Vakencorner
|
Anonym
|
"Heteronormen är ett hot mot kärleken"
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
In_Blood_I_Trust:
Vad menar du med det här i din signatur? "Heteronormen är ett hot mot kärleken." Hänvisar till en intressant artikel om queerteorins bakvända militanthet... http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=743919 |
||||
|
||||
|
Anonym
|
Re: "Heteronormen är ett hot mot kärleken"
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Ja men han har ju lärt sig av media
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Homosexuella är skyddade av lagar genom "hets mot folkgrupp" vilket är en lag som utesluter svenskar.
D.V.S är homosexuella som inte kan föröka sig en folkgrupp medans svenskar är det inte. Homosexuallitet lyfts mer o mer fram och det blir allt hårdare straff för dom utalar sig negativt om deras lägning. Tråden han snackar om http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... =ASC&type=&mode=0&start=0 |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ok. Jag håller mer om det. Quote:
Yes. Men en klar större majoritet av homosexuella ÄR mer dekadenta...väldigt få tänker på nästa generation så varför bry sig så mycket...om det var hönan eller ägget som kom först det vet jag inte. men det här har diskuterats i en annan tråd (gaygalan) så vi kan stoppa här. Undrade vad du menade och jag förstår på vilken nivå det uttrycket gäller. Tack för svaret. Det finns som bekant många perspektiv och nivåer att titta på saker på...säger jag utan att döma! För Novax perspektiv håller jag också med om... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Förstår inte alls hur du tänker, eller vad det är. Varför bryr du dig om det, och har det i din footer? Är det inte självklart att ett samhälle som inte är allt för mycket på sluttampen "förtrycker" det som är sjukt i en samhällskropp? Precis som ett immunförsvar tar kål på inkräktare. Menar du att du ännu tror på att det finns sådana som "ÄR" homosexuella, och att du inte ser som som väldigt störda saker? Tänker du inte att det som kommer ut ur garderoberna inte är deras sanna jag, utan besättelser och demonisk goja? Får jag vänligen fråga vad du anser/tror dig ha för en vakenhetsfaktor med det du har i footern, ihop med att du just sagt attt du tatuerade dig, är det med på en skala...?
Posted on: 2008/2/20 20:40
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Alltså om man varit hela sitt liv i en garderob borde man ju komma ut med några kläder (någon annas kocept)
Jag säger "Kliv ur dushen och håll hårt i tvålen" |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
jag har en liten kokopelli på min vad och en egendesignad grej på min andra vad.
jag var väldigt nära att göra en flower of life och en hunab ku på mina armar men någonting sade mig att jag faktiskt inte alls borde göra det... blivit väldigt anti tatueringar (att tatuera mig själv dvs) på sistone av någon anledning |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
wow... det är säkert ett friskhetstecken... ![]()
Posted on: 2008/2/20 21:38
|
|||
|
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Tja det har funnits homos genom hela människans historia så någon "cancersvulst" och sjukdom är det inte. Sen eftersom ca 4procent av sveriges befolkning är homo eller bi så jag tror inte det är ett hot mot barnafödandet... Din syn du har, tycker synd om dej. Vad jag har i min footer väljer jag själv nej jag antar väl att jag inte är lika "vaken" som du är i din lilla låda
Posted on: 2008/2/20 21:41
|
|||
|
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ja men det är samma sak för heteros, kolla bara stureplan. Ingen fara diskuterar gärna :) men vill du kan vi ju diskutera via pm så man filtrerar bort lite så att säga ![]()
Posted on: 2008/2/20 21:43
|
|||
|
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Varför har du det i din footer? "Tja det har funnits homos genom hela människans historia så någon "cancersvulst" och sjukdom är det inte." Vadå "tja" - vad vet du om människans historia? Det är ett skämt det du skriver. Vi är ytterst inga jordiska varelser, och du kan ju inte se det lilla ögonblick i denna lååånga historia där vi haft kroppar här i den trefaldiga världen, samsara, illusionen, labyrinten... som hela vår historia - den är så kort här så den är som ingenting. Samtidigt vill du ta något som är dåligt och har funnits en tid som argument för att det skulle vara något... jag vet inte vad du menar, eller vart du vill komma... ta det som skäl till att det skulle vara något normalt, eller? Sjuka har funnits alltid, då vi är här - när grupper, kulturer blivit väldigt dåliga då grasserar alltid pervo, och det promotas, det ta täten, som det är nu - innan den kulturen försvinner - det är ett tidens tecken. Nu är det globalt. Samtidigt är det en speciell tid vi går in i nu ju - en cirkel sluts -det är extremt hög tid att komma till klarhet - det som är emot universums grundläggande och helt upprätthållande principer, lagar... det med yin/yang, polerna är grunden i allt, ill all skapelse - vart kan man ha chans att komma då detta som i New Ageperverterad form snackas kring 2012 "når" hit? Tips för 60:e gången: http://www.esnips.com/doc/258d6afc-d9 ... f8a2/Maya-Hopi-prophecy-6 Det finns inga som ÄR homos - hur skulle någon kunna vara annat än det kön dom har - du resonerar bara utifrån att försvara beteenden, och ser och tar det inte för vad det är - tar det vanliga tänket utifrån, som nu i princip alltid är bakvänt, sjukt och fel/ont. Vakna tänker alltid tvärtom mot vad som lanseras och promotas som bra därute - evil rules där, eller hur.. hur skulle det kunna vara på annat sätt inför "den sista ödeläggelsen", armageddon, (2012), ragnarök, Frashegird (lägger ånyo in det, längst ned)? Om du ens vill närma dig ruta ett vad gäller at se på dig som vaken så kan kan du inte ha sådana tankar som du har nu -du "måste" göra en total vändning. Du kan kolla upp varför vi är här, vad ären människa, vad var vi innan vi hamnade på denna nivån, samsara, det som kallas fängelse/karantän - pervo har inget med human att göra-och meningen med våra liv här är att återvända till vår sanna natur -det är då något vidare än att vara människa här i denna kosmos lägsta nivå - det är inte meningen att vi ska vara människor här ens, utan återvända - pervoaliendemoniskt äckel... vill du se det som något friskt - människan avviker alltmer från sin sanna natur - det är vad som gäller i kosmos -kolla upp Devolution på forumet... att göra sig av med skräpet, det som inte är sant, som är ego och låga saker som man gjort till sitt, ska man göra sig av med, det är därför vi är här - men många vill gå under i begär - fast det är så ont om tid... så vill man inte vända på skutan... Uppkollningstrådar: heterosexuella ge plats åt bögar och flator! http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=28174#forumpost28174 I landet Absurdistan http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... 961&forum=1&post_id=25204 Mångkultur http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... pe=&topic_id=2515&forum=8 Varför knappt några kvinnor här inne? http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=74366#forumpost74366 gaygalan 2008 (homolobbyn) http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=80007#forumpost80007 Some Prophecies from Zarathustra Zarathushtra (known to the Greeks as Zoroaster) was an ancient prophet from about 3000 years ago. The religion of Zoroastrianism was later founded based on his teachings, and it was the dominant world religion during the Persian empires (559 BC to 651 AD). The main scripture is known as the Avesta, but there are others. To begin with, in one of these, Zand-i Vohuman Yasht (Translated by E. W. West, from Sacred Books of the East, volume 5, Oxford University Press, 1897.) we can find the following pieces of prophecy, referring to the time period around now (approximately 2000AD) [...] 'Righteousness is so worthy and great and valuable, that in one place it is revealed that Zarathushtra asked Ohrmazd (God; 'Wise Lord'): 'How much time remains until the time of Frashegird, that is the making of Frashegird and the Future Body?' Ohrmazd said: '3,000 years'.' (From Pahlavi Rivayat, ch 25. based on translation of A.V. Williams, 1990.) The term Frashegird (literally 'making wonderful') refers to the renovation of the universe, the last judgment. The ‘3,000 years’ figure can be extrapolated to our time now, around the millennium. According to their doctrines, the cosmic battle between good and evil will ultimately lead to the destruction of all evil. [...] "I personally think that the "Final Judgment" mentioned in the Book of Revelation refers to all beings being positioned according to their behavior during the Fa-rectification period when the Fa-rectification finally arrives at the human world. The "new heaven and a new earth" (Rev. 21:1) refers to the incomparably wonderful new cosmos after it is transformed and renewed by "Lord of lords" and "King of kings." http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=1095 http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=1094
Posted on: 2008/2/20 22:06
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Du och jag har ju heeeelt olika syn på livet och våra medmänniskor ser jag.
Att ett dåligt samhälle banar vägen för dekadens det vet jag men jag ser inte homosexuallitet som något sjukligt som du gör. Tror inte du och jag kommer få ut något konstruktivt av den här diskusionen...
Posted on: 2008/2/20 22:11
|
|||
|
Fuck you FRA!
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Du ser det som något friskt då, blir slutsatsen. Himmel... är du så sjuk? Hur ser du på "medmänniskor" då? Så läs igenom länkarna jag gav dig, det blir förhör senare. Kom loss lite nu - Vakna.
Posted on: 2008/2/20 22:19
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Vem är du som tror du kan döma mej?
Jag frågar dej: vad saknar du? Det jag märkt av dej är att du verkar få ut någon slags njutning av att trycka ner nya medlemmar, istället för att hjälpa dom, på ett konstruktivt sätt. Det du gör när du trycker ner dina åsikter är att skrämma iväg folk. Så vad saknar du som måste hävda dej på det här sättet? Javisst ska läsa dom inatt när jag slutat jobba
Posted on: 2008/2/20 22:25
|
|||
|
Fuck you FRA!
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag är jag - vad är problemet med att "döma", bedöma... Jag behöver inte hävda mig, om det verkar så, så är det i betraktarens öga. Du har felsyn nu, om jag säger vad varje människa innerst inne egentligen vet... så är det bara det - det är inte att vara okonstruktiv, eller tycker du det? Det/de är som som är helt emot kosmos principer/lagar, som trycker ned sin sanna natur - om du hör till det tänket - då är det klart att du kan projicera det på mig att jag "trycker ned"... "Människor" trycker ned sin sanna natur, det är vad som gäller...! Vad du menar med att "hjälpa" vet jag inte.
Posted on: 2008/2/20 22:44
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag tycker homonormen är ett hot mot kärleken och mänskligheten!
Vill inte verka inskränkt här men varför ska massan anpassa sig efter minoriteten? Det har jag aldrig förstått varför det är så i Sverige och stora delar av västvärlden. Givetvis ska man ha respekt för andras läggning men varför arbeta EMOT något som är naturligt och självklart (för mig då) som heterosexualitet? Vi föds på jorden som man och kvinna för att fortplanta oss, inte för att få mänskligheten att stanna upp/självutdö. Sen om homosexualitet beror på sinnesförvirring eller osäkerhet kan någon annan uttala sig om. Jag tror inte på att man föds homosexuell, utan att man formas till det pga diverse yttre omständigheter och händelser i ens liv. Kemisk obalans? På tal om sådant, vet man varför man blir bög? För mig är det som sagt onaturligt att vara homosexuell.
Posted on: 2008/2/20 23:10
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Medborgarskap har de visst inte heller...
Quote: D.V.S är homosexuella som inte kan föröka sig en folkgrupp medans svenskar är det inte. Titta, där står en svensk och en homosexuell... |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login