koppling till mörkläggning, mord och kopplingen till monarkin.

Posted on: 2007/11/29 8:54

See User information
Det är en av de bästa filmer jag sett! Också en intressant tolkning om komplotten! Depp gör en av sina bästa roller någonsin.

/Ebrahimsa

Posted on: 2007/11/30 9:43

See User information
Fattade aldrig att filmen handlade om frimurare. Men det var säkert 5 årsen man såg den, visste inte ens vad frimurare var för gäng då:) Jag kommer ihåg ett gammalt inslag på TV som handlade om varför frimurare är så hemlighetsfulla osv, det sattes på minnet. Mycket spy cams ovs. hehe!

Om folk inte tror frimurare är inblandad i brottslighet så måste ni ta ett snack med kriminella. Frågade en snubbe i ett Mc gäng nyligen om dem jobbade med frimurare, han nickade bestämt. Så ut i samhället gott folk:)

Posted on: 2007/12/7 12:27

See User information
frimurar symbolen på kirurg väskan, buuuusted!

Demon ögon är en skrämmande syn.

Posted on: 2007/12/9 3:08

See User information
Mkt bra film, de har tänkt mycket på ljud i den filmen. Speciellt när stegen slår ut när han går av vagnen och sånt.
Strubens

Posted on: 2007/12/9 3:49

See User information
Årtalen om ni är intresserade.

These are the Ripper's victims that most experts agree on:

* Mary Ann (Polly) Nichols, murdered on Bucks' Row, Friday, August 31, 1888.

* Annie Chapman, murdered at 29 Hanbury Street, Saturday, September 8, 1888.

* Elizabeth Stride, murdered on Berner Street, Sunday, September 30, 1888.

* Catharine Eddowes, murdered in Mitre Square, Sunday, September 30, 1888.

* Mary Jane (Marie Jeanette) Kelly, murdered at Number 13 Miller's Court, Friday, November 9, 1888.

Although there were 13 other women murdered in the East End area from December 1887 until April 1891, most observers agree that they were not the victims of the Ripper.

13 + 5= 18. Om det nu var samma man som begick dem andra 13 morden.

år 1888. 18 mord

Posted on: 2007/12/10 0:41

See User information
Quote:

Don_juan skrev:
Årtalen om ni är intresserade.

These are the Ripper's victims that most experts agree on:

* Annie Chapman, murdered at 29 Hanbury Street, Saturday, September 8, 1888.

år 1888. 18 mord
Jag har följt Ripper länge ,en mycket viktig detalj är att just detta offer fick ett "v"på vardera kind in ristat,detta enkel v blir V+V=W=M, vilket i sin tur betyder attV+V=M=Mason, det viktiga,är att dom "lämnar spår med vilje "effter sig "Dom har blivit konfronterande Ang detta i alla tider.Men dom har klarat sig .

Ett annat offer är bank mannen från London att han "hänge sig" under "bron" med "tegelstenar i fickorna" ett typiskt frimurar sign....Någon som känner till detta (själv)mord, Robert.Är det någon som är med?Annars kommer jag med mara fakta.:)

Posted on: 2007/12/10 7:26

See User information
Du menar Roberto Calvi japp det är ännu ett väldigt känt frimurar mord. Men jag vill gärna höra vad du har för fakta.Är tegelstenar i fickorna något som finns med i frimurarnas ritualer? Jepp har ochså läst om V+V=W=M=Mason man får väll tacka Stephen Knight(som numera är död) för de teorierna.

Posted on: 2007/12/10 23:28

See User information
Efter att ha studerat filmen igår så har jag kommit fram till följande saker:

Filmen är producerad av judar.

Filmen är övertydlig med att peka finger åt frimurarna som en organisation som har inget att göra med judar vilket är fel.

Filmen säger att judar är oskyldiga i en övertydlig maner och på fler ställen och beskyller mordet på frimurare..

Men det är en vedertagen teori och av både utredarna på den tiden och nu för tiden att mördaren var en polsk jude vid namn Aaron Kosminsky. (googla gärna)

Men självklart var frimureriet inblandat, därför gör man en film där man vill påskina att judar och frimurare är varandras motpoler medans i verkligheten så ligger dom i samma säng och myser med varann.

Tänk på att jude producerad propaganda alltid är övertydlig och efter lite funderande går det alltid att lista ut minst 3 syften med filmen.

Posted on: 2007/12/20 15:53

See User information
Jag håller med dig till en viss del Judarna har egna hemliga sällskap och en del av dem är ochså frimurare.

Men man ska inte dra alla Judar över en kam och istället se på situationen vem är det som gör vad och varför?

I det här fallet var det klart som dagen att det var frimurarna som agerade på egen hand inga judar var inblandade det förstår man om man läst Stephen Knights bok The brotherhood den stora frimurar konspirationen inom engelska polisen började 1870 och dom skyddar varandra så enkelt är det.

Vad skulle en polsk jude ha för motiv till att mörda engelska horor?

Posted on: 2007/12/20 23:50

See User information
Självklart ska man inte dra alla judar över en kam.

Jag har faktiskt kompisar som är födda och bor i Israel, dom fattar inte heller vad det är som pågår.

Rothschilds osv.. dom är inga riktiga judar, utan dom använder judendommen alá bibelns synagoge of satan mall.

Tyvärr är det många judar som faller för detta och tror dom kämpar för riktig judendom medans dom går psykopaternas äranden.

Men de flesta israeler är emot detta, och oftast är det de judar som bor utanför israel som är de värsta extremisterna.

Varför den polske juden skulle ha dödat horor?

Varför dödade den polske juden "son of sam" tonårstjejer med långt mörkt hår ??

http://sv.wikipedia.org/wiki/David_Berkowitz

Men han hade support av frimurarna det tror jag

Det finns alltid psykopater av alla slag, och självklart finns det även ett par judiska psykopater som mördar, precis som det finns negrer och vita och asiatiska psykopater.

Posted on: 2007/12/21 14:14

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper