vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
11:e mars Göteborg - vi kör la på här med änna
Har precis samtalat med andvändaren "krus" och vi i Göteborg gör lixom stockholmarna.
D.V.S
Går ut på Göteborgs gator och delar ut filmer och flygblad.

Vill du vara med så skicka ett PM till mig vi kommer att sprida information någon gång under senare eftermiddagen vid 5-tiden ungefär.

Ta gärna med kamera flygblad och filmer annars så har vi i Göteborg eller sätt in ett stödbidrag till "exoteriska fonden" på plusgiro nummer
30 06 87-1

Logemästare maggot

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: 11:e mars Göteborg - vi kör la på här med änna
Jag är helt på för tisdag. Inga hinder för min del.

Det hade varit roligt om nya ansikten kommer. Det är inte jobbigt att sprida information. Folk tar emot den eller ej och ibland stannar för att byta några ord.

Det som kan vara lite svårt är att komma igång men sedan rullar det på. För min del var det en rätt stor tröskel att komma över men sedan kom jag närmre tillståndet att varför bry sig om vad andra tänker. Att bryta sig ur grupptrycket, att vara fri. :)

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Logemästare Maggot:
Behöver ni fler flygblad akut? För jag hinner inte skicka tyvärr.
Det är iaf ett mycket bra initiativ "broder". Se till att ni står på ett schackrutigt golv/område när ni delar ut flygbladen, då blir brödrerna i de högre logeerna glada också.

Stockholm delar ut, Göteborg delar ut = as above, so below. (ni är below för ni är baksidan)

- Ta med digicam och ta nån bild denna gång.

(Privat & offtopic till logemästaren)
1. har du köpt headset ännu?
2. Har du köpt toner till din laser ännu?
3. Tvättat dig bakom öronen?
Sätt fart!

Anonym
Quote:

void skrev:
Logemästare Maggot:
Behöver ni fler flygblad akut? För jag hinner inte skicka tyvärr.
Det är iaf ett mycket bra initiativ "broder". Se till att ni står på ett schackrutigt golv/område när ni delar ut flygbladen, då blir brödrerna i de högre logeerna glada också.

Stockholm delar ut, Göteborg delar ut = as above, so below. (ni är below för ni är baksidan)

- Ta med digicam och ta nån bild denna gång.

(Privat & offtopic till logemästaren)
Sätt fart!

Vad du stressar jag håller ju på med att polera min frimurarsköld och lyssnar på mozart

Se bild
http://www.frimurarorden.se/gpl/frim_i_vast/images/nr2/skold.jpg

Flygblad behöver jag inte har en del kvar och krus kan trycka upp nya.

Frågorn ska nu besvaras

1 Jävlar det har jag glömt får göra det på tisdag eller ondsdag finns det på clas ohlsson eller expert ?
2 Det projektet är nedlagt
3 Tvättar mig aldrig bakom öronen

ang kamera så har jag ingen men hoppas någon annan har

Anonym
Jag har runt 140 häften. Tonern i skrivaren är nu tyvärr slut. Den tar slut så fort pga det är dubbelsidshäften med en del bilder. Blir i alla fall 300-400 häften per toner (Nästan en krona bladet).

Svarar på frågorna ej riktade till mig:

- Ny telefon planeras. (Tips på någon telefon som tål stryk och kör fri mjukvara? Somin XP1 Bluetooth tål stryk men är ej fri. Skadar inte om den stödjer flera plattformar för att kunna synkronisera adressboken.)

- La en order på 5 stycken toner i förra veckan.

- Faktiskt inte. Har två små odlingar.

(Jag har kamera och kan motvilligt släpa med denna jätte om ingen annan har någon kamera som man kan förvara i fickan och inte i en väska.)

Anonym
Kamerasyfte: Stereotypa info-utdelningsbilder. Kan givetvis vara utan ansikten såklart. Hand som sträcker ut papper. Hand som tar emot papper. Fast en fin gruppbild är också bra/användbart (vi kan alltid blurra ansikten för den som vill det). Behöver sådana här aktivistbilder/information-som-byter-ägare-bilder för att göra fler små reklambilder/nyhetsbilder till vaken.se.

Krus: jag kör vaken:s laser i fattig/snål utskrift. Det är därför mina papper blir så gråa. Det är ju skit samma eftersom det går att läsa samt att en viss procent alltid bara kommer slänga papperna direkt.
Tyvärr har samsung en sjuk jävla sepe-spärr på skrivarn att den hävdar att tonern är slut, även om den inte är det och därför stoppar ALLA utskrifter tills jag byter toner. Kommer lämna tillbaka skrivaren om jag inte får hjälp att lösa upp spärren av Samsung/webbhallen. Bra att du printar på, inspirerande att höra, gör mig mycket glad.

Anonym
Jag har kamera !

Anonym
Kommer fotografen a73an karlsson då ?

Anonym
Japp, och jag vet var vi skall fika efteråt.

Men det är hemligt var vi skall vara och var vi skall fika. Vill inte ha någon Journalist i hasorna.

Anonym
Vi tar väl hissen ner bara ?

http://www.golden-days.com/

Anonym
Quote:

maggot skrev:
Vi tar väl hissen ner bara ?

http://www.golden-days.com/

Hört mycket prat om detta ställe man aldrig varit där.

Jag tog en titt på deras meny och priserna var höga. Fika till en måltid för 150/300 kr. eep

Anonym
Du kan läsa om resturangen här när jag och två till var hos frimurarna för ett eller två år sedan vi var där under en guidad tur för "blivande bröder"

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... ost_id=4919#forumpost4919

Anonym
Lyfter denna tråd tills dess att aktionen är genomförd

Anonym
Lyfter

Anonym
Jaha, Golden Days har visst kopplingar med Frimurarna. Ser man på.

Om det nu är så kan man väl ta en titt där, hoppas bara inte vi blir stammisar. :)

See User information
Hej Hej! jag är väldigt intresserad av att mötas upp idag, har skickat et PM till maggot. Finns det nån möstesplats och tid? skulle vara jävligt hjälpsamt ;). fred & framsteg

Posted on: 2008/3/11 12:28

Anonym
Logemästare maggot!

Vad i helv... håller du på med? Sitt inte å putsa frimurarskölden, du ska administrera och posta tid och plats tydligt i forumet samt på framsidan av vaken.se så att alla göteborgare som vill komma dit å tjöta/del ut info kan vara med.

Skärpning. Annars blir det "hockey-ritualen" för dig.
Dvs alla får snärta med handduken i duschen på dig tills du gråter...

Nu åker jag mot björns trädgård iaf. Over and out.

TID och PLATS

See User information
Enligt uppgifter så möts vakens göteborgfalang kl 17:10 vid den första pressbyrån inne på centralstationen.

Posted on: 2008/3/11 13:12
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Bra Bra tar med mej familjen och kommer dit ;) c u around Peace & Progress

Posted on: 2008/3/11 13:21

Anonym
Idag delades några 100 flygblad ut på centralstationen i göteborg
Två nya killor deltog och givetvis "de gamla dammiga krigarna" d.v.s bennybear,A73 och krus

Vi träffade även på två göteborgare som jag och kände på sen tidigare som är väldigt insatta i david icke och hans ämnen mm så det blev en fika efteråt.
Jag träffade även en människa som sade att han visste om det hela och började tala om tsarion och watt mm

Dock fick vi avlsuta tidigare en väntat pga av vakter hotade kassta ut oss då man inte får dela flygblad utan tillstånd så nästa gång ska vi söka det hos "järnhusen"

Vet inte om A73 lyckades ta någon bild på oss som deltog under aktiviteten.

Edited by maggot on 2008/3/11 19:54:57

See User information
Bra jobbat !

Posted on: 2008/3/11 22:54
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Tyvärr ingen bild. Glömde helt bort det. Hamnade uppe i Astral-planet och hade det lite svårt med förankringen, här och nu.

Maggot fattar.....

Anonym
maggot skrev: "de gamla dammiga krigarna"
Inte för att jag ser mig som gammal inom detta område men man får väl tacka.

Det var trevligt med nya ansikten och man kan hoppas att det kommer fler vid framtida aktiviteter. Med stor säkerhet tror jag att de nya ansiktena kan verifiera det jag skrev innan att det folk tar emot informationen eller ej.

Jag känner igen mig i folk som tar omvägar, plötsligt fastnar i något skyltfönster, tittar åt något annat håll, börjar pilla med något eller liknande när man går mot dom med en pappersbit i näven. Det är komiskt när man kommer på sig själv att man gör samma sak.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper