vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Musik och konspirationer - Duran Duran är ej inblandade här
Det finns en del märkliga saker med musik. Jag har nog blivit lite inpsirerad av The Arbiters envisa kamp om att hitta Duran Duran´s hemliga budskap. Jag tänkte därför att denna tråd skulle vara mer öppen för alla märkligheter som uppstått med musiken som täckmantel.

Börjar med Gert Jonnys! Jag har nog tillräckligt med bevis för att de ligger bakom en hel del avgörande saker som hänt i världshistorien.

Resized Image

Låt oss börja med kläderna som var sydda av Gun-Britt Pedersen ifrån Simrishamn. Med färgvalet har Gun-Britt haft viljan att förmedla deras auror där varje färg har en specifik innebörd.

Rosa - Visar på kärlek, renhet, glädje, medkänsla och vänskapskänsla.

Grönt - Är färgen för känslighet och växande medkänsla. Även för mognande, lugn och sympati. Grönt kan visa på att en människa är pålitlig. Ljust grönt på gränsen till blått visar på healingförmåga.

Är inte det bevis nog för att maktelitens planer förskjutits så länge. När Gert Jonnys står på de själsliga barrikaderna får Baphomet skrapa med klöven i asfalten.

Om man sedan tittar på hur sinnrigt Gun-Britt och grabbarna placerat en enda knapp som håller ihop västarna som egentligen har en storlek som skulle passa dagens Size Zero modeller så är dessa knappar strategiskt placerade för att visa hur viktig sammanhållningen är mellan den andliga och kroppsliga världen.

Att det sedan inte går att hitta några världsliga inspelade alster med dem tyder ju på att de likt Jesus gick upp i rök. Symboliskt och gör dem till värdiga utmanare mot alla ondsinta synthpopband och gangsterrappare.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Musik och konspirationer - Duran Duran är ej inblandade här

See User information
Quote:

kalkonmannen skrev:
Det finns en del märkliga saker med musik. Jag har nog blivit lite inpsirerad av The Arbiters envisa kamp om att hitta Duran Duran´s hemliga budskap. Jag tänkte därför att denna tråd skulle vara mer öppen för alla märkligheter som uppstått med musiken som täckmantel.

Börjar med Gert Jonnys! Jag har nog tillräckligt med bevis för att de ligger bakom en hel del avgörande saker som hänt i världshistorien.

Resized Image

Låt oss börja med kläderna som var sydda av Gun-Britt Pedersen ifrån Simrishamn. Med färgvalet har Gun-Britt haft viljan att förmedla deras auror där varje färg har en specifik innebörd.

Grönt - Är färgen för känslighet och växande medkänsla. Även för mognande, lugn och sympati. Grönt kan visa på att en människa är pålitlig. Ljust grönt på gränsen till blått visar på healingförmåga.

Är inte det bevis nog för att maktelitens planer förskjutits så länge. När Gert Jonnys står på de själsliga barrikaderna får Baphomet skrapa med klöven i asfalten.

Om man sedan tittar på hur sinnrigt Gun-Britt och grabbarna placerat en enda knapp som håller ihop västarna som egentligen har en storlek som skulle passa dagens Size Zero modeller så är dessa knappar strategiskt placerade för att visa hur viktig sammanhållningen är mellan den andliga och kroppsliga världen.

Att det sedan inte går att hitta några världsliga inspelade alster med dem tyder ju på att de likt Jesus gick upp i rök. Symboliskt och gör dem till värdiga utmanare mot alla ondsinta synthpopband och gangsterrappare.

Kul att du är så insatt i dansbandmusikens innersta skrymslen och vrår...

Ja det är mystiskt det där med den enda knappen. Ju färre knappar ju högre frimurare är det väl frågan om. En knapp är full kontroll, noll knapp är överkollen, det behövs inga knappar överst för att hålla ihop trasorna där nere.

Posted on: 2007/12/8 15:07
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Vi kan ju ta lite John Lennon istället .....

När JOHN LENNON efter brytningen med Beatles skrev Bring On The Lucie där han i texten visar tydligt ILLUMINATI Världsbyggarna. Efter den lyriken var det fullt krig mellan säkerhetstjänsten som tog fram mindkontroll mördaren Mark David Chapman.

"Bring On The Lucie We don't care what flag you're waving We don't even want to know your name We don't care where you're from or where you're going All we know is that you came You're making all our desicions We have just one request of you
That while you're thinking things over Here's something you just better do

Free the people now Do it do it do it now

Well we were caught with our hands in the air Don't desapir paranoia is everywhere We can shake it with love when we're scared So let's shout it aloud like a prayer

We understand your paranoia But we don't want to play your game You think you're cool and know what you are doing
666 is your name So while you're jerking off each other You better bear this thought in mind Your time is up you better know it But maybe you don't read the signs

Well you were caught with your hands in the kill And you still got to swallow your pill As you slip and you slide down the hill On the blood of the people you killed

Stop the killing now Do it do it do it now Bring on the Lucie "

Anonym
Medans vi är igång så kan vi ju ta lite Alan Parson ( som, om jag inte minns fel, Var Ljudtekniker och Producent åt Beatles).....

Eye In The Sky.

"Dont think sorrys easily said
Dont try turning tables instead
Youve taken lots of chances before
But Im not gonna give anymore
Dont ask me
Thats how it goes
Cause part of me knows what youre thinkin

Dont say words youre gonna regret
Dont let the fire rush to your head
Ive heard the accusation before
And I aint gonna take any more
Believe me
The sun in your eyes
Made some of the lies worth believing

Chorus:
I am the eye in the sky
Looking at you
I can read your mind
I am the maker of rules
Dealing with fools
I can cheat you blind
And I dont need to see any more
To know that
I can read your mind, I can read your mind

Dont leave false illusions behind
Dont cry cause I aint chnaging my mind
So find another fool like before
Cause I aint gonna live anymore believing
Some of the lies while all of the signs are deceiving "

See User information
Quote:

A73 skrev:
Vi kan ju ta lite John Lennon istället .....

När JOHN LENNON efter brytningen med Beatles skrev Bring On The Lucie där han i texten visar tydligt ILLUMINATI Världsbyggarna. Efter den lyriken var det fullt krig mellan säkerhetstjänsten som tog fram mindkontroll mördaren Mark David Chapman.

"Bring On The Lucie We don't care what flag you're waving We don't even want to know your name We don't care where you're from or where you're going All we know is that you came You're making all our desicions We have just one request of you
That while you're thinking things over Here's something you just better do

Free the people now Do it do it do it now

Well we were caught with our hands in the air Don't desapir paranoia is everywhere We can shake it with love when we're scared So let's shout it aloud like a prayer

We understand your paranoia But we don't want to play your game You think you're cool and know what you are doing
666 is your name So while you're jerking off each other You better bear this thought in mind Your time is up you better know it But maybe you don't read the signs

Well you were caught with your hands in the kill And you still got to swallow your pill As you slip and you slide down the hill On the blood of the people you killed

Stop the killing now Do it do it do it now Bring on the Lucie "

Ja de gillade att promota LSD-Lucie + marijuana.

Today, at almost any "heavy-metal'' rock concert one can hear the audience being exhorted to rape and murder in the name of Satan. Lyrics such as the following are typical:

"We come bursting through your bodies
Rape your helpless soul
Transform you into a creature
Merciless and cold
We force you to kill your brother
Eat his blood and brain
Shredding flesh and sucking bone
Till everyone's insane
We are pestilent and contaminate
The world Demonic legions prevail"
"DEMONS" by Rigor Mortis

[...]

The newspaper continues, "There have been several bizarre satanic rituals in the area over the past five years. A local reporter attributed the outbreak of occultism to 'rich people taking Acid.'"

In 1967, reflecting their ongoing association with Anger and the Process Church, the Rolling Stones released their first rock album openly celebrating the Devil, titled, Their Satanic Majesties Request. A few months earlier, the Beatles had released their first album dedicated to the promotion of psychedelic drugs, Sargeant Pepper's Lonely Hearts Club Band. The album contained a fantasized version of an LSD trip, called "Lucy in the Sky with Diamonds", or L.S.D. for short. It became a top seller.

Clearly, the Beatles' album was dedicated to Satanist Aleister Crowley (pictured to left). It was released 20 years, nearly to the day, after Crowley's death in 1947, and its title song began with the lyrics, "It was twenty years ago today..." The album's cover featured a picture of Crowley.

[img align=left width=300]http://www.jesus-is-savior.com/False Religions/Wicca & Witchcraft/antonsnake.jpg[/img]

One month after the album's release, the Beatles shocked the world by announcing, publicly, that they were regularly taking LSD. Beatle member Paul McCartney, in an interview with Life magazine said, "LSD opened my eyes. We only use one-tenth of our brain." They also publicly called for the legalization of marijuana.

The cat was now out of the bag, but the protests were few and minor. In England, the BBC banned "A Day in the Life," and in the U.S.A., Maryland Governor Spiro T. Agnew, who would later be watergated, launched a campaign to ban "Lucy in the Sky With Diamonds."

Dial-the-Truth Ministries - ADDENDUM
TIMOTHY LEARY AND ALEISTER CROWLEY

Any loving parent today would be horrified and shocked to learn that their sons and daughters are eagerly listening to such evil. Perhaps though, some may think privately, "If only we could return to the 'good old days,' with the music of the Beatles." Little do most people suspect that it was with those innocent-looking Beatles, that most of the trouble started.

[...]

Off the stage, the Beatles were just as evil. Norman continues, "while in Hamburg, John, each Sunday would stand on the balcony, taunting the churchgoers as they walked to St. Joseph's. He attached a water-filled contraceptive to an effigy of Jesus and hung it out for the churchgoers to see. Once he urinated on the heads of three nuns."(Philip Norman, Shout! The Beatles in Their Generation, p. 152)

Varför visas inte fotot här, bara koden?

Posted on: 2007/12/8 18:50

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Haha tidernas bàsta cd-omslagsbild...
Jag o en vàn har mycket internskàmt om detta band och en gèng sèg jag deras affish pè en spèrvagn i gbg som jag dè bara var tvungen att sno..
Nu àr den pè vàgen hos min vàn i Uddevalla....
Pè tal om uddevalla dàr àr min syster fòdd

Anonym
ALEISTER CROWLEY

Resized Image

See User information
Quote:

maggot skrev:
Haha tidernas bàsta cd-omslagsbild...
Jag o en vàn har mycket internskàmt om detta band och en gèng sèg jag deras affish pè en spèrvagn i gbg som jag dè bara var tvungen att sno..
Nu àr den pè vàgen hos min vàn i Uddevalla....
Pè tal om uddevalla dàr àr min syster fòdd
Maggot inget diss nu men vilken tur att hon och inte är födda i KUDDEVALLA. vilken tur . med sovmask dessutom .MMMUUAAHHAA . skål på dig å mitt tips är köp ingen pizza där dom är fattiga , pissa äter man i SVEArike där dom smakar bäst , enl min smak . där får man betala för bestik oco det(ingår)inte i priser, dra till stranden å ta en "bella" akta transarna (på stranden går dom) å hälsa påven från mig . med en dansk skalle:)
Hungig like WOLF:

Posted on: 2007/12/8 20:06

See User information

Posted on: 2007/12/8 20:23

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Obs! Detta slår allt... snacka om dolda budskap. Obs! Detta är inte Duran Duran!

Det är en duo som kallar sig Tropicals och har begåvat den datoriserade bakgrundsmusiken med denna outgrundliga textrad:

E man tok så borde man gå med vem han löst tappar rationell...

... när man hör RACK N ROLL på saxofån!

http://www.tropicals.se/musik/Tropicals.mp3

Kan någon annan tyda vad sångaren säger. Han närmast talar i tungor som på värsta Pingstkyrkomötet. Att han sedan byter dialekt till byfåne stockholmska tyder ju dessutom att sångaren har mycket svårt att dölja att han är en shape shifter.

De har även lite konspiratoriska bilder från deras treveckors vistelse på den outgrundligt mystiska ön Teneriffa! Den orange Hawaiiskjortan visar att nästa stora terrorgrej kommer att hända på Hawaii och utföras med kopplingar till Ulsters protestiska terrorceller. Tittar man på Göta Kanal skylten ovanför deras huvuden så är det inte svårt att se att tung underrättelsetjänst haft sina fingrar med i spelet även här. Ett blått streck mellan två stående Lejon är ju undercover messages till högerextrema element.

Resized Image

Club 33! Brut 33! Hockeyfrillor, tjafs och polisonger! Kom tillbaka! Allt är förlåtet!

See User information
Quote:

kalkonmannen skrev:
Obs! Detta slår allt... snacka om dolda budskap. Obs! Detta är inte Duran Duran!

Det är en duo som kallar sig Tropicals och har begåvat den datoriserade bakgrundsmusiken med denna outgrundliga textrad:

E man tok så borde man gå med vem han löst tappar rationell...

http://www.tropicals.se/musik/Tropicals.mp3

Kan någon annan tyda vad sångaren säger. Han närmast talar i tungor som på värsta Pingstkyrkomötet.

De har även lite konspiratoriska bilder från deras treveckors vistelse på den outgrundligt mystiska ön Teneriffa!

Resized Image

Club 33! Brut 33! Hockeyfrillor, tjafs och polisonger! Kom tillbaka! Allt är förlåtet!

Intressant.
Mycket dolt där som du säger. Kan nog vara interna budskap till de andra ordnarhövdingarna på öarna. Teneriffa är ju Lilla Malta.

Posted on: 2007/12/10 11:48

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

Anonym skrev:

Resized Image

Så att asfalten glöder i s f.

Får man lov?

Tre blå & en Gul...hehe kvinnor med fina polisonger. ...

Eller ...

1. Come Together 2008
The Beatles - Come Together
Justice - Waters Of Nazareth
Barack Hussein Obama - “We have to come together”
Martin Luther King Jr - “I have a dream”

2. Sad But Superstitious
Metallica - Sad But True
Stevie Wonder - Superstition

3. Born In A Bad Place
Jimi Hendrix - Born Under A Bad Sign
Björk - Hidden Place

4. Enter You
Bryan Adams - Run To You
Metallica - Enter Sandman

5. I Hear It Now…
Miles Davis - Go Ahead John
Angus Young - Live Solo
Songs Of Peloponnesos & Roumeli - If I Were A Bird So I Could Fly
King Crimson - Improv (From The Night Watch - 1973)
Dead Can Dance - Dawn Of The Iconoclast
Public Enemy - Bring The Noise
Various Quotes, Samples & Noises

6. Blue Rigby
Angelo Badalamenti - Main Title (From The David Lynch movie Blue Velvet)
The Beatles - Eleanor Rigby
Various Beats, Bloops and Movie Quotes

7. Tori’s Deranged
Tori Amos - Caught A Light Sneeze
David Bowie - I’m Deranged (From the David Lynch movie Lost Highway)

8. The Pink Jack
Angelo Badalamnti - The Pink Room (From the David Lynch movie Fire Walk With Me)
AC/DC - The Jack (Live At Donnington)
Dead Can Dance - Dawn Of The Iconaclast
Thuvan Throat Singing + Samples From The Film ‘Fire Walk With Me

9. Metallica Goes To Ýstanbul
Metallica - Blackened
Mahsun Kýrmýzýgül - Neyin Peþindesin Sen / Mavi Göz / Zarar Olsan

10. And Krishna For All
Metallica - …And Justice For All
DJ Cheb i Sabbah - Raja Vedalu
Introduction - Street performer, Jaisalmer, India 2006

11. And I Lover Her (Batak Mix)
Recorded one rainy evening by Tom in Sumatra, Indonesia, 2005

12. The Devil’s Highway
AC/DC - Highway To Hell
Van Halen - Runnin’ With The Devil, I’m The One, And The Cradle Will Rock, Eruption

13. TrickBattery
Metallica - Battery
Trickbaby - Neelaa

14. This Ain’t My Girl
Jet - Are You Gonna Be My Girl
Fall Out Boy - This Aint A Scene It’s An Arms Race

Tracklist:
00:00 Queen - Bohemian Rhapsody
00:32 Art Brut - Formed A Band
01:40 The Chemical Brothers - Surrender
02:34 AC/DC - Thunder
03:45 Beastie Boys - Electrify
03:58 Electric Light Orchestra - Hold On Tight
05:05 Spank Rock - Bump
06:03 The Chemical Brothers - Asleep From Day
07:03 Massive Attack - Special Cases
08:58 Stereolab - Refractions In The Plastic Pulse (Autechre Remix)
09:11 Radiohead - Packt Like Sardines In A Crushd Tin Box
09:38 Dntl - (This Is) The Dream Of Evan And Chan
10:46 Otto Von Schirach - Chango Limpla Mi Alma
11:13 Dizzy Rascal feat. Caramel - Face
11:53 Thom Yorke - Analyse (Various Remix)
12:51 Lady Sovereign - Hoodie (Spank Rock Remix)
14:35 The Chemical Brothers - Studio K
14:47 James Last - Also Sprach Zarathustra
15:02 Daft Punk - Technologic
15:21 Agoria - La Onzie´me Marche
15:33 Sergej Auto - Big City Freakout
16:19 The Flaming Lips - Race for The Prize
16:35 DJ Mehdi - Pony Rocking
17: 21 Missy Elliott - Bad Man
18:07 Air - Run
18:26 Jahcoozi - Jahc/dc
19:43 Thomas Schumacher - ReGenerate
19:43 Autolux - Here Comes Everybody
25:27 End

Posted on: 2009/3/19 16:31

Edited by sale on 2009/3/19 17:57:44
Edited by sale on 2009/3/19 18:01:55

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper