vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Funderingar om maktelitens taktik.
Detta har vi om och om igen diskuterat fram och tillbaka här på vaken.se, men jag hade lust att dra upp det igen och se vad ni säger. Jag lägger ut några påståenden och vill gärna veta vad ni tror om det hela. Den eviga diskussionen känns det som. hehe. :)

1. Den globala makteliten tillåter så många dissendenter att forsätta sprida information för att insamla maximalt med info om dem. Då vet dom exakt vilka som ska plockas ut när det är dags för dem att sluta köra mjukt och istället klämma åt oss alla på det hårda sättet. Alla som inte "vaknat" eller "sett fascismen" är då ganska användbara som arbetare i det framtida systemet som dom vill ha.

2. De har övermod och skiter i dissendenter.

3. De är sinsemellan ej överrens och krafter inom dem jobbar mot utrotningsplanen, därför kan dissendenterna fortsätta sprida info.

Fler alternativ?

Eftersom alla semi-moderna poltiska system hittills har varit syntetiska skapelser som varit till för att testa olika former av kontroll på människor så kommer dom välja ut det "göttaste" av kontrollmekanismer från varje system. I sovjeteran så höll man väl koll på alla dissendenter, och sen var det hur enkelt som helst att veta vilka dom skulle plocka ut först!?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Funderingar om maktelitens taktik.

See User information
Jag skulle vilja säga att dom:

A) Har egentligen inget val, dom kan ju inte bara döda alla som går emot dom. dom är ju trotts allt "shadowy" elite.

B) Det finns så mycket info, "bråk" innom sanningsrörelsen. Vem hasr egentligen rätt? osv.. Vi kan alla "hålla" på någon. Men även där "dividar" dom ju oss.

C) Dom sätter ut "fångstnät". Folk som blivit vakna/håller på att vakna upp kan fastna i deras fällor, tex många new age rörelser, eller andra "grupper".

och sen finns det ju den givna:

D) dom finns bara i våra huvud

Men iaf, som du säger, en evighets diskution. Precis som "konspirationen" i sig

Posted on: 2008/2/7 21:14
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Jag skulle vilja säga att dom:

A) Har egentligen inget val, dom kan ju inte bara döda alla som går emot dom. dom är ju trotts allt "shadowy" elite.

B) Det finns så mycket info, "bråk" innom sanningsrörelsen. Vem hasr egentligen rätt? osv.. Vi kan alla "hålla" på någon. Men även där "dividar" dom ju oss.

C) Dom sätter ut "fångstnät". Folk som blivit vakna/håller på att vakna upp kan fastna i deras fällor, tex många new age rörelser, eller andra "grupper".

och sen finns det ju den givna:

D) dom finns bara i våra huvud

Men iaf, som du säger, en evighets diskution. Precis som "konspirationen" i sig

Jag är nödsagad att ge dig en hammare (av fem) för punkt D Emil.

Ovakna har såååå svårt att greppa vanlig engelska:

There is just 1 struggle and it is now, here on this planet and on a PERSONAL level. Meaning you only. There is no enemy you can attack except yourself.

If you are busy attacking something else, you are waisting precious energy and you will fail. If you succeed, there will be no struggle anymore!

Posted on: 2008/2/7 21:24
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Jag förstår inte vad det är du har hängt upp dig på nu?
Om det nu skulle vara så att dom fanns i "mitt" huvud, måste jag inte då kolla "in" i "mig" själv för att besegra det hela?
Och är det inte det du helatiden hävdar att jag skall göra?

Posted on: 2008/2/7 21:30

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Jag förstår inte vad det är du har hängt upp dig på nu?
Om det nu skulle vara så att dom fanns i "mitt" huvud, måste jag inte då kolla "in" i "mig" själv för att besegra det hela?
Och är det inte det du helatiden hävdar att jag skall göra?

Jag håller ju med dig om punkt D, du får en hammare till för det.

Posted on: 2008/2/7 21:58

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Jaha, då är jag med på noterna, men jag tycker jag är värd två hammare då!

Posted on: 2008/2/7 22:08

See User information
jepp, dem finns i vårt huvud, och vi finns i deras. (jag strykte ordet bara för att jag tror att allting finns, och att även felaktiga tolkningar är något verkligt i sig..)

förstå den växelverkan är nyckeln.

ett stort missförstånd som jag vaknat upp från är att tro att alla elitgrupper är mot infospridning. det är väl ganska uppenbart nu att massor av elitgrupper sprider information så att så många som möjligt skall förstå. kompromissen är väl att man inte kan tvinga folk att förstå alltför fort för då blir det kollaps av alltihop.

desinformation är egentligen inte information som är gjord för att förvirra. utan information som innhåller en del av sanningen så att människor kan förstå sanningen en liten bit i taget - så mycket som våra känsliga psyken pallar med.....

Posted on: 2008/2/8 10:55

See User information
detta är alltså ett försök att förklara ett fjärde alternativ som svar på voids fråga:

alla tre alternativen har en del sanning i sig, men de elitgrupper som har mest makt just nu är de som faktiskt försöker göra en så bra lösning som möjligt för folk och helst inte göra ett Orwellskt samhälle om det inte visar sig nödvändigt.

som vanligt är det massornas (inräknat eliterna) kollektivt omedvetna och medvetna val som avgör utgången.

Posted on: 2008/2/8 11:01

Anonym
Quote:
1. Den globala makteliten tillåter så många dissendenter att forsätta sprida information för att insamla maximalt med info om dem. Då vet dom exakt vilka som ska plockas ut när det är dags för dem att sluta köra mjukt och istället klämma åt oss alla på det hårda sättet. Alla som inte "vaknat" eller "sett fascismen" är då ganska användbara som arbetare i det framtida systemet som dom vill ha.

Rätt. Det kan också finnas russin ur kakan att plocka...

Quote:

2. De har övermod och skiter i dissendenter.

Också rätt. De har fullt upp med annat i vilket fall, så de prioriterar...

Quote:

3. De är sinsemellan ej överrens och krafter inom dem jobbar mot utrotningsplanen, därför kan dissendenterna fortsätta sprida info.

Också helt rätt.

Quote:

De finns bara i våra huvuden.

Nästan rätt. Deras makt finns bara i våra huvuden... !

See User information
Novax, du gillar ju inte New-age, eller? Varför skriver du då liknande citat?

"There is just 1 struggle and it is now, here on this planet and on a PERSONAL level. Meaning you only. There is no enemy you can attack except yourself.

If you are busy attacking something else, you are waisting precious energy and you will fail. If you succeed, there will be no struggle anymore!"

Förklara för mig hur vi blir av med denna "creeping fascism" och maktövertagande genom att bekämpa denna kamp inom oss?
Hur tar vi oss ur EU genom att bekämpa denna kamp inom oss?
Hur blir vi av med alla förtryckande lagar genom att bekämpa denna kamp inom oss?

Posted on: 2008/2/8 11:06
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Makteliten måste få folk delaktiga och medansvariga i deras arbete. Det är därför de håller sig i skuggorna istället för att komma ut ur gaderoben så att säga. Tänk efter hur många mega ritualer de utför jämt och ständigt.

See User information
Quote:

TeBe skrev:
Novax, du gillar ju inte New-age, eller? Varför skriver du då liknande citat?

"There is just 1 struggle and it is now, here on this planet and on a PERSONAL level. Meaning you only. There is no enemy you can attack except yourself.

If you are busy attacking something else, you are waisting precious energy and you will fail. If you succeed, there will be no struggle anymore!"

Förklara för mig hur vi blir av med denna "creeping fascism" och maktövertagande genom att bekämpa denna kamp inom oss?
Hur tar vi oss ur EU genom att bekämpa denna kamp inom oss?
Hur blir vi av med alla förtryckande lagar genom att bekämpa denna kamp inom oss?

"There is just 1 struggle and it is now, here on this planet and on a PERSONAL level. Meaning you only. There is no enemy you can attack except yourself."

Citatet i sig är ju rätt.

Sedan talar du om att "bekämpa en kamp" -jag förstår inte vad du menar.

Som jag sagt 100 gånger så är det därute en scen, som återspeglar vad vi själva blivit till +att det är inte det därute som är felet i sig, i grunden, då - utan det är ju därutesom det uppvisas vad vi själva har blivit till. Som sagt: det är vårt eget missfoster.

Vi har alltid, i liv efter liv, kämpat mot det yttre - därför blir det värre och värre, tills det ser ut som idag inför den sista ödeläggelsen.

Man kan vilja skapa bra samhälle och det där- men i stort kommer vi alltid att bara kunna ha det vi förtjänar. Det finns ingen slump, otur, dumma andra... och sådant.

All vishet/andlighet säger bara att detta är inte vårt sanna ursprungliga hem, utan vi är här för att återvända dit, kultivera.

Att hålla på med andra är att helt missa vad det handlar om - det är självfallet vad det gamla vill, de dåliga krafterna, karman, det som är agendan ytterst - de vill inte ge upp/dö - vill inte ha oss att gå vidare, klara oss igenom det som då snart når hit till detta tidsrum, det som pågår därute - jag har ju skrivit om detta hundratals gånger - ändå frågar du mig precis som om jag aldrig skulle ha postat det... strange... - så det vad aktivisttänkande "människor" gör är precis exakt vad det gamla kosmos krafter/ondska vill - de fås då att missa att det är bara genom att se inom sig själv som man kan förändra något därute - det ärbara så det därute också förändras, ju - så tar de samtidigt över våra kroppar, för det är i agendan, det är så de tror sig kunna klara sig vidare då igenom detta med rening/regenerering etc. Jag har postat mayahopidokumentet hur många gånger som helst:
http://www.esnips.com/doc/c2437d77-43 ... 49fc/Maya-Hopi-prophecy-5

Så citatet från Insider är en självklarhet, bara basic.

Posted on: 2008/2/8 13:02

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Det där som pågår därute, som når vårt tidsrum, det som i förvrängt tänk är det där med 2012, det som jag sagt om så mycket, och som ingår i:
http://www.esnips.com/doc/c2437d77-43 ... 49fc/Maya-Hopi-prophecy-5

... det finns en video man kan se:

The Eternal Story
http://fgmtv.net/
Sjunde uppifrån.

Så finns det ju hur mycket som helst, om man vill ha öppna ögon, man får ju välja:

Some Prophecies from Zarathustra
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=78117#forumpost78117

Posted on: 2008/2/9 11:48

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper