vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
Ett meddelande från Bill Hicks
Ett meddelande från Bill Hicks

“En handfull människor styr allting. Det är sant. Det går att bevisa. Jag är ingen konspirationsgalning. En liten elit styr och äger de här företagen som inkluderar “mainstreammedia.” Jag har den här känslan av att varenda en som någonsin har blivit vald till president, som Clinton, det spelar ingen roll vilka löften du ger under din kampanjtur, bla, bla, bla, när du vinner går du in i det här rökfyllda rummet tillsammans med tolv industrialist-kapitalistiska rötägg och en liten filmduk åker ner och en stor snubbe med cigarr säger: “Kör filmen!”, och det är en filmupptagning av lönnmordet på Kennedy från en vinkel du aldrig sett förut. Den ser misstänkt mycket ut att vara tagen från “den gräsbevuxna kullen.” Och sedan åker duken upp och ljuset tänds och de säger:“Några frågor?”

“Bara vilken min dagordning är?”

“Först bombar vi Bagdad!”

“Ska bli!”

Bill Hicks, “The Elite”, 1992

Från 9-11.se

I denna nedan har bill "vaknat" och är inte rolig längre. Han lider av vad som hände i Waco och det som massmedia dolde i Waco. Han har även upptäckt hur många saker "hänger ihop" och verkar vilja sprida "rak info" om eliten som han tidigare skämtat om.
Han försöker verkligen nå ut till publiken att det är "allvar" nu.

http://thepiratebay.org/tor/3397500/Bill_Hicks_-_Last_Show.mpeg

Jag saknar honom.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Ett meddelande från Bill Hicks
Quote:

void skrev:
Jag saknar honom.
Hur dog han?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Min favoritkomiker. Alltid lika klockren. Han är saknad.

Han dog i cancer.

By the way, if anyone here is in advertising or marketing, kill yourself.

Just a little thought. I'm just trying to plant seeds. Maybe one day, they'll take root. I don't know. You try. You do what you can. Kill yourself.

Seriously, though. If you are, do. No, really. There's no rationalisation for what you do, and you are Satan's little helpers, okay? Kill yourself. Seriously. You are the ruiner of all things good, seriously. No, this is not a joke, if you're going: "There's going to be a joke coming." There's no fucking joke coming. You are Satan's spawn, filling the world with bile and garbage. You are fucked, and you are fucking us. Kill yourself, it's the only way to save your fucking soul. Kill yourself. Planting seeds.

I know all the marketing people are going: "He's doing a joke." There's no joke here whatsoever. Suck a tail-pipe, fucking hang yourself, borrow a gun from a Yank friend – I don't care how you do it. Rid the world of your evil fucking machinations.

I know what all the marketing people are thinking right now too. "Oh, you know what Bill's doing? He's going for that anti-marketing dollar. That's a good market, he's very smart." Oh man. I am not doing that, you fucking evil scumbags!

"Oh, you know what Bill's doing now? He's going for the righteous indignation dollar. That's a big dollar. Lot of people are feeling that indignation, we've done research. Huge market. He's doing a good thing." God damn it, I'm not doing that, you scumbags. Quit putting a goddamn dollar sign on every fucking thing on this planet!

"Oh, the anger dollar. Huge. Huge in times of recession. Giant market, Bill's very bright to do that." God, I'm just caught in a fucking web.

"Oh, the trapped dollar. Big dollar, huge dollar. Good market, look at our research. We see that many people feel trapped. If we play to that and then separate them into the trapped dollar …" How do you live like that? And I bet you sleep like fucking babies at night, don't you?

"What did you do today, honey?"

"Oh, we made arsenic childhood food. Now, good night. Yeah, we just said, you know, is your baby really too loud? You know … yeah, the mums will love it, yeah." Sleep like fucking children, don't you? This is your world, isn't it?

Posted on: 2008/3/21 13:55

Anonym
Ja, men inte vilken cancer som helst utan: Pancreatic cancer (also called cancer of the pancreas). Det är en snabbverkande cancer som slår ut väldigt fort. Inte helt omöjligt att Hicks var "unautorized" som komiker och när han blev allvarlig och redan hade en stor publik runt om i USA, och även skulle få ett tv-program skulle vara ett allt för starkt språkrör...?

"Senare i sin karriär så började Goldsmith engagera sig i politik mot de stora hot som han såg växa sig starka: Goldsmith founded (and funded) the Referendum Party in the UK, on the same lines as L'Autre Europe, which stood candidates in the 1997 general election. Part of its campaign was that Goldsmith mass-mailed over five million homes with a VHS tape expressing his ideas. It has been suggested that he made plans to broadcast nationwide to the UK during the election from his own offshore pirate Referendum Radio station.

Goldsmith dog redan 1997 vid en ålder av bara 64 på grund av en hjärtattack som tvingats fram av en snabbt utvecklad cancer i bukspottskörteln."

"Somliga" anser att Goldsmith blev mördad, och att cancer i bukspottskörteln / pancreas är ett verktyg som används när eliten vill göra sig av med vissa som tror att dom kan hålla på köra sina egna agendor. Tycker alla ska lyssna på goldsmiths tal och vad han sen försökte genomföra i UK/Europa.

Anonym
Come on...

Är jag den enda som anser att Bills Igbys show liknar inget annat han gör och att han är uppvarvad och allvarlig på ett sätt som inte liknar hans annars kaxiga humor. Han är verkligen arg här och menar att det pågår något "större" i världen än han tidigare förstod.

See User information
Jo, gammla Hickan är både rolig och smart, tyvärr är han med i alltför många "discovery" o dylika dokumentärer.

Posted on: 2008/3/23 14:48
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

Anonym
Bill H på Discovery? öhöö...

Det enda jag vet är att David Icke har en förmåga att vid flera tillfällen "låna" bill hicks skämt för att få publiken att skratta.

David icke citerar bill hicks med namn och allt när han kör "Today a young man on acid realized that all matter is merely energy condensed to a slow vibration, that we are all one consciousness experiencing itself subjectively. There is no such thing as death, life is a dream and we're the imagination of ourselves. Here's Tom with the weather." Vilket är helt okej.

Men annars lånar Icke friskt av bills egna skämt och flera långa skämt om maktstrukturen, irak-kriget och annat rakt av, och låtsas framför publik att det är hans egna.

Fast den egentliga "boven" är väl när MTV-generationen fick "Denis Leary" som idol för några år. D.Leary gjordes populär på MTV och lite ställen och blev ett "namn" direkt. Denis Leary var en exakt kopia på bill hicks ilska men "rumsren" och lät bli vissa skämt och inte alls helt omöjlig att kontrollera som Bill var...

Bill Hicks Promotion igen

Bill Hicks "sane man" är det mest kompromisslösa och bästa en komiker någonsin har presterat. Jag utmanar till att ni finner något som är lika hårt, tufft och roligt som detta. Lenny Bruce var Hicks på sin tid (50-60 tal), sen var det Richard Pryor 70-talet, men sedan dess är Hicks kung, och ingen har tagit uppdraget att fortsätta i kompromisslös stil sen han dog 1994.

http://thepiratebay.org/tor/3251461/Bill_Hicks_-_Sane_Man

Sk "komiker" som skämtar om nonsens, dagligrutiner som är jobbiga och allämt kiss&bajs-roliga papegojor på scenen, gör sig inget besvär att postas här. (george carlin jobbar på bra, men inget som tangerar hicks)

See User information
Quote:

void skrev:
Fast den egentliga "boven" är väl när MTV-generationen fick "Denis Leary" som idol för några år. D.Leary gjordes populär på MTV och lite ställen och blev ett "namn" direkt. Denis Leary var en exakt kopia på bill hicks ilska men "rumsren" och lät bli vissa skämt och inte alls helt omöjlig att kontrollera som Bill var...

Som Bill Hicks själv sade när han blev frågad om han tyckte att Leary stal hans material: I have a scoop for you. I stole his act. I camouflaged it with punchlines, and to really throw people off, I did it before he did.

Posted on: 2008/3/23 15:18
(The Key To Joy Is Disobediance
There Is No Guilt And There Is No Shame)

See User information
Haha, fan vad rolig han är :D

Men jo, HIcks är med på tex den "top ten conspiracies of the world"

D. Leary är också rätt kul, men jag har faktiskt aldrig fastnat för stand up grejer. Då är det roligare att kolla på folk som rammlar.
Eller som min goda vänn sade "det roligaste som finns är att se djur slå sig, eller att sätta sig på en svan"

Posted on: 2008/3/23 15:34

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Haha, fan vad rolig han är :D

Men jo, HIcks är med på tex den "top ten conspiracies of the world"

D. Leary är också rätt kul, men jag har faktiskt aldrig fastnat för stand up grejer. Då är det roligare att kolla på folk som rammlar.
Eller som min goda vänn sade "det roligaste som finns är att se djur slå sig, eller att sätta sig på en svan"

Man behöver inte skratta åt andra som är i något som gör ont, ett lidande...

Överhuvudtaget så kan man gott lägga succesivt mindre tid på att kolla upp vad andra håller på med, vad de säger i audios, i filmer och sådant, skriver... - det där tar ju aldrig slut - det är meningslöst, är bara till för att andra ska spilla bort sin tid, och inte klara sig... se igenom det... varför anse det som så viktigt... fylla sig med andras avträde,och bli sådan - den vakne gör tvärtom, städar ut skiten! Det är inte till för andra bästa.

You people worship some humans as "gods", be it "prohpets", "celebrity", sportsmen,
politicians, autors, etc. which is an abomination.

Do not waste energy waiting for events, being generic and inanimate, your stay will only be
extended.
I might add this which may sound contrary to what I said but read carefully:
When masses are made to believe something negative, they may create what they did not want,
which is how for instance the "NWO" like you people name it, works.
You are believing it is taking shape, so it will take shape...

The tools are in your hands, around you, everywhere...it is even being dr
It is your duty towards yourself to reveal them to yourself and then do as
them....there is always a consequence.
Prisoners still can determine what they do in their prison with the tools t
them, they can decide how to walk in the yard, how to talk, think...
You have free will therefore you suffer and are aware of your suffering.

The Divine Law has a purpose for you and it is not on this planet.
Prove you are worthy again to be released.

If you find the answers to those, you have accomplished a huge part of your duty towards
yourself.
After that your task would be living according to the Divine Law which is revealed to you after
that stage untill departure. Knowing yourself and where you really are, are the 2 most important issues that you should be
involved with.
It is your task to find out.
In fact, if someone gave you the correct answers, it would not mean a thing to you for they would
not be attached to you in a way they would if you would have found them yourself.

Do not pay attention to the "world events", they are all orchestrated to make you pay attention
to them.
The struggle you should pay attention to is on a personal level.

You cannot stop the manipulation, neither instigate an awakening, that is up to the child and how
it responds to the tools provided to it.....the Mind of the Universe following Divine Law is always
penetrating your child so it is being provided with the chance to awake every moment.
It is up to him/her.

Posted on: 2008/3/23 15:47
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Ojsan, skall man inte skratta åt folk som skämtar? spec. inte folk som försörjer sig på det.

Då hade jag missupfattat det hela.

Posted on: 2008/3/23 15:50

Anonym
Quote:
Do not pay attention to the "world events", they are all orchestrated to make you pay attention to them. The struggle you should pay attention to is on a personal level.

Om det är någon som har en "struggel på personal level" så måste det nog vara novax som tar #1 platsen, om vi gör en överslagsräkning av alla som finns på vaken.se

Varför skriver du här på vaken.se? Om du inte har något att säga, så kan du inte skriva dagbok istället så slipper vi se dina inlägg som ändå bara är riktade till dig själv. Detta eftersom du lever efter principen att man inte kan ändra andra, utan bara sig själv. Vi vet ju att dina ord, åsikter och tecken du pressar fram är betydelselösa för oss alla här, så håll dem för dig själv tack.

Snälla sluta waesta vår tid med dina egna tankar, riktade till dig själv, håll dem i en dagbok och åk tillbaka till din planet.

See User information
Quote:

void skrev:
Quote:
Do not pay attention to the "world events", they are all orchestrated to make you pay attention to them. The struggle you should pay attention to is on a personal level.

Om det är någon som har en "struggel på personal level" så måste det nog vara novax som tar #1 platsen, om vi gör en överslagsräkning av alla som finns på vaken.se

Varför skriver du här på vaken.se? Om du inte har något att säga, så kan du inte skriva dagbok istället så slipper vi se dina inlägg som ändå bara är riktade till dig själv. Detta eftersom du lever efter principen att man inte kan ändra andra, utan bara sig själv. Vi vet ju att dina ord, åsikter och tecken du pressar fram är betydelselösa för oss alla här, så håll dem för dig själv tack.

Snälla sluta waesta vår tid med dina egna tankar, riktade till dig själv, håll dem i en dagbok och åk tillbaka till din planet.

Ta nu och hugg lite ved, eller räkna dvd:s eller något. Låt andra vakna i fred.

Posted on: 2008/3/23 17:15

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Jag tycker mycket av det novax skriver är intressant.

Anonym
1. Jag har huggt ved idag, blev härligt uttröttad.

2. Majoriteten här är vakna, det är du som flummar i nattmössan om och om igen.

3. Du bör åka tillbaka till den "avdelning" du så ofta pratar om och antagligen levt endel av ditt liv på. Det skulle bli bättre för alla.
Snälla skriv inte mer på vaken.se, eftersom du ändå inte vill nå ut med saker du skriver, du riktar dig ju bara till dig själv. (Om man nu ska följa din filosofi (läs psykos) )

See User information
void skrev:
1. Jag har huggt ved idag, blev härligt uttröttad.

2. Majoriteten här är vakna, det är du som flummar i nattmössan om och om igen.

Så bakvänt, hehe - majoriteten är inte alls vakna. Vad får du sånt ifrån?

3. Du bör åka tillbaka till den "avdelning" du så ofta pratar om och antagligen levt endel av ditt liv på. Det skulle bli bättre för alla.
Snälla skriv inte mer på vaken.se, eftersom du ändå inte vill nå ut med saker du skriver, du riktar dig ju bara till dig själv. (Om man nu ska följa din filosofi (läs psykos) )

Du kanske tror att vaken.se är till för att tillgodose dina behov - men då har du missuppfattat det hela - vaken.se är till för att tillgodose micros behov... det har han sagt ju.

Vakna.

Posted on: 2008/3/23 17:34

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

novax skrev:

You people worship some humans as "gods", be it "prohpets", "celebrity", sportsmen,

Det är sant, personligen så litar jag på informationen inte personen bakom den, har man dessutom tagit reda på om just den personen talar sanning så är den personen pålitig enligt mig!

Quote:

novax skrev:

Do not waste energy waiting for events, being generic and inanimate, your stay will only be
extended.
When masses are made to believe something negative, they may create what they did not want,

Detta är massa new-age-svammel enligt mig! Så om alla låtsas som om inte NWO-planerna finns och byggandet inte håller på, så kommer dom att försvinna och lägga ner byggandet? I min värld fungerar det inte så, det enda som händer är att folket inte får reda på exakt vart vi befinner oss och vart vi är på väg! Fåren förblir får som blinda leds till slakt!

Quote:

novax skrev:

Do not pay attention to the "world events", they are all orchestrated to make you pay attention
to them.

Igen, om ingen koncentrerar sig på vad som FAKTISKT händer där ute och rapporterar det på ett korrekt sätt, påvisar en bredare syn på konsekvenserna av händelsen, så kommer allt att stanna av sig självt? Det är allt skvaller och alla patetiska, småaktiga, oväsentliga nyheter som folket bryr sig om och läser, som distraherar folket från att läsa och få reda på vad som faktiskt händer..

Vart har du fått texten ifrån? Låter som om den kommer direkt från NWO's New-Age-Training-Camp! Det är så New-Age att säga att man inte ska koncentrera sig på det negativa, för då sprider man negativitet i omkring sig och i omvärlden.. Urk!

Posted on: 2008/3/23 18:04
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Novax: Det blir avdelningen nästa för dig. Du kommer få första tjing på kurs i avprogrammering. Det blir i en form av "intervention" där några kända figurer från vaken.se kommer hem till dig och snackar personligen i en lugn miljö bortom den här dumma datorskärmen, ok?

Tills vi kommer så kan du börja skriva dina inlägg, tankar, slutsatser i din egen dagbok, inte på vaken.se

See User information
Quote:

void skrev:
Novax: Det blir avdelningen nästa för dig. Du kommer få första tjing på kurs i avprogrammering. Det blir i en form av "intervention" där några kända figurer från vaken.se kommer hem till dig och snackar personligen i en lugn miljö bortom den här dumma datorskärmen, ok?

Tills vi kommer så kan du börja skriva dina inlägg, tankar, slutsatser i din egen dagbok, inte på vaken.se

Jag tror att det bästa du kan göra är att koncentrera dig på en blogg, lämna vaken, nu.

Där kan du peka på vad de dumma kommer att göra med alla, om de inte kollar på alla dvd:s som finns, och kommer att finnas.

Antinge är man lite vaken och vet vad det därute är i relation till en själv, och vet vad det är för en tid... eller så är man ovaken, några är rentav komatanter.

Sluta va i koma, det är ont om tid.
Inga vakna tror på att det handlar om att hitta platser, tekniska lösningar etc - det har för länge sedan insett en helt annan spelplan.

Vakna.

Posted on: 2008/3/23 18:36

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Vilken tråkig stämmning det blev. Jag tycker vi alla tar varandra i handen och sjunger "We shall overcome"

See User information
TeBe skrev:
Quote:

novax skrev:

Det är sant, personligen så litar jag på informationen inte personen bakom den, har man dessutom tagit reda på om just den personen talar sanning så är den personen pålitig enligt mig!

Då ska vi se....

Ok. Men då är det problemet med vad som är "sanning" - här släpar just vaken.se fötterna efter sig i dyn... så en liten kommentar till att du skriver "enligt mig" - så heter det inte, varför skriver du så? Kolla upp dina programmeringar... här kan man istället skriva "anser jag", eller något annat.

Quote:

novax skrev:

extended.

Detta är massa new-age-svammel enligt mig! Så om alla låtsas som om inte NWO-planerna finns och byggandet inte håller på, så kommer dom att försvinna och lägga ner byggandet? I min värld fungerar det inte så, det enda som händer är att folket inte får reda på exakt vart vi befinner oss och vart vi är på väg! Fåren förblir får som blinda leds till slakt!

Nu skriver du åter "enligt mig". Vakna.
Du kan här tex skriva "tycker jag".
Det där ärinte NewAge-svammel. Det tror du för att du är hjärntvättad på vaken.se och inte har svingat dig fram till en bättre och riktigare förståelse.
Det är klart det finns "planer" - livet är inte planlöst.
Men vet du inte vad som är inne och ute, orsak och verkan, kan du läsa innantill? Enkla ord. Kan du dra basic förståelse från enkla ord - kan du ha dina egna tankar?
Det är självklart så att allt därute är vad vi själva skapat genom liven! Det är en följd av det. Det därute är en återspegling av vad vi själva har degenererat till.
Är det inte DU som har "fallit" ned hit? För vem lever du?

Quote:

novax skrev:

to them.

Igen, om ingen koncentrerar sig på vad som FAKTISKT händer där ute och rapporterar det på ett korrekt sätt, påvisar en bredare syn på konsekvenserna av händelsen, så kommer allt att stanna av sig självt? Det är allt skvaller och alla patetiska, småaktiga, oväsentliga nyheter som folket bryr sig om och läser, som distraherar folket från att läsa och få reda på vad som faktiskt händer..

Nej!!!
Vadhar det därute med dig att göra - vad ska det säga dig?
Varför talar du om folket - DU är här på grund av dig.
Vaddå "faktiskt händer"?
Om man bara för ut om "dåligheter" men inte alls vet grundläggande bakomliggande aspekter, inte inser att vi är andliga varelser... vad medför det man gör med att hålla på med andra... jag antar att de flesta här är omyndiga... jag ser då hur man skriver, och vad mm - då kan detta kallas för vilseledande av ungdom - eller vad det heter när vuxna förför minderåriga... - om saker och ting kommer att bli svåra framöver - vilka ska då vara med sina anhöriga - hur brukar man se på sina föräldrar, syskon osv - nej... sticka till skogs, lada... ekoby... samtidigt som man vet att tex ens mor som gett en livet, skulle behöva sin son - varför tänker alla inte längre än sitt eget snedvridna ego... arrrgggg.

Vart har du fått texten ifrån? Låter som om den kommer direkt från NWO's New-Age-Training-Camp! Det är så New-Age att säga att man inte ska koncentrera sig på det negativa, för då sprider man negativitet i omkring sig och i omvärlden.. Urk!

Vakna. Det är Insiders ord. Det är du som talar om negativitet. Ni skapar det, fatta fett. Allt blir bra om man vaknar, då kommer man inte att släpa på låg förståelse, såsom kring negativt/positivt mm - då har man bytat spelplan. Precis som Bireal och goinghome - de du void, skärpning...

Posted on: 2008/3/23 21:50

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:

void skrev:
I denna nedan har bill "vaknat" och är inte rolig längre. Han lider av vad som hände i Waco och det som massmedia dolde i Waco. Han har även upptäckt hur många saker "hänger ihop" och verkar vilja sprida "rak info" om eliten som han tidigare skämtat om.
Vi här är mer eller mindre apokalyptiska. Kanske var de i waco-sekten precis som oss, bara att de bildat ett kollektiv?
Kanske kommer vi också att kallas terrorister...

See User information
Kom igen nu inget prat om att någon inte får skriva, bara för att en viss åsikt inte går ihop med er egen.
Personligen finner jag det Novax skriver väldigt bra, samtidigt så är det väll i grund en filosofi som i asien är väldigt utbredd samt uråldrig så att vissa uppfattar det som newage förstår jag inte.

Sen den text som novax citerar t.ex "dont pay attention to world events ...."'
Om jag inte minns fel så är det ifrån den anonyma källa som under en viss tid ställde upp och besvarade en massa frågor på ett forum och sen försvann.
Har jag fel?

För att inte endast göra ett inlägg i offtopic.
Så var bill hicks en fin kille. min vän brukar alltid citera honom genom att säga "its just a ride".

Posted on: 2008/3/24 10:25
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Den jag skulle säja har tagit efter Bill hicks är Joe Rogan. Ni vet killen från fear factor som också är expert kommentatorn i UFC.

Googla lite på han och kolla video siter och torrrent siter så kommer ni hitta massa kul grejer =)

Posted on: 2008/3/24 14:13

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper