vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »

En UTMANING till ni som har varit på VAKEN i flera år

See User information
Dokumentär filmer.
Hur många behöver man ser tills man AGERA?

Visst vilken bra informations redskap internet är, den sitter fast som en gren av den militär backbone den ursprungligen är.

Visst kan vi ladda ner och kolla på film efter film år efter år, då har vi bara hört och sett detta man inte ser så ofta (aldrig) på TV.

Efter ett antal månader eller år fattar vi flesta intelligenta människor mer eller mindre vad budskapet är, i kontexten av "den konspiratoriska" handlar det om korruption eller elitens hot, LIES och våldsamma historien mot vi vanliga människor under århundrade, att vi inte kan lita på "systemet" och även att livet styrs av makterna vi inte hade en aning om.

Vi blir övertygade, vi ändrar våran sätt att tänker eller ser på saker o ting, median, instititioner, infrastructurer och sammhället.

Och sen?

Med allt vi föstår, vad GÖR vi då NU?

Ser på oändliga filmer? Fastnar i debatt med andra människor och argumenterar (ta våran tid och energi) över stora och för det mesta små detaljer och koncepter?

Fastnar vi i en informationsorgie av det hemska, av det korrupta som en fix, som en psykist pundare som aldrig känner nog, en loop när vi konsumera mer och mer detaljer om just detta vi redan fattar?

Jag tror det gäller för de flesta här på Vaken, jag har sett år efter år, och själv har ibland fastnat i debatt om det jag VET känns rätt för mig, och fösöker övertyga andra och även förlämpa de och deras ideer.

Många av de mest populära tråden här verkar vara ego baserade små krig kring The OBVIOUS: Jag VET att detta är sant och DU har det fel.

Och priset är HUR våran tid or ENERGI spenderats, VAD vi GÖR och då INTE GÖR, och oändliga sekondära behov kring just ämnen och reglerna och vad man få eller inte få säger, och det mest löliga i kontexten av VAKEN är hur då man betyr sig mot ideer kring det andliga och spirituella. Man hoppar på andra som att de har RÄTT att förbjuda andras ideer eller ÄVEN möjligheten att säger den man vill. Det är nästan som små mini-diktatur som ta chansen att visar att DE är det stora pojken på lekplatsen, helt patetiskt igentligen när vi tänka på den störrare kontexten.

Och under det tiden då växer makteliten och deras planner genomförs här i norden nästan utan motstånd. De känner sig säkra och trygga att säga vad de vill och när de vill och folk LITA på de på alla nivåer.

Så, oändliga filmer, diskussioner kring THE OBVIOUS med folk som för det mesta redan fattar, argument och tid andvänt mot de som har andra ideer eller:

Vi GÖR någonting KREATIVA, SKAPANDE och INSPIRERANDE till andra genom de vanliga formulär man har lyckats med med andra organisationer och SPREAD the WORD till våran medmänniskor omkring oss.

Vad blir det annars?

En liten elit klubb till av self righteous isolerade intellektuella som då samtidigt patetiskt skrika högt om att vi måste ändra oss själva och systemet på ett litet online forum som nästan ingen känna till, som de hoppa upp o ner när MASSMEDIAN nämna lilla vaken.se då och då och vara solta över ingenting när vi ser omkring oss sammtidigt och berundrar ANDRA personner som verkligen GÖR det som vi vägra göra själva?

Jag har för mycket erfärenhet och praktiska ideer kring just hur ideerna kring vaken (framförallt det som gäller makteliten och massmedian) kan spridas på det mest effektiv sätt, och har delat informationen med andra här (flera med rollen som huvudpersonner för att då sammarbetar under Vakens banner) i flera år och det har jag gjort mest internt och i privatforummet UTAN resultat och nu ser jag förvirring (och jag VET att ni försöker men, MEN, det är INTE tillräkligt nog) kring hur man ska sprida information och öka antal besökare till vaken.

Då är ideen att man ser på filmer och hittar OVANLIGA debatt och alternativa ideer kring makteliten osv och sen....?

Just det, vi vill ha glada empowering ändringar i våran liv mot de universiella vaderingar vi människor behövar, vi vill ha öppethet och "det rättvisa" och ha en fungerande sätt och systemen som funkar, är snälla och inspirerande med det storsta frihet att leva och växa i trygghet som starka individer.

Det kräver ARBET mina vänner.

Mycket GRUNDLIGA arbet, och inte BERÖM och tjaffs om de andra (mest DÄRBORTA) som GÖR det som vi boda har gjort för FLERA år sen!

Inte att man då deklarera och pontifikerar att det här är The Summer of Truth, eller Nu fighter vi InfoKRIGET och sen händer inte det som man vill, eller hänga med Häxor eller Vänstermanifestationer oasv
Taktiken helt enkelt funkar INTE och det synns genom att för en del folk inte stöder vaken, går även på forummet eller har organiserats stora demonstrationer... för att grunden har inte lagts.
Och det är INTE hur de som ni BERUNDRAR har lyckats heller!!!
Its been the WRONG tactics at the WRONG time, doubly WRONG.

Jag börjar blir övertygade att det stämmer som många Amerikaner, Franskmän, Holländera, Tyskar, DANSKAR och visst även ARABER säger om SVENSKAR:

Att ni är latta, att ni är RÄDDA och att ni har blivit så manipulerade, så grundligande manipulerande att det inte finns hopp i mellanmjölkens land, för att ÄVEN här ser jag de stora tendenser att BARA prata, att BERUNDRA andra, att vara USA fixerade och att ni har det bara svårt att byta och lämna flocken.

Vad står VAKEN för egentligen?

Är det allvarligt?

Eller en liten social forum där man kan ha lite gemenskap kring att "leka" konspiration och vara små och rädda för STORBROR och då även visa att man är ÄNDÅ lite mer HARDCORE än de andra i flocken?

UTAN att reagera, att synnas som till ex Peta och de länkerna jag postade i Privatforrumet osv är det här platsen a waste of time och bara patetiskt när det stagnerar och inte går framåt.

Visst fråga "ledningen" hur man ska fixa flera folk att besöka hemmsidan, jag menar "ledningen" med tänken kring att vissa FÅ människor har administriva rätt att ändra och kontrolera forummet, som att flera besökare på en hemmsida BETYDER någonting överhuvudtaget.

Det funkar INTE på det här sätet, jag lovar det, tror du att makteliten bara chatta lite, och har oändliga bekvämma argument kring små saker eller att de då använder alla möjliga redskap som människor för att genomföra det som de VILL?

Vi måste VARA som ELITEN i förhållande till hur EFFEKTIVA de är att sprida information NU.

Så, vi vet HUR de gör för att vi glo på filmer, och dokument om de, deras HISTORIEN, de samlas med ändemål, planerar, med strategier. De diskuterar i möten (ibland flera dagar) med de redskap och ideer de har (resurser) är kritiska och hittar det bästa möjliga sättet att genomföra det som de är överens om att hända.

De lyckas inte HELA tiden, och analysera resultaten, ser det inte som en SETBACK eller FAILURE utan att då försökar om och om igen tills de antigen dö eller nå det de VILL.

THIS is what we human beings are up against RIGHT NOW. TODAY, this MINUTE while you read my words. NOW.

It is no dream, it is not a movie, it is for REAL and the solution is in CREATIVE action and building community TOGETHER.

Så, om det finns någon, även EN persson här med brinnande lust och energi att mötas för att lösa genom KREATIVA ickevåldsamma LÖSNINGAR och IDEER som ledar till roliga informativa AKTIONER för att åtminstone sprida INFORMATION och möte våran med människor kontakta gärna MIG här på vaken.

Jag bryr mig INTE om vi INTE är överens om små detaljerna, om Micke eller Matthias inte dyker upp, och vems info är rätt eller fel, jag bryr mig om att hjälpa mina medmänniskor att upptäcka sanningen om makteliten, om terrorkriget, om historien och om våran läkande lösningar så att de kan vidare börjar förändra deras liv och sprida ideerna vidare som i sin tur ledar till många flera uppVAKENde människor.

Visst kan vissa nu demontera och lägga märke till saker de inte gillar med detta jag har skrivit, grammatiken osv, (ni bara visar eran svaghet och räddsla en gång till and you can go FUCK yourselves and waste time elsewhere) jag är vann med det, men helst vill jag höra hur ni som har varit här ett bra tag, som har visat eran kunskaper kring ämne på vaken vill ta nästa steget eller ni som är ny här.

MVH

M.

PS Jag kan fixa både PLATS, VEGAN mat och sovplats för 5 pers

Posted on: 2008/1/13 7:24
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: En UTMANING till ni som har varit på VAKEN i flera år

See User information
Jag skulle inte i vart fall påstå att den självklara slutsatsen är att man "agerar", det beror förståss på vad man menar med "agera"

Jag menar att insikten måste vara att man rannsakar sig själv, och transformerar sitt liv, så att man sin vakna tid inte bidrar till detta system varken direkt eller indirekt.

Man kanske byter jobb, börjar studera, flyttar, skaffar nya vänner, reser i världen, man reser i sig själv, man kanske väljer att bli en psychonaut, dvs utforskar sitt undermedvetna och andra dimensioner med hjälp av Ayahuasca eller Psilocibyn svampar etc.
Det finns många sätt att påverka sin tillvaro, och sluta bidra till "The Beast" om man kan kalla fenomenet det.

Om kmoncentrationen ligger på att förändra andra istället för sig själv, finns det ingen anledning till aktion, detta är en filosofisk kamp, som utkämpas till stor del i våra psyken, vi måste stärka oss på det planet, sedan följer förändring i den verkliga världen.

Om alla tex insåg att vi inte bör vara kriminella, skulle brott upphöra, man får börja med sig själv, andra kommer se att man gjort framsteg, och kommer vilja följa efter, den hundrade apan syndromet kommer strax kicka in, och förändringen sker mer per automatik, utan att vi behöver kämpa för den.

Jag tror inte viss information hjälper någon, vi måste ha en viss inställning till oss själva och vår omvärd, som automatiskt blir ett hinder för de som vill förslava oss, och dom kan aldrig vinna, om inte just du ger upp chansen att omforma dig själv, och därigenom omforma vår omvärld.

Vi skall inte glömma att makteliten är ett fåtal, kanske runt 100 000 personer.

Posted on: 2008/1/13 9:14
Don't be a sucker! We are not "anti-Semitic" for opposing Zionism
http://www.erichufschmid.net
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:
Lorax: Med allt vi föstår, vad GÖR vi då NU?

Du vill skapa en organisation! Jag frågar, men vem? Hur mycket har de du kallar VI förstått egentligen genom att surfa på internet och ta del av information där? Inget dåligt i sig men väldigt många fastnar i ett "vi och de" tänk där saker som speciellt händer i USA blir den enda tyngdpunkten riktmärket i deras kritik.

Jag tror inte och skulle aldrig kunna liera mig med människor som arbetar så endimensionellt. Det är väl ändå att göra det enkelt för sig och framförallt att inte se sig själv och sin roll i universum.

Läs gärna den nionde insikten en gång till om du redan gjort det annars kan jag rekommendera den som en mycket inspirerande bok som bl.a. beskriver varför kollektiva uppvaknanden vanligtvis inte sker på en och samma gång.

Det kan finnas mycket goda orsaker till detta!

P.S. Märk väl att jag inte på något sätt vill eller kan hindra dig från att göra din grej. Det är bara det att detta tankesätt ligger långt ifrån mina egna värderingar om hur kunskap omvandlas till positiv kraft.

See User information
Quote:

Läs gärna den nionde insikten en gång till om du redan gjort det annars kan jag rekommendera den som en mycket inspirerande bok som bl.a. beskriver varför kollektiva uppvaknanden vanligtvis inte sker på en och samma gång.

Det kan finnas mycket goda orsaker till detta!

My point exactly, fucking hell, LÄS EN ANNANS BOK.

LÄS EN BOK.

Spela ett videospel då...

Allt för att INTE göra nånting SOCIALLT.

Du fattar inte det.

Märkligt!!!

Men tyvärr, jag har förväntat mig med det här-..

Posted on: 2008/1/13 9:45
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Wiseguy, nice link you have there:

He UNDERSTANDS what I am saying, you obviously need to glorify other people, anything BUT ACTION huh?

Ask Eric how far you will get without ACTION, meeting people, networking.

Ask him.

He has email.

Phone him, its NOT that expensive.

But you WONT will you?

You are passified and part of the problem in your inability to take action, safe online.

Excuses..

Wiseguy huh?

Posted on: 2008/1/13 9:51
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

Anonym
"Jag börjar blir övertygade att det stämmer som många Amerikaner, Franskmän, Holländera, Tyskar, DANSKAR och visst även ARABER säger om SVENSKAR:

Att ni är latta, att ni är RÄDDA och att ni har blivit så manipulerade, så grundligande manipulerande att det inte finns hopp i mellanmjölkens land, för att ÄVEN här ser jag de stora tendenser att BARA prata, att BERUNDRA andra, att vara USA fixerade och att ni har det bara svårt att byta och lämna flocken."

Haha!
Svenskar är ju för fan kända för att vra ett flittigt folk :D
Skulle araber påstå att svenskar är lata :D

sedan är ju för fan svenskar,danskar,tyskar,fransmän,holländare i stort sätt samma folk :D

Anonym
Sedan om du har så mycket ider så är det väl bara sätta igång.
PS: Roligt se dig skriva svenska

See User information
Jag läste ochså nionde insikten, den gjorde inga underverk med mig.

Jag läste andra böcker, bla vandra mot ljuset, den gjorde heller inga underverk. Jag försökte kontakta författarna, dom svarade aldrig.

Jag har ochså läst Bibeln, den gjorde heller inga underverk.

Kanske för att den kompilerades av frimurare? hehe, förändringen i mig, kom när jag släppte tanken på att jag skulle lära mig nåt från nån annan, jag började konfrontera mig själv.

Detta gjorde underverk. Idag vet jag att man kan inte visa nån annan vägen, man kan bara följa den själv, om man skriver en bok om resan, kommer boken bara handla om resan man gjort ssjälv, och den resvägen gäller inte för andras personer, speciellt inte dem som inte vill gå nånstans, som är rädda att inte hitta fram osv.

Idag när man har kommit en bit på vägen i vart fall, kan man se att det finns fragment av sanning i de flesta riktningar, det svåra är att plocka ihop tillräckligt med bitar som leder en vidare, samhället och dess information, är förledande, och förjugen.

En av mina förebilder har varit Terrence Mcenna och Jay Weidner, men det håller inte de flesta med om, jag vet det redan, men för er som inte har svårt att sträcka ert medvetande rekommenderar jag att ni tar er igenom det Terrence producerade, det mesta finns att ladda hem på nätet i form av audio och video.

Annat hett tips, blir att testa en psykedelisk tripp på antingen svamp eller ayahuasca, jag rekommenderar nog svamp före ayahusacan, som nybörjar tripp. Nu vet jag att vissa kommer slå bakut och påstå att jag har fel. Ja ja, men ni har inte testat heller.
Svampupplevelsen funkar så att man genomskådar sig själv, exakt som man är, kan vara en skrämmande upplevelse, men den leder till att man med total orädsla kan gå vidare, sedan man besegrat sitt undermedvetna, och sett sifor av sig själv, som man förnekar fanns.

Posted on: 2008/1/13 9:58
Resized Image

Anonym
Quote:
Lorax: My point exactly, fucking hell, LÄS EN ANNANS BOK.

LÄS EN BOK. Spela ett videospel då... Allt för att INTE göra nånting SOCIALLT. Du fattar inte det. Märkligt!!! Men tyvärr, jag har förväntat mig med det här-..

Lorax! Vad är det som gör att du ens för en sekund tror att den som skriver här inte har något socialt liv eller umgänge för övrigt. Tagga ner för fan och läs i öugn och ro boken jag tipsade dig om. Det är för ditt och resten av universums organismers välbefinnande jag föreslog den.

Med tanke på att uttrycket kan vara, "det krävs en dåre för att känna igen en idiot" så undrar jag om du använder dig själv som referensram när du häcklar andra. Jag behöver i och för sig inte berätta detta men jag både läser andras böcker och skriver egna.

Jag gör även film och musik för att uttrycka mina tankar och känslor. Men skulle aldrig välja att arbeta med människor bara på grund av att de har ett intresse för författarskap, musik eller film.

Det avgörande för mig i det sociala och professionella nätverk av fritänkare jag använder mig av är att de just är fritänkare och inte organiserade slavar i fårskockar, oavsett om flocken kallar sig vargar eller änglar. Sen måste de ju veta vad de sysslar med också.

See User information
Quote:

The Lorax skrev:
Wiseguy, nice link you have there:

He UNDERSTANDS what I am saying, you obviously need to glorify other people, anything BUT ACTION huh?

Ask Eric how far you will get without ACTION, meeting people, networking.

Ask him.

He has email.

Phone him, its NOT that expensive.

But you WONT will you?

You are passified and part of the problem in your inability to take action, safe online.

Excuses..

Wiseguy huh?

Vad är detta för skitsnack, skall man stå på sergels torg för att göra nån nytta menar ni, men se då till att stå där och kämpa, medans knarkarna skrattar åt er, jag skiter i det, jag har min egen agenda och mina egna planer, jag behöver inte skråla om detta, ge fan i att anklaga dem som inte vill släpa på plakat runt stan som AFA eller andra kommuister gör, patetiskt.

det enda ni klarar av är gerilla marketing. Gorilla marketing eller annan meningslös marketing. Se på denna site tex, vad gör den för skillnad, ingen vill ens ta i den debatten, alla måste hoppas att den gör skillnad, man får inte säga det förbjudna, att vakekenvoid, eller microvaken har fler, att de leder hela skiten utför stupet.

Men jag säger det, och jag skiter om ni tycker illa om mig för det, för det jag säger, säger jag för att jag tror det är sant, och jag säger det även om det kostar mig nåt, eller allt.

Den som säger sanningen är alltid obekväm, hade jag rätt skulle ni inte må så dåligt över det faktum som jag påstår, att ni själva antingen gör liten skillnad, eller ingen skillnad, eller jobbar i fel riktning.

Ta bara debatten om Loose change, som promotar medias bild av vad som skedde på 9/11, detta är tydligen tabu att säga, bara för att flertalet är så insnöade att dom inget fattar om vad som kan vara desinformation eller inte, tex tebe, som vill vara med och leda vaken, kan inte inse faktumet att zionister har infiltrerat 9/11 rörelsen.

Detta visar svagheten med rörelser, och organisationer, de har maktelitens struktu, som en hierarki, och kan enkelt manipuleras, och infiltreras.

Detta har redan skett med vaken.se inse detta, eftersom man kan se det på den info, och attityd man ser postas här. Har man en egen strategi, kan man inte infiltreras eller kontrolleras i samma grad som en oraganisation, man blir en enmanspartisan, som ingen vet vad han har för agenda utom honon själv.

Micro är negativ till att avslöja zionismen, detta gör honom tille en nyttig idiot och en tillgång för zionisterna.

Så stöd du zionisterna du med, om du känner för det, men be inte mig kontakta eric, jag har haft kontakt med honom många gånger, och skit du i vad jag gör, se till att du tar dig ur dina egna illusioner.

So go and meet your sheeple.

Ill met myself meanwhile, after that ill take whatever decision i wouldent argue on internet on, for whatever reason.

And pseudo heroes like zionist alex jones dosent impress me either.

Posted on: 2008/1/13 10:09
Resized Image

Anonym
Quote:
Wiseguy: Annat hett tips, blir att testa en psykedelisk tripp på antingen svamp eller ayahuasca, jag rekommenderar nog svamp före ayahusacan, som nybörjar tripp. Nu vet jag att vissa kommer slå bakut och påstå att jag har fel. Ja ja, men ni har inte testat heller.
Svampupplevelsen funkar så att man genomskådar sig själv, exakt som man är, kan vara en skrämmande upplevelse, men den leder till att man med total orädsla kan gå vidare, sedan man besegrat sitt undermedvetna, och sett sifor av sig själv, som man förnekar fanns.

Med all respekt så tror jag att jag får en flashback nu! Det känns precis som detta diskuterats till leda tidigare på forumet. Men jag kan ha fel, det kanske bara är imagination.

Angående "Den nionde insikten", så visst kan man läsa och tolka böcker på många olika sätt, teoretiskt och känslomässigt men det behöver ju inte betyda att budskapet alltid når in. Om du läste den svarta texten i den "Nionde Insikten" så förstod du nog att var tid har sin plats och att inte alla är mogna att skörda frukterna av sitt medvetande bara för att teorin finns där.

Det är ju många bitar i pusslet som skall stämma men framförallt så är det "bara" en bok precis som en svamp är en svamp. Ingen definitiv lösning allas problem med att hitta rätt väg. Det finns ju några stycken vägval att göra i universums påstådda oändlighet.

See User information
Quote:

kalkonmannen skrev:
Quote:
Wiseguy: Annat hett tips, blir att testa en psykedelisk tripp på antingen svamp eller ayahuasca, jag rekommenderar nog svamp före ayahusacan, som nybörjar tripp. Nu vet jag att vissa kommer slå bakut och påstå att jag har fel. Ja ja, men ni har inte testat heller.

Med all respekt så tror jag att jag får en flashback nu! Det känns precis som detta diskuterats till leda tidigare på forumet. Men jag kan ha fel, det kanske bara är imagination.

Angående "Den nionde insikten", så visst kan man läsa och tolka böcker på många olika sätt, teoretiskt och känslomässigt men det behöver ju inte betyda att budskapet alltid når in. Om du läste den svarta texten i den "Nionde Insikten" så förstod du nog att var tid har sin plats och att inte alla är mogna att skörda frukterna av sitt medvetande bara för att teorin finns där.

Det är ju många bitar i pusslet som skall stämma men framförallt så är det "bara" en bok precis som en svamp är en svamp. Ingen definitiv lösning allas problem med att hitta rätt väg. Det finns ju några stycken vägval att göra i universums påstådda oändlighet.

Skillnaden mellan en svamp och en bok, blir att när du har läst en bok har du läst en bok, när du har tagit svamp har du läst dig själv.

Hur kan man se att du inte testat? enkelt, du vet inte vad du pratar om, men detta är ju självklart helt normalt.

Men inga diskussioner kan hjälpa detta, man får testa det eller inte, jag skriver det för dem som är inne på denna teori, men jag vill informera dem om vad det är som sker, eftersom jag vet detta, av egen erfarenhet, och kan rekommendera detta med stort självförtroende.

Aldous Huxley sa ochså, att psykedelsiska svampar är det som har störst effekt på det mänskliga psyket i en positiv riktning.

I Sydamerika, frågade spanjorerna indianerna vilka som hade ätit den magiska svampen, dom som svarade ja, slogs ihjäl, det är omöjligt att få nån som är medveten, att tro på nåt så basic, som religion, detta visste kyrkan, och detta vet samhället, Vi har idag war on drugs. Fast shamanerna har nyttjat dessa saker i tusentals år för att resa i dimensioner, och i tiden.

Jag behöver ingen bok för att vara i kontakt med universum.

Posted on: 2008/1/13 10:19
Resized Image

See User information
detta känns som ett angeläget tema och min gissning är att nästan alla här någon gång tänkt i dessa banor.

är det någon som känner igen detta mönster:

2) du försöker prata med vänner om vad du läst.

3) de flesta vänner vill inte höra eller förstå.

4) du känner dig frustrerad och ensam

steg 1-4 upprepas ett godtyckligt antal gånger tills du blir less.

då tänker du på att man skulle hitta ett sätt att organisera sig med andra som vill göra aktioner om dessa saker. du gör det ett par år.

sedan märker du hur jobbigt det är även om det är kul också. du börjar söka inåt istället för att förstå vad som egentligen händer och hur du bidrar till det.

du märker att cykel 1-4 kan undvikas om du lär dig att vara lite försiktig med hur du pratar om sakerna och med vem.

du blir mer intresserad av att ta ansvar för saker som du har direkt ansvar för i relations till ditt jobb och dina vänner och personer som redan vill försöka förstå vad du håller på med.

min avsikt med att skriva detta är inte att övertyga någon om att inte arbeta utåtriktat med aktioner. det jag vill förklara är att det går att bli trött på det sättet att arbeta även om det är kul också.

med det sagt önskar jag dig lycka till med att skapa en aktionsgrupp som lyckas hjälpa folk att förstå saker som de kanske inte vet att de skulle vilja förstå. det är bland det svåraste man kan försöka göra tror jag.

Posted on: 2008/1/13 12:53

See User information
Quote:

timsan skrev:
detta känns som ett angeläget tema och min gissning är att nästan alla här någon gång tänkt i dessa banor.

är det någon som känner igen detta mönster:

2) du försöker prata med vänner om vad du läst.

3) de flesta vänner vill inte höra eller förstå.

4) du känner dig frustrerad och ensam

steg 1-4 upprepas ett godtyckligt antal gånger tills du blir less.

då tänker du på att man skulle hitta ett sätt att organisera sig med andra som vill göra aktioner om dessa saker. du gör det ett par år.

sedan märker du hur jobbigt det är även om det är kul också. du börjar söka inåt istället för att förstå vad som egentligen händer och hur du bidrar till det.

du märker att cykel 1-4 kan undvikas om du lär dig att vara lite försiktig med hur du pratar om sakerna och med vem.

du blir mer intresserad av att ta ansvar för saker som du har direkt ansvar för i relations till ditt jobb och dina vänner och personer som redan vill försöka förstå vad du håller på med.

min avsikt med att skriva detta är inte att övertyga någon om att inte arbeta utåtriktat med aktioner. det jag vill förklara är att det går att bli trött på det sättet att arbeta även om det är kul också.

med det sagt önskar jag dig lycka till med att skapa en aktionsgrupp som lyckas hjälpa folk att förstå saker som de kanske inte vet att de skulle vilja förstå. det är bland det svåraste man kan försöka göra tror jag.

Min erfarenhet är att man skall gå på intuition, inte försöka manipulera eller värdera hur man kan lirka med folk, för att behålla vänner, jamenar, om de inte vill ha en som vän, efter att det vet att man har en speciell åsikt, är dom då värda att ha som vänner? Jag tror inte det personligen, bara det som vill vandra i samma riktning är de som är vänner, de som inte accepterar en, skall man vända ryggen. Om man har en intuition att man borde säga en sak, då kan detta ha en stor betydelse för denna person, kanske inte direkt, men indirekt, har varit med om detta många gånger, personer har förklarat att lånmgt senare förstod de vad man sa, när deras undermedvetna tuggat klart, so to speak..

Vi måste lyssna till vårt undermedvetna, och andras undermedvetna, telepati, så vi kan förstå varandra på en undermedveten nivå, och samspela utan kulturella hinder.

Posted on: 2008/1/13 13:23
Resized Image

See User information
att stå och dela ut information/propaganda är inget bra sätt att väcka folk på då det oftast ger negativa reaktioner från dom"normala".

i slut ändan tror jag det handlar om en inre konflikt med sig själv där allt i slutändan ger resultat utåt..

gammal indiansk esoteriskt kunskap säger att det finns fyra inre fiender.

1. Fruktan
2. klarsyntheten
3. Makten

samt fjärde som enligt deras mening inte går att besegra

4 ålderdomen..

hoppas detta inte var för fria tankar för vakens smak/bak..

Posted on: 2008/1/13 13:34
I DON'T MIND =)

See User information
Quote:

donya skrev:

hoppas detta inte var för fria tankar för vakens smak/bak..

Inte alls!
Man kan ochså undra över devisen:

"Freedom is a lonely buisness"

Man kan ju enkelt se att eftersom det är en "ensam", som tydlgt visar på singularis, betyder inte detta då att "frihet skapar man helt själv", Utan andra, så därmed får du ju rätt, och jag tror inte man kan "ge" nåt, och definitivt inte info om 9/11, som tvärtom skrämmer folk till passitivitet, man kan inte "vakna" till 9/11, detta är ett trick, enligt mig, att lura folk att tro att nu är dom medvetna individer, bara för att dom "tror" på 9/11 på ett annorlunda sätt.

skall man bli medveten får man offra allt, det fick jag göra, offra alla illusioner.

Posted on: 2008/1/13 14:36
Resized Image

Anonym
Quote:
Wiseguy: Skillnaden mellan en svamp och en bok, blir att när du har läst en bok har du läst en bok, när du har tagit svamp har du läst dig själv.

Den som likt en trotsig treåring alltid vill ha rätt "bara för att" väljer emellanåt att låtsas utesluta saker ur sitt liv för att framstå som förståndig. Du vet likväl som jag att ingenting i världen fungerar på det sättet. Om du vill spela ett barnsligt spel så kör för det, men inbilla inte mig att du har slutat läsa böcker bara för att du käkar svamp emellanåt. Du vet också att det är en lögn!

Försök inte slå i mig dunster om att du inte läser böcker eller att det ena utesluter det andra!

Quote:

Hur kan man se att du inte testat? enkelt, du vet inte vad du pratar om, men detta är ju självklart helt normalt.

Du ser inte mig, bara vad jag skriver. Om du tolkar det som att jag skulle vara en mental oskuld som inte vet vad hallicugena droger gör med medvetandet så läser du detta som fan läser bibeln.

Quote:

Men inga diskussioner kan hjälpa detta, man får testa det eller inte, jag skriver det för dem som är inne på denna teori, men jag vill informera dem om vad det är som sker, eftersom jag vet detta, av egen erfarenhet, och kan rekommendera detta med stort självförtroende. Aldous Huxley sa ochså, att psykedelsiska svampar är det som har störst effekt på det mänskliga psyket i en positiv riktning.

Är du helt övertygad om att du inte har ett annat alterego och kallar dig Zarathustra på socialistiskt forum?

Zarathustra:
I min socialistiska utopi är åtminstone alla hallicugena droger lagliga. Man har inte levat om man inte har käkat svamp. Även om det låter hjärtlöst så anser jag inte att jag ska vara förbjuden att bruka droger bara för att det finns människor som inte kan hantera dem.

På samma forum och i samma tråd menar signaturen "Kitsch" att Khat borde legaliseras p.g.a. att det annars främjar rasism eftersom de flesta som använder denna drog är invandrare.

Kitsch:
Undrar hur det ska bli med detta om om das Volkspartei får igenom sitt förslag: om att slänga ut invandrade på en "tredje gången gillt"-basis av texaskaraktär eller för två års fängelsestraff? Vissa droger som khat används nästan enbart av vissa särskilda invandrargrupper, som polisen tidvis gör mycket för att sätta åt...

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_9253594.asp

http://www.socialism.nu/index.php?pag ... on=thread&id=1665&view=17

Quote:
I Sydamerika, frågade spanjorerna indianerna vilka som hade ätit den magiska svampen, dom som svarade ja, slogs ihjäl, det är omöjligt att få nån som är medveten, att tro på nåt så basic, som religion, detta visste kyrkan, och detta vet samhället, Vi har idag war on drugs. Fast shamanerna har nyttjat dessa saker i tusentals år för att resa i dimensioner, och i tiden. Jag behöver ingen bok för att vara i kontakt med universum.

Jag bryr mig egentligen inte alls huruvida du får kontakt med universum. Det jag undrar över är varför du emellanåt skriver så osammanhängande och petar i småskit. Kanske lite svamp som fastnat mellan tänderna!

See User information
Quote:

kalkonmannen skrev:

Jag bryr mig egentligen inte alls huruvida du får kontakt med universum. Det jag undrar över är varför du emellanåt skriver så osammanhängande och petar i småskit. Kanske lite svamp som fastnat mellan tänderna!

Ja man får väl bättra sig. Ingen svamp mellan tänderna i vart fall, den ser man till att få i sig!

Och visst läser jag böcker, men inte om filosofi, eller andra dimensioner, universum eller hur "verkligheten" hänger ihop, eller egentligen ser ut, detta måste man utforska som "psychonaut" Lyssna på Terrence Mcenna, han är helt galet rätt ute för det mesta, synd att man aldrig fick chansen att träffa honom, han var en stor personlighet.

Kul om du kollat in vad jag menar, men oftast kan man tolka oförststånd som okunskap när det gäller dessa ämnen.

Nej jag använder inga psudonymer, tycker det är fegt. Men jag vet attt många gör det.

Posted on: 2008/1/13 15:44
Resized Image

Anonym
Terrence McKenna är mycket intressant! Fruktansvärt öde som drabbade honom. Dysfunktion av hjärnan är väl det sista en tänkande varelse vill drabbas av. Har en gammal hippiekompis som drabbades av samma cancerform på 60-talet. De beslöt sig för att försöka operera honom och av någon anledning fungerade inte narkosen, bara de muskelavslappnande medlen samt de som sänkte blodtrycket. Min vän var alltså vid fullt medvetande när de sågade upp skallen på honom och höll på att rota i hans hjärna. Han dog några år och några operationer senare.

Killen längst fram till höger med skägg, Dennis Lundh och var vegetarian, renlevnadsmänniska och en grymt bra trummis! Kommer ihåg att man som ung tyckte att han var nerdig som i sin lägenhet i Haga i 20-årsåldern kunde fokusera stenhårt på att vattna och sköta sina blommor som han tog hand om varje dag. (Det var nog jag som inte var mogen att förstå hans sätt att se på världen)

Med bandet Älgarnas Trädgård!
Resized Image

Med bandet All These Blues som tar en rökpaus!
Resized Image

På turne med en skön kommentar från Lisstorp "..den där civilisationen...den tränger sig på hela tiden..." då bandet tvingas ta en helt annan typ av paus!
Resized Image

Kolla förresten gärna igenom de olika fotogallerierna på:

http://www.lisstorp.com

Den göteborska skaran av drogutforskare på gott och ont, som var polisens största problem under 60- och 80-talet. Jag hängde i dessa kretsar från mitten av 60-talet till början av 70-talet då de tunga drogerna och våldet gjorde entre på Göteborgs bakgator och i knarkarkvartar som nu för länge sedan rivits. Fast jämfört med det våld som existerar idag får man nog säga att det var ganska milt på den tiden. Det handlade mer om uppgörelser man mot man om man säger så!

Det är nu efteråt hemskt att veta hur många som slaktades på drogernas altare bara för att det ansågs höra samman med psykedeliakulturen. Men det är desto trevligare att se hur många som överlevt även om många inte kan leva fullt ut p.g.a. ärren själen och hjärnans minnesbankar.

Kunde inte sluta att titta i dessa gallerier när jag upptäckte denna webisite för ett tag sedan. Tyvärr dog Lasse Lisstorp förra året så sidan kommer inte att utvecklas med enl. hans fru men den kommer att ligga uppe som ett dokument över Citygänget i Göteborg ett bra tag till.

Edited by kalkonmannen on 2008/1/13 16:35:38
Edited by kalkonmannen on 2008/1/13 16:37:21

See User information
Quote:

kalkonmannen skrev:
Terrence McKenna är mycket intressant! Fruktansvärt öde som drabbade honom. Dysfunktion av hjärnan är väl det sista en tänkande varelse vill drabbas av. Har en gammal hippiekompis som drabbades av samma cancerform på 60-talet. De beslöt sig för att försöka operera honom och av någon anledning fungerade inte narkosen, bara de muskelavslappnande medlen samt de som sänkte blodtrycket. Min vän var alltså vid fullt medvetande när de sågade upp skallen på honom och höll på att rota i hans hjärna. Han dog några år och några operationer senare.

Killen längst fram till höger med skägg, Dennis Lundh och var vegetarian, renlevnadsmänniska och en grymt bra trummis! Kommer ihåg att man som ung tyckte att han var nerdig som i sin lägenhet i Haga i 20-årsåldern kunde fokusera stenhårt på att vattna och sköta sina blommor som han tog hand om varje dag. (Det var nog jag som inte var mogen att förstå hans sätt att se på världen)

http://www.lisstorp.com/map6/elg2.html

Kolla förresten gärna igenom de olika fotogallerierna på:

http://www.lisstorp.com

Det är den göteborska skaran av drogutforskare som var polisens största problem under 60- och 80-talet. Jag hängde i dessa kretsar från mitten av 60-talet till början av 70-talet då de tunga drogerna och våldet gjorde entre på Göteborgs bakgator och i knarkarkvartar som nu för länge sedan rivits. Fast jämfört med det våld som existerar idag får man nog säga att det var ganska milt på den tiden. Det handlade mer om uppgörelser man mot man om man säger så!

Det är nu efteråt hemskt att veta hur många som slaktades på drogernas altare bara för att det ansågs höra samman med psykedeliakulturen. Men det är desto trevligare att se hur många som överlevt även om många inte kan leva fullt ut p.g.a. ärren själen och hjärnans minnesbankar.

Kunde inte sluta att titta i dessa gallerier när jag upptäckte denna webisite för ett tag sedan. Tyvärr dog Lasse Lisstorp förra året så sidan kommer inte att utvecklas med enl. hans fru men den kommer att ligga uppe som ett dokument över Citygänget i Göteborg ett bra tag till.

"Terrence McKenna är mycket intressant! Fruktansvärt öde som drabbade honom." - han fick vad han skulle ha, helt rättvist och barmhärtigt.

Kul att se sajten, man kan bli lite nostalgisk, kanske. Ska se om jag känner igen några av dem.

Tragiskt samtidigt, så lurade och lost...

http://www.lisstorp.com/map3/collage3.html

Posted on: 2008/1/13 16:36
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Lite nostalgisk är bara förnamnet för den upplevelse jag fick av att bli påmind om dessa själar. Jag trodde jag hade glömt och dessa människor som fanns och levde under denna tid av mitt liv. Det var som nån svetsat fast ett metertjockt pansar runt 60-talet förmodligen för att det var plågsamt att under den tiden se så många unga liv spillas.

Men så dök denna website plötsligt en dag då jag letade efter något på nätet och jag kunde bara inte släppa taget om fotogallerierna. Det går ju inte att stänga av helt och hållet. Med tanke på hur många som det gick åt helvete för skulle det vara ofint att inte också påpeka att det fanns en tid i Göteborg mellan 66- och -69 som gick ut på helt andra saker än att hänga på efterkrigstidens slit och släng kultur, som byggde lite på det där som kallades Peace Love and Understanding! Men jag kan hålla med dig om att vi alla är mer eller mindre lurade i vårt sökande efter Shangri-La!

Lyckligast är nog den som nöjer sig åt SMÅ saker och finner STOR glädje i detta!

Less is more!

Quote:
Novax: han fick vad han skulle ha, helt rättvist och barmhärtigt.

Olika sätt att dö på kan givetvis diskuteras men sedan när blev du expert på andras människors lidande, smärta och insikt? Du kan väl bara uttala dig om hur DU skulle uppleva att drabbas av det snabba sjukdomsförloppet? Inte vara talesman för de som drabbas eller dött redan!

Nu förvånar du mig. Det är nästan så jag skulle uppmana dig att inte vara så lillgammal. Du befinner dig på ett forum med människor som är läskunniga så du riskerar ju att bli kallad för charlatan eller hobbypoltergeist om du inte håller igen med såna plastiga trollkonster. Det är ju inte värt mer än kodynga Novax.

See User information
Quote:

Nu förvånar du mig. Det är nästan så jag skulle uppmana dig att inte vara så lillgammal. Du befinner dig på ett forum med människor som är läskunniga så du riskerar ju att bli kallad för charlatan eller hobbypoltergeist om du inte håller igen med såna plastiga trollkonster. Det är ju inte värt mer än kodynga Novax.

Är det kodynga på g? No problem, jag fläktar allt:

Resized Image

Den skada den där "människan" gjort... hur kan han undkomma tuff retribution. Hur skulle en enda människa någonsin kunna ha möjlighet att ändra sin kurs, att bättra sig, om man inte fick enligt "som man sår får man skörda." Nu har vi kanske ändå fallit så djupt i dyngan och är nästan nedsläckta, så vi lär oss inte längre av vad livet ger av "motgångar", lär oss inte av våra misstag - är det kanske då det är över, i princip?

Posted on: 2008/1/13 17:07
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
tycker kodynga är ovärderligt, något som inte novax ens kan kalkylera ihop..

sluta att förolämpa naturen..

Posted on: 2008/1/13 17:11
I DON'T MIND =)

Anonym

(1) 2 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper